LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2016 M. LAPKRIČIO 11 D. ĮSAKYMO NR. 3-379(1.5 E) „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „INFORMACINĖS VISUOMENĖS SKATINIMAS“ J06-CPVA-V PRIEMONĖS „IRT INFRASTRUKTŪROS OPTIMIZAVIMAS IR SAUGA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. spalio 9 d. Nr. 3-508

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 2 prioriteto „Informacinės visuomenės skatinimas“ J06-CPVA-V priemonės „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2016 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. 3-379(1.5 E) „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 2 prioriteto „Informacinės visuomenės skatinimas“ J06-CPVA-V priemonės „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 4.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.5. Valstybės  debesijos paslaugų teikėjas – Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Ūkio ministerijos (paskirtas Nutarimu Nr. 498).“

2. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 35 715 594 (trisdešimt penkių milijonų septynių šimtų penkiolikos tūkstančių penkių šimtų devyniasdešimt keturių) eurų  Europos Sąjungos (toliau – ES) Europos regioninės plėtros fondo lėšų (taikoma Aprašo 10.1 papunktyje numatytai veiklai); iki 2 546 990 (dviejų milijonų penkių šimtų keturiasdešimt šešių tūkstančių devynių šimtų devyniasdešimt) eurų, iš kurių iki 2 164 941 (dviejų milijonų vieno šimto šešiasdešimt keturių tūkstančių devynių šimtų keturiasdešimt vieno) euro – ES Europos regioninės plėtros fondo lėšos, iki 382 049 (trijų šimtų aštuoniasdešimt dviejų tūkstančių keturiasdešimt devynių) eurų – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (taikoma Aprašo 10.2 papunktyje numatytai veiklai); iki 7 964 275 (septynių milijonų devynių šimtų šešiasdešimt keturių tūkstančių dviejų šimtų septyniasdešimt penkių) eurų ES Europos regioninės plėtros fondo lėšų (taikoma Aprašo 10.3 papunktyje numatytai veiklai. 1 675 407 (vienas milijonas šeši šimtai septyniasdešimt penki tūkstančiai keturi šimtai septyni) eurai ES struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšų (toliau – veiklos lėšų rezervas) galės būti skirta projektams finansuoti tik Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus nutarimą dėl Veiksmų programos priedo pakeitimo, kuriuo veiklos lėšų rezervas bus skirtas Veiksmų programos 2 prioriteto „Informacinės visuomenės skatinimas“ prioritetui įgyvendinti). Iki 37 880 535 (trisdešimt septynių milijonų aštuonių šimtų aštuoniasdešimt tūkstančių penkių šimtų trisdešimt penkių) eurų ES Europos regioninės plėtros fondo lėšų ir iki 382 049 (trijų šimtų aštuoniasdešimt dviejų tūkstančių keturiasdešimt devynių) eurų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama pagal priemonę Nr. 02.3.1-CPVA-V-530 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“. Iki 7 964 275 (septynių milijonų devynių šimtų šešiasdešimt keturių tūkstančių dviejų šimtų septyniasdešimt penkių) eurų ES Europos regioninės plėtros fondo lėšų skiriama pagal priemonę Nr. 02.1.2-CPVA-V-522 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“.“

3. Pakeičiu 10.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.1.  Pagal priemonę Nr. 02.3.1-CPVA-V-530 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“  – pažangioms elektroninėms paslaugoms kurti ir teikti reikalingų priemonių ir sprendimų kūrimui ir diegimui (viešojo sektoriaus bendro naudojimo IRT infrastruktūros optimizavimo, sąveikumo ir saugumo priemonių kūrimas, diegiant IRT sprendimus, leidžiančius kuo efektyviau panaudoti turimą valstybės IRT bazę, jau sukurtus IT įrankius ir sukauptus informacinius išteklius) (toliau – I veiklų grupė; galimas veiklos vykdytojas yra Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Ūkio ministerijos).“

4. Papildau 10.3 papunkčiu:

10.3.   Pagal priemonę Nr. 02.1.2-CPVA-V-522 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“  – ypatingos svarbos valstybės IRT infrastruktūros apsaugos priemonių diegimas (ypatingai svarbios informacinės infrastruktūros objektų stebėsenos vykdymo priemonių sukūrimas, patobulinimas ir įdiegimas; technologinių priemonių ir sprendimų ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros ir valstybės informacinių išteklių apsaugai kūrimas ir diegimas (toliau – III veiklų grupė; galima veiklos vykdytoja yra Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija).“

5. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Pagal Apraše nurodytas remiamas veiklas valstybės projektų sąrašą numatoma sudaryti 2017 m. I ketvirtį (I veiklų grupei) ir papildyti 2017 m. II ketvirtį (II veiklų grupei), 2019 m. I ketvirtį (III veiklų grupei).“

6. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Ūkio ministerijos (vykdant I veiklų grupėje nurodytas veiklas), Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (vykdant II veiklų grupėje nurodytas veiklas), Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija (vykdant III veiklų grupėje nurodytas veiklas), galimi partneriai vykdant III veiklų grupėje nurodytas veiklas yra Informacinių technologijų tarnyba prie Krašto apsaugos ministerijos ir Nacionalinis kibernetinio saugumo centras prie Krašto apsaugos ministerijos.“

7. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2018 m. birželio 12 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-1 (33):

14.1.  Projektas turi atitikti Programos 6 tikslo „Užtikrinti saugios, patikimos ir sąveikios IRT infrastruktūros plėtrą“ (toliau – 6 tikslas) 1 uždavinį „Skatinti gyventojus naudotis elektroninės atpažinties priemonėmis ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugomis“ arba 2 uždavinį „Užtikrinti valstybės institucijų bendro naudojimo IRT infrastruktūros optimizavimą, valstybės informacinių sistemų ir registrų automatinę sąveiką ir integralumą“ (toliau – 2 uždavinys) ir (arba) 3 uždavinį „Užtikrinti ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros ir valstybės informacinių išteklių kibernetinį saugumą“ (toliau – 3 uždavinys); laikoma, kad projektas atitinka šį kriterijų, jeigu kreipiantis dėl finansavimo pagal priemonės Nr. 02.3.1-CPVA-V-530 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“ veiklas įsitikinama, kad projektas prisideda prie Programos 6 tikslo 2 uždavinio įgyvendinimo, arba jeigu kreipiantis dėl finansavimo pagal priemonės Nr. 02.1.2-CPVA-V-522 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“ veiklas įsitikinama, kad projektas prisideda prie Programos 6 tikslo 3 uždavinio ir (arba) 2 uždavinio įgyvendinimo.

14.2.  Projektas turi atitikti Nutarimo Nr. 498 2.1 ir (arba) 2.3 papunkčius (taikoma I veiklų grupei) arba Informacinės visuomenės plėtros 2014–2020 metų programos „Lietuvos Respublikos skaitmeninė darbotvarkė“ įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. balandžio 27 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Informacinės visuomenės plėtros 2014–2020 metų programos „Lietuvos Respublikos skaitmeninė darbotvarkė“ įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ (toliau – Tarpinstitucinis veiklos planas), 1 priedo „Informacinės visuomenės plėtros 2014–2020 metų programos „Lietuvos Respublikos skaitmeninė darbotvarkė“ įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano tikslų, uždavinių, priemonių, asignavimų ir įgyvendinančių institucijų sąrašas“ (toliau – 1 priedas) priemonę „Sukurti Išmaniosios mokesčių administravimo informacinės sistemos (i. MAS) posistemių infrastruktūrą, kuri bus integruota į Finansų ministerijos paskirto IT paslaugų teikėjo infrastruktūrą“ (toliau – 6.1.2 priemonė) (taikoma II veiklų grupei) ir (arba) priemonę „Stiprinti ypatingos svarbos valstybės informacinių išteklių infrastruktūros ir valstybės informacinių išteklių kibernetinį saugumą“ (toliau – 6.2.1 priemonė) (taikoma III veiklų grupei); laikoma, kad projektas atitinka šį kriterijų, jeigu kreipiantis dėl finansavimo pagal priemonės Nr. 02.3.1-CPVA-V-530 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“ veiklas įsitikinama, kad projektas, jo veiklos ir projektų vykdytojas atitinka Nutarimo
Nr. 498 2 punkte ir 2.1 ir (arba) 2.3 papunkčiuose arba
Tarpinstitucinio veiklos plano 1 priedo 6.1.2 priemonėje nurodytą projektą, jo veiklas ir projekto vykdytoją, arba jeigu kreipiantis dėl finansavimo pagal priemonės Nr. 02.1.2-CPVA-V-522 „IRT infrastruktūros optimizavimas ir sauga“ veiklas įsitikinama, kad projektas, jo veiklos ir projektų vykdytojas atitinka Tarpinstitucinio veiklos plano 1 priedo 6.2.1 priemonėje ir (arba) Nutarimo Nr. 498 2 punkte ir 2.1 ir (arba) 2.3 papunkčiuose nurodytą projektą, jo veiklas ir projekto vykdytoją.“

8. Papildau 16.3 papunkčiu:

16.3.   Pagal III veiklų grupę projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d.“

9. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Projektais, įgyvendinamais pagal I ir II veiklų grupes, turi būti siekiama stebėsenos rodiklio „Įgyvendinti sprendimai, skirti viešojo sektoriaus bendro naudojimo informacinių ir ryšių technologijų infrastruktūros optimizavimui, sąveikumo ir saugos užtikrinimui“, kodas P.S.311, kurio skaičiavimo aprašas numatytas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše (minimali projektu siektina reikšmė – 1 vnt.; įgyvendinus priemonę turi būti įgyvendinti ne mažiau kaip 3 sprendimai, skirti viešojo sektoriaus bendro naudojimo IRT infrastruktūrai optimizuoti, sąveikumui ir saugai užtikrinti). Projektais, įgyvendinamais pagal III veiklų grupę, turi būti siekiama stebėsenos rodiklio „Įgyvendinti sprendimai, skirti kibernetinio saugumo didinimui“, kodas P.S.307, kurio skaičiavimo aprašas numatytas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše (minimali projektu siektina reikšmė – 1 vnt.; įgyvendinus priemonę turi būti įgyvendintas ne mažiau kaip 1 sprendimas, skirtas kibernetiniam saugumui didinti).“

10. Papildau 26.3 papunkčiu:

26.3.   iki 7 964 275 (septynių milijonų devynių šimtų šešiasdešimt keturių tūkstančių dviejų šimtų septyniasdešimt penkių) eurų (taikoma III veiklų grupei).“

11. Pakeičiu 30 punkto lentelės 4 punktą ir jį išdėstau taip:

„4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Šiai kategorijai priskiriamos tinkamos finansuoti išlaidos yra:

1.  Techninės ir programinės įrangos įsigijimo išlaidos (įskaitant specifikavimo, projektavimo, priežiūros, įdiegimo, paruošimo naudoti, išbandymo, mokymo naudotis ir kitas susijusias išlaidas), skirtos debesijos paslaugoms teikti, taip pat ir pagal Laikinosios tvarkos aprašą. Ši išlaidų kategorija taikoma I veiklų grupei.

2.  Techninės ir programinės įrangos įsigijimo išlaidos (įskaitant specifikavimo, projektavimo, priežiūros, įdiegimo, paruošimo naudoti, išbandymo, mokymo naudotis ir kitas susijusias išlaidas), skirtos Išmaniosios mokesčių administravimo informacinės sistemos (i. MAS) 1 etapo posistemių infrastruktūrai. Ši išlaidų kategorija taikoma II veiklų grupei.

3. Materialiojo turto draudimo išlaidos projekto įgyvendinimo laikotarpiu. Ši išlaidų kategorija taikoma visoms veiklų grupėms.

4. Projekto valdymo (IT projekto vadovo ir (arba) eksperto) paslaugų įsigijimo išlaidos (iš fizinių arba juridinių asmenų). Ši išlaidų kategorija taikoma visoms veiklų grupėms.

5. Su šioje kategorijoje nurodytų veiklų vykdymu susijusio projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos. Ši išlaidų kategorija taikoma visoms veiklų grupėms.

6. Techninės priežiūros paslaugų teikimo išlaidos projekto įgyvendinimo laikotarpiu. Ši išlaidų kategorija taikoma visoms veiklų grupėms.

7. Pareiškėjo ir (arba) partnerio institucijos veiklos modelių, veiklos procesų ir procedūrų, susijusių su debesijos paslaugų teikimu, parengimo išlaidos, jeigu šios išlaidos yra patirtos ne anksčiau kaip 2014 m. sausio 1 d. Ši išlaidų kategorija taikoma I veiklų grupei.

8. Valstybės debesijos paslaugų teikėjo sertifikavimo informacijos saugos sertifikatų (ISO 27001) ir IT paslaugų valdymo sertifikatų (ISO 20000) išlaidos. Ši išlaidų kategorija taikoma I veiklų grupei.

9. Techninės ir programinės įrangos, kuri būtina duomenų perdavimui į debesijos paslaugų teikėjo infrastruktūrą užtikrinti, įsigijimo išlaidos. Ši išlaidų kategorija taikoma I ir II veiklų grupėms.

10. Techninės ir programinės įrangos priemonių, kurių visuma sudaro sąlygas didinti kibernetinį saugumą, sukūrimo, įsigijimo išlaidos (įskaitant specifikavimo, projektavimo, priežiūros, įdiegimo, paruošimo naudoti, išbandymo, mokymo naudotis ir kitas susijusias išlaidas). Ši išlaidų kategorija taikoma III veiklų grupei.

11. Sukurtų technologinių priemonių ir (arba) sprendimų, skirtų ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros ir valstybės informacinių išteklių apsaugai, atitikties ISO / IEC 27033 pateikiamoms rekomendacijoms, susijusioms su tinklo valdymu, naudojimu ar projektavimu ir LST ISO/IEC 27001 standarto reikalavimams, skirtiems informacijos saugumo valdymo sistemai parengti, įgyvendinti, techninei priežiūrai, tobulinimui atlikti ir informacijos saugumo rizikoms įvertinti bei prižiūrėti, išlaidos. Ši išlaidų kategorija taikoma III veiklų grupei.

12. Techninės ir programinės įrangos, skirtos debesijos paslaugoms teikti,  eksploatacijos (įskaitant, bet neapsiribojant, išlaidas už suvartotą elektros energiją) išlaidos tik projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpiu. Ši išlaidų kategorija taikoma I veiklų grupei.

13. Mokymų ir kitų priemonių, skirtų gebėjimams ir kompetencijoms, susijusioms su valstybės debesijos infrastruktūros kūrimu ir paslaugų teikimu, didinti, išlaidos (kryžminis finansavimas). Ši išlaidų kategorija taikoma I veiklų grupei.

 

Šiai kategorijai priskiriamos netinkamos finansuoti išlaidos yra:

1. Pareiškėjo ir (arba) partnerio institucijos veiklos modelių, veiklos procesų ir procedūrų, nesusijusių su debesijos paslaugų teikimu, parengimo išlaidos.

2. Mokėjimo už debesijos paslaugų teikėjo teikiamas IT paslaugas, numatytas Nutarime Nr. 498, išlaidos.“

 

12. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Aprašo 30 punkte numatytoms projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidoms taikoma kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotoji norma, vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2016 m. sausio 19 d. pateikta Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.“

13. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 30 ir 33 punktuose nurodytas fiksuotąsias normas, turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį. Projekto įgyvendinimo metu vadovaujančiajai ar audito institucijoms nustačius, kad fiksuotoji norma buvo netinkamai nustatyta, patikslintas dydis ar jo taikymo sąlygos taikomi projekto veiksmų, vykdomų nuo dydžio ar jo taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti.“

14. Papildau 64.5 papunkčiu:

64.5. užtikrinti, kad iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos sukurtos technologinės priemonės ir (arba) sprendimai, skirti ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros ir valstybės informacinių išteklių apsaugai, bus įgyvendinti pagal ISO / IEC 27033 pateikiamas rekomendacijas, susijusias su tinklo valdymu, naudojimu ar projektavimu, ir atitiks LST ISO/IEC 27001 standarto nustatytus reikalavimus, skirtus informacijos saugumo valdymo sistemai parengti, įgyvendinti, techninei priežiūrai, tobulinimui atlikti ir informacijos saugumo rizikoms įvertinti ir prižiūrėti; šis reikalavimas taikomas III veiklų grupei.“

15.  Pakeičiu 1 priedo lentelės 5.4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„5.4.2. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai)  neturi su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių skolų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruotas juridinis asmuo (asmenys) ar fizinis (-iai) asmuo (asmenys) yra užsienio pilietis (-čiai), arba kiekvienu atveju skola neviršija 50 eurų (tikrinama ne vėliau kaip per 7 dienas nuo paraiškos gavimo dienos; jei nustatoma, kad skola viršija 50 eurų, pareiškėjui leidžiama dokumentais pagrįsti, kad paraiškos pateikimo dieną skola neviršijo 50 eurų) (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);“.

 

 

 

 

16.  Pakeičiu 1 priedo lentelės 5.4.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos išvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams (šis apribojimas netaikomas, jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui);“.

 

 

 

 

17.  Pakeičiu 1 priedo lentelės 7.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:

(Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 671punktą) kartu su sąnaudų ir naudos skaičiuokle. Taip pat taikoma tais atvejais, kai teikiamas investicijų projektas kartu su sąnaudų ir naudos skaičiuokle su viena siūloma įgyvendinti projekto alternatyva. Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas. Kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, ministerijos ar Regioninės plėtros departamento sprendimas priimamas atsižvelgiant į viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros pateiktą vertinimo išvadą dėl partnerystės ar koncesijos projekto socialinės ir ekonominės naudos. Visais atvejais vertinama vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir /ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika )ir Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika (toliau – Kokybės metodika), kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt. Jei Investicijų projektų rengimo metodiką numatoma taikyti su išimtimis, tokios išimtys turi būti suderintos su vadovaujančiąja institucija ir numatytos projektų finansavimo sąlygų apraše. Šis vertinimo aspektas netaikomas techninės paramos projektams ir projekto įgyvendinimo metu, išskyrus atvejus, kai taikomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 196.1 arba 196.5 papunkčio reikalavimai.)

 

 

 

 

18.  Pakeičiu 1 priedo lentelės 7.1.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, sąnaudų ir naudos santykio) reikšmes;

(Įsitikinama, kad optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal didžiausią ekonominės grynosios dabartinės vertės reikšmę (kuri turi būti didesnė nei 0), palyginus ekonominį naudos ir išlaidų santykį (kuris turi būti didesnis už 1) bei ekonominę vidinę grąžos normą (kurios reikšmė visais atvejais turi būti didesnė už naudojamą socialinę diskonto normą). Jei analizuojama tik viena projekto įgyvendinimo alternatyva, įsitikinama, kad ji finansiškai gyvybinga (kiekvienais projekto ataskaitinio laikotarpio metais sukauptas grynųjų pinigų srautas negali būti neigiamas) ir ekonominė grynoji dabartinė vertė yra teigiama. Papildomai atsižvelgiama (jei apskaičiuojama) į ekonominę vidinę grąžos normą, kuri turi būti didesnė nei naudojama socialinė diskonto norma, ir ekonominį sąnaudų ir naudos santykį, kuris turi būti didesnis už 1.)

Informacijos šaltinis: projektinis pasiūlymas, investicijų projektas.

 

 

 

19.  Pakeičiu 1 priedo lentelės 7.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu.

(Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems įgyvendinti teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 671punktą) kartu su sąnaudų efektyvumo skaičiuokle). Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas. Kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, ministerijos ar Regioninės plėtros departamento sprendimas priimamas atsižvelgiant į viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros pateiktą vertinimo išvadą dėl partnerystės ar koncesijos projekto socialinės ir ekonominės naudos. Visais atvejais vertinama vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika ir Kokybės metodika. Šis vertinimo aspektas netaikomas techninės paramos projektams ir projekto įgyvendinimo metu, išskyrus atvejus, kai taikomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 196.1 arba 196.5 papunkčio reikalavimai.)

Netaikoma.

 

 

 

20.  Pakeičiu 1 priedo lentelės 7.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

„7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus.

Projekte numatytas kryžminis finansavimas turi neviršyti Aprašo 32 punkte nurodyto dydžio.“

 

 

 

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                  Rokas Masiulis

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2018 m. birželio 5 d. raštu Nr. ((24.37)-5K-1807950)-6K-1803087

SUDERINTA

VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros  

2018 m. gegužės 7 d. raštu Nr. 2018/2-2718

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2018 m. spalio 1 d. raštu Nr. (9.8E-35)6V-2428