Mherbas

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugpjūčio 26 d. Nr. 1-282

Marijampolė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 15 straipsnio 2 dalies 14 punktu, 15 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 35 straipsnio 6, 9 dalimis, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Marijampolės savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Marijampolės savivaldybės tarybos 2009 m. rugpjūčio 31 d. sprendimą Nr. 1-920 „Dėl Marijampolės savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

2.2. Marijampolės savivaldybės tarybos 2013 m. rugsėjo 30 d. sprendimą Nr. 1-356 „Dėl Marijampolės savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.3. Marijampolės savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 23 d. sprendimą Nr. 1-51 „Dėl Marijampolės savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos patvirtinimo“;

2.4. Marijampolės savivaldybės tarybos 2017 m. vasario 27 d. sprendimą Nr. 1-47 „Dėl Marijampolės savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Povilas Isoda

 

 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės tarybos

2024 m. rugpjūčio 26 d.

sprendimu Nr. 1-282

 

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Marijampolės savivaldybės (toliau vadinama – Savivaldybė) gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau vadinama - Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas, dydžių nustatymą, gyventojų atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus, pagalbos pinigų dydžio nustatymą ir jų mokėjimą, finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą, pajamų ir turto apskaičiavimą.

2. Šis Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir Savivaldybės teritorijos gyventojams organizuoja Savivaldybės meras ir kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų kaina viršija Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų socialinių paslaugų išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, šio dydžio ir socialinių paslaugų kainos skirtumas asmens (šeimos) pageidavimu mokamas paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio asmens) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

3. Konkretų asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį nustato Savivaldybės administracija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu ir šiuo Aprašu. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį.

4. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali viršyti asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidų dydžio.

5. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

6. Asmens (šeimos) ir Savivaldybės administracijos teisės ir pareigos dėl mokėjimo už socialines paslaugas reglamentuojamos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens ar jo globėjo (rūpintojo, aprūpintojo), kito teisėto asmens atstovo ir Savivaldybės administracijos sutartimi. Sutartyje turi būti nustatyta mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, Savivaldybės administracijos apskaičiuoto asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio keitimo atvejai ir informacijos apie Savivaldybės administracijos apskaičiuotą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį (pinigine išraiška) pateikimo socialines paslaugas gaunančiam asmeniui ar jo globėjui (rūpintojui, aprūpintojui), kitam teisėtam asmens atstovui tvarka.

7. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

8. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos šeimynų įstatyme, Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PREVENCINES IR BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

9. Prevencinės ir bendrosios socialinės paslaugos, išskyrus bendrąsias socialines paslaugas, nurodytas Aprašo 10 punkte, teikiamos nemokamai.

10. Už kitas bendrąsias socialines paslaugas (transporto organizavimas, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas) Marijampolės savivaldybės gyventojai moka vadovaujantis šių paslaugų teikimą reglamentuojančiais Marijampolės savivaldybės teisės aktais.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

11. Socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje paslaugos, vaikų dienos socialinė priežiūra, socialinė priežiūra šeimoms, psichosocialinė pagalba (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu), pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, socialinių dirbtuvių paslaugos, intensyvi krizių įveikimo pagalba (jeigu neteikiamas laikinas apgyvendinimas), palydėjimo paslauga jaunuoliams (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste), psichologinė ir socialinė reabilitacija vaikams bendruomenėje, kurios finansuojamos iš savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.

12. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo (jos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, jis (ji) atleidžiamas (-a) nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas 7 pirmąsias kalendorines dienas.

13. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam asmeniui) yra mažesnės kaip 2 valstybės remiamų pajamų (toliau vadinama - VRP) dydžiai, socialinė priežiūra teikiama nemokamai, išskyrus socialinę riziką patiriančius suaugusius asmenis, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančius socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančius socialinę priežiūrą, ir asmenis, gaunančius individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, mokamą pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą.

14. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) negali likti mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, o socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės kaip 0,8 VRP dydžio.

15. Asmens, kuris pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, išskyrus šio Aprašo 11 punkte nurodytas paslaugas, dydis nustatomas atsižvelgiant tik į šias kompensacijas, tai yra į asmens pajamas įskaitomos tik individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą:

15.1. 23 procentai šios kompensacijos dydžio, jeigu socialinės priežiūros paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis arba iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirta pirmo ar antro lygio slaugos išlaidų tikslinė kompensacija;

15.2. 42 procentai šios kompensacijos dydžio, jeigu socialinės priežiūros paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis arba iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirta pirmo ar antro lygio priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija.

16. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kuris pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą negauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas (išskyrus mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas) dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas:

16.1. jei asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis - 5 procentai asmens (šeimos) pajamų;

16.2. jei asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis – 10 procentų asmens (šeimos) pajamų;

16.3. jei asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos 4 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 5 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis - 15 procentų asmens (šeimos) pajamų.

17. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kuris pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą negauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas sekančiai:

17.1. jei asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis - 5 procentai asmens (šeimos) pajamų;

17.2. jei asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis – 8 procentai asmens (šeimos) pajamų.

18. Mokėjimo už apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas dydis sudaro 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.

19. Kitais atvejais, nei numatyta Aprašo 16-18 punktuose, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamas socialinės priežiūros paslaugas dydis - 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.

20. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, teikiamas trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį, ne visą dieną ar trumpiau nei nustatyta maksimali galima socialinės priežiūros paslaugų teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamų socialinės priežiūros paslaugų trukmei.

21. Mokėjimo už kartu teikiamas ne daugiau kaip 3 socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas ir (ar) asmeninę pagalbą, teikiamą pagal Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymą, dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

22. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

23. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis asmeniui nustatomas atsižvelgiant tik į šias kompensacijas:

23.1. 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu dienos socialinės globos paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis arba iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirta pirmo ar antro lygio slaugos išlaidų tikslinė kompensacija;

23.2. 60 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu dienos socialinės globos paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis arba iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirta pirmo ar antro lygio priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija.

24. Asmens, kuris pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą negauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, mokėjimo už dienos socialinės globos paslaugas dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas:

24.1. mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis - 10 procentų asmens pajamų;

24.2. 2 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis - 15 procentų asmens pajamų.

25. Kitais atvejais, nei numatyta Aprašo 24 punkte, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis asmeniui - 20 procentų jo pajamų.

26. Mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą asmens namuose dydis asmeniui nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos asmens namuose trukmei, atsižvelgiant į maksimalią asmeniui taikomą dienos socialinės globos asmens namuose trukmę.

27. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą institucijoje dydis asmeniui nustatomas proporcingai jam teikiamos dienos socialinės globos trukmei.

Jei asmuo, gaunantis dienos socialinę globą dienos socialinės globos centre, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai tiek, kiek sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

28. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

29. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti.

30. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

31. Krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, trumpalaikė socialinė globa 30 kalendorinių dienų teikiama nemokamai.

32. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos į stacionarias sveikatos priežiūros įstaigas, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką, kai asmuo išvykęs, nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo išvykimo paros, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

33. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir į asmens turtą.

34. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį sudaro 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą.

Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

35. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už šiam asmeniui teikiamą ilgalaikę socialinę globą dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo jo turto vertės, viršijančios šį normatyvą.

36. Mokėjimo už vaikui su negalia teikiamą ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas neatsižvelgiant į jo turtą ir neturi viršyti 80 procentų jo pajamų. Jeigu vaikas su negalia pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

37. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

38. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo paros, kai asmuo išvykęs, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo asmens išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai asmuo išvyksta trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGĄ

 

39. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis nustatomas atsižvelgiant į individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui:

39.1. 40 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis arba iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirta pirmo ar antro lygio slaugos išlaidų tikslinė kompensacija, dydžio;

39.2. 60 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis, arba iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirta pirmo ar antro lygio priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija, dydžio.

40. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą, teikiamą trumpiau nei nustatyta maksimali galima laikino atokvėpio paslaugos teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamos laikino atokvėpio paslaugos trukmei.

 

VIII SKYRIUS

PAGALBOS PINIGŲ DYDŽIO NUSTATYMAS IR JŲ MOKĖJIMAS

 

41. Tais atvejais, kai bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) veiksmingiau organizuoti pinigais, asmeniui (šeimai) gali būti mokama piniginė išmoka – pagalbos pinigai.

42. Socialinės paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus, kuriais asmuo (šeima) susimoka už pagalbą, analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinės priežiūros paslaugoms, tik su asmens (šeimos) sutikimu. Asmuo (šeima) ar asmens globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) rašytinį laisvos formos sutikimą pateikia Savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriui. Sutikime nurodomos priežastys ir/ar motyvai, dėl kurių asmuo (šeima) socialines paslaugas sutinka keisti į pagalbos pinigus.

43. Pagalbos pinigų suma asmeniui (šeimai) negali būti didesnė už bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros paslaugų, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas, kainą.

44. Pagalbos pinigų dydis už pagalbos į namus paslaugas per mėnesį – 50 procentų pagalbos į namus paslaugos kainos.

45. Pagalbos pinigų, skirtų asmeniui (šeimai) susimokėti už pagalbą, analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinės priežiūros paslaugoms, naudojimą pagal paskirtį prižiūri ir kontroliuoja Savivaldybės administracija. Nustačiusi, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, Savivaldybės administracija turi nutraukti jų mokėjimą. Nutraukusi pagalbos pinigų mokėjimą asmeniui (šeimai), Savivaldybės administracija turi teikti bendrąsias socialines paslaugas ar socialinės priežiūros paslaugas.

46. Pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas ne vėliau kaip sekančią darbo dieną nuo paaiškėjusio fakto dėl pinigų naudojimo ne pagal paskirtį Savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriaus sprendimu dėl pagalbos pinigų mokėjimo nutraukimo. Neteisėtai išmokėtus pagalbos pinigus asmuo (šeima) privalo grąžinti už visą laikotarpį, kurį jie buvo naudojami ne pagal paskirtį, per 30 kalendorinių dienų į Marijampolės socialinės pagalbos centro atsiskaitomąją sąskaitą. Negrąžinta pagalbos pinigų suma išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

47. Pagalbos pinigai skiriami iš Marijampolės socialinės pagalbos centro lėšų.

48. Pagalbos pinigus moka Marijampolės socialinės pagalbos centras.

49. Pagalbos pinigai nėra mokami, jeigu asmeniui yra nustatyta pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija.

50. Vaikus prižiūrinčiai ar globojančiai (rūpinančiai) šeimai, šeimynai, budinčiam globotojui ir nuolatiniam globotojui pagalbos pinigų skyrimas ir mokėjimas reglamentuojamas atskirais Savivaldybės tarybos sprendimais.

 

IX SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

51. Asmens (šeimos) finansinės galimybės negali turėti įtakos jo (jos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis jam (jai) nustatytas.

52. Asmuo, pageidaujantis gauti ilgalaikę socialinę globą ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas), Savivaldybės administracijai turi pateikti informaciją apie turimas pajamas, nurodytas Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnyje (pajamų sumas), o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir apie  turtą, nurodytą Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnyje (turto vertę).

Jeigu informacija, kurios reikia nustatant teisę gauti socialines paslaugas, yra registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose ar juos Savivaldybės administracija pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas šios informacijos pateikti neprivalo.

Jei reikalingos informacijos nėra registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) Savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriaus specialistui, vertinančiam asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, trūkstamą informaciją pateikia raštu nurodydamas asmens duomenis, jo (šeimos narių) veiklos pobūdį ir (ar) kitą finansinėms galimybėms mokėti už socialines paslaugas įvertinti būtiną informaciją (banko sąskaitų išrašus, kasos pajamų/išlaidų orderius, pažymas apie priskaičiuotą ir išmokėtą darbo užmokestį bei kitas išmokas, įmonių finansinės apskaitos dokumentus ir kita).

53. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) pateikė neteisingus duomenis apie asmens (šeimos) turimas pajamas ir asmens turtą, Savivaldybės administracija gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą, ir (ar) patikrinti šiuos duomenis registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose.

54. Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas įvertina Savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriaus specialistai ir užpildo Lėšų, skirtų kompensuoti socialinės paslaugos kainą, apskaičiavimo pažymą, kurią pasirašo Socialinių paslaugų skyriaus vedėjas ir skyriaus specialistas, kuris įvertino Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas (priedas).

55. Asmens (šeimos), kuriam (-iai) skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

Pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms (jų rūšiai, dydžiui ir kt.) ir (ar) turtui (jį ar jo dalį pardavus, padovanojus, įsigijus turtą ir kt.), asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos iš naujo.

Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimą, bet ne vėliau kaip likus 30 dienų iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžios dienos.

56. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Savivaldybės administracija turi teisę finansines galimybes vertinti po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam (jai) skiriamos socialinės paslaugos.

57. Jei asmens finansinių galimybių vertinimas apima ir jo turto vertinimą ir jei šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui skaičiuojamas ir už socialines paslaugas, suteiktas iki turto vertinimo dienos.

58. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, jei asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

59. Lietuvos Respublikos juridiniai ir fiziniai asmenys pageidaujančių gauti socialines paslaugas asmenų (jų suaugusių šeimos narių) ar jų globėjų (rūpintojų, aprūpintojų) arba socialines paslaugas organizuojančių ar teikiančių institucijų ar įstaigų prašymu (nurodomas fizinio asmens vardas, pavardė, ryšys su asmeniu, dėl kurio kreipiamasi, ar juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašymas pateikti duomenis apie asmens gaunamas pajamas (pajamų sumos) ir (ar) turtą (turto vertė), prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas) per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos parengia ir išduoda pažymas apie asmens (šeimos) gaunamas pajamas ir (ar) turtą.

60. Valstybės ir savivaldybių įmonės, įstaigos ir organizacijos Savivaldybės administracijos prašymu (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas ir duomenų apimtis) turi parengti ir pateikti jai informaciją, susijusią su asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimu.

61. Savivaldybės administracija užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą.

62. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) pagal Aprašo 6 punkte nurodytoje sutartyje nurodytas sąlygas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir (ar) turto pokyčių dienos praneša Savivaldybės administracijai apie asmens (šeimos) pajamų, išskyrus Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 5–9, 13, 15, 17–19 punktuose nurodytas pajamas, asmens turto pokyčius po ankstesnio (paskutinio) vertinimo.

63. Savivaldybės administracija, gavusi informaciją apie asmens (šeimos), gaunančio (-čios) socialines paslaugas, ar asmens (šeimos), kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, pajamų pokyčius, jo (jos) finansines galimybes iš naujo įvertina, ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo dienos. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo pajamų pokyčio dienos.

64. Savivaldybės administracija, gavusi informaciją apie asmens, gaunančio ilgalaikę socialinę globą, ar asmens, kuriam nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis, turto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina, likus ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo dienos. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo turto pokyčio dienos.

65. Savivaldybės administracija turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-čios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančio socialinių paslaugų teikėjo iniciatyva.

 

X SKYRIUS

ATLEIDIMAS NUO MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

66. Asmuo (šeima) gali būti atleidžiamas nuo mokėjimo už socialinės priežiūros, dienos socialinės globos paslaugas šiais atvejais:

66.1. kai vienas neįgalusis asmuo augina neįgalų vaiką, kuriam nustatyta nuolatinė slauga;

66.2. jeigu asmeniui (šeimai) yra atskaitoma suma pagal vykdomuosius raštus už komunalinius patarnavimus ir likusi pajamų dalis yra mažesnė už 2 VRP;

66.3. kai asmuo (šeima) nuomoja gyvenamąjį būstą iš fizinio asmens ir, atskaičius mokestį už būsto nuomą, likusi pajamų dalis yra mažesnė už 2 VRP dydį;

66.4. kitais ypatingais atvejais (jei asmuo vienišas, sunki liga, gaisras, vagystė ir kt.), įvertinus Aprašo 68 punkte nurodytus dokumentus.

67. Asmuo gali būti atleidžiamas arba sumažinama dalis mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą, kuri sudaro 1 procentą, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą, šiais atvejais:

67.1. jeigu asmens turimas turtas yra nelikvidus (statiniai yra netinkami naudoti, žemė yra pelkėta ir pan.);

67.2. kai teisės aktų nustatyta tvarka pateiktas prašymas dėl asmens pripažinimo neveiksniu arba ribotai veiksniu tam tikroje srityje bei globėjo ir turto administratoriaus paskyrimo;

67.3. Aprašo 31 p. nurodytu atveju;

67.4. kitais nenumatytais atvejais (pateikus informaciją ar aplinkybes pateisinančius dokumentus).

68. Nuo mokėjimo asmenys gali būti atleidžiami:

68.1. vieną kartą per kalendorinius metus iki 6 mėnesių laikotarpiui;

68.2. išskirtiniais atvejais (jei asmuo vienišas, sunki liga, gaisras ar kt.), įvertinus Aprašo 69 punkte nurodytus dokumentus, iki 12 mėnesių per kalendorinius metus;

68.3. šio Aprašo 67.2 punkte nurodytu atveju nuo mokėjimo asmenys atleidžiami iki 12 mėnesių arba iki globėjo ir turto administratoriaus paskyrimo.

69. Asmuo (šeima), jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) dėl atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas turi kreiptis į Savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyrių pateikdamas:

69.1. laisvos formos prašymą, nurodydamas motyvus/priežastis, dėl kurių prašoma asmenį atleisti nuo mokėjimo už socialines paslaugas;

69.2. pateisinamus dokumentus (pažymą iš įstaigos, kuri atskaito skolą pagal vykdomąjį raštą; nuomos sutartį, pažymą iš policijos, pažymą iš gydymo įstaigos ir kt.).

70. Asmens, jo globėjo (rūpintojo, aprūpintojo) prašymą dėl atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas svarsto Socialinių paslaugų poreikio nustatymo komisija, kuri teikia išvadas Savivaldybės tarybai.

71. Sprendimą dėl atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas priima Savivaldybės taryba.

 

XI SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

72. Nustatant asmens finansines galimybes, į asmens pajamas įskaitomos Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalyje nustatytos asmens gaunamos pajamos.

73. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, nustatant asmens finansines galimybes (jei skiriama ir teikiama socialinė priežiūra, dienos socialinė globa), į jo pajamas įskaitomos tik Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytos pajamos.

74. Vertinant vidutines šeimos pajamas, tenkančias vienam šeimos nariui, šeimos nariais laikomi sutuoktiniai ar bendrai gyvenantys asmenys arba vienas iš tėvų ir jų (jo) vaikai (įvaikiai) iki 18 metų, taip pat nedirbantys, nesusituokę ir su kitu asmeniu bendrai negyvenantys pilnamečiai vaikai (įvaikiai) iki 24 metų, besimokantys pagal bendrojo ugdymo programą ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuojantys aukštojoje mokykloje (studentai), įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį, taip pat pilnamečiai vaikai (įvaikiai) nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos. Vaikai, kuriems nustatyta globa ar rūpyba, šeimos nariais nelaikomi.

75. Jeigu socialinės paslaugos teikiamos šeimai, nustatant šeimos finansines galimybes, į jos pajamas įskaitomos Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose nurodytos šeimos narių gaunamos pajamos.

76. Jeigu Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalyje nurodytos asmens pajamos apmokestinamos gyventojų pajamų mokesčiu, į asmens pajamas įskaitomos jo pajamos, gautos po apmokestinimo gyventojų pajamų mokesčiu, atitinkamai atskaičius valstybinio socialinio draudimo įmokas, jeigu šios įmokos atskaitomos.

77. Jeigu Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytos asmens su negalia pagal darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu gautos pajamos viršija Vyriausybės nustatytą minimaliąją mėnesinę algą, į jo pajamas įskaitoma tik pajamų dalis, viršijanti vienos minimaliosios mėnesinės algos dydį.

78. Asmens (šeimos) pajamos nustatomos skaičiuojant 3 paskutinių mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo pajamų vidurkį.

79. Jeigu asmens (šeimos) pajamos tą mėnesį, kurį pradėtos gauti socialinės paslaugos, palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais, pasikeitė, asmens (šeimos) pajamos per mėnesį apskaičiuojamos pagal to mėnesio pajamas.

Asmuo (šeima), kurio (kurios) pajamų dydis keičiasi kiekvieną mėnesį, privalo kartą per 3 mėnesius pateikti Socialinių paslaugų skyriui dokumentus apie 3 praėjusių mėnesių asmens (šeimos) pajamas (jei tokios informacijos nėra valstybės registruose, žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose).

80. Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 1, 5, 6, 8, 9 punktuose nurodytos pajamos, kitos kas mėnesį gaunamos pajamos įskaitomos į asmens pajamas tų mėnesių, už kuriuos jos paskirtos.

81. Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 12 punkte nurodytos pajamos įskaitomos į asmens pajamas tų mėnesių, kuriais jos išmokėtos.

 

XII SKYRIUS

ASMENS TURTO VERTINIMAS

 

82. Nustatant asmens finansines galimybes (jei asmeniui skiriama ar pradėta teikti ilgalaikė socialinė globa po 2007 m. sausio 1 d.), įskaitomas asmens nuosavybės teise turimas ar per praėjusius 24 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl įvykusių turto pokyčių po ankstesnio (paskutinio) vertinimo) turėtas Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytas turtas.

83. Jei Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytas turtas perduotas kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui pagal rentos ar išlaikymo iki gyvos galvos sutartis, jis taip pat įskaitomas į asmens turtą. Rentos mokėtojo įsipareigojimai dėl asmens mokėjimo už socialines paslaugas nustatomi Aprašo 6 punkte nurodytoje sutartyje.

84. Jeigu asmeniui Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje išvardytas turtas priklauso bendrosios jungtinės nuosavybės teise, į asmens turtą įskaitoma jam tenkanti šio turto dalis.

85. Jeigu asmuo gyvena su šeima ir (arba) artimaisiais giminaičiais ir šios šeimos ir (arba) artimųjų giminaičių gyvenamoji patalpa, kurioje jie ne trumpiau kaip vienus metus yra deklaravę gyvenamąją vietą, yra asmens nuosavybės teise turimas turtas, šios patalpos į asmens turtą neįskaitomos.

86. Asmens turimo arba turėto turto vertė nustatoma sumuojant visą Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytą turtą. Asmens turto, nurodyto Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose, vertė nustatoma pagal duomenis apie vidutines rinkos vertes, savivaldybės administracijos gaunamus iš Nekilnojamojo turto registro ir (ar) kadastro.

Jei asmuo nesutinka su turto verte, nurodyta Nekilnojamojo turto registre ir (ar) kadastre, jis turi teisę finansines galimybes vertinančiai Savivaldybės administracijai pateikti turto vertinimo, atlikto vadovaujantis Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymu ne vėliau kaip per 12 mėnesių iki finansinių galimybių vertinimo, ataskaitą.

87. Jei vertinamas Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytas turtas, turėtas per praėjusius 24 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl įvykusių turto pokyčių po ankstesnio (paskutinio) vertinimo) dienos, bet šio kreipimosi metu ar asmens finansinių galimybių vertinimo metu jis pakeistas į kitą kurį nors Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytą turtą, šis turtas apskaitomas tik vieną kartą. Pakeisto turto vertė nustatoma pagal asmens pateiktus turto vertę pagrindžiančius dokumentus.

88. Asmuo už ilgalaikę socialinę globą (jei mokėjimas už ją nustatomas, atsižvelgiant į asmens turto vertę) moka tol, kol jo turto vertė viršija jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, išskyrus atvejus, kai šio Aprašo X skyriuje nustatyta tvarka asmuo atleidžiamas nuo mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą ar šis mokėjimas sumažinamas arba kai įvyksta jo turto ir (ar) pajamų pokytis ir šiuo pagrindu jau nebereikia mokėti už ilgalaikę socialinę globą.

89. Duomenis apie asmens turimus statinius (įskaitant nebaigtus statyti statinius) ir žemę (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių) ir jų vertes savivaldybės administracija gauna iš Nekilnojamojo turto registro ir kadastro tvarkytojo pagal Savivaldybės administracijos ir Nekilnojamojo turto registro ir kadastro tvarkytoju sudarytas duomenų teikimo sutartis ir (ar) prašymus (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašymas pateikti duomenis apie asmens turtą (turto vertė), prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas).

90. Informaciją apie pinigines lėšas (jų sumas) raštu pateikia pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas).

91. Turto vertės normatyvas nustatomas, turto normatyvą dauginant iš asmens gyvenamosios vietos pagal deklaravimo adresą normatyvinės vertės piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gyventojams gauti, o jei gyvenamoji vieta nedeklaruota, – iš asmens gyvenamosios vietos nekilnojamojo turto ploto vieneto normatyvinės vertės piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gyventojams gauti.

92. Turto normatyvas asmeniui yra 50 kvadratinių metrų naudingojo būsto ploto.

93. Turto vertės normatyvui nustatyti taikomos valstybės įmonės Registrų centro nustatomos ir šios įmonės interneto svetainėje skelbiamos nekilnojamojo turto ploto vieneto normatyvinės vertės piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gyventojams gauti pagal kiekvienų metų sausio 1 dienos vidutines nekilnojamojo turto rinkos vertes Lietuvos miestuose ir savivaldybių centruose, kitose savivaldybių teritorijose.

94. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) pateikė neteisingus duomenis, Savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyrius gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą.

95. Savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriaus specialistas, atsakingas už asmens turto vertinimą, asmens, jo globėjo (rūpintojo ar aprūpintojo) prašymu, turtą gali vertinti iš naujo, tačiau ne dažniau nei vieną kartą per metus (skaičiuojant nuo paskutinio atlikto turto įvertinimo).

 

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

96. Savivaldybė užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka. Aprašo nustatyta tvarka gauti asmens (šeimos) duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.

97. Savivaldybės taryba nustato maksimalius socialinių paslaugų išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydžius.

98. Paslaugų teikėjai atsako už lėšų, skirtų socialinėms paslaugoms finansuoti, tinkamą panaudojimą.

99. Ginčai dėl Savivaldybės mero ar jo įgalioto asmens priimtų sprendimų (neveikimo) vykdant Aprašą nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_______________________

 

Marijampolės savivaldybės gyventojų

mokėjimo už socialines paslaugas

tvarkos aprašo

priedas

 

 

(Lėšų, skirtų kompensuoti socialinės paslaugos kainą, apskaičiavimo pažymos forma)

Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, simbolis, emblema, piešimas  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIUS

 

LĖŠŲ, SKIRTŲ KOMPENSUOTI SOCIALINĖS PASLAUGOS KAINĄ, APSKAIČIAVIMO PAŽYMA

 

 

Marijampolė

 

 

Socialinės paslaugos gavėjas (-ai): __________________________________

(asmens vardas, pavardė, gim. data;

_______________________________________________________________

jei paslauga teikiama šeimai – nurodomi asmenų, kuriems teikiama paslauga, vardai, pavardės, gim. datos)

__________________________________________ (toliau – Asmuo (Šeima))

Socialinės paslaugos rūšis, paslaugos teikimo laikas (nurodant savaitės dienas, kada bus teikiamos paslaugos), trukmė (valandos arba dienos) ir dažnumas:

_______________________________________________________________

Socialines paslaugas teikianti įstaiga: _________________________________

Socialinės paslaugos kaina: ________________________________________

Lėšas, skirtas kompensuoti socialinės paslaugos kainą, sudaro:

 

I. ASMENS (ŠEIMOS) MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS LĖŠOS:

 

1. Už socialinę priežiūrą/dienos socialinę globą/laikino atokvėpio paslaugą:

Mokėjimo pradžia,

nuo

Maksimali paslaugų teikimo trukmė

val.

Aprašo punktas, kuriuo vadovaujantis nustatomas mokėjimo už paslaugas dydis

Mokėjimo už paslaugas dydis procentais (skaičiuojamas:

nuo Asmens (Šeimos) pajamų/nuo individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos

(reikiamą pabraukti))

Maksimalus Asmens (Šeimos) mokėjimo už paslaugas dydis per mėnesį

Eur

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Už trumpalaikę/ilgalaikę socialinę globą:

Mokėjimo pradžia,

nuo

80 proc. nuo asmens pajamų, Eur

 

100 proc. nuo individualios pagalbos išlaidų teikimo kompensacijos, Eur

1 proc. nuo Asmens lėšų, viršijančių jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, Eur

Maksimalus Asmens mokėjimo už paslaugas dydis per mėnesį, Eur

 

 

(1)

(2)

(3)

(1+2+3)

 

 

 

 

 

 

II. SAVIVALDYBĖS KOMPENSUOJAMOS LĖŠOS:

 

Finansavimo pradžia, nuo

Valstybės biudžeto lėšos, Eur

Savivaldybės biudžeto lėšos, Eur

 

 

 

 

 

Skyriaus vedėjas

__________________

__________________

 

 

 

(parašas)

(vardas, pavardė)

Pažymą sudarė:

 

 

Vyriausiasis specialistas

__________________

__________________

 

(parašas)

(vardas, pavardė)

 

________________________