isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS BIURO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2018 m. gruodžio 20 d. Nr. T-310

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 17 punktu, 7 straipsnio 35 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo 6 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. V-196 „Dėl savivaldybės visuomenės sveikatos biuro pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro nuostatus (pridedama).

2. Įgalioti Pakruojo rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro direktorių Vidmantą Svečiulį pasirašyti nuostatus, teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti juos Juridinių asmenų registre ir atlikti kitus veiksmus, susijusius su šiuo pavedimu.

3. Pripažinti netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2008 m. birželio 26 d. sprendimą Nr. T-219 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro nuostatų patvirtinimo“.

4. Nustatyti, kad sprendimo 3 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Saulius Gegieckas

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2018 m. gruodžio 20 d. sprendimu Nr. T-310

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS BIURO

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Pakruojo rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras (toliau – Biuras) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (toliau – LNSS) savivaldybės biudžetinė visuomenės sveikatos priežiūros įstaiga, įgyvendinanti valstybines (valstybės perduotas savivaldybėms) ir savarankiškąsias visuomenės sveikatos priežiūros funkcijas ir išlaikoma iš valstybės ir savivaldybės biudžetų asignavimų.

2.  Biuras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymu, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais

3. Biuro pavadinimas – Pakruojo rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras. Trumpasis Biuro pavadinimas Pakruojo VSB. Biuras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas – 301674204.

4. Biuro teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Biuro steigėjas ir savininkas (toliau – Steigėjas (Savininkas) – Pakruojo rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė). Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pakruojo rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).

6. Biuras neatsako už Steigėjo (Savininko) įsipareigojimus.

7. Biuro buveinės adresas: L. Giros g. 3D, LT- 83150, Pakruojis.

8. Biuras yra viešas juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą.

9. Biuro vieša informacija ir pranešimai skelbiami vietos arba regiono spaudoje, Savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt.

10. Biuro finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

11. Biuro veikla yra neterminuota.

 

II SKYRIUS

BIURO SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS KOMPETENCIJA

 

12. Biuro Steigėjo (Savininko) pareigos:

12.1. tvirtinti, keisti ir papildyti Biuro nuostatus;

12.2. nustatyti Biuro išlaidas (neįskaitant valstybės biudžeto asignavimų), neviršijant jam patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui, paprastosioms ir nepaprastosioms išlaidoms;

12.3. skirti Savivaldybės biudžeto lėšas Biurui išlaikyti ir veiklai vykdyti teisės aktų nustatyta tvarka;

12.4. kontroliuoti, kad Biuras paskirtus asignavimus naudotų pagal nustatytą paskirtį ekonomiškai ir efektyviai;

12.5. kontroliuoti Biuro finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir jų pateikimą laiku;

12.6. nustatyti didžiausią leistiną darbuotojų pareigybių skaičių;

12.7. kontroliuoti, kad Biuras laiku atsiskaitytų su darbuotojais, mokesčių administravimo įstaigomis, visų rūšių energijos ir kitu darbu, paslaugų bei prekių tiekėjais;

12.8. kontroliuoti iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą;

12.9. pranešti Biurui pakitusias arba patvirtintas naujas pinigines ir natūrines išlaidų normas, kitas normas ir rodiklius, būtinus programų sąmatų projektuose numatomiems asignavimams tiksliai apskaičiuoti.

13. Biuro Steigėjo (Savininko) teisės:

13.1. kontroliuoti Biuro buhalterinę apskaitą, finansinę atskaitomybę, įsiskolinimus. Imtis visų priemonių, kad būtų išvengta pažeidimų;

13.2. atlikti Biure vykdomos finansinės atskaitomybės analizę;

13.3. gauti iš Biuro dokumentus, žodinius ir rašytinius paaiškinimus, išvadas ir kitokią informaciją, susijusią su Biuro veikla, reikalingą savo uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti;

13.4. priimti sprendimą atlikti tam tikros Biuro veiklos nepriklausomą auditą;

13.5. reorganizuoti, pertvarkyti, likviduoti Biurą, jeigu įstatymai nenumato kitaip.

14. Biuro Steigėjas (Savininkas) gali turėti kitų teisių ir pareigų, jei jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

 

III SKYRIUS

BIURO VEIKLOS TIKSLAI, SRITYS IR FUNKCIJOS

 

15. Biuro pagrindinis veiklos tikslas – rūpintis Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) gyventojų sveikata, vykdyti Savivaldybės teritorijoje teisės aktais reglamentuojamas visuomenės sveikatos priežiūros funkcijas, siekiant sumažinti gyventojų mirtingumą ir sergamumą, gerinti jų gyvenimo kokybę.

16. Biuro pagrindinės sveikatos sritys – organizuoti ir teikti prieinamas ir tinkamas teisės aktais nustatytas visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas fiziniams ir juridiniams asmenims Savivaldybės ir kitų savivaldybių teritorijoje, jeigu tai yra nustatyta bendradarbiavimo tarp Savivaldybių sutartyje.

17. Biuro funkcijos:

17.1. vykdyti valstybines (valstybės perduotas savivaldybėms) visuomenės sveikatos priežiūros funkcijas:

17.1.1. visuomenės sveikatos priežiūrą Savivaldybės teritorijoje esančiose ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose ugdomų mokinių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;

17.1.2. visuomenės sveikatos stiprinimą;

17.1.3. visuomenės sveikatos stebėseną;

17.2. vykdyti savarankiškąsias visuomenės sveikatos priežiūros funkcijas:

17.2.1. įgyvendinti Savivaldybės tarybos patvirtintuose Savivaldybės strateginiuose dokumentuose numatytas visuomenės sveikatos priemones;

17.2.2. dalyvauti įgyvendinant Savivaldybėje valstybines visuomenės sveikatos programas, tarpinstitucinius veiklos planus;

17.2.3. vykdyti vaikų ir jaunimo visuomenės sveikatos priežiūrą, išskyrus visuomenės sveikatos priežiūrą Savivaldybės teritorijoje esančiose ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose ugdomų mokinių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas; įtraukti į visuomenės sveikatos stiprinimo veiklą socialinius partnerius;

17.3. pagal kompetenciją vykdyti nustatytas visuomenės sveikatos priežiūros funkcijas visose gyventojų amžiaus grupėse šiose poveikio srityse: užkrečiamų ligų, neinfekcinių ligų ir traumų profilaktika, priklausomybių, rūkymo, alkoholio, narkomanijos ir kitų psichoaktyvių medžiagų vartojimo mažinimas, fizinio aktyvumo, tinkamos mitybos, kitų sveikos gyvensenos veiksnių skatinimas, psichikos sveikatos stiprinimas ir sutrikimų profilaktika, sveiko senėjimo skatinimas, sveikatos netolygumų mažinimas ir kt.;

17.4. vykdyti privalomąjį sveikatos mokymą;

17.5. vykdyti kitas teisės aktais nustatytas visuomenės sveikatos priežiūros funkcijas.

18. Biuro veiklos rūšys pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK):

18.1. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

18.2. sveikatos priežiūros, švietimo, kultūros ir kitų socialinių paslaugų, išskyrus socialinį draudimą, veiklos reguliavimas, kodas 84.12;

18.3. kitas mokymas, kodas 85.5;

18.4. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

18.5. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

18.6. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60;

18.7. leidybinė veikla, kodas 58;

18.8. knygų, periodinių leidinių leidyba ir kita leidybinė veikla, kodas 58.1;

18.9. kita leidyba, kodas 58.19;

18.10. kita informacinių paslaugų veikla 63.9;

18.11. kita, niekur kitur nepriskirta, informacinių paslaugų veikla, kodas 63.99;

18.12. posėdžių ir verslo renginių organizavimas, kodas 82.30;

18.13. medicinos mokslų tiriamieji ir taikomieji darbai, kodas 72.19.40;

18.14. rinkos tyrimai ir viešosios nuomonės apklausos, kodas 73.20;

18.15. nuosavo arba nuomojamojo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

18.16. kita pramogų ir poilsio organizavimo veikla, kodas 93.29.

 

IV SKYRIUS

BIURO TEISĖS IR PAREIGOS

 

19. Vykdydamas veiklą, Biuras turi šias teises:

19.1. pasirinkti tinkamas darbo formas ir metodus;

19.2 įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gauti informaciją, reikalingą savo uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti iš Savivaldybės institucijų, Savivaldybės teritorijoje esančių juridinių asmenų;

19.3. bendradarbiauti su šalies ir užsienio partneriais;

19.4. sudaryti sutartis su Lietuvos ir užsienio fiziniais bei juridiniais asmenimis;

19.5. vykdyti neformalų suaugusiųjų švietimą, organizuoti konferencijas, seminarus ir kitus renginius;

19.6. verstis su Biuro kompetencija susijusia leidybos veikla, privalomuoju sveikatos mokymu ir iš šios veiklos gauti nebiudžetinių lėšų;

19.7. konsultuotis su kitų institucijų atstovais ir specialistais, atskiriems klausimams spręsti sudaryti laikinas darbo grupes;

19.8. iš teisėtai vykdomos veiklos gauti nebiudžetinių lėšų;

19.9. dalyvauti rengiant su Biuro veikla susijusių Savivaldybės teisės aktų projektus;

19.10. teisės aktų nustatyta tvarka teikti mokamas paslaugas;

19.11. teisės aktų nustatyta tvarka gauti paramą;

19.12. inicijuoti ir vykdyti visuomenės sveikatos stiprinimo, poveikio sveikatai vertinimo projektus ir priemones;

19.13. kurti ir dalyvauti formuojant Savivaldybės visuomenės sveikatos registrus, informacines sistemas;

19.14. siųsti darbuotojus tobulinti kvalifikaciją šalies ir užsienio institucijose;

19.15. įtraukti savanorius į veiklą;

19.16. teikti visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas kitoms Savivaldybėms;

19.17. Biuras gali turėti filialų, kurie veiktų Biuro, kaip juridinio asmens, vardu pagal Biuro nuostatus ir direktoriaus suteiktus įgaliojimus.

20. Biuras privalo:

20.1. naudoti gautus biudžeto asignavimus racionaliai ir taupiai, nuostatuose nurodytai ir įstatymų nedraudžiamai veiklai vykdyti pagal patvirtintas išlaidų sąmatas;

20.2. užtikrinti veiklos planų vykdymą, veiklos krypčių planavimą ir rengti veiklos ataskaitas;

20.3. garantuoti finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir jų pateikimą laiku;

20.4. informuoti Savivaldybės bendruomenę apie Biuro veiklą;

20.5. išsaugoti fizinių, juridinių asmenų komercinę paslaptį, patikėtą Biurui;

20.6. vykdyti įsipareigojimus pagal sudarytas sutartis;

20.7. savo veikloje naudoti tik tuos tyrimo metodus ir tik tas visuomenės sveikatos priežiūros technologijas, kurios yra aprobuotos Lietuvos Respublikoje;

20.8. įgyvendinti būtinąsias visuomenės sveikatos priežiūros priemones;

21. Biuras gali turėti ir kitų teisių ir pareigų, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams. Jeigu Nuostatuose nustatytai veiklai reikalinga licencija (leidimas), tai Biuras tokią licenciją (leidimą) privalo turėti;

 

V SKYRIUS

BIURO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

22. Biuro direktorius yra vienasmenis biudžetinės įstaigos valdymo organas. Jį į pareigas priima ir iš jų atleidžia Savivaldybės meras teisės aktų nustatyta tvarka, nustato darbo užmokestį, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas.

23. Biuro direktorius:

23.1. organizuoja Biuro darbą taip, kad būtų įgyvendinami biudžetinės įstaigos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;

23.2. užtikrina, kad būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir Biuro nuostatų;

23.3. teisės aktų nustatyta tvarka priima ir atleidžia Biuro darbuotojus;

23.4. tvirtina Biuro struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas Savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių (etatų skaičiaus) skaičiaus;

23.5. tvirtina įstaigos vidaus darbo taisykles, darbuotojų pareigybių aprašymus, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus jo kompetencijai priskirtais klausimais ir kontroliuoja jų vykdymą;

23.6. užtikrina, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;

23.7. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Biuro veiklos kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

23.8. sudaro darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas;

23.9. pagal savo kompetenciją leidžia savo įsakymus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;

23.10. vykdo kitas pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

24. Biuro visuomenės sveikatos priežiūros specialistų pareigybes gali užimti asmenys, atitinkantys Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.

25. Biuro direktoriaus pavaduotojai ir padalinių vadovai į pareigas skiriami ir atleidžiami teisės aktų nustatyta tvarka ir tiesiogiai vadovauja jų kompetencijai priskirtai darbo sričiai.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲPRIĖMIMAS Į DARBĄ, DARBO APMOKĖJIMO TVARKA

 

26. Biuro darbuotojai priimami į darbą ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Biuro darbuotojams už darbą apmokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BIURO LĖŠOS, TURTAS, VEIKLOS KONTROLĖ

 

28. Biuro lėšų šaltiniai:

28.1 valstybės biudžeto lėšos;

28.2. savivaldybės biudžeto lėšos;

28.3. pajamos už teikiamas paslaugas;

28.4. kitos teisėtai gautos lėšos.

29. Biuras gali būti paramos gavėju.

30. Biuras buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka. Biuro direktorius ir vyriausiasis finansininkas atsako už Biuro finansinės apskaitos vykdymą, lėšų panaudojimą pagal sąmatą, finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą.

31. Biuras patikėjimo teise valdo, naudoja ir disponuoja Savivaldybės tarybos perduotu turtu, Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

32. Biuro veiklos ir išorės finansinį auditą atlieka Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

33. Valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Biurą pertvarko, reorganizuoja ir likviduoja Savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

 

Pakruojo rajono savivaldybės

visuomenės sveikatos biuro direktorius                                                                 Vidmantas Svečiulis