LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2014 M. SPALIO 16 D. ĮSAKYMO NR. 1K-326 „DĖL finansINIŲ PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO taisyklių PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. gegužės 27 d. Nr. 1K-218

Vilnius

 

 

1.    Pakeičiu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 16 d. įsakymą Nr. 1K-326 „Dėl Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija (Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklės nauja redakcija nedėstomos):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL finansINIŲ PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO taisyklių PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 4.7.3 papunkčiu,

t v i r t i n u  Finansinių priemonių įgyvendinimo taisykles (pridedama).“

2. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintas Finansinių priemonių įgyvendinimo taisykles:

2.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

„1. Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų, apimančių finansines priemones (toliau – projektas), įgyvendinamų pagal 2014–2020 metų ES fondų investicijų veiksmų programą, patvirtintą 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu, kuriuo tvirtinami tam tikri 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo „Jaunimo užimtumo iniciatyvai“ būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisijos pranešta dokumentu Nr. C(2014) 6397) (toliau – veiksmų programa), atrankos, finansavimo ir įgyvendinimo tvarką.“

2.2. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

„2. Finansinės priemonės įgyvendinamos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL, 2013 L 347, p. 320) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1303/2013), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1304/2013 dėl Europos socialinio fondo, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1081/2006 (OL, 2013 L 347, p. 470) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1304/2013), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1300/2013 dėl Sanglaudos fondo, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1084/2006 (OL, 2013 L 347, p. 281) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1300/2013), ir 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1301/2013 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1080/2006 (OL, 2013 L 347, p. 289) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1301/2013), nuostatomis.

Įgyvendinant finansines priemones turi būti laikomasi kitų taikomų ES teisės aktų, įskaitant 2014 m. kovo 3 d. Komisijos deleguotąjį reglamentą (ES) Nr. 480/2014, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos (OL, 2014 L 138, p. 5) (toliau – Deleguotasis reglamentas), 2014 m. liepos 28 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) Nr. 821/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013 nuostatų dėl išsamios programų įnašų pervedimo ir valdymo tvarkos, finansinių priemonių ataskaitų teikimo, veiksmams skirtų informavimo ir komunikacijos priemonių techninių charakteristikų ir duomenų įrašymo ir saugojimo sistemos taikymo taisyklės (OL, 2014 L 223, p. 7) (toliau – Įgyvendinimo reglamentas), 2014 m. rugsėjo 11 d. Europos Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) Nr. 964/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013 nuostatų taikymo finansinių priemonių standartinėms sąlygoms taisyklės (OL, 2014 L 271, p. 16) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 964/2014), 2014 m. rugsėjo 11 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimą Nr. 2014/660/ES dėl pavyzdinio finansavimo susitarimo dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai įnašo bendroms neribotų garantijų ir pakeitimo vertybiniais popieriais finansinėms priemonėms, skirtoms mažosioms ir vidutinėms įmonėms (OL, 2014 L 271, p. 58).

Įgyvendinant finansines priemones turi būti laikomasi nacionalinių teisės aktų, įskaitant Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklės), 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir, kiek taikoma, kitus pirkimų vykdymą reglamentuojančius teisės aktus (toliau – pirkimų teisės aktai).

Įgyvendinant finansines priemones turi būti nepažeidžiamos valstybės pagalbos, įskaitant de minimis pagalbą, teikimo taisyklės (toliau – valstybės pagalbos taisyklės).

Finansinių priemonių įgyvendinimui netaikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), išskyrus atvejus, numatytus Taisyklėse.“

2.3. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

„4. Projektams administruoti naudojamas 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (toliau – SFMIS2014), vadovaujantis 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemio naudojimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-511 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemio naudojimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – SFMIS2014 taisyklės).“

2.4. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

„5. Atlikdami Taisyklėse nustatytus veiksmus vadovaujančioji institucija, ministerija, projekto vykdytojas vadovaujasi instrukcijomis ir naudoja ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – ES struktūrinių fondų svetainė) paskelbtas formas, kurioms pritarė Lietuvos Respublikos finansų ministro 2013 m. liepos 11 d. 1K-243 įsakymu „Dėl darbo grupės sudarymo“ sudaryta 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų administravimo darbo grupė (toliau – darbo grupės forma).“

2.5. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

„10. Atlikdami veiksmus DMS, pareiškėjai ir projektų vykdytojai informaciją įrašo, tvirtina ir Taisyklių nustatyta tvarka teikia vadovaujančiajai institucijai, naudodami Taisyklių prieduose pateiktas formas arba darbo grupės formas.“

2.6. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

„19. Projektai vertinami, atrenkami ir įgyvendinami laikantis Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 nuostatų, Deleguotajame reglamente ir Įgyvendinimo reglamente nustatytų reikalavimų, kitų taikytinų ES ir nacionalinių teisės aktų, valstybės pagalbos taisyklių, kaip nurodyta Taisyklių 77.2.3 papunktyje, pirkimų teisės aktų, horizontaliųjų (darnaus vystymosi bei moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo) principų. Projekto vertinimo, atrankos ir finansavimo sutarties sudarymo metu projektas turi atitikti veiksmų programos finansavimo sritis, o projekto įgyvendinimo metu – veiksmų programos finansavimo sritis ir finansavimo sutarties reikalavimus.“

2.7. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

„23. Už išankstinio vertinimo atlikimą ar atnaujinimą, atitiktį išankstinio vertinimo metodologijos reikalavimams ir išankstinio vertinimo ataskaitos bei išankstinio vertinimo rezultatų santraukos pateikimą susipažinti Veiksmų programos stebėsenos komitetui (toliau – Stebėsenos komitetas) atsakinga vadovaujančioji institucija. Išankstiniam vertinimui atlikti ar išankstinio vertinimo ataskaitai peržiūrėti ir prireikus išankstinam vertinimui atnaujinti bei atnaujintai išankstinio vertinimo ataskaitai parengti vadovaujančioji institucija iš ministerijų, pagal kompetenciją atsakingų už iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus ūkio sektorius (toliau – ministerija), atstovų sudaro išankstinio vertinimo darbo grupę, į kurią gali būti įtraukti įsteigtų kontroliuojančiųjų fondų ir (ar) fondų fondų valdytojų atstovai. Į išankstinio vertinimo darbo grupės posėdžius, esant poreikiui, stebėtojų teisėmis gali būti kviečiami partnerių, nurodytų Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 5 straipsnio 1 dalyje, kitų valstybės institucijų, įgyvendinančiųjų institucijų atstovai, nepriklausomi ekspertai.“

2.8. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

„27. Ne vėliau kaip per 14 dienų po išankstinio vertinimo atlikimo ar atnaujinimo dienos vadovaujančioji institucija išankstinio vertinimo ataskaitą ir išankstinio vertinimo rezultatų santrauką ar atnaujintus dokumentus išsiunčia ministerijoms, atsakingoms už priemones, kurių finansavimo forma yra finansinė priemonė, ir išankstinio vertinimo rezultatų santrauką paskelbia ES struktūrinių fondų svetainėje.“

2.9. Pakeičiu 31.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„31.2. Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka nustatytus ir Stebėsenos komiteto patvirtintus specialiuosius ir prioritetinius atrankos kriterijus. Specialieji atrankos kriterijai, detalizuojantys bendruosius reikalavimus, ir prioritetiniai atrankos kriterijai turi būti patvirtinti iki projektų finansavimo sąlygų išsiuntimo dienos, kaip nurodyta Taisyklių 35 arba 36 punkte. Vykdant jungtinę priemonę, tvirtinami bendri specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai, kurie taikomi pagal šią priemonę atrenkamiems projektams.“

2.10. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

„33. Vadovaujančioji institucija rengia specialiuosius ir prioritetinius atrankos kriterijus, taikomus atrenkant finansinių priemonių (jeigu fondų fondas nesteigiamas) ir fondų fondo valdytoją (-us) ir, suderinusi juos su atitinkama ministerija (-omis), teikia tvirtinti Stebėsenos komitetui.“

2.11. Pakeičiu 34.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„34.3. nurodomas vertinimui ir atrankai atlikti reikalaujamų pateikti dokumentų sąrašas, įskaitant paraišką, nurodomi šių dokumentų pateikimo terminai ir pateikimo būdas, pareiškėjo (-ų) informavimo tvarka, kita informacija;“.

2.12. Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:

„42. Pasirašius finansavimo sutartį, projekto vykdymo priežiūrai atlikti ministerija sudaro priežiūros komitetą, kuris sudaromas iš vadovaujančiosios institucijos ir ministerijos atstovų. Kai kelios ministerijos įgyvendina jungtinę priemonę, priežiūros komitetą sudaro vadovaujančioji institucija. Į priežiūros komitetą stebėtojo teisėmis gali būti įtraukti ir kitų už veiksmų programos įgyvendinimą atsakingų institucijų atstovai, kviečiami partnerių, nurodytų Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 5 straipsnio 1 dalyje, atstovai bei ekspertai.“

2.13. Pakeičiu 54 punktą ir jį išdėstau taip:

„54. Projekto vykdytojas kas mėnesį per 14 dienų nuo ataskaitinio mėnesio pabaigos DMS registruoja projekto įgyvendinimo duomenis pagal darbo grupės formą parengtą mėnesinę ataskaitą. Ši ataskaita neteikiama už paskutinį kiekvieno ketvirčio mėnesį.“

2.14. Pakeičiu 55 punktą ir jį išdėstau taip:

„55. Projekto vykdytojas per 45 dienas nuo kiekvieno ketvirčio pabaigos DMS registruoja pagal darbo grupės formą parengtą ketvirtinę ataskaitą – detalią informaciją apie projekto įgyvendinimą, įskaitant informaciją apie pasiektus projekto finansinius ir stebėsenos rodiklius.“

2.15. Pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip:

„56. Projekto vykdytojas ne vėliau kaip iki kitų metų, einančių po ataskaitinių metų, kovo 31 dienos arba priežiūros komiteto prašymu dažniau priežiūros komitetui teikia pinigų srautų ataskaitą, apimančią projektui skirtų lėšų panaudojimo planą pagal visas administruojamas finansines priemones iki 2023 m. gruodžio 31 d., parengtą pagal pavyzdinę darbo grupės formą, kuri gali būti papildyta atsižvelgiant į konkretaus projekto ir (ar) finansinės priemonės specifiką.“

2.16. Pakeičiu 57 punktą ir jį išdėstau taip:

„57. Projekto vykdytojas rengia ir vadovaujančiajai institucijai bei ministerijai (-oms) ne vėliau kaip iki kitų metų, einančių po ataskaitinių metų, kovo 31 dienos teikia metinę ataskaitą – ataskaitą, parengtą pagal darbo grupės formą, kartu su projektui skirtų ES struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, įskaitant grįžusias lėšas, kaip jos suprantamos Taisyklių 114 punkte, nacionalinių lėšų ar kitų lėšų, susijusių su įgyvendinamu projektu (toliau – projektui skirtos lėšos), metinėmis finansinėmis ataskaitomis ir valdymo išlaidų ataskaita bei atestuotojo auditoriaus (toliau – auditorius) vadovaujantis tarptautiniais audito standartais parengta auditoriaus išvada dėl projektui skirtų lėšų metinių finansinių ataskaitų – ir vadovaujantis Įgyvendinimo reglamento 2 straipsniu parengtą informaciją apie projekto įgyvendinimą, reikalingą metinei ir galutinei veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitoms parengti, jei ši informacija dar nebuvo pateikta ketvirtinėse ataskaitose, bei kitą metinei ir galutinei veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitoms reikalingą informaciją.“

2.17. Pakeičiu 61 punktą ir jį išdėstau taip:

„61. Projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 14 dienų nuo finansavimo sutarties pasirašymo dienos pagal darbo grupės formą vadovaujančiajai institucijai ir ministerijai (-oms) per DMS pateikia mokėjimo prašymų teikimo grafiką, kuriame nurodoma informacija apie planuojamus mokėjimo prašymus iki 2023 m. gruodžio 31 d. arba projekto įgyvendinimo pabaigos, jei projektą numatoma baigti anksčiau. Paskutinis mokėjimo prašymas laikomas galutiniu mokėjimo prašymu.“

2.18. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

„62. Projekto vykdytojas turi atnaujinti ir per DMS pateikti mokėjimo prašymų teikimo grafiką kartu su kiekvienu teikiamu mokėjimo prašymu arba iš karto paaiškėjus, kad būtina tikslinti mokėjimo prašymų teikimo grafike nurodytus mokėjimo prašymų teikimo terminus ar prašomų pervesti lėšų sumas. Pirmas mokėjimo prašymas teikiamas finansavimo sutartyje nustatytu terminu. Mokėjimo prašymų teikimo grafikas turi būti suderintas su vadovaujančiąja institucija ir ministerija (-omis) iki pirmo mokėjimo prašymo patvirtinimo dienos.“

2.19. Pakeičiu 63 punktą ir jį išdėstau taip:

„63. Projekto vykdytojas vadovaujančiajai institucijai per DMS teikia mokėjimo prašymus, parengtus pagal Taisyklių 3 priede pateiktą formą, kaip nurodyta mokėjimo prašymų teikimo grafike. Su antru ir paskesniais mokėjimo prašymais projekto vykdytojas taip pat teikia detalizuojančius duomenis pagal ketvirtinės ataskaitos darbo grupės formą bei auditorių vadovaujantis tarptautiniais susijusių paslaugų standartais atlikto patikrinimo ataskaitą, rengiamą pagal finansavimo sutartyje nurodytus reikalavimus, kurioje pateikiami faktiniai pastebėjimai (toliau – auditorių patikrinimo ataskaita), jei finansavimo sutartyje nurodyta, kad tokia ataskaita teikiama. Vadovaujančioji institucija tikrina projekto išlaidas ir tvirtina išlaidų tinkamumą finansuoti, atlikdama atrankinę išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų patikrą pagal su tvirtinančiąja institucija suderintą atrankinės išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų patikros metodiką, atsižvelgdama į auditorių patikrinimo ataskaitoje pateiktus faktinius pastebėjimus. Į galutinį mokėjimo prašymą įtraukiami duomenys apie visas likusias projekto tinkamomis finansuoti prašomas pripažinti išlaidas, nurodytas Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 42 straipsnyje.“

2.20. Pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip:

„67. Atlikusi Taisyklių 66 punkte nurodytą projekto išlaidų patikrinimą, remdamasi Taisyklių XII skyriuje nustatytais finansinių priemonių išlaidoms taikomais reikalavimais, vadovaujančioji institucija, nepažeisdama Taisyklių 66 punkte nustatytų terminų, rengia ir per SFMIS2014 teikia ministerijai (-oms) pagal darbo grupės formą parengtą (-as) paraišką (-as) asignavimų valdytojui. Paraišką asignavimų valdytojui SFMIS2014 tvirtina vadovaujančiosios institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo. Jeigu laikinai neveikia SFMIS2014, paraiškos asignavimų valdytojui kopija raštu siunčiama ministerijai, o originalas saugomas vadovaujančiojoje institucijoje. Vadovaujančioji institucija gali paprašyti ministerijos grąžinti paraišką asignavimų valdytojui, kol ministerija neperduoda Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui (toliau – Valstybės iždo departamentas) mokėjimo paraiškos, užpildytos pagal Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Valstybės biudžeto lėšų išdavimo taisyklės.“

2.21. Pakeičiu 83 punktą ir jį išdėstau taip:

„83. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal atitinkamam ūkio subjektui taikomus teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo, yra netinkamas finansuoti (netaikoma galutinių naudos gavėjų investicijoms, išskyrus atvejus, kai finansavimas galutiniams naudos gavėjams teikiamas negrąžinamosios subsidijos forma).“

2.22. Pakeičiu 90 punktą ir jį išdėstau taip:

„90. Įtarti pažeidimą gali kiekvienas fondų fondo valdytojo, finansinės priemonės valdytojo, vadovaujančiosios institucijos, tvirtinančiosios institucijos, audito institucijos, ministerijos, Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų ar kitos institucijos darbuotojas.“

2.23. Pakeičiu 91 punktą ir jį išdėstau taip:

„91. Fondų fondo valdytojas ir finansinės priemonės valdytojas paskiria vieną ar kelis darbuotojus, kurie atlieka pažeidimų kontrolieriaus funkcijas ir yra atsakingi už pažeidimų tyrimą, dokumentų, susijusių su pažeidimais, tvarkymą, informacijos apie pažeidimus teikimą, kaip nustatyta Taisyklėse, ir pažeidimų prevenciją. Įtarę pažeidimą ir (ar) gavę informacijos apie įtariamą pažeidimą iš kitų fondų fondo valdytojo ar finansinės priemonės valdytojo darbuotojų, vadovaujančiosios institucijos, tvirtinančiosios institucijos, audito institucijos, ministerijos, iš fondų fondo valdytojo, jei jis yra, išorės auditorių, pažeidimų kontrolieriaus funkcijas atliekantys darbuotojai tiria įtariamus pažeidimus ir nustato, pažeidimą arba pripažįsta, kad pažeidimo nėra, vadovaudamiesi fondų fondo valdytojo ar finansinės priemonės valdytojo vidaus darbo procedūrų aprašuose nustatyta tvarka.“

2.24. Pakeičiu 96 punktą ir jį išdėstau taip:

„96. Jei fondų fondo valdytojas ar finansinės priemonės valdytojas įtaria nusikalstamą veiką, susijusią su ES struktūrinių fondų lėšų neteisėtu gavimu ir (ar) panaudojimu (toliau – nusikalstama veika), jis apie tai nedelsdamas, ne vėliau kaip per 7 dienas nuo informacijos apie įtariamą nusikalstamą veiką gavimo dienos, raštu informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos, vadovaujančiąją instituciją, tvirtinančiąją instituciją ir ministeriją (-as), naudodamas pranešimo apie pažeidimą formą (Taisyklių 6 priedas), kartu pateikdamas su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją. Jei fondų fondo valdytojas ar finansinės priemonės valdytojas įtaria korupcinio pobūdžio nusikalstamą veiką, susijusią su ES struktūrinių fondų lėšų neteisėtu gavimu ir (ar) panaudojimu (toliau – korupcinio pobūdžio nusikalstama veika), jis apie tai nedelsdamas, ne vėliau kaip per 7 dienas nuo informacijos apie įtariamą korupcinio pobūdžio nusikalstamą veiką gavimo dienos, raštu informuoja Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą, vadovaujančiąją instituciją, tvirtinančiąją instituciją ir ministeriją (-as), naudodamas pranešimo apie pažeidimą formą (Taisyklių 6 priedas), kartu pateikdamas su įtariama korupcinio pobūdžio nusikalstama veika susijusią informaciją.“

2.25. Pakeičiu 118 punktą ir jį išdėstau taip:

„118. Projektų dokumentai saugomi ne trumpiau kaip 2 metus nuo tų metų, kuriais priimtas sprendimas dėl sąskaitų Europos Komisijai, į kurias įtraukiamos galutinės projekto išlaidos, patvirtinimo, gruodžio 31 dienos, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 140 straipsnio 1 dalies antroje pastraipoje. Kai skiriama valstybės pagalba, atsižvelgiant į Europos Komisijos sprendimų arba ES reglamentų, pagal kuriuos teikiama valstybės pagalba, nuostatas, dokumentai saugomi Europos Komisijos sprendimuose arba ES reglamentuose nurodytais terminais, bet ne trumpiau kaip 2 metus nuo tų metų, kuriais priimtas sprendimas dėl sąskaitų Europos Komisijai, į kurias įtraukiamos galutinės projekto išlaidos, patvirtinimo, gruodžio 31 dienos, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 140 straipsnio 1 dalies antroje pastraipoje.“

2.26. Pakeičiu 122 punktą ir jį išdėstau taip:

„122. Vadovaujančioji institucija, ministerija (-os), fondų fondų valdytojai, finansinių priemonių valdytojai ir galutiniai naudos gavėjai, kai galutiniams naudos gavėjams nustatytas reikalavimas saugoti dokumentus, privalo užtikrinti su projektu susijusių dokumentų (įskaitant elektroninius dokumentus, pateiktus informacinių technologijų priemonėmis ir elektroninėse laikmenose) saugumą ir prieinamumą Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, vadovaujančiosios institucijos, tvirtinančiosios institucijos, ministerijos (-ų), Viešųjų pirkimų tarnybos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Konkurencijos tarybos atstovams projekto įgyvendinimo metu ir po projekto įgyvendinimo pabaigos dokumentų saugojimo laikotarpiu, nustatytu vadovaujantis Taisyklių 118 ir 119 punktais. Galutiniai naudos gavėjai gali būti audituojami tik Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 40 straipsnio 3 dalyje nurodytais atvejais.“

2.27. Pakeičiu 1 priedą:

2.27.1. Pakeičiu lentelės 4.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„4.3. Fondų fondo valdytojo investavimo strategijoje ir (arba) finansinės priemonės valdytojo verslo plane ir (ar) lygiaverčiame dokumente ir (arba) paraiškoje, jei taikoma, nurodytos papildomos projekto (finansinės priemonės) veiklų ir rezultatų apimtys lyginant su esama finansinės priemonės valdytojo veikla.“

2.27.2. Pakeičiu lentelės 5 punktą ir jį išdėstau taip:

 

„5. Projektas (finansinė priemonė) atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi bei  moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto (finansinės priemonės) įgyvendinimas yra suderinamas su Europos Sąjungos konkurencijos politikos nuostatomis

5.1. Fondų fondo valdytojas ir (arba) finansinės priemonės valdytojas, įgyvendindami projektą (finansinę priemonę), nenumato vykdyti veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui:

 

 

5.1.1. aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.);

 

 

5.1.2. socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas);

 

 

5.1.3. ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas);

 

 

5.1.4. teritorijų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas);

 

 

5.1.5. informacinės ir žinių visuomenės srityje.

 

 

5.2. Įgyvendinant projektą (finansinę (-es) priemonę (-es)) nenumatomi apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principų įgyvendinimui.

 

 

5.3. Projekto (finansinės priemonės) įgyvendinimas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis, t. y. įgyvendinant projektą (finansinę priemonę) numatyta užtikrinti investicijų atitiktį valstybės pagalbą arba de minimis pagalbą reglamentuojantiems teisės aktams.“

 

 

 

2.28. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2.29. Pakeičiu 5 priedą:

2.29.1. Pakeičiu 24 punkto lentelės 1.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„1.3. Pranešimo apie pažeidimą gavėjas (-ai)

1.3. Pranešimo gavėjas (-ai) įrašomas (-i) taip:

1.3.1. fondų fondo valdytojas nurodo vadovaujančiąją instituciją ir tvirtinančiąją instituciją bei ministeriją

(-as);

1.3.2. jei finansinė priemonė įgyvendinama steigiant fondų fondą, finansinės priemonės valdytojas nurodo fondų fondo valdytoją;

1.3.3. jei finansinė priemonė įgyvendinama nesteigiant fondų fondo, finansinės priemonės valdytojas įrašo vadovaujančiąją instituciją ir tvirtinančiąją instituciją bei ministeriją (-as);

1.3.4. visais atvejais, kai įtariama nusikalstama veika, susijusi su ES struktūrinių fondų lėšų neteisėtu gavimu ir (ar) panaudojimu, įrašoma Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos, vadovaujančioji institucija, tvirtinančioji institucija ir ministerija (-os);

1.3.5. visais atvejais, kai įtariama korupcinio pobūdžio nusikalstama veika, susijusi su ES struktūrinių fondų lėšų neteisėtu gavimu ir (ar) panaudojimu, įrašoma Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba, vadovaujančioji institucija, tvirtinančioji institucija ir ministerija (-os).“

 

2.29.2. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

„29. Vadovaujančiosios institucijos, tvirtinančiosios institucijos, ministerijos (-ų), Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Europos Komisijos ir Europos Audito Rūmų ir kitų Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių 122 punkte nurodytų institucijų atstovai turi teisę susipažinti su elektroninio ir (ar) popierinio žurnalo duomenimis bei pranešimo apie pažeidimą duomenimis. Įtariamų pažeidimų registravimo žurnalas ir pranešimai apie pažeidimus saugomi Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka.“

 

 

 

Finansų ministras                                                                                            Rimantas Šadžius

 

 

Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių

2 priedas

 

(Paraiškos finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą

forma)

 

(Europos Sąjungos 20142020 metų struktūrinių fondų ženklas)

 

PARAIŠKA

FINANSUOTI IŠ EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ LĖŠŲ BENDRAI FINANSUOJAMĄ PROJEKTĄ

 

 

 

__________

(data)

_________________

(sudarymo vieta)

 

 

 

(Paraiškos finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – projektas) forma (toliau – paraiškos forma) pildoma tiesiogiai prisijungus prie Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainės (toliau – DMS) arba iš DMS parsisiuntus iš dalies užpildytą paraiškos formą, pritaikytą konkrečiam kvietimui teikti paraiškas. Parsisiųsta paraiškos forma pildoma naudojant „Adobe Reader“ programos X arba XI versijas.

 

Kai pildymo instrukcijoje yra nurodytas galimas simbolių skaičius arba nurodyta, kad galima įvesti tik skaičių, įvedus daugiau, nei nurodyta, simbolių arba įvedus raides, rodomas klaidos pranešimas ir neleidžiama išsaugoti reikšmės.

 

Elektroninėje paraiškos formoje, kurią pildo pareiškėjas, pildomų laukų išdėstymo tvarka nebūtinai atitinka šioje paraiškos formoje nurodytą laukų išdėstymo tvarką.)

 

1. DUOMENYS APIE PARAIŠKĄ

 

1.1. Veiksmų programos priemonės numeris ir pavadinimas

Nurodomas (pasirenkamas) ES fondų investicijų veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) priemonės pavadinimas ir numeris.

Nurodyti privaloma.

1.2. Kvietimo teikti paraišką arba patvirtinto sąrašo numeris

Nurodomas (pasirenkamas) numeris pagal projekto finansavimo sąlygas.

Galimas simbolių skaičius – 2.

Nurodyti privaloma.

1.3. Projekto pavadinimas

Nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašoma lėšų, pavadinimas. Rekomenduojama pavadinimą pasirinkti trumpą ir aiškų, nusakantį projekto idėją. Į ilgesnius projektų pavadinimus siūloma įtraukti pavadinimo santrumpą (rašomą skliausteliuose po pavadinimo).

Pildoma didžiosiomis ir mažosiomis raidėmis (pvz., Energetinio efektyvumo fondas, finansuojamas iš Sanglaudos fondo, ir pan.).

Galimas simbolių skaičius – 150.

Nurodyti privaloma.

 

2. PAREIŠKĖJO DUOMENYS

 

Pareiškėjo rekvizitai:

2.1. Pareiškėjo pavadinimas / vardas, pavardė

Nurodomas paraišką teikiančio juridinio asmens, juridinio asmens filialo, atstovybės (toliau – juridinis asmuo) visas pavadinimas (pagal juridinio asmens registravimo pažymėjimą arba lygiavertį dokumentą). Pildoma didžiosiomis ir mažosiomis raidėmis, kaip įrašyta juridinio asmens registravimo pažymėjime (pvz., UAB „Rangovas“).

Galimas simbolių skaičius – 140.

Nurodyti privaloma.

2.2. Pareiškėjo kodas

Nurodomas juridinio asmens kodas pagal galiojantį juridinio asmens registravimo pažymėjimą.

Lietuvos juridinių asmenų nurodomas 7arba 9 simbolių kodas. Užsienio juridinių asmenų nurodomas nuo 5iki 15 simbolių kodas.

 

o Pareiškėjas yra fizinis asmuo

 

o Pareiškėjas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo / užsienio pilietis

Pažymima, jeigu pareiškėjas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo. Jeigu pareiškėjas yra Lietuvoje registruotas juridinis asmuo, žymėti nereikia.

Pažyma, jeigu pareiškėjas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo arba užsienio pilietis. Jeigu pareiškėjas yra Lietuvoje registruotas juridinis asmuo / Lietuvos Respublikos pilietis, žymėti nereikia.

Adresas:

2.3. Gatvė

Nurodomas pareiškėjo adreso, skirto susirašinėti, gatvės pavadinimas. 

Galimas simbolių skaičius – 100.

Nurodyti privaloma.

2.4. Namo numeris

Nurodomas pareiškėjo adreso, skirto susirašinėti, namo eilės ir buto numeris (jei taikoma).

Galimas simbolių skaičius – 10.

Nurodyti privaloma.

2.5. Pašto kodas

Nurodomas pareiškėjo adreso, skirto susirašinėti, pašto kodas (pvz., 02134).

Galimas simbolių skaičius – 10.

Nurodyti privaloma.

2.6. Miestas / rajonas

Nurodomas pareiškėjo adreso, skirto susirašinėti, miesto pavadinimas.

Galimas simbolių skaičius – 100.

Nurodyti privaloma.

2.7. Šalis

Jei pareiškėjas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo, nurodomas šalies, kurioje įregistruotas pareiškėjas, pavadinimas.

Galimas simbolių skaičius – 100.

Jei paraiškos formos 2.2 papunktyje pažymėta, kad pareiškėjas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo, nurodyti privaloma.

2.8. Telefono numeris

Nurodomas pareiškėjo telefono numeris.

Telefono numeris nurodomas taip: (8 5) 216 2222, (8 6) 111 0977.

Jei pareiškėjas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo, telefono numeris nurodomas taip: +350 111111111.

Galimas simbolių skaičius – 20.

Nurodyti privaloma.

2.9. El. pašto adresas

Nurodomas paraišką teikiančio juridinio asmens elektroninio pašto adresas (pvz., info@fondas.lt ir pan.).

Galimas simbolių skaičius – 50.

Nurodyti privaloma.

Pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo:

2.10. Vardas, pavardė

Nurodomas paraišką teikiančios organizacijos vadovo arba pareiškėjo vardu įgalioto asmens vardas ir pavardė.

Galimas simbolių skaičius – 70.

Jeigu pareiškėjas yra juridinis asmuo, nurodyti privaloma.

2.11. Pareigos

Nurodomos paraišką teikiančios organizacijos vadovo arba pareiškėjo vardu paraišką teikti įgalioto asmens pareigos (pvz., UAB „Rangovas“ direktorius ir pan.). Galimas simbolių skaičius – 150.

Nurodyti privaloma.

Už paraišką atsakingas asmuo:

2.12. Vardas, pavardė

Nurodomas už paraišką atsakingo asmens vardas ir pavardė. Už paraišką atsakingas asmuo gali būti ir organizacijos vadovas, jeigu jis tiesiogiai susijęs su projekto rengimu ir galės atsakyti į klausimus, susijusius su projekto rengimu ir teikimu vertinti.

Galimas simbolių skaičius – 70.

Nurodyti privaloma.

2.13. Pareigos

Nurodomos už paraišką atsakingo asmens pareigos.

Galimas simbolių skaičius – 150.

Nurodyti privaloma.

2.14. Telefono numeris

Nurodomas už paraišką atsakingo asmens telefono numeris.

Telefono numeris nurodomas taip: (8 5) 216 2222, (8 6) 111 0977.

Jei pareiškėjas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo, telefono numeris nurodomas taip: +350 111111111.

Galimas simbolių skaičius – 20.

Nurodyti privaloma.

2.15. El. pašto adresas

Nurodomas už paraišką atsakingo asmens vienas elektroninio pašto adresas.

Galimas simbolių skaičius – 50.

Nurodyti privaloma.

 

3. INFORMACIJA APIE PARTNERĮ (-IUS)

 

3.1. Ar projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais)?

 

 

o Taip

o Ne Kai įgyvendinami projektai, apimantys finansines priemones, pažymimas langelis „ne“ ir toliau informacija apie partnerį (-ius) nepildoma

 

3.2. Partneriai

Eil. Nr.

Fizinis asmuo

Užsienyje registruotas juridinis asmuo / užsienio pilietis

Partnerio pavadinimas / vardas, pavardė

Partnerio kodas

Telefono numeris

El. pašto adresas

                                        Adresas                                               

gatvė

namo numeris

miestas / rajonas

šalis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. PROJEKTO VEIKLOS TERITORIJA

 

4.1. Apskritis, savivaldybė, kuriai tenka didžioji dalis projekto lėšų

 

Apskritis

Savivaldybė

Seniūnijų grupė (-s)

Nurodoma apskritis, kuriai tenka didžioji dalis projekto lėšų.

 

Paspaudus ant apskrities įvedimo lauko, dešiniajame šone atsiras rodyklė. Paspaudus ją, išsiskleis pasirinkimo sąrašas. Iš sąrašo pasirenkamas apskrities pavadinimas.

Jeigu sudėtinga nustatyti apskritį, kuriai tenka didžioji dalis lėšų, ji gali būti nurodoma pagal pareiškėjo veiklos vykdymo adresą.

Nurodyti privaloma.

 

Nurodomas savivaldybės, kurioje planuojama vykdyti pagrindines projekto veiklas, pavadinimas. Turi būti nurodoma tik viena savivaldybė.

Jeigu projektas įgyvendinamas keliose savivaldybėse, nurodoma projekto savivaldybė, kuriai tenka didžiausia lėšų ir veiklų dalis. Didžiausia dalis skaičiuojama pagal skiriamų lėšų dydį. Jeigu sudėtinga nustatyti savivaldybę, kuriai tenka didžioji dalis lėšų, ji gali būti nurodoma pagal pareiškėjo veiklos vykdymo adresą.

Paspaudus ant apskrities įvedimo lauko, dešiniajame šone atsiras rodyklė. Paspaudus ją, išsiskleis pasirinkimo sąrašas. Iš sąrašo pasirenkamas savivaldybės pavadinimas.

Parinkus arba pakeitus apskritį ir nenurodžius jai priklausančios savivaldybės, rodomas klaidos pranešimas.

Nurodyti privaloma.

Jei skiltyje „Savivaldybė“ pasirenkama viena iš šių  savivaldybių: Jonavos r. sav., Kauno r. sav., Marijampolės sav., Mažeikių r. sav., Plungės r. sav., Šilutės r. sav., Tauragės r. sav., Telšių r. sav., Utenos r. sav. arba Vilniaus r. sav., tuomet skiltyje „Seniūnija“ pareiškėjas pažymi grupę (-es) nurodytų seniūnijų, kurioje (-iose) planuoja vykdyti pagrindines projekto veiklas, o jeigu tokios (-ių) seniūnijos (-ų) pasirinkimų sąraše nėra, iš sąrašo pasirenkama reikšmė „Kita seniūnija“.

Nurodyti privaloma, jeigu pasirenkama viena iš pirmiau nurodytų savivaldybių.

 

 

4.2. Kita (-os) savivaldybė (-ės), kuriai (-ioms) tenka dalis projekto lėšų (Šis papunktis nežymimas, jei projektas įgyvendinamas vienoje savivaldybėje)

 

Visos savivaldybės

 

Šis punktas žymimas, jei didžioji projekto lėšų dalis tenka bendrai visoms Lietuvos Respublikos savivaldybėms arba jeigu įgyvendinant projektą sukurti produktai nėra skirti konkrečiai tikslinei grupei ir jais galės pasinaudoti visi Lietuvos gyventojai.

Pažymėjus „Visos savivaldybės“, skiltyje „Nurodytos savivaldybės“ nėra nurodoma nė viena konkreti savivaldybė.

 

Nurodytos savivaldybės:

Šiame lauke pažymimos pasirinktos savivaldybės (pasirenkama iš sąrašo). Galima pasirinkti daugiau nei vieną savivaldybę:

Akmenės rajono

Alytaus miesto

Alytaus rajono

Anykščių rajono

Birštono

Biržų rajono

Druskininkų

Elektrėnų

Ignalinos rajono

Jonavos rajono

Joniškio rajono

Jurbarko rajono

Kaišiadorių rajono

Kalvarijos

Kauno miesto

Kauno rajono

Kazlų Rūdos

Kėdainių rajono

Kelmės rajono

Klaipėdos miesto

Klaipėdos rajono

Kretingos rajono

Kupiškio rajono

Lazdijų rajono

Marijampolės

Mažeikių rajono

Molėtų rajono

Neringos miesto

Pagėgių

Pakruojo rajono

Palangos miesto

Panevėžio miesto

Panevėžio rajono

Pasvalio rajono

Plungės rajono

Prienų rajono

Radviliškio rajono

Raseinių rajono

Rietavo

Rokiškio rajono

Skuodo rajono

Šakių rajono

Šalčininkų rajono

Šiaulių miesto

Šiaulių rajono

Šilalės rajono

Šilutės rajono

Širvintų rajono

Švenčionių rajono

Tauragės rajono

Telšių rajono

Trakų rajono

Ukmergės rajono

Utenos rajono

Varėnos rajono

Vilkaviškio rajono

Vilniaus miesto

Vilniaus rajono

Visagino miesto

Zarasų rajono

 

 

 

4.3. Projekto įgyvendinimo vieta

1. o Projektas ar jo dalis įgyvendinami kitoje ES valstybėje narėje (ne Lietuvos Respublikoje).

Šis punktas žymimas, jeigu projekto veikla (-os) ar jų dalis planuojama (-os) įgyvendinti ne Lietuvos Respublikoje, o kitoje ES valstybėje.

2. o Projektas ar jo dalis įgyvendinami už ES teritorijos ribų.

Šis punktas žymimas, jeigu projekto veikla (-os) ar jų dalis planuojama (-os) įgyvendinti ne Lietuvos Respublikoje, o kitoje (-ose) valstybėje (-ėse) (ne ES).

Šie punktai nežymimi, jei projektas, apimantis finansines priemones, įgyvendinamas tik Lietuvos Respublikoje.

 

 

5. PROJEKTO APRAŠYMAS

 

5.1. Projekto poreikis. Pasirinkto sprendimo ir numatomo rezultato aprašymas

 

Remiantis išankstinio vertinimo rezultatais pagrindžiamas projekto reikalingumas, nurodomas rinkos trūkumas ir kaip planuojama jį sumažinti, aprašomos planuojamos finansinės priemonės. Aprašomos tikslinės grupės ir jų poreikiai. Aprašoma, kaip projektu bus prisidedama prie tikslinės grupės situacijos pagerinimo (taikoma, jeigu projektas skirtas konkrečioms tikslinėms grupėms).

 

Galimas simbolių skaičius – 15 000.

Nurodyti privaloma.

5.2. Projekto santrauka (skelbiama viešai)

Trumpai ir glaustai aprašoma projekto esmė, t. y. kokios projekto veiklos (finansinės priemonės) bus įgyvendinamos ir kokių rezultatų šiomis veiklomis siekiama. Ši informacija skelbiama viešai ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – svetainė www.esinvesticijos.lt).

Galimas simbolių skaičius – 2 000.

Nurodyti privaloma.

5.3. Projekto vykdytojo pajėgumas įgyvendinti projektą ir projekto valdymo aprašymas.

Partnerių pasirinkimo pagrįstumas

Aprašomos projektą administruojančio personalo atsakomybė ir funkcijos.

Detalizuojami pareiškėjo turimi administravimo gebėjimai, reikalingi projektui įgyvendinti (pateikiama informacija, kad pareiškėjas turi pakankamai pajėgumų įgyvendinti projektą, tinkamą organizacinę struktūrą ir valdymo sistemą, naudoja veiksmingą ir efektyvią vidaus kontrolės sistemą, taip pat apskaitos sistemą, kuria naudojantis laiku suteikiama tiksli, išsami ir patikima informacija, ir pan.).

 

Jei taikoma, pateikiamas finansinių priemonių valdytojų pasirinkimo pagrindimas: nurodomi kriterijai, pagal kuriuos bus atrenkami finansinių priemonių valdytojai.

Galimas simbolių skaičius – 15 000.

Nurodyti privaloma.

 

5.4. Projekto įgyvendinimo rizikos ir jų valdymas

Aprašant projektui tiesioginį poveikį galinčias turėti rizikas, toliau esančioje lentelėje iš išsiskleidžiančio sąrašo pasirenkama aktuali projekto rizika. Šios lentelės laukuose detalizuojama, kokį neigiamą poveikį ir pasekmes projekto įgyvendinimui bei siekiamiems rezultatams gali turėti minima rizika. Galima pasirinkti daugiau nei vieną riziką. Pateikiamas rizikų sąrašas yra preliminarus ir skirtas pareiškėjui palengvinti rizikų nustatymą, todėl nėra laikomas baigtiniu. Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, nurodomos rizikos visų lygių: fondų fondo, finansinių priemonių valdytojų, galutinių naudos gavėjų.

Tuo atveju, jeigu išskleidžiamame sąraše nenurodyta pareiškėjui aktuali rizika, pareiškėjas iš sąrašo gali pasirinkti „Kita rizika“ ir šią riziką detalizuoti kituose lentelės laukuose.

 

-     Projektavimo (planavimo) kokybės rizika (projekto valdymo komandos administracinių gebėjimų ir kompetencijos trūkumas, projekto veiklų vėlavimas dėl viešųjų pirkimų vykdymo, rodiklių nepasiekimas dėl netikslaus planavimo ir kt.).

-     Įsigyjamų (atliekamų) rangos darbų kokybės rizika (nepakankami paskirtų specialistų gebėjimai ir kompetencijos trūkumas, atsakingų asmenų nepriskyrimas, rangovų kompetencijos trūkumas ir (ar) nepakankama rangos darbų kokybė, dėl nekokybiškai atliekamų rangos darbų galimi Lietuvos Respublikos teisės aktų pažeidimai, užsitęsusios rangos darbų užbaigimo procedūros, rangos darbų defektai, aplinkosauginė rizika ir kt.).

-     Įsigyjamų (atliekamų) paslaugų kokybės rizika (nepakankamos įsigyjamų paslaugų kokybės rizika, nepakankamos projekto vykdymo veiklų kokybės rizika ir kt.).

-     Įsigyjamos įrangos, pagaminamų įrenginių ir sukuriamų produktų ar kito turto kokybės rizika (įrangos, įrenginių ar kito turto defektai, netinkamumas naudoti produktų kūrimo procese, įrangos, įrenginių ar kito turto nepakankami ir (ar) neišnaudojami pajėgumai ir kt.). Netaikoma įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones.

-     Nepakankamo finansavimo rizika (finansinė rizika, politinė rizika, neteisėtos valstybės pagalbos rizika, finansinių srautų trūkumas, bankų nenoras dalyvauti įgyvendinant finansines priemones, nepritraukiamos privačios lėšos ir kt.)

-     Rinkai pateikiamų produktų (paslaugų, prekių) tinkamumo rizika (teisinė rizika, socialinė rizika, padidėjusių rinkos kainų rizika ir kt.).

-     Rinkai pateikiamų produktų (paslaugų, prekių) paklausos rizika (makroekonominės rizikos, mikroekonominės rizikos, rodiklių nepasiekimas dėl nepakankamos paklausos ir kt.).

-     Turto likutinės vertės projekto ataskaitinio laikotarpio pabaigoje rizika (neplanuoto turto vertės pasikeitimo rizika, numatytų reinvesticijų dydžio pasikeitimo rizika ir kt.). Netaikoma įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones.

-     Kita rizika.

 

 

Eil. Nr.

Rizikos pavadinimas

Rizikos detalizavimas

Priemonės rizikai valdyti

1.

Iš išsiskleidžiančio sąrašo pasirenkama aktuali projekto rizika.

Galimas simbolių skaičius – 100.

Nurodyti privaloma.

Rizika detalizuojama, aprašant jos kilmę ir galimą poveikį projektui.

Galimas simbolių skaičius – 1 000.

Nurodyti privaloma.

Nurodomos priemonės, kurių pareiškėjas imsis nurodytai rizikai valdyti, ir joms įgyvendinti reikalingi ištekliai.

Galimas simbolių skaičius – 1 000.

Nurodyti privaloma.

(...)

(...)

(...)

(...)

 

5.5. Planuojamas projekto rezultatų naudojimas po projekto pabaigos

Nurodoma, kaip projekto veiklos bus įgyvendinamos pasibaigus išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpiui, vadovaujantis projektų finansavimo sąlygose pateikta informacija ir Reglamento Nr. 1303/2013 nuostatomis (pvz., nurodoma informacija apie sąlyginio deponavimo sąskaitą, jei tokia sąskaita rengiama).

Galimas simbolių skaičius – 2 000.

Nurodyti privaloma.

 

6. PROJEKTO LOGINIS PAGRINDIMAS

 

Projekto tikslas:

Glaustai suformuluojamas projekto tikslas aiškiai apibrėžiant pagrindinę projekto idėją, t. y. ko siekiama įgyvendinant projektą. Projekto tikslas – užtikrinti aktualios problemos sprendimą. Projektas negali turėti daugiau kaip vieną tikslą. Projekto tikslas turi atitikti projekto finansavimo sąlygose nurodytus veiksmų programos priemonės tikslus arba prisidėti prie jų įgyvendinimo. Galimas simbolių skaičius – 300. Nurodyti privaloma.

 

Uždavinio Nr.

Uždavinys

Veiklos Nr.

Veikla

Priemonės Nr.

Fizinio rodiklio Nr.

Fizinio rodiklio pavadinimas

Fizinio rodiklio matavimo vnt.

Fizinio rodiklio siekiama reikšmė

Biudžeto išlaidų kategorija

Aprašymas

Uždavinio numeris nurodomas iš eilės, pvz.:

1, 2, 3.

Galimas simbolių skaičius – 1.

Nurodyti privaloma.

 

Projekto tikslas detalizuojamas aprašant uždavinius.

Uždavinys turi atsakyti į klausimą, ką reikia padaryti, kad tikslas būtų pasiektas. Tikslą galima išskaidyti į vieną ar kelis uždavinius.

Kiekvienas uždavinys nurodomas atskiroje eilutėje.

 

Galimas simbolių skaičius – 450.

Nurodyti privaloma.

Projekto veiklos numeris

nurodomas iš eilės, pridedant uždavinio numerį, pvz.: 1.1, 1.2, 1.3 ir t. t.

 

Galimas simbolių skaičius – 4.

Nurodyti privalo-ma.

 

 

 

 

 

Nurodomos projekto veiklos (pvz., finansinė priemonė), kurias atliekant įgyvendina-mas konkretus projekto uždavinys. Projekto veikla turi konkretų įgyvendini-mo laikotarpį ir išlaidas (biudžetą).

 

Kiekviena veikla (pvz., finansinė priemonė) nurodoma atskiroje eilutėje.

 

Galimas simbolių skaičius – 400. Nurodyti privaloma.

Ši skiltis pildoma, kai įgyvendinamas jungtinės priemonės projektas (t. y. kai projekto veiklos finansuojamos iš keleto veiksmų programos priemonių).

Tokiu atveju prie kiekvienos projekto veiklos nurodomas veiksmų programos priemonės, iš kurios lėšų 4 skiltyje nurodyta veikla gali būti finansuojama, numeris arba nurodoma „pro rata“ principu,

jei veikla finansuojama iš keleto priemonių „pro rata“ principu.

Projektams, kurių veiklos finansuojamos pagal vieną priemonę, ši skiltis nepildoma.

 

Galimas simbolių skaičius – 22.

 

Fizinio veiklos įgyvendini-mo rodiklio (toliau – fizinis rodiklis) numeris

nurodomas iš eilės pridedant uždavinio ir veiklos numerį, pvz.: 1.1.1, 1.1.2, 1.1.3 ir t. t.

Vienai projekto veiklai turi būti nurodomas bent vienas fizinis rodiklis.

 

Galimas simbolių skaičius – 6.

Nurodyti privaloma.

 

 

 

Nurodomas fizinio rodiklio pavadinimas. Fiziniai rodikliai – kiekybiškai išmatuojamas tiesioginis įgyvendintos projekto veiklos (pvz., finansinė priemonė) rezultatas. Fiziniu rodikliu nurodoma, kas bus pasiekta įvykdžius konkrečią projekto veiklą. Konkrečių projekto veiklų fiziniai rodikliai gali nesutapti su projekto stebėsenos rodikliais. Vienai projekto veiklai gali būti nurodoma keletas fizinių rodiklių, o prireikus sukuriamos naujos eilutės.

 

Galimas simbolių skaičius – 200.

Nurodyti privaloma.

Nurodo-mas fizinio rodiklio matavimo vienetas

(naudojant visuotinai priimtus mato vienetus, galima trumpinti, pvz., vnt., asm., km, kv. m).

Galimas simbolių skaičius – 20.

Nurodyti privaloma.

Nurodoma siektina fizinio rodiklio reikšmė skaičiais.

 

Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.

Nurodyti privaloma.

Iš pasirenkamo sąrašo vienam fiziniam rodikliui iš pasirenkamo sąrašo priskiriama viena biudžeto išlaidų kategorija (pagal paraiškos formos  7 punkte „Projekto biudžetas“ nurodytas išlaidų kategorijas).

Nurodyti privaloma.

 

Pateikiamas projekto veiklos (pvz., finansinės priemonės) aprašymas ir jos būtinumo pagrindimas pagal išankstinio vertinimo rezultatus.

 

Galimas simbolių skaičius – 2 000.

 

Pateikiamas kiekvieno fizinio rodiklio aprašymas ir pagrindimas.

Galimas simbolių skaičius – 10 000.

 

Nurodyti privaloma.

 

1.

(...)

(...)

(...)

 

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

 

 

 

 

 

7. PROJEKTO BIUDŽETAS

 

(Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, pildoma toliau esančios lentelės 5 eilutė. Bendra projekto biudžeto išlaidų suma automatiškai apskaičiuojama susumuojant skiltyje „Tinkamų finansuoti išlaidų suma“ įrašytas reikšmes.)

 

(eurais)

Fizinio rodiklio Nr.

Fizinio rodiklio pavadinimas

Fizinio rodiklio matavimo vnt.

Fizinio rodiklio vnt. skaičius

Tinkamų finansuoti išlaidų suma

Vykdoma ne programos teritorijoje

Išlaidų pagrindimas

Toliau nurodyti išlaidų kategorijų numeriai nekeičiami. Fizinių rodiklių numeriai automatiškai perkeliami iš paraiškos 6 punkto „Projekto loginis pagrindimas“6 skilties.

Galimas simbolių skaičius – 9. Nurodyti privaloma.

 

 

Toliau nurodyti išlaidų kategorijų pavadinimai nekeičiami. Eilutės pildomos duomenis automatiškai perkeliant iš paraiškos 6 punkto „Projekto loginis pagrindimas“ 7 skilties „Fizinio rodiklio pavadinimas“. Fiziniai rodikliai prireikus gali būti detalizuojami, nurodant antro lygio fizinio rodiklio pavadinimą ir sukuriant papildomas eilutes (pvz., pirmoje skiltyje įrašant numerį 1.1.1.1). Galima sukurti tiek detalizuojančių eilučių, kiek reikia (eilučių skaičius neribojamas). Galimas simbolių skaičius – 200. Nurodyti privaloma.

Reikšmės automatiškai perkeliamos iš paraiškos 6 punkto „Projekto loginis pagrindimas“ 8 skilties „Fizinio rodiklio matavimo vnt.“.

Galimas simbolių skaičius – 20. Nurodyti privaloma.

 

Siektinos fizinio rodiklio reikšmės skaičiais automatiškai perkeliamos iš paraiškos 6 punkto „Projekto loginis pagrindimas“ 9 skilties „Fizinio rodiklio siekiama reikšmė“. Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio. Nurodyti privaloma.

 

Prie kiekvieno fizinio rodiklio įrašoma jam pasiekti reikalinga tinkamų finansuoti išlaidų suma. Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio. Nurodyti privaloma.

Pažymima, jeigu fizinio rodiklio siekiama Europos socialinio fondo projekto veiklą vykdant ne ES arba Europos regioninės plėtros fondo ar Sanglaudos fondo projekto veiklą vykdant kitoje ES valstybėje narėje (ne Lietuvoje), o skiltyje „Išlaidų pagrindimas“ nurodoma, kurioje valstybėje bus vykdoma veikla (netaikoma, jeigu pagal projektų finansavimo sąlygas vykdoma reprezentacijai skirta veikla). Galimas simbolių skaičius – 1.

Prie kiekvieno fizinio rodiklio (arba jį detalizuojančiose eilutėse) pagrindžiamas nurodomų išlaidų poreikis, nurodomas jų apskaičiavimo būdas, dokumentai, kuriais remiantis buvo apskaičiuotos planuojamos išlaidos, ir kita svarbi informacija.

Galimas simbolių skaičius – 2 000. Nurodyti privaloma.

 

 

1.

Žemė

 

 

 

 

 

 

Žemės pirkimas nurodomas kaip atskiras fizinis rodiklis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Nekilnojamasis turtas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Projekto vykdymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Informavimas apie projektą

 

 

 

 

 

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

7.1. Projekto biudžeto santrauka:

 

(Netaikoma projektams, apimantiems finansines priemones)

 

8. PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINIMO GRAFIKAS

 

8.1. Projekto įgyvendinimo trukmė (mėnesiais)

Įrašomas planuojamas projekto įgyvendinimo laikotarpis mėnesių tikslumu nuo finansavimo sutarties pasirašymo dienos iki projekto veiklų (pvz., finansinių priemonių) įgyvendinimo pabaigos, t. y. nurodomi mėnesiai iki 2023 m. gruodžio 31 d. arba finansinių priemonių įgyvendinimo pabaigos datos, jei priemones numatoma pabaigti anksčiau. Galima įvesti tik skaičių. Galimas didžiausias skaičius – 110. Įvedus skaičių ir paspaudus ant kurio nors kito lauko, parodoma tiek mėnesių, koks skaičius yra nurodytas. Nurodyti privaloma.

 

Veiklos Nr.

Veiklos pavadinimas

Pradėta iki  sutarties  pasirašymo

Sutarties mėnuo, kai pradedama vykdyti veikla

Sutarties mėnuo, kai baigiama vykdyti veikla

Veiklos laikotarpio pagrindimas

Projekto veiklų numeriai automatiškai perkeliami iš paraiškos 6 punkto „Projekto loginis pagrindi-mas“ 3 skilties.

Projekto veiklos pavadinimas automatiškai įrašomas iš paraiškos 6 punkto „Projekto loginis pagrindimas“ 4 skilties.

Nurodoma, ar konkreti veikla (įskaitant reikiamus pirkimus) vykdoma arba planuojama pradėti vykdyti iki finansavimo sutarties pasirašymo dienos. Kai teikiama valstybės pagalba, turi būti atsižvelgiama į projektų finansavimo sąlygose nustatytus reikalavimus dėl

projekto veiklų vykdymo iki projekto sutarties pasirašymo. Paspaudus ant duomenų įvedimo lauko, dešiniajame šone atsiras rodyklė. Paspaudus ją, išsiskleis pasirinkimo sąrašas. Pasirenkama reikšmė „Taip“ arba „Ne“.

Nurodyti privaloma.

Nurodomas projekto veiklos (įskaitant reikiamus pirkimus) vykdymo pradžios mėnesio eilės numeris, skaičiuojant nuo planuojamo finansavimo sutarties pasirašymo dienos.

(Pirmasis projekto veiklos įgyvendinimo pradžios mėnuo nebūtinai yra sausio mėnuo.)

Nurodomas skaičius nuo 1 iki 110.

Nurodyti privaloma.

Nurodomas projekto veiklos vykdymo pabaigos mėnesio eilės numeris, skaičiuojant nuo planuojamo finansavimo sutarties pasirašymo dienos. Nurodomas skaičius nuo 1 iki 110.

Nurodyti privaloma.

Detalizuojama, kokia seka bus įgyvendinti (ar jau įgyvendinami) veiklos etapai, pvz., kada bus atrinkti finansinių priemonių valdytojai ar kada galutiniai naudos gavėjai galės pasinaudoti finansinėmis priemonėmis ir pan.

Galimas simbolių skaičius – 1 000.

Nurodyti privaloma.

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

 

 

9. INFORMACIJA APIE VYKDOMUS IR ĮVYKDYTUS PIRKIMUS IKI PARAIŠKOS PATEIKIMO

 

(eurais)

Ar projektui įgyvendinti pareiškėjas yra pradėjęs ar įvykdęs pirkimų procedūras iki paraiškos pateikimo?

 

o  Pirkimų procedūros pradėtos

 

 

Pirkimo pavadinimas ir Nr.

Pirkimo dalis

Pirkimo ar jo dalies (-ių) vertė

Vokų atplėšimo data

Sudarytos sutarties data

Sudarytos sutarties numeris

 

 

 

 

 

 

o  Pirkimų procedūros nepradėtos (Šis punktas pažymimas įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones).

 

 

 

10. INFORMACIJA APIE PROJEKTO PAJAMAS

 

10.1. o Įgyvendinant projektą pajamų negaunama

 

10.2. o Įgyvendinant projektą gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto

 

10.3. o Įgyvendinant projektą gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti

 

10.4. o Netaikoma

 

Šis punktas pažymimas įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones.

 

 

11. PROJEKTO TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

(eurais)

Finansavimo šaltinio pavadinimas

Suma

1. Prašomos skirti lėšos

Nurodoma prašoma skirti projekto finansavimo lėšų suma. Galima įvesti tik skaičių. Įvedus raides, rodomas klaidos pranešimas. Nurodyti privaloma. Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.

2. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) nuosavos lėšos

(2.1+2.2) Nurodoma nuosavų lėšų (įnašo) suma, t. y. lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas. Apskaičiuojama automatiškai 2.1–2.2 papunkčių eilučių bendra suma.

2.1. Viešosios lėšos

(2.1.1+2.1.2+2.1.3) Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ar kitų viešųjų lėšų šaltinių. Apskaičiuojama automatiškai 2.1.1–2.1.3 papunkčių eilučių bendra suma.

2.1.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas. Galima įvesti tik skaičių. Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.

2.1.2. Savivaldybės biudžeto lėšos

Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra savivaldybių biudžeto lėšos. Galima įvesti tik skaičių. Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.

2.1.3. Kiti viešųjų lėšų šaltiniai

Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra kiti viešųjų lėšų šaltiniai (pvz., valstybės įmonių lėšos, kitų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos, nurodytos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1–3 punktuose, lėšos). Galima įvesti tik skaičių. Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.

2.2. Privačios lėšos

(2.2.1+2.2.2) Automatiškai apskaičiuojama 2.2.1 ir 2.2.2 papunkčiuose nurodytų lėšų suma, kurios skyrimą užtikrins pareiškėjas iš nuosavų lėšų ar kitų lėšų šaltinių.

2.2.1. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) lėšos

Nurodoma pareiškėjo lėšų, kurios nėra viešosios lėšos, suma, kurią užtikrins pareiškėjas. Galima įvesti tik skaičių. Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.

2.2.2. Kiti lėšų šaltiniai

Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra kiti lėšų šaltiniai, pvz., banko privačios lėšos. Galima įvesti tik skaičių. Galimas simbolių skaičius – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.

3. Iš viso

(1+2) Nurodoma bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma (automatiškai apskaičiuojama šios lentelės 1 ir 2 punktuose nurodytų lėšų suma). Ši suma turi sutapti su bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma, nurodyta paraiškos 7 punkto „Projekto biudžetas“ lentelėje. Jei sumos nesutampa, finansavimo šaltinių eilutė „Iš viso“ spalvinama raudonai ir rodomas klaidos pranešimas.

3.1. Iš jų apskaičiuotos numatomos gauti grynosios pajamos

 

Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, ši eilutė nepildoma.

 

12. TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMŲ NEATITINKANČIŲ IŠLAIDŲ DETALIZAVIMAS

 

(Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, netaikoma.)

 

(eurais)

Eil. Nr.

Projekto netinkamos finansuoti išlaidos

Projekto netinkamų finansuoti išlaidų suma

Numatomas arba turimas šių išlaidų finansavimo šaltinis

 

 

 

 

 

13. STEBĖSENOS RODIKLIAI

 

(Projektu privaloma prisidėti bent prie vieno veiksmų programos priemonės, pagal kurią projektas įgyvendinamas, stebėsenos rodiklio pasiekimo.)

 

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Siektina reikšmė

Siektinos reikšmės pagrindimas

 

13.1. Produkto stebėsenos rodikliai

 

 

13.1. Produkto stebėsenos rodikliai

Iš sąrašo pasirenkamas bent vienas produkto stebėsenos rodiklis.

Stebėsenos rodiklių sąrašas pateikiamas tik tada, kai paraiškos dalyje „Duomenys apie paraišką“ yra nurodoma konkreti veiksmų programos priemonė.

Galimas simbolių skaičius – 500. Nurodyti privaloma.

Pasirinkus stebėsenos rodiklį, automatiškai nurodomas jo matavimo vienetas, pvz., vienetai (vnt.), kilometrai (km), valandos (h) ir pan. Galimas simbolių skaičius – 20. Nurodyti privaloma.

 

 

Nurodoma siektina produkto stebėsenos rodiklio reikšmė, kurią planuojama pasiekti iki Stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše nurodyto pasiekimo momento, kuris gali būti iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos arba po projekto finansavimo pabaigos.

 

Galima įvesti tik skaičių. Galimas simbolių skaičius – 12 iki kablelio ir 2 po kablelio. Nurodyti privaloma, jeigu pasirinktas produkto stebėsenos rodiklis.

Pateikiami siektinos reikšmės apskaičiavimo principai, kuriais remiantis galima būtų įsitikinti, kad siektina reikšmė reali ir bus pasiekta iki Stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše nurodyto pasiekimo momento.

Nurodant šiuos principus, nepakanka pateikti nuorodą į kitame teisės akte ar strateginiame dokumente nustatytus įpareigojimus pasiekti vieną ar kitą stebėsenos rodiklio siektiną reikšmę; būtina nurodyti sąsajas su projekto loginiu pagrindimu (veiklomis, fiziniais rodikliais, biudžetu, įkainiais), projekto tęstinumo laikotarpiu ar kita paraiškoje nurodyta informacija, kuri patvirtintų siektinos reikšmės pagrįstumą įgyvendinant projektą ar projekto tęstinumo laikotarpiu (kaip projekto įgyvendinimo pasekmė).

Jei nurodyta projektų finansavimo sąlygose, gali būti pateikiami stebėsenos rodiklio pasiekimo pagrindimo dokumentai.

Galimas simbolių skaičius – 2 000. Nurodyti privaloma.

 

13.2. Rezultato stebėsenos rodikliai

 

 

Iš sąrašo pasirenkamas rezultato stebėsenos rodiklis.

Stebėsenos rodiklių sąrašas pateikiamas tik tada, kai paraiškos dalyje „Duomenys apie paraišką“ yra nurodoma konkreti veiksmų programos priemonė.

Galimas simbolių skaičius – 500.

Pasirinkus stebėsenos rodiklį, automatiškai nurodomas jo matavimo vienetas, pvz., procentai (proc.).

Galimas simbolių skaičius – 20. Nurodyti privaloma.  

Nurodoma siektina rezultato stebėsenos rodiklio reikšmė, kurią planuojama pasiekti iki Stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše nurodyto stebėsenos rodiklio pasiekimo momento, kuris gali būti iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos arba po projekto finansavimo pabaigos.

 

Galima įvesti tik skaičių. Galimas simbolių skaičius – 12 simbolių iki kablelio ir 2 simboliai po kablelio. Nurodyti privaloma, jeigu pasirinktas rezultato stebėsenos rodiklis. 

Pateikiami siektinos reikšmės apskaičiavimo principai, kuriais remiantis galima būtų įsitikinti, kad siektina reikšmė reali ir bus pasiekta iki Stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše nurodyto pasiekimo momento.

Nurodant šiuos principus, nepakanka pateikti nuorodą į kitame teisės akte ar strateginiame dokumente nustatytus įpareigojimus pasiekti vieną ar kitą stebėsenos rodiklio siektiną reikšmę; būtina nurodyti sąsajas su projekto loginiu pagrindimu (veiklomis, fiziniais rodikliais, biudžetu, įkainiais), projekto tęstinumo laikotarpiu ar kita paraiškoje nurodyta informacija, kuri patvirtintų siektinos reikšmės pagrįstumą įgyvendinant projektą ar projekto tęstinumo laikotarpiu (kaip projekto įgyvendinimo pasekmė).

Jei nurodyta projektų finansavimo sąlygose, gali būti pateikiami stebėsenos rodiklio pasiekimo pagrindimo dokumentai.

Galimas simbolių skaičius – 2 000. Nurodyti privaloma.

 

 

14. PROJEKTO ATITIKTIS HORIZONTALIESIEMS PRINCIPAMS

 

 

 

14.1. o Projekto įgyvendinimo metu bus užtikrintas horizontaliųjų principų laikymasis

 

Horizontalieji principai – darnus vystymasis, moterų ir vyrų lygybė, nediskriminavimas dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos (toliau – nediskriminavimas). Žymima tuo atveju, jei projektas nepažeidžia horizontaliųjų principų.

 

Galimas simbolių skaičius – 1. Nurodyti privaloma.

14.2. Ar projekto įgyvendinimo metu bus aktyviai prisidedama prie horizontaliųjų principų įgyvendinimo?

 

(Pildoma tik tuo atveju, jeigu projekto veiklomis tiesiogiai siekiama prisidėti prie bent vieno iš toliau nurodytų horizontaliųjų principų įgyvendinimo: aprašomos veiklos ir planuojami projekto rezultatai.)

o 14.2.1. Darnus vystymasis

Jei pasirenkamas šis principas, nurodoma, kaip vykdant projektą bus įgyvendinami projektų finansavimo sąlygose nurodyti įsipareigojimai dėl darnaus vystymosi skatinimo.

 

Galimas simbolių skaičius – 2 000.

o 14.2.2. Moterų ir vyrų lygybė ir (arba) nediskriminavimas

Jei pasirenkamas šis principas, nurodoma, kaip vykdant projektą bus įgyvendinami projektų finansavimo sąlygose nurodyti įsipareigojimai dėl moterų ir vyrų lygybės ir (arba) nediskriminavimo skatinimo.

 

Galimas simbolių skaičius – 2 000.

 

15. INFORMAVIMAS APIE PROJEKTĄ

 

(Pareiškėjas privalo pasirinkti įgyvendinti informavimo priemones, kaip nustatyta Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse ir Reglamente Nr. 1303/2013. Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, 15.3–15.5 papunkčiai netaikomi.)

 

Informavimo priemonė (-ės)

Taikoma

Aprašymas

15.1. Interneto svetainėje paskelbti informaciją apie įgyvendinamą projektą, apibūdinti jo tikslus, rezultatus ir informuoti apie finansavimą iš atitinkamo (-ų) ES struktūrinio fondo (-ų).

 

 

Žymima „Taikoma“, jei projekto vykdytojas turi interneto svetainę.

Pasirinkus „Taikoma“, nurodomas interneto svetainės adresas ir, jeigu aktualu, trumpas informavimo priemonės aprašymas.

Galimas simbolių skaičius – 300. Nurodyti privaloma, jei pažymėta „Taikoma“.

15.2. Projekto įgyvendinimo pradžioje visuomenei gerai matomoje vietoje (pavyzdžiui, prie įėjimo į pastatą) pakabinti bent vieną plakatą (ne mažesnį kaip A3 formato), kuriame pateikiama informacija apie įgyvendinamą projektą ir finansavimą iš atitinkamo (-ų) ES struktūrinio fondo (-ų).

 

 

Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, žymima „Taikoma“.

Pateikiamas trumpas informavimo priemonės aprašymasGalimas simbolių skaičius – 300. Nurodyti privaloma.

 

15.3. Projekto įgyvendinimo pradžioje visuomenei gerai matomoje vietoje pakabinti laikiną informacinę lentelę ar pastatyti laikiną informacinį stendą.

 

Nežymima, jei įgyvendinamas projekas, apimantis finansines priemones.

 

 

15.4. Iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo dienos visuomenei gerai matomoje vietoje pakabinti nuolatinę informacinę lentelę ar pastatyti nuolatinį informacinį stendą.

 

Nežymima, jei įgyvendinamas projekas, apimantis finansines priemones.

 

 

15.5. Projektą vykdantiems asmenims, projekto tikslinėms grupėms, projekto rezultatais besinaudojantiems asmenims pranešti apie projekto finansavimą iš tam tikro (-ų) ES struktūrinio (-ių) fondo (-ų) ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų – šią informaciją pateikti dalyvavimą patvirtinančiuose pažymėjimuose ar kituose dokumentuose.

 

Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, žymima „Taikoma“.

Pateikiamas trumpas informavimo priemonių aprašymasGalimas simbolių skaičius – 300. Nurodyti privaloma.

 

 

15.6. (Prireikus nurodomos kitos projekto vykdytojo pasirinktos vykdyti papildomos informavimo apie projektą veiklos, numatytos projektų finansavimo sąlygose. Gali būti sukurtos papildomos eilutės, jeigu numatoma daugiau nei viena informavimo apie projektą veikla.)

 

Pateikiamas trumpas informavimo priemonės aprašymasGalimas simbolių skaičius – 300. Nurodyti privaloma, jei pažymėta „Taikoma“.

 

 

 

16. NUMATOMA PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINIMO PRADŽIA

Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, šis laukas nepildomas.

 

 

 

17. NUMATOMA PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINIMO PABAIGA

Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, šis laukas nepildomas.

 

 

 

18. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJO KREDITO ĮSTAIGOJE ATIDARYTĄ SĄSKAITĄ

 

(Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, netaikoma.)

 

18.1. Kredito įstaigos pavadinimas

 

18.2. Sąskaitos numeris

 

 

19. KITI KLAUSIMAI

 

(Vadovaujančioji institucija taip pat turi teisę paraiškos formoje sukurti iki dešimties papildomų klausimų (kartu su pildymo instrukcija).

 

Eil. Nr.

Klausimo pavadinimas

Atsakymas į klausimą

19.1.

Kiekvienoje eilutėje klausimui sudaryti leidžiamas simbolių skaičius – 50.

Atsakymui pagrįsti leidžiamas simbolių skaičius – 100. Nurodyti privaloma.

19.2.

 

 

19.3.

 

 

19.4.

 

 

19.5.

 

 

19.6.

 

 

19.7.

 

 

19.8.

 

 

19.9.

 

 

19.10.

 

 

 

 

20. PARAIŠKOS PRIEDŲ SĄRAŠAS

 

(Pareiškėjas lentelėje įrašo pagal projekto finansavimo sąlygas nurodytus pateikti paraiškos priedus.)

 

Eil. Nr.

Priedo pavadinimas

Žymima, jeigu teikiama

Lapų skaičius

1.

(Įrašomi priedai, jei projektų finansavimo sąlygose nurodyta juos pateikti. Leidžiama sukurti daugiau eilučių.)

Galimas simbolių skaičius – 300.)

Įgyvendinant projektus, apimančius finansines priemones, teikiami projektų finansavimo sąlygose nurodyti priedai.

(...)

 

21. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

 

Patvirtinu, kad:

 

1. Šioje paraiškoje ir prie jos pridedamuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga.

2. Prašomas finansavimas yra mažiausia projektui įgyvendinti reikalinga lėšų suma.

3. Esu susipažinęs (-usi) su projekto finansavimo sąlygomis, tvarka ir reikalavimais. Jeigu keičiant Finansinių priemonių įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-326 „Dėl Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“, bus nustatyta naujų reikalavimų ir sąlygų, sutinku jų laikytis.

4. Man žinoma, kad projektas, kuriam finansuoti teikiama ši paraiška, bus vykdomas iš 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų.

5. Įsipareigoju per vadovaujančiosios institucijos nustatytą terminą pateikti jai reikiamą informaciją ir (arba) atlikti Lietuvos Respublikos ir ES atsakingų institucijų nurodytus veiksmus, vykdomus taikant Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nuostatas.

6. Mano atstovaujama valstybės institucija, įstaiga ar ūkio subjektas yra įvykdę su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba, jei pareiškėjas yra užsienyje įregistruotas juridinis asmuo, pagal atitinkamos užsienio valstybės teisės aktus (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui).

7. Mano atstovaujamo ūkio subjekto vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas, turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai) arba kitas (-i) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal veikas, nustatytas Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, 3 priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, 2004–2009 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2009–2014 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2007–2012 metų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte (ši nuostata nėra taikoma, jei pareiškėjo veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui, Europos investicijų bankui).

8. Mano atstovaujamai įstaigai ar ūkio subjektui, kurie yra perkėlę gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, netaikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra.

9. Mano atstovaujamai valstybės institucijai, įstaigai ar ūkio subjektui netaikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo.

10. Mano atstovaujamai valstybės institucijai, įstaigai ar ūkio subjektui nėra iškelta byla dėl bankroto ar restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jie nėra likviduojami, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui).

11. Mano atstovaujamai valstybės institucijai, įstaigai ar ūkio subjektui nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui).

12. Mano atstovaujama valstybės institucija, įstaiga ar ūkio subjektas paraiškos vertinimo metu Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata taikoma tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui).

13. Mano atstovaujamai valstybės institucijai, įstaigai ar ūkio subjektui yra žinoma, kad užsienyje sumokėto Lietuvos Respublikos apmokestinamojo asmens PVM negalima susigrąžinti pasinaudojus Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Elektroninių prašymų priėmimo sistema (EPRIS), o susigrąžinus PVM reikia nedelsiant apie tai informuoti vadovaujančiąją instituciją.

14. Mano, kaip valstybės institucijos, įstaigos ar ūkio subjekto vadovo ar įgalioto asmens, privatūs interesai yra suderinti su visuomenės viešaisiais interesais.

15. Projekto įgyvendinimo metu bus užtikrintas horizontaliųjų principų (darnaus vystymosi, moterų ir vyrų lygybės ir (arba) nediskriminavimo) laikymasis.

16. Man nežinomos kitos šioje deklaracijoje nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas 2014–2020 metų struktūrinių fondų lėšų finansavimo laikotarpiu.

17. Sutinku užtikrinti paraiškoje nurodytą nuosavų lėšų (įnašo) sumos skyrimą tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti (jei taikoma) ir užtikrinti visų kitų projektui įgyvendinti reikalingų išlaidų (tarp jų ir netinkamų finansuoti) apmokėjimą, nebent finansavimo sutartyje bus nurodyta kitaip.

18. Sutinku, kad Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Finansų ministerijos ir tarpinių institucijų, Viešųjų pirkimų tarnybos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos ir Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos atstovai ir (ar) įgalioti asmenys audituotų ir kontroliuotų mano, kaip projekto vykdytojo, ūkinę ir finansinę veiklą, kiek ji yra susijusi su projekto įgyvendinimu.

19. Sutinku, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu su ja pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją).

20. Sutinku, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi ES struktūrinės paramos kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje.

21. Sutinku, kad informacija apie mano atstovaujamos valstybės institucijos, įstaigos ar ūkio subjekto pateiktą paraišką (pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas, paraiškos kodas ir prašomų skirti finansavimo lėšų suma), taip pat paraiškos vertinimo rezultatai, priimtas sprendimas finansuoti projektą arba jo nefinansuoti, informacija apie sudarytą projekto sutartį ir projektui skirtų finansavimo lėšų suma, informacija apie įgyvendinant projektą sukurtus produktus (jeigu jų skelbimas neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams) būtų skelbiami svetainėje www.esinvesticijos.lt. 

 

______                                                                                                                        ________________                                                 _________________                     

(pareiškėjo vadovo arba jo (parašas) (vardas ir pavardė)

įgalioto asmens pareigų pavadinimas)