LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS PATIRIAMŲ IŠLAIDŲ PRISKYRIMO APMOKĖTINOMS IŠ TECHNINĖS PARAMOS LĖŠŲ METODIKOS PATVIRTINIMO
2016 m. sausio 7 d. Nr. 1K-10
Vilnius
Vadovaudamasis Techninės paramos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 1K-337 „Dėl Techninės paramos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 159 punktu:
1. T v i r t i n u Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patiriamų išlaidų priskyrimo apmokėtinoms iš techninės paramos lėšų metodiką (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. kovo 25 d. įsakymą Nr. 1K-104 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patiriamų išlaidų priskyrimo apmokėtinoms iš Europos Sąjungos techninės paramos lėšų metodikos patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2016 m. sausio 7 d. įsakymu Nr. 1K-10
LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS IŠLAIDŲ PRISKYRIMO APMOKĖTINOMS IŠ TECHNINĖS PARAMOS LĖŠŲ METODIKA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos išlaidų priskyrimo apmokėtinoms iš techninės paramos lėšų metodika (toliau – Metodika) taikoma nustatant:
1.1. Lietuvos Respublikos finansų ministro (toliau – ministras) ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Finansų ministerija) valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – valstybės tarnautojai ir darbuotojai), pareigybių funkcijų susiejimo su institucijai pavestomis Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis – projektų, finansuotų iš 2000−2006 m. Sanglaudos fondo lėšų, užbaigimo, Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. K(2007)4475, Ekonomikos augimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3740, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738, ir Techninės paramos veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. K(2007)6717, įgyvendinimo ir užbaigimo, pasirengimo įgyvendinti 2014−2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, patvirtintą Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014)6397 (toliau – Veiksmų programa), ir jos įgyvendinimo, pasirengimo įgyvendinti programą, kitą finansavimo laikotarpį pakeisiančią Veiksmų programą, ir (ar) techninės paramos projektų administravimo funkcijomis – nustatymo principus;
1.2. Finansų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo apmokėjimo ir kitų susijusių išlaidų, išlaidų už įsigytas prekes, ilgalaikį turtą, gautas paslaugas ir (ar) pirktus darbus dalies, apmokamos techninės paramos lėšomis – ES struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšomis, skirtomis Veiksmų programos 11 prioritetui „Techninė parama veiksmų programai administruoti“ įgyvendinti, − apskaičiavimo principus;
1.3. informacijos apie Finansų ministerijoje esančių pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis teikimo ir ministro įsakymo dėl pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis (toliau – Įsakymas dėl pareigybių funkcijų susiejimo) rengimo tvarką.
II SKYRIUS
FUNKCIJŲ SUSIEJIMO SU ES STRUKTŪRINIŲ FONDŲ LĖŠŲADMINISTRAVIMO FUNKCIJOMIS NUSTATYMAS
2. Pareigybės funkcijų susiejimas nustatomas taip:
2.1. Finansų ministerijos skyriaus (išskyrus Vidaus audito skyrių ir Kontrolės, korespondencijos ir vertimų skyrių, kai tai susiję su valstybės tarnautojais ir (arba) darbuotojais, atliekančiais ministro, ministerijos kanclerio ir (arba) viceministro referento funkcijas) vedėjas (toliau – skyriaus vedėjas), įvertinęs jam tiesiogiai pavaldžių valstybės tarnautojų ir (arba) darbuotojų (toliau – tiesiogiai pavaldūs darbuotojai) atliekamas ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijas ir kitas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis nesusijusias pareigybės funkcijas bei tiesiogiai pavaldžių darbuotojų darbo laiko, skiriamo minėtoms funkcijoms atlikti, pasiskirstymą, apskaičiuoja minėtų pareigybių funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis.
2.2. Finansų ministerijos departamento direktorius (toliau – departamento direktorius), įvertinęs jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų (išskyrus skyriaus vedėjus ir valstybės tarnautoją arba darbuotoją, atliekantį referento funkcijas) atliekamas ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijas ir kitas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis nesusijusias pareigybės funkcijas bei jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų (išskyrus skyriaus vedėjus ir valstybės tarnautoją arba darbuotoją, atliekantį referento funkcijas) darbo laiko, skiriamo minėtoms funkcijoms atlikti, pasiskirstymą, apskaičiuoja minėtų pareigybių funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis.
2.3. Ministrui tiesiogiai pavaldūs darbuotojai (išskyrus ministerijos kanclerį, viceministrus ir Vidaus audito skyriaus vedėją), įvertinę savo atliekamas ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijas ir kitas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis nesusijusias pareigybės funkcijas bei darbo laiko, skiriamo minėtoms funkcijoms atlikti, pasiskirstymą, apskaičiuoja savo pareigybės funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis.
2.4. Skyriaus (išskyrus Vidaus audito skyrių) vedėjo pareigybės funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis apskaičiuojamas visų jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis sumą dalijant iš visų jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų pareigybių skaičiaus.
2.5. Departamento direktoriaus pareigybės funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis apskaičiuojamas visų Finansų ministerijos departamente esančių pareigybių (išskyrus departamento direktoriaus pareigybę) funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis sumą dalijant iš visų Finansų ministerijos departamente esančių pareigybių (išskyrus departamento direktoriaus pareigybę) skaičiaus.
Tuo atveju, kai Finansų ministerijos departamente funkcijas, susijusias su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis, atlieka vien tik departamento direktorius, jis, įvertinęs savo atliekamas ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijas ir kitas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis nesusijusias pareigybės funkcijas bei darbo laiko, skiriamo minėtoms funkcijoms atlikti, pasiskirstymą, apskaičiuoja savo pareigybės funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis.
2.6. Valstybės tarnautojo arba darbuotojo, atliekančio referento funkcijas, funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis nustatomas taip:
2.6.1. valstybės tarnautojo arba darbuotojo, atliekančio referento funkcijas ir tiesiogiai pavaldaus departamento direktoriui, funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis prilyginamas departamento direktoriaus funkcijų susiejimui su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis;
2.6.2. Kontrolės, korespondencijos ir vertimų skyriaus valstybės tarnautojo arba darbuotojo, atliekančio ministro, ministerijos kanclerio arba viceministro referento funkcijas, funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis prilyginamas ministro, ministerijos kanclerio arba viceministro funkcijų susiejimui.
Tuo atveju, kai Kontrolės, korespondencijos ir vertimų skyriaus valstybės tarnautojas arba darbuotojas atlieka kelių viceministrų arba ministerijos kanclerio ir viceministro referento funkcijas, šio valstybės tarnautojo arba darbuotojo funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis apskaičiuojamas viceministrų arba viceministro ir ministerijos kanclerio, kurių referento funkcijas atlieka minėtas valstybės tarnautojas arba darbuotojas, funkcijų susiejimo sumą dalijant iš šių viceministrų arba ministerijos kanclerio ir viceministro pareigybių skaičiaus.
2.7. Viceministro pareigybės funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis apskaičiuojamas pagal viceministrui nustatytas veiklos sritis priskirtų Finansų ministerijos administracijos padalinių valstybės tarnautojų ir (arba) darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis sumą dalijant iš pagal viceministrui nustatytas veiklos sritis priskirtų Finansų ministerijos administracijos padalinių valstybės tarnautojų ir (arba) darbuotojų pareigybių skaičiaus.
2.8. Ministerijos kanclerio, kaip administracijos vadovo, pareigybės funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis apskaičiuojamas visų Finansų ministerijos administracijos padalinių (išskyrus Vidaus audito skyrių) valstybės tarnautojų ir (arba) darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis sumą dalijant iš visų Finansų ministerijos administracijos padalinių (išskyrus Vidaus audito skyrių) valstybės tarnautojų ir (arba) darbuotojų pareigybių skaičiaus.
2.9. Ministro pareigybės funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis apskaičiuojamas visų valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis sumą dalijant iš visų valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių skaičiaus.
2.10. Vidaus audito skyriaus valstybės tarnautojų ir (arba) darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis yra prilyginamas ministro funkcijų susiejimui su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis.
2.11. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių, kurių darbo vietos įkurtos pagrindiniame administraciniame Finansų ministerijos pastate, esančiame Lukiškių g. 2, Vilniuje (toliau – pagrindinis administracinis Finansų ministerijos pastatas), funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis vidurkis (toliau – pagrindinio administracinio Finansų ministerijos pastato funkcijų susiejimas) apskaičiuojamas ministro, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, kurių darbo vietos įkurtos pagrindiniame administraciniame Finansų ministerijos pastate, pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis sumą dalijant iš ministro, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, kurių darbo vietos įkurtos pagrindiniame administraciniame Finansų ministerijos pastate, pareigybių skaičiaus.
2.12. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių, kurių darbo vietos įkurtos nepagrindiniame administraciniame Finansų ministerijos pastate, esančiame Lvovo g. 25, Vilniuje (toliau – nepagrindinis administracinis Finansų ministerijos pastatas), funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis vidurkis (toliau – nepagrindinio administracinio Finansų ministerijos pastato funkcijų susiejimas) apskaičiuojamas valstybės tarnautojų ir darbuotojų, kurių darbo vietos įkurtos nepagrindiniame administraciniame Finansų ministerijos pastate, pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis sumą dalijant iš valstybės tarnautojų ir darbuotojų, kurių darbo vietos įkurtos nepagrindiniame administraciniame Finansų ministerijos pastate, pareigybių skaičiaus.
2.13. Bendras ministro, visų valstybės tarnautojų ir darbuotojų funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis vidurkis (toliau – bendras funkcijų susiejimas) apskaičiuojamas ministro, visų valstybės tarnautojų ir darbuotojų (išskyrus Finansų ministerijos specialiuosius atašė (toliau – atašė) pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis sumą dalijant iš ministro, visų valstybės tarnautojų ir darbuotojų (išskyrus atašė) pareigybių skaičiaus.
2.14. Konkretaus Finansų ministerijos administracijos padalinio funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis apskaičiuojamas visų konkrečiame Finansų ministerijos administracijos padalinyje esančių valstybės tarnautojų ir (arba) darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis sumą dalijant iš visų konkrečiame Finansų ministerijos administracijos padalinyje esančių pareigybių skaičiaus.
2.15. Pareigybių funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis, pagrindinio administracinio Finansų ministerijos pastato funkcijų susiejimas, nepagrindinio administracinio Finansų ministerijos pastato funkcijų susiejimas, bendras funkcijų susiejimas ir konkretaus Finansų ministerijos administracijos padalinio funkcijų susiejimas apskaičiuojami procentine išraiška, apvalinant iki sveikojo skaičiaus.
III SKYRIUS
INFORMACIJOS APIE FUNKCIJŲ SUSIEJIMĄ PATEIKIMAS IR ĮSAKYMO DĖL PAREIGYBIŲ FUNKCIJŲ SUSIEJIMO RENGIMAS
3. Pareigybių funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis, pagrindinio administracinio Finansų ministerijos pastato funkcijų susiejimas, nepagrindinio administracinio Finansų ministerijos pastato funkcijų susiejimas ir bendras funkcijų susiejimas tvirtinami Įsakymu dėl pareigybių funkcijų susiejimo.
4. Kai atsiranda poreikis keisti Įsakymą dėl pareigybių funkcijų susiejimo, Finansų ministerijos administracijos padaliniai ir (arba) atašė raštu kreipiasi į Europos Sąjungos struktūrinės paramos valdymo departamentą (toliau – ESSPVD), rašte nurodydami Įsakymo dėl pareigybių funkcijų susiejimo keitimo priežastis ir informaciją apie pareigybių funkcijų susiejimo atsiradimą arba pasikeitimą.
5. Personalo skyrius per kompiuterinę administracinę informacinę sistemą (AIS), raštu arba elektroniniu paštu informuoja ESSPVD Techninės paramos administravimo skyrių apie priimtus įsakymus dėl naujai įsteigtų ir (arba) panaikintų valstybės tarnautojų ir (arba) darbuotojų pareigybių ir viceministrų veiklos sričių pasikeitimo per 3 darbo dienas nuo šių įsakymų priėmimo dienos.
6. ESSPVD, atsižvelgdamas į Finansų ministerijos administracijos padalinių ir (arba) atašė pateiktą informaciją apie valstybės tarnautojų ir (arba) darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis atsiradimą ir (arba) pasikeitimą ir Personalo skyriaus pateiktą informaciją apie Finansų ministerijoje naujai įsteigtas ir (arba) panaikintas valstybės tarnautojų ir (arba) darbuotojų pareigybes, viceministrų veiklos sričių pasikeitimus, rengia Įsakymo dėl pareigybių funkcijų susiejimo pakeitimą.
IV SKYRIUS
FINANSŲ MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO IR KITOS SUSIJUSIOS IŠLAIDOS
7. Ministro, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, atliekančių ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijas, darbo apmokėjimo ir kitos susijusios išlaidos apmokamos:
7.1. techninės paramos lėšomis pagal jų pareigybių funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis, jeigu pareigybės funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis yra 11 procentų ir didesnis;
V SKYRIUS
BENDRIEJI PREKIŲ, PASLAUGŲ, DARBŲ IR TURTO ĮSIGIJIMO IŠLAIDŲ APSKAIČIAVIMO IR APMOKĖJIMO PRINCIPAI
8. Metodikos 9 punkte nurodyti Finansų ministerijos išlaidų apskaičiavimo ir apmokėjimo principai netaikomi kvalifikacijos kėlimo, tarnybinių komandiruočių, konsultavimo, vertimo, studijų, tyrimų, audito ir kitų patikrinimų, renginių organizavimo paslaugų, ES struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos (toliau – SFMIS), mobiliojo telefono ryšio, saugaus valstybinio duomenų perdavimo tinklo (toliau – SVDPT) paslaugų ir atašė išlaidoms. Minėtų išlaidų apskaičiavimo ir apmokėjimo techninės paramos lėšomis tvarka nustatyta Metodikos VI−X skyriuose.
9. Finansų ministerijos prekių, paslaugų, darbų ir turto įsigijimo išlaidos:
9.1. apmokamos 100 proc. techninės paramos lėšomis, jeigu šios išlaidos tiesiogiai ir pagrįstai susijusios tik su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis.
Tuo atveju, kai tik dalis išlaidų tiesiogiai ir pagrįstai susijusi su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis ir yra galimybė apskaičiuoti, kuri išlaidų dalis susijusi su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis, 100 proc. techninės paramos lėšomis apmokama tik ta išlaidų dalis, kuri tiesiogiai ir pagrįstai susijusi su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis;
9.2. apmokamos techninės paramos lėšomis pagal pagrindinio administracinio Finansų ministerijos pastato funkcijų susiejimą, kai šios išlaidos būtinos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, kurių darbo vietos įkurtos pagrindiniame administraciniame Finansų ministerijos pastate, ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijų vykdymui užtikrinti ir nėra galimybės apskaičiuoti, kuri išlaidų dalis tenka ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijoms;
9.3. apmokamos techninės paramos lėšomis pagal nepagrindinio administracinio Finansų ministerijos pastato funkcijų susiejimą, kai šios išlaidos būtinos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, kurių darbo vietos įkurtos nepagrindiniame administraciniame Finansų ministerijos pastate, ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijų vykdymui užtikrinti ir nėra galimybės apskaičiuoti, kuri išlaidų dalis tenka ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijoms;
9.4. apmokamos techninės paramos lėšomis pagal bendrą funkcijų susiejimą, kai šios išlaidos būtinos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, kurių darbo vietos įkurtos pagrindiniame ir nepagrindiniame administraciniuose Finansų ministerijos pastatuose, ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijų vykdymui užtikrinti ir nėra galimybės apskaičiuoti, kuri minėtų išlaidų dalis tenka ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijoms;
9.5. apmokamos techninės paramos lėšomis pagal ministro arba konkretaus Finansų ministerijos administracijos padalinio, arba valstybės tarnautojo, arba darbuotojo funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis, kai šios išlaidos būtinos ministro arba konkretaus Finansų ministerijos administracijos padalinio, arba valstybės tarnautojo, arba darbuotojo ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijų vykdymui užtikrinti ir nėra galimybės apskaičiuoti, kuri minėtų išlaidų dalis tenka ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijoms.
VI SKYRIUS
KVALIFIKACIJOS KĖLIMO, TARNYBINIŲ KOMANDIRUOČIŲ IŠLAIDŲ APSKAIČIAVIMO IR APMOKĖJIMO PRINCIPAI
10. Kvalifikacijos kėlimo išlaidos apmokamos 100 proc. techninės paramos lėšomis, kai:
10.1. kvalifikacijos kėlimo išlaidos skirtos valstybės tarnautojų ir (arba) darbuotojų, atliekančių ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijas, administraciniams gebėjimams stiprinti ir kvalifikacijos kėlimas reikalingas jų vykdomoms funkcijoms tinkamai atlikti;
10.2. kvalifikacijos kėlimo išlaidos skirtos kompetentingų regioninių, vietos savivaldos ir kitų institucijų, ekonominių ir socialinių partnerių ir atitinkamų subjektų, atstovaujančių pilietinei visuomenei, įskaitant aplinkosaugos partnerius, nevyriausybines organizacijas ir asociacijas, subjektų, atsakingų už socialinės įtraukties, lyčių lygybės ir nediskriminavimo skatinimą, nurodytų Europos Parlamento ir Tarybos 2013 m. gruodžio 17 d. reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL L 347, 2013, p. 320), 5 straipsnyje, ir institucijų, kurių veikla prisideda prie Veiksmų programos rengimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo, kompetencijoms, reikalingoms prisidedant prie Veiksmų programos rengimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo, ugdyti.
11. Ministro, valstybės tarnautojų ir darbuotojų tarnybinių komandiruočių išlaidos apmokamos:
11.1. 100 proc. techninės paramos lėšomis, kai tarnybinių komandiruočių tikslai susiję tik su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis;
VII SKYRIUS
KONSULTAVIMO, VERTIMO, STUDIJŲ IR TYRIMŲ, AUDITO IR KITŲ PATIKRINIMŲ, RENGINIŲ ORGANIZAVIMO IŠLAIDŲ APSKAIČIAVIMO IR APMOKĖJIMO PRINCIPAI
12. Konsultavimo, vertimo, studijų, tyrimų, audito ir kitų patikrinimų, renginių organizavimo paslaugų išlaidos apmokamos:
12.1. 100 proc. techninės paramos lėšomis, kai paslaugos skirtos tik ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijoms atlikti;
VIII SKYRIUS
SFMIS, SVDPT IR RYŠIO PASLAUGŲ IŠLAIDŲ APSKAIČIAVIMO IR APMOKĖJIMO PRINCIPAI
13. SFMIS sukūrimo, eksploatavimo, tobulinimo ir SVDPT paslaugų išlaidos apmokamos:
13.1. 100 proc. techninės paramos lėšomis, kai šios išlaidos susijusios tik su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis;
13.2. techninės paramos lėšomis ta dalimi, kuri tiesiogiai ir pagrįstai susijusi su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis, kai išlaidos susijusios su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis ir paramos pagal 2009−2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus (toliau – EEE/NOR finansiniai mechanizmai) lėšų valdymu ir kontrole ir yra galimybė apskaičiuoti, kuri išlaidų dalis tenka ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijoms;
13.3. techninės paramos lėšomis iki 2017 m. gruodžio 31 d. pagal toliau pateiktą formulę, kai išlaidos susijusios su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis ir paramos pagal EEE/NOR finansinius mechanizmus lėšų valdymu ir kontrole ir nėra galimybės apskaičiuoti, kuri išlaidų dalis tenka ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijoms:
ISP SF = (SP + SF) / (EEE/NOR + SP + SF) * 100, kur:
ISP SF – procentais išreiškiama išlaidų dalis (suapvalinta iki sveikojo skaičiaus), apmokama techninės paramos lėšomis;
SP – 2007−2013 metų ES fondų ir bendrojo finansavimo lėšų suma eurais;
SF – 2014−2020 metų ES fondų ir bendrojo finansavimo lėšų suma eurais;
EEE/NOR – paramos pagal EEE/NOR finansinius mechanizmus ir bendrojo finansavimo lėšų suma eurais;
13.4. techninės paramos lėšomis nuo 2018 m. sausio 1 d. pagal toliau pateiktą formulę, kai išlaidos susijusios su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis ir paramos pagal EEE/NOR finansinius mechanizmus lėšų valdymu ir kontrole ir nėra galimybės apskaičiuoti, kuri išlaidų dalis tenka ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijoms:
ISF = SF / (EEE/NOR + SF) * 100, kur:
ISF – procentais išreiškiama išlaidų dalis (suapvalinta iki sveikojo skaičiaus), apmokama techninės paramos lėšomis;
SF – 2014−2020 m. ES fondų ir bendrojo finansavimo lėšų suma eurais;
EEE/NOR – paramos pagal EEE/NOR finansinius mechanizmus ir bendrojo finansavimo lėšų suma eurais.
14. Jeigu turtas skirtas SFMIS, jo įsigijimo išlaidos buvo apmokėtos iš techninės paramos lėšų ir jis pradedamas naudoti ne tik ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijoms, kai šio turto naudingo tarnavimo laikas dar nėra pasibaigęs, turto įsigijimo išlaidos, tenkančios jo naudingo tarnavimo laikui, apmokėtos techninės paramos lėšomis, turi būti sugrąžintos, o jeigu jos buvo deklaruotos Europos Komisijai ir pripažintos tinkamomis finansuoti, turi būti grąžintos teisės aktų nustatyta tvarka iš kitų lėšų nei techninės paramos lėšos proporcingai tai daliai, kuri nėra susijusi su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis.
15. Mobiliojo telefono ryšio paslaugų išlaidos apmokamos techninės paramos lėšomis pagal ministro, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, besinaudojančių šiomis paslaugomis, pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis vidurkį. Pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis vidurkį apskaičiuoja Ekonomikos departamentas.
IX SKYRIUS
ATAŠĖ IŠLAIDOS
16. Visos atašė patirtos išlaidos, išskyrus kvalifikacijos kėlimo ir tarnybinių komandiruočių išlaidas, apmokamos techninės paramos lėšomis pagal pareigybės funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis.
X SKYRIUS
IŠ TECHNINĖS PARAMOS LĖŠŲ ĮSIGYTO ILGALAIKIO TURTO PERDAVIMO KITAM FINANSŲ MINISTERIJOS ADMINISTRACIJOS PADALINIUI, VALSTYBĖS TARNAUTOJUI ARBA DARBUOTOJUI IŠLAIDŲ APSKAIČIAVIMAS IR APMOKĖJIMAS
18. Iš techninės paramos lėšų įsigytas ilgalaikis turtas esant pagrįstoms ir objektyvioms aplinkybėms gali būti perduotas kitam Finansų ministerijos administracijos padaliniui, valstybės tarnautojui arba darbuotojui, kai ilgalaikio turto perdavimas suderinamas su ESSPVD. Tuo atveju, kai iš techninės paramos lėšų įsigytas ilgalaikis turtas, kurio naudingo tarnavimo laikas dar nėra pasibaigęs, perduodamas:
18.1. kitam Finansų ministerijos administracijos padaliniui, valstybės tarnautojui arba darbuotojui, kuris ilgalaikio turto perdavimo dieną neatlieka ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijų, šio turto įsigijimo išlaidos turi būti sugrąžintos iš kitų lėšų nei techninės paramos lėšos ta dalimi, kuri tenka ilgalaikio turto naudingo tarnavimo laikui nuo šio turto perdavimo dienos;
18.2. kitam valstybės tarnautojui arba darbuotojui, kuris ilgalaikio turto perdavimo dieną atlieka ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijas, šio turto įsigijimo išlaidų dalis, tenkanti ilgalaikio turto naudingo tarnavimo laikui nuo šio turto perdavimo dienos, turi būti perskaičiuota pagal ilgalaikio turto perdavimo dieną galiojantį valstybės tarnautojo arba darbuotojo pareigybės funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis;
18.3. kitam Finansų ministerijos administracijos padaliniui šio turto įsigijimo išlaidų dalis, tenkanti ilgalaikio turto naudingo tarnavimo laikui nuo šio turto perdavimo dienos, turi būti perskaičiuota pagal turto perdavimo dieną galiojantį konkretaus Finansų ministerijos administracijos padalinio funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis.