VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TARYBOS 2011-04-06 SPRENDIMO NR. 1-2070 „DĖL VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. balandžio 11 d. Nr. 1-2005

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, 2019 m. vasario 14 d. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 9, 13, 14, 15, 16 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIII-1965 8 straipsnio 2 ir 3 dalimis, Vilniaus miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2011 m. balandžio 6 d. sprendimu Nr. 1-2070 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo“ patvirtintą Vilniaus miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamentą:

1.1. papildyti 9 straipsnį 31 dalimi ir ją išdėstyti taip:

31. Taryba išklauso mero, Administracijos direktoriaus, Savivaldybės kontrolieriaus, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė, Savivaldybės valdomų įmonių ir organizacijų metines veiklos ataskaitas ir atsakymus į Tarybos narių paklausimus Reglamento nustatyta tvarka ir priima sprendimus dėl šių ataskaitų ir atsakymų Reglamento 37 straipsnio 2 dalyje, 38 straipsnio 1 dalyje ir 40 straipsnyje nustatyta tvarka rengiant, pateikiant sprendimų projektus ir dėl jų balsuojant.“;

1.2. išdėstyti 32 straipsnio 2 dalį taip:

2. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus iš komiteto narių mero siūlymu skiria komitetai. Komiteto pirmininkas ar jo pavaduotojas gali būti perrenkami, merui raštu pasiūlius naują komiteto pirmininko ar jo pavaduotojo kandidatūrą iš komiteto narių iki komiteto posėdžio pradžios. Komiteto posėdyje balsuojama dėl naujos komiteto pirmininko ar jo pavaduotojo kandidatūros. Komiteto posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma, pritarus mero pasiūlytai pirmininko ar jo pavaduotojo kandidatūrai, esamas komiteto pirmininkas ar jo pavaduotojas netenka pirmininko ar pavaduotojo įgaliojimų. Kontrolės komiteto pirmininką Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria Taryba. Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria Taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Kontrolės komiteto pirmininkas ir jo pavaduotojas laikomi paskirti, jeigu už juos balsuoja posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma.

Komiteto pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta šio Reglamento 321 straipsnyje, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu šiame įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu.

Iki komiteto pirmininko, išskyrus Kontrolės komiteto pirmininką, išrinkimo, pirmajam komiteto posėdžiui vadovauja vyriausias pagal amžių komiteto narys. Komiteto pirmininku ir pavaduotoju negali būti meras ir jo pavaduotojai.“;

1.3. išdėstyti 32 straipsnio 3 dalį taip:

3. Komitetai iš savo narių gali sudaryti pakomitečius, išrinkti jų pirmininkus iš komiteto narių, patvirtinti jų veiklos nuostatus, neprieštaraujančius Reglamentui. Pakomitečių narių gali būti ne daugiau  kaip trys.“;

1.4. papildyti 321 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

321 straipsnis. Nepriekaištinga reputacija

Tarybos narys, pretenduojantis tapti Tarybos komitetų ar komisijų pirmininku, nelaikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu jis:

1) įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl tyčinio nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą;

2) įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl nusikaltimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar dėl korupcinio pobūdžio nusikaltimo, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme, padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą;

3) įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl nusikaltimo, kuriuo padaryta turtinė žala valstybei, ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą;

4) įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio baudžiamojo nusižengimo, kaip jis apibrėžtas Korupcijos prevencijos įstatyme, padarymo ir nuo apkaltinamojo nuosprendžio įsiteisėjimo dienos nepraėjo 3 metai arba yra nepasibaigęs laidavimo terminas;

5) atleistas iš valstybės tarnautojo pareigų už Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme nurodytus šiurkščius pažeidimus arba Valstybės tarnybos įstatymo numatytu atveju pripažintas padaręs šiurkštų tarnybinį nusižengimą, už kurį turėtų būti skirta tarnybinė nuobauda – atleidimas iš pareigų, ir nuo atleidimo iš pareigų dienos arba nuo pripažinimo padarius šiurkštų tarnybinį nusižengimą dienos nepraėjo 3 metai;

6) atleistas iš darbo, pareigų ar praradęs teisę verstis atitinkama veikla už kituose įstatymuose keliamo nepriekaištingos reputacijos reikalavimo neatitiktį ar elgesio (etikos) normų pažeidimą ir nuo atleidimo iš darbo, pareigų ar teisės verstis atitinkama veikla praradimo dienos nepraėjo 3 metai;

7) atleistas arba pašalintas iš skiriamų arba renkamų pareigų dėl priesaikos ar pasižadėjimo sulaužymo, pareigūno vardo pažeminimo ir nuo atleidimo arba pašalinimo iš pareigų dienos nepraėjo 3 metai;

8) yra ar buvo įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos narys, jeigu nuo narystės pabaigos nepraėjo 3 metai.“;

1.5. išdėstyti 34 straipsnio 9 dalies 9.8 punktą taip:

9.8. dirba pagal Tarybos patvirtintą veiklos programą. Komitetas už savo veiklą atsiskaito Tarybai, pateikdamas komiteto praėjusių metų veiklos ataskaitą iki kovo 31 d. Komiteto veiklos ataskaitą pristato Kontrolės komiteto pirmininkas ar kitas jo įgaliotas asmuo. Taryba Kontrolės komiteto veiklos programą patvirtina per vieną mėnesį nuo Kontrolės komiteto sudarymo, o kai Kontrolės komitetas sudarytas, – per vieną mėnesį nuo kalendorinių metų pradžios;

1.6. išdėstyti 35 straipsnio 1 dalį taip:

1. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją. Taryba šių komisijų pirmininkus mero teikimu skiria iš šių komisijų narių. Jeigu yra paskelbta Tarybos opozicija, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūras iš šių komisijų narių meras teikia Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių, šio Reglamento nustatyta tvarka. Etikos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkai laikomi paskirtais, kai už jų kandidatūras balsavo posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma. Jeigu Taryba nepritaria mero teikiamai Tarybos opozicijos pasiūlytai Etikos ar Antikorupcijos komisijos pirmininko kandidatūrai, meras tą pačią kandidatūrą gali teikti pakartotinai kitame posėdyje. Jei Taryba mero teikiamai Etikos ar Antikorupcijos komisijos pirmininko kandidatūrai nepritaria ir antrąjį kartą, Tarybos opozicija siūlo merui kitą kandidatą į Etikos ar Antikorupcijos komisijos pirmininkus, o meras šią kandidatūrą teikia Tarybai.

Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlo Etikos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūrų, Etikos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus Taryba iš šių komisijos narių skiria mero teikimu. Komisijų atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka Administracijos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai, šios funkcijos įrašomos į jų pareigybių aprašymus.“;

1.7. papildyti 35 straipsnį 61 dalimi ir ją išdėstyti taip:

61. Tarybos sudaromos komisijos pirmininku (įskaitant Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Reglamento 321 straipsnyje, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu šiame įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu.“;

1.8. išdėstyti 36 straipsnio 2 dalies 2.2 punktą taip:

2.2. gali būti posėdžio pirmininkui įteikiami vieši pareiškimai dėl Tarybos narių vienijimosi į frakcijas, dėl Tarybos daugumos ir Tarybos opozicijos sudarymo;“

1.9. išdėstyti 40 straipsnio 1 dalį taip:

1. Dėl Tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama elektronine balsų skaičiavimo įranga arba pakeliant ranką, išskyrus Reglamente numatytus atvejus. Dėl balsavimo sprendžia Taryba, o būdo pakeitimo iniciatyvos teisė priklauso posėdžio pirmininkui bei frakcijoms. Atsiradus elektroninės balsavimo sistemos gedimams, balsuoti galima atviru balsavimu rankos pakėlimu. Kaip naudotis elektronine balsų skaičiavimo sistema, nustato atskira mero patvirtinta instrukcija.

Tarybos nariai balsuoja asmeniškai. Balso teisė negali būti perduota kitiems asmenims.

Tarybos narys Tarybos posėdyje prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti Tarybą apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Taryba nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Taryba gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Balsavimas dėl Tarybos nario nusišalinimo nepriėmimo vyksta prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris Tarybos nariui sukelia interesų konfliktą. Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo kartu su svarstyto klausimo balsavimo rezultatais skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir per penkias darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai jos nustatyta tvarka.“;

1.10. išdėstyti 40 straipsnio 3 dalį taip:

3. Balsuojant elektronine balsų skaičiavimo įranga, dalyvaujančiais posėdyje laikomi tie Tarybos nariai, kurie užsiregistravo elektroninėje balsavimo sistemoje paspausdami mygtuką „Dalyvauju“.

Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma, išskyrus specialius įstatymų ir Reglamento numatytus atvejus. Jei balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir „susilaikiusių“ kartu sudėjus), lemia mero balsas. Jei meras posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.

Sprendimai taip pat gali būti priimti ir be balsavimo (visų pritarimu), jei po to, kai posėdžio pirmininkas paskelbia klausimo numerį ir perskaito teikiamo sprendimo pavadinimą, į posėdžio pirmininko klausimą „Ar yra prieštaraujančių?“ niekas neatsako, jog prieštarauja, ir pirmininkas paskelbia „Priimta“.“;

1.11. išdėstyti 41 straipsnio 1 dalį taip:

1. Tarybos posėdžiai yra protokoluojami. Tarybos posėdžių protokolus rašo ir skelbia Tarybos sekretoriatas. Posėdžių protokolus ir Tarybos sprendimus privalo pasirašyti tam posėdžiui pirmininkavęs meras, jo pavaduotojas ar kitas Tarybos narys. Taip pat Tarybos posėdžių protokolus turi pasirašyti ir Tarybos sekretorius, o jeigu jo nėra – Administracijos direktoriaus (kai yra gautas mero pritarimas) paskirtas už protokolus atsakingas valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis Administracijoje pagal darbo sutartį.

Protokole išvardijami svarstyti klausimai, kalbėtojai, priimti sprendimai ir dokumentai, balsavimų rezultatai. Prie protokolo pridedama papildoma medžiaga: Tarybos narių registracijos duomenys, vardinių balsavimų rezultatai, Tarybos narių pareiškimai ir kita.

Protokolai paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po Tarybos posėdžio

Protokolas išdalijamas komitetams ir frakcijoms ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio.

Tarybos nariai gali pareikšti pretenzijas dėl protokolo artimiausio posėdžio pradžioje. Jei yra ginčytinų klausimų, po praėjusio posėdžio pirmininko paaiškinimo Taryba priima sprendimą paprasta balsavusiųjų dauguma.“;

1.12. išdėstyti 41 straipsnio 2 dalį taip:

2. Tarybos posėdžių metu daromas garso ir (ar) vaizdo įrašas. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) reikalavimų, susijusią informaciją ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, garso ir (ar) vaizdo įrašai nedaromi. Tarybos posėdžių garso ir (ar) vaizdo įrašai yra vieši ir Reglamento (ES) 2016/679 ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.“;

1.13. išdėstyti 41 straipsnio 5 dalį taip:

5. Tarybos priimti sprendimai įsigalioja Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.“;

1.14. išdėstyti 41 straipsnio 11 dalį taip:

11. Tarybos priimtų dokumentų originalai, visi jų rengimo dokumentai, Tarybos sprendimais patvirtintų ir pasirašytų sutarčių ar susitarimų originalai, posėdžių garso įrašai iki jie bus perduoti Savivaldybės archyvui, saugomi Tarybos sekretoriate. Šių dokumentų bylos tvarkomos praėjus vieniems metams po jų užbaigimo. Sutvarkytos užpraėjusių metų bylos perduodamos į Savivaldybės archyvą kiekvienais metais iki balandžio 1 d.“;

1.15. išdėstyti 55 straipsnio 2 dalį taip:

3. Mero pavaduotojai mero siūlymu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu už sprendimą atleisti mero pavaduotojus slaptu balsavimu balsuoja visų Tarybos narių dauguma. Klausimą dėl mero pavaduotojų įgaliojimų netekimo kartu su įregistruotu sprendimo projektu meras Reglamento 38 straipsnyje nustatyta tvarka privalo įtraukti į artimiausio Tarybos posėdžio darbotvarkę.

2. Įpareigoti Tarybos ir mero sekretoriatą iki 2019 m. balandžio 1 d. Savivaldybės interneto svetainėje paskelbti 2015 metais išrinktos Tarybos visų posėdžių protokolus.

 

 

 

Meras                                                                                                                    Remigijus Šimašius