KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO NETEKUS GALIOS
2023 m. sausio 27 d. Nr. AV-235
Gargždai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2, 3 punktais, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 1 ir 17 straipsniais, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Klaipėdos rajono savivaldybėje tvarkos aprašą.
2. P r i p a ž į s t u netekus galios Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. balandžio 1 d. įsakymą Nr. (5.1.1 E) AV - 770 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Klaipėdos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Klaipėdos rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2023 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. AV-235
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO KLAIPĖDOS RAJONo savivaldybėje TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Klaipėdos rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarką, kreipimosi dėl socialinių paslaugų procedūrą, socialinių paslaugų skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo bei asmens siuntimo į socialinės globos namus, grupinio gyvenimo namus, bendruomeninius vaikų globos namus (toliau kartu – Globos namai) tvarką, skundų nagrinėjimo tvarką.
2. Šis Aprašas taikomas nustatant individualų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, priimant sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo (neskyrimo), jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo bei siuntimo į Globos namus Klaipėdos rajono savivaldybės gyventojams, deklaravusiems gyvenamąją vietą Klaipėdos rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą pagal Savivaldybę, pageidaujantiems gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų.
3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
II SKYRIUS
KREIPIMOSI DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO ASMENIUI (ŠEIMAI) TVARKA
4. Dėl socialinių paslaugų, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, ar bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys kreipiasi raštišku prašymu tiesiogiai, paštu ar elektoriniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje ar Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS) teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, užpildydami Prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, prašymo gauti socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje paslaugą, vaikų dienos socialinės priežiūros poreikio vertinimo formą (toliau – Prašymas).
4.1. į asmens (šeimos) deklaruotos ar faktinės gyvenamosios vietos (toliau – Gyvenamoji vieta) seniūniją;
4.2. į socialių paslaugų įstaigą, kuri turi teisę teikti socialines paslaugas, išskyrus įstaigas, teikiančias ilgalaikę/trumpalaikę socialinę globą.
5. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugų pateikiamas 1 kartą per 24 mėnesių laikotarpį, t. y. kreipiantis pirmą kartą, o kreipiantis dėl kiekvieno kito karto laisvos formos prašymas pateikiamas ne vėliau kaip 10 darbo dienų prieš paslaugos teikimą socialinių paslaugų įstaigai (toliau – Įstaiga), kuri teiks laikino atokvėpio paslaugą.
III SKYRIUS
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ NUSTATANTYS SUBJEKTAI
6. Asmens (šeimos), pageidaujančio gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikį nustato:
6.1. seniūnijų socialinio darbo organizatoriai (toliau – Socialiniai darbuotojai) – asmenų (šeimų), dėl socialinių paslaugų besikreipiančių pirmą kartą, bei asmenų, gaunančių socialines paslaugas kitų savivaldybių socialinių paslaugų ar gydymo įstaigose;
6.2. Įstaigos (viešosios ir biudžetinės) socialiniai darbuotojai taip pat Klaipėdos rajono savivaldybės Gargždų ligoninės socialinis darbuotojas – dėl socialinių paslaugų besikreipiančių pirmą kartą ir asmenų (šeimų), jau gaunančių socialines paslaugas, bei pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu;
7. Atskirais atvejais, kai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui vertinti reikalingos kitų sričių specialistų išvados, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius gali sudaryti socialinių paslaugų poreikio vertinimo komisiją, kuri priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo.
IV SKYRIUS
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS
8. Socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.
9. Seniūnijos arba Įstaigos socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos privalo įvertinti ir nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį užpildydami socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, patvirtintą Lietuvos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu. Jeigu reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimu ir nustatymu, šis terminas gali būti pratęsiamas iki 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos seniūnijos arba Įstaigos socialiniam darbuotojui, vertinančiam ir nustatančiam asmens socialinių paslaugų poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti.
10. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti įvertintas ir nustatytas per 20 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – per 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos. Jeigu reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinės globos poreikio vertinimu ir nustatymu, asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 30 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 25 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, seniūnijos arba Įstaigos socialiniam darbuotojui, vertinančiam ir nustatančiam asmens socialinės globos poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti.
V SKYRIUS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI) SKYRIMAS, JŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS, ATNAUJINIMAS IR NUTRAUKIMAS
12. Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai):
12.3. socialinių paslaugų teikimas, nesibaigus sprendime dėl sustabdymo nurodytam terminui, atnaujinamas gavėjui ar jo atstovui pateikus prašymą paslaugų įstaigai, įstaiga atnaujina paslaugas ir pateikia sprendimą Skyriui bei teikia paslaugas asmeniui su tomis pačiomis sąlygomis, kurios buvo numatytos prieš sustabdant.
13. Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo:
13.1. socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinę riziką patiriančiam vaikui ir jo šeimai priimamas ne vėliau nei per 10 kalendorinių dienų, nuo Šeimos socialinio darbuotojo Išvados pateikimo.
13.2. asmeniui, rengiamam išvykti iš kitų įstaigų, taip pat asmeniui, kuris už jau gaunamas socialines paslaugas moka savo lėšomis, priimamas ne vėliau nei per 10 kalendorinių dienų nuo seniūnijos arba Įstaigos socialinio darbuotojo Išvadų pateikimo.
13.3. asmeniui dėl socialinės globos skyrimo Globos namuose priimamas per 20 kalendorinių dienų nuo seniūnijos arba Įstaigos socialinio darbuotojo Išvadų pateikimo. Prieš apgyvendinant asmenį, kuriam skirta ilgalaikė socialinė globa, Globos namuose, Skyrius išrašo asmens siuntimą į Globos namus. Siuntime nurodomas siuntimo pagrindas (sprendimo data ir numeris), į Globos namus siunčiamo asmens vardas, pavardė, gimimo data, Globos namų pavadinimas.
13.4. dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo priimamas vieną kartą per 24 mėnesius, jei asmens būklė per šį laikotarpį nesikeičia. Kiekvieną kitą kartą, kai kreipiamasi dėl sprendime nurodytos laikino atokvėpio paslaugos rūšies gavimo per 24 mėnesių laikotarpį, ši paslauga teikiama vaikų su negalia, suaugusių asmenų su negalia artimajam pateikus paslaugą teikiančiai Įstaigai laisvos formos prašymą. Prašymo kopiją per 3 kalendorines dienas nuo prašymo gavimo dienos Įstaiga pateikia Skyriui.
14. Dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) sustabdymo ir nutraukimo paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, atstovaujantis asmuo pagal įgaliojimą), nurodydamas aplinkybes ir laikotarpį, su prašymu kreipiasi į Įstaigą.
15. Įstaigos vadovas:
15.1. asmens prašymą nutraukti socialines paslaugas (su savo teikimu ir išvadomis) perduoda Skyriui sprendimui priimti;
16. Sprendimas dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) nutraukimo priimamas per 10 kalendorinių dienų nuo Įstaigos vadovo siūlymo ir kitų dokumentų pateikimo:
16.1. gavus informaciją, kad asmuo, kreipdamasis dėl socialinių paslaugų teikimo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui vertinti ir nustatyti arba pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;
16.2. praradus teisę gauti iš Savivaldybės biudžeto ar valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos Savivaldybės biudžetui finansuojamas socialines paslaugas ir atsisakius mokėti visą paslaugos kainą;
16.3. asmeniui nesilaikant Įstaigos vidaus tvarkos taisyklių ir esant surašytiems ne mažiau nei trims taisyklių pažeidimų aktams per šešių mėnesių laikotarpį;
16.6. atlikus socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra paslaugos, kurią asmuo gauna, poreikio;
17. Sprendimas dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo priimamas per 10 kalendorinių dienų:
17.4. socialinės globos paslaugų gavėjui pradėjus teikti slaugos ar palaikomojo gydymo paslaugas kitoje įstaigoje (pavyzdžiui, ligoninėje);
VI SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
19. Seniūnijos, Įstaigos ar šeimos socialinio darbuotojo Išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti:
19.1. Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos dėl socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams.
20. Apskundus Išvadas dėl socialinių paslaugų, finansuojamų iš Savivaldybės biudžeto lėšų, Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu sudaro Komisiją, kuri per 20 darbo dienų pakartotinai įvertina asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį ir teikia išvadą Savivaldybės administracijos direktoriui.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Informacija apie asmeniui skirtas ir suteiktas socialines paslaugas kaupiama Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS).
22. Informaciją apie skirtas, nutrauktas, neskirtas (nurodydami neskyrimo priežastis į SPIS suveda Skyrius, sustabdytas ar nutrauktas mirties atveju socialines paslaugas suveda Įstaiga. SPIS paslaugų suteikimo žurnalą kas mėnesį pildo Įstaigų vadovų įgalioti atsakingi darbuotojai. SPIS paslaugų suteikimo žurnalą kas mėnesį uždaro Skyriaus atsakingas darbuotojas .
23. Klaipėdos rajono paramos šeimai centras informuoja Skyrių apie suteiktas prevencines socialines paslaugas, o duomenis suveda į Socialinės paramos šeimai sistemą. Duomenis apie atvirojo ir mobiliojo darbo su jaunimu paslaugų suteikimą Klaipėdos rajono paramos šeimai centrui pateikia Gargždų atviras jaunimo centras.
24. Informacija apie socialinių paslaugų asmeniui skyrimą, socialinių paslaugų poreikio vertinimą, nustatymą ir išvadas kaupiama Skyriuje ir Įstaigoje asmens byloje. Asmeniui (šeimai) per metus pakartotinai kreipiantis dėl socialinių paslaugų skyrimo, byla papildoma, duomenys atnaujinami.
25. Asmeniui (šeimai) pakeitus gyvenamąją vietą, bylos dokumentų kopijos, asmeniui prašant, persiunčiamos naujos gyvenamosios vietos savivaldybei.
26. Informacija apie asmenį (šeimą), gaunantį socialinės paslaugas, saugoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.
27. Skyrius viešina informaciją savivaldybės interneto svetainėje apie socialines paslaugas ir jas teikiančias įstaigas.