LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2019 M. SAUSIO 15 D. ĮSAKYMO NR. 1V-55 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS TARNYBOS STATUTO ĮGYVENDINIMO“ PAkeitimo
2020 m. sausio 31 d. Nr. 1V-80
Vilnius
1. Pakeičiu Vidaus tarnybos sistemos pareigūnų tarnybinės veiklos vertinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2019 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. 1V-55 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto įgyvendinimo“:
2. Pakeičiu Tarnybinių patikrinimų atlikimo, tarnybinių nuobaudų vidaus tarnybos sistemos pareigūnams skyrimo ir panaikinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2019 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. 1V-55 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto įgyvendinimo“:
2.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Tarnybinių patikrinimų atlikimo, tarnybinių nuobaudų vidaus tarnybos sistemos pareigūnams skyrimo ir panaikinimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja tarnybinių patikrinimų dėl vidaus tarnybos sistemos pareigūnų (toliau – pareigūnai) padarytų tarnybinių nusižengimų ir pareigūno vardą žeminančių veikų atlikimo bei Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto (toliau – Statutas) nustatytų tarnybinių nuobaudų skyrimo ir panaikinimo tvarką.
Tvarkos aprašas taikomas ir tarnybą užsienyje atliekantiems pareigūnams dėl jų padarytų tarnybos personalo disciplinos pažeidimų, jeigu jų tarnybą užsienyje reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyta, kad užsienyje tarnaujančio pareigūno tarnybinės atsakomybės klausimo sprendimas perduodamas valstybės, kuriai atstovauja pareigūnas, atitinkamoms institucijoms ar įstaigoms, bei dėl užsienio valstybėje šių pareigūnų tarnybinių nusižengimų ar galimai pareigūno vardą žeminančios veikos, padarytų nesilaikant jiems privalomų Lietuvos Respublikos teisės aktų.
Tvarkos aprašas nereglamentuoja galimo Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų pažeidimo tyrimo atlikimo tvarkos, kuri nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos įstatyme.“
2.2. Pakeičiu 9.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
„9.6. nustačius, kad skundžiamos pareigūnų veikos padarytos prieš 1 metus, o Tvarkos aprašo 10, 11 punktuose nustatytais atvejais arba kai tarnybinis nusižengimas nustatomas atliekant auditą, piniginių ar kitokių vertybių inventorizaciją arba kompetentingos institucijos atliekamą tyrimą, patikrinimą arba pareigūno vardo pažeminimo atveju, – prieš 3 metus. Be to, tarnybinis patikrinimas neatliekamas informacijos apie galimą tarnybinį nusižengimą ar pareigūno vardo pažeminimą patikslinimo metu, neįžvelgus galimai padaryto tarnybinio nusižengimo ar pareigūno vardą žeminančios veikos požymių.“
2.3. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:
„20. Tikrinamas pareigūnas turi Statuto 39 straipsnio 91 dalyje nurodytas teises.
Tikrinamam pareigūnui pareiškus motyvuotą nušalinimą tikrintojui dėl jo galimo šališkumo, vadovas nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo pagrįsto nušalinimo pareiškimo, priima sprendimą nušalinti tikrintoją ir paskirti kitą tikrintoją arba, įvertinęs pirmiau nurodyto tikrinamo pareigūno motyvuoto nušalinimo metu išdėstytas aplinkybes kaip nepagrįstas, priima sprendimą šio tikrintojo nenušalinti.
Tikrinamas pareigūnas tikrintojo veikimą ar neveikimą skundžia vadovui. Šie skundai išnagrinėjami ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų gavimo.
Tikrintojui nusprendus su galimai padarytu tarnybiniu nusižengimu susijusius faktinius duomenis patikrinti vietoje, tikrinamam pareigūnui tikrintojas turi pranešti apie patikrinimo laiką, kad jis galėtų, jei pageidauja, dalyvauti tikrinant faktinius duomenis vietoje. Žodiniai paaiškinimai ir patikrinimo vietoje metu nustatyti faktiniai duomenys turi būti užfiksuoti patikrinimo akte ir šis aktas tikrintojo, tikrinamo pareigūno ir jo atstovo (jeigu atstovas kartu su tikrinamu pareigūnu dalyvavo vietoje tikrinant galimai su jo padarytu tarnybiniu nusižengimu susijusius faktinius duomenis) pasirašytas. Rašytiniai paaiškinimai pridedami prie patikrinimo akto.“
2.5. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:
„30. Sprendimas dėl tarnybinės nuobaudos skyrimo, o dėl atleisto iš vidaus tarnybos pareigūno – pripažinimo padarius tarnybinį nusižengimą ir tarnybinės nuobaudos, kuri turėtų būti jam skirta, turi būti priimamas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo tarnybinio nusižengimo paaiškėjimo dienos. Tarnybinio nusižengimo paaiškėjimo diena laikoma išvados patvirtinimo diena, o išvadą patvirtinus neįgaliotam skirti tarnybinę nuobaudą pareigūnui – tokios išvados pateikimo vadovui, turinčiam teisę skirti pareigūną į pareigas, diena, Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos priimto sprendimo pripažinti, kad asmuo pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatas, gavimo diena arba tyrimo išvados, surašytos atlikus Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos įstatymo 24 straipsnyje nurodytą tyrimą, patvirtinimo diena, o išvadą patvirtinus neįgaliotam skirti tarnybinę nuobaudą pareigūnui – tokios išvados pateikimo vadovui, turinčiam teisę skirti pareigūną į pareigas, diena.
Kai tyrimą atliko kompetentinga institucija arba Tvarkos aprašo 10 ir 11 punktuose numatytais atvejais, sprendimas dėl tarnybinės nuobaudos skyrimo ar pripažinimo padarius tarnybinį nusižengimą ir tarnybinės nuobaudos, kuri turėtų būti jam skirta, priimamas ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo kompetentingos institucijos atlikto tyrimo, patikrinimo arba nuo baudžiamojo proceso ar bylos dėl administracinio nusižengimo teisenos pabaigos dienos.“
„Vidaus tarnybos sistemos pareigūnų
tarnybinės veiklos vertinimo tvarkos aprašo
1 priedas
PAREIGŪNŲ TARNYBINĖS VEIKLOS VERTINIMO
KRITERIJAI
I SKYRIUS
TINKAMUMAS EINAMOMS PAREIGOMS
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo kriterijaus aprašymas |
Balai |
1. |
Gebėjimas panaudoti turimas žinias ir įgūdžius pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms atlikti |
Nesugeba pritaikyti turimų žinių ir įgūdžių kasdienėje veikloje. |
1 |
|
Stokoja patirties, todėl žinias ir įgūdžius pritaiko gaudamas bendradarbių patarimų. |
2 |
|
|
Atlikdamas funkcijas, pritaiko turimas žinias ir įgūdžius, tačiau reikia raginti ir priminti. |
3 |
|
|
Kasdienėje veikloje pritaiko turimas žinias ir įgūdžius. |
4 |
|
|
Turimas žinias ir įgūdžius nuolat ir tinkamai pritaiko kasdienėje veikloje. |
5 |
|
2. |
Organizuotumas ir veiklos planavimas |
Nemoka daryti išvadų, planuoti, nėra nuoseklumo. Pasikeitus situacijos sudedamajai daliai, nenumato į priekį, neišlaiko darbų eiliškumo. Nemoka situacijos dalių susisteminti, sujungti į visumą. Nepavyksta racionaliai planuoti laiko, operatyviai valdyti situaciją. Nepastebi savo ir kitų klaidų, nepasimoko iš jų. Lieka nepabaigtų darbų. |
1 |
|
Dažnai nenustato prioritetų, „įklimpsta“ į nereikšmingas detales, trūksta nuoseklumo. Pasikeitus situacijos sudedamajai daliai, nenumato į priekį, neišlaiko darbų eiliškumo, dirba rutiniškai („pagal instrukcijas“). Retai pavyksta racionaliai planuoti laiką. Retai pastebi savo ir kitų klaidas, nepasimoko iš jų. Dažnai lieka nepabaigtų darbų. |
2 |
|
|
Dažniausiai nemoka daryti išvadų, nuosekliai priimti sprendimus, planuoti, nėra nuoseklumo. Kartais nenustato prioritetų, dažniausiais dirba rutiniškai („pagal instrukcijas“). Pastebi savo ir kitų klaidas, tačiau nepasimoko iš jų. Dažnai lieka nepabaigtų darbų, jeigu situacija ar aplinkybės pasikeičia. |
3 |
|
|
Sugeba daryti išvadas, mato situacijos sudedamąsias dalis, vertina situaciją nuosekliai. Sugeba numatyti į priekį, išlaiko darbų eiliškumą ir „telpa“ į laiką. Moka racionaliai planuoti laiką. Pastebi savo ir kitų klaidas, moka jas argumentuoti. |
4 |
|
|
Sugeba numatyti situacijos eigą į priekį, išlaiko darbų eiliškumą ir moka planuoti laiką, nustatydamas prioritetus. Sugeba operatyviai valdyti situaciją, nustatyti priežastis. Užbaigia darbus net ir pasikeitus aplinkybėms. |
5 |
|
3. |
Veiklos kokybė |
Veiklos kokybė neatitinka keliamų reikalavimų, darbas atliekamas atmestinai, kolegos visada turi pagelbėti tinkamai atlikti užduotį. |
1 |
|
Veiklos kokybė patenkinama, kartais gali dirbti efektyviai. |
2 |
|
|
Paprastai veiklos kokybė gera, tačiau dažnai neracionaliai naudoja išteklius. |
3 |
|
|
Veiklos kokybė gera, atitinka keliamus reikalavimus. |
4 |
|
|
Veiklos kokybė puiki, visada pasiekia gerų rezultatų racionaliomis sąnaudomis. |
5 |
|
4. |
Fizinis pasirengimas |
Neatitinka vidaus reikalų ministro nustatytų fizinio pasirengimo reikalavimų ir (arba) centrinės įstaigos vadovo nustatytiems papildomiems reikalavimams arba ši atitiktis neįvertinta dėl pareigūno kaltės |
1 |
|
Atitinka vidaus reikalų ministro nustatytus fizinio pasirengimo reikalavimus ir centrinės įstaigos vadovo nustatytus papildomus reikalavimus |
5 |
BENDRAS TINKAMUMO EINAMOMS PAREIGOMS ĮVERTINIMAS:
18–20 balų – įvertinimas 4 (labai gerai),
15–17 balų – įvertinimas 3 (gerai),
8–14 balų– įvertinimas 2 (patenkinamai),
4–7 balai – įvertinimas 1 (nepatenkinamai).
II SKYRIUS
KVALIFIKACIJA
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo kriterijaus aprašymas |
Balai |
1. |
Gebėjimai tobulėti |
Ignoruoja žinių ir patirties stoką, patirties įgyja ir žinias atnaujina sunkiai ir lėtai. |
1 |
|
Supranta, kad reikėtų tobulinti kvalifikaciją, tačiau nerodo iniciatyvos. |
2 |
|
|
Esant būtinybei siekia įgyti naujų reikalingų žinių ir atnaujinti turimas žinias. |
3 |
|
|
Rūpinasi savo patirties kaupimu, tobulina kvalifikaciją nuosekliai ir pasiekia rezultatų. |
4 |
|
|
Nuolat, motyvuotai, tikslingai ir rezultatyviai tobulina žinias ir įgūdžius. |
5 |
|
2. |
Kūrybingumas |
Turi tik „aklo“ vykdytojo savybes. |
1 |
|
Gavęs pavedimą pasiduoda perdėtam kūrybiškumui, dėl to užduočių vykdymas nuolat užsitęsia. |
2 |
|
|
Gavęs pavedimą dažnai teikia savo pasiūlymus ir idėjas, jei įmanoma, siekia kuo sumaniau atlikti užduotį. |
3 |
|
|
Nuolat teikia pasiūlymus ir idėjas, pateikia keletą sprendimo variantų, demonstruoja išradingumą, originalumą. |
4 |
|
|
Pats inicijuoja įvairių klausimų sprendimą, nuolat teikia idėjas ir pasiūlymus, visur siekia originalumo, geba sėkmingai ir sumaniai įgyvendinti idėjas. |
5 |
|
3. |
Bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiai, atliekant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas |
Jei tik gali siekia išvengti bendravimo ir kontaktų. |
1 |
|
Uždaras, bendrauja nenoriai. Kartais konsultuojasi su kolegomis. Tiesiogiai prašomas suteikia informaciją, tačiau efektyviai bendradarbiauti su juo sunku. |
2 |
|
|
Prireikus kreipiasi į kitus, kad būtų pasiektas rezultatas. Paprašytas visada suteikia informaciją ir konsultuoja kolegas, suinteresuotus asmenis. |
3 |
|
|
Lengvai bendrauja. Siekia suteikti visą reikalingą informaciją, konsultuoja ir teikia kolegoms, suinteresuotiems asmenims pagalbą. |
4 |
|
|
Noriai bendrauja, teikia konsultacijas ir padeda kolegoms ir suinteresuotiems asmenims. Randa būdų kurti ir stiprinti santykius, kad ateityje būtų užtikrintas geresnis bendradarbiavimas su kolegomis ir suinteresuotais asmenimis. |
5 |
|
4. |
Atsakingumas |
Negalima pasitikėti pavedant užduotis. Nepripažįsta savo klaidų, atsakomybę stengiasi užkrauti kitiems. |
1 |
|
Trūksta atsakingumo, stengiasi išvengti įsipareigojimų. |
2 |
|
|
Paprastai patikimas, nevengia atsakomybės. |
3 |
|
|
Pareigingas, patikimas, noriai vykdo pavedimus, prisiima atsakomybę už priimtus sprendimus. |
4 |
|
|
Ypač patikimas, siekia prisiimti didesnę atsakomybę, uoliai vykdo visas užduotis. |
5 |
|
5. |
Lojalumas tarnybai |
Abejingas tarnybos tikslams ir poreikiams. |
1 |
|
Deda minimalias pastangas prisitaikyti arba atlieka minimumą, kad išliktų darbe. |
2 |
|
|
Aktyviai stengiasi pritapti, gerbia organizacijos taisykles. |
3 |
|
|
Nukreipia savo veiklą ir prioritetus tam, kad kuo geriau patenkintų organizacijos poreikius. |
4 |
|
|
Sugeba suderinti asmeninius ir organizacijos poreikius, gina sprendimus, kurie yra naudingi organizacijai, net jei jie nepopuliarūs arba prieštaringi. |
5 |
|
6. |
*Gebėjimas administruoti įstaigos struktūrinio padalinio veiklą |
Siekia nuolaidumo savo reikalavimams „neprieštarauk“ stiliumi. Nuolat gąsdina pavaldinius, palaiko lojalumą baime. Nesugeba paaiškinti savo reikalavimų. Pavaldinių darbo pats nekontroliuoja, toleruoja skundimo kultą. |
1 |
|
Duodamas nurodymus, pakankamai aiškiai pasako, ko reikia ir kokie yra reikalavimai, tačiau nesugeba skirti užduočių ir kontroliuoti, kaip jos vykdomos. Nesidomi ir nesirūpina kolektyvo mikroklimatu. |
2 |
|
|
Nurodymus stengiasi duoti aiškius ir tikslius, reiklus rezultatams. Gali būti teisingas savo pavaldiniams, tačiau kartais būna nenuoširdus ir linkęs rinktis, su kuo būti teisingam, o su kuo – nebūtinai. |
3 |
|
|
Tinkamai paskirsto užduotis, yra sąžiningas ir reiklus. Stengiasi palaikyti pavaldinių iniciatyvą ir savarankiškumą. Sugeba teisingai vertinti pavaldinių darbą. |
4 |
|
|
Užduotis skirsto pagal pavaldinių darbo krūvį, sugeba nustatyti tinkamą reikalavimų lygį. Sąžiningas, teisingas ir reiklus, skatina pavaldinių iniciatyvą ir savarankiškumą. Rūpinasi kolektyvo mikroklimatu. |
5 |
|
7. |
**Savikritiškumas |
Nesugeba vertinti savo veiksmų ir rezultatų. |
1 |
|
Savo veiksmus ir rezultatus vertina nekritiškai. |
2 |
|
|
Ne visada adekvačiai vertina savo veiksmus ir rezultatus. |
3 |
|
|
Sugeba vertinti ne tik savo pasiektus rezultatus, bet ir neišnaudotas galimybes. |
4 |
|
|
Sugeba analizuoti ir objektyviai vertinti savo laimėjimus ir nesėkmes, jų priežastis, pripažinti klaidas. |
5 |
|
8. |
**Lyderystė |
Nesugeba motyvuoti pavaldinių įstaigos misijai ir tikslams pasiekti, nesistengia ugdyti darbuotojų, neatstovauja jų interesams. |
1 |
Pristato darbuotojams misiją, viziją, tikslus, jų siekimas užprogramuotas, kitaip gresia sankcijos. Neinicijuoja pokyčių. |
2 |
||
Pristato darbuotojams misiją, viziją, tikslus, paaiškina tikslų pasiekimo svarbą, naudą tarnybai ir darbuotojams, siekia, kad darbuotojai būtų įtraukti į sprendimų priėmimą, sudaro darbuotojams sąlygas mokytis ir tobulėti. Supranta naujovių ir pokyčių svarbą siekiant įstaigos veiklos efektyvumo. |
3 |
||
Perteikia įstaigos vertybes, viziją, misiją, įtraukia darbuotojus į svarbių sprendimų priėmimą, sugeba ugdyti darbuotojus inicijuodamas įvairias mokymosi ir tobulėjimo veiklos galimybes. Valdo pokyčius įvertindamas numatomą pasipriešinimą. |
4 |
||
Kuria įstaigos vertybes, viziją, misiją ir įkvepia darbuotojus siekti įstaigos strateginių tikslų formuodamas įstaigos tikslų įgyvendinimą, orientuotą į įstaigos kultūrą, pozityvią darbo aplinką. Inicijuoja pokyčius ir skatina bendradarbiavimą. |
5 |
* – pildoma tik įstaigų struktūrinių padalinių vadovams.
**– pildoma tik įstaigų vadovams ir jų pavaduotojams.
BENDRAS KVALIFIKACIJOS ĮVERTINIMAS
|
|||
ĮVERTINIMAS |
Įstaigų vadovams ir jų pavaduotojams |
Įstaigų struktūrinių padalinių vadovams |
Kitiems pareigūnams |
4 (labai gerai) |
30–35 balai |
25–30 balų |
21–25 balai |
3 (gerai) |
23–29 balai |
19–24 balai |
16–20 balų |
2 (patenkinamai) |
15–22 balai |
13–18 balų |
11–15 balų |
1 (nepatenkinamai) |
7–14 balų |
6–12 balų |
5–10 balų“ |
„Vidaus tarnybos sistemos pareigūnų
tarnybinės veiklos vertinimo tvarkos
aprašo
2 priedas
(įstaigos ir jos struktūrinio padalinio pavadinimas)
PAREIGŪNO ________________________________________________
(pareigos, vardas ir pavardė)
TARNYBINĖS VEIKLOS VERTINIMO ANKETA
_____________________
(surašymo data)
I SKYRIUS
TINKAMUMAS EINAMOMS PAREIGOMS
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Įvertinimas balais |
||
|
|
Pildo pareigūnas |
Pildo pareigūno tiesioginis vadovas (komentaras (pagrindimas), jeigu pareigūno tiesioginis vadovas nesutinka su pareigūno nurodytu balu |
|
1. |
Gebėjimas panaudoti turimas žinias ir įgūdžius pareigybės aprašyme nustatytoms funkcijoms atlikti
|
|
|
|
2. |
Organizuotumas ir veiklos planavimas
|
|
|
|
3. |
Veiklos kokybė
|
|
|
|
4. |
Fizinis pasirengimas
|
|
|
|
BENDRAS TINKAMUMO EINAMOMS PAREIGOMS ĮVERTINIMAS (pildo pareigūno tiesioginis vadovas) |
||||
Balas |
Įvertinimas (1, 2, 3 arba 4) |
|||
|
|
|||
II SKYRIUS
KVALIFIKACIJA
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Įvertinimas balais |
|||||
Pildo pareigūnas |
Pildo pareigūno tiesioginis vadovas (komentaras (pagrindimas), jeigu pareigūno tiesioginis vadovas nesutinka su pareigūno nurodytu balu) |
||||||
1. |
Gebėjimai tobulėti |
|
|
||||
2. |
Kūrybingumas |
|
|
||||
3. |
Bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiai, atliekant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas |
|
|
||||
4. |
Atsakingumas |
|
|
||||
5. |
Lojalumas tarnybai |
|
|
||||
6. |
Gebėjimas administruoti įstaigos struktūrinio padalinio veiklą* |
|
|
||||
7. |
Savikritiškumas** |
|
|
||||
8. |
Lyderystė** |
|
|
||||
BENDRAS KVALIFIKACIJOS ĮVERTINIMAS (pildo pareigūno tiesioginis vadovas) |
|||||||
Pildoma įstaigos vadovui ir jo pavaduotojui |
Pildoma įstaigos struktūrinio padalinio vadovui |
Pildoma kitam pareigūnui |
|||||
Balas |
Įvertinimas (1, 2, 3, 4) |
Balas |
Įvertinimas (1, 2, 3, 4) |
Balas |
Įvertinimas (1, 2, 3, 4) |
||
|
|
|
|
|
|
||
* – pildoma tik įstaigų struktūrinių padalinių vadovams.
**– pildoma tik įstaigų vadovams ir jų pavaduotojams.
(Tiesioginis vadovas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
(Pareigūnas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)“
„Tarnybinių patikrinimų atlikimo, tarnybinių
nuobaudų pareigūnams skyrimo ir
panaikinimo tvarkos aprašo
priedas
(Pranešimo dėl tarnybinio nusižengimo (pareigūno vardo pažeminimo) formos pavyzdys)
___________________________________________________
(statutinės įstaigos pavadinimas)
____________________________________________________________________________
(adresatas – statutinės įstaigos ir jos padalinio pavadinimas, pareigos, vardas, pavardė)
PRANEŠIMAS DĖL TARNYBINIO NUSIŽENGIMO
(PAREIGŪNO VARDO PAŽEMINIMO)
______________
(data______
(parengimo vieta)
Pranešame, kad ______________________________ yra atliekamas tarnybinis patikrinimas.
(nurodyti tarnybinio patikrinimo atlikimo teisinį pagrindą)
Yra duomenų, jog galbūt padarėte tarnybinį nusižengimą (pažeminote pareigūno vardą) (reikalingą pabraukti):
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(nurodyti galimo tarnybinio nusižengimo (pareigūno vardo pažeminimo) aplinkybes)
Prašome pateikti paaiškinimą dėl galimo padaryto tarnybinio nusižengimo (pareigūno vardo pažeminimo) iki
__________________________ ir informuoti, ar esate profesinės sąjungos narys.
(data)
Tarnybinį patikrinimą atliekančio padalinio vadovas (tikrintojas)_____________________________
(parašas, vardas, pavardė)
Pranešame, kad tikrinamas pareigūnas turi teisę turėti atstovą, turintį tokias pačias teises, kaip ir asmuo tarnybinio patikrinimo metu, kuriam jis atstovauja; būti raštu informuotas apie pradėtą tarnybinį patikrinimą dėl galimai jo padaryto tarnybinio nusižengimo ir jo prašymu susipažinti su statutinės įstaigos turimais neįslaptintais duomenimis apie galimai jo padarytą tarnybinį nusižengimą arba gauti šiuos duomenis; teikti paaiškinimus, prašymus ir įrodymus ar kitą informaciją dėl galimai jo padaryto tarnybinio nusižengimo; dalyvauti vietoje tikrinant su galimai jo padarytu tarnybiniu nusižengimu susijusius faktinius duomenis; pareikšti motyvuotą nušalinimą tarnybinį nusižengimą tirti įgaliotiems asmenims dėl jų galimo šališkumo ir apskųsti šių asmenų veikimą ar neveikimą; baigus tarnybinį patikrinimą, gauti priimtą sprendimą, jo prašymu susipažinti su neįslaptinta tarnybinio patikrinimo medžiaga arba gauti jos kopiją; skųsti sprendimus, priimtus baigus tarnybinį patikrinimą.
Susipažinau: (*)
____________________________
(pareigūno vardas, pavardė)
____________________________
(parašas)
____________________________
(data)
* Tikrinamam pareigūnui atsisakius pasirašyti, tai pažymima pranešime, kurį pasirašo įstaigos, kurioje eina pareigas tikrinamas pareigūnas, tikrintojas arba tikrinamo pareigūno tiesioginis vadovas ir 2 valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.“