Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL ŠIAULIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS STATUTO PATVIRTINIMO IR ŠIAULIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS TERITORIJOS ĮSISAVINIMO ETAPŲ NUSTATYMO

 

2016 m. lapkričio 16 d. Nr. 1139

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo 9 straipsnio 4 dalies 3 ir 4 punktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1Patvirtinti Šiaulių laisvosios ekonominės zonos statutą (pridedama).

2.  Nustatyti šiuos Šiaulių laisvosios ekonominės zonos (toliau – Šiaulių LEZ) teritorijos įsisavinimo etapus:

2.1. pirmasis – iki 2017 m. rugpjūčio 6 d. įsisavinama 15 procentų Šiaulių LEZ teritorijos;

2.2. antrasis – iki 2025 m. rugpjūčio 6 d. įsisavinama 50 procentų Šiaulių LEZ teritorijos;

2.3. trečiasis – iki 2035 m. rugpjūčio 6 d. įsisavinama 100 procentų Šiaulių LEZ teritorijos.

 

 

 

Laikinai einantis
Ministro Pirmininko pareigas                                                          Algirdas Butkevičius

 

 

 

Laikinai einantis

ūkio ministro pareigas                                                                     Evaldas Gustas


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2016 m. lapkričio 16 d. nutarimu Nr. 1139

 

 

 

ŠIAULIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS STATUTAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių laisvosios ekonominės zonos statutas (toliau – Statutas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymu (toliau – Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymas), Lietuvos Respublikos Šiaulių laisvosios ekonominės zonos įstatymu (toliau – Šiaulių laisvosios ekonominės zonos įstatymas) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 932 „Dėl laisvųjų ekonominių zonų valstybinės priežiūros vykdymo“.         

2. Statutas reguliuoja Šiaulių laisvojoje ekonominėje zonoje (toliau – zona) plėtojamos veiklos sritis, leidimų ūkio subjektams vykdyti veiklą zonoje (toliau – leidimas) išdavimo tvarką ir terminus, zonos įmonių tarybos sudarymo tvarką ir kompetenciją, zonos įmonių įmokų apskaičiavimo ir mokėjimo tvarką ir terminus, ginčų komisijos ūkio subjektų ginčams nagrinėti sudarymo tvarką ir kompetenciją, zonos valdymo bendrovės atsiskaitymo už savo ir zonos veiklą tvarką ir terminus.

3. Zonos valdymo bendrovės, zonos įmonės ir kitų ūkio subjektų ūkinę komercinę veiklą zonoje reguliuoja Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymas ir Šiaulių laisvosios ekonominės zonos įstatymas. Zonos įmonių veiklą taip pat reguliuoja Statutas, zonos vidaus tvarkos taisyklės, zonos valdymo bendrovės ir zonos įmonių sutartys.

4. Zonos laisvųjų teritorijų, į jas įvežamų, jose laikomų ir iš jų išvežamų prekių muitinės priežiūros tvarką reglamentuoja 2013 m. spalio 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas (OL 2013 L 269, p.1), Lietuvos Respublikos muitinės įstatymas ir kiti muitų teisės aktai.

 

II SKYRIUS

ZONOS VEIKLOS SRITYS

 

5. Zonoje gali būti plėtojama ši veikla:

5.1. apdirbamoji gamyba;

5.2. elektros, dujų ir vandens tiekimas;

5.3. statyba;

5.4. didmeninė prekyba;

5.5. variklinių transporto priemonių ir motociklų remontas, asmeninių ir namų ūkio reikmenų taisymas;

5.6. viešbučių ir restoranų veikla;

5.7. transportas, saugojimas ir ryšiai (telekomunikacijos);

5.8. finansinis tarpininkavimas;

5.9. nekilnojamojo turto nuoma;

5.10. formalusis švietimas (profesinis mokymas);

5.11. žmonių sveikatos priežiūra ir socialinis darbas (išskyrus ligonių, sergančių pavojingomis ir ypač pavojingomis infekcinėmis, tarp jų ir venerinėmis bei užkrečiamosiomis odos ligomis, agresyvios formos psichinėmis ligomis, gydymą);

5.12. žemės ūkis;

5.13. žuvininkystė;

5.14. kita ūkinė komercinė veikla, nurodyta Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (EVRK 2 red.), patvirtintame Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“, išskyrus veiklą, draudžiamą Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo 8 straipsnyje.

 

III SKYRIUS

LEIDIMO IŠDAVIMO TVARKA IR TERMINAI

 

6. Sprendimą dėl leidimo išdavimo priima zonos valdymo bendrovė. Leidimas išduodamas ūkio subjektui:

6.1. pateikusiam prašymą;

6.2. su zonos valdymo bendrove pasirašiusiam sutartį dėl veiklos zonoje sąlygų;

6.3. sumokėjusiam su zonos valdymo bendrove pasirašytoje sutartyje dėl veiklos zonoje sąlygų numatytas įmokas.

7. Zonos valdymo bendrovė Licencijų informacinėje sistemoje patikrina, ar ūkio subjektui išduota licencija vykdyti veiklą, kuriai tokios licencijos reikia.

8. Atlikus visus Statuto 6 punkte nurodytus veiksmus, zonos valdymo bendrovė per 10 darbo dienų (jeigu pateikiami trūkstami ar patikslinti dokumentai, 10 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo visų trūkstamų ar patikslintų dokumentų gavimo) nustato, ar nėra Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo 7 straipsnio 6 dalyje nustatytų aplinkybių, dėl kurių ūkio subjektui negali būti išduodamas leidimas, priima sprendimą išduoti leidimą arba jo neišduoti.

9. Zonos valdymo bendrovė, įvertinusi gautus dokumentus ir nustačiusi, kad prašymas nevisiškai arba neteisingai užpildytas, jame pateikti neteisingi duomenys, pateikti ne visi Statuto 6.1 ir 6.2 papunkčiuose nurodyti dokumentai, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo trūkumų nustatymo raštu praneša apie tai ūkio subjektui ir nustato ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą nuo pranešimo išsiuntimo patikslintam prašymui ir trūkstamiems dokumentams pateikti. Per zonos valdymo bendrovės nustatytą terminą nepateikus patikslinto prašymo ir trūkstamų dokumentų arba patikslintą prašymą ir trūkstamus dokumentus pateikus vėliau nei per zonos valdymo bendrovės nustatytą terminą, zonos valdymo bendrovė priima sprendimą neišduoti leidimo ir grąžina dokumentus.

 

IV SKYRIUS

ZONOS ĮMONIŲ TARYBA

 

10. Zonos įmonių interesams zonoje atstovauti ir pasiūlymams zonos valdymo bendrovei teikti sudaroma patariamoji zonos įmonių taryba (toliau – taryba). Taryba sudaroma zonos įmonių sutartimi dėl tarybos steigimo ir veiklos, kai tokios sutarties sudarymą inicijuoja ne mažiau kaip 5 zonos įmonės.

11. Tarybos nare gali būti kiekviena zonos įmonė, pateikusi tarybai rašytinį prašymą. Į tarybą zonos įmonės priimamos arba jų narystė šioje taryboje nutraukiama keičiant zonos įmonių sudarytą sutartį pagal to pageidaujančios zonos įmonės paduotą rašytinį prašymą.

12. Visos tarybos narės, dalyvaudamos tarybos veikloje, turi lygias teises.

13. Taryba turi teisę:

13.1. svarstyti ir teikti zonos valdymo bendrovei zonos įmonių pasiūlymus dėl lėšų bendroms zonos infrastruktūros plėtojimo ir aplinkotvarkos reikmėms kooperavimo ir naudojimo;

13.2. analizuoti iš valstybinę priežiūrą atliekančių institucijų gautą informaciją apie tai, kaip zonos įmonės laikosi sanitarijos ir higienos, aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo, priešgaisrinės apsaugos, darbo santykius reguliuojančių teisės aktų reikalavimų, ir teikti zonos valdymo bendrovei pasiūlymus šiais klausimais;

13.3. svarstyti ir teikti zonos valdymo bendrovei zonos įmonių pasiūlymus dėl zonos teritorijos ir ribų apsaugos;

13.4. svarstyti ir teikti zonos valdymo bendrovei zonos įmonių pasiūlymus kitais klausimais.

14. Taryba turi teisę gauti iš zonos valdymo bendrovės informaciją, susijusią su tarybos svarstomais klausimais.

15. Taryba veikia pagal jos priimtą tarybos darbo reglamentą.

16. Tarybos posėdžiuose tarybos narėms atstovauja jų valdymo organas ar jo įgalioti asmenys. Tarybos posėdžiuose turi teisę dalyvauti zonos valdymo bendrovė ar jos įgalioti atstovai ir svarstomais klausimais pagal kompetenciją teikti paaiškinimus ir pasiūlymus.

 

V SKYRIUS

ZONOS ĮMONIŲ ĮMOKŲ APSKAIČIAVIMO IR MOKĖJIMO TVARKA IR TERMINAI

 

17. Zonos įmonės moka zonos valdymo bendrovės nustatytas įmokas bendriems zonos reikalams.

18. Įmokas, jų tarifo dydį, atsižvelgdama į faktines zonos bendrųjų reikalų tvarkymo sąnaudas, savo sprendimu nustato zonos valdymo bendrovė. Įmokos zonos įmonėms skaičiuojamos atsižvelgiant į faktines išlaidas, skirtas bendriems zonos reikalams tvarkyti.

19. Zonos valdymo bendrovės nustatytos įmokos galioja tik zonos teritorijoje ir mokamos zonos valdymo bendrovei arba jos įsteigtai įmonei, atsižvelgiant į tai, kuris subjektas (zonos valdymo bendrovė ar jos įsteigta įmonė) teikia paslaugas zonos įmonėms.

20. Zonos įmonės nustatytas įmokas gali mokėti eurais arba atskiru zonos įmonės ir zonos valdymo bendrovės ar jos įsteigtos įmonės rašytiniu susitarimu – užsienio valiuta.

 

VI SKYRIUS

GINČŲ KOMISIJOS ŪKIO SUBJEKTŲ GINČAMS NAGRINĖTI SUDARYMO TVARKA IR KOMPETENCIJA

 

21. Ūkio subjektų ginčams nagrinėti gali būti sudaroma ginčų komisija. Ginčų komisija sudaroma vienos iš ginčo šalių iniciatyva per 5 darbo dienas nuo kreipimosi į zonos valdymo bendrovę dėl ginčų komisijos sudarymo.

22. Ginčų komisiją sudaro po vieną atstovą, skiriamą kiekvienos iš ginčo šalių, ir vieną atstovą, skiriamą zonos valdymo bendrovės.

23. Ginčų komisijos sudėtį ir veiklos organizavimo tvarką tvirtina zonos valdymo bendrovės valdyba savo sprendimu.

24. Ginčų komisijos posėdžiams vadovauja zonos valdymo bendrovės skirtas ginčų komisijos narys.

25. Ginčų komisija ginčą turi išnagrinėti per 30 darbo dienų nuo kreipimosi į zonos valdymo bendrovę dėl ginčų komisijos sudarymo.

 

VII SKYRIUS

ZONOS VALDYMO BENDROVĖS ATSISKAITYMO UŽ SAVO IR ZONOS VEIKLĄ LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJAI TVARKA IR TERMINAI

 

26. Zonos valdymo bendrovė kiekvienais metais per mėnesį nuo patvirtinto zonos valdymo bendrovės metinių finansinių ataskaitų rinkinio ir metinio pranešimo pateikimo Juridinių asmenų registro tvarkytojui dienos pateikia Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai metinę ataskaitą, kurioje pateikiama:

26.1. informacija apie:

26.1.1. zonoje plėtojamos veiklos rūšis;

26.1.2. zonoje esančių darbo vietų skaičių (bendrą ir per ataskaitinius metus sukurtų naujų darbo vietų skaičių);

26.1.3. zonoje įregistruotų ir ūkinę komercinę veiklą vykdančių zonos įmonių (nurodomas jų pavadinimas, tipas) veiklą (pateikiamas šios veiklos aprašymas), skaičių;

26.1.4. zonos valdymo bendrovės investicijų zonoje dydį, jų pokytį, palyginti su ankstesniais ataskaitiniais metais, prognozuojamų investicijų dydį;

26.1.5. zonos įmonių tiesioginių investicijų zonoje dydį;

26.1.6. bendrą zonos teritorijos užimtumą (subnuomotos teritorijos plotą);

26.1.7. bendrus zonos įmonių veiklos rezultatus (zonos įmonių pagamintos produkcijos ir suteiktų paslaugų vertę, eksportą);

26.2. iš zonos įmonės veiklą prižiūrinčių valstybės institucijų gauta informacija apie tai, kaip zonoje laikomasi sanitarijos ir higienos, aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo, priešgaisrinės apsaugos, darbo santykius reguliuojančių teisės aktų reikalavimų.

 

 

 

––––––––––––––––––––