zenklas3

LiETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS KONTROLierius

įsakymas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS KONTROLIERIAUS 2021 M. BIRŽELIO 28 D. ĮSAKYMO NR. VE-123 „DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO IR ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBĖS KONTROLĖJE TVARKOS aprašo PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. birželio 21 d. Nr. VE-49

Vilnius

 

 

1.       Pakeičiu Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos valstybės kontrolieriaus 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. VE-123 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1.    Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

2.1.    asmenų aptarnavimas – veikla, apimanti asmenų aptarnavimą atvykus į Valstybės kontrolę, aptarnavimą garso nuotolinio perdavimo ir įrašymo priemonėmis, prašymų ir skundų, gautų tiesiai iš asmenų ar atsiųstų paštu, įskaitant ir elektroninį būdą (el. paštu ar kitomis elektroninėmis priemonėmis), priėmimą, nagrinėjimą, priimtų sprendimų įforminimą, atsakymų rengimą ir perdavimą asmenims;

2.2.    atsakymas – atsižvelgiant į prašymo ar skundo turinį, žodžiu, raštu, elektroniniu būdu ar garso nuotolinio perdavimo ir įrašymo priemonėmis asmeniui teisės aktų nustatyta tvarka pateikta informacija, įteikta prašomo dokumento kopija, nuorašas ar išrašas;

2.3.    Valstybės kontrolės asmenų aptarnavimo kontaktiniai duomenys – el. pašto adresas, skirtas asmenims aptarnauti (jų el. paštu siunčiamiems prašymams, skundams gauti): 1langelis@valstybeskontrole.lt, telefonas, skirtas asmenims aptarnauti, yra +370 609 73 898;

2.4.    bendro pobūdžio informacija – informacija apie Valstybės kontrolę, jos veiklą, funkcijas, jas reglamentuojančių teisės aktų nuostatos, kita bendro pobūdžio informacija, kurioje nėra tiesiogiai ar netiesiogiai pateikiami jokie konkretaus asmens duomenys (įskaitant asmens duomenis) ir kurioje esančių duomenų negalima susieti su jokiu konkrečiu asmeniu, nesukurianti pareiškėjui materialinių teisinių prielaidų ginti asmens pažeistą teisę ar įstatymo saugomą interesą;

2.5.    E. siuntų pristatymo sistema Nacionalinė elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinė sistema, kurios nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugpjūčio 26 d. nutarimu Nr. 914 „Dėl Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos nuostatų, elektroninio pristatymo paslaugų teikimo šios sistemos priemonėmis taisyklių patvirtinimo ir tarifo nustatymo“, o paslaugos teikiamos pagal Elektroninio pristatymo paslaugų teikimo Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos priemonėmis taisykles, patvirtintas nurodytu nutarimu;

2.6.    prašymas – su asmens teisių arba teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs arba dėl bendro pobūdžio informacijos suteikimo asmens kreipimasis į Valstybės kontrolę, prašant atlikti teisės aktuose nustatytus veiksmus;

2.7.    skundas – asmens kreipimasis į Valstybės kontrolę, kuriame nurodoma, kad yra pažeistos jo arba kito asmens teisės arba teisėti interesai, ir prašoma juos apginti;

2.8.    darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą – darbuotojas, organizuojantis asmenų aptarnavimą ir pagal kompetenciją teikiantis asmeniui bendro pobūdžio informaciją, taikant vieno langelio principą.

1.2.    Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Valstybės kontrolės įstatymu, Viešojo administravimo įstatymu, Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymu, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“.“

1.3.    Pakeičiu 10.1.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.1.5. atvykus į Valstybės kontrolę adresu Vinco Kudirkos g. 15, 01113 Vilnius, pirmadieniais–ketvirtadieniais Valstybės kontrolės darbo valandomis nuo 8.00 iki 17.00 val., penktadieniais – nuo 8.00 iki 15.45 val. ir pietų pertraukos metu, o antradieniais – nuo 17.00 iki 18.00 val. – iš anksto užsiregistravusių asmenų prašymai ar skundai;“.

1.4.    Pakeičiu 10.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.2.1. telefonu +370 609 73 898 pirmadieniais–ketvirtadieniais Valstybės kontrolės darbo valandomis nuo 8.00 iki 17.00 val., penktadieniais – nuo 8.00 iki 15.45 val. ir per pietų pertrauką, o antradieniais – nuo 17.00 iki 18.00 val. – iš anksto užsiregistravusių asmenų prašymai ar skundai;“.

1.5.    Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Valstybės kontrolėje priimami tik tokie žodiniai prašymai ir skundai, kuriuos galima nagrinėti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi į Valstybės kontrolę, kitų asmenų arba Valstybės kontrolės teisių arba teisėtų interesų. Prireikus asmeniui suteikiama galimybė išdėstyti prašymą ar skundą raštu. Valstybės kontrolė nefiksuoja ir nesaugo žodžiu pateiktų prašymų ir skundų turinio.“

1.6.    Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Pasiteirauti dėl prašymų ir skundų priėmimo tvarkos Valstybės kontrolėje galima telefonu +370 609 73 898 pirmadieniais–ketvirtadieniais Valstybės kontrolės darbo valandomis nuo 8.00 iki 17.00 val., penktadieniais – nuo 8.00 iki 15.45 val. ir per pietų pertrauką.“

1.7.    Pakeičiu 14.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.2. Valstybės kontrolės asmenų aptarnavimo kontaktiniai duomenys;“.

1.8.    Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Raštu pateikiami prašymai ir skundai turi būti:

17.1 parašyti įskaitomai, konkrečiai ir suprantamai, kad turinys ar forma nepažeistų etiketo ir geros moralės normų;

17.2 parašyti valstybine kalba arba išversti į valstybinę kalbą, užtikrinant turinį ir autentiškumą pagal teisės aktų reikalavimus;

17.3parašyti taip, kad juose būtų nurodytas asmens vardas, pavardė ir (ar) kita įstatymuose ar jų pagrindu priimtuose teisės aktuose nustatyta informacija, būtina siekiant identifikuoti asmenį arba patikrinti prašymo ar skundo autentiškumą (jeigu kreipiasi fizinis asmuo), arba  Civilinio kodekso 2.44 straipsnio 1 dalyje nurodyta informacija (jeigu kreipiasi juridinis asmuo);

17.4parašyti taip, kad juose būtų kontaktinė informacija ryšiui su asmeniu palaikyti: telefono numeris, elektroninio pašto adresas, adresas arba prireikus – kitų elektroninių ryšių priemonių nuorodos ar (ir) numeriai;

17.5pasirašyti pateikusio asmens arba jo atstovo, o kai naudojamos elektroninių ryšių priemonės, – kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu Reglamente (ES) 910/2014 nustatytus reikalavimus, arba suformuoti tokiu būdu, kuris leidžia prašymą ar skundą teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti prašymo ar skundo autentiškumą, arba pateikta pasirašyto prašymo ar skundo skaitmeninė kopija;

17.6elektroninėmis priemonėmis pateiktas prašymas ir skundas turi būti pateiktas taip, kad būtų galima atpažinti elektroninio dokumento formatą ir turinį, būtų galima atverti ir apdoroti jį dokumentų valdymo posistemio arba kitomis Valstybės kontrolės naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis.“

1.9.    Pripažįstu 18 punktą netekusiu galios.

1.10Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Prašymo ar skundo formą Valstybės kontrolė skelbia interneto svetainėje www.valstybeskontrole.lt (skyriuje Struktūra ir kontaktinė informacija – Priimamojo informacija).“

1.11Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Prašymai ir skundai, atitinkantys nustatytus reikalavimus, turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo Valstybės kontrolėje dienos. Jeigu prašymo ar skundo nagrinėjimo metu pareiškėjas jį patikslina (papildo) arba suformuluoja iš esmės naujus reikalavimus, nagrinėjimo terminas skaičiuojamas nuo patikslinto (papildyto) prašymo ar skundo gavimo dienos.“

1.12Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Nevalstybine kalba parašyti prašymai ir skundai nagrinėjami, kai vadovaujantis teisės aktais arba su Valstybės kontrolės sudarytomis sutartimis prašymą ar skundą pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija. Kiti nevalstybine kalba parašyti prašymai ir skundai nagrinėjami bendra tvarka tik tada, jeigu visą prašymo ar skundo tekstą ir prie jo pridėtų dokumentų tekstą į lietuvių kalbą išsiverčia ir jų vertimo kopijas pateikia prašymą ar skundą Valstybės kontrolei teikiantis asmuo 17.2 papunktyje nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai administracijos vadovas nusprendžia kitaip.“

1.13Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:

43. Jeigu nuo skunde nurodytų pažeidimų paaiškėjimo asmeniui dienos iki skundo pateikimo Valstybės kontrolėje dienos yra praėję daugiau kaip 1 mėnuo, toks skundas nenagrinėjamas, jeigu administracijos vadovas nenusprendžia kitaip.“

1.14Pakeičiu 54 punktą ir jį išdėstau taip:

54. Atsakymus į rašytinius prašymus ir skundus pasirašo Valstybės kontrolės administracijos vadovas, jeigu teisės aktuose nėra numatyta ar pats administracijos vadovas nemano, kad pagal atsakymo gavėją ar turinio svarbą jį turėtų pasirašyti valstybės kontrolierius ar valstybės kontrolieriaus pavaduotojas.“

1.15Pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip:

56. Atsakymus į gautus prašymus dėl bendro pobūdžio informacijos pateikimo rengia darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą. Šiais atvejais darbuotojas atsako iš karto arba ne vėliau kaip kitą darbo dieną iš elektroninio pašto 1langelis@valstybeskontrole.lt.“

1.16Pakeičiu 64 punktą ir jį išdėstau taip:

64. Į Valstybės kontrolę atvykusius asmenis aptarnauja darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą.“

2Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2024 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Valstybės kontrolierius                                                                                     Mindaugas Macijauskas