ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS AKREDITAVIMO IR ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2022 m. vasario 14 d. Nr. DV-170

Alytus

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu:

1. T v i r t i n u Alytaus miesto savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2021-12-01 įsakymą Nr. DV-1327 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo tvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                         Ona Balevičiūtė

 

 

PATVIRTINTA

Alytaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2022 m. vasario 14 d.

įsakymu Nr. DV-170

 

ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS AKREDITAVIMO IR ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS

KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Alytaus miesto savivaldybės (toliau – savivaldybė) socialinės priežiūros akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja socialinių paslaugų įstaigų (toliau – įstaigos), pageidaujančių teikti akredituotą socialinę priežiūrą ir vykdančių veiklą savivaldybės teritorijoje, prašymų akredituotai socialinei priežiūrai teikti pateikimą, teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo tvarką ir akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės procedūrų atlikimą.

2.  Įstaigų atitikties nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams vertinimo procedūras atlieka ir šių paslaugų kokybės kontrolę vykdo Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija (toliau – komisija), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – įstatymas), Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintais Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu ir Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais bei rekomendacijomis, Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijomis dėl socialinės priežiūros kokybės kontrolės, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų gavimą ir kokybės kontrolę, bei šiuo aprašu.

3.  Socialinės priežiūros paslaugas teikiančių įstaigų akreditavimo tikslas – įvertinti įstaigos, norinčios teikti akredituotą socialinę priežiūrą, pasirengimą teikti šias paslaugas.

4. Socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės uždaviniai:

4.1. įvertinti įstaigos pajėgumą, gebėjimą organizuoti ir teikti socialinės priežiūros paslaugas;

4.2. užtikrinti įstaigos teikiamų akredituotų socialinės priežiūros paslaugų kokybę;

4.3. teikti rekomendacijas įstaigoms dėl veiklos tobulinimo ir akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės gerinimo.

5. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (toliau – įstatymas), Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ IR DOKUMENTŲ PATEIKIMAS, JŲ VERTINIMAS

 

6. Įstaiga, pageidaujanti teikti akredituotą socialinę priežiūrą ir vykdyti veiklą savivaldybės teritorijoje, pateikia Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui (toliau – Socialinės paramos skyrius) nustatytos formos prašymą leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą ir Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos apraše nurodytus pridedamus dokumentus. Prašymas turi būti užpildytas lietuvių kalba, pasirašytas įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens. Prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/E, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus.

7. Įstaigos dokumentai Socialinės paramos skyriui pateikiami elektroniniu paštu soc_parama@alytus.lt ir per e. pristatymo sistemas. Šie dokumentai vienu laišku gali būti pateikiami naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) interneto mainavietes.

8. Komisija, vadovaudamasi Socialinės priežiūros teikimo reikalavimais, įvertina prašymo ir dokumentų atitiktį nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams, užpildo nustatytos formos vertinimo anketą (1 priedas), joje pateikia savo išvadą ir pasiūlymą, anketą pasirašo ir pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui priimti sprendimui dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo ar dėl prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo.

9. Sprendimus dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo, įstaigos prašymo leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo, teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo arba panaikinimo priima Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas valstybės tarnautojas.

 

III SKYRIUS

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖ

 

10. Akredituotos socialinės priežiūros kontrolę Socialinės paramos skyriaus atsakingi specialistai vykdo vertindami akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybę ir stebėdami šių paslaugų teikimą, konsultuodami įstaigas ir atlikdami kitus prevencinius veiksmus, skirtus užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, pateikdami išvadas ir rekomendacijas dėl įstaigos teikiamų paslaugų tobulinimo.

11. Vertinimo metodai – apklausos žodžiu ir/ar raštu, anketinės apklausos, stebėjimas, dokumentų analizė, atitikties norminiams teisės aktų reikalavimams vertinimas ir kiti metodai.

12. Vertinama paslaugų gavėjų lygmeniu ir paslaugas teikiančių įstaigų lygmeniu.

13. Vertinant paslaugų gavėjų lygmeniu siekiama išsiaiškinti, kaip tenkinami socialinių paslaugų poreikiai, paslaugų gavėjų nuomonė apie jiems teikiamas paslaugas, jų išvystymo pakankamumas, ekonominis efektyvumas.

14. Apklausa gali būti atliekama tiesiogiai, telefonu, elektroniniu paštu, internetu, bendraujant su socialinių paslaugų gavėjais, jų šeimų nariais/artimaisiais/suinteresuotais asmenimis, užpildant akredituotos socialinės priežiūros paslaugų gavėjo (artimojo) apklausos anketą (2 priedas).

15. Respondentų imtis – ne mažiau kaip 10 procentų socialinės priežiūros paslaugų gavėjų iš vienos įstaigos. Respondentai atrenkami atsitiktine tvarka.

16. Vertinimas socialinės priežiūros paslaugų gavėjų lygmeniu atliekamas ne rečiau kaip kartą per metus, bendradarbiaujant su paslaugas teikiančiomis įstaigomis.

17. Vertinant paslaugas teikiančių įstaigų lygmeniu siekiama įvertinti informaciją apie įstaigą, teikiamų socialinių paslaugų atitiktį teisės aktų reikalavimams, suteikti metodinę pagalbą dėl atitikties reikalavimams priemonių taikymo ir kt.

18. Socialinių paslaugų kokybę vertinant paslaugas teikiančių įstaigų lygmeniu vykdomi planiniai ir neplaniniai patikrinimai paslaugų teikimo vietose.

19. Socialinės paramos skyriaus valstybės tarnautojai ir/ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau – atsakingas darbuotojas), ne vėliau kaip iki einamųjų metų balandžio 1 d. rengia akredituotą socialinę priežiūrą teikiančių įstaigų planinių vertinimų planą (toliau – planas), jį tvirtina Socialinės paramos skyriaus vedėjas. 

20. Apie numatomą vykdyti planinį vertinimą įstaiga informuojama raštu ar elektroniniu paštu likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki numatomo atlikti vertinimo pradžios (netaikoma neplaniniams patikrinimams). Įstaigai siunčiamame rašte nurodoma: kada bus atliekamas vertinimas vietoje, vertinimo tikslas, pagrindas, kokius dokumentus įstaiga privalo pateikti ir kita būtina informacija.

21. Išimtiniais atvejais gali būti svarstomas motyvuotas įstaigos prašymas atidėti planinį vertinimą.

22. Socialinės paramos skyriaus iniciatyva gali būti atliekamas neplaninis įstaigos teikiamų socialinių paslaugų vertinimas iš anksto su įstaiga nesuderintu ir nepaskelbtu laiku:

22.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;

22.2. gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą pranešimą apie Įstaigos galimai neteisėtai ar netinkamai teikiamas paslaugas;

22.3. siekiant patikrinti, ar buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir priimti sprendimai.

23. Vertinimas paslaugas teikiančių įstaigų lygmeniu atliekamas ne rečiau kaip kartą per dvejus metus, bendradarbiaujant su paslaugas teikiančiomis įstaigomis.

24. Socialinės paramos skyriaus vedėjo pavedimu vertinimą atlieka ne mažiau kaip du komisijos nariai.

25. Socialinės paramos skyriaus atsakingi darbuotojai turi teisę įstaigos pateiktus dokumentus analizuoti ir įvertinti savo darbo vietoje.

26. Atlikę vertinimą, atsakingi darbuotojai ne vėliau kaip per 20 darbo dienų parengia ir vertinamai įstaigai susipažinti elektroniniu paštu išsiunčia socialinės priežiūros paslaugų kokybės vertinimo aktą (toliau – vertinimo aktas) (3 priedas). Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados, rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės paslaugų kokybei gerinti ir pan.) bei terminai joms įgyvendinti.

27. Įstaiga, gavusi vertinimo aktą, raštu susipažįsta su juo ir per atsakingų darbuotojų nustatytą terminą, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo vertinimo akto gavimo dienos, Socialinės paramos skyriui raštu teikia informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi (planuoja imtis) pateiktoms rekomendacijoms įgyvendinti.

28. Gavę informaciją iš įstaigos apie įgyvendintas rekomendacijas, atsakingi darbuotojai patikrina, ar jos įgyvendintos tinkamai, ir apie tai pažymi vertinimo akte.

29. Socialinės paramos skyrius, nustatęs teisės aktų pažeidimus ar neatitiktis teisės aktų reikalavimams, jei įstaiga per nurodytą terminą jų nepašalina, gali pagal kompetenciją inicijuoti poveikio priemonių taikymą (dėl sustabdymo ar panaikinimo teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą, įstaigos finansavimo sutarties nutraukimo ir kt.).

30. Sprendimą dėl poveikio priemonių taikymo atsakingų darbuotojų siūlymu savo įsakymu priima Savivaldybės administracijos direktorius.

31. Apie poveikio priemonių taikymą (teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymą ar panaikinimą, įstaigos finansavimo sutarties nutraukimą ir kt.) atsakingi darbuotojai informuoja įstaigą raštu per 3 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos.

32. Socialinės paramos skyriaus atsakingi darbuotojai apibendrintas vertinimo išvadas ir informaciją apie rekomendacijų įgyvendinimą pateikia Socialinės paramos skyriaus vedėjui.

33. Įstaigoms rekomenduojama kasmet atlikti vidinį teikiamų socialinių paslaugų kokybės vertinimą, taikant socialinių paslaugų gavėjų, paslaugas teikiančių ir organizuojančių darbuotojų anketines apklausas (4 priedas), paslaugų proceso ir dokumentacijos atitikimo teisės aktams vertinimo ar kitus įstaigos pasirinktus metodus.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Aprašas gali būti keičiamas, pildomas ir pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

35. Socialinės paramos skyrius turi teisę gauti iš socialinę priežiūrą teikiančių įstaigų visą socialinės priežiūros akreditavimui ir kokybės vertinimui reikalingą informaciją.

36. Įstaiga atsako už socialinės priežiūros akreditavimo ir vertinimo metu pateiktos informacijos teisingumą.

37. Savivaldybės administracija informaciją apie įstaigas, teikiančias akredituotą socialinę priežiūrą (pagal socialines paslaugas) (įstaigos pavadinimą, kontaktus (veiklos adresą, telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą), numatytą (planinį) vietų skaičių įstaigoje), ir apie gyventojams jų teritorijose teikiamas akredituotos socialinės priežiūros paslaugas (socialinės priežiūros paslaugų aprašymą, dokumentus, reikalingus socialinės priežiūros paslaugoms gauti) skelbia savo interneto svetainėse.

38. Socialinės priežiūros akreditavimo ir vertinimo dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

39. Savivaldybės sprendimai, susiję su šio aprašo reikalavimų vykdymu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

________________________________

 

 

Alytaus miesto savivaldybės socialinės priežiūros

akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės

priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Atitikties nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams vertinimo anketos forma)

 

ATITIKTIES NUSTATYTIEMS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS TEIKIMO REIKALAVIMAMS VERTINIMO ANKETA

 

____________________________________________________________________

(įstaigos, pateikusios prašymą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo, pavadinimas)

 

________________ Nr. _______

(registracijos data)

___________________

(sudarymo vieta)

 

Vertinimo pradžia _____________________

(data)

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus rodiklis

Kriterijaus įvertinimas

(pažymėti x)

Pastabos

(jeigu neatitinka arba atitinka iš dalies – išvardijami trūkumai)

Terminas trūkumams pašalinti

(pildoma, jeigu trūkumų nustatyta)

Trūkumų

pašalinimas

(pildoma, jeigu buvo nustatyta trūkumų)

(pažymėti x)

1.

Prašymo atitiktis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtinto Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo 5 punkte nustatytiems reikalavimams

□ pateiktas nustatytos formos

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

□ užpildytas lietuvių kalba

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

□ pateikta visa reikalinga informacija

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

□ pasirašytas įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

□ pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

2.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtinto Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo  6 punkte nurodytų dokumentų pateikimas

□ pateikti įstaigos steigimo dokumentai

(įstatus, nuostatus, registravimo pažymėjimą)

 

 

 

□ pateikta

□ nepateikta

□ netaikoma (savivaldybė dokumentą turi)

 

 

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

□ pateikti dokumentai, patvirtinantys asmens teisę veikti pareiškėjo vardu

□ pateikta

□ nepateikta

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

□ deklaracija, pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu

□ pateikta

□ nepateikta

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

□ dokumentai, patvirtinantys teisę naudotis

patalpomis

(valstybės įmonės Registrų centro išrašą (nuorašą) ir (ar) patalpų nuomos ir (ar) panaudos sutartis)

□ pateikta

□ nepateikta

□ netaikoma (savivaldybė dokumentus turi)

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

□ dokumentai, patvirtinantys teisę naudotis

patalpomis, kuriose bus teikiama (teikiama) akredituota socialinė priežiūra, atitiktį VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimuose patalpoms nustatytiems reikalavimams (patalpų planus)

□ pateikta

□ nepateikta

□ netaikoma (savivaldybė dokumentus turi)

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

□ įstaigos, kuri teiks (teikia) akredituotą socialinę priežiūrą, darbuotojų išsilavinimą, nurodytą VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimuose, pagrindžiantys dokumentai (diplomai, kvalifikaciniai ir (ar) mokymų baigimo pažymėjimai)

□ pateikta

□ nepateikta

□ netaikoma (savivaldybė dokumentus turi)

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

□ įstaigos, kuri teiks akredituotą socialinę priežiūrą, darbuotojų išsilavinimą, nurodytą Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje, pagrindžiantys dokumentai

□ pateikta

□ nepateikta

□ netaikoma (savivaldybė dokumentus turi)

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

3.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtinto Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo  5 ir 6 punktuose

nurodytų dokumentų pateikimas

□ dokumentai pateikti vienu elektroniniu laišku elektroninio pašto adresu

soc_parama@alytus.lt.

□ pateiktas

□ nepateiktas

□ netaikoma (savivaldybė dokumentus turi)

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

4.

Įstaigos atitiktis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtinto Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo  reikalavimams

 

 

□ įstaigos, kuri teiks akredituotą socialinę priežiūrą, reikalavimuose nustatytus reikalavimus personalo išsilavinimui ir patalpoms (jei paslaugoms teikti, vadovaujantis katalogu, patalpos yra būtinos) (tvarkos aprašo 5 punktas)

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

□ prašymas užpildytas tvarkos aprašo 5 punkte nustatyta tvarka ir jame pateikta visa reikalinga informacija

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

□ pateikti visi tvarkos aprašo 6 punkte nurodyti dokumentai

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

 

Komisijos, įvertinusios įstaigos, pageidaujančios teikti akredituotą socialinę priežiūrą, atitiktį nustatytiems Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtinto Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo reikalavimams, išvada (pažymėti x):  

□ Įstaiga atitinka nustatytus akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus.

□ Įstaiga neatitinka nustatytų akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų.

 

Komisijos siūlymas Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriui ar jo įgaliotam valstybės tarnautojui (pažymėti x):

□ Priimti sprendimą suteikti teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą.

□ Priimti sprendimą nutraukti prašymo ir dokumentų vertinimo procedūrą.

 

Vertinimo pabaiga _____________________

(data)

Vertinimą atlikusio komisijos nario vardas, pavardė, parašas:

 

________________________                _____________            

________________________                _____________            

________________________                _____________            

 

 

 

 

Alytaus miesto savivaldybės socialinės priežiūros

akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės

priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų gavėjo (artimojo) apklausos anketos forma)

 

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ GAVĖJO (ARTIMOJO) APKLAUSOS ANKETA

 

Kviečiame dalyvauti anoniminėje apklausoje apie Jums teikiamas akredituotas socialinės priežiūros paslaugas. Apibendrinti rezultatai bus panaudoti tobulinant teikiamų socialinių priežiūros paslaugų kokybę Alytaus miesto savivaldybėje.

Dėkojame už skirtą laiką. 

 

1. Įrašykite Jums socialines paslaugas teikiančios įstaigos pavadinimą                                                

 

2. Pažymėkite Jums teikiamas:

 

2.1. Bendrąsias socialines paslaugas:

□ informavimas

□ konsultavimas

□ tarpininkavimas ir atstovavimas

□ maitinimo organizavimas

□ aprūpinimas būtiniausiais darbužiais ir avalyne

□ transporto organizavimas

□ sociokultūrinės paslaugos

□ asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas

□ atvirasis darbas su jaunimu

□ mobilusis darbas su jaunimu

□ darbas su jaunimu gatvėje

□ kitos bendrosios socialinės paslaugos

□ kita (įrašykite)                                                                                                                                                 

 

2.2. Socialinės priežiūros paslaugas:

□ pagalba į namus

□ socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas ir (ar) atkūrimas

□ apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose

□ laikinas apnakvindinimas

□ intensyvi krizių įveikimo pagalba

□ psichosocialinė pagalba

□ apgyvendinimas nakvynės namuose

□ laikinas atokvėpis

□ pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiems jais tapti

□ apgyvendinimas apsaugotame būste

□ vaikų dienos socialinė priežiūra

□ palydėjimo paslauga jaunuoliams

□ kita (įrašykite)                                                                                                                                                 

 

3. Kiek laiko Jums teikiamos socialinės paslaugos:

□ trumpiau kaip metus;

□ ilgiau kaip metus;

□ ilgiau kaip 5 metus.

 

4. Apie Jums teikiamas socialines paslaugas Jūs sužinojote iš:

□ spaudos, televizijos;

□ interneto;

□ pažįstamų / artimųjų;

□ socialinių darbuotojų;

□ medikų;

□ kitų ________________.

 

5. Kiek laiko reikėjo laukti eilėje, kad gautumėte socialines paslaugas (įrašyti) ________________________________________________________________________________

 

6. Prašome pažymėti labiausiai tinkamą atsakymą  - X:

Vertinimo kriterijai

Taip

Ne

Iš dalies

Ar informacija apie socialines paslaugas yra prieinama ir aiški?

 

 

 

Ar sudėtinga pateikti prašymą socialinėms paslaugoms gauti?

 

 

 

Ar teikiant paslaugas atsižvelgiama į Jūsų prašymus / siūlymus?

 

 

 

Ar suteikiama pakankamai informacijos apie paslaugą?

 

 

 

Ar teikiamos socialinės paslaugos atitinka Jūsų lūkesčius?

 

 

 

Ar teikiamos socialinės paslaugos padeda pagerinti Jūsų (artimųjų) gyvenimo kokybę?

 

 

 

Ar aiškios mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas sąlygos?

 

 

 

Ar pasitikite paslaugas teikiančiu darbuotoju?

 

 

 

Ar aiškios skundų ar pasiūlymų pateikimo galimybės?

 

 

 

Ar paslaugas teikiantis darbuotojas yra mandagus ir atidus?

 

 

 

Ar iškilusios problemos, teikiant paslaugas, sprendžiamos operatyviai ir sėkmingai?

 

 

 

 

7. Įvertinkite balais nuo 1 iki 5, kur 1 – žemiausias, 5 – aukščiausias balas:

Jūsų savijauta/gyvenimo kokybė iki socialinių paslaugų skyrimo

1

2

3

4

5

Jūsų savijauta/gyvenimo kokybė po socialinių paslaugų suteikimo

1

2

3

4

5

Teikiamų socialinių paslaugų kokybė

1

2

3

4

5

 

8. Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų teikimą ir organizavimą ___________________________________________________________________ : _______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

 

__________________________

 

lytaus miesto savivaldybės socialinės priežiūros

akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės

priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės vertinimo akto forma)

 

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ

KOKYBĖS VERTINIMO AKTAS

 

Įstaigos pavadinimas _____________________________________________________________

 

Apsilankymo tikslas ______________________________________________________________

 

Patikros rūšis (planinė/neplaninė)____________________________________________________

 

Įstaigos vertinimo kriterijai:

Eil.

Nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimo turinys

Atitiktis rekomendacijoms:

taip/ne/ iš dalies / netaikoma

Pastabos /

rekomendacijos

1.

Paslaugos gavėjai

Paslaugų gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugų gavėjų skaičių (žr. 1 pastabą)

 

 

 

 

Formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka, segama visa informacija, susijusi su teikiama paslauga

 

 

 

 

Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis

 

 

2.

Paslaugų teikimas

Patvirtintas įstaigos metinis veiklos planas ir teikiamų paslaugų sąrašas (žr. 2 pastabą)

 

 

 

 

Nustatytos vidaus tvarkos taisyklės, patvirtinti paslaugų teikimo tvarkos aprašas/ai, su jais supažindinti darbuotojai

 

 

 

 

Paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų katalogą

 

 

 

 

Pildomas įstaigą lankančių asmenų registracijos žurnalas, rengiami individualūs darbo su vaiku ir šeimos nariais planai (žr. 2 pastabą)

 

 

 

 

Atliekamas vidinis teikiamų socialinių paslaugų kokybės vertinimas

 

 

 

 

Sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir įstaigos

 

 

3.

Paslaugas teikiantis personalas

Patvirtinti darbuotojų pareigybių aprašymai, sudaromos darbo sutartys, patvirtintos darbų saugos instrukcijos, sudaromi darbuotojų darbo grafikai, darbuotojų išsilavinimas, profesinė kompetencija ir darbo krūvis atitinka reikalavimus ar rekomendacijas

 

 

 

 

Darbuotojams sudaryta galimybė tobulinti kvalifikaciją

 

 

 

 

Darbuotojai turi pažymas iš Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro, kad nėra teisti už nusikaltimus (žr. 2 pastabą)

 

 

 

 

Organizuojami darbuotojų pasitarimai paslaugų teikimo klausimais, dalijamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis

 

 

4.

Paslaugų teikimo vieta

Patalpos atitinka priešgaisrinės saugos, darbo saugos ir higienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus

 

 

 

 

Įstaiga turi ne mažiau nei 2 patalpas (žr. 2 pastabą)

 

 

5.

Paslaugų viešinimas

Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, socialiniuose tinkluose, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.)

 

 

6.

Bendradarbiavimas

Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene, seniūnijomis ir pan., yra bendradarbiavimo sutartys su socialiniais partneriais

 

 

7.

Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas

Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo

 

 

 

Pastabos:

1. Taikoma, jei nustatyta teisės aktuose ar finansavimo sutartyse.

2. Taikoma vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugoms.

 

Tikrinti dokumentai:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Išvados:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Vertinimą atliko:

 

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                                   (parašas) (vardas, pavardė)

 

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                                   (parašas) (vardas, pavardė)

 

Data _____________

 

Įstaiga įvykdė/neįvykdė (pabraukti) rekomendacijas.

Pastabos ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                                   (parašas) (vardas, pavardė)

 

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                                   (parašas) (vardas, pavardė)

 

 

Alytaus miesto savivaldybės socialinės priežiūros

akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės

priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Rekomenduojamos apklausos anketos socialiniams darbuotojams forma)

 

REKOMENDUOJAMA APKLAUSOS ANKETA SOCIALINIAMS DARBUOTOJAMS

 

1. Jūsų amžius:

 

□ iki 30 metų; □ 31–45 metų; □ 46–60 metų; □ 61 metų ir vyresni

 

2. Darbo stažas šioje įstaigoje:

 

□ iki 1 metų; □ 1–5 metai □ 6 ir daugiau metų

 

3. Prašome pažymėti labiausiai tinkantį atsakymą:

 

Vertinimo kriterijai

Taip

Ne

Iš dalies

Suteikiamos darbui reikalingos priemonės (darbų saugos priemonės, kanceliarinės ir ryšio priemonės, kompiuterinė įranga ir kt.)

 

 

 

Darbas organizuojamas (darbo grafikas, vadavimas ir kt.) pagal darbo sutartyje nurodytas sąlygas

 

 

 

Suformuluoti aiškūs darbo tikslai ir rezultatai

 

 

 

Organizuojant ir teikiant paslaugas glaudžiai bendradarbiaujama su kitais darbuotojais, įstaigos vadovais

 

 

 

Organizuojant ir teikiant paslaugas bendradarbiaujama su kitomis įstaigomis

 

 

 

Yra atsižvelgiama į Jūsų pateiktus pasiūlymus, gerinant darbo sąlygas ir paslaugų kokybę

 

 

 

 

Pastaba _______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

 

4. Prašome įvertinti balu nuo 1 iki 5, kur 1 – žemiausias, 5 – aukščiausias balas:

 

Vertinimo kriterijai

Balai

Darbo sąlygos (švara, saugumas, komfortas ir kt.)

1

2

3

4

5

Profesinė rizika (įvertinkite balu, kaip vertinate riziką savo darbe)

1

2

3

4

5

Patiriamas stresas darbe

1

2

3

4

5

Saugumo užtikrinimas (skiepai, apsaugos, dezinfekcinės priemonės ir kt.)

1

2

3

4

5

Kaip vertinate savo pasitenkinimą darbu

1

2

3

4

5

Įvertinkite savo motyvaciją darbui

1

2

3

4

5

Darbo užmokestis

1

2

3

4

5

 

5. Su kokiomis socialinėmis grupėmis dirbate:

 

Suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

vaikai su negalia ir jų šeimos;

likę be tėvų globos vaikai;

krizinėje situacijoje (skyrybos, darbo praradimas, artimojo netektis ir kt.) esančios šeimos ir jų nariai;

kiti asmenys ir jų šeimos (laikinai dėl ligos ar kitų priežasčių savarankiškumo netekę asmenys)

vaikus globojančios šeimos;

□ vaikai;

socialinę riziką patiriantys suaugę asmenys ir jų šeimos;

socialinę riziką patiriančios šeimos;

socialinę riziką patiriantys vaikai ir jų šeimos;

sulaukę pilnametystės asmenys (iki 24 m.), kuriems buvo teikta socialinė globa (rūpyba) socialinės globos įstaigoje ar kurie gyveno socialinę riziką patiriančiose šeimose;

likę be tėvų globos vaikai (nuo 16 m.), kuriems teikiama socialinė globa (rūpyba) socialinės globos įstaigoje;

iš pataisos įstaigų paleisti asmenys, nuo kurių paleidimo iš pataisos įstaigos dienos praėjo ne daugiau nei 12 mėn.;

smurtautojai;

mažiau galimybių turintis jaunimas;

kiti asmenys ir šeimos;

□ kita __________________________________________________________________________

 

 

6. Su kokiais sunkumais susiduriate darbe: _____________________________________________ ________________________________________________________________________________

 

7. Ar teko darbe susidurti su bet kokio smurto atvejais:

 

□ taip; □ ne; □ nepamenu.

 

8. Ar savo darbe atsižvelgiate į kliento individualius poreikius:

 

□ dažniausiai; □ pagal aplinkybes; □ retai; □ neturiu nuomonės.

 

9. Kaip manote, kaip pasikeitė daugumos Jūsų klientų gyvenimo kokybė pradėjus teikti socialines paslaugas:

 

□ paslaugų gavėjai (artimieji) tapo savarankiškesni, laimingesni;

□ paslaugų gavėjų (artimųjų) gyvenimo kokybė nepasikeitė;

□ neturiu nuomonės.

□ kita __________________________________________________________________________

 

10. Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų teikimą ir organizavimą: _______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

 

 

__________________________