KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. vasario 2 d.  Nr. T-43

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ ir Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Kauno miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti Kauno miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.  Įgalioti Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorių sudaryti Neformaliojo vaikų švietimo programų atitikties reikalavimams vertinimo komisiją ir patvirtinti jos darbo reglamentą.

3.  Pripažinti netekusiu galios Kauno miesto savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 8 d. sprendimą Nr. T-495 „Dėl Kauno miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašo patvirtinimo“.

4.  Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Visvaldas Matijošaitis


 

PATVIRTINTA

Kauno miesto savivaldybės tarybos

2016 m. vasario 2 d.

sprendimu Nr. T-43

 

 

KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės lėšų, skiriamų Kauno miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, programų atitikties reikalavimams vertinimo tikslus, uždavinius, principus, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.  

2. NVŠ lėšos yra speciali tikslinė valstybės dotacija Kauno miesto savivaldybei (toliau – Savivaldybė), naudojama siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. NVŠ skiriamų lėšų dydis nustatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI

 

3. Skirstant lėšas, vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, kuris mokosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir kiekvienas NVŠ paslaugų teikėjas (toliau – NVŠ teikėjas), vadovaujantis lygiateisiškumo principu.

4. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena mokinio pasirinkta Savivaldybės NVŠ programa.

 

III SKYRIUS

NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

5. Savivaldybės NVŠ lėšų vieno mokinio ugdymui pagal NVŠ programas dydis  yra 15 eurų per mėnesį. Jeigu tikslinės dotacijos lėšų yra pakankamai, gali būti nustatytas 20 eurų NVŠ lėšų dydis per mėnesį, jei NVŠ programos savaitinių valandų skaičius ne mažesnis kaip trys valandos per savaitę.

6. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui finansuoti.

7.   NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:

7.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, atitinkančių 15.4 papunktyje nurodytus  reikalavimus, darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

7.2 ugdymo priemonės ir kitos išlaidos, tiesiogiai susijusios su NVŠ programos vykdymu.

8.   NVŠ lėšų negalima naudoti:

8.1.   pramoginių renginių, vaikų poilsio ir su jomis susijusioms išlaidoms apmokėti;

8.2.   bendrąjį ugdymą teikiančių mokyklų vykdomoms NVŠ programoms finansuoti;

8.3.   formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti;

8.4.   patalpų nuomos, remonto, rekonstrukcijos ir statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;

8.5.   NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

9. 1 proc. NVŠ tikslinės valstybės dotacijos lėšų Savivaldybė gali naudoti NVŠ kokybei užtikrinti.

10. NVŠ teikėjams, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija yra ne Savivaldybė, lėšos skiriamos pagal NVŠ teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sudarytas sutartis (toliau – Sutartis), atsižvelgiant į mokinių, pasirinkusių Savivaldybės NVŠ programas ir sudariusių ugdymosi sutartis su NVŠ teikėjais skaičių, programos trukmę.

11. Švietimo teikėjams, kurių steigėja yra Savivaldybė, lėšos pervedamos Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka papildant įstaigos biudžeto sąmatą pagal mokinių, pasirinkusių Savivaldybės NVŠ programas ir sudariusių su NVŠ teikėjais ugdymosi sutartis skaičių, programos trukmę.

12. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei mažinamas Savivaldybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis (jei toks yra) už neformalųjį vaikų švietimą.

13. Lėšas NVŠ teikėjams pagal Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus (toliau – Švietimo skyrius) pateiktus duomenis planuoja Savivaldybės administracijos Finansų ir ekonomikos skyrius, o perveda Savivaldybės administracijos Centrinis apskaitos skyrius.

14.  NVŠ lėšoms gauti turi būti atidaryta atskira banko sąskaita. Ši nuostata galioja tik Aprašo 10 punkte nurodytiems NVŠ teikėjams.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI NVŠ TEIKĖJUI

 

15. Savivaldybės lėšos NVŠ programoms įgyvendinti Kauno mieste Aprašo nustatyta tvarka gali būti skiriamos tik tiems NVŠ teikėjams – mokykloms (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), laisviesiems mokytojams (fiziniams asmenims, užsiimantiems individualia švietimo teikėjo veikla) arba kitiems NVŠ tiekėjams (įstaigoms, įmonėms, organizacijoms), taip pat valstybės narės juridiniams asmenims ar kitoms organizacijoms, ar jų padaliniams, įsteigtiems Lietuvos Respublikoje, kuriems švietimas nėra pagrindinė veikla), Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka turintiems teisę vykdyti švietimo veiklą, kurie:

15.1. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt; ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos aprašas (byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720.pdf);

15.2. turi NVŠ programai (-oms) įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

15.3.  teisės aktų nustatyta tvarka užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo (si) aplinką;

15.4.  turi asmenis, pagal Švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais. Jei šie asmenys nėra pedagogai – Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka turi būti išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą. Asmenys, įgiję aukštąjį išsilavinimą, pedagoginių ir psichologinių žinių kursą turi įgyti per metus nuo darbo pradžios. Asmenys, neturintys aukštojo išsilavinimo, gali vykdyti NVŠ programas, jei tuo pat metu lanko pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

16.    Laisvieji mokytojai (pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan.), norintys įgyvendinti NVŠ programas:

16.1.  turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 15.4 papunktyje;

16.2. teisės aktų nustatyta tvarka turi įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

16.3. turi registruotis ŠMIR ir, vadovaudamiesi 15.1 papunktyje nurodyta tvarka, užpildyti laisvojo mokytojo duomenų kortelę arba kreiptis į Savivaldybės ŠMIR tvarkytoją dėl duomenų paskelbimo ŠMIR duomenų bazėje.

17.  NVŠ teikėjas iš ŠMIR išregistruojamas Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-1871 „Dėl Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS

18.     Rengti NVŠ programas ir pateikti Savivaldybei įvertinti programų atitiktį nustatytiems reikalavimams gali tik Aprašo 15–16 punktų nuostatas atitinkantys NVŠ teikėjai.

19.    NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito NVŠ paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. V-554 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“ pakeitimo“, nuostatas.

20.    NVŠ teikėjas gali pateikti vertinti pageidaujamą skaičių NVŠ programų, užregistruotų Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR), ir gauti valstybės biudžeto lėšų šioms programoms įgyvendinti Savivaldybės lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka. Vienai programai pildoma viena paraiškos forma.

21.    Tuo atveju, kai NVŠ teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.

22.     NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po dvi pedagogines valandas per savaitę ir ne mažiau kaip aštuonias pedagogines valandas per mėnesį.

23.    Sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams priima Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Neformaliojo vaikų švietimo programų reikalavimams vertinimo komisijos siūlymą. Priėmus teigiamą sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, Savivaldybės atsakingas asmuo per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat gali būti skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.

 

VI SKYRIUS

NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS

 

24. NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimo tikslas – užtikrinti, kad mokinio krepšelio lėšos NVŠ būtų skirtos nustatytus reikalavimus atitinkančioms NVŠ programoms įgyvendinti.

25. NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimo uždaviniai:

25.1. įvertinti NVŠ programos atitiktį Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos nuostatoms pagal Aprašo 2 priede nurodytus NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimo kriterijus;

25.2. suteikti teisę NVŠ teikėjui gauti valstybės biudžeto lėšas patvirtintai NVŠ programai įgyvendinti.

26. NVŠ programos atitiktis reikalavimams vertinama laikantis šių principų:

26.1. etiškumo – NVŠ programos atitiktis reikalavimams vertinama vadovaujantis etikos ir bendrosios moralės normomis, nešališkai, sąžiningai, kruopščiai ir atsakingai;

26.2. skaidrumo – NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimas grindžiamas nustatytais kriterijais;

26.3. viešumo – informacija NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimą skelbiama viešai.

27. NVŠ teikėjas, turintis teisę teikti NVŠ programas ir siekiantis, kad būtų patvirtinta jo NVŠ programos atitiktis reikalavimams, Švietimo skyriui 2 egzemplioriais pateikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams nustatymo paraišką (1 priedas) ir jos elektroninį variantą, įrašytą formatu, suderinamu su programos „Word“ formatu. Vienai NVŠ programai pildoma viena paraiškos forma.

28. NVŠ programų atitiktį reikalavimams vertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš NVŠ programų vertinimo srityje patirtį turinčių įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų. Komisija vertina NVŠ programas pagal Aprašo 2 priede nurodytus kriterijus. Programos gali būti teikiamos vertinti du kartus metuose – mokslo metų ir kalendorinių metų pradžioje.

29. NVŠ programos atitiktis reikalavimams patvirtinama, jeigu NVŠ programa atitinka Aprašo 2 priede nurodytus 1.2, 1.4, 2.1, 3, 4.1, 6 kriterijus (šie kriterijai įvertinti „Atitinka“) ir iš dalies atitinka ar atitinka likusius kriterijus (likę kriterijai įvertinti „Iš dalies atitinka“ ar „Atitinka“).

30. NVŠ programos atitiktis reikalavimams nepatvirtinama, jeigu NVŠ programa neatitinka bent vieno Aprašo 2 priede nurodyto kriterijaus (bent vienas kriterijus įvertintas „Neatitinka“) arba tik iš dalies atitinka 1.2, 1.4, 2.1, 3, 4.1, 8.2 ar 6 kriterijus (bent vienas šių kriterijų įvertintas „Iš dalies atitinka“).

31. Įvertinusi programas, Komisija teikia siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui, kuris, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams patvirtinimo.

32. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinus NVŠ programų atitiktį reikalavimams, Švietimo skyriaus specialistai per 3 darbo dienas NVŠ programos įvertinimą pažymi KTPRR. Reikalavimus atitinkančių NVŠ programų sąrašas taip pat skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programas.

33. NVŠ programos atitiktis reikalavimams patvirtinama vienų metų laikotarpiui ir gali būti pratęsiama dar vieniems metams, jeigu nenustatoma 34 punkte nurodytų pažeidimų dėl NVŠ programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės. Bendras NVŠ programos atitikties reikalavimams patvirtinimo laikotarpis negali viršyti 3 metų.

34. Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę panaikinti sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams patvirtinimo šiais atvejais:

34.1. jeigu nustatoma, kad vykdydamas programą NVŠ teikėjas nesilaikė visų NVŠ programos vertinimo metu patvirtintų kriterijų;

34.2. jei NVŠ programos įgyvendinimo stebėsenos metu nustatomi žymūs neatitikimai ir (arba) pažeidimai;

34.3. paaiškėjus, kad įgyvendindamas NVŠ programą NVŠ teikėjas pažeidžia Lietuvos Respublikos teisės aktus;

34.4. paaiškėjus, kad NVŠ programos vykdymu pagrįstai skundžiasi ugdytiniai ar jų tėvai (globėjai, rūpintojai).

35. Priėmus teigiamą sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartį su mokinių (ugdytinių) tėvais (globėjais, rūpintojais), privalo kreiptis į Informacinių technologijų centrą dėl duomenų tvarkytojų teisių suteikimo Mokinių registre, per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja Mokinių registre NVŠ programoje dalyvaujančius vaikus ir pateikia Švietimo skyriui iš Mokinių registro atspausdintą ir pasirašytą NVŠ programoje dalyvaujančių vaikų sąrašą.

36. Už NVŠ programoje dalyvaujančių vaikų sąrašuose pateiktų duomenų tikrumą NVŠ teikėjas atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

37. Švietimo skyrius turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programoje dalyvaujančius vaikus ir kitą informaciją, susijusią su NVŠ programos įgyvendinimu.

38. Švietimo skyriaus specialistai tikrina NVŠ teikėjo pateikiamus duomenis apie NVŠ programoje dalyvaujančius vaikus, atlieka bendrą Savivaldybės patvirtintose NVŠ programose dalyvaujančių vaikų apskaitą (sudaro būtinus sąrašus), renka ir apibendrina kitus Savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos apraše nurodytus statistinius duomenis apie Savivaldybės NVŠ lėšų skyrimą ir panaudojimą NVŠ programoms įgyvendinti.

39. NVŠ programų įgyvendinimo stebėseną ir priežiūrą vykdo:

39.1. sporto sričių programų – Savivaldybės administracijos Sporto skyrius;

39.2. kitų programų – Švietimo skyrius.

 

VII  SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

 

40. Pasibaigus kalendoriniams metams, per 20 darbo dienų finansavimą gavę NVŠ teikėjai Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų panaudojimo ataskaitą (3 priedas). Iš šių ataskaitų automatiškai ŠVIS sugeneruojama suminė Savivaldybės NVŠ lėšų panaudojimo ataskaita.

41. Pasibaigus kalendoriniams metams, per 10 darbo dienų finansavimą gavę NVŠ teikėjai Savivaldybės administracijos Centriniam apskaitos skyriui pateikia biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (2 forma), patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.

42. Pasibaigus kalendoriniams metams per 20 darbo dienų Savivaldybės administracijos Centrinis apskaitos skyrius Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia metinę, ketvirtinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (2 forma), patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.

43. NVŠ teikėjas skirtas ir nepanaudotas Savivaldybės NVŠ lėšas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą iki kalendorinių metų gruodžio 31 dienos.

44. NVŠ teikėjas gautų lėšų apskaitą tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

45. Iki kitų metų sausio 5 d. Savivaldybės administracijos Centrinis apskaitos skyrius skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas grąžina į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos sąskaitą Nr. LT307300010002457205.

 

VIII  SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. NVŠ teikėjas naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, taip pat užtikrina programos vykdymo kokybę ir priežiūrą.

47. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

48. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi (bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose  tam tikslui pritaikytose erdvėse).

49. Ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas Savivaldybės biudžeto lėšas NVŠ teikėjas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą.

50. Savivaldybės ŠMIR tvarkytojas ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, teikia kitą  informacinę ir metodinę pagalbą NVŠ teikėjams.

51. Savivaldybė, panaudojusi visas jai skirtas NVŠ lėšas, siekia, kad NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų maksimaliai, kad būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė ir prieinamumas.

52. Aprašo įgyvendinimo priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka vykdo Savivaldybės administracijos direktorius.

____________________________

 


 

Kauno miesto savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo lėšų 

skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA

 

 

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

 

2.

Kodas

 

3.

Juridinis statusas

 

4.

Adresas

 

5.

Telefono numeris

 

6.

El. pašto adresas

 

7.

Interneto svetainės adresas

 

8

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.)

 

9.

Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą

10.

Vardas ir pavardė

 

11.

El. pašto adresas

 

12.

Telefono numeris

 

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

13.

Vardas ir pavardė

 

14.

Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr.,

el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio, juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje

15.

Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas

Taip

Ne

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

 

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.

Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas

Taip

Ne

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

 

El. paštas

Rekomenduoja /

bendradarbiauja

 

 

 

 

 

R

B

 

 

 

 

 

R

B

 

 

 

 

 

 

 

 

INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ

 

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

 

Informacija apie NVŠ programos turinį

6.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

 

7.

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

 

8.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

 

9.

Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą)

 

 

10.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (svetainė, kurioje pateikiama kita svarbi informacija apie programą)

http://

11.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti)........................

12.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

 

13.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

 

14.

Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius:

□ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

□ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;

□ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

□ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

□ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

□ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų

15.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

□ Pažinti save ir save gerbti

□ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

□ Kryptingai siekti tikslų

□ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

□ Valdyti emocijas ir jausmus

□ Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

□ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

□ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

□ Padėti kitiems ir priimti pagalbą

□ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

□ Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

□ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

□ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

□ Aktyviai ir kūrybingai veikti

□ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

□ Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

□ Išsakyti mintis

□ Išklausyti

□ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

□ Parinkti tinkamą kalbos stilių

□ Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

□ Klausti ir ieškoti atsakymų

□ Daryti išvadas

□ Plėsti akiratį

□ Stebėti, vertinti

□ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

□ Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

□ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

□ Išsikelti realius mokymosi tikslus

□ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

□ Vertinti mokymosi pažangą

□ Numatyti tolesnius žingsnius

□ Kita – įrašykite:

 

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

16.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso val.:

 

 

 

17.

Programos apimtis ir trukmė

 

valandas per savaitę

 

kartus per mėnesį

 

mėnesių

skaičius

Mažiausiai 2 val. per savaitę

Mažiausiai 8 val. per mėnesį

Mažiausiai 3 mėn.

18.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

 

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų: 20 21 metai

19.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

 

Berniukams       Mergaitėms

20.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)

 

 

 

21.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičius grupėje)

 

 

 

22.

Numatomas grupių skaičius

 

 

 

23.

Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

 

 

24.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese

 

 

25.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtį ir kvalifikaciją, kompetencijas)

 

 

26.

Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais:

savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;

prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties;

individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai

□ TAIP

27.

Patvirtinkite, kad:

vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių ir renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos

 

Programos įgyvendinimo priemonės:

nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų

□ TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

□ TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau kaip mėn.)

TAIP

 

 

Institucijos vadovas /

laisvasis mokytojas

A. V.

__________________________

(vardas, pavardė)

 

__________________

(parašas)

______________


 

Kauno miesto savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo lėšų

skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programa) teikėjas

NVŠ programos pavadinimas

NVŠ programos kodas KTPRR

 

 

 

 

 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

1. NVŠ programos tikslingumas

1.1. Prioritetai

Programa atitinka Savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra

 

1.2. Principai

Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais

 

1.3. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją

 

1.4. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą

 

Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius

 

2. Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas)

 

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais

 

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu

 

3. NVŠ programos apimtis

Intensyvumas ir bendra trukmė

NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį

 

4. Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa

 

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultatui įgyvendinti

 

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.

 

5. Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos

 

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime

 

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti

 

6. Kokybė ir atsakomybė

6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingai programą įgyvendinti

 

Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

 

6.2. Mokymosi aplinka

Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui, turi lėšų NVŠ

 

6.3. Kitos teikėjo atsakomybės

Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad vykdant programą bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų

 

 

 

__________________________

(vertintojo vardas, pavardė)

_______________

(parašas)

 

__________________________

(vertintojo vardas, pavardė)

_______________

(parašas)

 

__________________________

(vertintojo vardas, pavardė)

_______________

(parašas)

 


 

Kauno miesto savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo lėšų

skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ PANAUDOJIMO ATASKAITA

 

Savivaldybė.........................

Švietimo teikėjo pavadinimas.........................

 

 

Eil. Nr.

Finansuotos neformaliojo vaikų švietimo programos pavadinimas

Programos kryptis

KTPRR kodas

Vaikų skaičius

(einamųjų metų gruodžio

31 d.)

Gautos lėšos

(Eur)

Panaudotos lėšos

(Eur)

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

Institucijos vadovas / laisvasis mokytojas         ____________         ______________________

(parašas)                    (vardas, pavardė)

 

 

_____________________________