ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ALYTAUS ŠALTINIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS PERTVARKYMO, PAVADINIMO PAKEITIMO IR ALYTAUS ŠALTINIŲ PROGIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. kovo 28 d. Nr. T-97

Alytus

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Biudžetinių įstaigų įstatymo 6 straipsnio 5 dalimi, Civilinio kodekso 2.43 straipsniu, Švietimo įstatymo 41 straipsnio 4 dalimi ir 43 straipsnio 3 dalimi, Alytaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendruoju planu, patvirtintu Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2016 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. T-169 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano ir jo priedų patvirtinimo“, Alytaus miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pertvarkyti Alytaus Šaltinių pagrindinės mokyklos vidaus struktūrą – nekomplektuoti devintųjų ir dešimtųjų klasių nuo 2019 m. rugsėjo 1 dienos.

2. Pakeisti nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. Alytaus Šaltinių pagrindinės mokyklos tipą į progimnazijos tipą ir šią mokyklą pavadinti Alytaus Šaltinių progimnazija.

3. Patvirtinti Alytaus Šaltinių progimnazijos nuostatus (pridedama).

4. Įgalioti Alytaus Šaltinių progimnazijos direktorių:

4.1. pasirašyti Progimnazijos nuostatus;

4.2. įregistruoti Progimnazijos nuostatus Juridinių asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka VĮ Registrų centro Alytaus filiale.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotoja                                                                                      Valė Gibienė

 

 

PATVIRTINTA

Alytaus miesto savivaldybės tarybos

2019 m. kovo 28 d.

sprendimu Nr. T-97

 

PRITARTA

Mokyklos tarybos

2019 m. vasario 25 d. posėdyje

(protokolo Nr. 2)

 

 

ALYTAUS ŠALTINIŲ PROGIMNAZIJOS

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Alytaus Šaltinių progimnazijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Alytaus Šaltinių progimnazijos (toliau – progimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, progimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinimo dokumentų išdavimą, progimnazijos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo, ar pertvarkymo tvarką.

2. Progimnazijos oficialus pavadinimas – Alytaus Šaltinių progimnazija; trumpasis pavadinimas – Šaltinių progimnazija. Progimnazija įregistruota juridinių asmenų registre, kodas 191056390.

3. Progimnazijos istorija: Alytaus 7-osios vidurinės mokyklos įsteigimo pradžia – 1975 m. rugsėjo 1 d. Alytaus Šaltinių pagrindinės mokyklos veiklos pradžia – 2002 m. rugsėjo 1 d. Alytaus Šaltinių progimnazijos veiklos pradžia – 2019 m. rugsėjo 1 d.

4. Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Progimnazijos priklausomybė – savivaldybės progimnazija.

6. Progimnazijos savininkė – Alytaus miesto savivaldybė, kodas 188706935, Rotušės a. 4, LT-62506 Alytus.

7. Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Alytaus miesto savivaldybės taryba, kuri vykdo savininko teises ir pareigas, numatytas Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme ir kituose įstatymuose.

8. Progimnazijos buveinė – Lauko g. 23, LT-62338 Alytus.

9. Progimnazijos grupė – bendrojo ugdymo progimnazija.

10. Progimnazijos tipas – progimnazija.

11. Progimnazijos pagrindinė paskirtis – pradinio ir pagrindinio ugdymo programos pirmos dalies vykdymas.

12. Progimnazijos kitos paskirtys – specialiųjų mokymosi poreikių turinčių mokinių integravimas.

13. Mokymo kalba – lietuvių kalba.

14. Mokymo forma – dieninė, savarankiško mokymosi, mokymo namuose, nuotolinė.

15. Progimnazija yra viešas juridinis asmuo, turintis antspaudą su savivaldybės herbu ir savo pavadinimu Alytaus Šaltinių progimnazija, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Biudžetinių įstaigų įstatymu, Švietimo įstatymu ir kitais įstatymais, teisės aktais bei šiais nuostatais. Veiklos laikotarpis neribotas.

16. Progimnazija turi interneto svetainę www.saltiniai.alytus.lm.lt, joje viešai skelbia informaciją apie progimnazijos veiklą Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

17. Progimnazijos veiklos sritis – švietimas.

18. Progimnazijos švietimo veiklos rūšys:

18.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

18.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

18.2.1. priešmokyklinis ugdymas, kodas 85.10.20;

18.2.2. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

18.2.3. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

18.2.4. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

18.2.5. kitas niekur nepriskirtas, kodas 85.59;

18.2.6. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60;

19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

19.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

19.2. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90, ir medicininės ir odontologinės praktikos veikla, kodas 86.23;

19.3. nuosavo ar nuomojamojo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20.

20. Progimnazijos veiklos tikslas – plėsti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetenciją, būtiną tolimesniam mokymuisi, sėkmingai socialinei integracijai.

21. Progimnazijos veiklos uždaviniai:

21.1. teikti mokiniams kokybišką pradinį ir pagrindinį išsilavinimą bei priešmokyklinio ir neformaliojo vaikų švietimo paslaugas;

21.2. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;

21.3. teikti mokiniams reikiamą informacinę, socialinę pedagoginę, psichologinę, specialiąją pedagoginę pagalbą;

21.4. užtikrinti sveiką ir saugią ugdymo (si) aplinką.

22. Vykdydama jai pavestus uždavinius progimnazija atlieka šias funkcijas:

22.1. vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir progimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat į mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

22.2. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies papildančius bei mokių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo (vaikų) švietimo programas;

22.3. vykdo priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, pagrindinio ugdymo antrosios dalies, specialiąją pradinio ugdymo, specialiąją pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;

22.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

22.5. išduoda pradinio išsilavinimo pažymėjimus pagrindinio išsilavinimo I dalies baigimo pažymėjimus, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus ir mokymosi pasiekimų pažymėjimus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

22.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

22.7. teikia švietimo informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, minimalios priežiūros priemones;

22.8. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

22.9. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (pailgintos darbo dienos grupes, būrelius, klubus, stovyklas, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;

22.10. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti kvalifikaciją;

22.11. užtikrina higienos normų, kitų teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

22.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą šiuolaikišką materialinę bazę;

22.13. organizuoja mokinių maitinimą progimnazijoje;

22.14. viešai skelbia informaciją apie progimnazijos veiklą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

22.15. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

23. Progimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

23.1. individualizuoti ir diferencijuoti ugdymą atsižvelgdama į mokinių siekius, polinkius ir gebėjimus, sudarydama jiems galimybes planuoti profesinę karjerą;

23.2. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus, atitinkančius progimnazijos tikslus ir uždavinius;

23.3. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

23.4. priartinti mokymo turinį prie mokinių gyvenimo poreikių, stiprinti bendrųjų gebėjimų ir kompetencijos ugdymą, dalykų žinių ir metodų integravimą;

23.5. progimnazijoje sudaryti sąlygas mokiniams plėtoti savo gabumus;

23.6. stebėti ir vertinti ugdymo procesą, taikyti įvairias tyrimo metodikas progimnazijos veiklos kokybei įsivertinti ir ugdymo tobulinimui užtikrinti;

23.7. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

23.8. vykdyti savivaldybės, šalies ir tarptautinius švietimo projektus socialinei, pilietinei ir kultūrinei veiklai užtikrinti;

23.9. stoti ir jungtis į progimnazijų, mokytojų, vadovų asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

23.10. gauti paramą teisės aktų nustatyta tvarka;

23.11. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis;

23.12. vykdyti neformaliojo švietimo programas mokiniams, kurie nesimoko pagal bendrojo ugdymo programas progimnazijoje.

24. Progimnazija privalo užtikrinti:

24.1. sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo (-si) aplinką;

24.2. geros kokybės švietimą;

24.3. ugdymo programų įgyvendinimą;

24.4. mokymosi sutarčių sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

24.5. atvirumą vietos bendruomenei.

 

IV SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

25. Progimnazijos veikla organizuojama pagal:

25.1. direktoriaus patvirtintą Progimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Progimnazijos taryba ir Alytaus miesto savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

25.2. direktoriaus patvirtintą metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Progimnazijos taryba;

25.3. iki ugdymo proceso pradžios direktoriaus patvirtintą Progimnazijos ugdymo planą, kurio projektas turi būti suderintas su Progimnazijos taryba ir Alytaus miesto savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu.

26. Progimnazijai vadovauja direktorius. Progimnazijos direktorius į pareigas skiriamas konkurso būdu.

27. Alytaus miesto savivaldybės taryba, vadovaudamasi teisės aktais:

27.1. tvirtina metinį biudžetą (skiria įstaigos metinius asignavimus);

27.2. tvirtina, keičia ir papildo Progimnazijos nuostatus;

27.3. priima sprendimus dėl:

27.3.1. direktoriaus skyrimo, atleidimo, darbo užmokesčio nustatymo ir tarnybinių nuobaudų skyrimo;

27.3.2. progimnazijos reorganizavimo, pertvarkymo ir likvidavimo;

27.3.3. sprendžia kitus teisės aktuose ir progimnazijos nuostatuose jos kompetencijai priskirtais klausimais.

28. Alytaus miesto savivaldybės meras vadovaudamasis teisės aktais:

28.1. pasirašo darbo sutartį su progimnazijos direktoriumi;

28.2. tvirtina Progimnazijos direktoriaus darbo grafiką;

28.3. Alytaus miesto savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas teisės aktų nustatyta tvarka rengia Progimnazijos direktoriaus pareigybės aprašymą ir teikia jį tvirtinti savivaldybės merui.

29. Kvalifikacinius reikalavimus progimnazijos direktoriui nustato švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu patvirtinti Savivaldybių švietimo įstaigų vadovų kvalifikaciniai ir viešojo konkurso organizavimo reikalavimai.

30. Progimnazijos direktorius:

30.1. atskaitingas Alytaus miesto savivaldybės tarybai;

30.2. savo užduočių vykdymo klausimais pavaldus Alytaus miesto savivaldybės merui arba jo įgaliotam asmeniui;

30.3. tvirtina Progimnazijos vidaus struktūrą, Progimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

30.4. nustato progimnazijos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui (skyriaus vedėjo), progimnazijos struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;

30.5. tvirtina mokytojų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo progimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

30.6. priima mokinius Alytaus miesto savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis ir jas nutraukia teisės aktų nustatyta tvarka;

30.7. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, Progimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;

30.8. suderinęs su Progimnazijos taryba, tvirtina Progimnazijos darbo tvarkos taisykles;

30.9. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

30.10. organizuoja ir koordinuoja progimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina progimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

30.11. ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais organizuoja mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus;

30.12. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

30.13. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, Metodinę tarybą, darbo ir mokytojų metodines grupes;

30.14. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, nustatytas Vaiko teisių apsaugos įstatyme;

30.15. sudaro Vaiko gerovės komisiją, Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;

30.16. kiekvienais metais teikia progimnazijos bendruomenei ir tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą;

30.17. sudaro progimnazijos vardu sutartis progimnazijos funkcijoms atlikti;

30.18. organizuoja progimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

30.19. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja progimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

30.20. rūpinasi mokytojų metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas tobulinti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

30.21. inicijuoja progimnazijos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

30.22. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir progimnazijai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis vaiko teisių apsaugos institucijomis;

30.23. atstovauja progimnazijai kitose institucijose;

30.24. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams ugdymui;

30.25. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas;

30.26. savo darbo laiką tvarko pats, nepažeisdamas darbo teisės normų nustatytų maksimaliojo darbo laiko ir minimaliojo poilsio laiko trukmės reikalavimų (įskaitant atostogas ir komandiruotes).

31. Progimnazijos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi progimnazijoje, demokratinį progimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų progimnazijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, progimnazijos veiklos rezultatus.

 

V SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS SAVIVALDA

 

32. Progimnazijos taryba yra aukščiausia progimnazijos savivaldos institucija. Taryba telkia progimnazijos mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų atstovus svarbiausiems tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti. Taryba padeda spręsti progimnazijai aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems progimnazijos interesams.

33. Progimnazijos tarybos nuostatus tvirtina Progimnazijos taryba.

34. Progimnazijos taryba sudaroma iš progimnazijoje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių. Tarybos narių skaičius – 9.

35. Į Progimnazijos tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja visuotinis mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas, mokytojus – Progimnazijos taryba, 7–8 klasių mokinius – Mokinių taryba. Progimnazijos taryba renkama metų pradžioje dvejų metų kadencijai. Progimnazijos tarybos narys gali dirbti ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Nutrūkus Progimnazijos tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, organizuojami naujo nario rinkimai.

36. Progimnazijos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto vienodai, lemia pirmininko balsas. Progimnazijos direktorius ir kitų savivaldos institucijų atstovai bei progimnazijos bendruomenės nariai tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

37. Progimnazijos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu Progimnazijos tarybos narių posėdyje. Progimnazijos direktorius negali būti Progimnazijos tarybos pirmininkas.

38. Progimnazijos taryba:

38.1. teikia siūlymus dėl progimnazijos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

38.2. pritaria Progimnazijos nuostatams, Strateginiam planui, progimnazijos metiniam Veiklos planui, Progimnazijos darbo tvarkos taisyklėms, Ugdymo plano projektui ir kitiems progimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, kuriuos teikia progimnazijos direktorius;

38.3. teikia siūlymus progimnazijos direktoriui dėl Progimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Progimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;

38.4. svarsto progimnazijos lėšų naudojimo klausimus;

38.5. išklauso progimnazijos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus progimnazijos direktoriui dėl progimnazijos veiklos kokybės tobulinimo;

38.6. teikia siūlymus Alytaus miesto savivaldybės tarybai dėl progimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

38.7. svarsto mokytojų Metodinės tarybos, mokinių ir jų tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar progimnazijos bendruomenės narių iniciatyvą ir teikia siūlymus progimnazijos direktoriui;

38.8. teikia siūlymus dėl progimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant progimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

38.9. svarsto progimnazijos direktoriaus Progimnazijos tarybai teikiamus klausimus, inicijuoja vietos bendruomenės, šeimos ir progimnazijos bendradarbiavimą;

38.10. kiekvienais metais Progimnazijos taryba vertina progimnazijos vadovo metinę ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos mokyklos savininko teisias ir pareigas įgyvendinančiai institucijai.

39. Progimnazijos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams. Progimnazijos direktorius, Alytaus miesto savivaldybės taryba, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustatę, kad Progimnazijos tarybos priimti sprendimai prieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems progimnazijos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Progimnazijos tarybai juos svarstyti iš naujo. Progimnazijos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta tvarka.

40. Progimnazijos taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito progimnazijos bendruomenei.

41. Progimnazijos mokytojų taryba (toliau – Mokytojų taryba) – nuolat veikianti progimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro progimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi progimnazijoje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.

42. Mokytojų tarybai vadovauja progimnazijos direktorius.

43. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia progimnazijos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai tuo metu dirbančių Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.

44. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams ir kartą per pusmetį. Prireikus šaukiami neeiliniai posėdžiai.

45. Mokytojų taryba:

45.1. aptaria praktinius švietimo organizavimo, mokinių ugdymo kokybės klausimus;

45.2 svarsto valstybės nustatytą švietimo standartų įgyvendinimą, ugdymo turinio atnaujinimą, optimalių mokymosi sąlygų ir mokytojų veiklos tobulinimo būdus;

45.3. analizuoja ugdymo planų, progimnazijos veiklos ir ugdymo programų įgyvendinimą;

45.4. aptaria skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo programas, metodus;

45.5. nustato bendrą mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo, panaudojimo tvarką;

45.6. kartu su progimnazijos pagalbos vaikui specialistais, visuomenės sveikatos priežiūros specialistu, Alytaus pedagoginės psichologinės tarnybos psichologais sprendžia mokinių sveikatos, saugios aplinkos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;

45.7. teikia siūlymus Progimnazijos tarybai įvairiais progimnazijos veiklos organizavimo ir ugdymo klausimais;

45.8. svarsto ir priima rekomendacijas teisės aktų nustatytais ir progimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais.

46. Progimnazijoje sudaromos mokytojų metodinės grupės ir Metodinė taryba. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą progimnazijoje, teikia progimnazijos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo. Metodinės tarybos nariai yra metodinių grupių vadovai ir pagalbos mokiniui specialistai.

47. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos mokiniui specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetenciją, suderintą su progimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir progimnazijos pažangos. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai.

48. Metodinės tarybos ir mokytojų metodinių grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui (skyriaus vedėjas).

49. Progimnazijos mokinių taryba (toliau – Mokinių taryba) – nuolat veikianti mokinių savivaldos institucija.

50. Mokinių tarybos narių skaičių ir veiklos kadencijos trukmę nustato progimnazijos direktorius.

51. Mokinių tarybos nariai yra klasių susirinkimų deleguoti atstovai.

52. Mokinių tarybos pirmininką renka šios tarybos nariai atviru balsavimu.

53. Mokinių tarybos posėdžiai vyksta vieną kartą per mėnesį. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma.

54. Mokinių taryba:

54.1. atstovauja visoms progimnazijos mokinių grupėms, išreiškia ir gina jų interesus;

54.2. dalyvauja rengiant progimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

54.3. teikia pasiūlymus dėl ugdymo proceso tobulinimo, mokinių skatinimo ir nuobaudų skyrimo tvarkos;

54.4. inicijuoja ir padeda organizuoti progimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;

54.5. dalyvauja teisės pažeidimų, progimnazijos nelankymo, alkoholio, tabako ir kitų psichotropinių medžiagų vartojimo, ŽIV/AIDS, smurto ir nusikalstamumo prevencijos programose;

54.6. inicijuoja mokinių elgesio taisyklių kūrimą, svarstymą ir priėmimą, prižiūri jų laikymąsi;

54.7. kuria teigiamą progimnazijos įvaizdį;

54.8. svarsto progimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus;

54.9. deleguoja narius į Alytaus miesto savivaldybės mokinių tarybą.

55. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija renkama klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija aptaria su klasės auklėtoju klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymų progimnazijos tarybai ir direktoriui.

56. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais progimnazijos direktorius gali organizuoti klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų vadovų pasitarimus.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

57. Darbuotojai į darbą progimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

58. Progimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

59. Progimnazijos direktorius, jo pavaduotojai ugdymui (skyrių vedėjai) ir mokytojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR PROGIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

60. Progimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Alytaus miesto savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka. Progimnazijos bendruomenės nariai gali naudotis progimnazijos patalpomis ir kitu turtu neatlygintinai teisės aktų nustatyta tvarka.

61. Progimnazijos lėšos:

61.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Alytaus miesto savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

61.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

61.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

61.4. paramos pagal Labdaros ir paramos įstatymą lėšos;

61.5. kitos teisėtai gautos lėšos.

62. Lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

63. Progimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

64. Progimnazijos finansinė veikla kontroliuojama Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

65. Progimnazijos veiklos priežiūrą atlieka savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorės vertintojus.

 

VIII SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS REORGANIZAVIMAS, PERTVARKYMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

66. Progimnazija registruojama Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

67. Progimnazija reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

NUOSTATŲ KEITIMŲ TVARKA

 

68. Progimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi, pasikeitus bendriesiems nuostatams arba progimnazijos direktoriaus ar Progimnazijos tarybos iniciatyva. Naujos redakcijos nuostatus arba pataisas tvirtina Alytaus miesto savivaldybės taryba.

 

_______________