PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2023 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2023 m. sausio 26 d. Nr. T1-16

Plungė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 punktu, 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 ir 48 straipsniais, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. A1-911 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Plungės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Plungės rajono savivaldybės 2023 metų Užimtumo didinimo programą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės tarybos 2022 m. vasario 10 d. sprendimą Nr. T1-11 „Dėl Plungės rajono savivaldybės 2022 metų Užimtumo didinimo programos patvirtinimo.“

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Plungės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt .

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Audrius Klišonis

 

PATVIRTINTA

Plungės rajono savivaldybės

tarybos 2023 m. sausio 26 d.

sprendimu Nr. T1-16  

 

PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

2023 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROJI DALIS

 

1. Plungės rajono savivaldybės 2023 metų Užimtumo didinimo programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 20 straipsnio 2 dalimi ir 48 straipsnio 2 dalimi bei Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. A1-911 redakcija).

2. Programos tikslai:

2.1. sudaryti galimybę bedarbiams, piniginės socialinės paramos gavėjams, įsiregistravusiems Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Klaipėdos klientų aptarnavimo departamento Plungės skyriuje (toliau – Užimtumo tarnybos Plungės skyrius, Užimtumo tarnyba), atnaujinti darbinius įgūdžius, integruotis į darbo rinką ir mažinti socialinę įtampą ir atskirtį tarp bendruomenės narių, įveiklinti besiruošiančius darbo rinkai asmenis, taip pat padidinti bedarbių galimybes susirasti nuolatinį darbą ir didinti Plungės rajono gyventojų užimtumą;

2.2. sutvarkyti Plungės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) bendro naudojimo viešąsias erdves, atlikti kitus visuomenei naudingus darbus, teikiančius socialinę naudą vietos bendruomenei.

3. Programa atitinka Plungės rajono savivaldybės 2023–2025 metų strateginio veiklos plano Socialiai saugios ir sveikos aplinkos kūrimo programos tikslą.

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

4. Užimtumo didinimo programa parengta vadovaujantis bendradarbiavimo, kompleksiškumo, individualumo, tęstinumo, efektyvumo, ekonomiškumo ir viešumo principais. Siekiant nustatyti Užimtumo didinimo programos įgyvendinimo mąstą pagal asmenų poreikius, buvo analizuojamas ir vertinamas asmenų užimtumo poreikis, reikalingų paslaugų ir priemonių rūšys, finansavimo poreikis.

5. Statistikos departamento duomenimis, 2022 metų pradžioje Savivaldybėje gyveno 33 251 gyventojas. Rajono centre – Plungėje – gyvena apie 16 026 gyventojai, tai 48,2 proc. visų Savivaldybės gyventojų, 17 225 gyventojai gyvena seniūnijų centruose ir kaimuose, kas sudaro 51,8 proc., 65,8 proc. visų gyventojų sudaro darbingo amžiaus asmenys, o tai  6,5 proc. daugiau nei 2021 m. 22,0 proc. – pensinio amžiaus asmenys, 5 798 vaikų iki 18 metų amžiaus, o tai 17,43 proc. visų rajono žmonių, Plungės rajono savivaldybėje nemažą gyventojų dalį sudaro pagyvenę ir neįgalūs asmenys. Statistikos duomenimis, palyginti su bendru rajono gyventojų skaičiumi, jie sudaro 33,9 proc.

6. Savivaldybėje registruotų bedarbių ir darbingo amžiaus asmenų santykis didesnis nei Lietuvos vidurkis (6,3 proc.). 2022 metų spalio 1 dieną Savivaldybėje nedarbo lygis sudarė 6,9 proc., tačiau jis yra mažesnis palyginti su Telšių apskrities vidurkiu, siekiančiu 7,6 proc. Palyginus nedarbo lygį Plungės rajono savivaldybėje su 2021 m. gruodžio 31 d. duomenimis (11,9 proc.), jis sumažėjo 5 procentais.

7. Užimtumo tarnybos Plungės skyriuje iki 2022 m. spalio 1 d. buvo įregistruoti 1 953 darbo ieškantys asmenys, iš kurių 1 440 asmenų – bedarbiai, tai 415 asmenų mažiau nei 2021 metais per tą patį laikotarpį. Tarp įregistruotų darbo neturinčių asmenų, moterys sudarė 57,6 proc. (arba 830 asmenų), jaunesni nei 25 metų amžiaus bedarbiai – 14,2 proc. (arba 204 asmenys), vyresni nei 50 m. amžiaus asmenys – 37,5 proc. (arba 540 asmenų), ilgiau nei pusmetį nerandantys darbo – 13,9 proc. (arba 200 asmenų), gyvenantys kaimo vietovėje – 43,3 proc. (arba 624 bedarbiai), turintys negalią – 9,8 proc. visų Plungės užimtumo tarnyboje registruotų asmenų. Daugiausia bedarbių registruota Plungės mieste – 56,7 proc. visų registruotų asmenų.

8. Užimtumo didinimo programoje 2022 m. dalyvavo 28 asmenys, kurie darbų atlikimui nukreipti į Plungės miesto seniūniją. Pasibaigus užimtumo didinimo programai per 3 mėn. buvo 17,9 proc. asmenų, baigusių dalyvauti programoje, o užimtų praėjus 3 mėn. po dalyvavimo programoje, liko 7,1 proc. Užimtumo didinimo programos įgyvendinimui Savivaldybės biudžeto lėšos nebuvo panaudotos.

9. Užimtumo problemoms reikšmės turi asmenų motyvacijos stoka, sveikatos problemos, žema turima kvalifikacija, be to, sunku įdarbinti vyresnio amžiaus asmenis ir neįgaliuosius bei kaimo gyventojus. Plungės užimtumo tarnyboje registruoti asmenys norėtų susirasti nuolatinį darbą, kuris nereikalauja specialaus išsilavinimo ir didelių gabumų: apie 30 proc. – pagalbinio darbininko, 4 proc. – pardavėjo, 4 proc. – valytojo, 3 proc. – nekvalifikuoto statybos darbininko, 2 proc. – apdailininko, 2 proc. – automobilio vairuotojo ir kt.

 

III SKYRIUS

METINIS FINANSAVIMO PLANAS

 

10. Užimtumo didinimo programai įgyvendinti Savivaldybėje 2022 metais iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetui lėšų gauta 80,1 tūkst. eurų, arba 22,8 proc. apskaičiuoto lėšų poreikio. Taip pat iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetui 2022 metų ketvirtame ketvirtyje Savivaldybės direktoriaus patvirtintai Užimtumo didinimo programai, skirtai užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims Modeliui (toliau – Modelis) įgyvendinti, buvo gauta 50 tūkst. eurų.

11. 2023 m. Užimtumo didinimo programai skirta 105 700 Eur (vienas šimtas penki tūkstančiai septyni šimtai eurų) iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetui lėšų, iš kurių numatyta 60 000 Eur (šešiasdešimt tūkstančių eurų) skirti Plungės miesto seniūnijai, kur bus įdarbinta 20 asmenų bedarbių. Jie vidutiniškai bus įdarbinti 2–5 mėn. ir vienam asmeniui išmokamas mėnesinis 926,80 Eur (devynių šimtų dvidešimt šešių eurų aštuoniasdešimt ct.) darbo užmokestis bei 67,12 Eur (šešiasdešimt septyni eurai 12 ct.) kompensacija už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą). Likę 45 700 Eur (keturiasdešimt penki tūkstančiai septyni šimtai eurų) skirti įgyvendinant Modelį, Paslaugų pirkimui bei Atvejo vadybininkui darbo užmokesčiui apmokėti.

 

IV SKYRIUS

UŽIMTUMO PROGRAMOJE DALYVAUJANTYS SUBJEKTAI

 

12. Įgyvendinant 2023 metų Užimtumo didinimo programos priemones, dalyvaus Užimtumo tarnybos Plungės skyriuje darbo ieškantys bedarbiai, atitinkantys LR užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje numatytas tikslines grupes:

12.1. rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

12.2. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

12.3. grįžusieji iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;

12.4. piniginės socialinės paramos gavėjai;

12.5. priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

12.6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

12.7. grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimos nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;

12.8. turintieji pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga;

12.9. asmenys, patiriantys socialinę riziką;

12.10. vyresni nei 40 metų amžiaus.

13. 2023 metais Užimtumo didinimo programa pavedama įgyvendinti Plungės miesto seniūnijai ir Plungės rajono savivaldybės administracijai. Programos priemonėse dalyvaujantys asmenys per metus gali būti įdarbinti iš viso ne mažiau kaip 60 mėnesių. Priemonių įgyvendinimą koordinuoja Užimtumo tarnybos Plungės skyriaus specialistai, atsakingi už priemonių įgyvendinimo koordinavimą (toliau – Priemonių koordinatorius).

14. Susitarimų dėl integracijos į darbo rinką (toliau – Susitarimas) su Tikslinėmis grupėmis rengimą ir pasirašymą 2023 metais vykdys bei Susitarimų įgyvendinimą koordinuos Savivaldybės Socialinės paramos skyriaus vyriausiasis specialistas (toliau – Atvejo vadybininkas).

15. Sudaryta Užimtumo didinimo programos Modeliui įgyvendinti, Atvejo komanda, skirta padėti nustatyti ir pašalinti bedarbių arba besiruošiančių darbo rinkai asmenų įsidarbinimą ribojančias aplinkybes (toliau – Atvejo komanda). 

16. Plungės rajono savivaldybė, 2023 metais įgyvendindama Užimtumo didinimo programą, užtikrins sklandų bedarbių arba besiruošiančių darbo rinkai asmenų aptarnavimą, Paslaugų ir Priemonių joms teikimą, paskirdama Priemonių koordinatorių bei Atvejo vadybininką, kuris įgyvendins Programos Modelį, taip pat organizuoja Užimtumo didinimo programos specialistų mokymus bei sudaro Atvejo komandas, taip pat informuoja Savivaldybėje veikiančias nevyriausybines organizacijas (toliau – NVO) ir Plungės užimtumo tarnybą apie Programą.

17. Plungės miesto seniūnija, vykdydama Programos priemones, įsipareigoja:

17.1. su Užimtumo tarnybos atsiųstais asmenimis, atitinkančiais pateiktus reikalavimus, sudaryti terminuotas darbo sutartis;

17.2. išmokėti įdarbintam asmeniui darbo sutartyje nurodytu laiku nustatytą darbo užmokestį, darbo sutarčiai pasibaigus arba ją nutraukus − kompensaciją už nepanaudotas atostogas;

17.3. užtikrinti darbuotojams teisės aktų reikalavimus atitinkančias darbo sąlygas;

17.4. supažindinti darbuotojus, prieš jiems pradedant dirbti, su darbų atlikimo tvarka ir aprūpinti juos reikiamomis darbo priemonėmis, organizuoti pavėžėjimo paslaugas iki darbo vietos;

17.5. tvarkyti darbuotojų darbo laiko apskaitą.

 

V SKYRIUS

PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

18. Vykdant 2023 m. Užimtumo didinimo programą numatomos Paslaugos:

18.1. palydėti ir padėti Tikslinėms grupėms gauti socialines paslaugas, sveikatos, švietimo ir kitas paslaugas;

18.2. įgyti socialinių įgūdžių ir (ar) motyvacijos dirbti;

18.3. padėti įgyvendinti darbo pareigas ir šeimos nario ar kartu gyvenančio asmens priežiūrą ar slaugą;

18.4. paskatinti grįžti į darbo rinką įsiskolinimų turinčius asmenis;

18.5. padėti asmeniui atvykti iš nuolatinės gyvenamosios vietos į darbo vietą;

18.6. gydyti priklausomybes nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, azartinių žaidimų;

18.7. palaikyti Tikslines grupes darbo vietoje, siekiant užtikrinti tvarų užimtumą;

19. Vykdant 2023 m. Užimtumo didinimo programą numatomos Priemonės:

19.1. asmens įdarbinimas;

19.2. kitos priemonės ir jų teikėjai, kas skirta asmeniui įveiklinti.

20. Pirmenybė dalyvauti Programoje teikiama ilgalaikiams, vyresnio amžiaus ir nekvalifikuotiems bedarbiams, praradusiems darbinius įgūdžius dėl ilgalaikio nedarbo, dėl įvairių socialinių priežasčių negalintiems susirasti darbo ir dėl to atsidūrusiems sunkioje materialinėje padėtyje. Bedarbiams bus siūlomos užimtumo Priemonės, kuriomis bus siekiama atstatyti darbinius ar profesinius įgūdžius, mažinti jų socialinę atskirtį ir suteikti galimybę užsidirbti lėšas pragyvenimui bei suteiktos Paslaugos, įveiklinsiančios darbo rinkai besirengiančius asmenis.

21. Atsižvelgiant į 2023 metais gautas valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos lėšas, skirtas savivaldybių patvirtintoms Užimtumo didinimo programoms įgyvendinti, Programos priemonėse galės dalyvauti ne mažiau kaip 20 bedarbių, kurių laikino darbo trukmė – nuo 2 mėnesių iki 5 mėnesių per metus, skaičiuojama vidutinė įdarbinimo trukmė – 3,5 mėnesio. Dalyvavimo Programoje trukmė skaičiuojama nuo darbo sutartyje laikino pobūdžio darbams atlikti nurodytos pirmos darbo dienos iki jo atleidimo iš darbo dienos. Taip pat, įsisavinant Užimtumo didinimo programos Modeliui skirtas lėšas, planuojama įveiklinti apie 50 darbo rinkai besirengiančių asmenų.

22. Tikslinių grupių bedarbius, kurie dalyvaus Programoje, darbams atlikti siųs Užimtumo tarnybos atsakingas specialistas – Priemonių koordinatorius su rekomendacijomis, atsižvelgdamas į bedarbių galimybes dirbti jiems pavestus darbus (profesinį pasirengimą, sveikatos būklę, kelionės į darbą ir atgal trukmę). Siunčiant dalyvauti Programoje asmenis iki 18 metų, turi būti atsižvelgta į Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų norminių teisės aktų nustatytas šių asmenų darbo sąlygas ir jų įdarbinimo tvarką.

23. Asmeniui, be pateisinamos priežasties neatvykus dalyvauti Programos organizuojamose Paslaugose ar Priemonėse, darbe pasirodžius išgėrusiam ir kitais atžvilgiais nevykdant sutartinių įsipareigojimų, gali būti nutraukiama darbo sutartis. Apie įvykį Plungės miesto seniūnija informuoja Užimtumo tarnybą.

 

VI SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO ETAPAI

 

24. Savivaldybės ar NVO darbuotojai, seniūnijos, kurioje gyvena asmuo, seniūnas, šeimos atvejo vadybininkai, socialiniai darbuotojai nustatę, kad asmeniui tikslinga dalyvauti Užimtumo didinimo programoje, nukreipia jį į Užimtumo tarnybą, arba Užimtumo tarnyba pati nustačiusi, kad asmeniui tikslinga dalyvauti 2023 metų Užimtumo didinimo programoje, su asmeniu sudaro individualaus užimtumo veiklos planą, kaip numatyta Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. A1-394 „Dėl Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 34 punkte, kuriame numatomas dalyvavimas Užimtumo didinimo programoje, ir siunčia Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytus asmenis pas Priemonių koordinatorių, o darbo rinkai besirengiančius asmenis – pas Atvejo vadybininką;

25. Priemonių koordinatorius vertina Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytų asmenų galimybes dalyvauti Priemonėse bei parenka Priemones, galintiems asmenims dalyvauti jose bei nusiunčia asmenis pas Atvejo vadybininką, jeigu nustato, kad jie nėra pasirengę dalyvauti Priemonėse ir yra tikslinga šiems asmenims teikti Paslaugas.

26. Atvejo vadybininkas, Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, atlieka darbo rinkai besirengiančių asmenų, o esant poreikiui, – kitų Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytų asmenų poreikių ir galimybių įvertinimą, koordinuoja Susitarimo įgyvendinimą su šiais asmenimis bei kartu su Atvejo komanda sprendžia dėl asmens pasirengimo darbo rinkai.

 

VII SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

27. Programos priežiūros tikslas – sudaryti prielaidas efektyviai įgyvendinti Programos tikslus ir tinkamai panaudoti Programos lėšas.

28. Už Programos įgyvendinimą atsakingi Plungės miesto seniūnija ir Savivaldybės Socialinės paramos skyrius. Darbdaviai, įdarbinantys Užimtumo tarnybos siųstus asmenis atlikti laikinojo pobūdžio darbų, užtikrina tikslingą Programos priemonių (asmenų skaičiaus ir dirbtų mėnesių) vykdymą ir skirtų lėšų panaudojimą.

29. Užimtumo didinimo programai įgyvendinti Savivaldybėje 2022 metais iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetui lėšų buvo gauta 80 100 Eur (aštuoniasdešimt tūkstančių šimtas eurų), arba 22,8 proc. apskaičiuoto lėšų poreikio. Panaudotos visos lėšos. Taip pat iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetui, 2022 metų ketvirtame ketvirtyje Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos Užimtumo didinimo programos Modeliui įgyvendinti, gauta 50 000 Eur (penkiasdešimt tūkstančių eurų), iš kurių panaudota 5 563 Eur (penki tūkstančiai penki šimtai šešiasdešimt trys eurai). 

30. Užimtumo didinimo programoje 2022 m. dalyvavo 28 asmenys, kurie darbų atlikimui nukreipti į Plungės miesto seniūniją. Pasibaigus užimtumo didinimo programai, per 3 mėn. buvo 17,9 proc. asmenų, baigusių dalyvauti programoje, o užimtų, praėjus 3 mėn. po dalyvavimo programoje, liko 7,1 proc. Užimtumo didinimo programos įgyvendinimui Savivaldybės biudžeto lėšos nebuvo panaudotos.

31. Programos įgyvendinimui skirtų lėšų panaudojimą kontroliuoja Savivaldybės Centralizuoto vidaus audito skyrius.

32. Kiekvienam metų ketvirčiui pasibaigus, parengiama Užimtumo didinimo programos įgyvendinimo ataskaita. Darbdaviai pateikia informaciją apie Programos įgyvendinimą, jos kokybinius (žmonių skaičius, darbo laikas) ir finansinius rodiklius bei kitą reikalingą informaciją. Buhalterinės apskaitos skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. A1-381 „Dėl Duomenų apie savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų panaudojimą teikimo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai tvarkos aprašo patvirtinimo“, parengia ir teikia ketvirtines ataskaitas.

 

VIII SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS FINANSAVIMAS, TĘSTINUMAS IR PROGNOZĖS

 

33. 2023 metų Užimtumo didinimo programos įgyvendinimas finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punkto nuostatomis, Lietuvos Respublikos 2023 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetams finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 3 str. 1 d. ir Lietuvos Respublikos įstatymo 48 str. 4 d. bei savivaldybės biudžeto išteklių, Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis ir kitų užimtumo didinimo programos finansavimo lėšų šaltinių.

34. Programos priemonėms įgyvendinti 2023 metams gautas finansavimas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų105 700 Eur (vienas šimtas penki tūkstančiai septyni šimtai eurų) iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetui lėšų, iš kurių 60 000 Eur (šešiasdešimt tūkstančių eurų) skirta Plungės miesto seniūnijai, įdarbinsiančiai Užimtumo tarnybos siųstus asmenis pagal terminuotas darbo sutartis Užimtumo didinimo programai įgyvendinti, ir 45 700 Eur (keturiasdešimt penki tūkstančiai septyni šimtai eurų) skirta Užimtumo didinimo programos Modeliui įgyvendinti. Gautos lėšos nebus skiriamos Programos administravimui, darbo priemonių įsigijimui, kelionės išlaidų apmokėjimui.

35. Plungės miesto seniūnijai, įdarbinusiai Užimtumo tarnybos siųstus asmenis pagal terminuotą darbo sutartį laikino pobūdžio darbams atlikti, už kiekvieną įdarbintą asmenį skiriamos 100 proc. kompensacijos šioms išlaidoms apmokėti:

35.1. darbo užmokesčiui už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuotą pagal tą mėnesį galiojančią Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą minimalią mėnesinę algą;

35.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms, apskaičiuotoms nuo Programos 35.1 papunktyje nurodyto darbo užmokesčio;

35.3. piniginei kompensacijai už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

36. Plungės miesto seniūnijai, įdarbinusiai Užimtumo tarnybos siųstus asmenis pagal terminuotas darbo sutartis Užimtumo didinimo programai vykdyti ir išmokėjus jiems darbo užmokestį už praėjusį mėnesį, kompensacijas, nurodytas šios Programos 36 punkte, perveda Programos asignavimų valdytojui.

37. Įgyvendinus 2023 metų Programoje iškeltus tikslus, bus pasiekti šie rezultatai:

37.1. 2023 m. laikino pobūdžio darbus atliks ne mažiau kaip 20 bedarbių, kurie, planuojama, dirbs vidutiniškai po 3,5 mėnesio. Vidutinė 1 asmens dalyvavimo Programoje vieno mėnesio kaina – 926, 80 Eur (devyni šimtai dvidešimt šeši eurai, aštuoniasdešimt ct.), (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą) bei nepriskaičiavus kompensacijos už nepanaudotas atostogas. Taip pat numatoma jog, įsisavinant Užimtumo didinimo programos Modeliui skirtas lėšas, darbo rinkoje įsitvirtins 50 darbo rinkai besirengiančių asmenų. Visiems asmenims bus suteikta galimybė užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų, bedarbiai įgis daugiau socialinių ir darbo įgūdžių, pasitikėjimo savo jėgomis ir sieks ieškotis nuolatinio darbo;

37.2. sutvarkytos Plungės rajono savivaldybei priskirtos teritorijos, prižiūrėti želdiniai ir socialinės paskirties objektai, istorijos ir kultūros paveldo objektai, muziejai ir kt.

38. Prognozuojamas bedarbių asmenų skaičiaus mažėjimas, tačiau ilgalaikių, žemo išsilavinimo ar ribotų darbinių įgūdžių asmenų skaičius išlieka menkai pakitęs. Planuojama, kad bus pakankamai asmenų, pageidaujančių dalyvauti Užimtumo didinimo programos priemonėse. Siekiama Programos dalyvius parengti ir sugrąžinti į darbo rinką, padidinti jų galimybes tapti aktyviais darbo rinkos dalyviais ir rasti nuolatinį darbą.

39. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos užimtumo didinimo programoms įgyvendinti, paskirstomos, pervedamos, naudojamos ir už jas atsiskaitoma vadovaujantis Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. A1-381 „Dėl Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

40. Pasibaigus Užimtumo didinimo programai po 6 mėnesių dirbs arba vykdys savarankišką veiklą 13 proc. asmenų, dalyvavusių Programoje.

41. Už Programos įgyvendinimą atsakingos Savivaldybės administracija ir Plungės miesto seniūnija.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Informacija apie Programos įgyvendinimą bei skirtų lėšų bus viešinama, Programos priemonių įgyvendinimo rezultatai bei gerosios patirties pavyzdžiai bus skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje, Užimtumo tarnybos atviro informavimo zonose bei aptariama susitikimų metu.

43. Projektas dėl pritarimo rengti Plungės rajono savivaldybės 2023 metų Užimtumo didinimo programą bei jam įgyvendinti planuojamas lėšas ir bedarbių skaičių teikiamas svarstyti Užimtumo tarnybos Trišalei tarybai.

44. Užimtumo didinimo programą tvirtina Plungės rajono savivaldybės taryba.

45. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

46. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

 

__________________