LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽVALGYBOS KONTROLIERIŲ ĮSTAIGOS VADOVAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽVALGYBOS KONTROLIERIŲ ĮSTAIGOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2023 m. gruodžio 5 d. Nr. V-33

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 8 punktu, Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstaigos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstaigos vadovo 2023 m. balandžio 21 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstaigos nuostatų patvirtinimo“, 15.7 papunkčiu ir 23 punktu,

tvirtinu Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstaigos darbo reglamentą (pridedama).

 

 

Įstaigos vadovas                                                                                              Nortautas Statkus

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių

įstaigos vadovo 2023 m. gruodžio 5 d.

įsakymu Nr. V-33

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽVALGYBOS KONTROLIERIŲ ĮSTAIGOS DARBO REGLAMENTAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.     Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstaigos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstaigos (toliau – Įstaiga) darbo tvarką.

2.     Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos žvalgybos įstatymu, Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko potvarkiais, Įstaigos nuostatais, Įstaigos vadovo įsakymais, šiuo Reglamentu ir kitais teisės aktais.

3.     Įstaigos veikla grindžiama Lietuvos Respublikos kontrolierių įstatyme nustatytais žvalgybos kontrolieriaus veiklos principais.  

4.    Lietuvos Respublikos, Europos Sąjungos ar tarptautinėse institucijose, įstaigose ar organizacijose Įstaigai atstovauja Įstaigos vadovas arba jo pavedimu žvalgybos kontrolierius ar kitas Įstaigos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas).

5.     Įstaigos darbas organizuojamas remiantis Įstaigos vadovybės ir darbuotojų bendradarbiavimo principu, kuris reiškia, kad Įstaigos vadovybė turėtų stengtis kuo aiškiau išdėstyti savo veiklos ir kokybės prioritetus bei reikalavimus, o Įstaigos darbuotojai, kilus neaiškumų dėl Įstaigos vadovybės veiklos ar kokybės prioritetų ar reikalavimų ir siekiant gerinti Įstaigos darbo kokybę, privalo konsultuotis su Įstaigos padaliniais ir darbuotojais pagal jų kompetenciją, o prireikus - su Įstaigos vadovu ir (ar) žvalgybos kontrolieriumi.

6.     Informacija apie Įstaigos veiklą, veiklos sritis, teikiamas viešąsias paslaugas, taip pat administracinė informacija ir kita Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo patvirtinimo“, nurodyta informacija skelbiama Įstaigos interneto svetainėje adresu https://zki.lt.

 

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI ĮSTAIGOS STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

ĮSTAIGOS VADOVAS IR ŽVALGYBOS KONTROLIERIUS

 

7.     Įstaigai vadovauja Įstaigos vadovas, kuris yra valstybės pareigūnas – įstaigos vadovas. Įstaigos vadovas prižiūri ir koordinuoja Įstaigos padalinių ir Įstaigos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, kurių pareigybės padaliniams nepriskirtos, veiklą, atsako už Įstaigai pavestų uždavinių vykdymą ir darbo organizavimą.

8.     Įstaigos vadovas yra atskaitingas Lietuvos Respublikos Seimui.

9.     Įstaigos vadovas Įstaigos kompetencijai priskirtais klausimais priima ir pasirašo įsakymus, kurių forma turi atitikti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatyme, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijos, Dokumentų rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Dokumentų rengimo taisyklės), Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklės) ir Dokumentų saugojimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau –  Dokumentų saugojimo taisyklės) nustatytus reikalavimus.

10.   Įstaigos vadovo priimami įsakymai registruojami jų pasirašymo dienos data. Įstaigos vadovo įsakymui suteikiamas registravimo eilės numeris pagal bendrąją numeraciją nuo metų pradžios iki pabaigos. Įstaigos vadovo įsakymai registruojami Įstaigos Dokumentų valdymo bendrojoje informacinėje sistemoje (toliau – DBSIS) bei saugomi pagal Įstaigos vadovo einamųjų metų patvirtintą dokumentacijos planą teisės aktų nustatyta tvarka.

11.   Įstaigos vadovo norminiai įsakymai oficialiai skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatyme nustatyta tvarka.

12.   Prireikus Įstaigos vadovas gali priimti bendrus įsakymus su kitų įstaigų vadovais.

13.   Kelių įstaigų vadovų bendro įsakymo originalo egzempliorių parengiama tiek, kiek įstaigos vadovų pasirašo įsakymą. Vienas kelių įstaigos vadovų bendro įsakymo originalo egzempliorius vizuojamas Reglamento nustatyta tvarka. Įstaigos vadovui pasirašyti teikiami visi šio įsakymo egzemplioriai. Jeigu priimamas kelių įstaigų vadovų bendras įsakymas, jis registruojamas, kai įsakymą pasirašo visi įstaigų vadovai, paskutinio pasirašančio įstaigos vadovo pasirašymo dienos data. Įstaigų vadovų pasirašytą įsakymą įformina ir prireikus skelbia Teisės aktų registre ta įstaiga, kurios vadovas inicijavo įsakymą. Jeigu įsakymą inicijavo Įstaigos vadovas, už Įstaigos dokumentų administravimą atsakingas darbuotojas suderina su kitų įstaigų, kurių vadovai pasirašė bendrą įsakymą, padaliniais, atsakingais už dokumentų valdymą, įsakymo registravimo datą, numerį ir įsakymą registruoja.

14.   Įstaigos vadovas taip pat gali priimti ir pasirašyti kitus teisės aktuose nustatytus dokumentus (sprendimus, pavedimus ir pan.).

15.   Įstaigos vadovą pavaduoja kitas žvalgybos kontrolierius, kurį į pareigas skiria ir iš pareigų atleidžia Lietuvos Respublikos Seimas.

16.   Laikinai nesant Įstaigos vadovui, jį pavaduoja kitas žvalgybos kontrolierius, o jiems nesant Įstaigos darbuotojų veiklą koordinuoja Įstaigos vadovo įgaliotas Įstaigos darbuotojas. 

17.   Žvalgybos kontrolierius, įgaliojus Įstaigos vadovui, pagal kompetenciją pasirašo įsakymus, kitus dokumentus, skiria pavedimus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi, koordinuoja ir kontroliuoja Įstaigos padalinių veiklą.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

ĮSTAIGOS STRUKTŪRA

 

18. Įstaigą sudaro du žvalgybos kontrolieriai, Įstaigos valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

19.     Įstaigos padalinių veiklą ir vidaus tvarką reglamentuoja Įstaigos nuostatai, Įstaigos padalinių nuostatai, Įstaigos darbo reglamentas ir kiti Įstaigos vadovo priimami teisės aktai. Įstaigos  darbuotojų funkcijos nustatomos Įstaigos vadovo tvirtinamuose valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymuose.

20. Įstaigos padalinių vadovai asmeniškai atsako už Įstaigos padaliniams nustatytų tikslų įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą, darbo organizavimą, darbo drausmę, pavaldžių darbuotojų teisės pažeidimų prevenciją, taip pat už Įstaigos vadovo rezoliucijų ir žodinių pavedimų vykdymą. Įstaigos padalinių vadovai, Įstaigos darbuotojai, kurių pareigybės padaliniams nepriskirtos, yra pavaldūs ir atskaitingi Įstaigos vadovui, o Įstaigos darbuotojai, kurių pareigybės padaliniams priskirtos, – šių padalinių vadovams ir Įstaigos vadovui.

21.   Įstaigos padalinių vadovai turi užtikrinti, kad darbuotojai būtų supažindinti su Įstaigos ir Įstaigos padalinių nuostatais, šiuo Reglamentu ir kitais teisės aktais, kuriais jie privalo vadovautis savo veikloje.

22.   Įstaigos darbuotojus su jų pareigybės aprašymais pasirašytinai supažindina Įstaigos darbuotojas, atsakingas už personalo valdymą.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

KOMISIJŲ IR DARBO GRUPIŲ SUDARYMAS IR JŲ VEIKLA

 

23.   Įstaigos sudaromų komisijų ir darbo grupių sudėtis tvirtinama Įstaigos vadovo įsakymu. Įsakymu paskiriamas komisijos pirmininkas (darbo grupės vadovas) bei komisijos arba darbo grupės sekretorius. Komisijos pirmininku (darbo grupės vadovu) gali būti paskirtas Įstaigos vadovas, žvalgybos kontrolierius, Įstaigos padalinio vadovas ar kitas Įstaigos darbuotojas. Įsakymu taip pat gali būti patvirtintas komisijos ar darbo grupės darbo reglamentas, kitu atveju komisija ar darbo grupė vadovaujasi Reglamento nuostatomis.

24.   Komisijos pirmininkas (darbo grupės vadovas), o jo nesant – pavaduotojas arba kitas įgaliotas komisijos arba darbo grupės narys, įgyvendindamas pavestas užduotis:

24.1. organizuoja komisijos arba darbo grupės darbą ir atsako už iškeltų užduočių atlikimą ar funkcijų vykdymą laiku;

24.2. teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę reikalauti iš Įstaigos padalinių būtinų dokumentų;

24.3. gali pasitelkti Įstaigos padalinių darbuotojus ir kviesti kitų valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų, taip pat mokslo institucijų atstovus konsultacijoms teikti.

25.   Kiekvienas komisijos ar darbo grupės narys privalo dalyvauti komisijos arba darbo grupės posėdžiuose ir kokybiškai bei laiku atlikti komisijos pirmininko (darbo grupės vadovo) pavedimus.

26.   Komisijos arba darbo grupės sekretorius:

26.1. rengia posėdžių darbotvarkes ir kartu su svarstytina medžiaga pateikia jas susipažinti ir svarstyti posėdyje;

26.2. esant poreikiui protokoluoja posėdžių balsavimo rezultatus ir DBSIS teikia informaciją apie komisijos arba darbo grupės sprendimus.

27.   Jei komisijos arba darbo grupės darbo reglamente nenustatyta kitaip, posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos arba darbo grupės narių. Priimti sprendimai yra teisėti, kai už juos balsuoja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvavusių komisijos arba darbo grupės narių. Balsams pasidalijus po lygiai, lemiamas yra pirmininko (darbo grupės vadovo) balsas. Visi komisijos (darbo grupės) nariai turi lygias balso teises. Balsuojama atvirai. Jeigu kokiu nors klausimu nuomonės nesutampa, komisijos arba darbo grupės narys gali pareikšti atskirąją nuomonę.

28.   Su komisijos arba darbo grupės funkcijomis susijusių klausimų svarstymas gali būti organizuojamas nesirenkant į posėdžius, o susirašinėjant raštu, elektroniniu paštu arba dokumentus derinant DBSIS. Komisijos arba darbo grupės nariai per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo pareiškia savo nuomonę ir pasiūlymus nagrinėjamu klausimu. Teikiamuose dokumentuose gali būti nustatytas kitas nuomonės ir pasiūlymų pateikimo laikas.

 

 

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

VEIKLOS PLANAVIMAS IR ORGANIZAVIMAS

 

29.   Įstaigos veikla organizuojama vadovaujantis Įstaigos vadovo patvirtintu Įstaigos strateginiu planu, Įstaigos metiniu veiklos planu ir kitais planavimo dokumentais.

30.   Įstaigos strateginio ir metinio veiklos planų rengimo tvarką, ypatumus ir struktūrą, veiklos stebėseną, kontrolę, vertinimą ir atsiskaitymą už rezultatus nustato Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292.

31.   Įstaigos strateginių ir metinių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja Strateginio planavimo darbo grupė. Įstaigos strateginiai ir metiniai veiklos planai teisės aktų nustatyta tvarka skelbiami Įstaigos interneto svetainėje.

32.   Įstaigos Strateginio planavimo darbo grupės sudėtį tvirtina Įstaigos vadovas.

33.   Įstaigoje atskiroms problemoms ar situacijoms spręsti gali būti sudaromi specialiųjų priemonių planai, kuriuos tvirtina ir atsakingus už plano priemonių įvykdymą asmenis įsakymu skiria Įstaigos vadovas.

34.   Įstaigos veiklos klausimai gali būti aptariami Įstaigos vadovo organizuojamuose pasitarimuose. Šiuose pasitarimuose dalyvauja Įstaigos vadovas, žvalgybos kontrolierius, Įstaigos padalinių vadovai ir kiti į pasitarimus pakviesti asmenys. Pasitarimai svarbiais Įstaigos veiklos klausimais Įstaigos vadovo sprendimu protokoluojami. Esant poreikiui gali būti organizuojami Įstaigos darbuotojų pasitarimai jiems pavestų užduočių vykdymo ir kitais Įstaigos veiklos klausimais.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

DARBO LAIKO REŽIMAS

 

35.   Įstaigos darbo laiko režimą nustato Darbo laiko režimo valstybės ir savivaldybių įmonėse, įstaigose ir organizacijose nustatymo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 496 „Dėl Lietuvos Respublikos darbo kodekso įgyvendinimo“.

36.   Įstaigoje pirmadienį – ketvirtadienį dirbama nuo 8 valandos iki 17 valandos, o penktadienį – nuo 8 valandos iki 15 valandos 45 minučių. Pertrauka pailsėti ir pavalgyti suteikiama nuo 12 valandos iki 12 valandos 45 minučių. Šeštadienis ir sekmadienis – poilsio dienos. Įstaigos valstybės tarnautojams ir darbuotojams gali būti nustatytas kitoks darbo pradžios ir pabaigos laikas.

37.   Įstaigos valstybės tarnautojams ir darbuotojams sudaroma galimybė dirbti nuotoliniu būdu. Darbas nuotoliniu būdu organizuojamas Įstaigos vadovo nustatyta tvarka.

 

 

III SKYRIUS

ASMENŲ PRIĖMIMO IR KONSULTAVIMO TAISYKLĖS

 

PIRMAS SKIRSNIS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

38. Asmenys, jų pareiškimai (prašymai), skundai, pranešimai ir kiti dokumentai Įstaigoje priimami kiekvieną darbo dieną Įstaigos darbo laiku. Asmuo, pareiškimą (prašymą), skundą, pranešimą teikiantis institucijai elektroniniu paštu, turi jį išsiųsti oficialiu Įstaigos elektroninio pašto adresu, nurodytu Įstaigos interneto svetainėje – info@zki.lt Jeigu pareiškimas (prašymas) ar skundas gautas po darbo valandų, poilsio ar šventės dieną, jo gavimo diena laikoma po jos einanti darbo diena.

39. Konsultuodami asmenis, nagrinėdami pareiškimus, skundus ir spręsdami juose pateiktus klausimus, Įstaigos darbuotojai bendradarbiauja tarpusavyje, prireikus, pasitelkiami kitų institucijų, įstaigų specialistai.

40. Informacija apie asmenų priėmimo, konsultavimo tvarką skelbiama Įstaigos interneto tinklalapyje.

41. Asmenys Įstaigoje priimami Įstaigos vadovo nustatyta tvarka.

42. Žvalgybos kontrolieriai Įstaigoje pareiškėjus priima vieną kartą per mėnesį pagal iš anksto sudarytus grafikus, vienam asmeniui skiriant iki 30 minučių. Įstaigos vadovo įgaliotas Įstaigos darbuotojas sudaro šiuos grafikus ir likus ne mažiau kaip 2 (dviem) darbo dienoms iki priėmimo pateikia žvalgybos kontrolieriams. Įstaigos vadovo sprendimu dalyvauti priimant pareiškėjus gali ir kiti Įstaigos darbuotojai.   

43. Įgalioti Įstaigos darbuotojai pagal kompetenciją Įstaigos vadovo įsakymu nustatytu laiku konsultuoja asmenis telefonu. Informacija apie asmenų konsultavimo laiką paprastai nurodoma Įstaigos interneto svetainėje.

44. Prireikus, žvalgybos kontrolieriai ir kiti Įstaigos darbuotojai pareiškėjus priima ir kitomis darbo dienomis.

45. Priėmimo metu priimami raštu pateikti asmenų pareiškimai ir skundai. Žodiniai pareiškimai ir skundai nepriimami.

46. Priėmimo metu gauti asmenų pareiškimai ir skundai registruojami bei nagrinėjami bendrąja tvarka.

47. Asmenis priimantys arba konsultuojantys Įstaigos darbuotojai turi laikytis šių taisyklių:

47.1. prisistatyti asmeniui, aiškiai pasakyti Įstaigos pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

47.2. atidžiai išklausyti asmenį, prireikus, paprašyti patikslinti kreipimosi esmę;

47.3. aiškiai ir tiksliai atsakyti į asmens klausimus;

47.4. pasistengti iš karto atsakyti į klausimą, o jei išsamiam atsakymui pateikti reikia daugiau laiko, nurodyti tikslų kito kontakto telefonu arba kita ryšio priemone laiką arba pasiūlyti išdėstyti kreipimąsi raštu;

47.5. kalbėti ramiai, atsisveikinti mandagiai.

48. Žvalgybos kontrolieriai ir kiti darbuotojai asmenis priima tam skirtose Įstaigos patalpose.

 

ANTRAS SKIRSNIS

PAREIŠKĖJŲ KONSULTAVIMAS TELEFONU IR ĮSTAIGOS INTERNETO SVETAINĖJE

 

49. Asmenis telefonu ir Įstaigos interneto svetainėje konsultuoja Įstaigos vadovo įgaliotas Įstaigos darbuotojas. Įstaigos darbuotojas pareiškėjams, kurie kreipiasi Įstaigai pateikto jų skundo tyrimo klausimais, suteikia informaciją apie skundo ar pranešimo nagrinėjimo eigą.

50. Įstaigos darbuotojas privalo gebėti trumpai ir suprantamai paaiškinti, ar Įstaiga yra kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, į kokią kitą kompetentingą instituciją arba įstaigą asmuo galėtų kreiptis, nurodyti tos institucijos arba įstaigos adresą, telefono numerį, pagal galimybę paaiškinti, kokius dokumentus ir kaip reikėtų pateikti, kad asmens pareiškimas būtų nagrinėjamas ir keliamas klausimas sprendžiamas.

51. Įstaigos darbuotojas teikia ir kitą asmens pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja Įstaiga ir kurią asmuo gali gauti pagal Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymą.

52. Siekiant užtikrinti kokybišką asmenų aptarnavimą pokalbiai gali būti įrašomi. Įrašų naudojimo tvarką nustato Įstaigos vadovas.

53. Asmenų kreipimaisi dėl informacijos suteikimo (prašymai konsultuoti), gauti per Įstaigos internetinę svetainę neregistruojami, į juos, jei įmanoma, Įstaigos darbuotojas atsako tą pačią darbo dieną, atsakymą siunčiant Įstaigos el. paštu.

54. Įstaigos interneto svetainėje pateikti skundai (pareiškimai) registruojami bendrąja tvarka. Tokiu atveju skundą (pareiškimą) registruojantis darbuotojas ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas informuoja pareiškėją apie priimtą skundą ir skundo registracijos numerį.

 

 

IV SKYRIUS

DOKUMENTŲ valdymo organizavimas

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

55.   Įstaigos dokumentų valdymą organizuoja, vykdo ir už tai atsako Įstaigos vadovo įgaliotas Įstaigos darbuotojas.

56.   Įstaigoje dokumentų valdymas organizuojamas ir vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Dokumentų rengimo taisyklėmis, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, Dokumentų saugojimo taisyklėmis, Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, šiuo Reglamentu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų valdymą.

57.   Įstaigoje elektroniniai dokumentai tvarkomi vadovaujantis reikalavimais, nustatytais Dokumentų rengimo taisyklėse, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėse ir Dokumentų saugojimo taisyklėse, Valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių veiklos elektroninių dokumentų perdavimo į valstybės archyvus taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2012 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. V-63 „Dėl Valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių veiklos elektroninių dokumentų perdavimo į valstybės archyvus taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių veiklos elektroninių dokumentų perdavimo į valstybės archyvus taisyklės), taip pat Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacija ADOC-V1.0, patvirtinta Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2009 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-60 „Dėl Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijos ADOC-V1.0 patvirtinimo“ bei  Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2019 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. VE-67 „Dėl oficialiųjų elektroninių dokumentų specifikacijų taikymo“, ir kitais teisės aktais.

58.   Už Įstaigos DBSIS techninį administravimą atsakingas Įstaigos vadovo įgaliotas Įstaigos darbuotojas.

59.   Įstaigos dokumentai skirstomi, registruojami, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Įstaigos vadovo patvirtintu registrų sąrašu, dokumentacijos planu ir apyrašų sąrašu. Įstaigos dokumentams rengti ir valdyti naudojama DBSIS.  Įstaigos darbuotojas įveda, pakeičia, panaikina bylas ir registrus.

60.   Įslaptinta informacija ir įslaptinti dokumentai administruojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimo Nr. 820 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo įgyvendinimo“ ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įslaptintos informacijos administravimą, nustatyta tvarka.

61. Asmenų pareiškimai ir skundai paprastai paduodami raštu per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą informacinę sistemą (toliau – E. pristatymo sistema), kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, paštu arba tiesiogiai. Elektroninio pristatymo paslaugos fiziniams asmenims, kai jie elektronines siuntas per E. pristatymo sistemą siunčia Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstaigai, teikiamos neatlygintinai.

62. Kai asmenų pareiškimai ir skundai, kiti dokumentai, teikiami elektroninių ryšių priemonėmis, turi būti pateikta pasirašyto pareiškimo, skundo ar kitų dokumentų skaitmeninė kopija arba pareiškimas, skundas ar kiti dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu Reglamente (ES) 910/2014 nustatytus reikalavimus, arba suformuoti tokiu būdu, kuris leidžia pareiškimą, skundą ar kitus dokumentus teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti pareiškimo, skundo ar kitų dokumentų autentiškumą, suprasti jų turinį.

63. Užregistravus elektroninių ryšių priemonėmis gautą dokumentą siuntėjas jo prašymu informuojamas apie elektroninio laiško gavimą, datą, registracijos numerį ir puslapių skaičių.

64. Jei negalima identifikuoti elektroniniu būdu gauto dokumento siuntėjo, klausimą dėl tokio dokumento tolesnės eigos sprendžia dokumentus tvarkantis Įstaigos darbuotojas, suderinęs su Įstaigos vadovu arba jo įgaliotu padalinio vadovu. Anoniminiai skundai, pranešimai ir pareiškimai registruojami bendrąja tvarka.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

GAUTŲ DOKUMENTŲ PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

65. Visi Įstaigoje gauti dokumentai (įskaitant gautus elektroniniu paštu ir pateiktus Įstaigos interneto svetainėje) registruojami ir išsaugomi DBSIS sistemos atitinkamame registre.

66. Neregistruojami gauti sveikinimai, reklaminiai bukletai, privataus pobūdžio laiškai, kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe ir rizika, kuri galėtų kilti neįtraukus dokumentų į DBSIS sistemą.

67. Registracijos spaudas paprastai dedamas pirmojo puslapio viršutiniame dešiniajame kampe, jame užrašoma dokumento gavimo data ir registracijos numeris, gautų lapų skaičius.

68. Per E. pristatymo sistemą arba kitomis elektroninių ryšių priemonėmis gauti dokumentai nespausdinami, ant jų dedamas kompiuterinis registracijos spaudas su dokumento gavimo data ir registracijos numeriu.

69. Dokumentų tvarkymas (perdavimai, rezoliucijos) vyksta per DBSIS sistemą.

70. Asmeniui pageidaujant, jam įteikiama spaudu (su gavimo data ir registracijos numeriu) pažymėta pareiškimo, skundo arba kito pateikto dokumento kopija.

71. Dokumentai, atsiųsti ne tuo adresu, persiunčiami adresatui arba grąžinami siuntėjui. Jei dokumentas yra gautas paštu, su dokumentais persiunčiamas ir siuntėjo vokas.

72. Jei tarp gautų dokumentų yra juridinius faktus patvirtinančių dokumentų originalai, Įstaigos darbuotojas padaro tokio originalaus dokumento kopiją, kuri segama į skundo ar pranešimo bylą, o dokumento originalas grąžinamas pateikusiajam į rankas arba išsiunčiamas paštu su pirmuoju Vykdytojo parengtu raštu.

73. Elektroniniu paštu gauti dokumentai, jei galima identifikuoti siuntėją, registruojami bendrąja tvarka. Jei vėliau gaunamas dokumento originalas, jis registruojamas ta pačia data ir numeriu kaip ir buvo užregistruotas elektroniniu paštu anksčiau gautas dokumentas (išskyrus asmenų pareiškimus, skundus, kurie registruojami bendrąja tvarka).

74. Pareiškimų registre užregistruotas dokumentas nedelsiant perduodamas Įstaigos vadovui. Skundų, pareiškimų registravimo ir paskirstymo tvarka nurodyta toliau šiame reglamente.

75. Užregistruotas su skundu arba Įstaigos kompetencija nesusijęs dokumentas:

75.1. nedelsiant per DBSIS sistemą perduodamas Įstaigos vadovui, kuris susipažįsta su dokumentu ir DBSIS sistemoje rezoliucija paskiria vykdytoją (vykdytojus), prireikus, suformuluoja užduotis bei nustato jų vykdymo terminus;

75.2. jei dokumentas popierinis, jis perduodamas darbuotojui, Įstaigos vadovo įgaliotam formuoti Susirašinėjimo Įstaigos veiklos klausimais bylą. Į šią bylą segami pagrindinio dokumento originalas ir atsakymo į jį kopija.

76. Jei vadovo rezoliucijoje DBSIS sistemoje nurodyti keli vykdytojai, atsakymo rengimą organizuoja pirmasis rezoliucijoje nurodytas vykdytojas. Kiti rezoliucijoje išvardinti vykdytojai privalo per 3 (tris) darbo dienas nuo dokumento gavimo Įstaigoje dienos pirmajam vykdytojui pateikti pagal kompetenciją informaciją ir (arba) savo siūlymus dėl atsakymo parengimo, pavedimo vykdymo. Atsakymas turi būti suderintas (vizuotas) visų tiesioginių vykdytojų ir padalinių vadovų.

77. Gauti atsakymai į žvalgybos kontrolierių paklausimus registruojami bendrąja tvarka. Jie DBSIS sistemoje susiejami su konkrečiu skundu arba kitu iniciatyviniu dokumentu ir perduodami vykdytojui.

78. Visi Įstaigos vidaus dokumentai pateikiami ir tvarkomi per DBSIS sistemą.

79. Bet kuris Įstaigos darbuotojas, elektroniniu paštu gavęs su Įstaigos veikla susijusį dokumentą, nedelsiant jį persiunčia įgaliotam Įstaigos darbuotojui elektroninio pašto adresu info@zki.lt. Išvykstant atostogų ar laikino nedarbingumo metu privaloma nustatyti automatinį elektroninio pašto atsakymą, nurodantį pavaduojančio darbuotojo arba Įstaigos elektroninį paštą info@zki.lt.

80.   Įstaigoje gautus dokumentus priima, patikrina, teisės aktuose nustatyta tvarka DBSIS registruoja, susieja su kitais dokumentais ir byloms priskiria už šių dokumentų registravimą atsakingas Įstaigos darbuotojas. Gauta korespondencija su žyma „asmeniškai“ arba „Neatplėšti iki d. val.“, perduodama gavėjui neatplėšta. Gautas dokumentas voke su žyma „asmeniškai“, registruojamas Įstaigos nustatyta tvarka.

81.   Įslaptinti dokumentai su slaptumo žymomis „Visiškai slaptai“, „Slaptai“, „Konfidencialiai“, „Riboto naudojimo“ administruojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo ir jį įgyvendinančių teisės aktų nustatyta tvarka. Šiuos dokumentus registruoja Įstaigos vadovo įsakymu paskirtas už įslaptintos informacijos administravimą atsakingas Įstaigos darbuotojas.

82. Įstaigoje gavus įslaptintus dokumentus, pakviečiamas už įslaptintos informacijos administravimą atsakingas Įstaigos darbuotojas, kuris ir priima įslaptintus dokumentus. Jeigu Įstaigoje įslaptinto dokumento pristatymo metu nėra už įslaptintos informacijos administravimą atsakingo asmens, informuojamas Įstaigos vadovas, kuris įslaptintą dokumentą priima. Jeigu Įstaigoje įslaptinto dokumento pristatymo metu nėra nei darbuotojo, atsakingo už įslaptintos informacijos administravimą, nei darbuotojo, atsakingojo už įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimų koordinavimą, nei Įstaigos vadovo ar jį pavaduojančio žvalgybos kontrolieriaus, įslaptintas dokumentas nepriimamas.

83.   Užregistruoti finansiniai dokumentai pateikiami Įstaigos darbuotojui, atsakingam už finansus.

84.   Vokai prie dokumentų nepaliekami, išskyrus atvejus, kai siuntėjo adresas nurodytas tik ant voko ar pašto antspaudo reikia dokumento išsiuntimo ar gavimo datai įrodyti. Vokai taip pat paliekami prie gautų dokumentų, susijusių susirašinėjimo su įmonėmis, įstaigomis, organizacijomis, asmenimis dėl duomenų tvarkymo teisėtumo tikrinimo pagal asmenų skundus ir prašymus, taip pat susirašinėjimo su teisminėmis institucijomis, antstoliais ir kitomis institucijomis duomenų tvarkymo ir privatumo apsaugos ir teismų sprendimų vykdymo klausimais.

85.   Elektroninės bylos formuojamos prie tokių pačių kaip ir popierinių bylų numerių pridedant žymą „E“. Elektroninės bylos kuriamos ir derinamos su Lietuvos valstybės naujuoju archyvu bendrąja tvarka. Atsakingas Įstaigos darbuotojas neturintiems laiko žymos ilgo ir nuolatinio saugojimo gautiems dokumentams uždeda laiko žymą. Gauti elektroniniai dokumentai registruojami elektroninėse bylose.

86.   Užsienio valstybių institucijų, įstaigų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dokumentai registruojami bendrąja tvarka, nurodyta šiame Reglamente.

87.   Kai techninėmis priemonėmis neįmanoma dokumento skaitmenizuoti, DBSIS įkeliamas nuskenuotas pirmas dokumento lapas arba lydraštis, pažymint apie tai dokumento registracijos kortelės pastaboje.

88.   Ilgai ir nuolat saugomų gautų dokumentų skaitmeninės kopijos atspausdinamos ir registruojamos šio Reglamento nustatyta tvarka.

 

 

 

 

TREČIASIS SKIRSNIS

DOKUMENTŲ RENGIMAS, DERINIMAS, VIZAVIMAS, PASIRAŠYMAS IR REGISTRAVIMAS

 

89.   Įstaigoje rengiami šie dokumentai:

89.1. siunčiamieji dokumentai – raštai, lydraščiai ir kiti dokumentai, parengti Įstaigos oficialiame rašto blanke ir turintys reikalingus rekvizitus;

89.2. teisės aktai – Įstaigos vadovo įsakymai;

89.3. kiti dokumentai – sutartys, įgaliojimai, sprendimai protokolai, planai, aktai, pažymos, ataskaitos, apibendrinimai, prašymai, finansiniai, ir kiti su Įstaigos veikla susiję dokumentai.

90.   Įstaigoje rengiami popieriniai ir elektroniniai dokumentai.

91.   Dokumentų pasirašymas:

91.1. siunčiamieji dokumentai pasirašomi fiziniu parašu arba DBSIS elektroniniu parašu;

91.2. vidaus dokumentai gali būti pasirašomi fiziniu parašu, elektroniniu parašu arba techniniu (sisteminiu) elektroniniu parašu.

92.   Įstaigos vadovo įsakymu nustatoma, kuriuos trumpai saugomus ir neperduodamus kitiems fiziniams ar juridiniams asmenims Įstaigos veiklos elektroninius dokumentus galima pasirašyti techniniu (sisteminiu) elektroniniu parašu.

93.   Įstaigos rengiamų elektroninių dokumentų turinys turi būti įforminamas remiantis Dokumentų rengimo taisyklėmis nustatytais reikalavimais arba kitais teisės aktuose nustatytais konkrečių dokumentų rengimo reikalavimais.

94.   Įstaigos siunčiamieji dokumentai ir teisės aktai prieš pateikimą pasirašyti Įstaigos vadovui turi būti DBSIS suderinti su:

94.1. pavedimo, susijusio su siunčiamojo dokumento ir teisės akto sukūrimu, vykdytojais;

94.2. dokumentą rengusių Įstaigos darbuotojų padalinių vadovais;

94.3. kitų Įstaigos padalinių darbuotojais, jei dokumentą pavesta nagrinėti ir kitam Įstaigos padaliniui pagal kompetenciją, ir šio padalinio vedėju;

94.4. pagal kompetenciją – žvalgybos kontrolieriumi.

95.   DBSIS pateikti dokumentai vizuojami DBSIS funkcijos „Vizuoti“ įvykdymu. Jeigu vizuojantis asmuo nutaria, kad dokumentas parengtas su trūkumais ir jį reikia taisyti, dokumentas grąžinamas rengėjui, nurodant aiškią grąžinimo priežastį, prireikus, pateikiant pasiūlymus, kaip pataisyti dokumentą. Pavizuoti dokumentai pateikiami pasirašyti Įstaigos vadovui arba kitam Įstaigos vadovo įgaliotam Įstaigos darbuotojui.

96.   Elektroninio dokumento nuorašai, išrašai ir konvertuotos kopijos tvirtinamos vadovaujantis Dokumentų rengimo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos bei Dokumentų saugojimo  taisyklėmis. Atsižvelgiant į prievoles ir teisėtus interesus, prireikus gali būti spausdinami elektroninių dokumentų popieriniai nuorašai. Nuorašai spausdinami vadovaujantis Elektroninių dokumentų nuorašų ir išrašų spausdinimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2013 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. V-67 „Dėl Elektroninių dokumentų nuorašų ir išrašų spausdinimo rekomendacijų patvirtinimo“.

97.   Kai dokumentą pasirašo ne Įstaigos vadovas, o teisės aktų nustatyta tvarka kitas žvalgybos kontrolierius, pavaduojantis Įstaigos vadovą, tai nurodoma parašo rekvizite (pvz., pavaduojantis Įstaigos vadovą).

98.   Kai dokumentas siunčiamas pagal gavėjų sąrašą:

98.1. jei yra daugiau negu keturi gavėjai, gavėjo rekvizito vietoje rašoma „Pagal gavėjų sąrašą“ ir kiekvienam gavėjui su dokumentu yra išsiunčiamas gavėjų sąrašas. Gavėjų sąrašas įforminamas atskirai;

98.2. kiekvienam gavėjui siunčiamame egzemplioriuje nurodomas konkretus gavėjas.

99.   Kai elektroninių ryšių priemonėmis siunčiama tik popierinio dokumento skaitmeninė kopija, dokumente turi būti nuoroda „Originalas nebus siunčiamas“, kuri rašoma pirmojo lapo viršuje dešiniajame kampe, o gavėjo rekvizite nurodomas siuntimo būdas (pvz., Per e. pristatymo sistemą, el. paštu ir kt.), arba elektroninio pašto adresas.

100. Elektroniniai dokumentai siunčiami atitinkamomis elektroninių ryšių priemonėmis, pavyzdžiui, Nacionaline elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinė sistema, elektroninio pašto pranešimu ar kt.

101. Įstaigos popierinių siunčiamųjų dokumentų registravimui Įstaigos vadovo įgaliotam Įstaigos darbuotojui (toliau – Registratorius) teikiama tiek dokumento egzempliorių, kiek jų pasirašytų bus siunčiama, ir vienas Įstaigoje liekantis egzempliorius.

102. Rengėjo nuoroda nerašoma ir dokumentas gali būti nevizuojamas tik tuomet, kai dokumento rengėjas yra dokumentą pasirašantis asmuo.

103. Įstaigos vadovas įsakymu gali įgalioti Įstaigos darbuotojus pasirašyti atitinkamus dokumentus.

104. Parengtą siunčiamą dokumentą, kuriam suteiktas laikinas registracijos numeris, rengėjai perduoda Registratoriui tik tada, kuomet dokumento būsena yra „Perduotas pasirašyti“.

105. Jei siunčiamasis dokumentas yra atsakomasis, rengėjas privalo kartu su siunčiamu dokumentu perduoti ir rašto, į kurį yra atsakoma, originalą, jeigu jis užregistruotas popierinėje byloje.

106. Registratorius patikrina, ar į DBSIS įkeltas pateiktas dokumentas, nurodytas teisingas gavėjas (-ai), ir ar pavizuota visų asmenų. Dokumentai perduodami Įstaigos vadovui ar kitam reikiamus įgaliojimus pasirašyti atitinkamus dokumentus turinčiam asmeniui pasirašymui.

107. Po pasirašymo Įstaigos parengti dokumentai grąžinami Registratoriui.

108. Registratorius neturintiems laiko žymos ilgo ir nuolatinio saugojimo vidaus ir siunčiamiems dokumentams uždeda laiko žymą.

109. Užregistruoti dokumentai išsiunčiami gavėjams. Rengėjų vizuoti popierinių siunčiamųjų dokumentų egzemplioriai antspauduojami spaudu „Bendras“ ir grąžinami rengėjui.

110. Už siunčiamųjų dokumentų išsiuntimą atsako Registratorius. Dokumentai turi būti išsiųsti ne vėliau kaip per 1 darbo dieną po jų užregistravimo.

 

Ketvirtasis skirsnis

SUTARČIŲ (SUSITARIMŲ) RENGIMAS, vizavimas IR REGISTRAVIMAS

 

111. Jeigu kiti Įstaigos teisės aktai nenustato kitaip, Įstaigos sudaromos sutartys (susitarimai) rengiamos, vizuojamos ir registruojamos šiame skirsnyje nustatyta tvarka.

112. Sutarčių (susitarimų) projektus rengia Įstaigos darbuotojai, kuriems tai pavesta, arba Įstaigos vadovo sudarytos darbo grupės.

113. Sutartis (susitarimus) pasirašo Įstaigos vadovas.

114. Sutartis (susitarimus), įskaitant ir jų priedus, prieš pasirašant Įstaigos vadovui, vizuoja už sutarčių rengimą ir jų vykdymo priežiūrą atsakingas Įstaigos darbuotojas:

115. Sutarties (susitarimo) popierinį projektą parengęs Įstaigos darbuotojas vizuoja kiekvieną sutarties (susitarimo) ir, jei yra, jos priedų lapą.

116. Elektroniniu parašu pasirašomos sutartys (susitarimai) vizuojamos DBSIS.

117. Visų sutarties šalių pasirašytą sutartį (susitarimą), šiame Reglamente nustatyta bendra dokumentų registravimo tvarka, registruoja už sutarčių saugojimą atsakingas Įstaigos darbuotojas.

PENKTASIS SKIRSNIS

DOKUMENTŲ TVARKYMAS, APSKAITA IR SAUGOJIMAS

 

118. Įstaigos dokumentų valdymui visose veiklos srityse ar atliekant priskirtas funkcijas užtikrinti kasmet rengiamas ir likus dviem mėnesiams iki einamųjų kalendorinių metų pabaigos Lietuvos valstybės naujajam archyvui teikiamas derinti kitų metų dokumentacijos planas, kurį tvirtina Įstaigos vadovas. Į Įstaigos dokumentacijos planą įrašomos visos bylos, kurias planuojama sudaryti ar tęsti kitais metais. Įstaigos darbuotojas, atsakingas už finansus, ir padalinių vadovai iki spalio 1 d. privalo pateikti darbuotojui, atsakingam už bylų apskaitą, bylų, kurias ketina sudaryti ateinančiais metais, sąrašą ir informaciją apie tas bylas, kurių į planą nebereikia įtraukti. Kartu būtina pateikti informaciją, kokias bylas Įstaigos padaliniuose nuspręsta tvarkyti elektroniniu būdu, su žyma „K“, popieriniu būdu. Įstaigoje nustatytas prioritetas elektroniniu būdu rengiamiems dokumentams.

119. Įslaptintos bylos į dokumentacijos planą įrašomos vadovaujantis Įslaptintos informacijos administravimo ir išslaptinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 820 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo įgyvendinimo“ (toliau – Įslaptintos informacijos administravimo ir išslaptinimo tvarkos aprašas). Įslaptintų bylų sąrašą pateikia Įstaigos darbuotojas, atsakingas už įslaptintų dokumentų valdymą.

120. Jei per kalendorinius metus susidaro dokumentų, kuriems bylos dokumentacijos plane nebuvo numatytos, rengiamas dokumentacijos plano papildymų sąrašas.

121. Įstaigos vadovas tvirtina dokumentus ir bylų apskaitos dokumentus, suderintus su Įstaigos nuolatinio saugojimo veiklos dokumentus perimančiu Lietuvos valstybės naujuoju archyvu.  

122. Už Įstaigos padaliniuose sudaromų bylų tvarkymą ir saugojimą iki jų perdavimo užbaigtų bylų apskaitai tvarkyti atsako Įstaigos padalinių darbuotojai, atsakingi už tų bylų sudarymą pagal dokumentacijos planą, o jei paskirto darbuotojo nėra, tuomet atitinkamų Įstaigos padalinių vadovai.

123. Pasibaigus kalendoriniams metams iki einamųjų metų kovo 1 d. pagal dokumentacijos planą, dokumentacijos plano papildymų sąrašą (-us), vienarūšių bylų sąrašus ar kitus nustatytus apskaitos dokumentus suvedami bylų sudarymo suvestiniai duomenys. Darbuotojas, atsakingas už Įstaigos bylų apskaitą, suvestinius duomenis įrašo dokumentacijos plano ir dokumentacijos plano papildymų sąrašo, jei toks buvo sudarytas, 8 skiltyje. Šioje skiltyje nurodomas per kalendorius metus užbaigtų bylų skaičius. Informaciją apie sudarytas bylas iki vasario 15 d. Įstaigos darbuotojui, atsakingam už bylų apskaitą, pateikia Įstaigos padalinių darbuotojai, atsakingi už tų bylų sudarymą pagal dokumentacijos planą, o jei paskirto darbuotojo nėra, tuomet atitinkamų Įstaigos padalinių vadovai.

124. Bylų apskaitos dokumentai su Lietuvos valstybės naujuoju archyvu derinami per Elektroninio archyvo informacinę sistemą.

125. Praėjus vieneriems metams nuo bylų užbaigimo, už bylų saugojimą ir tvarkymą atsakingi Įstaigos darbuotojai, atlikę bylose esančių dokumentų vertės ekspertizę ir pagal Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis sutvarkę dokumentus, bylas iki rusėjo 1 d. perduoda Įstaigos darbuotojui, atsakingam už bylų apskaitą. Bylos teikiamos kartu su bylų (dokumentų) perdavimo aktu. Įstaigos darbuotojas, atsakingas už bylų apskaitą, patikrina ar bylos sudarytos tinkamai - susisteminti dokumentai, sunumeruoti lapai, užpildyti bylos antraštinis ir baigiamasis lapai, sudarytas vidaus apyrašas. Netinkamai sutvarkytos ir įformintos bylos grąžinamos ištaisyti trūkumus. Bylų (dokumentų) perdavimo aktas pasirašomas nustačius, kad perduodamų dokumentų sutvarkymo trūkumų nėra, bylų (dokumentų) kiekis atitinka akte nurodytą kiekį.

126. Dokumentų skaitmeninių kopijų bylos tvarkomos praėjus vieneriems metams po jų užbaigimo Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių nustatyta tvarka. Jei trumpai saugomos gautos dokumento skaitmeninės kopijos terminą nusprendžiama pratęsti ir saugoti ilgai ar nuolat, kopija turi būti atspausdinama ir tvarkoma bei saugoma nustatytą laiką Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių nustatyta tvarka.

127. Perduodant užbaigtas dokumentų skaitmeninių kopijų bylas atsakingam už bylų apskaitą Įstaigos darbuotojui, bylų (dokumentų) perdavimo akte nurodomas dokumentų skaitmeninių kopijų kiekis ir matavimo vienetas (pvz., 50 vnt. dokumentų skaitmeninių kopijų).

128. Teisės aktų nustatyta tvarka priėmus sprendimą naikinti dokumentus, ištrinamos ir informacinių technologijų priemonėmis saugomos šių dokumentų skaitmeninės kopijos.

129. Jei reikia, gauta dokumento skaitmeninė kopija gali būti atspausdinama ir patvirtinama Dokumentų rengimo taisyklių nustatyta tvarka.

130. Pasibaigus kalendoriams metams elektroninės bylos, kurios nebus tęsiamos kitais metais, užbaigiamos ir sutvarkomos, patikrinami kiekvienos bylos, jos tomų ir jiems priskirtų dokumentų saugojimo terminai pagal Įstaigos dokumentacijos planą. Jei elektroninei bylai yra priskirta dokumentų, kurie neatitinka elektroninės bylos antraštės ir paantraštės (jei yra) ar nurodyto saugojimo termino, jie priskiriami reikiamoms elektroninėms byloms.

131. Ilgai ir nuolat saugomoms byloms nustatomi atskiri elektroninių bylų apyrašai pagal jų saugojimo terminą.

132. Elektroninių dokumentų saugojimo terminas skaičiuojamas nuo elektroninės bylos užbaigimo metų pabaigos. Pasibaigus nustatytam saugojimo terminui, atliekama elektroninių dokumentų vertės ekspertizė ir priimamas sprendimas dėl tolesnio dokumentų (bylų) saugojimo ar naikinimo.

133. Vadovaujantis Valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių veiklos elektroninių dokumentų perdavimo į valstybės archyvus taisyklėmis, elektroniniai dokumentai į valstybės archyvą perduodami per 5 metus nuo elektroninių bylų užbaigimo metų. Dokumentus perdavus ir gavus patvirtinimą, kad perdavimas įvyko sėkmingai, įstaigoje laikytos elektroninės bylos, jų tomai ir jiems priskirti elektroniniai dokumentai sunaikinami, nepaliekant galimybės juos atkurti.

134. Įslaptinti dokumentai archyvuojami Įslaptintos informacijos administravimo ir išslaptinimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

135. Byloms (dokumentams), kurių saugojimo terminas pasibaigęs, atlikus vertės ekspertizę, surašomas dokumentų naikinimo aktas, kurį po suderinimo su Lietuvos valstybės naujuoju archyvu, tvirtina Įstaigos vadovas. Patvirtinus aktą, dokumentai turi būti sunaikinti taip, kad juose esanti informacija nebūtų atpažįstama. Įstaigos darbuotojas, atsakingas už dokumentų sunaikinimą, turi patvirtinti dokumentų sunaikinimo faktą, pasirašydamas dokumentų naikinimo akte.

136. Iš Įstaigos archyvo išduodami dokumentai registruojami dokumentų išdavimo ir grąžinimo žurnale. Dokumentus iš archyvo išduoda ir priima už dokumentų saugojimą atsakingas asmuo. Kiti asmenys į archyvą gali įeiti tik lydimi už dokumentų saugojimą atsakingo asmens.

137. Įstaigoje saugomų apskaitos vienetų faktinis skaičius, restauruotini ir pažeisti dokumentai nustatomi atliekant dokumentų būklės ir kiekio patikrinimus.

138. Saugomų įslaptintų dokumentų patikrinimai atliekami Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo, Įslaptintos informacijos administravimo ir išslaptinimo tvarkos aprašo ir Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos ir Europos Sąjungos Lietuvos Respublikai perduotos įslaptintos informacijos administravimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 820 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo įgyvendinimo“, nustatyta tvarka.

 

 

V SKYRIUS

SKUNDŲ IR PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMAS

 

139. Žvalgybos kontrolieriai nagrinėja pareiškėjų (fizinių ir juridinių asmenų) skundus, dėl žvalgybos institucijų ir (ar) žvalgybos pareigūnų piktnaudžiavimo ar biurokratizmo viešojo administravimo srityje arba dėl kitokių žvalgybos institucijų ir (ar) žvalgybos pareigūnų veiksmų, kuriais yra pažeistos jų teisės ir laisvės, padaryti asmens duomenų, tvarkomų nacionalinio saugumo ar gynybos tikslais, tvarkymo pažeidimai, taip pat žvalgybos pareigūnų pranešimus apie žvalgybos institucijos galimai neteisėtą veiklą ir (ar) jos priimtus galimai neteisėtus sprendimus dėl asmenų, kurių atžvilgiu vykdoma žvalgybinė veikla.

140. Asmenų skundų ir žvalgybos pareigūnų pranešimų pateikimo žvalgybos kontrolieriams tvarką ir sąlygas, nagrinėjimo terminus, pareiškėjų ir pranešėjų informavimo apie žvalgybos kontrolieriaus sprendimus būdus ir tvarką reglamentuoja Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstatymas.

141. Įstaigos vadovas įrašydamas rezoliuciją paskiria gautus skundus ir pranešimus nagrinėti sau ar (ir) kitam žvalgybos kontrolieriui. Įstaigos vadovo sprendimu žvalgybos kontrolieriams skundus ir pranešimus padeda nagrinėti kiti įstaigos darbuotojai pagal kompetenciją. Skundai ir pranešimai nagrinėjami Įstaigos vadovo nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

PATIKRINIMŲ IR TYRIMŲ ATLIKIMAS

 

142. Žvalgybos kontrolieriai atlieka patikrinimus, siekiant nustatyti ar nėra pagrindo pradėti žvalgybos kontrolieriaus tyrimą, taip pat tyrimus dėl žvalgybos institucijų ir (ar) žvalgybos pareigūnų veiklos teisėtumo, piktnaudžiavimo jiems suteiktais įgaliojimais, galimo asmens duomenų, tvarkomų nacionalinio saugumo ar gynybos tikslais, tvarkymo reikalavimų pažeidimo arba kitokio galimo žmogaus teisių ir laisvių apsaugos reikalavimų pažeidimo viešojo administravimo srityje.

143. Tyrimų pradėjimo ir nutraukimo pagrindus ir sąlygas reglamentuoja Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstatymas.

144. Žvalgybos kontrolierių patikrinimai yra planiniai, neplaniniai ir kontroliniai. Planiniai patikrinimai rengiami pagal Įstaigos vadovo patvirtintą metinį patikrinimų planą. Neplaniniai ir kontroliniai patikrinimai rengiami pagal Įstaigos vadovo patvirtintą jų atlikimo planą. Žvalgybos kontrolierių patikrinimai ir tyrimai atliekami Įstaigos vadovo nustatyta tvarka.

 

 

VII SKYRIUS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS IR DERINIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS

 

145. Rengiant teisės aktų projektus vadovaujamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo statutu, Dokumentų rengimo taisyklėmis, ir Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis.

146. Jei yra poreikis parengti įstatymo, Vyriausybės nutarimo ar kito teisės akto pakeitimo, papildymo ar jo pripažinimo netekusiu galios projektą, Įstaigos vadovas paveda parengti pasiūlymą dėl šio teisės akto projekto.

147. Teisės aktų projektus ir (ar) juos lydinčius dokumentus rengia Įstaigos darbuotojai, kuriems tai pavesta, arba Įstaigos vadovo sudarytos darbo grupės.

148. Siūlymus dėl darbo grupių teisės akto projektui parengti sudarymo ir jų sudėties rengia Įstaigos padalinio vadovas pagal padalinio kompetenciją ir pateikia Įstaigos vadovui.

149. Visi parengti teisės aktų projektai, prieš pateikiant juos pasirašyti Įstaigos vadovui vizuojami teisės akto projekto rengėjo (darbo grupės vadovo) ir teisės akto projektą rengusio darbuotojo tiesioginio vadovo.

150. Esant poreikiui parengti teisės aktų projektai derinami su suinteresuotomis institucijomis.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

VALSTYBĖS INSTITUCIJŲ PATEIKTŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ DERINIMAS

 

151. Įstaiga Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka derina valstybės institucijų parengtus teisės aktų projektus, teikiamus Vyriausybei, išskyrus jei kiti teisės aktai nenustato kitaip.

152. Išvados dėl Įstaigos pateiktų derinti teisės aktų projektų teikiamos per Teisės aktų informacinę sistemą arba kitais būdais, kuriais prašoma pateikti išvadą.

 

 

VIII SKYRIUS

REKOMENDACIJŲ (KONSULTACIJŲ) TEIKIMAS ŽVALGYBOS INSTITUCIJOMS

 

153. Žvalgybos kontrolieriai teikia žvalgybos institucijoms metodines rekomendacijas ir (ar) konsultacijas dėl jų veiklos, susijusios su žvalgybos ir kontržvalgybos vykdymu, tobulinimo.

154. Metodinės rekomendacijos ir (ar) konsultacijos teikiamos siekiant užtikrinti žvalgybos institucijų veiklos teisėtumą ir atitiktį žmogaus teisių ir laisvių apsaugos reikalavimams.

155. Žvalgybos kontrolierių teikiamų siūlymų ir rekomendacijų rengimui, bei informacijos vertinimui Įstaigos vadovo nustatyta tvarka gali būti pasitelkiami ekspertai.

 

 

IX SKYRIUS

ĮSTAIGOS VADOVŲ UŽDUOTYS IR JŲ VYKDYMO KONTROLĖ

 

156. Įstaigos vadovas, jį pavaduojantis žvalgybos kontrolierius ar kitas Įstaigos vadovo įgaliotas Įstaigos darbuotojas raštu ant gauto popierinio dokumento užrašo rezoliuciją, kurioje nurodomas vykdytojas, nustatyta vykdytojui užduotis ir (jei reikia) terminas, rezoliucija pasirašoma ir nurodoma rezoliucijos užrašymo data. Registratorius, vadovaudamasis Įstaigos vadovo ar jį pavaduojančio asmens rezoliucija, suformuoja užduotį DBSIS, įvesdamas rezoliucijos tekstą, vykdytoją (vykdytojus) ir (jei reikia) užduoties įvykdymo terminą (datą). Įstaigos vadovas, jį pavaduojantis žvalgybos kontrolierius ar kitas Įstaigos vadovo įgaliotas Įstaigos darbuotojas gautus popierinius dokumentus nukreipia vykdytojams per DBSIS.

157. Jei dokumentą turi vykdyti keli vykdytojai, pirmajam vykdytojui atiduodamas dokumento originalas, kitiems vykdytojams – perduodama dokumento kopija per DBSIS, neteikiant rašytinio dokumento kopijos.

158. Elektroninių ryšių priemonėmis gautos skaitmeninės dokumentų kopijos ir elektroniniai dokumentai po užregistravimo DBSIS automatiškai nukreipiami Įstaigos vadovui, kuris suformuoja užduotį ir paskiria vykdytoją.

159. Kai užduotis vykdoma nerengiant oficialaus Įstaigos dokumento, vykdytojas tai pažymi DBSIS (pvz., pranešta telefonu, el. paštu), o dokumentas įsegamas į bylą arba atiduodamas Įstaigos darbuotojui, atsakingam už bylos tvarkymą.

160. Kiekvienas Įstaigos darbuotojas atsako už tinkamą ir laiku atliekamą užduoties vykdymą. Įstaigos darbuotojas, susidūręs su problemomis vykdant pavestas užduotis, apie tai nedelsiant informuoja savo tiesioginį vadovą, nurodydamas priežastis, dėl kurių negali tinkamai ir laiku įvykdyti pavestos užduoties. Tiesioginiam vadovui paprašius, Įstaigos darbuotojas privalo raštu informuoti tiesioginį vadovą apie priežastis, kliudančias tinkamai ir laiku atlikti pavestą užduotį.

 

X SKYRIUS

UŽSIENIO OFICIALIŲ ASMENŲ IR TARPTAUTINIŲ INSTITUCIJŲ IR ORGANIZACIJŲ ASTOVŲ PRIĖMIMAS, REPREZENTACINIŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

161. Europos Sąjungos valstybių narių, užsienio valstybių ir tarptautinių institucijų ar organizacijų atstovų vizitus, atsižvelgdami į atvykstančių asmenų statusą, palaikomus ryšius ir vizito tikslus bei numatomus nagrinėti klausimu, planuoja, organizuoja ir (arba) koordinuoja Įstaigos vadovas arba jį pavaduojantis žvalgybos kontrolierius pagal kompetenciją bei visuomenės informavimo funkcijas vykdantis Įstaigos darbuotojas. Šiam tikslui gali būti sudaryta darbo grupė arba Įstaigos vadovo žodžiu arba raštu paskiriami atsakingi asmenys. Darbo grupė arba Įstaigos vadovo paskirtas atsakingas asmuo sudaro pasirengimo vizitui planą, kuriame numatomos pasirengimo vizitui priemonės ir parengia vizito programos projektą. Vizito programa turi būti suderinta su svečių delegacijos vadovu.

162. Organizuojant šių atstovų priėmimus, Įstaigos darbuotojas, atsakingas už finansus, sudaro išlaidų sąmatą, kurią pasirašytinai tvirtina Įstaigos vadovas. Vizitų, taip pat oficialių delegacijų ir svečių iš užsienio reprezentacinių išlaidų panaudojimo klausimai derinami su Įstaigos darbuotoju, atsakingu už finansus, bei Įstaigos darbuotoju, vykdančiu viešuosius pirkimus.

163. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos Įstaigos reprezentacinėms išlaidoms (užsienio valstybių oficialių asmenų, delegacijų priėmimui, užsienyje arba šalies viduje rengiamų priėmimų išlaidos, darbo susitikimų išlaidos, išlaidos atminimo dovanoms, suvenyrams, nusipelniusiems asmenims sveikinti jubiliejų ir kitų švenčių progomis ir kt.), naudojamos Įstaigos vadovo  Reprezentacinių išlaidų naudojimo Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstaigoje tvarkos aprašu nustatyta tvarka.

 

 

XI SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

164. Visais Įstaigos veiklos klausimais su žiniasklaidos ir socialinių tinklų atstovais bendrauja tik Įstaigos vadovas ir (arba) Įstaigos darbuotojas, atsakingas už viešuosius ryšius. Kiti Įstaigos darbuotojai tai daryti gali tik turėdami Įstaigos vadovo pavedimą ar leidimą.

165. Įstaigos darbuotojas, atsakingas už viešuosius ryšius, prireikus kartu su kitais Įstaigos darbuotojais, parengia ir suderinęs su Įstaigos vadovu, teikia informaciją žiniasklaidai bei visuomenei. Atsakingas už viešuosius ryšius Įstaigos darbuotojas, suderinęs su Įstaigos vadovu, pateikia komentarus Įstaigos kompetencijos klausimais, informuoja apie Įstaigos vadovo, kitų darbuotojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausius sprendimus, pasirašytus dokumentus bei kitus su Įstaigos veikla susijusius dalykus, taip pat rengia pranešimus spaudai aktualiais klausimais.

166. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XII SKYRIUS

ĮSTAIGOS INTERNETO SVETAINĖS TVARKYMAS

 

167. Įstaigos interneto svetainės turinys yra nuolat peržiūrimas ir atnaujinamas. Įstaigos interneto svetainės turinį administruoja įgaliotas Įstaigos darbuotojas.

168. Informaciją Įstaigos interneto svetainėje skelbiama tik ją suderinus su Įstaigos vadovu arba jį pavaduojančiu žvalgybos kontrolieriumi.

169. Pasiūlymus ir informaciją Įstaigos interneto svetainės turiniui dėl informacijos pakeitimo, papildymo, atnaujinimo ar kitokių pakeitimų teikia Įstaigos darbuotojai.

 

 

XIII SKYRIUS

ĮSTAIGOS PERSONALO VALDYMO ORGANIZAVIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

ĮSTAIGOS DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS

 

170. Įstaigos darbuotojai priimami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Lietuvos Respublikos darbo kodeksu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo santykius.

171. Priimti į darbą Įstaigos darbuotojai supažindinami su Įstaigos nuostatais, šiuo Reglamentu, pareigybės aprašymu ir kitais Įstaigos veiklą reglamentuojančiais teisės aktais ir dokumentais.

172. Atsakingas Įstaigos darbuotojas priimtus į darbą darbuotojus instruktuoja darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

173. Priimtus darbuotojus su teisės aktais, reglamentuojančiais jų padalinių veiklą ir jų pareigybės aprašymuose nustatytų funkcijų vykdymą, supažindina tiesioginiai vadovai.

174. Priimtiems Įstaigos darbuotojams išduodami darbuotojo pažymėjimai, jie aprūpinami kompiuterine darbo vieta, raktais, antspaudais, kanceliarinėmis ir kitomis darbui reikalingomis priemonėmis.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

ĮSTAIGOS DARBUOTOJŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS

 

175. Įstaigos darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

TREČIASIS SKIRSNIS

ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS ĮSTAIGOS DARBUOTOJAMS

 

176. Atostogos Įstaigos darbuotojams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

177. Kasmetinės atostogos Įstaigos darbuotojams suteikiamos pagal iki kiekvienų metų kovo 1 d. Įstaigos vadovo patvirtintą atostogų grafiką arba pagal atskirą darbuotojo prašymą. Kasmetinės, nemokamos, mokymosi atostogos, papildomos poilsio dienos, mokamos poilsio dienos ir kitos teisės aktuose garantuojamos laisvos dienos darbuotojams suteikiamos jų prašymu.

178. Tuo atveju, kai Įstaigos darbuotojas ketina imti kasmetines atostogas ne pagal patvirtintą atostogų grafiką, jis pateikia Įstaigos vadovui prašymą, suderintą su tiesioginiu vadovu, paprastai ne vėliau kaip prieš 7 darbo dienas iki numatomos kasmetinių atostogų pradžios. Įstaigos padalinio vadovas ir žvalgybos kontrolierius savo atostogų klausimą derina su Įstaigos vadovu, ir pateikia jam prašymą, paprastai ne vėliau kaip prieš 7 darbo dienas iki numatomos kasmetinių atostogų pradžios. Įstaigos padalinių vadovai prašymuose dėl atostogų taip pat nurodo, kam siūlo pavesti atlikti Įstaigos padalinio vadovo funkcijas jų atostogų metu.

179. Sprendimas nesuteikti kasmetinių atostogų pagal patvirtintą kasmetinių atostogų grafiką turi būti motyvuojamas. Kasmetinės atostogos gali būti skaidomos dalimis teisės aktų nustatyta tvarka, jei tai netrikdo Įstaigos ar Įstaigos padalinio darbo. Teisę pasirinkti kasmetinių atostogų laiką turi nėščios darbuotojos, taip pat darbuotojai, kurių sutuoktinės ar sugyventinės (partnerės) yra nėščios, darbuotojai, auginantys vaikus iki 14 metų, ir kiti teisės aktuose nurodyti darbuotojai (pateikdami šią teisę pagrindžiančius dokumentus). Įstaigos darbuotojai turi pasinaudoti savo teise į kasmetines atostogas einamaisiais metais.

180. Su tiesioginiu vadovu suderinti Įstaigos darbuotojų prašymai dėl kasmetinių, nemokamų, mokymosi atostogų, papildomų poilsio dienų, mokamų poilsio dienų ir kitų laisvų dienų suteikimo, atsakingo personalo administravimą Įstaigos darbuotojo per DBSIS perduodami Įstaigos darbuotojui, atsakingam už finansus.

181. Kasmet iki vasario 1 d. atsakingam personalo administravimą Įstaigos darbuotojui žvalgybos kontrolierius praneša apie savo, o Įstaigos padalinių vadovai – apie savo ir Įstaigos padalinio darbuotojų planuojamas atostogas.

182. Į kasmetinių atostogų grafiką įtrauktas Įstaigos darbuotojas, dėl tam tikrų priežasčių negalintis kasmetinių atostogų grafike nurodytu laiku išeiti kasmetinių atostogų arba pageidaujantis pasinaudoti dalimi kasmetinių atostogų, turi teisę pateikti raštišką prašymą, suderintą su savo padalinio vadovu, ir gauti Įstaigos vadovo sutikimą, kad kasmetinių atostogų laikas būtų pakeistas.

183. Įstaigos padalinių vadovai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų Įstaigos padalinių darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų metu būtų perduoti vykdyti kitiems Įstaigos darbuotojams.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

ĮSTAIGOS DARBUOTOJŲ TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

184. Įstaigos darbuotojai į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje bei užsienio valstybėse vyksta Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“, taip pat Įstaigos vadovo 2023 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr.20 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruotės išlaidų apmokėjimo Žvalgybos kontrolierių įstaigoje taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

185. Įstaigos darbuotojai pateikia informaciją apie planuojamas tarnybines komandiruotes Įstaigos vadovo įgaliotam Įstaigos darbuotojui.

186. Siuntimas į tarnybines komandiruotes įforminamas Įstaigos vadovo įsakymu.

187. Komandiruočių į užsienio valstybes ataskaitos parengiamos per 10 darbo dienų nuo sugrįžimo dienos pateikiamos, suderinus su tiesioginiu vadovu, Įstaigos vadovui. Dokumentai, gauti ir (ar) svarstyti komandiruotėse, išskyrus finansinius, pridedami prie komandiruočių ataskaitų. Šios ataskaitos yra registruojamos Reglamente nustatyta bendrąja tvarka.

188. Įstaigos darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje ar užsienyje, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pateikia dokumentus apie komandiruotės metu patirtas faktines išlaidas Įstaigos darbuotojui atsakingam už finansus.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

ĮSTAIGOS DARBUOTOJŲ APDOVANOJIMAS, SKATINIMAS, PAŠALPŲ SKYRIMAS, DRAUSMINIMAS BEI ATSAKOMYBĖ

 

189. Įstaigos darbuotojai apdovanojami ir skatinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose darbo santykius, nustatyta tvarka. 

190. Įstaigos valstybės tarnautojams vienkartinės piniginės išmokos (įskaitant pašalpas) gali būti skiriamos vadovaujantis Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1167 „Dėl Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Įstaigos darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, vienkartinės piniginės išmokos (įskaitant pašalpas) gali būti skiriamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymu ir Įstaigos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo tvarkos aprašu.

191. Įstaigos darbuotojai už tarnybinius arba drausminius nusižengimus atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

192. Įstaigos vadovas, gavęs informaciją žodžiu ar raštu ar pats nustatęs, kad Įstaigos darbuotojas galimai padarė tarnybinį ar drausminį nusižengimą inicijuoja nusižengimo tyrimą. Tyrimus dėl Įstaigos darbuotojų padarytų tarnybinių ar drausminių nusižengimų atlieka Įstaigos vadovo įsakymu sudaryta komisija, į kurios sudėtį įtraukiamas ir Įstaigos darbuotojas, atsakingas už personalo administravimą.

193. Įstaigos darbuotojai yra asmeniškai atsakingi už jiems perduotą ir patikėtą turtą. Įstaigos darbuotojai už padarytą materialinę žalą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

ATLEIDŽIAMŲ ĮSTAIGOS DARBUOTOJŲ ATSISKAITYMAS

 

194. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas Įstaigos darbuotojai Įstaigos padalinio vadovui užpildydami darbų perdavimo ir priėmimo aktą privalo perduoti: dokumentus, dokumentų bylas (jam priskirtas pagal dokumentacijos planą) ir informuoja apie nebaigtus vykdyti pavedimus.

195. Informacinę ir norminę medžiagą, knygas, įgytas už Įstaigos lėšas, antspaudus, raktus, kompiuterinę įrangą ir kitą turtą, už kurį Įstaigos darbuotojas yra atsakingas, turi perduoti Įstaigos darbuotojui, atsakingam už materialinių vertybių apskaitą ir saugojimą.

196. Atleidžiant Įstaigos darbuotoją, jis atsakingam už personalo administravimą Įstaigos darbuotojui turi pateikti užpildytą nustatytos formos Pažymą apie atsiskaitymą su Įstaiga. Nustatytos formos pažymą atleidžiamam Įstaigos darbuotojui pateikia atsakingas už personalo administravimą Įstaigos darbuotojas.

 

SEPTINTASIS SKIRSNIS

DARBO LAIKO APSKAITA

 

197. Įstaigos darbo laiko apskaitos žiniaraštį veda Įstaigos vadovo įgaliotas Įstaigos darbuotojas. 

198. Įstaigos darbo laiko apskaitos žiniaraščius pasirašo Įstaigos vadovas.

199. Įstaigos vadovo pasirašytus Įstaigos darbo laiko apskaitos žiniaraščius saugo Įstaigos vadovo įgaliotas Įstaigos darbuotojas.

200. Įstaigos darbuotojai turi teisę susipažinti su savo darbo laiko apskaita ir gauti savo darbo laiko apskaitos žiniaraščio išrašą.

 

 

XiV SKYRIUS

Tarnybinių automobilių, TARNYBINIO judriojo telefono ryšio ir judriojo plačiajuosčio ryšio Įrangos NAUDOJIMAS

 

201. Tarnybiniai automobiliai, skirti naudoti tarnybos reikmėms, naudojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“ ir Įstaigos vadovo nustatyta tvarka.

202. Tarnybinė judriojo telefono ryšio ir judriojo plačiajuosčio ryšio įranga naudojama Įstaigos vadovo nustatyta tvarka.

 

XV SKYRIUS

ĮSTAIGOS ANTSPAUDO IR SPAUDŲ NAUDOJIMAS

 

203. Įstaiga turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu. Įstaigos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako Įstaigos vadovas. Saugoti Įstaigos antspaudą Įstaigos vadovas gali įgalioti kitą Įstaigos darbuotoją. Šiuo atveju už antspaudo naudojimą atsako Įstaigos vadovo įgaliotas asmuo.

204. Įstaigos antspaudas ir visi spaudai naudojami ir saugomi Antspaudų ir spaudų apyvartos kontrolės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

 

XVI SKYRIUS

ĮSTAIGOS ARCHYVO TVARKYMAS

 

205. Įstaigos archyvas, išskyrus įslaptintų dokumentų, tvarkomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

206. Įslaptintų dokumentų archyvas tvarkomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais teisės aktais.

 

XVII SKYRIUS

ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO ORGANIZAVIMAS

 

207. Įstaigoje asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Įstaigos vadovo patvirtintu Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstaigoje tvarkos aprašu.

208. Įstaigos vadovo įsakymu yra paskiriamas Duomenų apsaugos pareigūnas, kuris:

208.1 informuoja asmens duomenis tvarkančius darbuotojus apie jų pareigas pagal Bendrąjį asmens duomenų apsaugos reglamentą (toliau – BDAR) ir kitus Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktus ir konsultuoja juos šiais klausimais;

208.2 stebi, kaip laikomasi BDAR, kitų Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos ir Įstaigos teisės aktų reikalavimų asmens duomenų apsaugos srityje, įskaitant pareigų pavedimą, duomenų tvarkymo operacijose dalyvaujančių darbuotojų informuotumo didinimą bei mokymą ir susijusius auditus;

208.3. konsultuoja dėl poveikio asmens duomenų apsaugai vertinimo;

208.4 bendradarbiauja su priežiūros institucija;

208.5 atlieka kontaktinio asmens funkcijas priežiūros institucijai kreipiantis su duomenų tvarkymu susijusiais klausimais.

209. Duomenų apsaugos pareigūnas, vykdydamas savo užduotis, tinkamai įvertina su duomenų tvarkymo operacijomis susijusį pavojų, atsižvelgdamas į duomenų tvarkymo pobūdį, aprėptį, kontekstą ir tikslus.

 

XVIII SKYRIUS

KIBERNETINIO SAUGUMO ORGANIZAVIMAS

 

210. Įstaigos kibernetinis saugumas užtikrinamas Įstaigos vadovo nustatyta tvarka, kuri nustato darbuotojų veiklos, susijusios su informacijos apdorojimu, elektroninių prietaisų naudojimu tvarką bei atsakomybes įgyvendinant Įstaigos kibernetinio saugumo priemones.

211. Įstaigos vadovo įgaliotas darbuotojas yra atsakingas už kibernetinio saugumo organizavimą ir užtikrinimą bei informacijos apie kibernetinio saugumo incidentus pateikimą Nacionaliniam kibernetinio saugumo centrui ir kitoms kompetentingoms institucijoms.

 

 

XIX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

212.   Reglamentas privalomas visiems Įstaigos darbuotojams.

213.   Reglamentas tvirtinamas, keičiamas ar panaikinamas Įstaigos vadovo įsakymu.

214.   Reglamentas peržiūrimas, ir, esant poreikiui, atnaujinamas ne rečiau kaip kartą per dvejus metus.

 

___________