ragai1

ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJŲ IR ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO PRIIMAMŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO REZULTATŲ PATEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. kovo 26 d. Nr. 1-58

Širvintos

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 15 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo Vilniaus apskrityje 2014 m. gruodžio 19 d. reikalavimą Nr. 1R-40 „Dėl Teisėkūros pagrindų įstatymo 15 straipsnio 3 dalies nuostatos įgyvendinimo“,

Širvintų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Širvintų rajono savivaldybės institucijų ir Širvintų rajono savivaldybės mero priimamų teisės aktų projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų pateikimo tvarkos aprašą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Vincas Jasiukevičius

 

PATVIRTINTA

Širvintų rajono savivaldybės tarybos

2015 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. 1-58

 

ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJŲ IR ŠIRVIINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO PRIIMAMŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO REZULTATŲ PATEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Širvintų rajono savivaldybės institucijų ir Širvintų rajono savivaldybės mero priimamų teisės aktų projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų pateikimo tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja Širvintų rajono savivaldybės institucijų (savivaldybės tarybos, savivaldybės administracijos direktoriaus) ir mero priimamų teisės aktų (toliau – teisės aktai), kuriais numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriais iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų pateikimo tvarką.

2. Sprendimą dėl šio aprašo 1 punkte nurodytų teisės aktų projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo priima ir numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą atlieka teisės akto projekto rengėjas.

3. Teisės akto projekto rengėjas, rengdamas teisės akto projektą ir įvertinęs, kad šiuo teisės akto projektu numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius ar kad šiuo teisės akto projektu iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, atlieka numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą, nustatydamas galimą teigiamą ir neigiamą poveikį to teisinio reguliavimo sričiai, asmenims ar jų grupėms, kuriems bus taikomas numatomas teisinis reguliavimas.

4. Atsižvelgdamas į teisės akte numatomo naujo teisinio reguliavimo pobūdį, mastą, teisės akto projekto rengėjas turi įvertinti poveikį ekonomikai, valstybės ir savivaldybės finansams, socialinei aplinkai, viešajam administravimui, teisinei sistemai, kriminogeninei situacijai, korupcijos mastui, aplinkai, administracinei naštai, regionų plėtrai ir kitoms sritims.

5. Teisės akto projekto numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai pateikiami Teisės akto projekto numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažymoje (pridedama), kuri pridedama prie teisės akto projekto (toliau – pažyma). Parengta teisės akto projekto numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma pasirašoma teisės akto projekto rengėjo. Savivaldybės tarybos sprendimo projekto teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai gali būti pateikiami pažymoje arba Tarybos sprendimo projekto aiškinamajame rašte šalia kitų privalomų pagal Savivaldybės tarybos veiklos reglamentą rekvizitų, kuriame privaloma išdėstyti atlikto Tarybos sprendimo projekto numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatus. Sprendimą dėl Savivaldybės tarybos sprendimo projekto teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų pateikimo būdo pasirenka Savivaldybės tarybos sprendimo projekto rengėjas.

 

II. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO REZULTATŲ PATEIKIMO TVARKA

 

6. Teisės akto projekto rengėjas, atsižvelgdamas į teisės akto projekto numatomo naujo teisinio reguliavimo pobūdį, mastą, įvertinęs teisės akto projekto poveikį ekonomikai, valstybės ir savivaldybės finansams, socialinei aplinkai, viešajam administravimui, teisinei sistemai, kriminogeninei situacijai, korupcijos mastui, aplinkai, administracinei naštai, regionų plėtrai ir kitoms sritims, privalo išdėstyti atlikto teisės akto projekto numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatus šio aprašo 5 punkte nurodyta tvarka. Teisės akto projekto numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, jeigu tai yra įmanoma, išreiškiami kiekybiškai. Teisės akto projekto poveikio vertinimo rezultatų išvados pateikiamos kaip apibendrinta informacija, nurodomas galimas projekto teigiamas ir (ar) neigiamas poveikis kiekvienu vertintu poveikio vertinimo aspektu, jeigu tai yra įmanoma, pagrindžiama atliktais skaičiavimais. Tuo atveju, jeigu teisės akto projektas nėra susijęs ir neturi įtakos tam tikroms pažymoje nurodytoms sritims, pažymos antrojo stulpelio atitinkamos eilutės nepildomos įrašant žodžius „Neturi įtakos“.

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

7. Šiame apraše neaptarti klausimai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos ir Širvintų rajono savivaldybės institucijų norminiuose teisės aktuose nustatytus reikalavimus.

8. Jei šio aprašo nuostatos tampa prieštaraujančiomis Lietuvos Respublikos norminių teisės aktų reikalavimams, taikomos Lietuvos Respublikos norminių teisės aktų nuostatos.

 

______________________


Širvintų rajono savivaldybės

ir Širvintų rajono savivaldybės mero

priimamų teisės aktų projektų

numatomo teisinio reguliavimo

poveikio vertinimo rezultatų

pateikimo tvarkos aprašo

priedas

 

 

(Pažymos forma)

 

ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS _______________________________________________________________ PROJEKTO

(Teisės akto (Tarybos sprendimo / mero potvarkio / Administracijos direktoriaus įsakymo) pavadinimas)

NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO PAŽYMA

 

Teisės akto projekto pavadinimas

 

Teisės akto projekto rengėjas (pareigos, vardas, pavardė)

 

Teisės akto projekto tikslas (nurodoma, kokio tikslo bus siekiama įgyvendinant teisės akto projektą ir kokia (-ios) problema (-os) bus sprendžiama (-os) siūlomu teisės akto projektu)

 

 

Siūlomo teisės akto projekto poveikio įvertinimas (teigiamos ir (ar) neigiamos pasekmės)

 

Poveikis ekonomikai

(pateikiamas kokybinis ir, jei įmanoma, kiekybinis siūlomo teisės akto projekto poveikio įvertinimas)

 

Poveikis valstybės ir savivaldybės finansams (pateikiamas siūlomo teisės akto poveikio valstybės ir savivaldybės finansams kiekybinis įvertinimas. Vertinant poveikį valstybės ir savivaldybės finansams, turi būti nurodomi patikimi, nesudėtingai patikrinami duomenys)

 

Poveikis socialinei aplinkai (pateikiamas kokybinis ir, jei įmanoma, kiekybinis siūlomo teisės akto projekto poveikio įvertinimas)

 

Poveikis viešajam administravimui (pateikiamas kokybinis ir, jei įmanoma, kiekybinis siūlomo teisės akto projekto poveikio įvertinimas)

 

Poveikis teisinei sistemai (pateikiamas kokybinis ir, jei įmanoma, kiekybinis siūlomo teisės akto projekto poveikio  įvertinimas)

 

Poveikis kriminogeninei situacijai (pateikiamas kokybinis ir, jei įmanoma, kiekybinis siūlomo teisės akto projekto poveikio įvertinimas)

 

Poveikis korupcijos mastui (pateikiamas kokybinis ir, jei įmanoma, kiekybinis siūlomo teisės akto projekto poveikio įvertinimas)

 

Poveikis aplinkai (pateikiamas kokybinis ir, jei įmanoma, kiekybinis siūlomo teisės akto projekto poveikio įvertinimas)

 

Poveikis administracinei naštai (pateikiamas siūlomo teisės akto projekto poveikio administracinei naštai kiekybinis ir, jei įmanoma, kokybinis įvertinimas. Atskirai įvertinamas galimas poveikis: piliečių ir kitų asmenų administracinei naštai, savivaldybės institucijų ir įstaigų administracinei naštai)

 

Poveikis regionų plėtrai (pateikiamas kokybinis ir, jei įmanoma, kiekybinis siūlomo teisės akto projekto poveikio įvertinimas)

 

Poveikis kitoms sritims (pateikiamas kokybinis ir, jei įmanoma, kiekybinis siūlomo teisės akto projekto poveikio atitinkamoje politikos srityje įvertinimas)

 

 

Kita svarbi informacija

 

Gali būti nurodomas teisės akto projekto poveikis kitais, pagal projekto pobūdį aktualiais poveikio vertinimo aspektais

 

Gali būti nurodomos kitos galimos teisės akto projekto ir (ar) jo įgyvendinimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas

 

Nurodoma, ar vyko konsultacijos su visuomene (jei tai privaloma pagal norminius teisės aktus), apibendrinami konsultavimosi rezultatai (nurodoma, su kokiomis suinteresuotomis grupėmis, asmenimis buvo konsultuotasi, ar ir kiek buvo atsižvelgta į suinteresuotų grupių, asmenų pateiktus siūlymus)

 

Kita

 

Pastaba. Jei teisės akto projektas nėra susijęs ir neturi įtakos tam tikroms šioje formoje nurodytoms sritims, pažymos antrojo stulpelio atitinkamos eilutės nepildomos įrašant žodžius „Neturi įtakos“.

 

 

_____________________________                 _________________ ____________________

(Teisės akto projekto rengėjo pareigos) (Parašas) (Vardas, pavardė)

_________________________