Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO

 

2024 m. birželio 26 d. Nr. 541

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi, 18 straipsnio 2 dalimi ir 27 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1.  Patvirtinti pridedamus:

1.1. Biudžetinės įstaigos stebėtojų tarybos narių atrankos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą;

1.2. Atlygio biudžetinės įstaigos stebėtojų tarybos nariams mokėjimo tvarkos aprašą.

2.  Įgalioti Viešojo valdymo agentūrą atlikti funkcijas, nustatytas Biudžetinių įstaigų įstatymo 27 straipsnyje.

 

 

 

Ministrė Pirmininkė                                                                        Ingrida Šimonytė

 

 

 

Teisingumo ministrė,

pavaduojanti vidaus reikalų ministrą                                              Ewelina Dobrowolska

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2024 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. 541

 

 

BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS STEBĖTOJŲ TARYBOS NARIŲ ATRANKOS ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Biudžetinės įstaigos stebėtojų tarybos narių atrankos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja veiksmus, kurie turi būti atlikti organizuojant ir vykdant kandidatų į biudžetinės įstaigos priežiūros organo – stebėtojų tarybos – narius atranką.

2.  Biudžetinės įstaigos stebėtojų tarybos (toliau – stebėtojų taryba) narių atranka apima:

2.1. atrankos paskelbimą;

2.2. dokumentų, kuriuos būtina pateikti norint dalyvauti atrankoje (toliau – dokumentai), pateikimą, priėmimą ir vertinimą;

2.3. kandidatų į nepriklausomų stebėtojų tarybos narių vietas atrankos komisijos (toliau – atrankos komisija) sudarymą;

2.4. kandidatų į stebėtojų tarybos narius atitikties reikalavimams vertinimą;

2.5. pokalbį su kandidatu į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą atrankos komisijoje;

2.6. sprendimo dėl atrinktų kandidatų skyrimo stebėtojų tarybos nariais priėmimą.

3.  Kandidatai į stebėtojų tarybos narius atrenkami šia tvarka:

3.1. kandidatą (-us) į stebėtojų tarybos nario (-ių) – biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos atstovo (-ų) – vietą (-as) (toliau – kandidatas į biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos atstovo vietą) deleguoja biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;

3.2. kandidatą (-us) į stebėtojų tarybos nario (-ių) – biudžetinės įstaigos darbuotojų atstovo (-ų) – vietą (-as) (toliau – kandidatas į biudžetinės įstaigos darbuotojų atstovo vietą) deleguoja biudžetinėje įstaigoje darbdavio lygmeniu veikiantys darbuotojų atstovavimą įgyvendinantys asmenys (toliau – darbuotojus atstovaujantys asmenys);

3.3. kandidatą (-us) į nepriklausomo (-ų) stebėtojų tarybos nario (-ių) vietą (-as) atrenka atrankos komisija.

4.  Kandidatai į stebėtojų tarybos narius turi atitikti Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 15 straipsnyje nustatytus reikalavimus.

 

II SKYRIUS

ATRANKOS PASKELBIMAS IR ATŠAUKIMAS

 

5.  Sprendimą paskelbti atranką priima biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo.

6.  Jei organizuojamos atrankos į kelias stebėtojų tarybos narių vietas, apie jas gali būti paskelbiama vienu skelbimu.

7.  Pirmą kartą sudarant stebėtojų tarybą, atranka turi būti paskelbta ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo biudžetinės įstaigos nuostatų patvirtinimo ar šių nuostatų pakeitimo, numatančio stebėtojų tarybos sudarymą, įsigaliojimo dienos. Baigiantis esamos stebėtojų tarybos kadencijai, atranka turi būti paskelbta ne vėliau kaip prieš 3 mėnesius iki stebėtojų tarybos kadencijos pabaigos. Atšaukus visą stebėtojų tarybą arba pavienius jos narius nesibaigus stebėtojų tarybos kadencijai, visos stebėtojų tarybos arba pavienių jos narių atranka turi būti paskelbta laikantis Biudžetinių įstaigų įstatymo 17 straipsnyje nurodyto termino.

8.  Informacija apie organizuojamą atranką skelbiama biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje, biudžetinės įstaigos, kurios stebėtojų tarybos nario (-ių) atranka yra organizuojama, interneto svetainėje ir Viešojo valdymo agentūros interneto svetainėje. Informacija apie organizuojamą atranką papildomai gali būti skelbiama ir kituose biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos ir biudžetinės įstaigos, kurios stebėtojų tarybos narių atranka yra organizuojama, nuostatuose nurodytuose informacijos šaltiniuose, kuriuose skelbiami vieši jų pranešimai.

9.  Skelbime apie organizuojamą atranką nurodoma:

9.1. biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos ir biudžetinės įstaigos, kurios stebėtojų tarybos nario (-ių) atranka yra organizuojama, pavadinimai;

9.2. informacija apie tai, į kokią (-ias) stebėtojų tarybos nario (-ių) vietą (-as) yra organizuojama atranka (-os), apie stebėtojų tarybos narių skaičių, atlygį už stebėtojų tarybos nario veiklą, stebėtojų tarybos kadencijos pradžią ir pabaigą;

9.3. kandidatams keliami bendrieji, specialieji ir nepriklausomumo reikalavimai;

9.4. Aprašo 11 punkte nurodyti dokumentai, kuriuos privalo pateikti kandidatai;

9.5. dokumentų pateikimo vieta ir būdai;

9.6. atrankos į stebėtojų tarybos narius būdas;

9.7. informacija apie tai, kad kandidatų dokumentai priimami 15 darbo dienų po atrankos paskelbimo biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje;

9.8. informacija apie tai, kad, kilus pagrįstų abejonių pateikiant kandidatų dokumentus dėl konkretaus kandidato atitikties nustatytiems bendriesiems, specialiesiems ar nepriklausomumo reikalavimams ir prireikus patikslinti ar papildyti jo pateiktus dokumentus (juose esančius duomenis), dokumentų priėmimo terminas gali būti pratęstas 5 darbo dienas nuo dienos, kai kandidato dokumentai buvo pateikti pirmą kartą;

9.9. nuoroda į biudžetinės įstaigos interneto svetainėje skelbiamą informaciją apie biudžetinės įstaigos strateginius ir (ar) metinius veiklos planus, veiklos ataskaitas ir kitus su įstaigos veiklos planavimu susijusius dokumentus, kurių pagrindu biudžetinė įstaiga organizuoja savo veiklą, taip pat šių dokumentų projektus;

9.10.  biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos atstovo, konsultuojančio atrankos dokumentų priėmimo ir atrankos atlikimo klausimais, pareigos, vardas, pavardė, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas;

9.11.  nuoroda į Teisės aktų registre paskelbtą Aprašą.

10.  Paaiškėjus nenumatytoms aplinkybėms, dėl kurių atranka nebegalės būti vykdoma pagal Aprašo nuostatas, biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija gali atšaukti atranką ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki kandidatų vertinimo atrankos komisijoje dienos. Apie atrankos atšaukimą ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki kandidatų vertinimo atrankos komisijoje biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija informuoja kandidatus jų prašyme nurodytu elektroninio pašto adresu. Apie atrankos atšaukimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo atrankos atšaukimo paskelbiama biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje, biudžetinės įstaigos, kurios stebėtojų tarybos narių atranka yra organizuojama, interneto svetainėje ir Viešojo valdymo agentūros interneto svetainėje.

 

III SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKIMAS, PRIĖMIMAS IR VERTINIMAS

 

11.  Kandidatas į biudžetinės įstaigos darbuotojų atstovo vietą ir kandidatas į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai privalo pateikti:

11.1.  laisvos formos prašymą leisti dalyvauti atrankoje, kur turi būti nurodyta kandidato vardas, pavardė, gimimo data ir kontaktinė informacija ryšiui su kandidatu palaikyti – telefono numeris ir elektroninio pašto adresas, taip pat į kokio stebėtojų tarybos nario vietą norima kandidatuoti;

11.2.  gyvenimo aprašymą, kuriame turi būti nurodytas išsilavinimas, darbo patirtis, turimų kompetencijų sąrašas;

11.3.  išsilavinimą patvirtinančius dokumentus;

11.4.  kitus dokumentus, patvirtinančius atitiktį kandidatams keliamiems reikalavimams;

11.5.  užpildytą Atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams deklaraciją (Aprašo 1 priedas).

12.  Kandidato į biudžetinės įstaigos darbuotojų atstovo vietą prašyme turi būti pateikta informacija apie jį delegavusius darbuotojams atstovaujančius asmenis (pavadinimas arba fizinio asmens vardas ir pavardė).

13.  Kandidato į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą prašyme turi būti pateikta informacija apie tai, ar jis turi / neturi reikšmingų verslo ryšių su biudžetine įstaiga taip, kaip šie ryšiai yra suprantami pagal Biudžetinių įstaigų įstatymo 15 straipsnio 4 dalies 2 punktą.

14.  Kandidatas į biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos atstovo vietą biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai privalo pateikti Aprašo 11.1, 11.2 ir 11.5 papunkčiuose nurodytus dokumentus.

15.  Kandidatai dokumentus gali pateikti:

15.1.  atvykę į biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją (šiuo atveju pateikiami Aprašo 11.1, 11.2 ir 11.5 papunkčiuose nurodytų dokumentų originalai, 11.3 ir 11.4 papunkčiuose nurodytų dokumentų kopijos arba 11.3 ir 11.4 papunkčiuose nurodytų dokumentų originalai, kurių kopijas padaro ir pasilieka biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija);

15.2.  paštu (šiuo atveju pateikiami Aprašo11.1, 11.2 ir 11.5 papunkčiuose nurodytų dokumentų originalai ir Aprašo 11.3 ir 11.4 papunkčiuose nurodytų dokumentų kopijos);

15.3.  elektroninio ryšio priemonėmis (šiuo atveju pateikiamos visų Aprašo 11 punkte nurodytų dokumentų skaitmeninės kopijos).

16.  Kandidatų dokumentai gali būti pateikti per atstovą. Atstovavimo teisė turi būti įrodoma laikantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje nustatytų reikalavimų.

17.  Kandidatai visą Aprašo 9.7 ir 9.8 papunkčiuose nurodytą terminą turi teisę savo iniciatyva patikslinti pateiktus dokumentus (juose esančius duomenis) arba pateikti papildomus jų nuožiūra reikalingus dokumentus.

18.  Priėmusi kandidato pateiktus dokumentus, biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija įvertina, ar yra pateikti visi Aprašo 11 punkte nurodyti dokumentai ir ar šie dokumentai atitinka Apraše nustatytus reikalavimus.

19.  Jeigu kandidatas per Aprašo 9.7 papunktyje nustatytą terminą dokumentams pateikti ir (ar) per Aprašo 9.8 papunktyje nustatytą terminą patikslintiems ar papildytiems dokumentams pateikti (jeigu šis terminas buvo nustatytas) pateikė dokumentus, kurie neatitinka Apraše nustatytų reikalavimų, arba pateikė ne visus Apraše nurodytus dokumentus, biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dienos, kai pasibaigė dokumentų priėmimas, kandidato prašyme nurodytu elektroniniu paštu informuoja kandidatą apie tai, kad jam nebus leidžiama dalyvauti atrankoje, ir nurodo tokio sprendimo motyvus.

20.  Jei kandidatas pateikė visus Aprašo 11 punkte nurodytus dokumentus ir šie dokumentai atitinka Apraše nustatytus reikalavimus, biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija apie tai informuoja kandidatą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dienos, kai pasibaigė dokumentų priėmimas, kandidato prašyme nurodytu elektroniniu paštu. Kandidatas į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą kartu informuojamas apie pokalbio atrankos komisijoje datą, pradžios laiką ir vietą.

21.  Tinkamai pateiktus kandidatų dokumentus biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija perduoda atrankos komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dienos, kai pasibaigė dokumentų priėmimas.

 

IV SKYRIUS

ATRANKOS KOMISIJA IR JOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

22.  Atrankai į stebėtojų tarybos narius vykdyti biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo atrankos paskelbimo sudaro atrankos komisiją.

23.  Atrankos komisijos narių skaičius turi būti ne mažesnis kaip 5. Sudarant atrankos komisiją paskiriami ir pakaitiniai atrankos komisijos nariai. Pakaitinis atrankos komisijos narys atrankos komisijos nario teisėmis dalyvauja atrankos komisijos posėdžiuose, kai atrankos komisijos narys, kurį jis pakeičia, dėl pateisinamos priežasties negali dalyvauti atrankos komisijos posėdyje arba nusišalina Aprašo 28 punkte nurodytu atveju. Sudarydama atrankos komisiją, biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija iš šios komisijos narių paskiria atrankos komisijos pirmininką ir pakaitinį atrankos komisijos pirmininką. Pakaitinis atrankos komisijos pirmininkas atrankos komisijos pirmininko teisėmis pirmininkauja atrankos komisijos posėdžiui ir atlieka kitas Apraše nustatytas atrankos komisijos pirmininko funkcijas, kai atrankos komisijos pirmininkas, kurį jis pakeičia, dėl pateisinamos priežasties negali dalyvauti atrankos komisijos posėdyje arba negali atlikti kitų Apraše nustatytų atrankos komisijos pirmininko funkcijų, arba nusišalina Aprašo 28 punkte nurodytu atveju. Taip pat paskiriamas atrankos komisijos sekretorius –biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos atstovas, kuriam pavedama techniškai aptarnauti atrankos komisiją. Atrankos komisijos sekretorius nėra atrankos komisijos narys.

24.  Jeigu atrankos komisijos pirmininkas ar atrankos komisijos narys dėl pateisinamos priežasties negali dalyvauti artimiausiame atrankos komisijos posėdyje, jis nedelsdamas, bet ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki šio posėdžio, privalo apie tai pranešti atrankos komisijos sekretoriui.

25.  Atrankos komisijos darbo forma – posėdžiai. Posėdis laikomas teisėtu, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė atrankos komisijos narių. Posėdžiai yra protokoluojami. Atrankos komisijos sprendimai yra įrašomi į protokolą. Protokolą pasirašo atrankos komisijos pirmininkas ir atrankos komisijos sekretorius. Protokolas turi būti parengtas ir pasirašytas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo posėdžio dienos. Su protokolu turi būti supažindinami visi atrankos komisijos nariai (tiek atrankos komisijos posėdyje dalyvavę, tiek ir jame nedalyvavę). Su protokolu gali susipažinti ir kiti atrankos komisijos posėdyje dalyvavę asmenys, jei jie pareiškia tokį pageidavimą. Protokolui parengti (surašyti) daromas atrankos komisijos posėdžio skaitmeninis garso arba garso ir vaizdo įrašas. Atrankos komisijos sekretorius atsako už skaitmeninio garso arba garso ir vaizdo įrašo darymą ir už tai, kad šis įrašas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tos dienos, kai protokolą pasirašo atrankos komisijos pirmininkas ir atrankos komisijos sekretorius, iš garso arba garso ir vaizdo įrašymo įrenginio ar sistemos būtų ištrintas.

26.  Atrankos komisijos sprendimas yra laikomas priimtu, kai už jį gauta daugiau balsų negu prieš. Jeigu atrankos komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemia atrankos komisijos pirmininko balsas. Kiekvienas atrankos komisijos narys turi vieną balsą. Susilaikyti nuo sprendimo priėmimo arba nebalsuoti atrankos komisijos narys negali.

27.  Prieš prasidedant atrankos komisijos posėdžiui, jame dalyvaujantys atrankos komisijos nariai pasirašytinai deklaruoja, kad nėra priežasčių, dėl kurių galėtų kilti interesų konfliktas, ir kad jie nedelsdami nusišalins nuo atrankos, jei atrankos metu dėl pasikeitusių aplinkybių tokių priežasčių atsirastų. Analogiškai deklaruojamas visų atrankos komisijos narių pasižadėjimas neatskleisti asmens duomenų ir kitos konfidencialios informacijos, kuri taps jiems žinoma atliekant atranką.

28.  Jeigu prieš prasidedant atrankos komisijos posėdžiui arba šiam posėdžiui prasidėjus dėl pasikeitusių aplinkybių atsiranda priežasčių, dėl kurių galėtų kilti interesų konfliktas, atrankos komisijos narys privalo nusišalinti. Apie tai jis nedelsdamas informuoja atrankos komisijos pirmininką. Jeigu nusišalina atrankos komisijos pirmininkas, apie tai jis nedelsdamas informuoja sprendimą dėl atrankos komisijos sudarymo pasirašiusį asmenį. Jeigu prieš prasidedant atrankos komisijos posėdžiui ar (ir) jam prasidėjus nusišalina tiek atrankos komisijos narių, kad atrankos komisijos posėdis pagal Aprašo 25 punkto nuostatas negali būti laikomas teisėtu, arba nusišalina atrankos komisijos pirmininkas ir jeigu nėra galimybės vietoje nusišalinusių atrankos komisijos narių posėdyje dalyvauti pakaitiniams atrankos komisijos nariams, atrankos komisijos posėdis atidedamas ne ilgiau kaip 5 darbo dienoms.

29.  Atrankos komisijos posėdžiuose, kai yra vykdoma kandidatų į nepriklausomus stebėtojų tarybos narius atranka, stebėtojo teisėmis gali dalyvauti visuomenės atstovai ir ne daugiau kaip 2 Viešojo valdymo agentūros atstovai.

30.  Stebėtojo teisėmis dalyvaujančiais visuomenės atstovais gali būti ne daugiau kaip po vieną iš dviejų Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešosios naudos nevyriausybinių organizacijų, kurių įstatuose nustatyti veiklos tikslai yra susiję su biudžetinės įstaigos nuostatuose nustatytais veiklos tikslais, deleguotą atstovą. Stebėtojo teisėmis dalyvaujančių visuomenės atstovų atitiktį šiame punkte nustatytiems reikalavimams vertina atrankos komisija. Atrankos komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys visuomenės atstovai atrankos komisijos sekretoriui prieš atranką privalo pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, įgaliojimą dalyvauti atrankos komisijos posėdžiuose stebėtojo teisėmis. Apraše nustatytų reikalavimų nesilaikantys ar atrankos komisijos darbui trukdantys visuomenės atstovai komisijos pirmininko sprendimu gali būti pašalinami iš atrankos komisijos posėdžio ir apie tai pažymima posėdžio protokole.

31.  Aprašo 30 punkte nurodyti viešieji juridiniai asmenys prašymą leisti jų deleguojamiems visuomenės atstovams stebėti atrankos komisijos posėdžius, taip pat Viešojo valdymo agentūra informaciją apie jos deleguojamą (-us) savo atstovą (-us) biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai pateikia Aprašo 9.10 papunktyje nurodytu elektroniniu paštu ne vėliau kaip iki kandidatams nustatytos dokumentų pateikimo dienos pabaigos.

32.  Atrankos komisijos posėdžiuose stebėtojo teisėmis dalyvaujantys asmenys prieš pirmąjį atrankos komisijos posėdį privalo pasirašyti pasižadėjimą neatskleisti kandidatų asmens duomenų ir kitos konfidencialios informacijos, kuri jiems taps žinoma vykdant atranką (Aprašo 2 priedas). Pasižadėjimai pridedami prie atrankos komisijos posėdžio protokolo.

33.  Atrankos komisijos posėdžiuose stebėtojo teisėmis dalyvaujantiems asmenims draudžiama šių posėdžių metu daryti garso arba garso ir vaizdo įrašus, naudoti kitas technines priemones.

34.  Biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija apie atrankos laiką ir vietą praneša viešiesiems juridiniams asmenims, pirmiems dviem pateikusiems prašymą leisti visuomenės atstovams stebėti konkursą, ir Viešojo valdymo agentūros atstovams jų nurodytu elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki atrankos dienos. Viešiesiems juridiniams asmenims, pateikusiems prašymus leisti visuomenės atstovams stebėti atranką vėliau už pirmuosius du viešuosius juridinius asmenis, biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija praneša elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki atrankos dienos, kad leidimas stebėti atranką jų deleguojamiems visuomenės atstovams nesuteikiamas.

 

V SKYRIUS

ATRANKOS VYKDYMAS

 

35.  Pirmasis atrankai vykdyti skirtas atrankos komisijos posėdis turi įvykti ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo tos dienos, kai baigėsi kandidatų dokumentų priėmimas.

36.  Atrankos komisija, išnagrinėjusi biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos perduotus kandidatų dokumentus, atlieka šiuos veiksmus:

36.1.  įvertina kandidatų atitiktį Biudžetinių įstaigų įstatymo 15 straipsnyje nustatytiems reikalavimams;

36.2.  vykdo pokalbį su kandidatu į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą;

36.3.  priima sprendimus dėl kandidatų tinkamumo būti stebėtojų tarybos nariais ir teikia pasiūlymus biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vadovui dėl jų paskyrimo.

37.  Jeigu atrankos komisija, įvertinusi kandidato atitiktį Biudžetinių įstaigų įstatymo 15 straipsnyje nustatytiems reikalavimams, nustato, kad jis šių reikalavimų neatitinka, nedelsdama apie tai informuoja biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją. Biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tokios informacijos gavimo kandidato prašyme nurodytu elektroniniu paštu informuoja kandidatą apie tai, kad jam nebus leidžiama dalyvauti atrankoje, ir nurodo tokio sprendimo motyvus.

38.  Jeigu paaiškėja, kad Biudžetinių įstaigų įstatymo 15 straipsnyje nustatytų reikalavimų neatitinka kandidatas į biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos atstovo vietą arba kandidatas į biudžetinės įstaigos darbuotojų atstovo vietą, nauji kandidatai į šias stebėtojų tarybos vietas deleguojami laikantis Aprašo 50.1 ir 50.2 papunkčiuose nustatytų terminų. Jeigu paaiškėja, kad Biudžetinių įstaigų įstatymo 15 straipsnyje nustatytų reikalavimų neatitinka kandidatas į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą, biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija naują atranką į šio stebėtojų tarybos nario vietą paskelbia ne vėliau kaip per 15 dienų nuo Aprašo 37 punkte nurodytos informacijos gavimo dienos.

39.  Kandidato į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą atrankos forma – pokalbis su šiuo kandidatu.

40.  Atrankos pokalbyje dalyvaujantis kandidatas į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą turi prisistatyti atrankos komisijai ir parodyti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Atrankos komisija atrankos pokalbio metu vertina kandidato kompetenciją ir privalumus. Jeigu kandidatas pateikia dokumentus, patvirtinančius tam tikrų kompetencijų įgijimą, šios kompetencijos gali būti nevertinamos. Pokalbio metu kandidatas atsako į atrankos komisijos narių užduotus klausimus. Jeigu į vieną stebėtojų tarybos nario vietą pretenduoja daugiau negu vienas kandidatas, šiems kandidatams turi būti užduoti vienodi ar lygiaverčiai klausimai ir gali būti užduoti tikslinamieji klausimai arba turi būti užduoti vienodi pagrindiniai klausimai ir gali būti užduodami vienodi papildomi klausimai. Jei šie klausimai parengiami iš anksto, biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ir atrankos komisija privalo užtikrinti šių klausimų konfidencialumą.

41.  Atrankos komisijos nariai įvertina pokalbio su kandidatu rezultatus (kandidato kompetenciją ir privalumus) balais nuo 1 iki 10. Galutinis kandidato įvertinimas nustatomas taip: kiekvieno atrankos komisijos nario kandidatui skirti balai sudedami ir padalijami iš posėdyje dalyvavusių atrankos komisijos narių skaičiaus. Kandidatas, surinkęs mažiau kaip 6 balus, laikomas nepraėjusiu atrankos.

42.  Atrinktu į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą kandidatu laikomas:

42.1.  kandidatas, kuris surinko 6 ir daugiau balų, jei į vieną nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą pretendavo vienas kandidatas;

42.2.  daugiausia balų surinkęs kandidatas, jei į vieną nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą pretendavo daugiau negu vienas kandidatas ir pretendavę kandidatai surinko 6 ir daugiau balų;

42.3.  atrankos komisijos sprendimu atrinktu pripažintas kandidatas (vertinant šio kandidato privalumus), jei į vieną stebėtojų tarybos nario vietą pretendavo daugiau negu vienas kandidatas ir keli kandidatai surinko didžiausią vienodą balsų skaičių, kuris yra 6 ir daugiau balų.

43.  Pasibaigus pokalbiams su visais kandidatais, atrankos komisija priima sprendimus dėl atrankos į kiekvieną nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą. Jeigu į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą pretendavo daugiau negu vienas kandidatas, atrankos komisija kartu priima sprendimą dėl antro tinkamiausio kandidato, kuris pokalbio metu surinko daugiausia balų po atrinkto kandidato, arba nusprendžia, kad antro tinkamiausio kandidato nėra, jei kiti kandidatai surinko mažiau nei 6 balus. Jeigu kandidatas (-ai) nesurinko 6 balų, atrankos komisija priima sprendimą, kad atranka į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą neįvyko. Biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija naują atranką į šią stebėtojų tarybos nario vietą paskelbia per Aprašo 37 punkte nurodytą terminą.

44.  Aprašo 43 punkte nurodyti atrankos komisijos sprendimai priimami nedalyvaujant kandidatams į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą ir atrankos komisijos posėdyje stebėtojo teisėmis dalyvaujantiems asmenims. Atrankos komisija neprivalo atskleisti kandidatams motyvų, kuriais buvo grindžiamas šių kandidatų įvertinimas.

45.  Įvykus atrankai, apie Aprašo 43 punkte nurodytus atrankos komisijos priimtus sprendimus atrankos komisijos posėdžio pabaigoje kandidatams į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą ir atrankos komisijos posėdyje stebėtojo teisėmis dalyvaujantiems asmenims paskelbia atrankos komisijos pirmininkas.

46.  Jeigu į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą atrinktas kandidatas iki sprendimo skirti jį stebėtojų tarybos nariu atsisako būti juo skiriamas arba biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija gauna Aprašo 49 punkte nurodytą informaciją, atrinktu kandidatu yra paskelbiamas antras tinkamiausias kandidatas, jei atrankos komisija yra priėmusi sprendimą dėl tokio kandidato Aprašo 43 punkte nurodytu atveju. Jeigu toks sprendimas nebuvo priimtas, laikoma, kad atranka į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą neįvyko. Biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija naują atranką į šią stebėtojų tarybos nario vietą paskelbia per Aprašo 38 punkte nurodytą terminą.

47.  Atrankos komisija, atsižvelgdama į vykusių atrankų rezultatus, gali teikti biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vadovui pasiūlymus dėl specialiųjų reikalavimų stebėtojų tarybos nariams, kurių atranka bus vykdoma ateityje, keitimo tikslingumo.

 

VI SKYRIUS

STEBĖTOJŲ TARYBOS NARIŲ SKYRIMAS

 

48.  Vadovaudamasi Biudžetinių įstaigų įstatymo 16 straipsnio 2 dalies nuostatomis, biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo įvykusios atrankos motyvuotu rašytiniu prašymu kreipiasi į teisėsaugos, kontrolės ir kitas valstybės ar savivaldybių institucijas ar įstaigas, kitus juridinius asmenis, kad jie pateiktų apie kandidatą turimą informaciją, kiek jos reikia atrinktų kandidatų atitikčiai Biudžetinių įstaigų įstatymo 15 straipsnyje nustatytiems reikalavimams pagrįsti.

49.  Jeigu teisėsaugos, kontrolės ir kitos valstybės ar savivaldybių institucijos ar įstaigos, kiti juridiniai asmenys biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai pateikia informaciją, kuri rodo, kad kandidatas neatitinka Biudžetinių įstaigų įstatymo 15 straipsnyje nustatytų reikalavimų, biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šios informacijos gavimo dienos kandidato prašyme nurodytu elektroniniu paštu informuoja kandidatą apie tai, kad jis nebus skiriamas stebėtojų tarybos nariu, ir nurodo tokio sprendimo motyvus. Biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, nurodydama savo sprendimo motyvus, atskleidžia kandidatui teisėsaugos, kontrolės ir kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų, kitų juridinių asmenų pateiktą informaciją, jeigu teisės aktai, reguliuojantys tokios informacijos teikimą, nenustato kitaip.

50.  Aprašo 49 punkte nurodytu atveju paaiškėjus, kad Biudžetinių įstaigų įstatymo 15 straipsnyje nustatytų reikalavimų neatitinka:

50.1.  kandidatas į biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos atstovo vietą – biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Aprašo 49 punkte nurodytos informacijos gavimo deleguoja naują kandidatą;

50.2.  kandidatas į biudžetinės įstaigos darbuotojų atstovo vietą – biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Aprašo 49 punkte nurodytos informacijos gavimo paprašo darbuotojams atstovaujančių asmenų deleguoti kitą kandidatą; kitas kandidatas turi būti deleguotas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos prašymo gavimo dienos;

50.3.  kandidatas į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą – biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija Aprašo 48 punkto nustatyta tvarka kreipiasi dėl informacijos apie antrą tinkamiausią kandidatą; jeigu gauta informacija rodo, kad šis kandidatas neatitinka Biudžetinių įstaigų įstatymo 15 straipsnyje nustatytų reikalavimų arba jeigu atrankos komisija Aprašo 43 punkte nurodytu atveju yra nusprendusi, kad antro tinkamiausio kandidato nėra, laikoma, kad atranka į nepriklausomo stebėtojų tarybos nario vietą neįvyko; šiuo atveju biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija naują atranką į šią stebėtojų tarybos nario vietą paskelbia per Aprašo 38 punkte nurodytą terminą.

51.  Jeigu teisėsaugos, kontrolės ir kitos valstybės ar savivaldybių institucijos ar įstaigos, kiti juridiniai asmenys savo atsakymuose nepateikia informacijos, kuri rodytų, kad per atranką atrinktas kandidatas neatitinka Biudžetinių įstaigų įstatymo 15 straipsnyje nustatytų reikalavimų, biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinio atsakymo gavimo dienos priima sprendimą sudaryti stebėtojų tarybą (jei vienu metu skiriami visi stebėtojų tarybos nariai) arba Biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 5 dalyje nurodytu atveju skirti atrinktą kandidatą stebėtojų tarybos nariu.

52.  Sudarius stebėtojų tarybą arba paskyrus atskirus jos narius, apie šiuos sprendimus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimų priėmimo dienos yra informuojama biudžetinė įstaiga ir paskirti stebėtojų tarybos nariai (jų kandidato prašyme nurodytu elektroniniu paštu).

53.  Duomenys apie paskirtus stebėtojų tarybos narius Juridinių asmenų registrui pateikiami Biudžetinių įstaigų įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54.  Asmens duomenys, biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos gauti atrankos vykdymo tikslais, tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Atrankos metu surinkti dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka.

55.  Apraše nurodyti biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos veiksmai (neveikimas) ir priimti sprendimai gali būti skundžiami jai pačiai per vieną mėnesį nuo veiksmo atlikimo (neveikimo paaiškėjimo) ar sprendimo priėmimo dienos arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

________________

 

Biudžetinės įstaigos stebėtojų tarybos

narių atrankos organizavimo ir vykdymo

tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams deklaracijos forma)

 

ATITIKTIES NEPRIEKAIŠTINGOS REPUTACIJOS REIKALAVIMAMS DEKLARACIJA

 

______________________________________________

(vardas, pavardė)

______________________________________________

(data)

______________________________________________

(vieta)

 

1. Ar esate įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir nuo bausmės atlikimo nepraėjo 11 metų arba pripažintas kaltu dėl sunkaus nusikaltimo padarymo ir nuo bausmės atlikimo nepraėjo 9 metai, arba pripažintas kaltu dėl apysunkio nusikaltimo padarymo ir nuo bausmės atlikimo nepraėjo 5 metai, arba pripažintas kaltu dėl nesunkaus nusikaltimo padarymo ir nuo bausmės atlikimo nepraėjo 4 metai? Jeigu taip – kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį?

________________________________________________________________________________

 

 

2. Ar esate įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams padarymo ir nuo bausmės atlikimo nepraėjo 4 metai? Jeigu taip – kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį?

________________________________________________________________________________

 

 

3. Ar esate įstatymų nustatyta tvarka atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės už labai sunkaus nusikaltimo padarymą ir nuo atleidimo nuo baudžiamosios atsakomybės dienos nepraėjo 5 metai arba atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės už sunkaus nusikaltimo padarymą (išskyrus atleidimą nuo baudžiamosios atsakomybės, kai asmuo ar nusikalstama veika prarado pavojingumą) ir nuo atleidimo nuo baudžiamosios atsakomybės dienos nepraėjo 4 metai, arba buvote atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės už apysunkio nusikaltimo padarymą (išskyrus atleidimą nuo baudžiamosios atsakomybės, kai asmuo ar nusikalstama veika prarado pavojingumą arba dėl nusikaltimo mažareikšmiškumo) ir nuo atleidimo nuo baudžiamosios atsakomybės dienos nepraėjo 3 metai ar nėra pasibaigęs laidavimo terminas, arba buvote atleistas nuo baudžiamosios atsakomybės už nesunkaus nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams padarymą (išskyrus atleidimą nuo baudžiamosios atsakomybės, kai asmuo ar nusikalstama veika prarado pavojingumą arba dėl nusikaltimo mažareikšmiškumo) ir nuo atleidimo nuo baudžiamosios atsakomybės dienos nepraėjo 2 metai ar nėra pasibaigęs laidavimo terminas? Jeigu taip – kada, pagal kokį Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnį?

 

________________________________________________________________________________

 

 

4. Ar buvote atleistas iš valstybės tarnautojo pareigų už Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 23 straipsnio 5 dalies 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 punktuose nurodytus šiurkščius tarnybinius nusižengimus arba Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 25 straipsnio 2 dalyje numatytu atveju pripažintas padariusiu šiurkštų tarnybinį nusižengimą, už kurį turėtų būti skirta tarnybinė nuobauda – atleidimas iš pareigų, ir nuo atleidimo iš pareigų dienos arba nuo pripažinimo padarius šiurkštų tarnybinį nusižengimą dienos nepraėjo 4 metai?

 

________________________________________________________________________________

 

 

5. Ar buvote atleistas iš darbo, pareigų ar praradęs teisę verstis tam tikra veikla už kituose įstatymuose keliamo nepriekaištingos reputacijos reikalavimo neatitiktį ar elgesio (etikos) normų pažeidimą ir nuo atleidimo iš darbo, pareigų ar teisės verstis tam tikra veikla praradimo dienos nepraėjo 4 metai?

 

________________________________________________________________________________

 

 

6. Ar buvote atleistas arba pašalintas iš skiriamų arba renkamų pareigų dėl priesaikos ar pasižadėjimo sulaužymo, pareigūno vardo pažeminimo ir nuo atleidimo arba pašalinimo iš pareigų dienos nepraėjo 4 metai?

 

________________________________________________________________________________

 

 

7. Ar esate arba buvote įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos narys, jeigu nuo narystės pabaigos nepraėjo 4 metai?

________________________________________________________________________________

 

 

_________________________

(parašas)

___________________________________

(kandidato vardas ir pavardė)

 

________________

 

Biudžetinės įstaigos stebėtojų tarybos

narių atrankos organizavimo ir vykdymo

tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Pavyzdinė pasižadėjimo forma)

 

PASIŽADĖJIMAS

 

__________________

(data)

__________________

(sudarymo vieta)

 

Aš, ______________________________________________________________________ ,

                                                               (vardas ir pavardė)

dalyvaudamas atrankoje į biudžetinės įstaigos ___________________________________________

 

 

(biudžetinės įstaigos pavadinimas)

 

stebėtojų tarybos narius kaip atrankos komisijos narys, stebėtojo teisėmis dalyvaujantis asmuo (nereikalingą išbraukti), pasižadu neatskleisti kandidatų asmens duomenų ir kitos konfidencialios informacijos, kuri man taps žinoma vykdant atranką.

 

 

_____________________

___________________________________________

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

______________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2024 m. birželio 26 d.

nutarimu Nr. 541

 

 

ATLYGIO BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS STEBĖTOJŲ TARYBOS NARIAMS MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

1Atlygio biudžetinės įstaigos stebėtojų tarybos nariams mokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato atlygio biudžetinės įstaigos stebėtojų tarybos nariams (toliau – stebėtojų tarybos nariai) mokėjimo tvarką.

2Sprendimą dėl stebėtojų tarybos narių atlygio mokėjimo ir dydžio nustatymo priima biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

3Atlygis stebėtojų tarybos nariams mokamas iš Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 18 straipsnio 2 dalyje nurodyto šaltinio.

4.  Konkretūs stebėtojų tarybos narių mėnesinio atlygio dydžiai nustatomi atsižvelgiant į:

4.1. stebėtojų tarybos posėdžių, kuriuose dalyvavo stebėtojų tarybos narys, skaičių;

4.2. Biudžetinių įstaigų įstatymo 18 straipsnio 2 dalyje nustatytus stebėtojų tarybos nariui per mėnesį išmokėtinos minimalios ir maksimalios sumos apskaičiavimo kriterijus.

5.  Biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai atšaukus stebėtojų tarybos narį (kai atšaukiama visa biudžetinės įstaigos stebėtojų taryba arba kai atšaukiami pavieniai jos nariai), jam išmokamas visas einamojo mėnesio atlygis, apskaičiuotas remiantis Aprašo 4 punkte nustatytais kriterijais.

6.  Stebėtojų tarybos nario atlygis už praėjusį mėnesį pervedamas į stebėtojų tarybos nario biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai nurodytą banko sąskaitą šios institucijos nustatytą darbo užmokesčio mokėjimo dieną, bet ne anksčiau kaip einamojo mėnesio 5 darbo dieną.

7.  Už informacijos apie per mėnesį apskaičiuotą stebėtojų tarybos narių atlygį pateikimą biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai yra atsakingas biudžetinės įstaigos, kurioje yra sudaryta stebėtojų taryba, finansinę apskaitą tvarkantis struktūrinis padalinys arba finansinę apskaitą tvarkantis biudžetinės įstaigos darbuotojas, jeigu šios funkcijos yra nustatytos pareigybei, nepriskirtai atskiriems biudžetinės įstaigos struktūriniams padaliniams, arba kitas biudžetinės įstaigos vadovo paskirtas asmuo.

 

______________