isgyaz13

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

Sprendimas

DĖl Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto ASIGNAVIMų ADMINISTRAVIMO TVARKOS patvirtinimo

 

2015 m. lapkričio 5 d. Nr. T-285

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1046 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 gegužės 14 d. nutarimo Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“,  Pakruojo rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1.       Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo tvarką (pridedama).

2.       Pripažinti netekusius galios:

2.1.    Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr. T-374 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“;

2.2.    Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2013 m. kovo 21 d. sprendimą Nr. T-62 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gruodžio 22 d. sprendimo Nr. T-374 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Meras                                                                                                                        Saulius Gegieckas

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2015 m. lapkričio 5 d. sprendimu Nr. T-285

 

PAkruojo RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ administravimo tvarka

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo tvarka (toliau – administravimo tvarka) nustato Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) rengimo, tvirtinimo ir vykdymo procedūras, asignavimų pakeitimo ir atskaitomybės sudarymo principus ir asignavimų valdytojų teises ir pareigas.

2. Pagrindinės sąvokos:   

2.1. Biudžetiniai metai – 12 mėnesių biudžeto laikotarpis, prasidedantis sausio 1 dieną ir pasibaigiantis gruodžio 31 dieną.

2.2. Asignavimai – valstybės biudžete ar savivaldybės biudžete patvirtinta lėšų išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš valstybės biudžete arba savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs paraišką valstybės iždą valdančiai institucijai arba savivaldybės administracijai, patvirtintoms programoms finansuoti.

2.3. Programa – strateginio ir (arba) metinio veiklos plano, parengto pagal Vyriausybės patvirtintą Strateginio planavimo metodiką, dalis, skirta asignavimų valdytojo strateginiam tikslui įgyvendinti, kurios asignavimai gali būti planuojami iš:

2.3.1. konkrečios valstybės biudžeto arba savivaldybės biudžeto pajamų dalies, kurios panaudojimo apimtis ir paskirtis nurodyta įstatyme, Vyriausybės nutarime ar savivaldybės tarybos sprendime;

2.3.2. biudžetinių įstaigų pajamų;

2.3.3. kitų valstybės biudžeto, įskaitant Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos lėšas, ir (arba) savivaldybių biudžetų lėšų;

2.3.4. kitų teisėtai gautų lėšų.

2.4. Savivaldybės biudžetas – savivaldybės tarybos tvirtinamas savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams.

2.5. Ataskaitinis laikotarpis – laikotarpis, kuriam sudaromas metinių arba tarpinių ataskaitų rinkinys.

2.6. Aukštesniojo lygio biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita – biudžeto vykdymo ataskaita, kurioje pateikiama valstybės arba savivaldybės išlaidų sąmata ir jos vykdymo duomenys pagal valstybės funkcijas.

2.7. Biudžeto pajamų ir išlaidų plano vykdymo ataskaita – aukštesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaita, kurioje pateikiamas tam tikro biudžeto pajamų ir išlaidų planas ir jo vykdymo duomenys.

2.8. Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinys – savivaldybės biudžetinių įstaigų, savivaldybės išteklių fondų ir kitų savivaldybės kontroliuojamų viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinys, parengtas kaip vieno viešojo sektoriaus subjekto finansinių ataskaitų rinkinys, ir savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys, kuriame pateikiami savivaldybės biudžeto vykdymo duomenys. 

2.9. Metinis veiklos planas – tam tikrų vienų biudžetinių metų veiklos planavimo dokumentas, įgyvendinantis strateginį veiklos planą arba jo dalį.

2.10. Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas, kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.

2.11. Projektas – veiksmai, kuriais siekiama per apibrėžtą laiką ir su tam tikrais ištekliais sukurti unikalų ir pamatuojamą produktą ar paslaugą.

2.12. Strateginis planavimas – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai vykdyti institucijos misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.13. Strateginio veiklos plano programa – esminė strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui įgyvendinti, kurioje nustatyti šios programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.

2.14. Strateginis veiklos planas – veiklos planavimo dokumentas, kuriame atsižvelgiant į ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir aplinkos analizės išvadas suformuluota misija, nustatyti strateginiai pokyčiai ir strateginiai tikslai, aprašomos vykdomos programos, siekiami rezultatai, numatomi asignavimai ir žmogiškieji ištekliai.

2.15. Tikslas (strateginis tikslas) – ilgos, vidutinės ar trumpos trukmės planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį.

2.16. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti planavimo dokumente nustatyto tikslo įgyvendinimą.

2.17. Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo ir uždavinio įgyvendinimą.

3. Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos, neišvardintos 2 punkte, atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo ir administravimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

II. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

 

4. Savivaldybės biudžeto projekto rengimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, valstybinės statistikos duomenimis, patvirtintais Pakruojo rajono savivaldybės strateginio planavimo dokumentais, taip pat savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programomis bei jų sąmatų projektais. Savivaldybės biudžetas sudaromas pagal programas, taikant strateginio planavimo principus, nustatytus Strateginio planavimo metodikoje. Savivaldybės veiklos programos sudaromos ir tvirtinamos trejiems metams.

5. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka. Savivaldybės biudžeto projektą rengia Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Finansų skyrius (toliau – Finansų skyrius).

6. Atitinkamais metais tvirtinamas savivaldybės biudžeto deficitas negali viršyti tais metais planuojamų išlaidų iš skolintų lėšų investicijų projektams finansuoti dydžio. Savivaldybės taryba, tvirtindama savivaldybės biudžetą, sprendime nurodo:

6.1. bendrą pajamų sumą ir jų paskirstymą pagal pajamų rūšis;

6.2. bendrą asignavimų sumą ir jų paskirstymą biudžetinėms įstaigoms, administracijos struktūriniams padaliniams ir filialams – seniūnijoms programų vykdymui. Asignavimai skiriami išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.

7. Savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo lėšos naudojamos savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

8. Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo.

9. Jeigu savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, išlaidos metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto asignavimų. Asignavimų valdytojo išlaidos kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai finansuoti bei įsiskolinimams dengti, išskyrus tuos atvejus, kai asignavimų valdytojas Finansų skyriui raštu pagrindžia didesnį lėšų poreikį.

10. Pakruojo rajono savivaldybės biudžetas tvirtinamas vieneriems kalendoriniams metams. Patvirtintas biudžetas ir savivaldybės privatizavimo fondo sąmatos pateikiamos Lietuvos Respublikos finansų ministerijai (toliau – Finansų ministerija).

 

III. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS

 

11. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai arba jų įgalioti asmenys ne vėliau kaip per 10 darbo dienų patvirtina savo ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų, kitų subjektų programas ir jų (arba vykdomų programos priemonių) sąmatas pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Lėšos programų sąmatose planuojamos:

11.1. biudžetinei įstaigai ir / arba kitam subjektui, kuris priskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, pagal detalią ekonominę klasifikaciją;

11.2. nepavaldžiai biudžetinei įstaigai, kai teisės aktų nustatyta tvarka sprendimai skirti jai lėšas priimami einamųjų biudžetinių metų eigoje, ir / arba kitam subjektui, kuris nepriskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, nedetalizuojant pagal visus ekonominės klasifikacijos kodus.

12. Asignavimų valdytojai programų sąmatų duomenis suveda į biudžeto buhalterinės apskaitos programą „FinISA“ ir patvirtintas programų sąmatas su kitomis patvirtintomis formomis pateikia Finansų skyriui. Savivaldybės biudžeto išlaidų sąmatos turi būti tinkamai įformintos ir sudaromos pagal kiekvienos programos finansavimo šaltinius, priemones bei funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Sąmatos pasirašomos įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens ir vyriausiojo (vyresniojo) buhalterio.

13. Sudarydami savivaldybės biudžeto programų sąmatas, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad praėjusių metų įsiskolinimai būtų numatyti padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų. Skirstant savivaldybės biudžete skirtus asignavimus ketvirčiais, per pirmus du metų ketvirčius planuojami asignavimai negali viršyti 50 procentų metinės asignavimų sumos.

14. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai atsako už tinkamą programų sąmatų sudarymą ir lėšų naudojimą pagal patvirtintą sąmatą. Naudoti savivaldybės biudžeto lėšas be patvirtintos sąmatos draudžiama.

15. Finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu savivaldybės biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais, asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Jį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

16. Patvirtintą savivaldybės biudžetą Finansų skyrius pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas formas per 30 darbo dienų pateikia Finansų ministerijai. Savivaldybės administracijos direktorius atsako už savivaldybės biudžeto pateikimą Finansų ministerijai nustatyta tvarka ir terminais.

17. Savivaldybės biudžeto kasos operacijų vykdymą organizuoja Finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas. Pervedant asignavimus iš savivaldybės biudžeto sąskaitos mokėjimo nurodymus pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius  ir Finansų skyriaus vedėjas.

18. Finansų skyrius asignavimų valdytojus finansuoja pagal asignavimų valdytojų Finansų skyriui pateiktas paraiškas (paraiškos forma patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu) biudžeto buhalterinės apskaitos programoje „FinISA“.

19. Asignavimų valdytojai paraiškas  lėšoms gauti teikia ne dažniau kaip du kartus per mėnesį, bet ne vėliau kaip prieš 2 dienas iki realaus lėšų poreikio. Už tai, kad paraiškos būtų pateikiamos tinkamai ir duomenys jose būtų tikslūs, atsako asignavimų valdytojas ir vyriausiasis (vyresnysis) buhalteris.

20. Paraiškų Finansų skyrius gali nepatvirtinti arba jas atšaukti, jeigu jos netinkamai įformintos ar prašoma lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje ketvirčiui planuotus asignavimus pagal funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus.

21. Lėšas pagal pateiktas paraiškas Finansų skyrius perveda asignavimų valdytojams, neviršydamas finansavimo plane patvirtintų ketvirčio biudžeto asignavimų.

22. Asignavimai iš biudžeto išduodami tik toms išlaidoms, kurios numatytos savivaldybės biudžeto programose, padengti. Įstaigos finansuojamos vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis, mokėjimo paraiškose nurodant priemones.

23. Biudžetinė įstaiga programų išlaidoms padengti pirmiausia turi naudoti asignavimus, gautus iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į savivaldybės biudžetą biudžetinės įstaigos pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui numatytas lėšas, kurių negali naudoti kitiems tikslams. 

24. Finansų skyriui biudžetinės įstaigos kiekvieno ketvirčio 1 dieną pateikia duomenis apie biudžetinių įstaigų biudžeto lėšų likučius sąskaitose.

25. Finansų skyrius paskolas bankams grąžina ir paskolų aptarnavimo išlaidas (įskaitant palūkanas) moka pagal paskolų sutartyse nustatytus terminus ir sąlygas.            

26. Jeigu savivaldybės biudžetas nevykdomas, t. y. gaunama mažiau pajamų negu buvo planuota, ir nepakanka savivaldybės biudžeto apyvartinių lėšų laikinam pajamų trūkumui padengti, Finansų skyrius asignavimų valdytojams perveda lėšas, sumažindamas faktiškai negautomis pajamomis. Finansuojant programas iš biudžetinių įstaigų gautų pajamų ši nuostata netaikoma, jeigu asignavimų valdytojai gautas pajamas pervedė į biudžeto sąskaitą.

27. Jeigu savivaldybės biudžeto sąskaitoje nėra pakankamai lėšų vykdyti visiems vienu metu atsiradusiems piniginiams įsipareigojimams ir nevykdomas savivaldybės biudžetas, finansavimas asignavimų valdytojams vykdomas ir asignavimų valdytojai naudoja šias lėšas tokia tvarka:

27.1. darbo užmokesčiui;

27.2. socialinio draudimo įmokoms;

27.3. pašalpoms ir kitoms socialinėms išmokoms;

27.4. mitybos išlaidoms;

27.5. paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti (įsipareigojimai bankams);

27.6. atsiskaitymams už komunalines paslaugas;

27.7. kompensacijoms už mokinių pavėžėjimą;

27.8. kitoms biudžete numatytoms reikmėms.        

28. Reikmėms, nurodytoms 27.1–27.5 punktuose, pervedamos visos reikalingos lėšos pagal nustatytą eilę, o reikmės, nurodytos 27.6–27.8 punktuose, finansuojamos proporcingai turimoms lėšoms.

29. Finansų skyrius gali apriboti, o prireikus ir sustabdyti įstaigų finansavimą, jei paaiškėja, kad asignavimų valdytojai netinkamai naudoja lėšas, laiku nepateikia patvirtintų biudžeto programų sąmatų ar skirtų lėšų naudojimo ataskaitų, netinkamai tvarko buhalterinę apskaitą.

30. Pagal priimtą Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą nustatytas savivaldybės biudžetui metų pabaigoje likusias nepanaudotas tikslinės paskirties lėšas, taip pat lėšas, per metus paskirtas savivaldybės biudžetui pagal tam tikrus įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus arba panaudotas ne pagal paskirtį,  Finansų skyrius grąžina į valstybės biudžetą, t. y. perveda iš savivaldybės iždo sąskaitos į atitinkamas valstybės institucijų ir įstaigų, skyrusių asignavimus, sąskaitas ne vėliau kaip iki sausio 10 d., jeigu Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nenustatyta kitaip. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai nepanaudotas biudžeto lėšas grąžina į savivaldybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 5 d.

 

IV. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS

 

31. Savivaldybės biudžeto pajamas sudaro:

31.1. pajamos iš mokesčių, gaunamos į savivaldybės biudžetą pagal įstatymus ir kitus teisės aktus;

31.2. pajamos iš savivaldybės turto (išskyrus pajamas, gaunamas įstatymų nustatyta tvarka privatizavus savivaldybei nuosavybės teise priklausančias akcijas ir pardavus savivaldybei nuosavybės teise priklausančius nekilnojamuosius daiktus);

31.3. savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamos;

31.4. pajamos, gautos už išnuomotą arba suteiktą naudotis valstybinę žemę, valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius ir įstatymų nustatyta tvarka paskirsčius lėšas už parduotus valstybinės žemės sklypus;

31.5. valstybės biudžeto dotacijos ir kitos pervedamos lėšos;

31.6. negrąžintina finansinė parama (lėšos);

31.7. kitos įstatymų nustatytos pajamos.

32. Į savivaldybės biudžeto pajamas įskaitomos įmokos už ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimą.

33. Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius, kitas įmokas bei rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės biudžeto sąskaitą kiekvieną darbo dieną.

34. Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi savo apskaitos duomenimis, kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 5 dienos pateikia Savivaldybės administracijai ataskaitą apie savivaldybės biudžeto pajamų vykdymą pagal pajamų rūšis (kai ši diena sutampa su švenčių arba poilsio dienomis, ataskaita pateikiama pirmą po jų darbo dieną). Į šią ataskaitą Valstybinė mokesčių inspekcija įtraukia ir į savivaldybės biudžeto sąskaitą tiesiogiai mokesčių mokėtojų pervestas įmokas. Šių įmokų sumas Valstybinei mokesčių inspekcijai Finansų skyrius pateikia per 2 darbo dienas ataskaitiniam mėnesiui pasibaigus pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintą formą.

35. Lėšas iš gyventojų pajamų mokesčio dalies gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūros skirtumams išlyginti ir patvirtintas valstybės biudžeto dotacijų sumas į savivaldybės biudžeto sąskaitą perveda Finansų ministerija teisės aktų nustatyta tvarka.

36. Nuomos mokestis už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius iš kaupiamosios sąskaitos į savivaldybės biudžeto sąskaitą pervedamas kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną.

37. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės biudžeto sąskaitą. Finansų skyrius, vadovaudamasis savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintomis priemonėmis, pagal sudarytas sąmatas ir pateiktas paraiškas perveda lėšas į asignavimų valdytojų sąskaitas.

38. Lėšos, gautos iš Finansų ministerijos pagal tarpusavio atsiskaitymus, savivaldybės tarybos sprendimu skiriamos konkrečiam asignavimų valdytojui programoms finansuoti. 

39. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos sudaromos iš savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka – iš biudžeto pajamų, ir naudojamos savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

40. Savivaldybės biudžeto apyvartines lėšas sudaro:

40.1. nepaskirstytos asignavimų valdytojams praėjusiais biudžetiniais metais gautos viršplaninės pajamos;

40.2. pervestos į savivaldybės iždo sąskaitą nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais biudžetinių įstaigų pajamos;

40.3. nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos;

40.4. kiti biudžeto lėšų likučiai savivaldybės administracijos iždo sąskaitoje einamųjų biudžetinių metų pradžioje. 

41. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos naudojamos:

41.1. biudžetinių įstaigų gautų pajamų, įmokėtų į savivaldybės biudžetą ir nepanaudotų praėjusiais biudžetiniais metais, likučiams grąžinti;

41.2. savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų, nepanaudotų praėjusiais metais, likučiams grąžinti;

41.3. einamųjų metų savivaldybės biudžeto lėšų stygiui dengti, kai nepakanka pajamų;

41.4. savivaldybės biudžeto kreditiniam įsiskolinimui dengti;

41.5. savivaldybės asignavimų valdytojų einamųjų metų  trūkstamoms išlaidoms padengti; 

41.6. projektams, finansuojamiems iš Europos Sąjungos ar kitų fondų, iš dalies finansuoti.

 

V. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS

 

42. Biudžetinių įstaigų pajamos – biudžetinių įstaigų, atliekančių funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, gaunamos lėšos (išskyrus valstybės rinkliavą ir žyminį mokestį) ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą, kurios įmokamos į valstybės biudžetą ar savivaldybių biudžetus ir naudojamos vadovaujantis įstatymais arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti.

43. Biudžetinės įstaigos, administracijos struktūriniai padaliniai ir filialai – seniūnijos gautas pajamas už teikiamas paslaugas kaupia atskiroje sąskaitoje. Šioje sąskaitoje surinktas lėšas ne rečiau kaip kartą per mėnesį arba priešpaskutinę mėnesio darbo dieną perveda į biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą. Jeigu pajamos, gautos už teikiamas paslaugas, per mėnesį neviršija 30 eurų, biudžetinės įstaigos surinktas lėšas iš šių sąskaitų perveda priešpaskutinę ketvirčio darbo dieną.

44. Asignavimų valdytojai teikia tvirtinti savivaldybės tarybai teikiamų paslaugų kainas ir tarifus, jeigu teisės aktai nenustato kitaip.

45. Asignavimų valdytojai pagal kiekvieną programos finansavimo šaltinį ruošia sąmatas. Jos pasirašomos įstaigos vadovo ir vyriausiojo (vyresniojo) buhalterio.

46. Biudžetinių įstaigų pajamos jų programoms vykdyti pervedamos pagal Finansų skyriui pateiktą paraišką nurodant priemones biudžeto buhalterinės apskaitos programoje „FinISA“.

47. Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos tik toms įstaigų išlaidoms, kurios numatytos savivaldybės biudžeto programose.

48. Pasibaigus biudžetiniams metams nepanaudotas lėšų likutis gali būti naudojamas ateinančių metų išlaidoms dengti ir įstaigos veiklai finansuoti pagal patvirtintą sąmatą.         

 

VI. SAVIVALDYBĖS  įSisKOLinimų  PADENGIMO TVARKA

 

49. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai įpareigojami:

49.1. iki metų pradžios inventorizuoti visą turimą turtą ir įsipareigojimus;

49.2. sudarant programų sąmatų projektus einamiesiems metams, numatyti reikiamus asignavimus praėjusių metų įsiskolinimams dengti, neviršijant tiems metams skirtų asignavimų;

49.3. metų pabaigoje iš sutaupytų asignavimų pirmiausia dengti įsiskolinimus. Nesant įsiskolinimų, nepanaudoti asignavimai gali būti skiriami turtui įsigyti ir kitoms reikmėms vykdyti.

50. Jeigu savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai visiems per metus atsiradusiems piniginiams įsipareigojimams įvykdyti neturi pakankamai lėšų, pirmiausia padengiami anksčiausiai atsiradę įsiskolinimai:

50.1. darbo užmokesčiui ir su darbo santykiais susijusios išlaidos;

50.2. socialinio draudimo įnašai, gyventojų pajamų mokestis;

50.3. mitybos išlaidos;

50.4. socialinės išmokos;

50.5. išlaidos už komunalines paslaugas;

50.6. prekėms, paslaugoms, kitoms išlaidoms ir turtui įsigyti.

51. Asignavimai paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti numatomi rengiant savivaldybės biudžeto projektą, atsižvelgiant į galiojančias paskolų grąžinimo sutartis.

52. Asignavimų valdytojai Finansų ministerijos nustatytais terminais pagal patvirtintas formas teikia Finansų skyriui Mokėtinų ir gautinų sumų ataskaitas. Jų pagrindu rengiama ir teikiama savivaldybės Mokėtinų ir gautinų sumų ataskaita ir pateikiama Finansų ministerijai.

 

VII. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ KEITIMAS

 

53. Savivaldybės biudžeto viršplanines pajamas skirsto savivaldybės taryba, atsižvelgdama į asignavimų valdytojų gautus prašymus. Asignavimai naudojami einamaisiais metais savivaldybės biudžete patvirtintų programų finansavimui užtikrinti, finansiniams įsipareigojimams vykdyti, įsiskolinimui dengti ir kitoms savivaldybės biudžeto reikmėms finansuoti.

54. Savivaldybės taryba turi teisę per biudžetinius metus perskirstyti asignavimų valdytojams skirtas lėšas ir mažinti asignavimus, jeigu nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas.

55. Asignavimų valdytojai biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, gali teikti Finansų skyriui prašymus keisti patvirtintų savivaldybės biudžeto asignavimų pagal ekonominę ir funkcinę klasifikaciją paskirtį ir ketvirtinį paskirstymą, neviršydami patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui ir ilgalaikiam turtui įsigyti. Darbo užmokesčio ekonomija visų pirma naudojama įsiskolinimams dengti, išlaidoms finansuoti ir ilgalaikiam turtui įsigyti. Nepanaudoti lėšų likučiai ilgalaikiam turtui įsigyti gali būti naudojami kitoms įstaigos reikmėms.

56. Prireikus asignavimų valdytojai, pateikę Finansų skyriui pažymą apie biudžeto pakeitimus, einamųjų metų ketvirtą ketvirtį gali keisti asignavimus, nekeisdami bendros asignavimų sumos, pagal ekonominę ir funkcinę klasifikaciją kiekvieną mėnesį.

57. Asignavimų valdytojai biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį, suderinę su Finansų skyriumi, gali keisti bendros asignavimų sumos nekeisdami ketvirčio paskirstymą programoms vykdyti.

58. Savivaldybės taryba biudžetą tikslina, kai:

58.1. skirstomas biudžeto lėšų likutis;

58.2. perskirstomi biudžeto asignavimai pagal programas ir asignavimų valdytojus;

58.3. keičiami asignavimų valdytojai;

58.4. keičiamos biudžeto apyvartinės lėšos;

58.5. nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas;

58.6. atsiranda papildomas asignavimų pagal programas poreikis;

58.7. savivaldybės biudžetas vykdomas ir perskirstomos gaunamos viršplaninės pajamos;

58.8. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatyta tvarka perskirstomos nepanaudotos specialiosios tikslinės dotacijos lėšos, skiriant jas asignavimų valdytojams kitoms reikmėms finansuoti, pirmiausia įsiskolinimams dengti;

58.9. didinami / mažinami asignavimai išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui bei turtui įsigyti;

58.10. keičiasi specialiųjų tikslinių dotacijų, bendrosios dotacijos kompensacijos sumos Lietuvos Respublikos Seimui priėmus atitinkamus įstatymus arba Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus atitinkamus nutarimus;

58.11. gaunamos ir perduodamos lėšos pagal tarpusavio atsiskaitymus;

58.12. kitais atvejais, vykdant savivaldybės tarybos sprendimus.

59. Asignavimų valdytojai, vadovaudamiesi savivaldybės tarybos sprendimu dėl savivaldybės biudžeto patikslinimo, per 5 darbo dienas užpildo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą Pažymą apie biudžeto pakeitimus. Asignavimų valdytojo ir vyriausiojo (vyresniojo) buhalterio pasirašytą pažymą su įstaigos antspaudu pateikia Finansų skyriui.

60. Finansų skyrius, gavęs iš asignavimų valdytojų Pažymas apie biudžeto pakeitimus, per 5 darbo dienas atlieka  biudžeto pakeitimus programoje „FinISA“ ir pateikia asignavimų valdytojams pažymas-pranešimus. Pažymą-pranešimą pasirašo Finansų skyriaus vedėjas ir vyriausiasis specialistas.

 

VIII. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ

 

61. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį rengia Finansų skyrius, remdamasis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais. 

62. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio sudarymo taisykles nustato Finansų ministerija.

63. Finansų skyrius teikia Finansų ministerijai I ketvirčio, pusmečio, devynių mėnesių ir metinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius per Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatytus terminus.

64. Savivaldybės biudžeto vykdymo metinių ataskaitų rinkinys teikiamas Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybai dėl audito atlikimo. Kartu su Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos išvada biudžeto vykdymo metinių ataskaitų rinkinys teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

65. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai teikia biudžeto vykdymo ataskaitas  Finansų skyriui Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintais terminais. 

 

IX. KONTROLĖ IR VERTINIMAS

 

66. Savivaldybės biudžeto vykdymo auditą atlieka Valstybės kontrolė pagal valstybinio audito mastą ir Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

67. Savivaldybės biudžeto vykdymo, asignavimų valdytojų programų sąmatų, savivaldybės biudžeto lėšų apskaitos ir savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinių auditą atlieka  Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

68. Biudžeto asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų vykdymą vertina Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius, vadovaudamasis Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

69. Savivaldybės biudžeto vykdymo veiksmai, neaprašyti šioje administravimo tvarkoje, atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais, biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarką reglamentuojančiais, teisės aktais.

_______________________________