LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO IR ŠVIETIMO, MOKSLO IR

SPORTO MINISTRO 2022 M. RUGPJŪČIO 17 D. ĮSAKYMO NR. 4-926/V-1258

„DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTERIJOS EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS IR

2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS MOKSLO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „ĮGYVENDINTI MISIJOMIS GRĮSTAS MOKSLO IR INOVACIJŲ PROGRAMAS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. liepos 19 d. Nr. 4-397/V-814

Vilnius

 

P a k e i č i a m e  Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 17 d. įsakymą Nr. 4-926/V-1258 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiame nurodytą įsakymą ir jį išdėstome nauja redakcija (2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ aprašas nauja redakcija nedėstomas):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2022–2030 METŲ EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS IR 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS MOKSLO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „ĮGYVENDINTI MISIJOMIS GRĮSTAS MOKSLO IR INOVACIJŲ PROGRAMAS“ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Įgyvendindamos Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 82 punktą, 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, 1 strateginio tikslo „Pereiti prie mokslo žiniomis, pažangiosiomis technologijomis, inovacijomis grįsto darnaus ekonomikos vystymosi ir didinti šalies tarptautinį konkurencingumą“ 1.3 uždavinį „Skatinti mokslui imlaus verslo kūrimąsi bei mokslo ir verslo bendradarbiavimą ir plėtoti verslumo kultūrą mokslo ir studijų institucijose“ ir 1.5 uždavinį „Skatinti pažangiųjų technologijų ir inovacijų kūrimą, diegimą ir sklaidą“, 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“, 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. sausio 26 d. nutarimu Nr. 67 „Dėl 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos patvirtinimo“, siekdamos įgyvendinti Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“, patvirtinto 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimu dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. lapkričio 10 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimu, detalių įsipareigojimų priedo (priedas prie Tarybos įgyvendinimo sprendimo, kuriuo iš dalies keičiamas 2021 m. liepos 20 d. Įgyvendinimo sprendimas dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo) E.1.3.2 2 papriemonę „Remti misijomis grįstų mokslo ir inovacijų programų įgyvendinimą sumaniosios specializacijos srityse“ ir C.1.4.5 5 papriemonę „IRT kompetencijų centro sukūrimas“, vykdydamos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 87 ir 88 punktus ir atsižvelgdamos į Plėtros programos pažangos priemonės aprašo formą ir Plėtros programos pažangos priemonės apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo formą, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“, ir į Darbo grupės pažangos priemonei „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ parengti, sudarytos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. 4-494 „Dėl Darbo grupės pažangos priemonei „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ parengti sudarymo“, 2022 m. balandžio 7 d. posėdžio protokolą Nr. TIS-01,

t v i r t i n a m e 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ aprašą (pridedama).“

2. Pakeičiame nurodytu įsakymu patvirtintą 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ aprašą:

2.1. Pakeičiame pavadinimą ir jį išdėstome taip:

 

2022–2030 METŲ EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS IR 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS MOKSLO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „ĮGYVENDINTI MISIJOMIS GRĮSTAS MOKSLO IR INOVACIJŲ PROGRAMAS“ APRAŠAS“.

2.2. Pakeičiame I skyrių ir jį išdėstome taip:

 

I SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI

 

Rodiklio kodas

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Pradinė rodiklio reikšmė (metai)

Siektinos rodiklio reikšmės

Finansavimo šaltinis

Tarpinė reikšmė 2025 m.

Galutinė reikšmė

2030 m.

1

 

4

5

6

7

8

R-05-001-01-05-06 / 12-001-01-03-01 / 01

Pateiktos tarptautinių patentų paraiškos

Vnt.

n/a

n/a

3 (2026 m. II ketv.)

EGADP, VB

R-05-001-01-05-06 / 12-001-01-03-01 / 02

Sukurti unikalūs produktai

Vnt.

n/a

n/a

15 (2026 m. II ketv.)

EGADP, VB

R-05-001-01-05-06 / 12-001-01-03-01 / 03

Sukurti prototipai

Vnt.

n/a

n/a

20 (2026 m. II ketv.)

EGADP, VB

R-05-001-01-05-06 / 12-001-01-03-01 / 04

Paskelbtos mokslinės publikacijos

Vnt.

n/a

6

21 (2026 m. II ketv.)

EGADP, VB

R-05-001-01-05-06 / 12-001-01-03-01 / 05

Investicijas gavusio juridinio asmens pajamų, gautų iš sukurtų ir rinkai pateiktų naujų inovatyvių produktų, santykis su skirtomis investicijomis projekto įgyvendinimo metu ir 3 metus po projekto veiklų įgyvendinimo

Proc., ne mažiau kaip

n/a

n/a

120 (2029 m. II ketv.)*

EGADP, VB

R-05-001-01-05-06 / 12-001-01-03-01 / 06

Gyvybingų (generuojamos pajamos, pritrauktos investicijos ar pan.) atžalinių įmonių / startuolių skaičius

Vnt.

n/a

3

20 (2029 m. II ketv.)

EGADP, VB

R-05-001-01-05-06 / 12-001-01-03-01 / 07

Konsorciumo dalyvių gautos lėšos iš dalyvavimo tarptautinėse finansavimo programose (ES ir kt.), vykdomose misijos tema (skaičiuojamas proc. nuo investuotos sumos)

Proc.

n/a

n/a

10 (2026 m. II ketv.)

EGADP, VB

R-05-001-01-05-06 / 12-001-01-03-01 / 08

Kompetencijų centrų gautos pajamos už teikiamas paslaugas (skaičiuojamas proc. nuo investuotos sumos)

Proc. per metus

n/a

n/a

10 (2029 m. II ketv.)

EGADP, VB

R-05-001-01-05-06 / 12-001-01-03-01 / 09

Paramą gavusiose mokslinių tyrimų įstaigose dirbantys mokslininkai

Vnt.

n/a

n/a

n/a**

EGADP, VB

R-05-001-01-05-06 / 12-001-01-03-01 / 10

Paramą gavusios įmonės

Vnt.

n/a

n/a

n/a**

EGADP, VB

R-05-001-01-05-06 / 12-001-01-03-01 / 11

Paramą gavusios įmonės, iš jų: mažos ir labai mažos

Vnt.

n/a

n/a

n/a**

EGADP, VB

R-05-001-01-05-06 / 12-001-01-03-01 / 12

Paramą gavusios įmonės, iš jų: vidutinės

Vnt.

n/a

n/a

n/a**

EGADP, VB

R-05-001-01-05-06 / 12-001-01-03-01 / 13

Paramą gavusios įmonės, iš jų: didelės

Vnt.

n/a

n/a

n/a**

EGADP, VB

Pastabos:

1. * Rodiklis skaičiuojamas taip: gautos pajamos iš sukurtų naujų produktų pardavimo dalijamos iš investicijų produktams sukurti sumos. Rodikliui apskaičiuoti reikės pateikti ataskaitas už pajamas, uždirbtas iš sukurtų produktų, bei šias pajamas lyginti su investicijomis, skirtomis produktams sukurti. Jeigu būtų įkurta nauja įmonė konkrečiam produktui komercinti, veiklos vykdytojai teiktų ataskaitas už pajamas, uždirbtas iš produktų pardavimo, bei finansines ataskaitas. Investicijomis laikomos lėšos, skirtos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) veikloms vykdyti.

2. **Rodiklis yra Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ bendrasis stebėsenos rodiklis, kuris neturi siektinų reikšmių. Duomenys bus renkami iš susijusių reformų ir investicijų rodiklių. Ataskaitinis laikotarpis – iki 2027 m. vasario mėn.“

 

2.3. Pakeičiame II skyriaus lentelę ir ją išdėstome taip:

 

 


Finansavimo šaltiniai

 

Finansavimo apimtis, eurais; iš jų:

Nacionalinio pažangos plano (toliau – NPP) finansinėse projekcijose numatytų lėšų suma

NPP finansinėse projekcijose nenumatytų papildomai skirtų lėšų suma

NPP finansinėse projekcijose nenumatytų papildomų lėšų poreikio suma

 

1

 

2

3

4

1.1. Valstybės biudžeto lėšos

13 860 000

 

 

1.1.1.1.2. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM

13 860 000

 

 

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos

 

 

 

1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

77 700 000

 

 

1.3.3.1.57. Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

77 700 000

 

 

1.4. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos ir kitos pajamos

 

 

 

2. Kitos lėšos

 

 

 

2.1. Savivaldybių biudžetų lėšos

 

 

 

2.2. Privačios lėšos

 

 

 

2.3. Kitos viešosios lėšos

 

 

 

IŠ VISO:

91 560 000“.

 

 

 

2.4. Pakeičiame III skyriaus lentelę ir ją išdėstome taip:

 

Veikla

Veiklos (poveiklės, projekto) tipas

Galimi pareiškėjai

Projektų

atrankos būdas

Tiesio-giai priside-dama prie horizon-taliųjų principų įgyven-dinimo

(DV; IN; LG; Neprisi-dedama)

 

Finansavimo forma

Finansavimo suma, eurais

Finansavimo šaltinis

 

Europos Sąjungos lėšų fondas, regionas (Vidurio ir vakarų Lietuvos, Sostinės)

Rodiklio (rezultato, produkto) kodas, pavadinimas ir matavimo vnt.

Siektina galutinė rodiklio reikšmė (ir metai)

Administruo-jančioji institucija

Dalyvaujanti institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

1. Investicijos į kompetenci-jų centrus

I

IA

P

IN

D

56 700

11 340

EGADP

VB

 

R-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/08

Kompetencijų centrų gautos pajamos už teikiamas paslaugas (skaičiuojamas proc. nuo investuotos sumos) (R)

10

(2029 m. II ketv.)

CPVA

ŠMSM, EIM

1.1. Kompetencijų centro įkūrimas

I

IA

P

IN

D

41 700

8 340

EGADP

VB

P-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/04

Veikiančių kompetencijos centrų skaičius (P)

2

(2025 m. IV ketv.)

P-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/05

Baigtos viešųjų pirkimų procedūros (P)

2

(2023 m. I ketv.)

1.2. IRT kompetencijų centro įkūrimas

I

IA

P

IN

D

14 000

2 800

EGADP

VB

P-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/06

IRT kompetencijų centro veiklos pradžia (P)

1

(2024 m. IV ketv.)

EIM

P-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/07

Baigtos viešųjų pirkimų procedūros (P)

1

(2023 m. I ketv.)

1.3. Inovacijų paramos paslaugos

I

IA

P

IN

D

1 000

200

EGADP

VB

R-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/01

Pateiktos tarptautinių patentų paraiškos (R)

3

(2026 m. II ketv.)

ŠMSM, EIM

2. Bendros misijų programos

I

IA

P

IN

D

21 000

2 520

EGADP

VB

 

P-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/03

Mokslo, technologijų ir inovacijų tarybos patvirtintas misijų programų skaičius (P)

3

(2022 m. II ketv.)

CPVA

ŠMSM, EIM

P-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/02

Įsigaliojusi peržiūrėta Sumaniosios specializacijos koncepcija (P)

1

(2021 IV ketv.)

 

R-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/06

Gyvybingų (generuojamos pajamos, pritrauktos investicijos ar pan.) atžalinių įmonių / startuolių skaičius (R)

20

(2029 m. II ketv.)

P-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/01

Trijose misijomis grįstose mokslo ir inovacijų programose įgyvendinti MTEP projektai (P)

21

(2026 m. II ketv.)

R-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/04

Paskelbtos mokslinės publikacijos (R)

21

(2026 m. II ketv.)

R-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/05

Investicijas gavusio juridinio asmens pajamų, gautų iš sukurtų ir rinkai pateiktų naujų inovatyvių produktų, santykis su skirtomis investicijomis projekto įgyvendinimo metu ir 3 metus po projekto veiklų įgyvendinimo (R)

120

(2029 m. II ketv.)

R-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/02

Sukurti unikalūs produktai (R)

15

(2026 m. II ketv.)

R-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/03

Sukurti prototipai (R)

20

(2026 m. II ketv.)

R-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/07

Konsorciumo dalyvių gautos lėšos iš dalyvavimo tarptautinėse finansavimo programose (ES ir kt.), vykdomose misijos tema (skaičiuojamas proc. nuo investuotos sumos) (R)

10

(2026 m. II ketv.)

R-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/09

Paramą gavusiose mokslinių tyrimų įstaigose dirbantys mokslininkai (R)

n/a*

R-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/10

Paramą gavusios įmonės (R)

n/a*

R-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/11

Paramą gavusios įmonės, iš jų: mažos ir labai mažos (R)

n/a*

R-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/12

Paramą gavusios įmonės, iš jų: vidutinės (R)

n/a*

R-05-001-01-05-06/12-001-01-03-01/13

Paramą gavusios įmonės, iš jų: didelės (R)

n/a*

 

 

 

Pastabos:

1. Rodiklis Nr. R-05-001-01-05-06 / 12-001-01-03-01 / 05 skaičiuojamas, gautas pajamas iš sukurtų naujų produktų pardavimo dalijant iš investicijų produktams sukurti. Rodikliui apskaičiuoti reikės pateikti iš sukurtų produktų uždirbtų pajamų ataskaitas ir lyginti šias pajamas su investicijomis, skirtomis produktams sukurti. Jeigu būtų įkurta nauja įmonė konkrečiam produktui komercinti, tokiu atveju reikėtų teikti iš produktų pardavimo uždirbtų pajamų ataskaitas bei finansines ataskaitas. Investicijomis laikome lėšas, skirtas MTEP veikloms vykdyti.

2. Žvaigždute pažymėti rodikliai yra Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ bendrieji stebėsenos rodikliai, kurie neturi siektinų reikšmių. Duomenys bus renkami iš susijusių reformų ir investicijų rodiklių. Ataskaitinis laikotarpis – iki 2027 m. vasario mėn.

3. 1 veiklos „Investicijos į kompetencijų centrus“ ir 2 veiklos „Bendros misijų programos“ projektų finansavimo sąlygos nustatytos 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ aprašo 1 priede.“

 

 

2.5. Pakeičiame 1 priedą:

2.5.1. Pakeičiame žymą ir ją išdėstome taip:

2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės  Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ aprašo

1 priedas“.

2.5.2. Pakeičiame pavadinimą ir jį išdėstome taip:

2022–2030 METŲ EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS IR 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS MOKSLO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS
NR. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „ĮGYVENDINTI MISIJOMIS GRĮSTAS MOKSLO IR INOVACIJŲ PROGRAMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
“.

2.5.3. Pakeičiame 1 veiklos „Investicijos į kompetencijų centrus“, kuriai nustatomos projektų finansavimo sąlygos, stebėsenos rodiklių lentelę ir ją išdėstome taip:

 

„Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Veikiančių kompetencijos centrų skaičius

P-05-001-01-05-06/P-12-001-01-03-01 /04

P.S.1.1133

Vienetai

2 (2025 m. IV ketv.)

Baigtos viešųjų pirkimų procedūros

P-05-001-01-05-06/P-12-001-01-03-01/05

P.S. 1.1133.1 

Vienetai

2 (2023 m. I ketv.)

IRT kompetencijų centro veiklos pradžia

P-05-001-01-05-06/P-12-001-01-03-01/06

P.S.1.1082

Vienetai

1 (2025 m. IV ketv.)

Baigtos viešojo pirkimo procedūros

P-05-001-01-05-06/P-12-001-01-03-01/07

P.S.1.1082.1

Vienetai

1 (2023 m. I ketv.)

Pateiktos tarptautinių patentų paraiškos

R-05-001-01-05-06/P-12-001-01-03-01/01

R.N.1.5642/R.N.1.5560

Vienetai

3 (2026 m. II ketv.)

Kompetencijų centrų gautos pajamos už teikiamas paslaugas (skaičiuojamas proc. nuo investuotos sumos)

R-05-001-01-05-06/P-12-001-01-03-01/08

R.N.1.5643/R.N.1. 5561

Procentai per metus

10 (2029 m. II ketv.)“.

 

2.5.4. Pakeičiame 1 punktą ir jį išdėstome taip:

 

1. Taikomi teisės aktai

1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas):

1.1.1. Bendrieji teisės aktai:

1.1.1.1. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. vasario 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2023/435;

1.1.1.2. Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planas „Naujos kartos Lietuva“ , patvirtintas 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimu dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. lapkričio 10 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimu;

1.1.1.3. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas);

1.1.1.4. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315 (toliau – BBIR);

1.1.1.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“;

1.1.1.6. 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. sausio 26 d. nutarimu Nr. 67 „Dėl 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos patvirtinimo“;

1.1.1.7. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;

1.1.1.8. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;

1.1.1.9. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);

1.1.1.10. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“.

1.1.2. Specialieji teisės aktai:

1.1.2.1. Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“;

1.1.2.2. Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) „Frascati“ vadovas 2015: Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros duomenų rinkimo bei teikimo rekomendacijos (mokslinės, technologinės ir inovacinės veiklos vertinimas) (angl. Frascati Manual 2015: Guidelines for Collecting and Reporting Data on Research and Experimental Development);

1.1.2.3. Oslo vadovas 2018: Duomenų apie inovacijas rinkimo, teikimo ir naudojimo gairės, mokslinės, technologinės ir inovacinės veiklos matavimas (angl. Oslo manual 2018: Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data On Innovation, 4rd Edition, OECD, Eurostat, 2018);

1.1.2.4. 2022 m. spalio 19 d. Europos Komisijos komunikatas „Valstybės pagalbos moksliniams tyrimams, plėtrai ir inovacijoms sistema“ (2022/C 414/01) (toliau – Komunikatas);

1.1.2.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 22 d. nutarimas Nr. 1123 „Dėl regioninės pagalbos teikimo pagal Lietuvos Respublikos regioninės pagalbos žemėlapį, taikytiną nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2027 m. gruodžio 31 d.“;

1.1.2.6. MTEP lygių apibrėžčių metodologija (Kaunas, 2014);

1.1.2.7. Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas;

1.1.2.8. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas;

1.1.2.9. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;

1.1.2.10. Lietuvos Respublikos patentų įstatymas;

1.1.2.11. Lietuvos Respublikos mokesčių už pramoninės nuosavybės objektų registravimą įstatymas;

1.1.2.12. Lietuvos Respublikos statybos įstatymas;

1.1.2.13. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“;

1.1.2.14. Vykdomos eksperimentinės plėtros vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2019 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. 4-409 „Dėl Vykdomos eksperimentinės plėtros vertinimo metodikos patvirtinimo“;

1.1.2.15. Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymas Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“.

1.2. Apraše vartojamos sąvokos:

1.2.1. Atžalinė įmonė – nauja inovatyvi įmonė, kurios steigėjas arba vienas iš steigėjų yra mokslo ir studijų institucija (toliau – MSI), arba nauja inovatyvi įmonė, kurios pagrindinis tikslas – komercinti mokslo ir studijų institucijoje (institucijose) sukurtus mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatus ir kuri yra pasirašiusi teisių į mokslo ir studijų institucijoje sukurtų intelektinės veiklos rezultatų nuosavybės, naudojimo ir (arba) perdavimo ir iš to gautinos naudos sąlygų sutartis su MSI.

1.2.2. Atvira prieiga – principas, pagal kurį MSI ir kiti viešojo ir privataus sektorių subjektai sudaro sąlygas atviros prieigos paslaugų vartotojams savarankiškai ir (arba) prižiūrint atviros prieigos išteklių ir paslaugų valdytojo atstovams naudotis turimais atviros prieigos ištekliais ir paslaugomis.

1.2.3. Bendros misijų programos – konsorciumo vykdoma mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) veikla misijos tema.

1.2.4. Eksperimentinė plėtra – atitinka bandomosios taikomosios veiklos sąvoką, kuri apibrėžta BBIR 2 straipsnio 86 punkte.

1.2.5. Inkubavimo infrastruktūra – startuoliams skirta steigiamo kompetencijų centro infrastruktūra su specialiai pritaikyta MTEP įranga ir paslaugomis, reikalingomis produkto vystymui nuo idėjos iki produkto rinkoje.

1.2.6. Inovacijų konsultacinės paslaugos – konsultavimas, pagalba ir mokymas žinių perdavimo, nematerialiojo turto nuosavybės teisių įsigijimo, apsaugos bei naudojimo, licencijų sutarčių ir standartų naudojimo klausimais.

1.2.7. Inovacijų paramos paslaugos – aprūpinimas biuro plotu, duomenų bankų ir bibliotekų paslaugos, rinkotyra, galimybių naudotis laboratorijomis suteikimas, kokybės ženklinimas, bandymai (testavimas) ir sertifikavimas siekiant plėtoti veiksmingesnius produktus, procesus arba paslaugas. Paslaugos, susijusios su patentinių paraiškų pateikimu.

1.2.8. Įmonėbet kuris ekonominę veiklą vykdantis subjektas, nepriklausomai nuo jo teisinio statuso. Visų pirma įmone laikomi savisamdžiai asmenys ir šeimos įmonės, vykdančios amatų ar kitokią veiklą, ir reguliarią ekonominę veiklą vykdančios ūkinės bendrijos arba asociacijos.

1.2.9. Kompetencijų centras – viešoji MTEP ir inovacijų (toliau – MTEPI) infrastruktūra, sutelkta ne daugiau kaip dviejose fizinėse vietose (t. y. turinti 1–2 registracijos adresus), skirta aukšto tarptautinio lygio MTEP veiklai, orientuotai į misijos tikslų pasiekimą, vykdyti, tarpdisciplininiam ir (arba) tarpsektoriniam ir tarptautiniam bendradarbiavimui, MTEPI rezultatų (nuo idėjos iki produkto) komercinimui ir (ar) atžalinių įmonių inkubavimui, ir (ar) technologijų prototipavimui, ir (ar) bandomosios gamybos linijoms, ir (ar) bendroms mokslo ir verslo veikloms atviros prieigos principu skatinti.

1.2.10. Konsorciumas – jungtinės veiklos, bendradarbiavimo ar kitu teisiniu pagrindu (sutartimi) paremtas teisiškai ir ekonomiškai savarankiškų ir tokių išliekančių juridinių asmenų susivienijimas, kooperuojantis savo turtą, darbą ar žinias, įsipareigojantis veikti bendrai ir siekiantis kartu įgyvendinti projektą. Konsorciumą turi sudaryti bent 2 valstybinės MSI, įtrauktos į Atviros informavimo, konsultavimo ir orientavimo sistemos registrą, turinčios išteklių ir potencialą užtikrinti aukšto tarptautinio lygio MTEP veiklą; bent 2 įmonės (savarankiškos viena kitos ir valstybinių MSI atžvilgiu, kaip tai apibrėžia Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas), deklaruojančios MTEP išlaidas, vykdančios projekto veiklas ir tiesiogiai prisidedančios prie konsorciumo MTEP veiklos rezultatų pasiekimo. Papildomai, be jau įvardytų privalomos sudėties konsorciumo narių, galimi ir kiti nariai: mokslo ir technologijų parkai, universitetų ligoninės, klasteriai, verslo asociacijos, nevyriausybinės organizacijos ar kiti juridiniai asmenys, kurių reikia konkrečioms projekto veikloms vykdyti, kad būtų pasiekti misijos uždaviniai.

1.2.11. Konsorciumo sutartis – sutartis tarp konsorciumo narių. Konsorciumo veikla turi būti apibrėžta jungtinės veiklos, bendradarbiavimo ar kitos teisinės formos sutarties pagrindu (toliau – Konsorciumo sutartis). Konsorciumo sutartyje turi būti nurodyta: konsorciumo narių sudėtis, komunikacijos tarp narių planas, projekto rizikų valdymo planas, kiekvieno nario funkcijos, atsakomybė ir pareigos, bendrai sukurtos intelektinės nuosavybės pasidalijimas, pagal poreikį – naujų narių įtraukimas ir jų išstojimas, kompetencijų centro veiklos tęstinumo įsipareigojimai valstybinių MSI ir (ar) mokslo ir technologijų parkams (kurių dalininkės yra valstybė ir (ar) savivaldybė, įskaitant valstybines MSI), Kompetencijų centro veikimo ir valdymo modelio ir valdybos sudarymo bei kitos sąlygos.

1.2.12. Misija – veiksmų ir investicijų visuma, kuria siekiama per nustatytą laiką, pasitelkus mokslo ir verslo atstovus, įgyvendinti išmatuojamą tikslą, darantį poveikį šalies ekonomikai, visuomenei ir politikos formavimui, apimantį investicijas į kompetencijų centrus ir bendras misijų programas.

1.2.13. Projektas – viešosios įstaigos Inovacijų agentūros kartu su konsorciumais Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ pažangos priemonės „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ lėšomis pagal 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą finansuojamas projektas.

1.2.14. Taikomieji moksliniai tyrimai – atitinka pramoninių tyrimų sąvoką, kuri apibrėžta BBIR 2 straipsnio 85 punkte.

1.2.15. Universiteto ligoninė – suprantama taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme, ir veikianti pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 83 punkto nuostatas.

1.2.16. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 1.1 papunktyje nurodytuose teisės aktuose.“

 

2.5.5. Pakeičiame 2.15 papunktį ir jį išdėstome taip:

2.15. Valstybės ir (arba) de minimis pagalba veikloms gali būti skiriama srityse, atitinkančiose misijos temas, išskyrus neremtinas veiklas ir (arba) sektorius, nustatytus De minimis  reglamento 1 straipsnio 1 dalyje bei BBIR 1 straipsnio 2–6 dalyse, ir III skyriaus atitinkamos pagalbos kategorijai nustatytus apribojimus.“

2.5.6. Pakeičiame 5.18 papunktį ir jį išdėstome taip:

5.18. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis BBIR 12 straipsnio 1 dalyje ir De minimis reglamento 6 straipsnio 3 dalyje nustatytų terminų.“

2.5.7. Papildome 5 skirsnį 5.22 papunkčiu:

5.22. Jei Ekonomikos ir inovacijų ministerija nustato, kad suteikiant pagalbą buvo pažeistos Europos Sąjungos pagalbos taisyklės, neteisėta ir nesuderinama pagalba grąžinama (išieškoma ne ginčo tvarka) Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnyje nustatyta tvarka.“

2.5.8. Pakeičiame 1 priedo žymą ir ją išdėstome taip:

„2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės

Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas“.

2.5.9. Pakeičiame 2 priedą ir jį išdėstome nauja redakcija (pridedama).

2.5.10. Pakeičiame 3 priedą ir jį išdėstome nauja redakcija (pridedama).

2.5.11. Pakeičiame 4 priedą ir jį išdėstome nauja redakcija (pridedama).

2.5.12. Pakeičiame 5 priedą ir jį išdėstome nauja redakcija (pridedama).

2.5.13. Pakeičiame 6 priedą ir jį išdėstome nauja redakcija (pridedama).

2.5.14. Pakeičiame 7 priedą ir jį išdėstome nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Laikinai einanti ekonomikos

ir inovacijų ministro pareigas                                                                             Aušrinė Armonaitė

 

 

Laikinai einanti  švietimo, mokslo

ir sporto ministro pareigas                                                            Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė

 

2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

(Projektų atitikties Valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapo forma)

 

PROJEKTŲ ATITIKTIES VALSTYBĖS PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

1. Priemonės teisinis pagrindas

2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315

 

2. Duomenys apie projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) / projektą

PĮP / projekto numeris

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

 

3. PĮP / projekto patikra dėl atitikties Reglamentui (ES) Nr. 651/2014

Eil.

Nr.

Klausimai

Rezultatas

Pastabos

3.1.

 

 

 

Kokiai kategorijai priskiriamas pareiškėjas (pasirinkti tik vieną variantą)?

□ Taip

□ Ne

 

3.1.1. Labai maža įmonė

 

 

 

3.1.2. Maža įmonė

 

 

 

3.1.3. Vidutinė įmonė

 

 

 

3.1.4. Didelė įmonė

 

 

 

3.2.

Kokiai kategorijai priskiriamas partneris (pasirinkti tik vieną variantą)? (Jei taikoma.)

□ Taip

□ Ne

 

3.2.1. Labai maža įmonė

 

 

 

3.2.2. Maža įmonė

 

 

 

3.2.3. Vidutinė įmonė

 

 

 

3.2.4. Didelė įmonė

 

 

 

3.3.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

3.4.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

3.5.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

3.6.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 5 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

3.7.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 1 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

3.8.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 2 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

3.9.

Ar yra pagrįstas valstybės pagalbos skatinamasis poveikis pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio 2 dalį?

□ Taip

□ Ne

 

3.10.

Ar yra laikomasi valstybės pagalbos sumavimo reikalavimų, nustatytų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnyje?

□ Taip

□ Ne

 

Taikoma, jei valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnį

3.11.

Ar valstybės pagalba teikiama pradinei investicijai (kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 49 punkto a papunktyje), kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 3 dalyje?

□ Taip

□ Ne

 

3.12.

Ar valstybės pagalbos yra prašoma Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 4 dalies a punkte nurodytoms tinkamoms finansuoti investicinėms išlaidoms į materialųjį ir nematerialųjį turtą?

□ Taip

□ Ne

 

3.13.

Ar valstybės pagalbos intensyvumas atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 12 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

3.14.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 13 straipsnio nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

3.15.

Ar įsigyjamas turtas atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 6 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

3.16.

Ar laikomasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 7 dalies nuostatų apskaičiuojant tinkamas išlaidas? (Jei taikoma.)

□ Taip

□ Ne

 

3.17.

Ar laikomasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 8 dalies nuostatų dėl nematerialiojo turto?

□ Taip

□ Ne

 

3.18.

Ar laikomasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 14 dalies nuostatų dėl valstybės pagalbos gavėjo finansinio įnašo dydžio?

□ Taip

□ Ne

 

3.19.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 13 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

3.20.

Ar laikomasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 5 dalies nuostatų?

□ Taip

□ Ne

 

3.21.

Ar laikomasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 16 dalies nuostatų?

□ Taip

□ Ne

 

Taikoma, jei valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnį

3.22.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 2 dalies a, b ir (ar) c punktus?

□ Taip

□ Ne

 

3.23.

Ar teikiama valstybės pagalba tinkamoms finansuoti išlaidoms, nurodytoms Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 3 dalyje?

□ Taip

□ Ne

 

3.24.

Ar valstybės pagalbos intensyvumas atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 5 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

3.25.

Ar valstybės pagalbos intensyvumas atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 dalies nuostatas? (Jei taikoma.)

□ Taip

□ Ne

 

 

 

 

 

 

4. Valstybės pagalbos atitikties vertinimas

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

____________________________________               

(vertintojo pareigos, vardas ir pavardė)

 

___________

(parašas)

 

________

(data)

 

 

Patikros peržiūra:

□ Vertintojo išvadai pritarti

□ Vertintojo išvadai nepritarti

 

Pastabos:_______________________________________________________________________

 

 

______________________________________

(vertintojo vadovo pareigos, vardas ir pavardė)

____________

(parašas)

____________

(data)

 

 

 

____________________________

 

2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir
2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės

Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

 

(Atitikties De minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo forma)

 

ATITIKTIES de minimis PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

I. Priemonės teisinis pagrindas

2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas)

 

II. Duomenys apie projektų įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) / projektą

PĮP / projekto numeris

 

Projekto pavadinimas

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas / galutinio naudos gavėjo pavadinimas

 

 

III. Atitikties De minimis reglamente nustatytoms sąlygoms vertinimas

N

Klausimai

Rezultatas

Pasirinkimo pagrindimas

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas vykdo veiklą pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos sektoriuje?

 

 

2.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas vykdo žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

 

 

3.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą?

 

 

4.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kuriam pagalbos dydis nustatomas pagal iš pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

 

 

5.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kuriam pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams?

 

 

6.

Ar pagalba teikiama su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse (t. y. veiklai, tiesiogiai susijusiai su eksportuojamu kiekiu, platinimo tinklo kūrimu ir veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)?

 

 

7.

Ar pareiškėjui / projekto vykdytojui / partneriui (-iams) / galutiniam naudos gavėjui teikiama pagalba priklauso nuo to, ar daugiau vartojama vietinių nei importuotų prekių?

 

 

8.

Jei pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas vykdo veiklą šio priedo 1–6 punktuose nurodytuose sektoriuose, tačiau kartu bent viename sektoriuje, kuriam taikomas De minimis reglamentas, ir pastarajam sektoriui pagalba teikiama, ar užtikrinama tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems De minimis reglamentas netaikomas, nebūtų teikiama de minimis pagalba, kuri teikiama pagal De minimis reglamentą?

 

9.

Ar bendra vienai įmonei suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvos Respublikoje viršija (ar konkrečiu atveju viršys suteikus de minimis pagalbą) 300 000 (tris šimtus tūkstančių) eurų per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį?

 

 

10.

Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, nurodytą šio priedo 9 punkte, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių?

 

11.

Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną?

 

12.

Ar teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai, teikiama de minimis pagalba yra skaidri?

 

 

13.

Ar de minimis pagalba sumuojama pagal De minimis reglamento reikalavimus?

 

 

14.

Ar teikiama de minimis pagalba patenka į De minimis reglamento galiojimo laikotarpį?

 

 

 

IV. Išvada dėl atitikties De minimis reglamente nustatytoms sąlygoms

 

Klausimas

Rezultatas

Pasirinkimo pagrindimas / nustatytos rizikos

Taip

Ne

15.

 

Ar teikiamas finansavimas atitinka De minimis reglamentą?

 

 

 

 

 

 

________________________________ _________________

(vertintojo pareigos, vardas, pavardė) (parašas)

 

_____________________________

 

2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

4 priedas

 

(Projektų atitikties Valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapo forma)

 

PROJEKTŲ ATITIKTIES VALSTYBĖS PAGALBOS TAISYKLĖMS PATIKROS LAPAS

 

I. Priemonės teisinis pagrindas

2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315

 

II. Duomenys apie projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) / projektą

PĮP / projekto numeris

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

 

III. PĮP / projekto patikra dėl atitikties Reglamentui (ES) Nr. 651/2014

Nr.

Klausimai

Rezultatas

 

Pastabos

1.

 

 

 

Kokiai kategorijai priskiriamas pareiškėjas (pasirinkti tik vieną variantą)?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

1.1. Labai maža įmonė

 

 

 

 

1.2. Maža įmonė

 

 

 

 

1.3. Vidutinė įmonė

 

 

 

 

1.4. Didelė įmonė

 

 

 

 

2.

Kokiai kategorijai priskiriamas partneris (pasirinkti tik vieną variantą)?

(Jei taikoma.)

□ Taip

□ Ne

 

 

 

2.1. Labai maža įmonė

 

 

 

 

 

2.2. Maža įmonė

 

 

 

 

 

2.3. Vidutinė įmonė

 

 

 

 

 

2.4. Didelė įmonė

 

 

 

 

3.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

4.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

5.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

6.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 5 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

7.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 1 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

8.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 2 dalies nuostatas, t. y. projektas nėra dirbtinai skaidomas?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

9.

Ar yra pagrįstas valstybės pagalbos skatinamasis poveikis pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio 2 dalį?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

10.

Ar yra laikomasi valstybės pagalbos sumavimo reikalavimų, nustatytų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnyje?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

Taikoma, jei valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnį

11.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 2 dalies b ir (ar) c papunkčius?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

12.

Ar teikiama valstybės pagalba tinkamoms finansuoti išlaidoms, nurodytoms Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 3 dalyje?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

13.

Ar valstybės pagalbos intensyvumas atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 5 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

14.

Ar valstybės pagalbos intensyvumas atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 dalies nuostatas? (Jei taikoma.)

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

Taikoma, jei valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 26 straipsnį

15.

Ar mokslinių tyrimų infrastruktūrai, kuri naudojama ir ekonominei, ir neekonominei veiklai vykdyti, įrengti skiriamas atitinkamas finansavimas apskaitos dokumentuose nurodytas kaip kiekvienos rūšies veiklos išlaidos ir pajamos?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

16.

Ar infrastruktūros eksploatavimo arba naudojimo kaina atitinka rinkos kainą?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

17.

Ar galimybė naudotis infrastruktūra keliems naudotojams suteikiama skaidriai ir be diskriminacijos?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

18.

Ar tinkamos finansuoti išlaidos yra investicijų į nematerialųjį ir materialųjį turtą išlaidos?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

19.

Ar pagalbos intensyvumas neviršija 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

20.

Ar bus vykdoma kontrolė ir ar bus sudaryta galimybė susigrąžinti lėšas, jeigu įrengti mokslinių tyrimų infrastruktūrai, kuri reikalinga ir ekonominei, ir neekonominei veiklai, bus skirtas viešasis finansavimas?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

IV. Valstybės pagalbos atitikties vertinimas

21.

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas?

□ Taip

□ Ne

□ Netaikoma

 

 

 

__________________________________________________________

(vertinimą atlikusios institucijos atsakingo asmens pareigų pavadinimas)

 

 

 

___________

(parašas)

 

________________________________

 

 

________________________

(vardas ir pavardė)

 

 

2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

5 priedas

 

(Projektų atitikties Valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapo forma)

 

PROJEKTŲ ATITIKTIES VALSTYBĖS PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

 

I. Priemonės teisinis pagrindas

2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315

 

II. Duomenys apie projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) / projektą

PĮP / projekto numeris

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

 

III. PĮP / projekto patikra dėl atitikties Reglamentui (ES) Nr. 651/2014

Nr.

Klausimai

Rezultatas

Pastabos

1.

Kokiai kategorijai priskiriamas pareiškėjas? (Pasirinkti tik vieną variantą.)

□ Taip

□ Ne

 

1.1.

Labai maža įmonė

 

 

 

1.2.

Maža įmonė

 

 

 

1.3.

Vidutinė įmonė

 

 

 

2.

Ar projektas neskirtas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2 dalyje išvardytoms veikloms?

□ Taip

□ Ne

 

3.

Ar projektas nėra vykdomas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalyje išvardytuose sektoriuose?

□ Taip

□ Ne

 

4.

Ar teikiama pagalba pareiškėjui, kuris neatitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalies nuostatų?

□ Taip

□ Ne

 

5.

Ar pagalba nėra teikiama sunkumų patiriančiai įmonei (kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 dalyje)?

□ Taip

□ Ne

 

6.

Ar numatoma teikti pagalba yra mažesnė nei Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 1 dalies d punkte nustatytas dydis?

□ Taip

□ Ne

 

7.

Ar teikiama pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 2 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

8.

Ar yra pagrįstas pagalbos skatinamasis poveikis pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio 2 dalį?

□ Taip

□ Ne

 

9.

Ar yra laikomasi pagalbos sumavimo reikalavimų, nustatytų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnyje?

□ Taip

□ Ne

 

10.

Ar konsultavimo paslaugos yra nenuolatinės, neperiodinės, nesusijusios su įprastinėmis įmonės veiklos išlaidomis?

□ Taip

□ Ne

 

11.

Ar pagalbos intensyvumas konsultavimo paslaugoms neviršija 50 proc. tinkamų finansuoti konsultavimo paslaugų išlaidų?

□ Taip

□ Ne

 

12.

Ar konsultavimo paslaugos yra teikiamos išorės konsultantų?

□ Taip

□ Ne

 

13.

Ar pagalba yra teikiama konsultavimo paslaugoms pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 18 straipsnio nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

Taikoma, jei valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 28 straipsnį.

14.

Ar tinkamos finansuoti išlaidos tenkina Reglamento (ES) Nr. 651/2014 28 straipsnio 2 dalies nuostatas?

□ Taip

□ Ne

 

15.

Ar pagalbos intensyvumas neviršija 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 28 straipsnio 3 dalis) ir (arba) yra tenkinamos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 28 straipsnio 4 dalies nuostatos (komentaruose pateikti straipsnio pasirinkimo argumentus, jei pasirenkama taikyti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 28 straipsnio 4 dalį bei nurodoma, kaip bus užtikrinta, kad nebus viršijama 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų pagalba vienai įmonei per trejų metų laikotarpį)?

□ Taip

□ Ne

 

 

 

IV. Valstybės pagalbos atitikties vertinimas

Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas?

□ Taip

□ Ne

Pastabos:

 

____________________________________

(vertintojo pareigos, vardas ir pavardė)

 

___________

(parašas)

 

________

(data)

 

 

Patikros peržiūra:

□ Vertintojo išvadai pritarti

□ Vertintojo išvadai nepritarti

 

Pastabos:_______________________________________________________________________

 

 

 

______________________________________

(vertintojo vadovo pareigos, vardas ir pavardė)

____________

(parašas)

____________

(data)

 

 

__________________________

 

2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės

Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

6 priedas

 

(„Vienos įmonės“ deklaracijos forma)

 

„VIENOS ĮMONĖS“ DEKLARACIJA

 

__________________

(pildymo data)

 

1.

Deklaruojančios įmonės pavadinimas

2.

Deklaruojančios įmonės kodas

3.

„Vienos įmonės“ apibrėžtis

Vadovaujantis 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamento (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai  2 straipsnio 2 dalimi, „viena įmonė“ apima visas įmones, kurių tarpusavio santykiai yra bent vienos rūšies iš toliau išvardytų:
1. viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą;

2. viena įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių;

3. viena įmonė turi teisę kitai įmonei daryti lemiamą poveikį, remdamasi su šia įmone sudaryta sutartimi arba vadovaudamasi steigimo sutarties ar įstatų nuostata;

4. viena įmonė, kuri yra kitos įmonės akcininkė arba narė, pagal susitarimą su kitais tos įmonės akcininkais ar nariais viena kontroliuoja tos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą.

Įmonės, kurios 1–4 punktuose nurodytais santykiais susietos per vieną ar daugiau kitų įmonių, taip pat laikomos viena įmone.

Įmonė yra bet kuris ekonominę veiklą vykdantis subjektas, kad ir koks būtų jo teisinis statusas. Visų pirma įmone laikomi savisamdžiai asmenys ir šeimos įmonės, vykdančios amatų ar kitokią veiklą, ir nuolatinę ekonominę veiklą vykdančios ūkinės bendrijos arba asociacijos.

4.

Deklaruoju, kad pareiškėją – „vieną įmonę“ – ryšiai sieja su šiomis įmonėmis:

Eil. Nr.

Įmonės kodas

Įmonės pavadinimas

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

5.

Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad šioje deklaracijoje pateikti duomenys yra teisingi ir į šią deklaraciją yra įtrauktos visos įmonės, kurias su pareiškėju sieja Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje nustatyti ryšiai.

 

 

__________________ ________________ ___________________

(pareigos)                                                                                          (parašas)                                                                 (vardas ir pavardė)

 

______________________________

 

2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos ir

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-06/12-001-01-03-01 „Įgyvendinti misijomis grįstas mokslo ir inovacijų programas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

7 priedas

 

 

(Patikros dėl valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos skyrimo ar neskyrimo lapo forma)

 

PATIKROS DĖL VALSTYBĖS PAGALBOS IR DE MINIMIS PAGALBOS SKYRIMO AR NESKYRIMO LAPAS

 

____________________

(data)

 

 

(Pildoma priemonės veiklos ar poveiklės vertinimui atlikti)

Priemonės veiklos ar poveiklės numeris

E.1.3

E.1.3.2

C1.4

C.1.4.5

Priemonės veiklos ar poveiklės pavadinimas

E.1.3. Bendros mokslo ir inovacijų misijos sumaniosios specializacijos srityse

E.1.3.2. Remti misijomis grįstų mokslo ir inovacijų programų įgyvendinimą sumaniosios specializacijos srityse

C.1.4. Būtinosios sąlygos inovatyviems technologiniams sprendimams versle ir kasdieniame gyvenime

C.1.4.5. IRT kompetencijų centras

 

Už priemonę atsakinga (-os) ministerija (-os) (paramos / pagalbos teikėja (-os))

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija

 

Pagal priemonės veiklą ar poveiklę numatytos remti veiklos

Remiama veikla – investicijos į kompetencijų centrus.

Remiama poveiklė – dviejų kompetencijų centrų įkūrimas (po vieną misijų temomis: „Sumani ir klimatui neutrali Lietuva“ ir „Inovacijos sveikatai“).

Remiama poveiklė – informatikos ir ryšių technologijų (IRT) kompetencijų centro įkūrimas (misijų tema „Saugi ir įtrauki e. visuomenė“).

Remiama poveiklė – inovacijų paramos paslaugos.

Remiama veikla – bendrų misijų programų įgyvendinimas.

 

Galimi pareiškėjai / partneriai pagal priemonę ar poveiklę

Pareiškėjas – viešoji įstaiga Inovacijų agentūra, galimi projekto partneriai – konsorciumų nariai. Tikslinių grupių sąrašas apima platesnį naudos gavėjų sąrašą: mokslo ir studijų institucijos (toliau – MSI); universitetų ligoninės; verslo subjektai, vykdantys mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) veiklas; Lietuvos ir užsienio mokslininkai ir kiti tyrėjai; doktorantai; studentai, technologijų plėtros ir inovacijų skatinimo viešųjų paslaugų teikėjai.

 

(Pildoma projekto vertinimui atlikti)

Projekto numeris

 

Projekto pavadinimas

 

Projekto vykdytojo / galutinio naudos gavėjo pavadinimas

 

Projekto partnerio (-ių) pavadinimas

 

 

I.    Valstybės pagalbos požymių identifikavimas pagal priemonės veiklą ar poveiklę / projektą remtinose veiklose*

1.  

 

Ar finansavimą tiesiogiai ar netiesiogiai numatoma teikti ūkio subjektams (-ui) ūkinei veiklai vykdyti?

 

 

 

Taip

 

Ne

 

(Jei pildomas projekto patikros lapas, atsakius neigiamai kiti patikros lapo klausimų atsakymai žymimi „nevertinama“.)

Ūkio subjektai – įmonės, jų junginiai (asociacijos, susivienijimai, konsorciumai ir pan.), įstaigos ar organizacijos, ar kiti juridiniai ar fiziniai asmenys, kurie vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurių veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje. Lietuvos Respublikoje viešojo administravimo subjektai laikomi ūkio subjektais, jeigu jie vykdo ūkinę veiklą.

Vertinant, ar subjektas yra priskiriamas ūkio subjektui, jo statusas neturi lemiamos reikšmės, taip pat kaip ir tai, ar subjektas yra įsteigtas siekti pelno. Esminis kriterijus – ar vykdoma (numatoma vykdyti) veikla yra priskiriama ūkinei veiklai. Subjektas, vykdantis tiek ekonominę, tiek neekonominę veiklą, turi būti laikomas ūkio subjektu tik ekonominės veiklos atžvilgiu.

 

Ūkinė veikla – visokia gamybinė, komercinė, finansinė ar profesinė veikla, susijusi su prekių (paslaugų) pirkimu ar pardavimu, išskyrus atvejus, kai fiziniai asmenys prekę (paslaugą) įsigyja asmeniniams ir namų ūkio poreikiams tenkinti.

 

Teikiant finansavimą infrastruktūros objektams ir (arba) įrangai (ilgalaikiam turtui) įsigyti, ūkinė veikla turi būti vertinama 3 lygmenimis:

-    statytojo / savininko;

-    valdytojo;

-    galutinio naudotojo (galutinio naudos gavėjo – GNG).

 

Ūkine veikla nėra laikoma veikla, kai valstybė veikia „vykdydama valdžios įgaliojimus“** arba kai valstybės sektoriaus subjektai veikia „kaip valdžios institucijos“***. Jeigu valstybės sektoriaus subjektas vykdo ūkinę veiklą, kuri gali būti atskirta nuo valdžios įgaliojimų vykdymo, tai subjektas, vykdydamas tą veiklą, veikia kaip ūkio subjektas. O jeigu tos ūkinės veiklos negalima atskirti nuo valdžios įgaliojimų vykdymo, visa to subjekto vykdoma veikla yra su tų valdžios įgaliojimų vykdymu susijusi veikla, todėl nepatenka į ūkio subjekto sąvokos taikymo sritį. Tokioms veikloms priskiriamų veiklų pavyzdžiai (šis sąrašas nėra baigtinis):

1. kariuomenė arba policija;

2. oro navigacijos sauga ir kontrolė;

3. jūrų eismo kontrolė ir sauga;

4. kovos su tarša priežiūra;

5. laisvės atėmimo nuosprendžių organizavimas, finansavimas ir vykdymas;

6. viešiesiems tikslams naudoti skirtų duomenų rinkimas remiantis teisės aktuose atitinkamiems ūkio subjektams nustatytu įpareigojimu atskleisti tokius duomenis.

Ūkine veikla gali būti nelaikoma dalis veiklų socialinės apsaugos, sveikatos priežiūros, kultūros, švietimo ir mokslinių tyrimų sektoriuose, kaip apibūdinta Komisijos pranešime dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje vartojamos valstybės pagalbos sąvokos (2016/C 262/01). Taip pat ūkine veikla nėra laikoma viešos infrastruktūros objektų, neskirtų ūkinei veiklai vykdyti, statyba.

 

Pasirinkimo pagrindimas

Finansavimą pagal šią veiklą numatoma teikti tinkamiems pareiškėjams – MSI, MTP, MVĮ, didelėms įmonėms, kai bendradarbiauja su MVĮ. Pagal pateiktą apibrėžtį tai yra ūkio subjektas, o finansavimas bus teikiamas su pareiškėjo vykdoma ūkine veikla susijusiai veiklai – bus investuojama į naujų APV produktų kūrimo veiklas ir sudaromos sąlygos tyrėjams dalyvauti įmonių MTEP veiklose, skatinama intelektinė nuosavybė, patentinių paraiškų registravimas, ankstyvoji sukurtų naujų produktų bandomoji gamyba, parengimas rinkai.

2.  

Ar finansavimas iš valstybės išteklių ūkio subjektams (-ui) suteiktų (suteikia) išskirtinę ekonominę naudą, kurios jie (jis) negautų rinkos sąlygomis?

Taip

Ne

Nevertinama

Išskirtinė ekonominė nauda. Vertinama, ar finansavimas ūkio subjektui teikiamas palankesnėmis sąlygomis, nei jis galėtų gauti rinkoje. Teikiant finansavimą veiklai vykdyti, nauda turi būti vertinama tiek paramą gaunančio subjekto lygmeniu, tiek galutinio naudos gavėjo lygmeniu. Jei finansavimas teikiamas infrastruktūros objektams ar įrangai (ilgalaikiam turtui) įsigyti, finansavimo nauda turi būti vertinama infrastruktūros statytojo (savininko), valdytojo ir galutinio naudos gavėjo lygmeniu. Pavyzdžiui, negrąžintina subsidija, lengvatinė paskola (taikant mažesnes nei rinkoje palūkanų normas ar kitas lengvatines sąlygas), suteikiama neapmokestinama garantija paskolai arba apmokestinama ne rinkos kaina. Išskirtinė nauda ūkio subjektui gali būti suteikta įvairiais būdais. Nėra skirtumo, kokiais būdais teikiama valstybės pagalba, – svarbus jos poveikis.

Siekiant nustatyti, ar finansavimas suteikia išskirtinę ekonominę naudą, yra taikomas privataus rinkos investuotojo principas. Jei įmonė negautų šių lėšų analogiškomis sąlygomis privataus kapitalo rinkose, vadinasi, šių lėšų teikimas gali būti valstybės pagalba. Šiuo atveju būtina nustatyti, ar privatus investuotojas investuotų į šią įmonę tokiomis pat sąlygomis, vertindamas tik potencialią savo investicijų grąžą ir neatsižvelgdamas į regioninius ar socialinius veiksnius. Jei privatus investuotojas neinvestuotų į tokią įmonę, vadinasi, suteiktos lėšos gali būti valstybės pagalba.

Jei numatoma, kad finansavimas bus skiriamas ūkio subjekto sąnaudoms, atsiradusioms dėl viešųjų, arba visuotinės ekonominės svarbos, paslaugų įsipareigojimų**** valstybei (savivaldybei) padengti, išskirtinės ekonominės naudos buvimas vertinamas pagal Altmark***** kriterijus. Ūkio subjektui nėra suteikiama išskirtinė ekonominė nauda, jeigu:

-     veikla atitinka visuotinės ekonominės svarbos paslaugų požymius******, jos užduotys ir įpareigojimai aiškiai apibrėžti;

-     viešųjų paslaugos išlaidų kompensavimo kriterijai objektyvūs, skaidrūs ir nustatyti iš anksto;

-     kompensacija neviršija grynųjų paslaugos teikimo sąnaudų, įskaitant pagrįstą pelną (t. y. kompensuojama nepermokant);

-     viešosios paslaugos įsigyjamos ir kompensacija skiriama atliekant viešojo pirkimo konkurso procedūrą arba, jei viešasis pirkimas nėra rengiamas, įmonės, kuriai patikėta teikti visuotinės ekonominės svarbos paslaugas, išlaidos kompensuojamos pagal įprastos gerai valdomos įmonės patiriamas išlaidas.

Pasirinkimo pagrindimas

Laikytina, kad pagal veiklą būtų suteikiama išskirtinė ekonominė nauda, nes finansavimas skiriamas daliai tikslinių paslaugų (su MTEP veiklomis susijusios išlaidos, patentavimui skirtos išlaidos) įsigijimo išlaidoms padengti ir bus teikiamas kaip negrąžinamoji subsidija.

3.  

Ar finansavimą numatoma teikti (ar finansavimas teikiamas) tam tikroms pasirinktoms prekėms gaminti ar paslaugoms teikti arba tam tikriems pasirinktiems ūkio subjektams (-ui), t. y. ar finansavimo priemonė yra selektyvaus pobūdžio?

Taip

Ne

Nevertinama

Pasirinktinis finansavimo priemonės taikymas (selektyvumas). Pasirinktinai taikomos finansavimo priemonės – tai priemonės, kurios yra skirtos tam tikro regiono plėtrai (tame regione esantiems ūkio subjektams), tam tikroms veiklos rūšims paremti (finansavimo ir (arba) galutiniai naudos gavėjai – atskiro sektoriaus ūkio subjektai) arba tam tikriems tikslams įgyvendinti (finansavimo ir (arba) galutiniai naudos gavėjai gali būti mažos ar vidutinės įmonės, naujos įmonės, tam tikrus projektus įgyvendinantys ūkio subjektai ir pan.). Šis kriterijus tenkinamas, kai, vertinant projekto įgyvendinimo planus, tam tikrų ūkio subjektų projekto įgyvendinimo planai įvertinami geriau ir dėl to gauna finansavimą (skirtingai nuo blogiau įvertintų), o institucijos, spręsdamos dėl finansavimo skyrimo, naudojasi turima diskrecijos teise.

Pasirinkimo pagrindimas

Laikytina, kad priemonė selektyvi, jeigu yra apribotas tinkamų pareiškėjų ratas: tinkami pareiškėjai yra MSI, MTP MVĮ, didelės įmonės. Tikslinių grupių sąrašas apima platesnį naudos gavėjų sąrašą: MSI; universitetų ligoninės; verslo subjektai, vykdantys MTEP veiklas; Lietuvos ir užsienio mokslininkai ir kiti tyrėjai; doktorantai; studentai, technologijų plėtros ir inovacijų skatinimo viešųjų paslaugų teikėjai.

4.  

Ar finansavimas gali iškreipti konkurenciją ir veikti prekybą tarp ES šalių?

Taip

Ne

Nevertinama

Poveikis konkurencijai ir prekybai tarp ES šalių. Siekiant įvertinti, ar suteiktas finansavimas daro poveikį konkurencijai ir prekybai tarp ES šalių, būtina nustatyti finansavimo gavėjo (galutinio naudos gavėjo) teikiamų paslaugų ar gaminamų prekių rinką, žinoti, ar rinka yra liberalizuota ir ar joje vyksta konkurencija. Pats faktas, kad ūkio subjekto konkurencinė padėtis, palyginti su kitais konkuruojančiais ūkio subjektais, pagerėja jam gavus ekonominės naudos, kurios jis nebūtų gavęs įprastomis verslo sąlygomis, rodo, kad konkurencija gali būti iškreipta. Jei finansavimas yra teikiamas vietinio pobūdžio veiklai paremti (pavyzdžiui, kirpyklai, kurios klientai yra tik miestelio gyventojai), šis finansavimas paprastai neveikia prekybos tarp šalių. Tačiau būtina žinoti, kad finansavimas ūkio subjektui gali veikti prekybą tarp šalių ir tais atvejais, kai konkretus ūkio subjektas neeksportuoja savo teikiamų paslaugų ar gaminamų prekių. Gali pakakti fakto, kad nagrinėjamomis paslaugomis ar prekėmis apskritai prekiaujama su ES šalimis.

Pasirinkimo pagrindimas

Finansavimas galėtų iškraipyti konkurenciją ir veikti prekybą tarp ES šalių, kadangi finansavimą tikslinių paslaugų (su MTEP veiklomis susijusios išlaidos, patentavimui skirtos išlaidos) įsigijimui galės gauti ir ES lygiu konkuruojančios MVĮ, didelės įmonės, kai bendradarbiauja su MVĮ. Dėl šių investicijų tikėtina, kad bus sukurta naujų produktų, kurie suteiktų konkurencinį pranašumą.

Projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – PFSA) bus numatomas įvairus finansavimo dydis ir pagal jį taikomi apribojimai, todėl dalis planuojamos suteikti pagalbos laikytina nereikšminga.

II.  Išvados dėl valstybės pagalbos (ne)skyrimo

Pažymimas vienas langelis. Pagrįstais atvejais, kai neįmanoma ar netikslinga rengti atskirų projektų finansavimo aprašų skirtingomis sąlygomis, gali būti pažymėtas ne vienas langelis. Tokiu atveju pastabose paaiškinama, kokioms sąlygoms esant ir (ar) kuriai daliai veiklų taikomi valstybės pagalbos / ne valstybės pagalbos reikalavimai.

 

Pagal priemonės veiklą ar poveiklę projektui nebus / nėra teikiama valstybės pagalba (žymima, jei į nors vieną I dalies klausimą atsakyta neigiamai).

 

Pagal priemonės veiklą ar poveiklę projektui bus / yra teikiama valstybės pagalba (žymima, jei į visus I dalies klausimus atsakyta teigiamai).

 

Pagal priemonės veiklą ar poveiklę remtinos projekto veiklos nebus laikomos valstybės pagalba, tačiau ja gali tapti (žymima, jei į nors vieną I dalies klausimą atsakyta neigiamai, tačiau pastabose nurodyta, kad tam tikrus aspektus reikia nuolat stebėti dėl rizikos finansavimui tapti valstybės / de minimis pagalba). Pagrindžiant pasirinkimą nurodomi tolesni veiksmai ir numatomos rizikos valdymo priemonės.

Pasirinkimo pagrindimas

Kadangi į visus klausimus atsakyta teigiamai, laikytina, kad pagal priemonę bus teikiama valstybės pagalba.

Atkreiptinas dėmesys, kad finansavimo teikimo sritis PFSA yra apribota, t. y. finansavimas veiklai gali būti skiriamas pareiškėjams ir partneriams visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 2023/2831  1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas ir Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse ir 25 straipsnyje nustatytus apribojimus.

Finansavimas nėra teikiamas pareiškėjui (partneriui), jeigu pareiškėjas (partneris) nėra sugrąžinęs anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.

 

Pastabos:

1.    *Vertinant valstybės pagalbos kriterijus vadovaujamasi Europos Komisijos pranešimu dėl valstybės pagalbos sąvokos ir teismų praktika (angl. Commission Notice on the notion of State aid pursuant to Article 107(1) TFEU), jei taikoma.

2.    **Plačiau su šia sąvoka galima susipažinti 1987 m. birželio 16 d. Teisingumo Teismo sprendimo Komisija prieš Italiją, 118/85, ECLI:EU:C:1987:283, 7 ir 8 punktuose, kuriuose nurodyta, kad įgyvendindamos joms priskirtus įgaliojimus valstybės institucijos gali atlikti tiek valstybinės valdžios funkcijas, tiek užsiimti ūkine komercine veikla atlikdamos ūkio subjekto funkcijas.

3***Plačiau  su šia sąvoka galima susipažinti 1988 m. gegužės 4 d. Teisingumo Teismo sprendimo Bodson, 30/87, ECLI:EU:C:1988:225, 18 punkte.

4.  ****Plačiau žiūrėti čia: http://ec.europa.eu/competition/state_aid/overview/public_services_en.html.

5.  *****Plačiau galima susipažinti Europos Sąjungos Teisingumo Teismo 2003 m. liepos 24 d. sprendime Altmark, C280/00, EU:C:2003:415.

6******Plačiau galima susipažinti Europos Sąjungos Teisingumo Teismo 2003 m. liepos 24 d. sprendime Altmark, C280/00, EU:C:2003:415.

7*******Komisijos komunikatas dėl Europos Sąjungos valstybės pagalbos taisyklių taikymo kompensacijai už visuotinės ekonominės svarbos paslaugų teikimą (2012/C 8/02).

 

 

_____________________________________                                         ____________________

(vertintojo pareigos, vardas, pavardė)                                                               (parašas)

 

________________________