LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2010 M. LAPKRIČIO 8 D. ĮSAKYMO NR. 3D-979 „DĖL VALSTYBĖS PAGALBOS ŽEMĖS ŪKIUI, MAISTO ŪKIUI, ŽUVININKYSTEI IR KAIMO PLĖTRAI IR KITŲ IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ FINANSUOJAMŲ PRIEMONIŲ BENDRŲJŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. spalio 28 d. Nr. 3D-800

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės):

1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Taisyklių nuostatos taikomos šioms Priemonėms:

3.1. Valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos priemonėms;

3.2. Kitoms iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamoms priemonėms:

3.2.1. „Parama kaimo bendruomenėms“;

3.2.2. „Asociacijų, vienijančių asmenis, užsiimančius žemės ir miškų ūkio bei alternatyviąja veikla, narystės Europos Sąjungos (toliau – ES) ir kitose tarptautinėse organizacijose mokesčio mokėjimo ir atstovavimo jose finansavimas“;

3.2.3. Melioracijos programos investicijų projektų įgyvendinimas (taikomos Taisyklių VIII ir XV skyrių nuostatos);

3.2.4. Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos (paramos gavėjo mirties atveju, kai parama paveldėtojui patvirtinta po 2011 m. spalio 19 d., taikomos Taisyklių VIII, XII, XIII ir XV skyrių nuostatos).“

2. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

4.1. Administracinis patikrinimas – Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) ar kitos Priemones administruojančios institucijos atliekamas tikrinimas siekiant patikrinti pareiškėjo, paramos ir (arba) pagalbos gavėjo pateiktų duomenų teisingumą ir išlaidų tinkamumą paramai gauti.

4.2. Nacionalinė parama žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai (toliau – nacionalinė parama) – iš Lietuvos valstybės biudžeto lėšų teikiama valstybės pagalba žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai, nereikšminga (de minimis) pagalba ir (arba) kita parama, skirta Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nurodytai veiklai remti.

4.3. Nacionalinės paramos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai paraiška (toliau – paraiška) – tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytos formos dokumentas, užpildytas fizinio arba juridinio asmens, siekiančio gauti paramą pagal tą Priemonę, ir pateiktas tos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytai institucijai.

4.4. Pagalbos gavėjas – fizinis ar juridinis asmuo, tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklių nustatyta tvarka ir jose nurodytos institucijos patvirtintas valstybės pagalbai žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir (arba) nereikšmingai (de minimis) pagalbai gauti.

4.5. Paramos gavėjas – fizinis ar juridinis asmuo, tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklių nustatyta tvarka ir jose nurodytos institucijos patvirtintas kitai nacionalinei paramai žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai, negu valstybės pagalba žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir (arba) nereikšminga (de minimis) pagalba, gauti.

4.6. Pareiškėjas – fizinis ar juridinis asmuo, teikiantis nacionalinės paramos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai paraišką pagal tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisykles.

4.7. Patikra vietoje – tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklėse numatytos Priemonę administruojančios institucijos atliekamas fizinis pareiškėjo, paramos ir (arba) pagalbos gavėjo pateiktų duomenų ir dokumentų arba pagal tą Priemonę vykdomos veiklos patikrinimas vietoje.

4.8. Pažyma – tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytos formos dokumentas, užpildytas už duomenų teikimą atsakingo juridinio asmens ir teikiamas tos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytai Priemonę administruojančiai institucijai dėl nacionalinės paramos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai išmokėjimo paramos ir (arba) pagalbos gavėjui.

4.9. Valstybės pagalba žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai (toliau – valstybės pagalba) – bet kokia priemonė, atitinkanti Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje nustatytus kriterijus ir teikiama Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nurodytai žemės ūkio, maisto ūkio, žuvininkystės ir kaimo plėtros veiklai remti.

4.10. Žemės ūkio ministerijos informacinė sistema (toliau – ŽŪMIS) – prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos reguliavimo srities priskirtų institucijų ir įstaigų teikiamų paslaugų informacinė sistema.

4.11. Kitos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme ir (arba) tam tikrų Priemonių įgyvendinimo taisyklėse bei kituose teisės aktuose.“

3. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Kvietimo teikti paraiškas procedūra, paraiškų teikimo terminai, paraiškų pateikimo vieta ir kitos sąlygos nustatomos konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisyklėse ir Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio ir žuvininkystės srityse apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 3D-652 „Dėl Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio ir žuvininkystės srityse aprašo patvirtinimo.

4. Papildau 291 punktu:

291. Jeigu valstybės pagalba arba nereikšminga (de minimis) pagalba pagalbos gavėjui išmokama dalimis, taikomi šie reikalavimai:

291.1. Sprendimą ūkio subjektui skirti valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą priimanti institucija ją diskontuoja iki jos vertės sprendimo dėl valstybės pagalbos arba nereikšmingos (de minimis) pagalbos skyrimo priėmimo dieną. Diskontuojant dalimis teikiamą valstybės pagalbą ir (arba) nereikšmingą (de minimis) pagalbą, siekiama užtikrinti, kad būtų laikomasi konkrečiuose reglamentuose arba Komisijos sprendimuose nustatytų didžiausių valstybės pagalbos ir (arba) nereikšmingos (de minimis) pagalbos intensyvumo dydžių ar ribų. Diskontuotos pagalbos vertės apskaičiavimo tvarka pateikta 3 ir 4 prieduose. 4 priede pateikta apskaičiavimo tvarka naudojama priimant sprendimą dėl valstybės pagalbos arba nereikšmingos (de minimis) pagalbos suteikimo įgyvendinant priemones, pagal kurias kompensuojamos palūkanos. 3 priede pateikta apskaičiavimo tvarka naudojama skaičiuojant diskontuotos pagalbos, teikiamos pagal kitas valstybės pagalbos ir (arba) nereikšmingos (de minimis) pagalbos priemones (kai žinoma konkreti pagalbos suma), vertę.

291.2. Valstybės pagalbos teikimo atveju turi būti diskontuojamos ir tinkamos finansuoti išlaidos iki jų vertės sprendimo dėl valstybės pagalbos skyrimo priėmimo dieną. Tinkamų finansuoti išlaidų diskontuotų verčių apskaičiavimo tvarka pateikta 5 priede. Tinkamų finansuoti išlaidų diskontuotas vertes apskaičiuoja ir informaciją apie jas kaupia sprendimą ūkio subjektui skirti valstybės pagalbą priimanti institucija. Šio papunkčio nuostatos netaikomos valstybės pagalbos teikimo įgyvendinant priemones, pagal kurias kompensuojamos palūkanos, atvejais.

291.3. Diskontuojant turi būti naudojama diskonto norma, kuri apskaičiuojama vadovaujantis Komisijos komunikato dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (OL 2008 C 14, p. 6) nustatyta tvarka.

291.4. Jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenustatyta kitaip, pagalbos gavėjui išmokama sprendime dėl valstybės pagalbos ir (arba) nereikšmingos (de minimis) pagalbos skyrimo nurodyta (t. y., nediskontuota) suma.

291.5. Suteikiamos valstybės pagalbos ir (arba) nereikšmingos (de minimis) pagalbos diskontuota vertė turi būti pateikiama į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrą (toliau – Registras) šių taisyklių 30 punkte nurodyta tvarka.“

5. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. Sprendimą pareiškėjui skirti:

30.1. nereikšmingą (de minimis) pagalbą priimanti institucija:

30.1.1. prieš priimdama sprendimą suteikti nereikšmingą (de minimis) pagalbą, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai), ir Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos pirmininko nutarimu tvirtinamomis Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, turi patikrinti Registro duomenis apie visą per einamuosius ir dvejus ankstesnius subjekto finansinius metus šio ūkio subjekto (įskaitant ir su šiuo ūkio subjektu reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje arba reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) gautą nereikšmingą (de minimis) pagalbą ir ar bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma, pridėjus numatomą skirti nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį, neviršija leidžiamos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos.

30.1.2. Institucija, priėmusi sprendimą pareiškėjui skirti nereikšmingą (de minimis) pagalbą, per Registro nuostatuose nustatytą terminą pateikia Registrui informaciją apie pagalbos gavėjams suteiktą nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą arba diskontuotą (tuo atveju, kai pagalba išmokama dalimis) nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą. Esant reikalui (Registro nuostatų 23 punkte nurodytais atvejais, taip pat jei išmokama ne visa nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma, dėl vienokių ar kitokių priežasčių nereikšminga (de minimis) pagalba grąžinama ir t. t.) Registrui pateikta suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos informacija per Registro nuostatuose nustatytą terminą patikslinama.

30.2. valstybės pagalbą priėmusi institucija (jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip), vadovaudamasi Registro nuostatais, ir Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, per Registro nuostatuose nustatytą terminą pateikia Registrui informaciją apie pagalbos gavėjams suteiktą valstybės pagalbos sumą arba diskontuotą (tuo atveju, kai pagalba išmokama dalimis) valstybės pagalbos sumą. Esant reikalui (Registro nuostatų 23 punkte nurodytais atvejais, taip pat, jei išmokama ne visa valstybės pagalbos suma, dėl vienokių ar kitokių priežasčių valstybės pagalba grąžinama ir t. t.) Registrui pateikta suteiktos valstybės pagalbos informacija per Registro nuostatuose nustatytą terminą patikslinama.“

6. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Pažyma turi būti pateikta raštu arba elektroniniu formatu, naudojantis ŽŪMIS portalo internetine prieiga ir Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytu elektroniniu paštu, jei jose nenumatyta kitaip.“

7. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Tuo atveju, kai priemonę administruojanti institucija yra:

37.1. ne Agentūra, gavusi iš atitinkamų institucijų informaciją ar įtarusi, kad pažymos rengėjo pateiktoje pažymoje gali būti nurodyti neteisingi duomenys, arba Ministerijai nurodžius patikrinti pažymoje pateiktų duomenų teisingumą, pažymą gavusi Priemonės įgyvendinimo taisyklėse numatyta Priemonę administruojanti institucija gali paprašyti, kad pažymos rengėjas pateiktų papildomus dokumentus pažymoje nurodytų duomenų ir informacijos teisingumui ir pagrįstumui įrodyti. Atlikti pažymose nurodytų duomenų patikrinimą gali būti nurodyta atskirose Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.

37.2. Agentūra, gavusi iš atitinkamų institucijų informaciją ar įtarusi, kad į ŽŪMIS arba Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos informacinę sistemą (toliau abi kartu – informacinė sistema) suvesti duomenys ir (arba) pažymos duomenys gali būti neteisingi, arba Ministerijai nurodžius patikrinti informacinėje sistemoje pateiktų duomenų ir (arba) pažymos duomenų teisingumą, ji gali paprašyti duomenis suvedusios arba pažymą pateikusios institucijos pateikti dokumentus informacinėje sistemoje suvestų duomenų ir (arba) pateiktos pažymos duomenų informacijos teisingumui bei pagrįstumui įrodyti. Atlikti informacinėje sistemoje suvestų duomenų ir (arba) pateiktos pažymos duomenų patikrinimą gali būti nurodyta atskirose Priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Jeigu pažyma buvo teikta elektroniniu formatu, prašymas dėl papildomų dokumentų pažymos rengėjams yra siunčiamas elektroniniu paštu ir (arba) ŽŪMIS informacinėmis priemonėmis, jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip.“

8. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:

38. Per paklausime nustatytą laiką nepateikus reikalaujamų papildomų dokumentų ir (arba) trūkstamos informacijos, duomenys baigiami vertinti tokie, kokie buvo suvesti į informacinę sistemą ir (arba) pateikti pažymoje.“

9. Pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip:

67. Agentūra, gavusi iš banko, tvarkančio jos sąskaitas, išrašą apie Valstybės iždo departamento pervestas lėšas pagal pateiktas mokėjimo paraiškas, per 5 darbo dienas suformuoja ir išsiunčia bankui mokėjimo pavedimus lėšoms pervesti paramos ir (arba) pagalbos gavėjams. Priemonės įgyvendinimo taisyklės gali nustatyti trumpesnį lėšų pervedimo paramos ir (arba) pagalbos gavėjams terminą. Jeigu per 5 darbo dienas lėšos paramos ir (arba) pagalbos gavėjams nėra išmokamos, Agentūra nepanaudotas lėšas grąžina į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, iš kurios lėšos buvo išmokėtos, vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėse nustatyta tvarka.

10. Papildau 671 punktu:

671. Lėšos paramos ir (arba) pagalbos gavėjams pervedamos eurais į Lietuvos Respublikoje, kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje registruotų bankų sąskaitas.“

11. Papildau 672 punktu:

672. Metams pasibaigus, ne vėliau kaip iki sausio 10 d., Agentūra grąžina Lietuvos Respublikos finansų ministerijai ataskaitiniais metais gautas, bet nepanaudotas lėšas, pervesdama jas į valstybės iždo sąskaitas.“

12. Pripažįstu netekusiu galios XVI skyrių.

13. Papildau 3 priedu (pridedama).

14. Papildau 4 priedu (pridedama).

15. Papildau 5 priedu (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministrė                                                                                        Virginija Baltraitienė


 

Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei

ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų

priemonių bendrųjų administravimo taisyklių

3 priedas

 

VALSTYBĖS PAGALBOS ARBA NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS SUMOS (EURAIS) PER VISĄ PAGALBOS MOKĖJIMO LAIKOTARPĮ APSKAIČIAVIMAS

 

 

1. Diskonto norma apskaičiuojama pagal formulę:

 

Diskonto norma (i) = Bazinė palūkanų norma + 100 bazinių punktų

(t. y. Diskonto norma (i) = Bazinė palūkanų norma + 1 proc.)

 

Bazinę palūkanų normą kiekvienos šalies narės valiutai nustato Europos Komisija. Bazinė palūkanų norma skelbiama Europos Komisijos Konkurencijos generalinio direktorato tinklalapyje adresu http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html, arba Konkurencijos tarybos puslapyje.

2. Kiekvienų metų pagalbos suma diskontuojama atskirai pagal formules:

 

PV1= FV1 / (1 + (i/100))

PV2 = FV2 / (1 + (i/100))2

PVn =  FVn / (1 + (i/100))n

 

PV – atitinkamų metų pagalbos diskontuota vertė, Eur

FV – nediskontuota pagalbos suma, kuri bus išmokama atitinkamais metais, Eur

i – diskonto norma, proc.

n – laikas, per kurį bus mokama pagalba, metais.

 

3. Diskontuota pagalbos vertė per visą pagalbos mokėjimo laikotarpį apskaičiuojama sudėjus kiekvienų metų diskontuotas pagalbos sumas:

 

PDV = PV1 + PV2 + PV3 + ... + PVn

 

 

PDV – suminė pagalbos diskontuota vertė, Eur

 

 

Metai

 

FV

(atitinkamais metais numatoma išmokėti pagalbos suma)

PV

 

PVn = FVn / (1 + (i/100))n

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

13

 

 

14

 

 

15

 

 

IŠ VISO (PDV):

 

_______________________________


 

Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių

4 priedas

 

 

PAGALBOS KOMPENSUOJANT DALĮ PALŪKANŲ DYDŽIO, IŠREIKŠTO BENDRUOJU SUBSIDIJOS EKVIVALENTU, APSKAIČIAVIMAS

 

 

1. Pagalbos kompensuojant dalį palūkanų dydžio, išreikšto bendruoju subsidijos ekvivalentu, apskaičiavimas taikomas valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos (toliau – pagalba) dydžiui, išreikštam bendruoju subsidijos ekvivalentu (toliau – BSE), apskaičiuoti priimant sprendimą dėl dalies palūkanų, kurias ūkio subjektas moka kredito įstaigai už suteiktą kreditą ir (ar) finansinės nuomos (lizingo) bendrovei už suteiktas lizingo paslaugas, kompensavimo.

2. Pagalbos dydis, išreikštas BSE, yra diskontuota pagalbos vertė jos suteikimo dieną.

3. Pagalbos dydis, išreikštas BSE, apskaičiuojamas priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytam palūkanų kompensavimo laikotarpiui.

4. Pagalbos dydis, išreikštas BSE, procentais apskaičiuojamas pagal formulę:

 

BSE (proc.) = diskontuotas dydis (I) x grąžinamoji išmoka (II) x tinkamų finansuoti išlaidų, kurioms finansuoti suteiktas kreditas ar lizingo paslauga, dalis (III).

 

BSE apskaičiuoti reikalingi dydžiai ir jų reikšmių nustatymas

 

Dydžiai

Dydžio reikšmė, jos nustatymas

(I) Diskontuotas dydis (palūkanų kompensavimo laikotarpiui)

1. Diskontuotas dydis apskaičiuojamas kiekvieniems kredito grąžinimo ar lizingu perkamo turto kainos mokėjimo metams. 

 

Diskontuotas dydis (vienerių metų) = negrąžinta kredito dalis arba nesumokėta lizingu perkamo turto kainos dalis procentais/100 x diskonto koeficientas kiekvieniems kredito grąžinimo ar kainos mokėjimo metams.

 

 

2. Diskontuotas dydis palūkanų kompensavimo laikotarpiui apskaičiuojamas susumuojant tų metų, kuriais sumokėtos palūkanos kompensuojamos, diskontuotus dydžius.

 

Diskonto

koeficientas

Diskonto koeficientas apskaičiuojamas kiekvieniems kredito grąžinimo ar lizingu perkamo turto kainos mokėjimo metams.

 

Diskonto koeficientas apskaičiuojamas:

, kur:

n – laiko periodas (kredito grąžinimo ar kainos mokėjimo metai);

i – diskonto norma, išreikšta dešimtaine trupmena.

Diskonto norma

Diskonto norma = bazinė palūkanų norma + 100 bazinių punktų, t. y. 1 proc.

Bazinė palūkanų

norma

Bazinę palūkanų normą kiekvienos Europos Sąjungos šalies valiutai nustato Europos Komisija.

 

Bazinė palūkanų norma skelbiama Europos Komisijos Konkurencijos generalinio direktorato tinklapyje adresu http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html

arba Konkurencijos tarybos puslapyje.

(II) Grąžinamoji išmoka

Grąžinamoji išmoka = orientacinė palūkanų norma x palūkanų kompensacijos dydis/100

Orientacinė

palūkanų norma

(ne didesnė už

maksimalią

priemonės įgyvendinimo taisyklėse

nustatytą

palūkanų normą,

kurios dalis

kompensuojama)

Orientacinę palūkanų normą nustato kredito įstaiga ar finansinės nuomos (lizingo) bendrovė ar apskaičiuoja priemonę administruojanti institucija.

 

Tuo atveju, kai kredito įstaigos ar finansinės nuomos (lizingo) bendrovės nustatyta ar priemonę administruojančios institucijos apskaičiuota orientacinė palūkanų norma yra didesnė už priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytą maksimalią palūkanų normą, kurios dalis kompensuojama, skaičiavimuose vietoj orientacinės palūkanų normos yra naudojama priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta maksimali palūkanų norma.

Palūkanų

kompensacijos

dydis

Palūkanų kompensacijos dydis yra priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytas pagalbos intensyvumas, t. y. kompensuojama sumokėtų palūkanų dalis (proc.).

(III) Tinkamų finansuoti išlaidų, kurioms finansuoti suteiktas kreditas ar lizingo paslauga, dalis

Tinkamų finansuoti išlaidų, kurioms finansuoti suteikiamas kreditas ar lizingo paslauga, dalis = kredito suma arba lizingo sutartyje nustatyta kaina (EUR)/ tinkamų finansuoti išlaidų vertė (EUR)

 

 

5. BSE procentinė išraiška skaičiuojama nurodant penkis skaičius po kablelio.

6. Pagalbos dydis, išreikštas BSE, sumine verte (eurais) apskaičiuojamas:

 

BSE (EUR) = tinkamų finansuoti išlaidų, kurioms finansuoti suteiktas kreditas ar lizingo paslauga, suma (EUR) x BSE (proc.)/100.

__________________

 


 

Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei

ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų

priemonių bendrųjų administravimo taisyklių

5 priedas

 

 

DISKONTUOTOS TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ VERTĖS APSKAIČIAVIMAS

 

 

1. Diskonto norma apskaičiuojama pagal formulę:

 

Diskonto norma (i) = Bazinė palūkanų norma + 100 bazinių punktų

(t. y. Diskonto norma (i) = Bazinė palūkanų norma + 1 proc.)

 

Bazinę palūkanų normą kiekvienos šalies narės valiutai nustato Europos Komisija. Bazinė palūkanų norma skelbiama Europos Komisijos Konkurencijos generalinio direktorato tinklalapyje adresu http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html, arba Konkurencijos tarybos puslapyje.

Diskonto norma (i) skaičiuojama sprendimo dėl pagalbos suteikimo priėmimo dienai (t. y., naudojant sprendimo dėl pagalbos suteikimo priėmimo dieną galiojusią bazinę palūkanų normą).

 

2. Diskontuojama visa (100 proc.) tinkamų finansuoti išlaidų suma. Kiekvienų metų tinkamų finansuoti išlaidų suma diskontuojama atskirai pagal formules:

 

IV1= FIV1 / (1 + (i/100))

IV2 = FIV2 / (1 + (i/100))2

IVn =  FIVn / (1 + (i/100))n

 

IV – atitinkamų metų tinkamų finansuoti išlaidų diskontuota vertė, Eur

FIV – nediskontuota tinkamų finansuoti išlaidų, kurios numatomos patirti atitinkamais metais, suma, Eur

i – diskonto norma (sprendimo dėl pagalbos suteikimo priėmimo dieną), proc.

n – laikas, per kurį numatoma patirti tinkamas finansuoti išlaidas, metais.

 

3. Diskontuota tinkamų finansuoti išlaidų vertė per visą pagalbos mokėjimo laikotarpį apskaičiuojama sudėjus kiekvienų metų diskontuotas tinkamų finansuoti išlaidų sumas:

IDV = IV1 + IV2 + IV3 + ... + IVn

 

IDV – suminė tinkamų finansuoti išlaidų diskontuota vertė, Eur

Metai

 

FIV

(nediskontuota atitinkamais metais numatomų patirti tinkamų finansuoti išlaidų suma)

IV

 

IVn = FIVn / (1 + (i/100))n

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

13

 

 

14

 

 

15

 

 

IŠ VISO (IDV):

 

4. Tuo atveju, kai pagalbos intensyvumas yra mažesnis negu 100 proc., IDV padauginama iš pagalbos intensyvumo, išreikšto dešimtaine trupmena (t. y., apskaičiuojama, kokiai tinkamų finansuoti išlaidų diskontuotos vertės sumai skiriama pagalba).

 

_______________________________