LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL JURIDINIŲ ASMENŲ, KURIE NĖRA PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PIRKIMŲ, ĮGYVENDINANT SPORTO RĖMIMO FONDO LĖŠOMIS FINANSUOJAMUS SPORTO PROJEKTUS, VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. sausio 9 d. Nr. V-16

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamų sporto projektų finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. sausio 23 d. nutarimu Nr. 85 „Dėl Sporto rėmimo fondo lėšų paskirstymo proporcijų, Sporto rėmimo fondo administravimui skirtų lėšų dalies nustatymo ir Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamų sporto projektų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 66.5 papunktį ir atsižvelgdamas į Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamų sporto projektų, skirtų fizinio aktyvumo veikloms, skatinančioms fizinio aktyvumo plėtrą, sporto inventoriaus ir įrangos įsigijimui, sporto renginių organizavimui ir kvalifikacijos tobulinimui, finansavimo ir administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. V-123 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. sausio 23 d. nutarimo Nr. 85 „Dėl Sporto rėmimo fondo lėšų paskirstymo proporcijų, Sporto rėmimo fondo administravimui skirtų lėšų dalies nustatymo ir Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamų sporto projektų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ įgyvendinimo“, 9.7 papunktį,

t v i r t i n u Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų, įgyvendinant Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamus sporto projektus, vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                    Algirdas Monkevičius

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto

ministro 2020 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. V-16

 

 

JURIDINIŲ ASMENŲ, KURIE NĖRA PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PIRKIMŲ, ĮGYVENDINANT SPORTO RĖMIMO FONDO LĖŠOMIS FINANSUOJAMUS SPORTO PROJEKTUS, VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų, įgyvendinant Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamus sporto projektus, vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato reikalavimus juridinio asmens (-ų) (toliau – Projektų vykdytojas) vykdomam pirkimui, kuriuo įgyvendinami sporto projektai, susiję su Lietuvos Respublikos sporto įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 1–4 punktuose nurodytomis veiklų sritimis.

2Tvarkos aprašas netaikomas Projektų vykdytojams, kurie pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra perkančiosios organizacijos. Pirkimų priežiūrą atlieka Švietimo mainų paramos fondas (toliau – Atsakinga institucija).

3Šiame Tvarkos apraše:

3.1. apklausa suprantama kaip pirkimo būdas, kai Projekto vykdytojas apklausia vieną arba keletą pasirinktų tiekėjų (priklausomai nuo pirkimo vertės) dėl prekių pardavimo ir (ar) paslaugų teikimo pagal Projekto vykdytojo nustatytas pirkimo sąlygas;

3.2. pirkimo skelbimas suprantamas kaip viešas Projekto vykdytojo pranešimas apie prekių, paslaugų pirkimo konkursą Projekto vykdytojo interneto svetainėje (arba socialiniame tinkle), nacionaliniame šalies dienraštyje arba savaitraštyje ir išsiunčiant kvietimą raštu dalyvauti konkurse bent 3 tiekėjams. Projekto vykdytojas turi teisę pirkimo skelbimą papildomai publikuoti kituose leidiniuose, kitose interneto svetainėse ir naudoti kitus tiekėjų informavimo būdus;

3.3. prekių pirkimas suprantamas kaip pirkimas (įskaitant pirkimą išsimokėtinai), kurio dalykas yra prekės, jų nuoma arba finansinė nuoma, numatant tas prekes įsigyti arba to nenumatant, taip pat perkamų prekių pristatymo, montavimo, diegimo ir kitos jų parengimo naudoti paslaugos;

3.4. tiekėjas suprantamas kaip fizinis asmuo, privatusis ar viešasis juridinis asmuo, kita organizacija ir jų padalinys arba tokių asmenų grupė, įskaitant laikinas ūkio subjektų asociacijas, kurie rinkoje siūlo tiekti prekes ar teikti paslaugas;

3.5. konkursas suprantamas kaip pirkimo būdas, kai skelbimas dėl prekių pirkimo ir (ar) paslaugų teikimo pagal Projekto vykdytojo nustatytas pirkimo sąlygas publikuojamas viešai ir visi tiekėjai gali teikti pasiūlymą;

3.6. pirkimo pasiūlymas suprantamas kaip visuma tiekėjo raštu pateiktų dokumentų, kuria siūloma tiekti prekes ar teikti paslaugas pagal Projekto vykdytojo nustatytas pirkimo sąlygas, taip pat viešai internete, reklaminėje medžiagoje arba žodžiu tiekėjų pateikiama informacija apie pirkimo objektą;

3.7. paslaugų pirkimas suprantamas kaip pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos arba prekės ir paslaugos, jei paslaugų vertė didesnė už prekių vertę;

3.8. pirkimas suprantamas kaip prekių ar paslaugų pirkimas, reglamentuojamas Tvarkos aprašu;

3.9. pirkimo dokumentai suprantami kaip Projekto vykdytojo rengiami ir skelbiami ar kitomis priemonėmis tiekėjams pateikiami dokumentai, kuriuose apibūdinami pirkimo objektas ir jo pirkimo sąlygos;

3.10. pirkimo sutartis suprantama kaip rašytinė arba žodinė sutartis, pagal kurią Projekto vykdytojas už atlygį iš vieno ar daugiau tiekėjų perima prekes, priima paslaugas;

3.11. pirkimo pradžia apklausos atveju suprantama kaip Projekto vykdytojo kvietimas tiekėjui raštu ar žodžiu pateikti pasiūlymą arba pasinaudojimas viešai (internete, reklaminėje medžiagoje ar kitaip) skelbiama informacija, konkurso atveju – viešas pirkimo paskelbimas;

3.12. neperkančioji organizacija Tvarkos apraše suprantama kaip juridinis asmuo, kuris nėra perkančioji organizacija kaip ji apibrėžta Viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje ir kuriai netaikomos Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos, tačiau kuri įgyvendina arba numato įgyvendinti (kaip Projekto vykdytojas arba projekto partneris) sporto projektus finansuojamus iš Sporto rėmimo fondo lėšų;

3.13. raštu – suprantama kaip bet kokia informacijos išraiška žodžiais arba skaičiais, kurią galima perskaityti, atgaminti ir perduoti, įskaitant ir elektroninėmis priemonėmis perduotą ir saugomą informaciją.

 

II SKYRIUS

PIRKIMO TIKSLAS IR PRINCIPAI

 

4.  Pirkimo tikslas – vadovaujantis Tvarkos apraše nustatytais reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti Projekto vykdytojui reikalingų prekių ir paslaugų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas.

5.  Projekto vykdytojas užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras, nustatant laimėtoją ir vykdant pirkimo sutarties reikalavimus būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų.

6.  Projekto vykdytojas privalo visiems tiekėjams taikyti vienodus reikalavimus ir kriterijus, suteikti vienodas galimybes ir pateikti vienodą informaciją.

7.  Projekto vykdytojas pirkimus turi vykdyti taip, kad būtų užtikrintas kuo didesnis tiekėjų varžymasis ir pirkimo rezultatas – įsigytų prekių, paslaugų kainos – neviršytų analogiškų prekių, paslaugų vidutinių rinkos kainų.

 

III SKYRIUS

PLANUOJAMO PIRKIMO VERTĖS NUSTATYMAS IR PIRKIMO BŪDAI

 

8.    Pirkimas turi būti vykdomas apklausos arba konkurso būdu:

8.1. jei numatoma pirkimo vertė mažesnė nei 10 000 (dešimt tūkstančių) eurų be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), Projekto vykdytojas privalo atlikti pirkimą apklausos arba konkurso būdu (pirkimo būdą pasirenka Projekto vykdytojas);

8.2. jei numatoma pirkimo vertė lygi ar didesnė nei 10 000 (dešimt tūkstančių) eurų be PVM, Projekto vykdytojas privalo vykdyti pirkimą konkurso būdu.

9.    Pirkimo vertė skaičiuojama įtraukiant visas mokėtinas sumas (nepriklausomai nuo finansavimo šaltinių) be PVM, įskaitant vertes, galinčias atsirasti dėl pirkimo sutarties pasirinkimo (visos prekių ir (ar) paslaugų pozicijos ir kiekiai) ir atnaujinimo (sutarties pratęsimo, kai tokia galimybė numatyta sutartyje) galimybių per kalendorinių metų laikotarpį.

10.  Projekto vykdytojai tos pačios rūšies prekių ir (arba) paslaugų pirkimo sutarčių vertės nustatymui turi taikyti Bendrąjį viešųjų pirkimų žodyną (toliau – BVPŽ), patvirtintą 2002 m. lapkričio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 2195/2002 dėl bendro viešųjų pirkimų žodyno (BVPŽ) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 6 skyrius, 5 tomas, p. 3) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 596/2009 dėl kai kurių teisės aktų, kuriems galioja Sutarties 251 straipsnyje nustatyta tvarka, nuostatų, susijusių su reguliavimo procedūra su tikrinimu, suderinimo su Tarybos sprendimu 1999/468/EB (OL 2009 L 188, p. 14). Laikoma, kad prekės ir paslaugos yra tos pačios rūšies, jeigu yra priskirtos tai pačiai grupei pagal BVPŽ skaitmeninio kodo pirmuosius tris skaitmenis. Jeigu pirkimas apima daugiau nei vieną prekės ir (ar) paslaugos BVPŽ kodą, pirkimas priskiriamas pagal didžiausios pirkimo vertės BVPŽ kodą.

11.  Jei prekių ar paslaugų atlikimu gali būti suinteresuoti skirtingi tiekėjai arba jei pirkimo skaidymas gali užtikrinti racionalesnį lėšų naudojimą, tokiu atveju pirkimą rekomenduojama skaidyti į dalis. Projekto vykdytojas, vykdydamas konkrečių prekių arba paslaugų pirkimus, gali skaidyti pirkimo objektą į dalis, tik, jei visoms išskaidytoms pirkimo dalims bus taikomas pirkimo būdas, taikytinas visai pirkimo vertei pagal Tvarkos aprašo 8 punkto nuostatas. Draudžiamas dirbtinis pirkimų skaidymas, dėl kurio būtų išvengta privalomo pirkimo būdo.

 

IV SKYRIUS

PIRKIMAS NESKELBIAMOS APKLAUSOS BŪDU

 

12.  Apklausa gali būti atliekama raštu (įskaitant elektroniniu paštu), žodžiu (telefonu, tiesiogiai prekybos vietoje) arba pasinaudojant viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) apie siūlomas prekes ir paslaugas. Tame pačiame pirkime dalyvaujantys tiekėjai turi būti apklausiami ta pačia forma.

13.  Kai pirkimo vertė mažesnė nei 1 000 (vienas tūkstantis) eurų be PVM, gali būti atliekama apklausa žodžiu arba pasinaudojant viešai tiekėjų pateikta informacija, apklausiant vieną ar daugiau tiekėjų. Kai pirkimo vertė yra lygi arba didesnė nei 1 000 (vienas tūkstantis) eurų, bet neviršija 10 000 (dešimties tūkstančių) eurų be PVM, Projekto vykdytojas privalo apklausti ne mažiau kaip tris potencialius tiekėjus, išskyrus šiuos atvejus:

13.1. paaiškėjus, kad yra mažiau tiekėjų, kurie gali patiekti reikalingas prekes, suteikti paslaugas;

13.2. tiekti prekę, suteikti paslaugas dėl techninių priežasčių gali tik konkretus tiekėjas arba tiekėjas, turintis išimtines teises gaminti (tiekti) šias prekes, teikti šias paslaugas. Projekto vykdytojas Atsakingai institucijai paprašius per jos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos, raštu privalo pateikti šiame papunktyje nurodytų aplinkybių pagrindimą;

13.3. kai dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingos papildomos prekės arba paslaugos, kurios nebuvo įrašytos į sudarytą pirkimo sutartį ir kurių techniškai ar ekonomiškai neįmanoma atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties, nesukeliant didelių nepatogumų Projekto vykdytojui, arba kai tokios prekės ar paslaugos, nors ir gali būti atskirtos nuo pradinės pirkimo sutarties, yra būtinai reikalingos jai užbaigti. Tokia papildomų prekių ar paslaugų pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su tuo tiekėju, su kuriuo buvo sudaryta pradinė pirkimo sutartis, o visų kitų papildomai sudarytų pirkimo sutarčių kaina neturi viršyti 30 procentų pagrindinės pirkimo sutarties vertės (ir toks padidinimas negali pažeisti pasirinkto pirkimo būdo);

14.  Atlikdamas apklausą, Projekto vykdytojas privalo nustatyti ir pirkimo pradžioje tiekėjams pateikti (žodžiu arba raštu) tikslius ir aiškius pirkimo dokumentus (apklausos sąlygas), kuriuose turi būti nurodyti minimalūs techniniai ir (arba) funkciniai perkamų prekių ir (ar) paslaugų reikalavimai ir (arba) norimo rezultato apibūdinimas (techninė specifikacija), pasiūlymo pateikimo terminas ir kitos pirkimo sąlygos. Apibūdinant pirkimo objektą, negali būti nurodytas konkretus modelis ar šaltinis, konkretus procesas ar prekės ženklas, patentas, tipai, konkreti kilmė ar gamyba, dėl kurių tam tikriems tiekėjams ar tam tikriems produktams būtų sudarytos palankesnės sąlygos arba jie būtų atmesti, išskyrus atvejus, kai neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti pirkimo objektą. Šiuo atveju būtina nurodyti, kad priimtini ir savo savybėmis lygiaverčiai objektai. Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų.

15.  Pirkimą apklausos būdu organizuoja ir tiekėjų pasiūlymus vertina Projekto vykdytojo vadovas arba Projekto vykdytojo įgaliotas asmuo (organizatorius) arba Projekto vykdytojo paskirta pirkimo komisija.

16.  Projekto vykdytojas turi nustatyti vertinimo kriterijus, nurodytus Tvarkos aprašo 29 punkte.

17.  Atsižvelgdamas į pirkimo būdą ir sudėtingumą, Projekto vykdytojas privalo nustatyti protingą pasiūlymų pateikimo terminą. Pirkimams, kurių pirkimo vertė viršija 3 000 (tris tūkstančius) eurų, pasiūlymo pateikimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip 3 darbo dienos.

18.  Vykdydamas apklausą, Projekto vykdytojas turi teisę vykdyti derybas pagal Tvarkos aprašo 31 ir 33 punktų nuostatas.

19.  Tiekėjų pateikti pasiūlymai vertinami pagal tiekėjams pirkimo sąlygose nurodytus vertinimo kriterijus.

20.  Vykdydamas tiekėjų apklausą raštu Projekto vykdytojas turi parengti ir užpildyti pirkimo pažymą (Tvarkos aprašo 1 priedas) bei registruoti pirkimą pirkimų žurnale (Tvarkos aprašo 2 priedas). Jei pirkimo vertė neviršija 1 000 (vieno tūkstančio) eurų be PVM, pirkimo pažyma gali būti nepildoma, tačiau pirkimas turi būti registruojamas pirkimų žurnale (Tvarkos aprašo 2 priedas), nurodant pirkimo objektą, apklaustus tiekėjus, pasiūlytas kainas, pirkimo laimėtoją bei už pirkimą atsakingą asmenį.

21.  Vykdant apklausą raštu taikomi Tvarkos aprašo 34–37 punktų reikalavimai.

22.  Vykdant apklausą raštu, Projekto vykdytojas nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas privalo tiekėjus informuoti apie priimtą sprendimą sudaryti pirkimo sutartį, nurodydamas tiekėją, su kuriuo numatoma sudaryti pirkimo sutartį. Projekto vykdytojas ta pačia tvarka turi informuoti apie priežastis, dėl kurių buvo priimtas sprendimas atmesti tiekėjo pasiūlymą.

 

V SKYRIUS

PIRKIMAS KONKURSO BŪDU

 

23.  Projekto vykdytojas privalo nustatyti ir pirkimo pradžioje tiekėjams pateikti tikslius ir aiškius minimalius techninius ir (arba) funkcinius perkamų prekių, paslaugų reikalavimus ir (arba) apibūdinti norimą rezultatą (techninę specifikaciją), pasiūlymo pateikimo terminą, ne trumpesnį kaip 7 kalendorinės dienos, ir kitas pirkimo sąlygas. Projekto vykdytojas turi teisę nustatyti minimalius tiekėjų kvalifikacijos, finansinių, ekonominių ir techninių pajėgumų reikalavimus.

24.  Apibūdinant pirkimo objektą, negali būti nurodytas konkretus modelis ar šaltinis, konkretus procesas ar prekės ženklas, patentas, tipai, konkreti kilmė ar gamyba, dėl kurių tam tikriems tiekėjams ar tam tikriems produktams būtų sudarytos palankesnės sąlygos arba jie būtų atmesti, išskyrus atvejus, kai neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti pirkimo objektą (šiuo atveju būtina nurodyti, kad priimtini ir savo savybėmis lygiaverčiai objektai). Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų.

25.  Perkant konkurso būdu, Projekto vykdytojas privalo parengti pirkimo skelbimą ir jį paskelbti nacionaliniame šalies dienraštyje arba savaitraštyje (leidžiamame ne rečiau kaip 1 kartą per savaitę ir platinamame visos Lietuvos Respublikos teritorijoje), taip pat Projekto vykdytojo internetinėje svetainėje (arba socialiniame tinkle), jeigu tokį Projekto vykdytojas turi. Papildomai Projekto vykdytojas privalo raštu išsiųsti kvietimą dalyvauti konkurse bent 3 tiekėjams (išimtis taikoma Tvarkos aprašo 13 punkte nurodytais atvejais).

26.  Konkursas laikomas įvykusiu, jei yra gautas bent vienas pirkimo reikalavimus atitinkantis tiekėjo pasiūlymas.

27.  Konkursui neįvykus dėl to, kad nebuvo gauta nė vieno tiekėjo pasiūlymo, Projekto vykdytojas turi teisę pakartotinį pirkimą vykdyti apklausos būdu Tvarkos apraše nustatyta tvarka, apklausiant ne mažiau kaip 3 tiekėjus raštu.

28.  Pirkimą organizuojant konkurso būdu Projekto vykdytojas turi raštu patvirtinti pirkimo organizatorių arba pirkimo komisiją.

29.  Projekto vykdytojas gali nustatyti tik šiuos tiekėjų pasiūlymų vertinimo kriterijus:

29.1. mažiausios kainos – kai laimėjusiu pripažįstamas pasiūlymas, kuriame nurodyta mažiausia kaina;

29.2. ekonominio naudingumo – kai laimėjusiu pripažįstamas pasiūlymas, surinkęs daugiausia balų pagal ekonominio naudingumo vertinimo kriterijus.

30.  Projekto vykdytojas privalo nustatyti protingą pasiūlymų pateikimo terminą, kuris negali būti trumpesnis negu 7 darbo dienos nuo pirkimo paskelbimo.

31.  Užtikrindamas Tvarkos aprašo II skyriuje nustatytų principų laikymąsi, turi teisę derėtis su tiekėjais dėl techninių, ekonominių, teisinių ir kitokių pasiūlymo sąlygų siekdamas ekonomiškiausio rezultato. Derybos turi būti vykdomos su visais tiekėjais, atitinkančiais pirkimo dokumentuose numatytus reikalavimus. Derybų metu tiekėjai neturi būti diskriminuojami jiems pateikiant skirtingą informaciją arba kaip nors kitaip ribojant atskirų tiekėjų galimybes pagerinti savo pasiūlymus. Derybų rezultatai įforminami protokolu. Visiems tiekėjams turi būti taikomi vienodi reikalavimai, suteikiamos vienodos galimybės ir pateikiama vienoda informacija.

32.  Tiekėjų pateikti pasiūlymai vertinami pagal tiekėjams pirkimo pradžioje nurodytus vertinimo kriterijus. Vertinami tik pirkimo dokumentų reikalavimus atitinkantys tiekėjų galutiniai pasiūlymai.

33.  Jeigu Projekto vykdytojas vykdė derybas Tvarkos aprašo 31 punkte nustatyta tvarka, galutiniais pasiūlymais yra laikomi derybų protokolai ir pirminiai tiekėjų pasiūlymai, kiek jie nebuvo pakeisti derybų metu.

34.  Vykdydama konkursą, pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija (priklausomai nuo to, kas vykdo pirkimą) turi parengti konkurso vertinimo protokolą ar kitus vertinimo dokumentus.

35.  Projekto vykdytojas gali prašyti, kad tiekėjai paaiškintų savo pasiūlymus, tačiau negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo, pateikto konkurso metu, ar galutinio pasiūlymo, pateikto derybų metu, esmės – pakeisti kainą arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus. Projekto vykdytojas, pasiūlymų vertinimo metu radęs pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, privalo paprašyti tiekėjų per nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant pradinio pasiūlymo kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, tiekėjas neturi teisės atsisakyti kainos sudedamųjų dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis. Jei tiekėjas per nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų ir (ar) nepaaiškina pasiūlymo, jo pasiūlymas atmetamas kaip neatitinkantis pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų. Atliekant derybas, galima derėtis dėl kainos ir kitų pirkimo sąlygų, galutiniai derybų rezultatai užfiksuojami derybų protokoluose ar po derybų pateiktuose galutiniuose pasiūlymuose. Galutiniai derybų rezultatai negali būti keičiami.

36.  Projekto vykdytojas pasiūlymą turi atmesti, jeigu:

36.1. pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų, pateikus prašymą nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją;

36.2. pasiūlymas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų kitų reikalavimų, pateikus prašymą nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų;

36.3. visi dalyviai, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlė per dideles, pirkimo vertę viršijančias kainas.

37. Projekto vykdytojas bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties sudarymo turi teisę nutraukti pirkimo procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti.

38. Priėmęs sprendimą nutraukti pirkimo procedūras, Projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo privalo apie šį sprendimą pranešti visiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams, o jeigu pirkimo procedūros nutraukiamos iki galutinio pasiūlymo pateikimo termino, – visiems pirkimo sąlygas ir (arba) pirkimų dokumentus įsigijusiems tiekėjams. Jeigu pirkimo sąlygos ir (arba) pirkimo dokumentai skelbiami viešai (pavyzdžiui, interneto svetainėje), ten pat skelbiamas pranešimas apie pirkimo procedūrų nutraukimą.

39. Projekto vykdytojas nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, tiekėjus raštu informuoja apie priimtą sprendimą sudaryti pirkimo sutartį, nurodydamas tiekėją, su kuriuo numatoma sudaryti pirkimo sutartį. Projekto vykdytojas ta pačia tvarka turi informuoti apie priežastis, dėl kurių buvo priimtas sprendimas atmesti tiekėjo pasiūlymą.

 

VI SKYRIUS

PIRKIMO SUTARTIS

 

40.  Pirkimo sutartis sudaroma su laimėjusį pasiūlymą pateikusiu tiekėju arba, kai kreipiamasi tik į vieną tiekėją, su vienintelį pasiūlymą pateikusiu tiekėju, kurio pasiūlymas atitinka Projekto vykdytojo nustatytus reikalavimus. Sudarant pirkimo sutartį negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina (jei buvo vykdytos derybos Tvarkos aprašo 31 punkte nustatyta tvarka – derybų protokole užfiksuota galutinė derybų kaina) ir pirkimo dokumentuose bei galutiniame pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos.

41.  Pirkimo sutartis sudaroma šalims ją pasirašant.

42.  Pirkimo sutarties raštu neprivaloma sudaryti, kai pirkimo vertė neviršija 3 000 (trijų tūkstančių) eurų be PVM.

 

VII SKYRIUS

PIRKIMO SUTARTIES KEITIMAS

 

43.  Projekto vykdytojas pirkimo sutarties galiojimo laikotarpiu gali keisti pirkimo sutartį, kai pakeitimai neprieštarauja šioms sąlygoms:

43.1.  jos pakeičiamos numatant naujas sąlygas, kurios, jeigu būtų nustatytos pirkimo dokumentuose, būtų suteikusios galimybę dalyvauti pirkimo procedūrose kitiems, nei dalyvavo, tiekėjams;

43.2.  jos pakeičiamos numatant naujas sąlygas, dėl kurių, jeigu jos būtų nustatytos pirkimo dokumentuose, laimėjusiu pasiūlymu galėtų būti pripažintas kito, nei pasirinktas, tiekėjo pasiūlymas;

43.3.  dėl pakeitimo labai padidėja (daugiau nei 15 procentų nuo galutinės kainos arba prekių, paslaugų apimties) pirkimo sutarties apimtis.

 

VIII SKYRIUS

PIRKIMŲ PRIEŽIŪRA

 

44. Projekto vykdytojo įvykdytų pirkimų dokumentus tikrina Atsakinga institucija, kuri gautus dokumentus turi teisę perduoti Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (toliau – Ministerija).

45. Iš Projekto vykdytojo gali būti reikalaujama pateikti Atsakingai institucijai, jos nurodytu būdu:

45.1. Tvarkos aprašo 14 arba 23 punktuose nurodytus dokumentus;

45.2. pirkimo pažymą (Tvarkos aprašo 1 priedas) bei pirkimų žurnalą (Tvarkos aprašo 2 priedas);

45.3. nacionalinių dienraščių kopijas ir skelbimo kopiją internete (jei taikoma), kuriuose paskelbtas pirkimas;

45.4. kitą su pirkimu susijusią informaciją (pavyzdžiui, pirkimo dalyvių pasiūlymus).

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Pirkimo pažymoje (Tvarkos aprašo 1 priedas) ir pirkimų žurnale (Tvarkos aprašo 2 priedas) asmens duomenys teikiami ir naudojami vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

47. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – su Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamų sporto projektų vykdytojų (neperkančiųjų organizacijų) pirkimais susijusių gautų duomenų įvertinimas, siekiant nustatyti pirkimo vykdymo aplinkybes (geriausią pirkimo pasiūlymą pateikusio (laimėjusio) tiekėjo pavadinimas ir asmens kodas, pirkime dalyvavusių kitų dalyvių pavadinimai), tinkamai vykdyti pirkimų priežiūrą, priimti sprendimus, susijusius su netinkamai panaudotų lėšų nustatymų ir (ar) jų susigrąžinimu.

48. Ministerija ir Atsakinga institucija gautus asmens duomenis saugo 10 metų. Suėjus asmens duomenų saugojimo terminui, asmens duomenys sunaikinami.

49. Asmens duomenų gavėjai: Atsakinga institucija ir (arba) Ministerija.

50. Tiekėjas, kuris mano, kad Projekto vykdytojas nesilaiko šio Tvarkos aprašo reikalavimų ir tuo pažeidė ar pažeis jo teisėtus interesus, turi teisę teikti pretenziją Projekto vykdytojui arba ginti pažeistas teises kreipiantis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

51. Išlaidos, kurias Projektų vykdytojas patyrė pažeisdamas Tvarkos apraše nustatytus reikalavimus ir tai galėjo turėti įtakos pirkimo rezultatui, švietimo, mokslo ir sporto ministro arba Atsakingos institucijos vadovo sprendimu pripažįstamos netinkamomis finansuoti projekto išlaidomis, o kai tokios išlaidos jau buvo apmokėtos ir pažeidimo faktas paaiškėjo vėliau, – švietimo, mokslo ir sporto ministro arba Atsakingos institucijos vadovo sprendimu išieškomos iš pažeidėjo.

52. Projekto vykdytojas privalo saugoti pirkimo sutartis, pirkimo vykdymo ir vertinimo dokumentus ir kitus su pirkimu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 5 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos.

__________________