herbas-L_spalvotas

 

LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS BANKO VALDYBOS 2013 M. VASARIO 28 D. NUTARIMO NR. 03-48 „DĖL PERIODINĖS IR PAPILDOMOS INFORMACIJOS RENGIMO IR PATEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. vasario 11 d. Nr. 03-22

Vilnius

 

 

Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

1. Pakeisti Lietuvos banko valdybos 2013 m. vasario 28 d. nutarimo Nr. 03-48 „Dėl Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo“ preambulę ir ją išdėstyti taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 42 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos finansų rinkos priežiūros sistemos pertvarkos įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatymo 21, 22, 24 ir 29 straipsniais ir įgyvendindama 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/25/EB dėl įmonių perėmimo siūlymų (OL 2004 m. specialusis leidimas, 17 skyrius, 2 tomas, p. 20), 2004 m. gruodžio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/109/EB dėl informacijos apie emitentus, kurių vertybiniais popieriais leista prekiauti reguliuojamoje rinkoje, skaidrumo reikalavimų suderinimo, iš dalies keičiančią Direktyvą 2001/34/EB (OL 2004 L 390, p. 38), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. spalio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2013/50/ES (OL 2013 L 294, p. 13), 2007 m. kovo 8 d. Komisijos direktyvą 2007/14/EB, nustatančią išsamias tam tikrų Direktyvos 2004/109/EB dėl informacijos apie emitentus, kurių vertybiniais popieriais leista prekiauti reguliuojamoje rinkoje, skaidrumo reikalavimų suderinimo nuostatų įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 069, p. 27), 2008 m. gruodžio 12 d. Komisijos sprendimą 2008/961/EB dėl trečiųjų šalių vertybinių popierių emitentų naudojimosi tam tikros trečiosios šalies nacionaliniais apskaitos standartais ir tarptautiniais finansinės atskaitomybės standartais rengiant konsoliduotas finansines ataskaitas (OL 2008 L 340, p. 112), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. rugsėjo 23 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu (ES) 2015/1612 (OL 2015 L 249, p. 26), Lietuvos banko valdyba nutaria:“.

2. Pakeisti Lietuvos banko valdybos 2013 m. vasario 28 d. nutarimu Nr. 03-48 „Dėl Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintas Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisykles ir jas išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Valdybos pirmininkas                                                                                              Vitas Vasiliauskas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos banko valdybos

2013 m. vasario 28 d. nutarimu Nr. 03-48

(Lietuvos banko valdybos

2016 m. vasario 11 d.

nutarimo Nr. 03-22 redakcija)

 

 

PERIODINĖS IR PAPILDOMOS INFORMACIJOS RENGIMO IR PATEIKIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

TAIKYMO SRITIS IR VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

1. Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatyti emitentų, kuriems taikomas Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatymo (toliau – Įstatymas) trečiasis skirsnis, periodinės ir papildomos informacijos turinio reikalavimai, šios informacijos paskelbimo ir pateikimo priežiūros institucijai tvarka.

2. Rengiant periodinę informaciją turi būti vadovaujamasi Įstatymu, Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatymu (toliau – Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymas) ir (arba) Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatymu, atsižvelgiama į Europos vertybinių popierių ir rinkų institucijos (ESMA) 2015 m. spalio 5 d. paskelbtas Alternatyvių veiklos rodiklių gaires (ESMA/2015/1415).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme.

 

II SKYRIUS

PERIODINĖS IR PAPILDOMOS INFORMACIJOS RENGIMO IR PATEIKIMO BENDROJI TVARKA

 

4. Informacija apie emitentų veiklą ir jų vertybinius popierius turi būti atskleidžiama viešai Įstatymo 33 straipsnyje nustatyta tvarka skelbiant metinę, pusmečio, tarpinę (jeigu rengiama) ir papildomą informaciją, įdedant ją į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikiant Lietuvos bankui. Jeigu šiai informacijai viešai paskelbti pasirenkama Lietuvos Respublikoje veikiančio reguliuojamos rinkos operatoriaus informacinė sistema, paskelbus joje informaciją laikoma, kad ji pateikta ir Lietuvos bankui. Kitais būdais informaciją paskelbus viešai, ji nedelsiant turi būti pateikta Lietuvos bankui elektroniniu būdu naudojantis nestruktūrizuotų ir iš dalies struktūrizuotų dokumentų pateikimo Lietuvos bankui priemone (Apsikeitimo failais sistema), kuri autentifikuoja banko vartotoją Lietuvos banke veikiančios sertifikatų (elektroninių liudijimų) sistemos išduotu sertifikatu. Ta pati tvarka taikoma ir mokėjimų valdžios institucijoms ataskaitos (kai sudaroma) skelbimui ir pateikimui.

5. Pateikiama informacija turi būti aiški, išsami, suprantamai išdėstyta ir tarpusavyje palyginama. Ji gali būti iliustruota grafine medžiaga.

6. Atskleisdami periodinę informaciją emitentai, veikiantys trumpiau nei nurodytą ataskaitinį laikotarpį arba per šį laikotarpį pakeitę savo teisinę formą, turi teisę atskleisti faktiško veikimo laikotarpio duomenis arba laikotarpio, prasidėjusio po teisinės formos pakeitimo, duomenis. Jeigu emitentui yra iškelta bankroto byla, iki kiekvienų metų gegužės 1 dienos jis turi pateikti metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir informaciją apie bankroto bylos eigą.

7. Pranešimui apie savų akcijų įsigijimą arba jų netekimą mutatis mutandis taikomi pranešimo apie akcijų paketo įgijimą arba jo netekimą turinio, formos ir paskelbimo reikalavimai. Atskleidžiant Įstatymo 29 straipsnio 2–5 dalyse nurodytą papildomą informaciją, informaciniame pranešime, be papildomos informacijos, taip pat turi būti pateikti pagrindiniai duomenys apie emitentą (pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto ir interneto svetainės adresai), nurodytas asmuo, paskirtas teikti papildomą informaciją, jo kontaktiniai duomenys, nurodytas pranešimo pateikimo pagrindas, trumpai ir aiškiai išdėstyta pranešama informacija (emitento organo arba institucijos, priėmusios pavadinimas ir sprendimo priėmimo data, išleistų, konvertuotų, anuliuotų, išpirktų arba įsigytų vertybinių popierių skaičius, jų charakteristikos ir (ar) kita įvykiui apibūdinti reikalinga informacija, asmens, pasirašiusio šį informacinį pranešimą, duomenys (pareigos, vardas ir pavardė).

 

III SKYRIUS

METINĖ INFORMACIJA

 

8. Emitentas metinę informaciją, kurią sudaro audituotos metinės finansinės ataskaitos, auditorių patikrintas metinis pranešimas ir atsakingų asmenų patvirtinimas, turi ne vėliau kaip per keturis mėnesius nuo finansinių metų pabaigos paskelbti viešai, įdėti į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikti Lietuvos bankui.

9. Jeigu emitentas privalo sudaryti metines konsoliduotąsias finansines ataskaitas, metinę informaciją sudaro audituotos metinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos, auditorių patikrintas konsoliduotasis metinis pranešimas ir atsakingų asmenų patvirtinimas. Jeigu emitentas privalo sudaryti metines konsoliduotąsias finansines ataskaitas, į metinę informaciją taip pat turi būti įtrauktos patronuojančiosios įmonės audituotos metinės finansinės ataskaitos su atsakingų asmenų patvirtinimu ir patronuojančiosios įmonės metinis pranešimas. Rengiant konsoliduotąjį metinį pranešimą, patronuojančiosios įmonės metinis pranešimas gali būti sujungtas su konsoliduotuoju metiniu pranešimu.

10. Nepriklausomo auditoriaus išvada turi būti skelbiama viešai, įdedama į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikiama Lietuvos bankui kartu su metine informacija.

11. Metiniame pranešime turi būti nurodyta:

11.1. bendra informacija apie emitentą:

11.1.1. ataskaitinis laikotarpis, už kurį parengtas metinis pranešimas;

11.1.2. emitentas ir jo kontaktiniai duomenys (pavadinimas, teisinė forma, įregistravimo data ir vieta, juridinio asmens kodas, buveinės adresas (jei registruotos ir faktinės buveinės adresai skiriasi, nurodyti abu), telefono, fakso numeriai, elektroninio pašto ir interneto svetainės adresai);

11.1.3. emitento pagrindinės veiklos pobūdis;

11.1.4. informacija apie sutartis su vertybinių popierių viešosios apyvartos tarpininkais;

11.1.5. duomenys apie prekybą emitento vertybiniais popieriais reguliuojamose rinkose (reguliuojamos rinkos pavadinimas, į prekybą įtrauktų vertybinių popierių skaičius);

11.2. Įmonių finansinės atskaitomybės įstatyme nurodyta informacija;

11.3. kita informacija apie emitentą:

11.3.1. emitento įstatinio kapitalo struktūra (akcijų skaičius, vienos akcijos nominalioji vertė, akcijų klasės ir kiekvienos akcijų klasės suteikiamos teisės ir pareigos, procentas, kurį atskiros klasės akcijos sudaro visame akcijų kapitale);

11.3.2. visi vertybinių popierių perleidimo apribojimai (pavyzdžiui, apribojimai, taikomi vertybinių popierių paketams, arba reikalavimai gauti bendrovės arba kitų vertybinių popierių savininkų pritarimą);

11.3.3. per ataskaitinį laikotarpį padarytų pagrindinių investicijų, įskaitant jų dydį, apibūdinimas;

11.3.4. informacija apie emitento akcininkus (nurodyti konkrečią datą): bendras akcininkų skaičius; akcininkai, įgiję daugiau kaip 5 procentus emitento įstatinio kapitalo ir (ar) balsų emitento visuotiniame akcininkų susirinkime (fizinių asmenų vardai ir pavardės, juridinių asmenų pavadinimai, teisinės formos, juridinių asmenų kodai, buveinių adresai), jiems priklausančių akcijų skaičius pagal klases, turima įstatinio kapitalo ir (ar) balsų emitento visuotiniame akcininkų susirinkime dalis procentais, atskirai nurodant kiekvieno asmens tiesiogiai ar netiesiogiai turimų balsų dalį procentais. Skaičiuojant, ar akcininko įgyta dalis sudaro ne mažiau kaip 5 procentus emitento įstatinio kapitalo ir (ar) balsų emitento visuotiniame akcininkų susirinkime, taikoma Įstatyme nustatyta asmens turimų balsų emitento visuotiniame akcininkų susirinkime skaičiavimo tvarka;

11.3.5. visi akcininkų tarpusavio susitarimai, apie kuriuos emitentas žino ir dėl kurių gali būti ribojamas vertybinių popierių perleidimas ir (arba) balsavimo teisės;

11.3.6. darbuotojai (darbuotojų skaičius ataskaitinio laikotarpio pabaigoje arba vidutinis darbuotojų skaičius, pokyčiai per pastaruosius finansinius (ūkinius) metus, priežastys, lėmusios svarbius (daugiau kaip 10 procentų) pokyčius, vadovaujančiojo personalo, specialistų, žemiausios grandies darbuotojų skaičius ir vidutinis mėnesinis atitinkamos darbuotojų grupės darbo užmokestis neatskaičius mokesčių, darbo ar kolektyvinėse sutartyse numatytos ypatingos emitento darbuotojų arba jų dalies teisės ir pareigos);

11.3.7. bendrovės stebėtojų tarybos, valdybos nariai, bendrovės vadovas, vyriausiasis finansininkas (vardai ir pavardės, duomenys apie dalyvavimą emitento įstatiniame kapitale, kiekvieno asmens kadencijos pradžia ir pabaiga, informacija apie emitento per ataskaitinį laikotarpį apskaičiuotas pinigų sumas, kitą šiems asmenims bendrai perleistą turtą ir suteiktas garantijas ir vidutinius dydžius, tenkančius vienam bendrovės stebėtojų tarybos, valdybos nariui, administracijos nariui (bendrovės vadovui, vyriausiajam finansininkui);

11.3.8. bendrovėje sudarytų komitetų nariai (vardai ir pavardės, duomenys apie dalyvavimą emitento įstatiniame kapitale, kiekvieno asmens kadencijos pradžia ir pabaiga, darbovietės, įgaliojimai, pagrindinės funkcijos);

11.3.9. visi reikšmingi susitarimai, kurių šalis yra emitentas ir kurie įsigaliotų, pasikeistų arba nutrūktų pasikeitus emitento kontrolei, taip pat jų poveikis, išskyrus atvejus, kai dėl susitarimų pobūdžio jų atskleidimas padarytų emitentui didelę žalą;

11.3.10. visi emitento ir jo organų narių, sudarytų komitetų narių arba darbuotojų susitarimai, numatantys kompensaciją, jeigu jie atsistatydintų ar būtų atleisti be pagrįstos priežasties arba jeigu jų darbas baigtųsi dėl emitento kontrolės pasikeitimo;

11.3.11. nuosavybės vertybinių popierių emitentai papildomai turi pateikti informaciją apie didesnius susijusių šalių sandorius – nurodyti šių sandorių sumas, susijusių asmenų santykių pobūdį ir kitą informaciją apie sandorius, kuri yra būtina norint suprasti bendrovės finansinę padėtį, jeigu tokie sandoriai yra reikšmingi. Informacija apie sandorius gali būti apibendrinama pagal jų pobūdį, išskyrus atvejus, kai, norint suprasti sandorių tarp susijusių asmenų poveikį bendrovės finansinei padėčiai, būtina pateikti informaciją atskirai. Sąvoka „susijęs asmuo“ turi tokią pačią reikšmę, kaip ir emitento taikomuose apskaitos standartuose;

11.3.12. informacija apie per ataskaitinį laikotarpį emitento vardu sudarytus žalingus sandorius (neatitinkančius bendrovės tikslų, esamų įprastų rinkos sąlygų, pažeidžiančius akcininkų arba kitų asmenų grupių interesus ir pan.), turėjusius arba ateityje galinčius daryti neigiamą įtaką emitento veiklai ir (arba) veiklos rezultatams, taip pat informacija apie sandorius, sudarytus esant interesų konfliktui tarp emitento vadovų, kontroliuojančių akcininkų arba kitų susijusių šalių pareigų emitentui ir jų privačių interesų ir (arba) kitų pareigų. Būtina atskleisti reikšmingesnių sandorių esmę, sąlygas, interesų konfliktų pobūdį ir jų įtaką sandoriui;

11.4. kita informacija, kuri metiniame pranešime turėtų būti atskleidžiama pagal įmonių veiklą reglamentuojančius įstatymus ir kitus teisės aktus arba įmonės įstatus.

12. Konsoliduotajame metiniame pranešime turi būti nurodyta:

12.1. bendra informacija apie įmonių grupę:

12.1.1. ataskaitinis laikotarpis, už kurį parengtas konsoliduotasis metinis pranešimas;

12.1.2. įmonių grupę sudarančios bendrovės ir jų kontaktiniai duomenys (pavadinimai, teisinės formos, įregistravimo datos ir vietos, juridinių asmenų kodai, buveinių adresai (jeigu registruotų ir faktinių buveinių adresai skiriasi, nurodyti abu), telefono, fakso numeriai, elektroninio pašto ir interneto svetainės adresai);

12.1.3. įmonių grupę sudarančių bendrovių pagrindinės veiklos pobūdis;

12.1.4. informacija apie sutartis su vertybinių popierių viešosios apyvartos tarpininkais;

12.1.5. prekyba įmonių grupę sudarančių bendrovių vertybiniais popieriais reguliuojamose rinkose (reguliuojamos rinkos pavadinimas, į prekybą įtrauktų vertybinių popierių skaičius);

12.2. Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatyme nurodyta informacija;

12.3. jeigu įmonė, rengianti konsoliduotąjį metinį pranešimą, pasinaudoja Įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatyme numatyta galimybe savo metinį pranešimą sujungti su konsoliduotuoju metiniu pranešimu, konsoliduotajame metiniame pranešime papildomai turi būti pateikiama Taisyklių 11 punkte nurodyta informacija apie pranešimą rengusią įmonę.

13. Jeigu Taisyklių 11 ir 12 punktuose nurodyta informacija, kuri turi būti pateikta metiniame ir (ar) konsoliduotajame metiniame pranešime, yra nurodyta metinių finansinių ataskaitų arba metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte, metiniame ir (ar) konsoliduotajame metiniame pranešime pakanka nuorodos į atitinkamą aiškinamojo rašto punktą.

14. Įstatymo 22 straipsnyje nurodytas atsakingų asmenų patvirtinimas turi būti rengiamas kaip atskiras dokumentas. Šiame patvirtinime turi būti nurodytos šį dokumentą pasirašiusių atsakingų asmenų pareigos, vardai ir pavardės.

15. Jeigu emitentas privalo sudaryti metines konsoliduotąsias finansines ataskaitas, jis gali pateikti bendrą atsakingų asmenų patvirtinimą, kad, jų žiniomis, emitento metinės finansinės ataskaitos ir metinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos, sudarytos pagal taikomus apskaitos standartus, atitinka tikrovę ir teisingai parodo emitento ir įmonių grupės turtą, įsipareigojimus, finansinę būklę, pelną arba nuostolius ir pinigų srautus; kad, jų žiniomis, emitento metiniame pranešime bei konsoliduotajame metiniame pranešime yra teisingai nurodyta verslo plėtros ir veiklos apžvalga, emitento ir įmonių grupės būklė kartu su pagrindinių rizikų ir neapibrėžtumų, su kuriais susiduriama, aprašymu.

16. Ne valstybėse narėse įsteigtų emitentų metinės finansinės ataskaitos ir metinės konsoliduotosios finansinės ataskaitos gali būti sudarytos vadovaujantis bendraisiais apskaitos principais, jeigu tenkinama bent viena iš nurodytų sąlygų:

16.1. metinių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte aiškiai ir be išlygų pareikšta, kad metinės finansinės ataskaitos atitinka tarptautinius apskaitos standartus, kaip nurodyta pirmajame tarptautiniame apskaitos standarte „Finansinių ataskaitų pateikimas“;

16.2. metinės finansinės ataskaitos sudarytos pagal Japonijos arba Jungtinių Amerikos Valstijų bendruosius apskaitos principus;

16.3.metinės finansinės ataskaitos sudarytos pagal Kinijos Liaudies Respublikos, Kanados arba Korėjos Respublikos bendruosius apskaitos principus;

16.4. metinės finansinės ataskaitos už finansinius metus iki 2016 m. balandžio 1 d. sudarytos pagal Indijos Respublikos bendruosius apskaitos principus.

17. Viešai paskelbtos datos, nuo kurių trečiosios šalys pradeda taikyti tarptautinius apskaitos standartus, laikomos atskaitos datomis, nuo kurių nutraukiamas tų trečiųjų šalių bendrųjų apskaitos principų lygiavertiškumo pripažinimas.

 

IV SKYRIUS

PUSMEČIO INFORMACIJA

 

18. Emitentas pusmečio informaciją, kurią sudaro pirmųjų šešių finansinių metų mėnesių finansinės ataskaitos, pusmečio pranešimas ir atsakingų asmenų patvirtinimas, turi paskelbti viešai, įdėti į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikti Lietuvos bankui pasibaigus šešių mėnesių finansiniam laikotarpiui, bet ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo jo pabaigos.

19. Jeigu emitentas privalo sudaryti konsoliduotąsias finansines ataskaitas, pusmečio informaciją sudaro pirmųjų šešių finansinių metų mėnesių konsoliduotosios finansinės ataskaitos, konsoliduotasis pusmečio pranešimas ir atsakingų asmenų patvirtinimas.

20. Jeigu buvo atliekamas pusmečio informacijos auditas arba peržiūra, nepriklausomo auditoriaus išvada arba peržiūros išvada turi būti skelbiama viešai, įdedama į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikiama Lietuvos bankui kartu su pusmečio informacija. Jeigu pusmečio informacijos auditas arba peržiūra nebuvo atlikta, emitentas tai turi pažymėti pusmečio finansinėse ataskaitose.

21. Pusmečio finansinės ataskaitos, kurios sudaromos ne pagal tarptautinius apskaitos standartus, turi atitikti šiuos reikalavimus:

21.1. į pusmečio finansinių ataskaitų rinkinį turi būti įtrauktas bent sutrumpintas balansas, sutrumpinta pelno (nuostolių) ataskaita ir aiškinamasis raštas;

21.2. sudarant sutrumpintą balansą ir pelno (nuostolių) ataskaitą, turi būti vadovaujamasi tais pačiais pripažinimo ir įvertinimo principais, kaip ir sudarant metines finansines ataskaitas;

21.3. sutrumpintame balanse ir pelno (nuostolių) ataskaitoje turi būti pateikta kiekviena eilutė ir tarpinė suma, nurodyta naujausiose metinėse finansinėse emitento ataskaitose. Papildomos eilutės turi būti nurodytos tuo atveju, jeigu jas praleidus pusmečio finansinės ataskaitos būtų netikslios ir neteisingos;

21.4. į sutrumpintą balansą ir pelno (nuostolių) ataskaitą turi būti įtraukta ši lyginamoji informacija:

21.4.1. einamųjų finansinių metų pirmųjų šešių mėnesių balansas ir praėjusių finansinių metų lyginamasis balansas;

21.4.2. einamųjų finansinių metų pirmųjų šešių mėnesių pelno (nuostolių) ataskaita ir praėjusių finansinių metų pirmųjų šešių mėnesių lyginamoji informacija;

21.4.3. aiškinamajame rašte turi būti pateikta pakankamai informacijos, kad finansinės informacijos vartotojai pusmečio finansinėse ataskaitose pateikiamą informaciją galėtų palyginti su metinėse finansinėse ataskaitose pateikta informacija ir galėtų teisingai įvertinti įmonės finansinės būklės pokyčius.

22. Kartu su pusmečio informacija turi būti viešai skelbiamas, į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę įdedamas ir pateikiamas Lietuvos bankui pusmečio pranešimas. Jeigu emitentas privalo sudaryti pusmečio konsoliduotąsias finansines ataskaitas, skelbiant pusmečio informaciją, kartu turi būti paskelbtas konsoliduotasis pusmečio pranešimas.

23. Pusmečio pranešime ir konsoliduotajame pusmečio pranešime turi būti nurodyta:

23.1. jeigu per ataskaitinį laikotarpį pakito duomenys apie emitento akcininkus, – Taisyklių 11.3.4 papunktyje nurodyta informacija;

23.2. jeigu per ataskaitinį laikotarpį pakito duomenys apie emitento organus, jų narius, Taisyklių 11.3.7 ir 11.3.8 papunkčiuose nurodyta informacija;

23.3. kita informacija, jeigu pagal Taisyklių 11 ir 12 punktus reikalaujama nurodyti metiniame ir konsoliduotajame metiniame pranešime. Ši informacija gali būti trumpinama, nurodant esminius paskutiniame metiniame ir (ar) konsoliduotajame metiniame pranešime pateiktos informacijos pasikeitimus;

23.4. svarbiausi įvykiai, kurie įvyko per finansinių metų pirmus šešis mėnesius, ir jų poveikis pusmečio finansinėms ataskaitoms ir (arba) pusmečio konsoliduotosioms finansinėms ataskaitoms, taip pat informacija apie pagrindines rizikas ir galimus netikėtumus per būsimus finansinių metų šešis mėnesius;

23.5. nuosavybės vertybinių popierių emitentų pusmečio pranešime ir (arba) konsoliduotajame pusmečio pranešime turi būti pateikiama informacija apie didesnius susijusių šalių sandorius, t. y. informacija apie:

23.5.1. susijusių šalių sandorius, įvykdytus per einamųjų finansinių metų pirmuosius šešis mėnesius, padariusius didelį poveikį to laikotarpio įmonės finansinei padėčiai arba veiklai, įskaitant šių sandorių sumas, susijusių asmenų santykių pobūdį ir kitą informaciją apie sandorius, kuri būtina norint suprasti bendrovės finansinę padėtį. Informacija apie atskirus sandorius gali būti apibendrinama pagal jų pobūdį, išskyrus atvejus, kai norint suprasti sandorių tarp susijusių asmenų poveikį bendrovės finansinei padėčiai būtina pateikti atskirą informaciją;

23.5.2. visus susijusių šalių sandorių, nurodytų paskutiniame metiniame pranešime ir (arba) konsoliduotajame metiniame pranešime, pasikeitimus, kurie galėjo padaryti didelį poveikį finansinei emitento ir (arba) įmonių grupės padėčiai arba veiklai per einamųjų finansinių metų pirmuosius šešis mėnesius.

24. Jeigu Taisyklių 23 punkte nurodyta informacija, kuri turi būti pateikta pusmečio ar konsoliduotajame pusmečio pranešime, yra nurodyta pusmečio finansinių ataskaitų arba konsoliduotųjų pusmečio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte, pusmečio arba konsoliduotajame pusmečio pranešime pakanka nuorodos į atitinkamą aiškinamojo rašto punktą.

25. Įstatymo 23 straipsnyje nurodytas atsakingų asmenų patvirtinimas turi būti rengiamas kaip atskiras dokumentas. Šiame patvirtinime turi būti nurodytos šį dokumentą pasirašiusių atsakingų asmenų pareigos, vardai ir pavardės.

26. Jeigu emitentas sudaro pusmečio finansines ataskaitas ir pusmečio konsoliduotąsias finansines ataskaitas, jis gali pateikti bendrą atsakingų asmenų patvirtinimą, kad, jų žiniomis, emitento pusmečio finansinės ataskaitos ir pusmečio konsoliduotosios finansinės ataskaitos, sudarytos pagal taikomus apskaitos standartus, atitinka tikrovę ir teisingai parodo emitento ir įmonių grupės turtą, įsipareigojimus, finansinę būklę, pelną arba nuostolius ir pinigų srautus; kad, jų žiniomis, emitento pusmečio pranešime bei konsoliduotajame pusmečio pranešime teisingai nurodyta verslo plėtros ir veiklos apžvalga, emitento būklė kartu su pagrindinių rizikų ir neapibrėžtumų, su kuriais susiduriama, aprašymu.

27. Ne valstybėse narėse įsteigtų emitentų pusmečio finansinės ataskaitos ir pusmečio konsoliduotosios finansinės ataskaitos gali būti sudarytos vadovaujantis bendraisiais apskaitos principais, jeigu tenkinama bent viena iš nurodytų sąlygų:

27.1. pusmečio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte aiškiai ir be išlygų pareikšta, kad pusmečio finansinės ataskaitos atitinka tarptautinius apskaitos standartus, kaip nurodyta pirmajame tarptautiniame apskaitos standarte „Finansinių ataskaitų pateikimas“;

27.2. pusmečio finansinės ataskaitos sudarytos pagal Japonijos arba Jungtinių Amerikos Valstijų bendruosius apskaitos principus;

27.3. pusmečio finansinės ataskaitos sudarytos pagal Kinijos Liaudies Respublikos, Kanados arba Korėjos Respublikos bendruosius apskaitos principus;

27.4. pusmečio finansinės ataskaitos už finansinius metus iki 2016 m. balandžio 1 d. sudarytos pagal Indijos Respublikos bendruosius apskaitos principus.

28. Viešai paskelbtos datos, nuo kurių trečiosios šalys pradeda taikyti tarptautinius apskaitos standartus, laikomos atskaitos datomis, nuo kurių nutraukiamas tų trečiųjų šalių bendrųjų apskaitos principų lygiavertiškumo pripažinimas.

 

V SKYRIUS

TARPINĖ INFORMACIJA

 

29. Emitentui pasirinkus sudaryti tarpinę informaciją ir (arba) konsoliduotąją tarpinę informaciją, ją sudaro 3, 9 ir 12 mėnesių tarpinės finansinės ataskaitos ir (arba) 3, 9 ir 12 mėnesių konsoliduotosios tarpinės finansinės ataskaitos ir atsakingų asmenų patvirtinimas. Tarpinė informacija nedelsiant, vos tik ji parengiama, bet ne vėliau kaip per du mėnesius nuo atitinkamo ataskaitinio laikotarpio pabaigos, turi būti paskelbta viešai, įdėta į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikta Lietuvos bankui.

30. Jeigu buvo atliekamas tarpinės informacijos auditas arba peržiūra, nepriklausomo auditoriaus išvada arba peržiūros išvada turi būti skelbiama viešai, įdedama į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikiama Lietuvos bankui kartu su atitinkamo laikotarpio tarpine informacija. Jeigu tarpinio laikotarpio informacijos auditas arba peržiūra nebuvo atlikta, emitentas tai turi pažymėti tarpinių finansinių ataskaitų rinkinyje.

31. Tarpinės finansinės ataskaitos, kurios sudaromos ne pagal tarptautinius apskaitos standartus, mutatis mutandis turi atitikti Taisyklių 21 punkto reikalavimus.

32. Įstatymo 24 straipsnyje nurodytas atsakingų asmenų patvirtinimas turi būti rengiamas kaip atskiras dokumentas. Šiame patvirtinime turi būti nurodytos dokumentą pasirašiusių atsakingų asmenų pareigos, vardai ir pavardės.

33. Jeigu emitentas sudaro tarpines finansines ataskaitas ir konsoliduotąsias tarpines finansines ataskaitas, jis gali pateikti bendrą atsakingų asmenų patvirtinimą, kad, jų žiniomis, emitento 3, 9 arba 12 mėnesių finansinės ataskaitos ir 3, 9 ir 12 mėnesių konsoliduotosios finansinės ataskaitos, sudarytos pagal taikomus apskaitos standartus, atitinka tikrovę ir teisingai parodo emitento ir įmonių grupės turtą, įsipareigojimus, finansinę būklę, pelną arba nuostolius ir pinigų srautus.

34. Ne valstybėse narėse įsteigtų emitentų tarpinės finansinės ataskaitos ir konsoliduotosios tarpinės finansinės ataskaitos gali būti sudarytos vadovaujantis bendrai priimtais apskaitos principais, jeigu mutatis mutandis tenkinama bent viena iš Taisyklių 27 punkte nurodytų sąlygų.

 

VI SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

35. Emitentai atsako už periodinės ir papildomos informacijos parengimą ir atskleidimą laiku ir laikantis Taisyklėse nustatytos tvarkos.

36. Lietuvos bankas neatsako už periodinės ir papildomos informacijos išsamumą ir teisingumą.

______________