LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO ir sporto MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
dėl PAGALBOS ASMENIMS, KURIEMS DIAGNOZUOTAS ĮVAIRIAPUSIS RAIDOS SUTRIKIMAS, 2021–2024 METŲ VEIKSMŲ PLANo patvirtinimo
2020 m. gruodžio 10 d. Nr. V-2875/V1946/A1-1254
Vilnius
Siekdami įgyvendinti Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencijos 24, 26 ir 28 straipsnių nuostatas bei vykdydami Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos 2020 m. rugsėjo 21 d. protokolo Nr. LV-438 nutarimą,
tvirtiname Pagalbos asmenims, kuriems diagnozuotas įvairiapusis raidos sutrikimas, 2021–2024 metų veiksmų planą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro,
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro,
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro
2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. V-2875/V1946/A1-1254
PAGALBOS ASMENIMS, KURIEMS DIAGNOZUOTAS ĮVAIRIAPUSIS RAIDOS SUTRIKIMAS, 2021–2024 METŲ VEIKSMŲ PLANAS
Eil. Nr. |
Veiksmo pavadinimas |
Veiksmo aprašymas |
Atsakingi vykdytojai |
Veiksmo įvykdymo terminas |
Įvykdymo rezultatas |
1. |
Tikslas. Stiprinti ankstyvą įvairiapusių raidos sutrikimų diagnostiką
|
||||
1.1. |
Įvertinti vaikų sergamumą įvairiapusiais raidos sutrikimais |
1.1.1. Kasmet savivaldybėse atlikti vaikų sergamumo įvairiapusiais raidos sutrikimais palyginamąją analizę, išskiriant amžiaus grupę nuo 0 iki 3 metų |
HI, SAM |
Kasmet |
Pateikta ataskaita Higienos instituto tinklalapyje: 2020 m. gruodžio 31 d. už 2019 m.; 2021 m. birželio 30 d. už 2020 m.; 2022 m. birželio 30 d. už 2021 m.; 2023 m. birželio 30 d. už 2022 m.; 2024 m. birželio 30 d. už 2023 m. |
1.2. |
Adaptuoti ankstyvos autizmo diagnostikos testus bei sudaryti sąlygas juos taikyti asmens sveikatos priežiūros įstaigose |
1.2.1. Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis adaptuoti atrankos ir diagnostinius testus: ankstyvosios diagnostikos (M-CHAT) klausimyną ir autizmo diagnostikos testą (ADOS-2). Parengti reikalingų teisės aktų pakeitimus, kad atrankos testas M-CHAT būtų įtrauktas į profilaktinių tikrinimų programą, o diagnostinis testas ADOS-2 būtų taikomas psichologų, dirbančių sveikatos priežiūros įstaigose |
LSMUKK, SAM,
|
2022 m. |
Adaptuoti M-CHAT klausimynas bei ADOS-2 testas. Papildytas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 301 „Dėl profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose“ patvirtintas Vaikų ir pilnamečių mokinių, ugdomų pagal bendrojo ugdymo programas, sveikatos tikrinimo tvarkos aprašas (3 priedas)
|
1.3. |
Parengti metodikas sveikatos priežiūros, ugdymo ir socialinio darbo specialistams apie autizmo diagnostiką ir valdymą |
1.3.1. Atlikti mokslinės literatūros ir tarptautinių organizacijų parengtų rekomendacijų apžvalgą bei parengti metodikas sveikatos priežiūros, ugdymo ir socialinio darbo specialistams apie autizmo diagnostiką ir valdymą |
LSMUKK, SAM |
2022 m. |
Parengtos metodikos sveikatos priežiūros, ugdymo ir socialinio darbo specialistams apie autizmo diagnostiką ir valdymą |
2. |
Tikslas. Sudaryti institucines prielaidas įvairiapusį raidos sutrikimą turinčių asmenų įtraukčiai
|
||||
2.1. |
Užtikrinti vaikų, turinčių raidos sutrikimų, ankstyvosios reabilitacijos paslaugų tęstinumą |
2.1.1. Atlikti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. vasario 28 d. įsakymo Nr. V–288 „Dėl Ilgalaikio pacientų, sergančių lėtinėmis ligomis, sveikatos būklės stebėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimą
|
VLK, SAM |
2021 m. |
Atliktas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. vasario 28 d. įsakymo Nr. V-288 „Dėl Ilgalaikio pacientų, sergančių lėtinėmis ligomis, sveikatos būklės stebėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimas, reglamentuota ilgalaikio stebėjimo paslauga vaikams, turintiems raidos sutrikimų |
2.2. |
Gerinti paslaugų ir pagalbos prieinamumą įvairiapusį raidos sutrikimą turintiems asmenims |
2.2.1. Įkurti specializuotus slaugos ir socialinės globos namus suaugusiems asmenims su negalia ir vaikams su negalia |
SADM |
2024 m. |
Įkurti ne mažiau kaip penki specializuoti slaugos ir socialinės globos namai skirtinguose šalies regionuose, kuriuose taip pat bus pagal poreikį teikiamos paslaugos įvairiapusį raidos sutrikimą turintiems suaugusiems asmenims |
2.2.2. Plėtoti integralios pagalbos namuose ir kitas reikiamas paslaugas šeimoms |
SADM, savivaldy-bės |
|
Integralios pagalbos gavėjų skaičius |
||
2.2.3. Organizuoti asmeninio asistento paslaugų teikimą pagal nustatytą poreikį |
SADM, savivaldy-bės |
|
Pagal poreikį |
||
2.2.4. Parengti ir įgyvendinti ankstyvosios intervencijos bandomąjį projektą vaikams, kuriems diagnozuotas įvairiapusis raidos sutrikimas |
LASUC |
|
300 vaikų dalyvavo projekte |
||
2.3. |
Plėtoti paslaugų teikimo vaikams su negalia infrastruktūrą |
2.3.1. Įkurti specializuotus paslaugų centrus vaikams su negalia |
SADM |
2024 m. |
Įkurti ne mažiau kaip trys specializuoti paslaugų centrai (vaikams su negalia ir (ar) raidos sutrikimais) Vakarų, Vidurio ir Rytų regionuose, kur bus teikiama pagalba ir įvairiapusį raidos sutrikimą turintiems vaikams |
2.4. |
Mažinti visuomenės stigmatizuojantį požiūrį į įvairiapusį raidos sutrikimą turinčius vaikus |
2.4.1. Vykdyti informacines kampanijas, skirtas draugiškam požiūriui į įvairiapusį raidos sutrikimą formuoti, visuomenės tolerancijai ugdyti, neigiamiems stereotipams apie įvairiapusį raidos sutrikimą mažinti, ypatingą dėmesį skiriant mokyklų bendruomenėms |
SADM, SAM LASUC, NŠA |
Kasmet |
Finansuoti konkurso būdu atrinkti projektai |
2.4.2 Organizuoti gerosios praktikos ugdant vaikus, turinčius įvairiapusį raidos sutrikimą, pristatymo renginius, skirtus ugdymo įstaigų administracijų atstovams |
NŠA, LASUC |
2022 m. |
1 konferencija, 200 dalyvių |
||
2.4.3. Parengti Koordinuotai teikiamų paslaugų įvairiapusių raidos sutrikimų turintiems vaikams ir jų šeimoms gaires (toliau – gairės), kurios sudarytų prielaidas šeimoms ir vaikams gauti kuo anksčiau visų sričių (socialinės, švietimo, sveikatos) reikalingas paslaugas |
SADM, SAM, ŠMSM, NVO, LASUC, VUL |
2021 m. |
Parengtos gairės, patvirtintos SADM, SAM ir ŠMSM ministrų bendru įsakymu |
||
3. |
Tikslas. Užtikrinti kokybišką sveikatos priežiūros, socialinių ir ugdymo paslaugų prieinamumą įvairiapusį raidos sutrikimą turintiems asmenims |
||||
3.1. |
Stebėti vaikų psichomotorinės raidos vertinimo mastą |
3.1.1. Iki einamųjų metų kovo 1 d. atlikti ir pateikti Sveikatos apsaugos ministerijai vaikų psichomotorinės raidos įvertinimo (skatinamasis priedas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 301 „Dėl profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose“) praėjusių kalendorinių metų duomenų statistikos analizę VLK informacinės sistemos SVEIDRA duomenimis. |
VLK, SAM |
Kasmet |
Kasmet atlikta ir laiku pateikta Sveikatos apsaugos ministerijai vaikų psichomotorinės raidos įvertinimo (skatinamasis priedas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 301 „Dėl profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose“) statistinė analizė |
3.2. |
Gerinti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, ugdymo (-si) ir švietimo pagalbos kokybę |
3.2.1. Plėtoti Sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyriaus Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centre teikiamas paslaugas |
NŠA, LASUC |
2021– 2023 m. |
Kasmet steigiami papildomi etatai. 2023 m. skyriuje dirba 36 darbuotojai |
3.2.2. Sukurti teisines ir finansines prielaidas, kad švietimo įstaigose vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, būtų skiriamas mokinio padėjėjas, kiti reikalingi specialistai |
ŠMSM, savivaldy-bės |
2021– 2024 m. |
Įsteigta 1460 mokinio padėjėjų etatų |
||
3.2.3. Parengti vaizdo mokomąją medžiagą apie vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, ugdymą. |
NŠA, LASUC |
2022 m |
Parengta 10 vaizdo filmukų |
||
3.2.4. Įsigyti bei įdiegti PECS metodiką, skirtą vaikų, turinčių įvairiapusį raidos sutrikimą, ugdymui ir apmokyti švietimo pagalbos specialistus taikyti metodiką |
NŠA
|
2021 m. |
Apmokyta 300 švietimo pagalbos specialistų |
||
3.2.5. Parengti ir išleisti mažos apimties metodinius leidinius apie vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, ugdymą |
NŠA, LASUC |
2022 m. |
Parengta ir išleista 13 mažos apimties metodinių leidinių konkrečiomis temomis |
||
3.2.6. Įdiegti ugdymo įstaigose modernias įvairiapusį raidos sutrikimą turinčių vaikų ugdymo metodikas |
LASUC |
2021 m. |
Apmokyti 150 ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogų, taikyti 2 socialinio elgesio ugdymo programas |
||
3.2.7. Plėtoti A spektro įstaigų tinklo veiklą |
LASUC |
2021– 2024 m. |
Kasmet suorganizuotas ne mažiau kaip 1 kvalifikacijos tobulinimo renginys, 60 įstaigų dalyvauja tinklo veikloje |
||
3.2.8. Diegti Pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijos sistemą švietimo įstaigose |
LASUC |
2021– 2024 m. |
Kasmet prie sistemos diegimo prisijungia 2 mokyklos |
||
3.2.9. Kiekvienam įvairiapusį raidos sutrikimą turinčiam vaikui sukurti individualų pagalbos vaikui planą |
LASUC, švietimo įstaigos |
2021– 2024 m. |
Kiekvienam vaikui, kuriam diagnozuotas įvairiapusis raidos sutrikimas, sudarytas individualus pagalbos vaikui planas |
||
3.2.10. Aprūpinti specialiosiomis mokymo priemonėmis ir techninėmis priemonėmis, skirtomis ugdymui, įstaigas, kurios ugdo vaikus, turinčius įvairiapusių raidos sutrikimų (pvz., didesnį svorį turintys daiktai, komunikavimą gerinančios priemonės, sensorinės priemonės ir kt.) |
NŠA |
2021 m. |
Įsigyti ir išdalyti mokykloms 30 sensorinės įrangos komplektų |
||
3.3. |
Plėtoti įvairiapusį raidos sutrikimą turinčių vaikų ir suaugusiųjų neformalųjį švietimą |
3.3.1. Remti projektus, skirtus asmenų, kuriems diagnozuotas įvairiapusis raidos sutrikimas, fiziniams gebėjimas stiprinti |
SAM, ŠMSM
|
|
Pateiktų ir finansavimą gavusių paraiškų skaičius |
3.3.2. Užtikrinti vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugų prieinamumą socialinių paslaugų įstaigose |
Savivaldy-bės |
Kasmet |
3 proc. nuo visų lankytojų sudaro negalią ir (ar) raidos sutrikimą turintys vaikai |
||
3.4. |
Sudaryti sąlygas įvairiapusį raidos sutrikimą turintiems asmenims integruotis į darbo rinką |
3.4.1. Didinti profesinio mokymo programų pasiūlą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams
|
ŠMSM, profesinio mokymo įstaigos |
|
Parengtos 8 naujos profesinio mokymo programos, pritaikomos specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams |
3.5. |
Teikti alternatyvias institucinei globai bendruomenines paslaugas proto ir (ar) psichikos negalią turintiems asmenims |
3.5.1. Vykdyti projektą „Nuo globos link galimybių: bendruomeninių paslaugų plėtra“ (teikti įdarbinimo su pagalba, pagalbos priimant sprendimus, apsaugoto būsto, socialinių dirbtuvių paslaugas) |
NRD |
2022 m. |
Projekte dalyvavusių asmenų skaičius |
3.6. |
Plėtoti įvairiapusį raidos sutrikimą turinčių asmenų aprūpinimą techninės pagalbos priemonėmis |
3.6.1. Tobulinti aprūpinimo komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonėmis mechanizmą, prireikus papildyti šių techninės pagalbos priemonių sąrašą naujomis komunikacijos techninės pagalbos priemonėmis, nustatant šių priemonių skyrimo kriterijus ir aprūpinimo tvarką per Techninės pagalbos neįgaliesiems centrą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – TPNC)
|
SADM, TPNC, NRD
|
2021 m. |
Patobulinta aprūpinimo komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonėmis aprūpinimo tvarka |
3.6.2. Aprūpinti asmenis komunikacijos techninės pagalbos priemonėmis |
TPNC |
2021– 2024 m. |
Asmenų poreikio patenkinimas nuo iš viso pateiktų prašymų gauti komunikacijos techninės pagalbos priemones, procentas
|
||
3.6.3. Aprūpinti asmenis sensorikos techninės pagalbos priemonėmis |
TPNC |
2022 m. |
Asmenų poreikio patenkinimas nuo iš viso pateiktų prašymų gauti sensorikos techninės pagalbos priemones, procentas
|
||
3.7. |
Gerinti gyvenamąją aplinką |
3.7.1. Prireikus pritaikyti būstą ir artimąją gyvenamąją aplinką pagal individualius vaikų su sunkia negalia poreikius |
SADM, NRD, savivaldy-bės |
2021– 2024 m. |
Vaikams su sunkia negalia pritaikytų būstų skaičius |
4. |
Tikslas. Suteikti reikiamas kompetencijas specialistams, teikiantiems sveikatos, socialines ar ugdymo paslaugas asmenims, turintiems įvairiapusį raidos sutrikimą |
||||
4.1. |
Tobulinti gydytojų, slaugytojų, logoterapeutų, psichologų, visuomenės sveikatos specialistų, pedagogų, kitų sveikatos, švietimo, socialiniame sektoriuose dirbančių specialistų rengimą ir kvalifikaciją |
4.1.1. Rekomenduoti aukštosioms mokykloms, įgyvendinančioms edukologijos krypties studijų programas, užtikrinti, kad jų dalyviai įgytų reikiamų kompetencijų įtraukčiai švietime plėtoti, atsižvelgiant į mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius ir interesus |
ŠMSM, pedagogų rengimo centrai, SKVC |
2021 m. |
Parengtas aplinkraštis |
4.1.2. Organizuoti kvalifikacijos tobulinimo renginius švietimo įstaigų bendruomenėms pristatant užsienio šalių patirtį ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus |
NŠA, LASUC |
2022 m. |
Apmokyta ne mažiau kaip 200 pedagogų, švietimo pagalbos specialistų |
||
4.1.3. Parengti ir įgyvendinti kvalifikacijos tobulinimo programas pagalbos mokiniui specialistams apie emocijų ir elgesio sunkumus bei įvairiapusių raidos sutrikimų turinčių vaikų ugdymą |
ŠMSM, NŠA, pedagogų rengimo centrai |
2024 m. |
Apmokyta 70 proc. pagalbos mokiniui specialistų |
||
4.1.4. Parengti virtualaus mokymosi platformą su 40 ak. val. trukmės mokymo programa apie vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, ugdymą |
LASUC |
2021– 2024 m. |
Parengta mokymosi platforma su atskiromis dalimis skirtingoms tikslinėms grupėms (pedagogams ir švietimo pagalbos specialistams, PPT ir ŠPT specialistams, tėvams, mokytojų padėjėjams) |
||
4.1.5. Organizuoti tobulinimo kursus gydytojams vaikų ir paauglių psichiatrams, gydytojams psichiatrams apie įvairiapusių raidos sutrikimų diagnozavimą |
SAM |
2021– 2023 m. |
Apmokyta 300 specialistų (po 16 val.) |
||
4.1.6. Organizuoti kvalifikacijos tobulinimo kursus šeimos gydytojams apie raidos sutrikimus, jų atpažinimą ir darbo su pacientais, turinčiais raidos sutrikimus, specifiką |
SAM |
2021– 2023 m. |
Apmokyta 600 specialistų (po 8 val.) |
||
4.1.7. Organizuoti kvalifikacijos tobulinimo kursus psichikos sveikatos centrų medicinos psichologams apie darbo specifiką, teikiant pagalbą įvairiapusį raidos sutrikimą turintiems asmenims |
SAM |
2021– 2023 m. |
Apmokyta 150 specialistų |
||
4.1.8. Organizuoti vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos specialistų mokymus, skirtus gydytojams, medicinos psichologams, logopedams, specialiesiems pedagogams, kineziterapeutams, ergoterapeutams, socialiniams darbuotojams, slaugytojams |
VULSK |
2020– 2021 m. |
2021 m. – 6 seminarai, bus apmokyta 150 specialistų |
||
4.1.9. Parengti metodines rekomendacijas vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos specialistams, teikiantiems pagalbą vaikams su įvairiapusiais raidos sutrikimais ir jų šeimoms |
VULSK |
2021 m. |
Parengtos metodinės rekomendacijos vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos specialistams, teikiantiems pagalbą vaikams su įvairiapusiais raidos sutrikimais ir jų šeimoms |
||
4.1.10. Parengti metodines rekomendacijas šeimos gydytojams apie psichomotorinės raidos tikrinimą ir ankstyvą raidos sutrikimų išaiškinimą
|
VULSK |
2021 m. |
Parengtos metodinės rekomendacijos šeimos gydytojams apie psichomotorinės raidos tikrinimą ir ankstyvą raidos sutrikimų išaiškinimą |
||
4.2. |
Stiprinti švietimo įstaigų darbuotojų gebėjimus dirbti su įvairiapusių raidos sutrikimų turinčiais vaikais
|
4.2.1. Įsigyti VB-MAPP vertinimo metodiką, skirtą vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, gebėjimams įvertinti |
NŠA |
2021 m. |
Apmokyta 60 mokytojų, švietimo pagalbos specialistų |
4.2.2. Išversti į lietuvių kalbą ABBLS metodiką ir pritaikyti ją naudoti Lietuvoje |
NŠA |
2022 m. |
Išversta ir pritaikyta metodika |
||
5. |
Tikslas. Užtikrinti, kad tėvai, auginantys įvairiapusį raidos sutrikimą turintį vaiką, būtų apmokyti ir gautų psichologinę pagalbą
|
||||
5.1. |
Organizuoti tėvų (globėjų, rūpintojų), auginančių įvairiapusį raidos sutrikimą turintį vaiką, mokymus, stiprinti specialistų, dirbančių su įvairiapusį raidos sutrikimą turinčiais vaikais ar vaiko gerovės srityje, kompetencijas |
5.1.1. Vykdyti mokymus tėvams (globėjams, rūpintojams), auginantiems vaikus, turinčius įvairiapusių raidos sutrikimų |
NŠA LASUC |
2022– 2024 m. |
Kasmet apmokyta 250 tėvų (globėjų, rūpintojų), auginančių vaikus, turinčius įvairiapusių raidos sutrikimų |
5.1.2. Bandomoji tėvų, auginančių vaikus su įvairiapusiais raidos sutrikimais, mokymo programa |
VULSK |
2019– 2021 m. |
2021 m. bus apmokyti 75 tėvai |
||
5.1.3 Parengti metodines rekomendacijas sveikatos priežiūros specialistams apie tėvų, auginančių vaikus, turinčius įvairiapusį raidos sutrikimą, mokymą |
VULSK |
2021 m. |
Parengtos metodinės rekomendacijos sveikatos priežiūros specialistams apie tėvų, auginančių vaikus, turinčius įvairiapusį raidos sutrikimą, mokymą |
||
5.1.4. Vykdyti mokymus specialistams, dirbantiems su įvairiapusį raidos sutrikimą turinčiais vaikais ar vaiko gerovės srityje (pvz., atvejo vadybininkai, socialiniai darbuotojai darbui su šeima, globos įstaigų, dienos centrų, dirbančių su įvairiapusį raidos sutrikimą turinčiais vaikais, paaugliais, suaugusiaisiais, kt.), siekiant stiprinti jų gebėjimą suteikti tinkamą pagalbą šeimai ir vaikui, mokymus apie įvairiapusio raidos sutrikimo specifiką bei iššūkių keliančio elgesio prevenciją ir valdymą |
SADM |
2021 m. |
Apmokyta ne mažiau nei 150 specialistų |
||
5.2. |
Pagalbos šeimoms organizavimas |
5.2.1. Parengti algoritmą, skirtą įvertinti šeimų poreikius, kuris būtų pasiūlytas savivaldybėms naudoti specialistų praktiniame darbe su įvairiapusį raidos sutrikimą turinčiais vaikais ir jų šeimomis. Kiekvienai šeimai, kurioje yra vaikas su įvairiapusiu raidos sutrikimu, įvertinus šeimų poreikius, pagal algoritmą sudaryti paslaugų poreikių planą |
SADM, savivaldy-bės, NVO |
2021 m. |
Parengtas ir išsiųstas naudoti savivaldybėms algoritmas dėl šeimos, kurioje yra vaikas su įvairiapusiu raidos sutrikimu |
5.2.2. Parengti informacinį lankstinuką tėvams dėl galimybių gauti sveikatos priežiūros, socialines ir švietimo paslaugas vaikams, kuriems diagnozuotas įvairiapusis raidos sutrikimas |
SAM, SADM, ŠMSM |
2022 m. |
Parengti ir dalinami lankstinukai |
||
5.3. |
Teikti psichologinę pagalbą tėvams |
5.3.1. Plėtoti konsultacinės pagalbos telefonu paslaugą |
SADM |
2021– 2024 m. |
Veikianti telefono linija, kuria teikiama konsultacinė pagalba tėvams, reikalinga auklėjant vaikus, t. y. psichologinė pagalba ir informacija, susijusi su vaiko auklėjimu, vaiko raida ir kylančiais auklėjimo sunkumais, informacija apie pozityvios tėvystės auklėjimo metodus ir kitas nesmurtines vaikų auklėjimo priemones ir kt. Šios pagalbos gali kreiptis taip pat ir įvairiapusį raidos sutrikimą turinčių vaikų tėvai |
5.4. |
Remti įvairiapusį raidos sutrikimą turinčių asmenų interesams atstovaujančių organizacijų veiklą |
5.4.1. Finansuoti konkurso tvarka atrinktus neįgaliųjų asociacijų įgyvendinamus Neįgaliųjų asociacijų veiklos rėmimo projektus |
SADM NRD |
2021– 2024 m. |
Finansuotų projektų skaičius |
Dokumente vartojamos santrumpos: SAM – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, SADM – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ŠMSM – Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, ŠPT– švietimo pagalbos tarnybos; PPT – pedagoginės psichologinės tarnybos, SKVC – Studijų kokybės vertinimo centras, HI – Higienos institutas, VULSK – VšĮ Vilniaus universiteto ligoninė Santaros klinikos, LSMUKK – Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos, NRD – Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, SPPC – Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras, NŠA – Nacionalinė švietimo agentūra, LASUC – Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centras, LSA – Lietuvos savivaldybių asociacija, VLK – Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, NVO – nevyriausybinės organizacijos.