vilk_herb

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SUSISIEKIMO INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. kovo 25 d. Nr. B-TS-1026

Vilkaviškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 32 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 5 straipsnio 7 dalimi ir 16 straipsnio 1 dalimi, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, ir Kelių priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 11 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Kelių priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2021 m. gruodžio 23 d. Lietuvos Respublikos Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 2, 8, 9 straipsnių, 3 priedo pakeitimo ir 3, 4 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymu Nr. XIV-865, Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Vilkaviškio rajono savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 24 d. sprendimą Nr. B-TS-369 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, skirtų Vilkaviškio rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Algirdas Neiberka

 

PATVIRTINTA

Vilkaviškio rajono savivaldybės

tarybos 2022 m. kovo 25 d.

sprendimu Nr. B-TS-1026

 

 

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SUSISIEKIMO INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Vilkaviškio rajono savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau – Programa) finansavimo lėšų, skirtų Vilkaviškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, darnaus judumo priemonėms diegti, šiems keliams inventorizuoti, skirstymo, naudojimo, atsiskaitymo už asignavimus ir planuojamų remontuoti objektų eiliškumo nustatymo tvarką.

2. Šiuo Aprašu siekiama užtikrinti Savivaldybės vietinės reikšmės kelių (gatvių) gerą būklę, skaidrų ir tinkamą Programos lėšų, skirtų vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, darnaus judumo priemonėms diegti, paskirstymą ir naudojimą. Ne mažiau kaip 50 procentų Programos finansavimo lėšų, skirtų savivaldybės valdomiems vietinės reikšmės keliams, turi būti naudojama turtui įsigyti – vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti ir kapitališkai remontuoti; ne mažiau kaip 10 procentų Programos finansavimo lėšų, turi būti naudojama saugaus eismo priemonėms ir darnaus judumo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti.

 

II SKYRIUS

LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

3. Programos finansavimo lėšos, skirtos Savivaldybei, gali būti naudojamos:

3.1. keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

3.2. kelių, kelio statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, daiktinėms teisėms į žemę, šių teisių suvaržymams, juridiniams faktams registruoti;

3.3. tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, pralaidoms projektuoti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

3.4. apsaugos nuo triukšmo statiniams prie kelių statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

3.5. kelio juostoje esantiems paviršinio vandens nuleidimo įrenginiams ir lietaus kanalizacijai įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

3.6. ekstremaliųjų situacijų, ekstremaliųjų įvykių ir įvykių padariniams keliuose likviduoti;

3.7. kelio juostoje esančioms automobilių stovėjimo aikštelėms, viešojo transporto stotelėms ir paviljonams įrengti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

3.8. institucijų ar įstaigų, atsakingų už vietinės reikšmės viešuosius kelius, paskoloms, naudojamoms vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), grąžinti ir palūkanoms mokėti;

3.9. tiesiant, rekonstruojant, taisant (remontuojant), prižiūrint kelius patirtoms išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar (ir) griaunamus pastatus ir kitus statinius, naikinamus želdinius ir kitas naudmenas apmokėti, aplinkos apsaugos reikmėms, žemės rekultivavimo darbams vykdyti tiesiant ir taisant (remontuojant) kelius;

3.10. Programos finansavimo lėšų naudojimo pagal paskirtį kontrolei, darbų kokybės kontrolės priežiūrai vietinės reikšmės kelių objektuose;

3.11. viešojo sektoriaus ir privačios partnerystės būdu įgyvendinamiems vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti, projektų išlaidoms finansuoti;

3.12. želdinių gyvenamųjų vietovių gatvių raudonosiose linijose įrengimui saugaus eismo tikslais ir priežiūrai finansuoti;

3.13. darnaus judumo priemonėms (esamiems šaligatviams, pėsčiųjų takams, pėsčiųjų viadukams ir tiltams, pėsčiųjų estakadoms, pėsčiųjų perėjoms (įskaitant požemines) pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems žmonėms; viešojo transporto infrastruktūrai; viešojo transporto eismui organizuoti; dviračių statymo infrastruktūrai; stovėjimo aikštelėms, skirtoms motorinėms transporto priemonėms arba dviračiams palikti, siekiant tęsti kelionę viešuoju transportu, įrengti, jeigu už naudojimąsi jomis neimamas atlygis; elektrinių transporto priemonių (išskyrus elektromobilius) viešosioms įkrovimo prieigoms; šaligatviams, pėsčiųjų ir (ar) dviračių takams įrengti, projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti; pėsčiųjų, dviračių takų įrenginiams (tvorelėms ir pan.)) įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

3.14. inžinerinėms saugaus eismo priemonėms (važiuojamajai kelio daliai siaurinti; įvažiavimų į teritorijas zonoms pertvarkyti; važiuojamajai kelio daliai iškreivinti; iškiliosioms greičio mažinimo priemonėms (greičio mažinimo kalneliams) įrengti; kelio įrenginiams (saugos salelėms, sankryžoms, pėsčiųjų perėjoms); greičio mažinimo priemonėms ties gyvenamosios teritorijos pradžia, siekiant sumažinti galimą per didelį transporto priemonių greitį ir parodyti, kad keičiasi važiavimo režimas (miesto vartai), įrengti; kelio ženklams įrengti; kelio dangai ženklinti; šviesoforams įrengti; tvoroms, kelio apsauginių atitvarų sistemoms, signaliniams stulpeliams įrengti; kelio veidrodžiams įrengti; elektroniniams įrenginiams (greičio kontrolės priemonėms, informacinėms momentinio važiavimo greičio švieslentėms, kintamosios informacijos ženklams (stendams) įrengti ir prižiūrėti; apšvietimui keliuose) ir kitoms priemonėms įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

3.15. įgyvendinant vietinės reikšmės kelių projektus būtiniems vietinės reikšmės ir valstybinės reikšmės kelių statinių sujungimo darbams, kuriuos vykdant nekeičiami valstybinės reikšmės kelio (statinio) elementų (sankryžų, nuovažų) geometriniai parametrai, finansuoti;

3.16. valstybinėje ir savivaldybių žemėje daugiabučių namų kiemų vidaus kelių (gatvių) ir daugiabučių namų gyventojų automobilių stovėjimo aikštelėms įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti, neatsižvelgiant į tai, ar atlikta šių inžinerinių statinių teisinė registracija.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ TEIKIMO TVARKA

 

4. Prašymai dėl Savivaldybės vietinės reikšmės kelių ir gatvių tiesimo, taisymo (remonto), priežiūros ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimo teikiami iki einamųjų metų rugsėjo 1 d. Savivaldybės administracijos direktoriui ir Savivaldybės administracijos seniūnijų seniūnams. Prašymus gali teikti visi fiziniai ir juridiniai asmenys.

5. Seniūnijų seniūnai, prieš teikdami prašymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl Savivaldybės vietinės reikšmės kelių ir gatvių tiesimo, taisymo (remonto), priežiūros ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimo, iki einamųjų metų spalio 1 d., atsižvelgiant į esamą kelių ir gatvių techninę būklę, turi sudaryti vietinės reikšmės kelių objektų prioritetines eiles, jas suderinti su seniūnaičiais ir vietos bendruomenių (jei tokios yra sukurtos) atstovais. Vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinės eilės sudaromos ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui.

 

IV SKYRIUS

PRIORITETINIO OBJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS

 

6. Pagal seniūnijų pateiktus sąrašus, fizinių ar juridinių asmenų prašymus, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta nuolatinė Vilkaviškio rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių (gatvių) tiesimo, taisymo (remonto), rekonstravimo, priežiūros, saugaus eismo sąlygų užtikrinimo Kelių priežiūros ir plėtros programos ir Savivaldybės biudžeto lėšomis atrinkimo ir eiliškumo nustatymo darbo grupė (toliau – Darbo grupė) sudaro Savivaldybės vietinės reikšmės kelių (gatvių) objektų prioritetinės eilės sąrašą (toliau – Prioritetinis sąrašas), kuriame įrašo Programos finansavimo lėšomis finansuojamų kelių (gatvių) objektus, kuriuose bus atliekami naujos statybos, rekonstravimo, kapitalinio remonto bei paprastojo remonto darbai ne mažesniame kaip 1 000 m² plote. Darbo grupė sudaroma iš 5 narių: 2 nariai iš Savivaldybės tarybos narių deleguojami Savivaldybės mero potvarkiu ir 3 nariai iš Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, skiriami Administracijos direktoriaus įsakymu.

7. Darbo grupė, sudarydama Prioritetinį sąrašą, nustato kiekvienam objektui balų skaičių, objektus įvertindama pagal šiuos kriterijus:

7.1. kapitalui formuoti (lėšos, skirtos vietinės reikšmės kelių (gatvių) naujos statybos, rekonstravimo, kapitalinio remonto darbams ir su šiais darbais susijusioms inžinerinėms paslaugoms apmokėti):

Eil. Nr.

Kelių (gatvių) atrankos vertinimo kriterijai

Kriterijų reikšmės balais

Balai pagal atskiras kriterijų reikšmes

1.

Susisiekimo infrastruktūros būklė.

0-–25

Techninės būklės vertinimas:

-       gera – 0 balų;

-       patenkinama – 5 balai;

-       nepatenkinama – 15 balų;

-       bloga (avarinė) – 25 balų.

(Nustatoma vadovaujantis Vietinės reikšmės kelių (gatvių) defektų (pažaidų) nustatymo ir statybos darbų rūšies parinkimo rekomendacijomis (LAKD 2016-05-04 įsakymas Nr. V-258)

2.

Objekto aptarnaujamos teritorijos namų ūkių skaičius.

10–15

Aptarnaujama:

-       iki 30 namų ūkių – 10 balų;

-       daugiau kaip 30 namų ūkių – 15 balų.

3.

Objektas yra naudojamas maršrutiniam keleivių vežimo ir moksleivių pavėžėjimo eismui.

5–10

Vienu atveju – 5 balai, abiem atvejais – 10 balų.

4.

Objektu vyksta tranzitas į kitas gyvenvietes ar jungia kitus kelius (gatves).

3–15

Objektas jungia:

privažiavimus prie vietinės reikšmės kelio – 3 balai; vietinės reikšmės kelius – 5 balai; krašto ar rajoninius kelius su vietinės reikšmės keliais – 10 balų; krašto ar rajoninius kelius – 15 balų;

5.

Objektas veda prie viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų ar verslo įmonių.

2–10

Naudojantis objekto atkarpa, vietos pasiekiamos 0,5 km atstumu:

prekybos, gamybos įmonės – 2 balai, turizmo, poilsio, kultūros vietos, kapinės – 3 balai, ugdymo, sveikatos priežiūros įstaigos – 5 balai

6.

Objektas veda prie turistinių ar kitų intensyviai lankomų vietų.

10

Objektas veda prie turistinių ar kitų intensyviai lankomų vietų – 10 balų.

7.

Teigiama įtaka saugiam eismui: šaligatviai, pėsčiųjų, dviračių takai, gatvės apšvietimas, pėsčiųjų perėjos ir kryptinis jų apšvietimas, greičio mažinimo priemonės, pėsčiųjų saugos salelės, kelio atitvarai, šviesoforai, greičio kontrolės priemonės.

0–10

Balas nustatomas atsižvelgiant į numatomų taikyti eismo saugumo priemonių skaičių, kiekvienai priemonei skiriant po 1 balą

8.

Objekte ne seniau kaip prieš 5 metus įrengti būtinieji požeminiai inžineriniai tinklai (vandentiekio, buitinių nuotekų, lietaus, ryšių, dujų tiekimo, elektros tiekimo).

5–20

Vandentiekio tinklai – 5 balai, buitinių nuotekų tinklai – 5 balai, paviršinių lietaus nuotekų tinklai – 5 balai, kiti požeminiai inž. komunikacijų tinklai – 5 balai

(jei įrengtos ne visoje Atkarpoje, tai rodiklis turi būti proporcingai padalinamas)

9.

Objektas, kurio dalį Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio kelio ir kelio statinio projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo ir (ar) taisymo (remonto) išlaidų yra padengiama privačiomis fizinių ir (ar) juridinių asmenų lėšomis.

10–20

Objektams, kurių dalį darbų Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka savanorišku indėliu (ne mažiau kaip 20 procentų) apmoka fiziniai ar juridiniai asmenys – 10 balų;

objektams, kurių dalį darbų Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka savanorišku indėliu (ne mažiau kaip 30 procentų) apmoka fiziniai ar juridiniai asmenys – 15 balų;

objektams, kurių dalį darbų Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka savanorišku indėliu (ne mažiau kaip 50 procentų) apmoka fiziniai ar juridiniai asmenys – 20 balų.

 

7.2. einamiesiems tikslams (lėšos, skirtos vietinės reikšmės kelių, gatvių priežiūros, paprastojo remonto darbams ir su šiais darbais susijusioms inžinerinės paslaugoms apmokėti):

Eil. Nr.

Kelių (gatvių) atrankos vertinimo kriterijai

Kriterijų reikšmės balais

Balai pagal atskiras kriterijų reikšmes

1.

Susisiekimo infrastruktūros būklė.

0–30

Techninės būklės vertinimas:

-       gera – 0 balų;

-       patenkinama – 10 balų;

-       nepatenkinama – 20 balų;

-       bloga (avarinė) – 30 balų.

(Nustatoma vadovaujantis Vietinės reikšmės kelių (gatvių) defektų (pažaidų) nustatymo ir statybos darbų rūšies parinkimo rekomendacijomis (LAKD 2016-05-04 įsakymas Nr. V-258)

2.

Objekto aptarnaujamos teritorijos namų ūkių skaičius.

15–25

Aptarnaujama:

-       iki 20 namų ūkių – 15 balų;

-       daugiau kaip 20 namų ūkių – 25 balai.

3.

Objektas yra naudojamas maršrutiniam keleivių vežimo ir moksleivių pavėžėjimo eismui.

5–10

Vienu atveju – 5 balai, abiem atvejais – 10 balų.

4.

Objektas veda prie viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų, verslo įmonių, turistinių ar kitų intensyviai lankomų vietų.

2–10

Naudojantis objekto atkarpa, vietos pasiekiamos 0,5 km atstumu:

prekybos, gamybos įmonės – 2 balai, turizmo, poilsio, kultūros vietos, kapinės – 3 balai, ugdymo, sveikatos priežiūros įstaigos – 5 balai

5.

Objektas, kurio dalį Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio kelio ir kelio statinio projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo ir (ar) taisymo (remonto) išlaidų yra padengiama privačiomis fizinių ir (ar) juridinių asmenų lėšomis.

10–20

Objektams, kurių dalį darbų Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka savanorišku indėliu (ne mažiau kaip 20 procentų) apmoka fiziniai ar juridiniai asmenys – 10 balų;.

objektams, kurių dalį darbų Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka savanorišku indėliu (ne mažiau kaip 30 procentų) apmoka fiziniai ar juridiniai asmenys – 15 balų;.

objektams, kurių dalį darbų Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka savanorišku indėliu (ne mažiau kaip 50 procentų) apmoka fiziniai ar juridiniai asmenys – 20 balų.

 

8. Jeigu surenkamas vienodas balų skaičius, pirmenybė teikiama tam objektui, kurio atrankos vertinimo kriterijus Nr. 1 įvertintas didesniu balu. Jeigu objektų atrankos vertinimo kriterijaus Nr. 1 įvertinimas vienodas, pirmenybė teikiama objektui, kurio atrankos vertinimo kriterijus Nr. 2 įvertintas didesniu balu. Jei objektų vertinimo kriterijai Nr. 1 ir Nr. 2 įvertinti vienodais balais ir pagal šiuos kriterijus surenkamas vienodas balų skaičius, objektų pirmumas nustatomas Darbo grupės daugumos sprendimu. Darbo grupė, sudarydama Prioritetinį sąrašą, privalo išlaikyti planuojamų objektų, jų lėšų poreikio paskirstymą proporcingai seniūnijų gyventojų skaičiui bei kelių (gatvių) ilgiui, užtikrindama visų seniūnijų tolygią susisiekimo infrastruktūros plėtrą. 

9. Prioritetinis sąrašas gali būti tikslinamas ar papildomas, o keliai (gatvės) reitinguojami be atskiro vertinimo, atsižvelgiant į naujai atsiradusias ir nenumatytas aplinkybes, t. y. gaunamą tikslinį struktūrinių fondų finansavimą, įvykusią stichinę nelaimę arba gavus fizinio ar juridinio asmens prašymą prisidėti daugiau kaip 50 proc. statybos darbų vertės ir kartu pateikus su kelio savininku suderintą ir parengtą statybos darbų techninį projektą.

10. Sudarant Prioritetinį sąrašą, objektai, kuriems iki šio Aprašo įsigaliojimo datos yra parengti techniniai projektai ir pradėtos viešųjų pirkimų procedūros, į Prioritetinį sąrašą gali būti įtraukiami be atskiro vertinimo pirmumo tvarka.

11. Sudarytas Prioritetinis objektų sąrašas balų mažėjimo tvarka teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

12. Kiekvienais metais Prioritetinis sąrašas Darbo grupės posėdžio metu tikslinamas, papildomas ir iki einamųjų metų kovo 1 d. teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

13. Sudarant kito laikotarpio Prioritetinį sąrašą, pirmumo tvarka įtraukiami tie objektai, kurie jau buvo finansuojami praėjusiu Prioritetinio sąrašo įgyvendinimo laikotarpiu, tačiau darbai nebuvo užbaigti arba dėl nepakankamo finansavimo nebuvo pradėti įgyvendinti.

14. Prioritetinis sąrašas viešai skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

 

V SKYRIUS

EINAMŲJŲ METŲ OBJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS

 

15. Ne mažiau kaip nustatyta Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme, einamaisiais metais Savivaldybei skirtų Programos finansavimo lėšų skiriama kapitalui formuoti, saugaus eismo priemonėms ir darnaus judumo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti.

16. Likusi nepaskirstyta Savivaldybei skirtų Programos finansavimo lėšų suma gali būti skiriama einamiesiems tikslams bei vietinės reikšmės kelių teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti:

16.1. kelių su žvyro ir su asfaltbetonio danga priežiūros, paprastojo remonto bei su šiais darbais susijusioms inžinerinėms paslaugoms, seniūnijose lėšos skiriamos šia tvarka: 50 % sumos – pagal nuolatinių gyventojų skaičių ir 50 % sumos – pagal kelių (gatvių) tinklo ilgį, nurodytą Savivaldybės tarybos patvirtintame kelių sąraše, kuriame taip pat nurodytas kelio numeris ir kelio pavadinimas.

17. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už Programos lėšų panaudojimą, vadovaudamasis Savivaldybės tarybos patvirtintu Prioritetiniu sąrašu, parengia einamųjų metų Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšomis finansuojamų vietinės reikšmės viešųjų ir vidaus kelių tiesimo, taisymo (remonto), rekonstravimo, priežiūros, saugaus eismo sąlygų užtikrinimo, šių kelių inventorizavimo objektų sąrašą (toliau – Objektų sąrašas) ir pateikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.

18. Viešųjų pirkimų metu sutaupytos ar nepanaudotos einamųjų metų Programos lėšos gali būti skiriamos kitiems Prioritetiniame objektų sąraše nurodytiems susiekimo infrastruktūros objektams, atsižvelgiant į šiame sąraše nurodytą eiliškumą bei į technines galimybes iki einamųjų metų pabaigos atlikti darbus ir panaudoti Savivaldybei skirtas Programos lėšas.

19. Objektų sąrašas tikslinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

20. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už Programos lėšų panaudojimą, Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą Objektų sąrašą derina su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – LAKD).

 

VI SKYRIUS

DARBŲ ATLIKIMO IR ATSISKAITYMO TVARKA

 

21. Darbų ir paslaugų vykdymui Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo sutartis su viešuosius pirkimus laimėjusiais rangovais (tiekėjais). Rangovai darbams vykdyti ir paslaugų teikėjai paslaugoms atlikti parenkami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintu viešųjų pirkimų organizavimo tvarkos aprašu, kitais viešuosius pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais.

22. Savivaldybės administracijos seniūnijų seniūnai atsako už vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūros darbų organizavimą, efektyvų Programos lėšų panaudojimą seniūnijose. Seniūnai derina šio Aprašo 16.1 punkte nurodytomis Programos lėšomis finansuojamų kelių priežiūros atliktų darbų ir suteiktų paslaugų aktus, juos pasirašydami.

23. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už Programos lėšų panaudojimą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, rengia reikalingus dokumentus viešojo pirkimo konkursams organizuoti, atsako už Programos finansavimo lėšų racionalų panaudojimą, vietinės reikšmės kelių ir gatvių ir jų priklausinių statybos (įrengimo), rekonstravimo, remonto projektų, sąmatų, techninių dokumentų rengimą, darbų ir medžiagų kokybės kontrolę ir atliktų darbų priėmimą. Iš Programos lėšų atliktų darbų  ir išlaidų apmokėjimo dokumentus, teikiamus LAKD, pasirašo Savivaldybės administracijos skyriaus atsakingas specialistas, jam nesant – Skyriaus vedėjas ar jį vaduojantis specialistas.

24. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už buhalterinę apskaitą, vadovaudamasis finansavimo sutartyse numatytomis sąlygomis ir terminais, atsiskaito su rangovais (tiekėjais), tvarko Programos lėšų apskaitą, teikia LAKD Programos lėšų sąmatas, sąmatų įvykdymo, lėšų panaudojimo, atliktų darbų ketvirtines ir metines ataskaitas.

 

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo finansavimo sutartis ir papildomus susitarimus prie finansavimo sutarčių su LAKD dėl Savivaldybei skirtų Programos finansavimo lėšų panaudojimo, pasirašo ir tvirtina Objektų sąrašus prie finansavimo sutarčių bei jų pakeitimus ir teikia juos derinti LAKD.

26. Šio Aprašo nuostatomis Savivaldybės taryba gali vadovautis skirdama Savivaldybės biudžeto ar skirstydama Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas, Savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti ir darnaus judumo priemonėms diegti.

27. Programos, Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimo pagal paskirtį, kontrolė atliekama teisės aktų nustatyta tvarka.

28. Šis Aprašas tvirtinamas, keičiamas arba pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

___________________

 

Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Vilkaviškio rajono savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašo 1 priedas

 

 

_______________________________________________________________________________

(Seniūnija)

 

_______________________________________________________________________________

(Seniūno ar atsakingo asmens vardas, pavardė)

 

Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos direktoriui

 

 

PRAŠYMAS ATLIKTI KELIO (KELIO STATINIŲ) PROJEKTAVIMO, STATYBOS, REKONSTRAVIMO, KAPITALINIO REMONTO, PRIEŽIŪROS DARBUS

 

_______________________

(data)

 

Vadovaudamiesi Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Vilkaviškio rajono savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašu, prašome įtraukti į Vilkaviškio rajono savivaldybės kelių ar inžinerinių tinklų statybos, rekonstrukcijos ar remonto objektų sąrašą:

1.   Kelio ir kelio statinių statybos darbų pavadinimas (-ai): ___________________________

______________________________________________________________________________.

2. Adresas, vieta: ___________________________________________________________

_____________________________________________________________________________.

3. Matmenys (ilgis, plotis, pradžia, pabaiga): _____________________________________

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________.

4. Trumpas aprašymas: ______________________________________________________

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________.

 

PRIDEDAMA:

1. Objekto nuotraukos, ……..lapas (-ai);

2. Objekto schema, matmenys, .......... lapas (-ai). 

 

 

________________________________                          ________________________________

(parašas)                                                               (vardas, pavardė)