ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE PROGRAMOS PATVIRTINIMO IR ADMINISTRATORIAUS SKYRIMO

 

2021 m. vasario 11 d. Nr. K-4

Alytus

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 15 straipsnio 5 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos patvirtinimo“, Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“, bei atsižvelgdama į 2021 m. sausio 20 d. Alytaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą Nr. D1-50 „Dėl asmenų delegavimo į Alytaus rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos įgyvendinimo priežiūros komisiją“,  Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Alytaus rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programą (toliau – Programa) (1 priedas).

2. Paskirti Programos įgyvendinimo administratoriumi Alytaus rajono savivaldybės įmonę „Simno komunalininkas“ (buveinė – Vytauto g. 28, Simno m., Alytaus r. sav., kodas – 153720195, registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie juridinį asmenį – Juridinių asmenų registras, pridėtinės vertės mokesčio mokėtojo kodas – LT537201917).

3. Sudaryti Alytaus rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos įgyvendinimo priežiūros komisiją:

Pirmininkas – Algirdas Vrubliauskas, Alytaus rajono savivaldybės meras.

Nariai:

Danielius Jakubavičius, Alytaus rajono savivaldybės tarybos narys;

Raimundas Markauskas, Alytaus rajono savivaldybės tarybos narys;

Gintautas Radžiukynas, Alytaus rajono savivaldybės tarybos narys, Ekonomikos ir biudžeto komiteto pirmininkas;

Irma Kašėtienė, Daugų seniūnė;

Almantas Padimanskas, Teisės ir vidaus administravimo skyriaus vyr. specialistas;

Rūta Baliukonienė, Finansų ir investicijų skyriaus vedėja.

4. Patvirtinti Alytaus rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos įgyvendinimo priežiūros komisijos darbo reglamentą (2 priedas).

5. Įpareigoti Alytaus rajono savivaldybės administracijos direktorių  paskirti už Programos įgyvendinimo administratoriaus veiklos priežiūrą ir kontrolę atsakingą asmenį.

6. Pripažinti netekusiu galios Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2013 m. birželio 14 d. sprendimą Nr. K-188 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos patvirtinimo ir administratoriaus skyrimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                             Algirdas Vrubliauskas

 

 

 

PATVIRTINTA

Alytaus rajono savivaldybės tarybos

2021 m. vasario 11 d.

sprendimu Nr. K-4

1 priedas

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Alytaus rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos (toliau – Programa) paskirtis – atkurti ar pagerinti Alytaus rajone esančių daugiabučių namų technines ir energines normatyvines savybes, siekiant išlaikyti esminių statinio reikalavimų visumą, sumažinti šiluminės energijos sąnaudas ir racionaliai naudoti energinius išteklius, sumažinti gyventojų išlaidas šildymui ir pagerinti aplinkos ir gyvenimo kokybę.

2. Programa parengta Alytaus rajono savivaldybei vykdant Lietuvos Respublikos statybos įstatymo, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytą statinių naudojimo priežiūros atlikimo funkciją bei įgyvendinant vieną iš Lietuvos būsto strategijos tikslų – užtikrinti efektyvų esamo būsto naudojimą, priežiūrą, atnaujinimą (modernizavimą), racionalų energijos išteklių naudojimą, taip pat vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR 2.01.02:2016 „Pastatų energinio naudingumo projektavimas ir sertifikavimas“, Statybos techniniu reglamentu STR 2.01.01(6):2008 „Esminis statinio reikalavimas „Energijos taupymas ir šilumos išsaugojimas“ ir Statybos techniniu reglamentu STR 1.07.03:2017 „Statinių techninės ir naudojimo priežiūros tvarka. Naujų nekilnojamojo turto kadastro objektų formavimo tvarka“.

3. Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos iniciatyva dėl daugiabučių namų Lietuvos Respublikos savivaldybėse energijos taupymo priemonių įgyvendinimo, Alytaus rajono savivaldybės daugiabučių gyvenamųjų namų gyventojų iniciatyva, parengtais energinio efektyvumo didinimo investicijų planais bei investicijų planų rengėjų parengtomis pastatus ir jų energinio efektyvumo didinimo priemonių įgyvendinimą apibendrinančiomis ataskaitomis, kurios yra neatskiriama šios Programos dalis.

 

II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

4. Alytaus rajono savivaldybės statinių naudotojų sąraše įrašyti 167 daugiabučiai namai, iš kurių 135 administruoja patys būsto savininkai, įsteigę daugiabučių namų savininkų bendrijas ar sudarę jungtinės veiklos sutartis, 32 namus administruoja Alytaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas administratorius. Dauguma pastatų yra daugiaaukščiai, dominuoja plytų ir blokų mūro konstrukcijų namai. Daugiausia daugiabučių namų Alytaus rajone statyti iki 1993 metų. Kaip ir daugelyje kitų tuo pačiu metu statytų pastatų Lietuvoje, namai buvo pastatyti pagal žemus energinio efektyvumo standartus ir laikui bėgant jų būklė dėl nepakankamos techninės priežiūros vis prastėjo. Vidutinis buto plotas yra apie 53 m².

5. Sovietmečiu ir iš karto po Nepriklausomybės atgavimo buvusios santykinai žemos šilumos kainos, valstybės mokesčių politika (mokestinės lengvatos nepasiturintiems gyventojams) neskatino gyventojų taupyti energijos. Gyventojai neturi efektyvaus energijos vartojimo patirties ir dėl nepakankamų ar nenuolatinių pajamų iki šiol retai savarankiškai investuodavo į energijos taupymo priemones savo būstuose.

6. Energinio efektyvumo didinimo priemonių įgyvendinimas daugiabučiuose namuose, kuriuose tokios priemonės buvo įgyvendintos, parodė, kad po jų įgyvendinimo sutaupoma apie 50 proc. energijos, lyginant su energijos sąnaudomis iki šių priemonių įgyvendinimo, o sutaupytos lėšos dėl sumažėjusių šildymo išlaidų dažniausiai nukreipiamos investicijoms.

7. Toliau sparčiai brangstant energijos ištekliams, racionalaus energijos vartojimo problema Alytaus rajono daugiabučiuose pastatuose tampa ypač opi, todėl Alytaus rajono savivaldybės iniciatyva buvo pradėta rengti ši Programa, skirta sumažinti šiluminės energijos sąnaudas daugiabučiams namams. Šios Programos įgyvendinimas sudarys prielaidas spręsti gyventojų socialines problemas, mažinant jų sąskaitų už energinius resursus dydį, užtikrinti esminių statinio reikalavimų visumos išlaikymą daugiabučiuose namuose, gerinti vidaus patalpų temperatūrinio režimo sąlygas, skatinti būsto savininkus racionaliai vartoti energiją, taip pat prisidėti prie klimato taršos mažinimo bei aplinkos tausojimo šalies mastu, gerinti pastatų techninę būklę ir estetinį miesto vaizdą, didinti nekilnojamojo turto vertę ir likvidumą.

8. Daugiabučiai namai neatitinka Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir Statybos techniniame reglamente STR 1.07.03:2017 „Statinių techninės ir naudojimo priežiūros tvarka. Naujų nekilnojamojo turto kadastro objektų formavimo tvarka“ nustatytų esminių reikalavimų visumos (dažniausiai pasitaikančios problemos yra dėl nepakankamos priežiūros ir klimatinio poveikio pažeistos atitvarų konstrukcijos, per kurias patiriami dideli šilumos nuostoliai: plytų mūro sienos vietomis ištrupėjusios, įskilusios, siūlės daugelyje vietų įskilusios; gelžbetonių panelių sienose matosi įtrūkimai, kai kur nuskilęs išorinis tinkas; pradeda irti piliastrų apdailos plytų mūras; balkonų g/b pado apsauginis sluoksnis ištrupėjęs, armatūra pažeista korozijos; stogas papildomai neapšiltintas, daugelyje vietų danga susiraukšlėjusi, kai kur susidariusios pūslės, vietomis bituminės dangos sluoksniai atlipę vienas nuo kito, nėra tinkamai įrengtas stogo parapeto nuolydis, vietomis blogai pritvirtinta skardos parapetų danga; dalis langų mediniai, suporinti, nesandarūs, senų langų kamša tarp sienos ir staktos nepakankama, langai prapučiami vėjo; cokolio tinkas vietomis tinko sluoksnyje įtrūkęs, siūlės sutrūkinėjusios; nuogrindos vietomis suskilinėjusios arba vietomis jų nėra įrengta; šildymo sistema išbalansuota, vamzdynai nepakeisti, izoliacija sena, neizoliuoti; elektros stovų magistraliniai kabeliai seni, nekeisti; kanalizacijos vamzdžiai nekeisti, sujungimai nesandarūs ir kt.).

 

III. PROGRAMOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

9. Programos įgyvendinimo tikslai:

9.1. sumažinti daug energijos vartojančiuose Alytaus rajono daugiabučiuose namuose suvartojamos šiluminės energijos sąnaudas, pasiekiant ne mažesnę kaip C daugiabučių namų energinio naudingumo klasę;

9.2. sumažinti daugiabių namų gyventojų patiriamas išlaidas už suvartotą šiluminę energiją;

9.3. pagerinti gyventojų gyvenimo kokybę bei komforto sąlygas;

9.4. užtikrinti, kad daugiabučiai namai atitiktų teisės aktuose numatytų esminių statinio reikalavimų visumą ir kad naudojamos šiluminės energijos kiekis, atsižvelgiant į vietovės klimato sąlygas ir gyventojų poreikius, nebūtų didesnis už reikiamą. Taip pat tikrinti pastatų konstrukcinių elementų stabilumą bei gyventojų ir visuomenės saugumą;

9.5. užtikrinti racionalų energijos išteklių naudojimą ir sumažinti išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.

10. Programos uždaviniai:

10.1. atlikti Alytaus rajono daugiabučiuose namuose statybos darbus, kurie yra būtini siekiant užtikrinti šių namų atitik teisės aktuose nustatytų privalomųjų (esminių) statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimų visumai;

10.2. užtikrinti, kad būtų įdiegtos visos priemonės, reikalingos siekiant efektyvinti šilumos tiekimo sistemos darbą ir užtikrinančios mažiausią galimą suvartojamą šilumos kiekį įgyvendinus Programą.

 

IV. PRIEMONĖS, NUMATOMOS ĮGYVENDINTI DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE

 

11. Siekiant gerinti gyvenamąją aplinką, mažinti energinių išteklių sąnaudas ir užtikrinti daugiabučių namų atitiktį esminiams statinio reikalavimams, savivaldybės atrinktuose Alytaus rajono daugiabučiuose namuose numatoma įgyvendinti energinį efektyvumą didinančias priemones (žr. 1 lentelę), būtinas statinių naudojimo ir priežiūros esminiams reikalavimams užtikrinti ir leisiančias sumažinti bendras visų daugiabučių namų energijos sąnaudas ne mažiau kaip 40 %, ir juose pasiekti ne mažesnę kaip C energinio naudingumo klasę, taip pat užtikrinti valstybės teikiamą paramą.

 

1 Lentelė. Valstybės remiamos daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) priemonės

I.

ENERGINĮ EFEKTYVUMĄ DIDINANČIOS PRIEMONĖS

1.

Šildymo ir karšto vandens sistemų kapitalinis remontas ar rekonstravimas:

 

 

1.1.

šilumos punkto ar katilinės (individualių katilų) ir karšto vandens ruošimo įrenginių keitimas ar rekonstravimas;

1.2.

stovų balansinių ventilių įrengimas;

1.3.

vamzdynų šiluminės izoliacijos pagerinimas;

1.4.

šildymo vamzdynų ir prietaisų keitimas;

1.5.

individualios šilumos apskaitos, daliklių ir termostatinių ventilių įrengimas butuose;

1.6.

karšto vandens sistemos vamzdynų ir įrenginių keitimas ar pertvarkymas;

1.7.

vėdinimo sistemos keitimas ar pertvarkymas.

2.

Langų ir lauko durų keitimas:

2.1.

langų keitimas;

2.2.

lauko durų keitimas.

3.

Stogo šiltinimas, įskaitant naujo šlaitinio stogo įrengimą (išskyrus patalpų pastogėje įrengimą).

4.

Balkonų (lodžijų) įstiklinimas pagal vieną projektą.

5.

Fasadinių sienų šiltinimas.

6.

Rūsio perdangos šiltinimas.

7.

Cokolio šiltinimas.

8.

Alternatyvios energijos šaltinių (saulės, vėjo ir panašiai) įrangos įrengimas.

II.

KITOS ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PRIEMONĖS

9.

Kitų pastato bendrojo naudojimo inžinerinių sistemų (nuotekų sistemos, elektros instaliacijos, priešgaisrinės saugos įrenginių, geriamojo vandens vamzdynų ir įrenginių) keitimas ar pertvarkymas.

 

V. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

 

12. Programa įgyvendinama dviem etapais. Detalų kiekvieno etapo įgyvendinimo planą rengia ir jo įgyvendinimą organizuoja Programos įgyvendinimo administratorius. Pirmojo etapo įgyvendinimas skirtas parengiamiesiems investicijų planų įgyvendinimo darbams atlikti (investicijų planų aptarimui su būsto savininkais, galimoms investicijų planų korekcijoms, finansavimo užtikrinimui, reikalingų paslaugų ir darbų pirkimams).

13. Antrasis Programos įgyvendinimo etapas apima rangos darbų įgyvendinimą pagal patvirtintus investicijų projektus.

14. Savivaldybės administracija koordinuoja visos Programos įgyvendinimą. 

15. Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojai (daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrija, bendrojo naudojimo objektų valdymui sudarytos jungtinės veiklos sutartimi įgaliotas asmuo, pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.84 straipsnio nuostatas paskirtas bendrojo naudojimo objektų administratorius) (toliau – Programos vykdytojai) atlieka visus veiksmus, susijusius su Programos įgyvendinimu.

16. Savivaldybės paskirtas Programos įgyvendinimo administratorius atlieka visus veiksmus, susijusius su Programos įgyvendinimu: organizuoja investicijų planų parengimą; skolinasi lėšas iš kredito įstaigų; naudodamasis Centrinės perkančiosios organizacijos parengtu elektroniniu katalogu organizuoja techninio darbo projekto rengimo paslaugų, rangos darbų statybos techninės priežiūros paslaugų pirkimus, organizuoja ir prižiūri statybos darbų atlikimą ir užtikrina jų įgyvendinimo kokybę.

17. Įgyvendinant pirmąjį Programos įgyvendinimo etapą, Programos administratorius išsamiai informuoja būsto savininkus apie Programą, būsto savininkams nusprendus įgyvendinti papildomas energinio efektyvumo didinimo priemones, neįtrauktas į investicijų planus, organizuoja šių investicijų planų pakeitimą, nebloginant planuojamų pasiekti energinio efektyvumo rezultatų.

18. Įgyvendinant antrąjį Programos įgyvendinimo etapą, Programos administratorius pagal patvirtintą Programos įgyvendinimo grafiką organizuoja ir atlieka investicijų planų įgyvendinimą.

19. Savivaldybės administracija koordinuoja Programos įgyvendinimo administratoriaus vykdomą veiklą. Tuo atveju, jei gaunama informacija iš Programos finansavimą suteikusių bankų ar kitų finansų įstaigų, kad Programos įgyvendinimo administratorius nevykdo ar netinkamai vykdo savo įsipareigojimus pagal kredito sutartis, Savivaldybės administracija nedelsiant imasi veiksmų užtikrinti, kad Programos įgyvendinimo administratorius laikytųsi įsipareigojimų.

 

VI. PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

20. Programai įgyvendinti numatoma teisės aktų nustatyta tvarka gauti finansavimą iš Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos, Klimato kaitos specialiosios programos ir kitų teisėtų šaltinių:

20.1. Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programoje numatytomis lėšomis galėtų būti teikiamas lengvatinis kreditas penkerius metus nuo pirmosios kredito dalies išmokėjimo už atliktus statybos rangos darbus dienos apmokant šio kredito bendrų metinių palūkanų dalį, viršijančią 3 procentus, jeigu kredito metinės palūkanos viršija 3 procentus.

20.2. Valstybės parama teikiama 100 procentų Atnaujinimo (modernizavimo) projektui (įskaitant Investicijų planą, techninio darbo projekto parengimą ir ekspertizę, pastato energinio naudingumo sertifikato, parengto ir išduoto prieš atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimą, pastato energinio naudingumo sertifikato, parengto ir išduoto po atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo, parengimo, techninės (projektavimo) užduoties, topografinio plano parengimo, prisijungimo sąlygų, specialiųjų reikalavimų gavimo, statybą leidžiančio dokumento išdavimo išlaidas) parengti, statybos techninei priežiūrai vykdyti, atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimui administruoti.

20.3. Valstybės parama, tenkanti Programos priede nurodytoms energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, teikiama pagal Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme numatytas teikimo sąlygas ir tvarką.

20.4. 100 % apmokamos investicijų padengimo įmokos nepasiturintiems gyventojams, turintiems teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą.

20.5. 10 procentų papildoma kompensacija įgyvendinus projektą teikiama daugiabučiame name įrengus atskirą ar modernizavus esamą neautomatizuotą šilumos punktą ir įrengus balansinius ventilius ant stovų, pertvarkius ar pakeitus šildymo sistemą (įskaitant šildymo sistemos balansavimo darbus), butuose ir kitose patalpose įrengiant individualios šilumos apskaitos prietaisus ar daliklių sistemą ir (ar) termostatinius ventilius.

20.6. 30 procentų papildoma subsidija įgyvendinus projektą teikiama Saulės energijos technologijų, šilumos siurblių ir šilumos saugyklų panaudojimas šilumos energijai gaminti, karštam vandeniui ruošti, ir (ar) elektros energijai gaminti atnaujintuose (modernizuotuose) daugiabučiuose namuose, neprijungtuose prie centralizuotos šildymo sistemos, siekiant nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo lygio. Papildoma subsidija teikiama vadovaujantis Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų saulės energijos technologijų, šilumos siurblių ir šilumos saugyklų panaudojimas šilumos energijai gaminti, karštam vandeniui ruošti ir (ar) elektros energijai gaminti atnaujintuose (modernizuotuose) daugiabučiuose namuose, neprijungtuose prie centralizuotos šildymo sistemos, siekiant nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo lygio, skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2020 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. 303 „Dėl Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų saulės energijos technologijų, šilumos siurblių ir šilumos saugyklų panaudojimas šilumos energijai gaminti, karštam vandeniui ruošti ir (ar) elektros energijai gaminti atnaujintuose (modernizuotuose) daugiabučiuose namuose, neprijungtuose prie centralizuotos šildymo sistemos, siekiant nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo lygio, skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

20.7. Esant galimybei, galėtų būti panaudojamos ir iš kitų piniginių šaltinių gautos lėšos.

21. Visų šiame skyriuje nurodytų finansavimo šaltinių parama Programai įgyvendinti skiriama vadovaujantis paramą reglamentuojančiais teisės aktais (Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu ir kitais teisės aktais).

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Programos įgyvendinimo stebėseną atlieka Alytaus rajono savivaldybės administracija.

 

 

PATVIRTINTA

Alytaus rajono savivaldybės tarybos

2021 m. vasario 11 d.

sprendimu Nr. K-4

2 priedas

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪROS KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I     SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Alytaus rajono energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos įgyvendinimo priežiūros komisijos darbo reglamentas (toliau – Darbo reglamentas) nustato Energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos (toliau – Programa) priežiūros komisijos (toliau – Komisija) darbo tvarką, funkcijas, teises, pareigas, darbo organizavimą, Komisijos posėdžių rengimą ir tvarką, sprendimų priėmimą.

2.   Komisija sudaryta Programos įgyvendinimui vertinti, prižiūrėti, tobulinti ir atnaujinimo (modernizavimo) plėtrai formuoti pasitelkiant suinteresuotas Savivaldybės institucijas ir suinteresuotus asmenis.

3.   Komisija yra kolegialus patariamasis organas. Komisijos sprendimai yra rekomendacinio pobūdžio.

4.   Komisija savo veikloje vadovaujasi Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213, Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725, Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir Darbo reglamentu.

5.   Komisija, priimdama sprendimus, laikosi kolegialumo, nešališkumo, teisingumo, konfidencialumo ir asmeninės atsakomybės principų.

6.   Komisiją sudaro Komisijos nariai (Komisijos pirmininkas ir kiti nariai – Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos atstovai).

7.   Komisijos raštvedybą tvarko ir organizacinį techninį darbą atlieka Savivaldybės administracija.

8.   Komisijos sudėtį tvirtina Savivaldybės taryba.

 

II   SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS IR TEISĖS

 

9.   Komisija atlieka šias funkcijas:

9.1.  Teikia siūlymus dėl Programos atitikties galiojantiems Lietuvos Respublikos teisės aktams.

9.2.  Vykdo kitas įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

10.    Komisijos nariai turi teises:

10.1.   Gauti iš Programos įgyvendinimo administratoriaus medžiagą, susijusią su Programos įgyvendinimu.

10.2.   Kviesti į komisijos posėdžius specialistus ir ekspertus, galinčius teikti išvadas svarstomais klausimais.

10.3.   Išklausyti svarstomais klausimais suinteresuotus asmenis.

10.4.   Pareikšti pastabas ir teikti pasiūlymus dėl svarstomo klausimo ir Komisijos posėdžių protokolinių sprendimų.

 

III   SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

11.    Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai, kurie vyksta pagal poreikį.

12.    Komisijos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių.

13.    Komisijos pirmininkas:

13.1.   Pirmininkauja Komisijos posėdžiams.

13.2.   Koordinuoja Komisijos darbą.

13.3.   Inicijuoja specialistų ir ekspertų, galinčių teikti išvadas svarstomais klausimais, pasitelkimą.

13.4.   Atstovauja Komisijai santykiuose su suinteresuotais fiziniais ir juridiniais asmenimis.

14.    Jei Komisijos pirmininkas posėdyje dalyvauti negali, atviru balsavimu pirmininkaujančiu išrenkamas kitas Komisijos narys.

15.    Komisijos narys turi teisę:

15.1.   Pareikšti pastabas ir teikti pasiūlymus dėl svarstomo klausimo ir posėdžio protokolinių sprendimų.

15.2.   Reikšti nuomonę ir siūlymus dėl Komisijos veiklos.

15.3.   Komisijos nariai prieš pradedant svarstyti darbotvarkės klausimus, taip pat dėl iškilusių klausimų posėdžio metu, kurie nereikalauja papildomos medžiagos pateikimo bei suinteresuotų asmenų pakvietimo, gali kreiptis į Komisijos pirmininką dėl papildomų klausimų įtraukimo į darbotvarkę.

16.    Komisijos narių pareigos:

16.1.   Komisijos nariai, įgyvendindami savo funkcijas, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos įstatymais ir teisės aktais, šiais nuostatais, Komisijos protokoliniais sprendimais.

16.2.   Privalo susipažinti prieš Komisijos posėdį su pateiktais dokumentais.

16.3.   Komisijos nariai privalo dalyvauti Komisijos posėdžiuose rengiant ir svarstant klausimus, balsuoti svarstomais klausimais.

16.4.   Jeigu Komisijos narys negali dalyvauti posėdžiuose, jis apie tai informuoja Komisijos pirmininką.

 

IV     SKYRIUS

KOMISIJOS POSĖDŽIAI

 

17.    Komisijos posėdžius šaukia Komisijos pirmininkas.

18.   Komisijos posėdžio darbotvarkės projektą sudaro ir posėdžio sekretorių skiria Komisijos pirmininkas.

19.    Darbotvarkės projektas, dokumentai ir medžiaga, susijusi su svarstomais klausimais, sprendimų projektai kiekvienam Komisijos nariui pateikiami elektroniniu paštu.

20.    Komisijos posėdžiai yra vieši.

21.    Komisijos posėdžio eigai fiksuoti gali būti naudojamos techninės priemonės.

22.    Komisijos posėdyje be balsavimo teisės gali dalyvauti kviestieji asmenys.

23.    Darbotvarkės klausimai svarstomi eilės tvarka, jeigu Komisijos pirmininko ar posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių siūlymu metu nenusprendžiama kitaip. Svarstomu darbotvarkės klausimu suteikiama teisė kalbėti visiems suinteresuotiems asmenims. Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys turi teisę pateikti klausimus kitiems posėdyje dalyvaujantiems asmenims, susijusiems su svarstomu klausimu.

24.    Komisijos pirmininkas turi teisę įspėti kalbėtoją arba nutraukti jo kalbėjimą, jeigu nukrypstama nuo svarstomo klausimo esmės.

25.    Komisijos posėdžio protokoliniai sprendimai yra teisėti, jeigu už jų projektus balsuoja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Šiuo atveju Komisijos pirmininkas neturi teisės susilaikyti nuo balsavimo.

26.    Komisijos posėdžiuose nariai balsuoja atviru balsavimu. Balsus skaičiuoja ir balsavimo rezultatus paskelbia posėdžio pirmininkas.

27.    Komisijos narys negali balsuoti svarstomu klausimu, jeigu jis yra asmeniškai suinteresuotas Komisijos sprendimo rezultatais bei priimamas rekomendacinio pobūdžio pasiūlymas gali turėti jam materialinę ar kitokią asmeninę naudą. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo.

28.    Jeigu Komisijos posėdžio metu dėl priimto sprendimo Komisijos narys (nariai) pareiškia atskirą nuomonę, ji įrašoma į posėdžio protokolą.

29.    Komisijos posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.

30.    Komisijos pirmininkas, nariai bei klausimo svarstyme dalyvaujantys asmenys turi teisę posėdžio metu prašyti, kad į posėdžio protokolą būtų įrašyta jų pateikta informacija svarstomu klausimu.

31.    Posėdžio protokolas turi būti surašytas ir pasirašytas ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo posėdžio dienos.

32.    Komisijos posėdžio rašytiniai protokolai saugojami vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos Respublikos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“.

 

V   SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33.    Komisija savo veiklą grindžia teisėtumo, teisingumo, įstatymo viršenybės, kolegialumo, nešališkumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, bendradarbiavimo, nepriklausomumo, viešumo ir kitais administravimo principais.

34.    Komisijos nariai už savo veiklą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

35.    Komisija atskaitinga Savivaldybės tarybai.

36.    Programos Komisijos darbo reglamentas gali būti keičiamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_________________________________________