VISAGINO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
DĖL VISAGINO SAVIVALDYBĖS PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. rugpjūčio 30 d. Nr. PV-E-315
Visaginas
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi ir Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 7.1 papunkčiu:
3. Pavedu Visagino savivaldybės administracijos Vidaus administravimo ir informacinių technologijų skyriui paskelbti šį potvarkį Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas savo pasirinkimu Visagino savivaldybės merui (Parko g. 14, 31140 Visaginas) Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka, arba Lietuvos administracinių ginčų komisijos Panevėžio apygardos skyriui (Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų administraciniam teismui (e.teismas.lt arba Žygimantų g. 2, 01102 Vilnius) arba atitinkamiems jo rūmams Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.
PATVIRTINTA
Visagino savivaldybės mero
2024 m. rugpjūčio 30 d. potvarkiu Nr. PV-E-315
VISAGINO SAVIVALDYBĖS PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Visagino savivaldybės priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašas (toliau – Aprašas) nustato priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius, kuriuos Visagino savivaldybės ikimokyklinio ugdymo mokyklos (toliau – Mokyklos) gali rinktis įgyvendindamos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintą Priešmokyklinio ugdymo programą (toliau – Programa).
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu ir kitais priešmokyklinį ugdymą reglamentuojančiais teisės aktais.
II SKYRIUS
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO FORMOS
4. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma – priešmokyklinio ugdymo grupė (toliau – Grupė), steigiama Mokyklose.
III SKYRIUS
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI
6. Grupės darbo / veiklos ypatumų visuma – ugdymo vieta, trukmė per darbo dieną, teikiamos paslaugos vaikui, mokytojų, dirbančių Grupėje, skaičius, ir kt. yra vadinama priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu (toliau – Modelis).
7. Pirmas modelis. Grupė, kurios veiklos trukmė 10,5 val. per darbo dieną.
Programą įgyvendina priešmokyklinio ugdymo mokytojas (-ai).
8. Antras modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė 10,5 val. per darbo dieną.
Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai grupėje yra daugiau priešmokyklinio amžiaus vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą. Grupė gali būti jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe (jungiami priešmokyklinio amžiaus vaikai su 3–5 metų vaikais). Tokia Grupė vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe. Programą įgyvendina priešmokyklinio ugdymo mokytojas (-ai).
Ugdymo procesą priešmokyklinio ugdymo mokytojas (-ai) diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams, vykdydamas priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programas.
9. Trečias modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė 10,5 val. per darbo dieną.
Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai grupėje yra daugiau ikimokyklinio amžiaus vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą. Grupė gali būti jungiama su priešmokyklinio ugdymo grupe (jungiami ikimokyklinio amžiaus vaikai su 5–6 metų vaikais). Tokia Grupė vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe. Programą įgyvendina ikimokyklinio ugdymo mokytojas (-ai).
Ugdymo procesą ikimokyklinio ugdymo mokytojas (-ai) diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams.
10. Ketvirtas modelis. Grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per darbo dieną.
Grupėje dirba vienas priešmokyklinio ugdymo mokytojas. Rekomenduojamas 160 dienų ugdomosios veiklos laikotarpis.
11. Penktas modelis. Įvairių fondų, projektų lėšomis gali būti steigiamos sezoninės, savaitinės, ne visos darbo savaitės ikimokyklinės ir (ar) priešmokyklinės Grupės.
Grupėje dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojas ir (ar) priešmokyklinio ugdymo mokytojas.
12. Nepriklausomai nuo Modelio:
12.1. ugdymo procesas yra vientisas procesas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai visą pagal Modelį nustatytą laiką;
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
13. Programa finansuojama iš valstybės biudžeto, vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, savivaldybės, rėmėjų ir kitomis lėšomis.
14. Mokyklų direktoriai informuoja ir konsultuoja asmenis apie priešmokyklinį ugdymą teikiančias Mokyklas, jose įgyvendinamus Modelius ir atsako už Modelių įgyvendinimą.