visagino savivaldybės taryba

 

sprendimas

DĖL VISAGINO NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ KONKURSO 

TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO 

 

2015 m. kovo 26 d. Nr. TS-45

Visaginas

 

 

Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785, 9.4 punktu ir Visagino savivaldybės mokinio krepšelio lėšų paskirstymo tvarkos aprašo, patvirtinto Visagino savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. TS-209 „Dėl Visagino savivaldybės mokinio krepšelio lėšų paskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 12.4.2 punktu,  n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti pridedamą Visagino neformaliojo vaikų švietimo programų konkurso tvarkos aprašą.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotoja,

atliekanti savivaldybės mero pareigas                                                                             Elena Čekienė


 

PATVIRTINTA

Visagino savivaldybės tarybos

2015 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. TS-45

 

 

VISAGINO NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ KONKURSO TVARKOS APRAŠAS 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Visagino neformaliojo vaikų švietimo programų konkurso (toliau – konkursas) tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato neformaliojo vaikų švietimo programų, finansuojamų savivaldybei atitinkamiems metams skirtomis mokinio krepšelio lėšomis, konkurso organizavimo, paraiškų vertinimo, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo už skirtas lėšas tvarką. 

2.  Konkurso tikslas – atrinkti neformaliojo vaikų ugdymo programas, skirtas ugdyti vaiko gyvenimo įgūdžius, asmenines, socialines ir kitas bendrąsias kompetencijas.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Gabių vaikų programų rėmimo kriterijų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. ISAK-2551, Vaikų ir jaunimo kultūrinio ugdymo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. ISAK-43, Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, kurios nauja redakcija priimta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695, bei Gabių ir talentingų vaikų paieškos, atpažinimo sistemos sukūrimo ir mokyklų šiems vaikams prieinamumo didinimo 2014–2016 metų veiksmų plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-38, aprašytas sąvokas.

 

IIKONKURSO ORGANIZAVIMAS

 

4. Programų konkursą organizuoja savivaldybės administracija. Informacija apie konkursą skelbiama Visagino savivaldybės administracijos interneto svetainėje www.visaginas.lt.

5. Konkursui teikiama paraiška turi atitikti bent vieną iš šių prioritetų:

5.1. gabių ir talentingų vaikų ugdymas;

5.2. papildomų dalykinių kompetencijų tam tikroje srityje suteikimas vaikui ir/ar jų plėtojimas;

5.3. mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), iškritusių iš švietimo sistemos vaikų integravimas į visuomeninį gyvenimą;

5.4. programos naujumas (naujos programos aprobavimas, siekiant nustatyti atitiktį vaikų poreikiams ir gyventojų lūkesčiams).

6. Paraiškas konkursui gali teikti savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklos, kiti švietimo teikėjai.

7. Paraiškos teikiamos Visagino savivaldybės administracijai iki einamųjų metų balandžio 15 d.

8. Paraiška teikiama pagal nustatytą formą (1 priedas), su parašais ir pareiškėjo antspaudu, 1 egzemplioriumi. Paraiška turi būti susegta, puslapiai sunumeruoti.

 

III. PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

9. Paraiškoms įvertinti sudaroma vertintojų grupė, kurios sudėtį tvirtina savivaldybės administracijos direktorius. Vertintojais gali būti skiriami asmenys, turintys ne mažesnę kaip 3 metų teorinę ir praktinę darbo patirtį švietimo, kultūros, meno, sporto ar vaikų užimtumo srityse.

10. Vertintojų grupė vertina pateiktas paraiškas užpildydami vertinimo formą (2 priedas) pagal joje numatytus vertinimo kriterijus ir atitiktį 5 punkte nustatytiems prioritetams. Siūlymai dėl paraiškų, surinkusių daugiausiai balų, finansavimo ir lėšų skyrimo teikiami savivaldybės administracijos direktoriui ne vėliau kaip iki gegužės 31 d.

 

IV. LĖŠŲ SKYRIMAS

 

11. Programos finansuojamos iš mokinio krepšelio lėšų.

12. Lėšos programoms finansuoti skiriamos darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms išlaidoms (soc. draudimui, ligos pašalpoms) kaip tikslinės lėšos nesuteikiant teisės jas naudoti kitiems nenumatytiems tikslams įgyvendinti.

13. Programų finansavimas vykdomas Visagino savivaldybės tarybai priėmus sprendimą dėl savivaldybės einamųjų metų biudžeto patikslinimo: mokinio krepšelio lėšų perskirstymo dėl neformaliojo vaikų švietimo programų finansavimo. Programos įgyvendinamos ir finansuojamos iki einamųjų kalendorinių metų pabaigos.

14. Programos finansavimui gauti vaikų neformaliojo švietimo teikėjas turi pateikti savivaldybės administracijai paraišką-leidimą. Skirtos lėšos pervedamos į nurodytą sąskaitą banke per 5 darbo dienas.

 

V. ATSISKAITYMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

15. Programų vykdytojai parengia dalykinę ataskaitą (3 priedas) ir iki kalendorinių metų pabaigos pateikia Visagino savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriui; biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintą formą pateikia Visagino savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui.

16. Nepanaudotas gautas lėšas neformaliojo vaikų švietimo teikėjas grąžina savivaldybės Finansų skyriui iki einamųjų kalendorinių metų pabaigos. 

17. Programų vykdytojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už programose dalyvaujančių vaikų saugumą, sveikatos priežiūrą, higienos sąlygas ir veiklos organizavimo kokybę bei skirtų lėšų tinkamą naudojimą.

18. Programų įgyvendinimo ir finansinę priežiūrą organizuoja Visagino savivaldybės administracijos direktorius.

 

 


Visagino neformaliojo vaikų švietimo programų konkurso tvarkos aprašo

1 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ KONKURSO PARAIŠKA

 

I. Informacija apie programos teikėją

 

1. Teikėjo pavadinimas

 

2. Informacija apie teikėją

 

Kodas

Adresas

Telefonas

Faksas

Elektroninis paštas

 

3. Informacija apie programos vykdytoją(-us)

 

Vardas ir pavardė

Pareigos, kvalifikacinė kategorija

Patirtis ir turimos kompetencijos, reikalingos programai vykdyti

Telefonas

Elektroninis paštas

 

II. Informacija apie programą

 

4. Programos pavadinimas

5. Programos idėja, paskirtis

6. Ugdymo kryptis (pažymėti)

¨ Muzika

¨ Dailė

¨ Šokis

¨ Teatras

¨ Sportas

¨ Techninė kūryba

¨ Turizmas ir kraštotyra

¨ Gamta, ekologija

¨ Informacinės technologijos

¨ Technologijos

¨ Medijos

¨ Etnokultūra

¨ Kalbos

¨ Pilietiškumas

¨ Kita (įrašyti)__________________________

7. Ugdymo pakraipa (nurodyti tikslesnę kryptį, atskleisdžiant programos specifiką (pvz., meno rūšis, sporto šaka ar kt.)

8. Atitiktis prioritetams (pažymėti)

¨ gabių ir talentingų vaikų ugdymas;

¨ papildomų dalykinių kompetencijų tam tikroje srityje suteikimas vaikui ir/ar jų plėtojimas;

¨ mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), iškritusių iš švietimo sistemos vaikų integravimas į visuomeninį gyvenimą;

¨ programos naujumas (naujos programos aprobavimas, siekiant nustyti atitiktį vaikų poreikiams ir gyventojų lūkesčiams).

9. Tikslas, uždaviniai

10. Turinys

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis – tema

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos kompetencijos

Trukmė (val.)

 

 

 

 

 

 

11. Bendra trukmė (val.)

12. Intensyvumas

Val. skaičius per savaitę____________

 

Savaičių skaičius____________

13. Numatomi programos rezultatai ir poveikis; ugdytinių skatinimas ir vertinimas

 

14. Ugtytinių amžius ar/ir klasė/grupė

15. Ugdytinių skaičius

16. Kita svarbi informacija apie dalyvius ___________________________________________

 

 

17. Turimos priemonės, įranga ir kiti ištekliai, reikalingi programai įgyvendinti

 

18. Lėšų poreikis programai vykdyti (eurais):

Darbo užmokesčiui _________________

Soc. draudimo įmokos________________

Iš viso_____________________________

 

 

 

Pateikimo data

_________________

 

Įstaigos vadovas

 

_________________ ____________________

(pareigos)                                                             (parašas)                                             (vardas ir pavardė)

A. V.

 

Programos vykdytojas

 

_________________ ____________________

(pareigos)                                                             (parašas)                                             (vardas ir pavardė)

 

Vyr. buhalteris

 

_________________ ____________________

(pareigos)                                                             (parašas)                                             (vardas ir pavardė)

 

 

______________________

 


Visagino neformaliojo vaikų švietimo programų konkurso tvarkos aprašo 2 priedas

 

VERTINIMO FORMA

 

Įstaigos pavadinimas______________________________________

 

Programos pavadinimas___________________________________

 

Vertinimas: 4 (keturi) balai – tikrai taip, 3 (trys) balai – taip, 2 (du) balai – nei taip, nei ne, 1 (vienas) – ne.

 

Kriterijus

Rodiklis

Apibūdinimas

Balai

Programos atitiktis prioritetams

Prioritetų, kuriuos atitinka programa, skaičius (ne mažiau kaip 1) (pažymėti)

 

·      gabių ir talentingų vaikų ugdymas;

·      papildomų dalykinių kompetencijų tam tikroje srityje suteikimas vaikui ir/ar jų plėtojimas;

·      mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), iškritusių iš švietimo sistemos vaikų integravimas į visuomeninį gyvenimą;

·      programos naujumas (naujos programos aprobavimas, siekiant nustyti atitiktį vaikų poreikiams ir gyventojų lūkesčiams).

 

Programos apimtis

Trukmė ir intensyvumas

Programos vykdymas nuoseklus, išsidėstymas laike logiškas; trukmė ir intensyvumas pakankamas pasiekti tiklą.

 

Programos paskirtis

Tikslas

Tikslas turi tiesiogines logiškas sąsajas su programos pavadinimu, uždaviniais ir jos turiniu bei pagrindine ugdoma kompetencija. Jis apibrėžia programos visumą ir nurodo jos vykdymo kryptį. Tikslas aiškus, iš esmės apibūdinantis programos visumą.

 

Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs ir tikslūs, nurodo trumpalaikį tikslo dalies įgyvendinimo rezultatą, įvardinti kaip ugdymosi rezultato apibūdinimas. Uždaviniai išdėstyti nuosekliai, atspindi programos koncepcijos realizavimo galimybes

 

Ugdymo turinys

Turinys

Nurodytos programos sudėtinės dalys (temos) ir apibūdinta jas atskleisianti veikla (-os). Turinio sudėtinės dalys siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas)

 

Kompetencijos

Yra įvardytos bendrosios ir dalykinės kompetencijos, derančios su veiklų temomis ir pobūdžiu

 

Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su neformaliojo ugdymo principais (informaciniai (teikiamieji ir atkuriamieji), praktiniai – operaciniai, kūrybiniai, netradiciniai ir t. t.)

 

Ugdytinių vaidmuo

Ugdytinių ypatybės; galimybės ugdytinių iniciatyvai

Aiškiai nurodyta, kokiai tikslinei grupei skiriama programa. Ugdytiniams numatyta galimybė daryti įtaką programos turiniui ir formai, atsiskleisti jų iniciatyvai

 

Pažangos vertinimas ir skatinimas

Pažangos skatinimas, vertinimas (įsivertinimas)

Aprašyta, kokiais būdais bus palaikoma ugdytinių motyvacija dalyvauti programoje ir siekti pažangos. Tai dera su pasirenkamojo vaikų ugdymo principais. Numatytas ugdytinių pažangos vertinimas, numatytas ir paaiškintas ugdytinių dalyvavimas įsivertinant

 

Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi ugdytinių pasiekimai bei įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti

 

Ištekliai ir įgyvendinimas

Ugdytojai

Turima patirtis ir kvalifikacija tinkama sėkmingai įgyvendinti  programą

 

Ugdymo aplinka

Priemonės ir ištekliai pakankami programai vykdyti

Lėšos

Teisingas lėšų poreikių apskaičiavimas

 

PASTABA. Mažiau nei 26 balais įvertinta paraiška atmestina.

 

Vertintojo išvada apie programos finansavimą/nefinansavimą, skirtiną lėšų sumą, kiti komentarai____________________________________________________________

 

Vertintojo vardas, pavardė, parašas ______________________________________________

______________________

 

 


Visagino neformaliojo vaikų švietimo programų konkurso tvarkos aprašo 3 priedas

 

 

DALYKINĖ ATASKAITA

__________________

(data)

 

Įstaigos pavadinimas

 

Programos pavadinimas

 

Skirtos lėšos

 

Programos vykdytojas vadovas

 

 

Programos dalyvių apibūdinimas  (skaičius, tikslinės grupės amžius, lytis, specialieji ugdymosi poreikiai ir pan.)

 

 

Programos įgyvendinimo aprašymas (privalumai, trūkumai, pasiekti rezultatai)

 

 

Programos tęstinumo galimybės

 

 

Įstaigos vadovas

 

_________________ ____________________

(pareigos)                                                             (parašas)                                             (vardas ir pavardė)

A. V.

 

Programos vykdytojas

 

_________________ ____________________

(pareigos)                                                             (parašas)                                             (vardas ir pavardė)

 

Vyr. buhalteris

 

_________________ ____________________

(pareigos)                                                             (parašas)                                             (vardas ir pavardė)

 

 

_________________