visagino savivaldybės taryba
sprendimas
DĖL VISAGINO NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ KONKURSO
TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2015 m. kovo 26 d. Nr. TS-45
Visaginas
Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785, 9.4 punktu ir Visagino savivaldybės mokinio krepšelio lėšų paskirstymo tvarkos aprašo, patvirtinto Visagino savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. TS-209 „Dėl Visagino savivaldybės mokinio krepšelio lėšų paskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 12.4.2 punktu, n u s p r e n d ž i a:
PATVIRTINTA
Visagino savivaldybės tarybos
2015 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. TS-45
VISAGINO NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ KONKURSO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Visagino neformaliojo vaikų švietimo programų konkurso (toliau – konkursas) tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato neformaliojo vaikų švietimo programų, finansuojamų savivaldybei atitinkamiems metams skirtomis mokinio krepšelio lėšomis, konkurso organizavimo, paraiškų vertinimo, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo už skirtas lėšas tvarką.
2. Konkurso tikslas – atrinkti neformaliojo vaikų ugdymo programas, skirtas ugdyti vaiko gyvenimo įgūdžius, asmenines, socialines ir kitas bendrąsias kompetencijas.
3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Gabių vaikų programų rėmimo kriterijų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. ISAK-2551, Vaikų ir jaunimo kultūrinio ugdymo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. ISAK-43, Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, kurios nauja redakcija priimta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695, bei Gabių ir talentingų vaikų paieškos, atpažinimo sistemos sukūrimo ir mokyklų šiems vaikams prieinamumo didinimo 2014–2016 metų veiksmų plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-38, aprašytas sąvokas.
II. KONKURSO ORGANIZAVIMAS
4. Programų konkursą organizuoja savivaldybės administracija. Informacija apie konkursą skelbiama Visagino savivaldybės administracijos interneto svetainėje www.visaginas.lt.
5. Konkursui teikiama paraiška turi atitikti bent vieną iš šių prioritetų:
5.3. mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), iškritusių iš švietimo sistemos vaikų integravimas į visuomeninį gyvenimą;
6. Paraiškas konkursui gali teikti savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklos, kiti švietimo teikėjai.
III. PARAIŠKŲ VERTINIMAS
9. Paraiškoms įvertinti sudaroma vertintojų grupė, kurios sudėtį tvirtina savivaldybės administracijos direktorius. Vertintojais gali būti skiriami asmenys, turintys ne mažesnę kaip 3 metų teorinę ir praktinę darbo patirtį švietimo, kultūros, meno, sporto ar vaikų užimtumo srityse.
10. Vertintojų grupė vertina pateiktas paraiškas užpildydami vertinimo formą (2 priedas) pagal joje numatytus vertinimo kriterijus ir atitiktį 5 punkte nustatytiems prioritetams. Siūlymai dėl paraiškų, surinkusių daugiausiai balų, finansavimo ir lėšų skyrimo teikiami savivaldybės administracijos direktoriui ne vėliau kaip iki gegužės 31 d.
IV. LĖŠŲ SKYRIMAS
12. Lėšos programoms finansuoti skiriamos darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms išlaidoms (soc. draudimui, ligos pašalpoms) kaip tikslinės lėšos nesuteikiant teisės jas naudoti kitiems nenumatytiems tikslams įgyvendinti.
13. Programų finansavimas vykdomas Visagino savivaldybės tarybai priėmus sprendimą dėl savivaldybės einamųjų metų biudžeto patikslinimo: mokinio krepšelio lėšų perskirstymo dėl neformaliojo vaikų švietimo programų finansavimo. Programos įgyvendinamos ir finansuojamos iki einamųjų kalendorinių metų pabaigos.
V. ATSISKAITYMAS IR ATSKAITOMYBĖ
15. Programų vykdytojai parengia dalykinę ataskaitą (3 priedas) ir iki kalendorinių metų pabaigos pateikia Visagino savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriui; biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintą formą pateikia Visagino savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui.
16. Nepanaudotas gautas lėšas neformaliojo vaikų švietimo teikėjas grąžina savivaldybės Finansų skyriui iki einamųjų kalendorinių metų pabaigos.
17. Programų vykdytojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už programose dalyvaujančių vaikų saugumą, sveikatos priežiūrą, higienos sąlygas ir veiklos organizavimo kokybę bei skirtų lėšų tinkamą naudojimą.
Visagino neformaliojo vaikų švietimo programų konkurso tvarkos aprašo
1 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ KONKURSO PARAIŠKA
I. Informacija apie programos teikėją
1. Teikėjo pavadinimas |
2. Informacija apie teikėją |
|
Kodas |
|
Adresas |
|
Telefonas |
|
Faksas |
|
Elektroninis paštas |
3. Informacija apie programos vykdytoją(-us) |
|
Vardas ir pavardė |
|
Pareigos, kvalifikacinė kategorija |
|
Patirtis ir turimos kompetencijos, reikalingos programai vykdyti |
|
Telefonas |
|
Elektroninis paštas |
II. Informacija apie programą
4. Programos pavadinimas |
||||||
5. Programos idėja, paskirtis |
||||||
6. Ugdymo kryptis (pažymėti) |
||||||
¨ Muzika ¨ Dailė ¨ Šokis ¨ Teatras ¨ Sportas ¨ Techninė kūryba ¨ Turizmas ir kraštotyra ¨ Gamta, ekologija |
¨ Informacinės technologijos ¨ Technologijos ¨ Medijos ¨ Etnokultūra ¨ Kalbos ¨ Pilietiškumas ¨ Kita (įrašyti)__________________________ |
|||||
7. Ugdymo pakraipa (nurodyti tikslesnę kryptį, atskleisdžiant programos specifiką (pvz., meno rūšis, sporto šaka ar kt.) |
||||||
8. Atitiktis prioritetams (pažymėti) ¨ gabių ir talentingų vaikų ugdymas; ¨ papildomų dalykinių kompetencijų tam tikroje srityje suteikimas vaikui ir/ar jų plėtojimas; ¨ mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), iškritusių iš švietimo sistemos vaikų integravimas į visuomeninį gyvenimą; ¨ programos naujumas (naujos programos aprobavimas, siekiant nustyti atitiktį vaikų poreikiams ir gyventojų lūkesčiams). |
||||||
9. Tikslas, uždaviniai |
||||||
10. Turinys |
||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis – tema |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Bendra trukmė (val.) |
||||||
12. Intensyvumas |
||||||
Val. skaičius per savaitę____________
|
Savaičių skaičius____________ |
|||||
13. Numatomi programos rezultatai ir poveikis; ugdytinių skatinimas ir vertinimas |
||||||
14. Ugtytinių amžius ar/ir klasė/grupė |
15. Ugdytinių skaičius |
16. Kita svarbi informacija apie dalyvius ___________________________________________
|
17. Turimos priemonės, įranga ir kiti ištekliai, reikalingi programai įgyvendinti |
18. Lėšų poreikis programai vykdyti (eurais): Darbo užmokesčiui _________________ Soc. draudimo įmokos________________ Iš viso_____________________________
|
Pateikimo data
_________________
Įstaigos vadovas
_________________ ____________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
A. V.
Programos vykdytojas
_________________ ____________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
Vyr. buhalteris
_________________ ____________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________________
Visagino neformaliojo vaikų švietimo programų konkurso tvarkos aprašo 2 priedas
VERTINIMO FORMA
Įstaigos pavadinimas______________________________________
Programos pavadinimas___________________________________
Vertinimas: 4 (keturi) balai – tikrai taip, 3 (trys) balai – taip, 2 (du) balai – nei taip, nei ne, 1 (vienas) – ne.
Kriterijus |
Rodiklis |
Apibūdinimas |
Balai |
Programos atitiktis prioritetams |
Prioritetų, kuriuos atitinka programa, skaičius (ne mažiau kaip 1) (pažymėti)
|
· gabių ir talentingų vaikų ugdymas; · papildomų dalykinių kompetencijų tam tikroje srityje suteikimas vaikui ir/ar jų plėtojimas; · mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), iškritusių iš švietimo sistemos vaikų integravimas į visuomeninį gyvenimą; · programos naujumas (naujos programos aprobavimas, siekiant nustyti atitiktį vaikų poreikiams ir gyventojų lūkesčiams). |
|
Programos apimtis |
Trukmė ir intensyvumas |
Programos vykdymas nuoseklus, išsidėstymas laike logiškas; trukmė ir intensyvumas pakankamas pasiekti tiklą. |
|
Programos paskirtis |
Tikslas |
Tikslas turi tiesiogines logiškas sąsajas su programos pavadinimu, uždaviniais ir jos turiniu bei pagrindine ugdoma kompetencija. Jis apibrėžia programos visumą ir nurodo jos vykdymo kryptį. Tikslas aiškus, iš esmės apibūdinantis programos visumą. |
|
Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs ir tikslūs, nurodo trumpalaikį tikslo dalies įgyvendinimo rezultatą, įvardinti kaip ugdymosi rezultato apibūdinimas. Uždaviniai išdėstyti nuosekliai, atspindi programos koncepcijos realizavimo galimybes |
|
|
Ugdymo turinys |
Turinys |
Nurodytos programos sudėtinės dalys (temos) ir apibūdinta jas atskleisianti veikla (-os). Turinio sudėtinės dalys siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas) |
|
Kompetencijos |
Yra įvardytos bendrosios ir dalykinės kompetencijos, derančios su veiklų temomis ir pobūdžiu |
|
|
Metodai |
Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su neformaliojo ugdymo principais (informaciniai (teikiamieji ir atkuriamieji), praktiniai – operaciniai, kūrybiniai, netradiciniai ir t. t.) |
|
|
Ugdytinių vaidmuo |
Ugdytinių ypatybės; galimybės ugdytinių iniciatyvai |
Aiškiai nurodyta, kokiai tikslinei grupei skiriama programa. Ugdytiniams numatyta galimybė daryti įtaką programos turiniui ir formai, atsiskleisti jų iniciatyvai |
|
Pažangos vertinimas ir skatinimas |
Pažangos skatinimas, vertinimas (įsivertinimas) |
Aprašyta, kokiais būdais bus palaikoma ugdytinių motyvacija dalyvauti programoje ir siekti pažangos. Tai dera su pasirenkamojo vaikų ugdymo principais. Numatytas ugdytinių pažangos vertinimas, numatytas ir paaiškintas ugdytinių dalyvavimas įsivertinant |
|
Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi ugdytinių pasiekimai bei įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti |
|
|
Ištekliai ir įgyvendinimas |
Ugdytojai |
Turima patirtis ir kvalifikacija tinkama sėkmingai įgyvendinti programą |
|
Ugdymo aplinka |
Priemonės ir ištekliai pakankami programai vykdyti |
||
Lėšos |
Teisingas lėšų poreikių apskaičiavimas |
|
PASTABA. Mažiau nei 26 balais įvertinta paraiška atmestina.
Vertintojo išvada apie programos finansavimą/nefinansavimą, skirtiną lėšų sumą, kiti komentarai____________________________________________________________
Vertintojo vardas, pavardė, parašas ______________________________________________
______________________
Visagino neformaliojo vaikų švietimo programų konkurso tvarkos aprašo 3 priedas
DALYKINĖ ATASKAITA
__________________
(data)
Įstaigos pavadinimas |
|
Programos pavadinimas |
|
Skirtos lėšos |
|
Programos vykdytojas vadovas |
|
Programos dalyvių apibūdinimas (skaičius, tikslinės grupės amžius, lytis, specialieji ugdymosi poreikiai ir pan.) |
|
Programos įgyvendinimo aprašymas (privalumai, trūkumai, pasiekti rezultatai) |
|
Programos tęstinumo galimybės |
|
Įstaigos vadovas
_________________ ____________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
A. V.
Programos vykdytojas
_________________ ____________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
Vyr. buhalteris
_________________ ____________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
_________________