LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL viešai prieinamų įkrovimo prieigų pritaikymo naudotis visoms visuomenės grupėms ir asmenims REIKALAVIMŲ APRAŠO patvirtinimo
2025 m. kovo 13 d. Nr. 3-101/D1-26
Vilnius
t v i r t i n a m e Viešai prieinamų įkrovimo prieigų pritaikymo naudotis visoms visuomenės grupėms ir asmenims reikalavimų aprašą (pridedama).
patvirtinta
lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2025 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. 3-101/D1-26
Viešai prieinamų įkrovimo prieigų pritaikymo naudotis visoms visuomenės grupėms ir asmenims REIKALAVIMŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešai prieinamų įkrovimo prieigų pritaikymo naudotis visoms visuomenės grupėms ir asmenims reikalavimų aprašas (toliau – Aprašas) nustato viešai prieinamų įkrovimo prieigų (toliau – įkrovimo prieigos) pritaikymo jomis naudotis visoms visuomenės grupėms ir asmenims, įskaitant asmenis su negalia, turinčius ilgalaikių fizinių, psichikos, intelekto ar jutimo sutrikimų, ir asmenis, turinčius kitų funkcinių sutrikimų, pavyzdžiui, vyresnio amžiaus asmenis, besilaukiančias moteris, laikinų sutrikimų turinčius asmenis, (toliau – naudotojai) reikalavimus.
2. Aprašo tikslas – nustatyti bendrus minimalius įkrovimo prieigų pritaikymo reikalavimus, sudarančius galimybes naudotojams plačiau ir patogiau naudotis įkrovimo infrastruktūra, ir taip didinti elektromobilių naudojimo patrauklumą, siekti elektromobilumo plėtros tikslų.
3. Įkrovimo prieigų operatoriai, siekdami pritaikyti įkrovimo prieigas naudotojams Lietuvoje, turi vadovautis Aprašu, Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, privalomaisiais normatyviniais statybos techniniais dokumentais, normatyviniais statinio saugos ir paskirties dokumentais, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, o nuo 2025 m. birželio 28 d. ir Lietuvos Respublikos gaminių ir paslaugų prieinamumo reikalavimų įstatymu, tarptautiniais standartais ISO 21542:2021 „Pastatų statyba. Apstatytosios aplinkos prieinamumas ir tinkamumas naudoti“, ISO 23599:2019 „Pagalbinės priemonės neregiams ir silpnaregiams. Taktiliniai vaikščiojamojo paviršiaus indikatoriai“ ir standartu LST EN 301 549 V2.1.2 „IRT produktų ir paslaugų prieinamumo reikalavimai“.
4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžiamos 2023 m. rugsėjo 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2023/1804 dėl alternatyviųjų degalų infrastruktūros diegimo, kuriuo panaikinama Direktyva 2014/94/ES, Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatyme, Statybos įstatyme.
5. Aprašas parengtas vadovaujantis Tvaraus transporto forumo darbo grupės parengtu viešai prieinamos įkrovimo infrastruktūros prieinamumo gairių projektu. Jame pateikiamomis rekomendacijomis, įvertinus Europos Sąjungos (toliau – ES) teisės aktų reikalavimus, techninius parametrus ir išnagrinėtą užsienio šalių gerąją praktiką, siekiama užtikrinti, kad viešai prieinama įkrovimo infrastruktūra ES būtų prieinama visiems naudotojams, taip pat siekiama kuo didesnės ES valstybių narių įkrovimo prieigų sąveikos (suderinamumo) platesnio prieinamumo srityje.
6. Aprašu įgyvendinamos Jungtinių Tautų asmenų su negalia teisių konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo nuostatos, pagal kurias imamasi atitinkamų priemonių, kad asmenys su negalia galėtų gyventi savarankiškai ir visapusiškai dalyvauti visose gyvenimo srityse, užtikrinant asmenims su negalia lygiai su kitais asmenimis fizinės aplinkos, transporto, informacijos ir ryšių, įskaitant informacijos ir ryšių technologijas bei sistemas, taip pat kitų visuomenei prieinamų objektų ar teikiamų paslaugų prieinamumą tiek miesto, tiek kaimo vietovėse.
II SKYRIUS
įkrovimo prieigų prieinamumO NAUDOTOJAMS užtikrinimo REIKALAVIMAI
7. Įkrovimo prieigos komponentų aukščiai:
7.1. Visų įkrovimui skirtų komponentų, įskaitant įkrovimo stotelės kištukinį lizdą, mokėjimo terminalą, ekraną ir (arba) vaizdinę sąsają, aukštis turėtų būti pritaikytas įvairaus ūgio naudotojams.
7.2. Įkrovimo stotelės kištukinis lizdas ir įkrovimo kabelio jungties rankena turi būti įrengta 800–950 mm aukštyje, įkrovimo stotelės ekranas ir (ar) vaizdinė sąsaja – 800–1300 mm aukštyje (kur 800 mm – žemiausia galima apatinė dalis, 1300 mm – aukščiausia galima viršutinė dalis), mokėjimo terminalas – 800–1000 mm aukštyje.
7.3. Įkrovimo stotelė su tvirtinimo pagrindu, nepriklausomai, ar ji įrengiama šaligatvio lygyje ir prie jos patenkama nuo skirtingame aukščio lygyje esančios važiuojamosios dalies, ar įrengiama toje pačioje važiuojamojoje dalyje, turi neviršyti aukščio ribų reikalavimų, nustatytų Aprašo 7.2 papunktyje. Jeigu įrengiant įkrovimo stoteles ant šaligatvio nėra galimybės užtikrinti šių aukščio ribų reikalavimų, turi būti įrengiamos patekimo prie įkrovimo stotelės priemonės vadovaujantis Aprašo 14.3 papunkčiu.
8. Įkrovimo stotelės kabelio svoris, standumas ir ilgis:
8.1. Įkrovimo stotelės kabelis turi būti pritaikytas naudotis įvairaus fizinio pajėgumo naudotojams. Didelės galios (daugiau kaip 22 kW) įkrovimo stotelėse, siekiant sumažinti kabelių svorį, turi būti įrengti pakabinami įkrovimo kabeliai, kurie paskirsto svorį, arba įrengtos kabelių atramos, kurios sumažintų jų svorį, užtikrinant, kad nekiltų pavojaus už įkrovimo kabelių užkliūti, jie negulėtų ant žemės, šaligatvio ar važiuojamosios dalies. Rekomenduojama, kad įkrovimo stotelės kabelio svoris būtų ne daugiau kaip 3 kg.
8.2. Įkrovimo stotelės kabelio ilgis turi būti pakankamas, kad būtų galima pasiekti elektromobilių įkrovimo lizdų vietas, nepriklausomai nuo elektromobilių modelių ir matmenų. Rekomenduojama, kad įkrovimo stotelės kabelio ilgis neviršytų 7,5 m.
9. Įkrovimo stotelės kištukiniai lizdai, kabelių jungtys ir rankenos:
9.1. Įkrovimo stotelės kabelio jungties rankena turėtų būti neslystanti, patogi laikyti ir viena, ir dviem rankomis.
9.2. Įkrovimo stotelėse esantys kištukiniai lizdai turėtų būti aiškiai matomi, ant jų turėtų būti aiškiai nurodytas jungties tipas.
9.3. Kai įkrovimo stotelėje yra kištukinio lizdo dangtelis, turi būti sudarytos galimybės jį lengvai atidaryti ir įstatyti jungtį viena ranka.
10. Įkrovimo stotelių matomumas:
10.1. Įkrovimo stotelės, šalia jų esantys stulpeliai ir kiti apsaugos elementai turi būti suprojektuoti ir įrengti taip, kad vizualiai kontrastuotų su aplinka, būtų lengvai pastebimi net tamsiuoju paros metu ir (ar) nepalankiomis oro sąlygomis, pavyzdžiui, įrengiant tokius indikatorius kaip šviesa, apčiuopiami elementai ir skirtingi paviršiai aplink įkrovimo stotelę.
10.2. Rekomenduojama įkrovimo stoteles pažymėti dviem 8 cm pločio vizualiai stipriai kontrastuojančiomis ženklinimo juostomis 40–70 cm aukštyje ir 1,20–1,60 m aukštyje nuo paviršiaus dangos, o jei tai apsaugos stulpeliai (minimalus aukštis 90 cm) – bent viršutiniame trečdalyje.
11. Atsiskaitymo už įkrovimo paslaugas būdai:
11.1. Įkrovimo prieigose turi būti pasiūlyti universalūs ir patogūs atsiskaitymo už įkrovimo paslaugas būdai, t. y. turi būti įrengti elektroniniai mokėjimo terminalai ir prietaisai mokėjimo paslaugoms teikti: mokėjimo kortelių skaitytuvai, bekontaktę funkciją turintys prietaisai, galintys nuskaityti bent mokėjimo korteles, o įkrovimo prieigose, kurių atiduodamoji galia mažesnė kaip 50 kW, prietaisai, kurie naudoja interneto ryšį ir leidžia atlikti saugias mokėjimo operacijas, pavyzdžiui, prietaisai, generuojantys specialų greitojo atsako kodą.
11.2. Mokėjimo terminalai ir prietaisai mokėjimo paslaugoms teikti turi atitikti gaminių ir paslaugų prieinamumo kriterijus pagal galiojančius šios srities nacionalinius ir ES teisės aktus.
12. Kiti įkrovimo stotelės patogaus naudojimo ir saugumo reikalavimai:
12.1. Rekomenduojama įkrovimo stotelėje integruoti pagalbinių vaikščiojimo priemonių (pavyzdžiui, lazdų, ramentų) laikiklius, kad naudotojai galėtų atlaisvinti ranką (-as) ir pasinaudoti įkrovimo paslauga. Tokie laikikliai gali būti naudojami kaip kabelio ilgio pertekliaus laikymo sprendinys, padedantis naudotojams efektyviau valdyti nepakabintus kabelius.
12.2. Rekomenduojama įkrovimo stotelės apatinėje dalyje įrengti 300 mm nišą arba įdubimą asmenų su negalia vežimėliu besinaudojančio asmens pėdoms, kad jis galėtų priekiu priartėti kuo arčiau įkrovimo stotelės priekinės dalies.
12.3. Didelės galios (daugiau kaip 50 kW) įkrovimo stotelėje rekomenduojama įrengti uždengtą avarinį mygtuką, kad prireikus naudotojai galėtų sustabdyti įkrovimo procesą. Didelės galios įkrovimo stotelėje turėtų būti įdiegta įkrovimo stotelės automatinio atnaujinimo sistema, kad pašalinus visus aptiktus gedimus įkrovimo stotelė būtų automatiškai iš naujo suaktyvinta.
12.4. Rekomenduojama įrengti įkrovimo stotelę, kurioje įkrovimo kabelio jungties rankenos ir lizdai, ekranai, mygtukai, mokėjimo terminalai ir prietaisai būtų vienoje įkrovimo stotelės pusėje.
12.5. Saugumui užtikrinti įkrovimo stotelės, įrengiamos lauke arba atvirose vietose be sienų ar stogo, turi atitikti ne žemesnę kaip IP-54 atsparumo dulkėms ir drėgmei klasę.
13. Elektromobilio stovėjimo vietai, įkrovimo stotelės aplinkai ir saugumui taikomi techniniai ir kokybės reikalavimai:
13.1. Elektromobilio stovėjimo vietoje turi būti iš visų pusių palikta pakankamai vietos aplink elektromobilį išlipti (vairuotojo ir keleivio durims visiškai atidaryti), įlipti ir išlipti naudojant rampas arba keltuvus, judėjimo techninės pagalbos priemonėms iškelti ir (ar) įkelti, saugiam manevravimui aplink transporto priemonę ir netrukdomam keliui nuo elektromobilio iki įkrovimo stotelės (taip pat vežimėliui, skirtam asmeniui su negalia, apsisukti prie įkrovimo stotelės ir įkrovimo paslaugai įjungti ir (ar) išjungti).
13.2. Elektromobilio stovėjimo vietos įkrovimo prieigoje reikalavimai:
13.2.2. Iš vieno stovėjimo vietos šono palikta išlipimo aikštelė turi būti ne siauresnė kaip 1,5 m; jeigu elektromobilio stovėjimo vietos šone yra pėsčiųjų judėjimo trasa, atitinkanti išlipimo aikštelei keliamus reikalavimus, atskira išlipimo aikštelė gali būti neįrengiama.
13.2.3. 1,5 m pločio išlipimo aikštelė gali būti bendra dviem gretimoms elektromobilių stovėjimo vietoms.
13.2.4. 1,5 m pločio išlipimo aikštelėje turi būti pakankamai vietos asmeniui su negalia išlipti iš elektromobilio ir asmens su negalia judėjimo techninės pagalbos priemonei iškelti arba įkelti ir netrukdomam keliui bei apsisukti tarp elektromobilio ir įkrovimo stotelės; jei užtikrinamos šios sąlygos, įkrovimo stotelė gali būti įrengta išlipimo aikštelės zonoje.
13.2.5. Tarp elektromobilio ir įkrovimo stotelės turi būti ne mažesnė kaip 1,2 m (rekomenduojama 1,5 m) erdvė, kad asmens su negalia vežimėliu judančiam asmeniui būtų pakankamai vietos manevruoti ir privažiuoti prie įkrovimo stotelės bei transporto priemonės prijungimo vietos.
14. Įkrovimo stotelės įrengimo paviršiui taikomi reikalavimai:
14.1. Įkrovimo stotelės turėtų būti įrengtos ant lygaus, stabilaus ir nepasvirusio paviršiaus, turinčio tinkamą sukibimą, kad būtų užtikrintas saugumas ir patogus naudojimas. Paviršiai aplink įkrovimo stotelę turėtų padėti naudotojams orientuotis ir nurodyti kliūtis.
14.2. Turi būti užtikrinta, kad naudotojams nuo elektromobilio iki įkrovimo stotelės nereikėtų judėti slidžiu ar nelygiu paviršiumi, įrengiant tinkamą paviršiaus nuolydį ir vandens nutekėjimo įrenginius, rekomenduojama, kad paviršiaus sausos trinties koeficientas būtų nuo 35 iki 45 (PTV), o nuolydis – ne didesnis kaip 1:50.
14.3. Jei įmanoma, įkrovimo stotelės turi būti įrengtos tame pačiame lygyje, kaip ir važiuojamoji dalis, kad būtų lengviau jas pasiekti. Kai aukščio skirtumai neišvengiami, naudotojams turi būti įrengtos patekimo prie įkrovimo stotelių priemonės, pavyzdžiui, šaligatvio bortelių nuožulnos, laikantis galiojančių taisyklių, nustatytų normatyviniuose statybos techniniuose dokumentuose.
14.4. Rekomenduojama ne didesniu kaip 20 m atstumu nuo įkrovimo stotelės įrengti šaligatvių bortelių nuožulną neslidžiu paviršiumi, skirtą privažiuoti prie įkrovimo stotelės; nuožulnos plotis turėtų būti ne mažesnis kaip 1,2 m, nuolydis – ne didesnis kaip 1:12, išilginis nuolydis – ne didesnis kaip 3 proc., skersinis – ne didesnis kaip 2 proc.
14.6. Turi būti užtikrinta, kad patekimo prie įkrovimo stotelės neribotų ir netrukdytų ja naudotis įkrovimo prieigoje įrengti ratų atmušai, atitvarai, barjerai, kuoliukai, drenažo infrastruktūra ar borteliai. Aplink įkrovimo stotelę neturi būti kliūčių, trukdančių asmens su negalia vežimėliu judančiam asmeniui pasiekti įkrovimo stotelę ne iš toliau kaip 25 cm atstumo.
15. Galimybės naudotis kitais patogumais ir įkrovimo prieigos saugumas:
15.1. Naudotojų patogumui rekomenduojama įrengti nuo kritulių dengtas įkrovimo prieigas, taip pat įkrovimo prieigas šalia kitų viešai prieinamų vietų, kuriose sudarytos tinkamos galimybės atsisėsti, įrengti tualetai, galima įsigyti maisto ir gėrimų (pavyzdžiui, šalia parduotuvių, kavinių ar pan.). Įkrovimo prieiga turi būti sujungta prieinamu keliu, vedančiu prie įėjimo į toje pačioje vietoje esantį pastatą ar patalpas.
15.2. Rekomenduojama šalia įkrovimo stotelių įrengti apsaugos kameras. Jos turi būti matomos, kad būtų akivaizdu, jog teritorija, kurioje yra įkrovimo stotelė, saugoma ir prižiūrima.
15.3. Visą parą 7 dienas per savaitę įkrovimo prieigoje turi būti teikiama aptarnavimo pagalba naudotojams, pavyzdžiui, sugedus įrangai, pagalba turėtų būti pasiekiama telefonu, tekstu, balso komanda arba paspaudus pagalbos mygtuką, kai asmeniškai aptarnauti neįmanoma. Naudotojų aptarnavimo pagalbos numeris turi būti aiškiai nurodytas ant įkrovimo stotelės arba šalia jos.
15.4. Įvertinus tai, kad tarp naudotojų gali būti asmenų su negalia, kurie negalės savarankiškai pasinaudoti įkrovimo paslauga, automobilių stovėjimo aikštelėse, prie objektų, kuriuose teikiama iš anksto užsakoma pagalba asmenims su negalia ir riboto judumo asmenims (pavyzdžiui, prie autobusų, geležinkelio stočių, oro, vandens uostų), rekomenduojama teikti paslaugą, kuri leistų naudotojams prieš atvykstant užsisakyti pagalbą ir įkrovimo paslaugą.
15.5. Įkrovimo prieigos turėtų būti apšviestos, kad naudotojai galėtų saugiai orientuotis įkrovimo prieigos aplinkoje, naudotis įranga, patekti prie įkrovimo prieigų ir netoliese esančių pastatų.
15.6. Įkrovimo stotelės ekranas turi būti apšviestas ne mažiau kaip 500 liuksų (lx), o erdvė aplink įkrovimo stotelę – ne mažiau kaip 200 liuksų.
15.7. Įkrovimo stotelių operatoriai turi užtikrinti tinkamą elektromobilių įkrovimo infrastruktūros įrengimą, būklę ir funkcionalumą visą įkrovimo stotelių eksploatavimo laikotarpį vadovaudamiesi elektros įrenginių įrengimo, eksploatavimo techninės saugos, elektromagnetinio suderinamumo, elektrotechnikos gaminių saugos reikalavimais, nustatytais šios srities teisės aktuose, kad ši infrastruktūra nekeltų grėsmės įkrovimo prieigų naudotojams ir (ar) jų transporto priemonėms.
15.8. Rekomenduojama, kad įkrovimo prieigų vietos ir įkrovimui reikalingų priemonių komplekso įrengimas nepablogintų iki tol buvusios aplinkos matomumo ir prieinamumo.
16. Informacija ir (arba) duomenys apie įkrovimo prieigas ir naudotojo sąsajas:
16.1. Kontrastingos spalvos turi būti prioritetas vertinant naudotojų, turinčių regos ar skaitymo sutrikimų, poreikius, todėl įkrovimo stotelė turi būti apšviesta taip, kad visus valdiklius būtų galima atpažinti ir valdyti net ir tamsoje.
16.2. Ekrano šriftas turi būti atpažįstamas naudotojams, turintiems regos sutrikimų ir (ar) disleksiją, t. y. tarp įkrovimo stotelės ekrano šrifto raidžių turi būti baltos erdvės, kad raidės būtų įskaitomos. Taip pat rekomenduojama naudoti piktogramas ir vaizdines priemones.
16.3. Rekomenduojama sudaryti galimybę reguliuoti įkrovimo stotelės ekrano kampą, kad informacija būtų geriau įskaitoma, pavyzdžiui, sėdint asmens su negalia vežimėlyje, ir kad būtų sumažintas saulės atspindys. Rekomenduojama stacionarų ekraną pakreipti 55–70 laipsnių kampu nuo horizontalios padėties ir 0–20 laipsnių kampu į viršų nuo vertikalios plokštumos įkrovimo stotelės naudotojo link, kad informacija ekrane būtų įskaitoma iš taško, esančio 1 015 mm aukštyje nuo įkrovimo stotelės įrengiamo paviršiaus.
16.4. Rekomenduojamas jautresnis lietimui ekranas, įkrovimo stotelėje įrengti mygtukai ir valdikliai turi būti apčiuopiami ir vizualiai atskiriami ir tamsiuoju paros metu. Rekomenduojama įkrovimo stotelei valdyti pritaikyti ir garso išvestį.
16.5. Įkrovimo stotelės ekrane turi būti pateiktos aiškios ir paprastos instrukcijos apie kiekvieną įkrovimo proceso etapą ir galimybė pasirinkti lietuvių ir bent anglų kalbą.
16.6. Rekomenduojama įkrovimo parkuose, kuriuose yra kelios įkrovimo stotelės, sudaryti galimybę naudotojams peržiūrėti trumpą informacinį vaizdo įrašą, kaip naudotis įkrovimo prieiga, ką daryti iškilus problemai arba kaip elgtis, jei prireikia pagalbos. Toks informacinis vaizdo įrašas turėtų būti prieinamas ir įkrovimo prieigos operatoriaus interneto svetainėje, kad naudotojai galėtų jį peržiūrėti prieš pradėdami naudotis įkrovimo paslauga.
16.7. Siekiant, kad įkrovimo procesas būtų lengvesnis ir naudotojai galėtų lengviau pasinaudoti paslauga, rekomenduojama sudaryti galimybę naudotis mobiliosiomis programėlėmis, t. y. pasiūlyti prieigą prie informacijos prieš įkrovimo sesiją, jos metu ir po jos (pavyzdžiui, neišlipus iš elektromobilio ar negrįžus prie jo, stebėti įkrovimo seanso būseną ir valdyti įkrovimo procesą, atsiskaityti už įkrovimo paslaugą).
16.8. Mobilioji programėlė ir įkrovimo prieigos skaitmeninės paslaugos turi atitikti gaminių ir paslaugų prieinamumo kriterijus pagal galiojančius šios srities nacionalinius ir ES teisės aktus.
16.9. Įkrovimo metu naudotojams turi būti užtikrintas grįžtamasis ryšys iš įkrovimo stotelės apie įkrovimo proceso etapą (pavyzdžiui, jungties prijungimas įkrovimui, pasirengimas atjungti jungtį, mokėjimo patikrinimo ir įkrovimo užbaigimo patvirtinimas). Nepavykus įkrauti elektromobilio, turėtų būti pateikti aiškūs tolesnių veiksmų nurodymai (pavyzdžiui, kaip rasti kitą artimiausią prieinamą įkrovimo stotelę).
16.10. Grįžtamasis ryšys iš įkrovimo stotelės naudotojams turėtų būti nuosekliai pateikiamas šviesos nuorodomis užtikrinant jų matomumą net dienos šviesoje. Rekomenduojama naudoti tris skirtingas spalvas, žyminčias pagrindinius įkrovimo etapus: „veikia“, „įkrovimas baigtas“ ir „galima problema“, o įkrovimo etape – mirksinčią šviesą. Rekomenduojamos tokios skirtingų veikimo etapų spalvos: žalia rodo, kad prietaisas veikia; mėlyna – kad prietaisas naudojamas; raudona – kad prietaisas neveikia; mirksėjimas mėlyna spalva rodo, kad įkrovimas baigtas.
16.11. Siekiant, kad įkrovimo stotelės teikiama informacija būtų suvokiama daugiau nei viena jusle, rekomenduojama įrengti ir garsinius signalus, kurie papildytų vaizdinius signalus.
16.12. Informacija apie įkrovimo prieigas ir jų prieinamumą turi būti pateikiama taip, kad naudotojai galėtų pasirinkti tinkamą įkrovimo prieigą prieš pradėdami kelionę. Informacija apie įkrovimo prieigos vietą ir prieinamumą turi būti pateikiama įkrovimo operatorių programose, taip pat teikiama Viešai prieinamų įkrovimo prieigų informacinei sistemai pagal galiojančius šios srities nacionalinius ir ES teisės aktus.
17. Įkrovimo prieigų žymėjimas ir ženklinimas:
17.1. Kelio ženklinimas ir kelio ženklai turi būti aiškūs, matomi ir nuoseklūs, kad naudotojai lengviau rastų įkrovimo prieigas, nuo įvažiavimo į automobilių stovėjimo aikštelę iki įkrovimo prieigos taip pat turi būti įrengti nuoseklūs informaciniai ženklai, ypač kai automobilių stovėjimo aikštelėje yra kelios skirtingos zonos arba aukštai. Ženklai ir teikiama informacija turi būti įskaitomi tiek stovintiems, tiek sėdintiems naudotojams.
17.2. Įkrovimo prieigos ženkluose turėtų būti aiški ir išsami informacija apie įkrovimo paslaugą, apimanti duomenis, kokioms transporto priemonėms leidžiama naudotis įkrovimo prieiga, koks yra įkrovimo prieigos jungčių tipas, įkrovimo kaina ir mokėjimo būdai, kita svarbi informacija.
17.3. Įkrovimo prieigoje stovėjimo vieta turi būti aiškiai pažymėta ir ant kelio važiuojamosios dalies. Norint šias stovėjimo vietas atskirti nuo įprastų automobilių stovėjimo vietų, jos horizontaliuoju ženklinimu gali būti žymimos Kelių eismo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1950 „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“, nustatytu elektromobilio simboliu. Aplink įkrovimo prieigą esanti zona ir išlipimo aikštelė turi būti pažymėtos jas išskiriančiu ženklinimu.
18. Įkrovimo prieigų, pritaikytų naudotojams, skaičius:
18.1. Įkrovimo prieigų, pritaikytų naudotojams, skaičius turi būti toks pats, nepriklausomai nuo įkrovimo prieigų įrengimo vietos, t. y. ar įkrovimo prieigos įrengtos šalia valstybinės reikšmės kelių, ar savivaldybių teritorijose, ar miestų zonose.
19. Įkrovimo prieigoje, pritaikytoje naudotojams, taikoma vienoda įkrovimo paslaugos kainodara, pavyzdžiui, netaikomos išimtys dėl nemokamo parkavimo asmenims su negalia, jei toks mokestis yra sudėtinė įkrovimo paslaugos kaina. Ši informacija turi būti pateikta taip, kad naudotojai, prieš pradėdami įkrovimo seansą, būtų su ja susipažinę.
20. Elektromobilių indukcinio statinio belaidžio įkrovimo prieigoms, taip pat įkrovimo prieigoms, pritaikytoms robotizuotoms elektromobilių įkrovimo paslaugoms, ir įkrovimo prieigoms, įrengtoms ant apšvietimo stulpų, taikomi Apraše nustatyti reikalavimai, kiek tai suderinama su jų techniniais (kaip gaminio) parametrais, įrengimo ir įkrovimo paslaugos teikimo principais.
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
22. Apraše nustatyti reikalavimai netaikomi įkrovimo prieigoms, kurių įrengimo (taip pat perkėlimo ar pertvarkymo, pavyzdžiui, kai keičiama įkrovimo stotelė arba pertvarkoma įkrovimo prieigos įrengimo vieta) projektai teisės aktų nustatyta tvarka buvo parengti ir suderinti iki Aprašo patvirtinimo.