LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2023–2027 METŲ STRATEGINIO PLANO INTERVENCINĖS PRIEMONĖS „JAUNUOLYNŲ UGDYMASĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. liepos 27 d. Nr. 3D-499

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 2 ir 7 punktais, 4 straipsnio 1 dalimi, 8 straipsnio 1 dalimi, įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl Pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“ 3.1.1 papunktį ir atsižvelgdamas į Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano, patvirtinto 2022 m. lapkričio 21 d. Europos Komisijos sprendimu C(2022) 8272, nuostatas,

t v i r t i n u Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencinės priemonės „Jaunuolynų ugdymas“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                      Kęstutis Navickas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2023 m. liepos 27 d. įsakymu Nr. 3D-499

 

 

LIETUVOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2023–2027 METŲ STRATEGINIO PLANO INTERVENCINĖS PRIEMONĖS „JAUNUOLYNŲ UGDYMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencinės priemonės „Jaunuolynų ugdymas“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis:

1.1. 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. vasario 8 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2023/813;

1.2. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, su paskutiniais pakeitimas, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2020/972;

1.3. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/2116 dėl bendrosios žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1306/2013, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. birželio 16 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 2022/1408;

1.4. 2021 m. gruodžio 21 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2022/128, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2021/2116 taikymo taisyklės dėl mokėjimo agentūrų ir kitų įstaigų, finansų valdymo, sąskaitų patvirtinimo, patikrų, užstatų ir skaidrumo, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. balandžio 25 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2023/860;

1.5. kitais Europos Sąjungos teisės aktais, susijusiais su Reglamento (ES) 2021/2115 ir Reglamento (ES) 2021/2116 įgyvendinimu;

1.6. Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginiu planu, patvirtintu 2022 m. lapkričio 21 d. Europos Komisijos sprendimu C(2022) 8272 (toliau – Strateginis planas);

1.7. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“;

1.8. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. balandžio 5 d. nutarimu Nr. 218 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano įgyvendinimą, paskyrimo“;

1.9. Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-102 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės).

2. Taisyklės nustato paramos teikimo ir administravimo tvarką pagal Strateginio plano intervencinę priemonę „Jaunuolynų ugdymas (toliau – intervencinė priemonė). Taisyklės taikomos pareiškėjams, rengiantiems ir teikiantiems paramos paraiškas, paramos gavėjams, įgyvendinantiems projektus, kuriems skirta parama pagal intervencinę priemonę, taip pat institucijoms, atliekančioms paramos paraiškų administravimą, projektų įgyvendinimo priežiūrą. Paramos teikimo ir administravimo tvarka, kurios nereglamentuoja Taisyklės, nustatyta Administravimo taisyklėse.

 

II SKYRIUS

SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS

 

3. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

3.1. Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

3.2. ES – Europos Sąjunga.

3.3. EŽŪFKP – Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai.

3.4. Kaimo vietovė – viensėdis, kaimas, miestelis, miestas ar kita gyvenamoji vietovė, kurios gyventojų skaičius neviršija 6 tūkst.

3.5. Kontrolės laikotarpis – laikotarpis nuo galutinio mokėjimo prašymo pateikimo dienos iki galutinio paramos išmokėjimo dienos per kurį tikrinama, kaip paramos gavėjas laikosi paramos paraiškoje nustatytų įsipareigojimų.

3.6. Projektas – visuma dokumentų, kuriuose nurodomi paramos paraiškoje numatyti veiksmai, pagrįsti prie jos pridedamuose dokumentuose bei tam tikrose duomenų bazėse esama informacija ir pinigų suma numatytiems veiksmams atlikti.

3.7. VMT – Valstybinė miškų tarnyba.

3.8. Žemės ūkio ministerijos informacinė sistema (toliau – ŽŪMIS) – prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos valdymo srities priskirtų institucijų ir įstaigų teikiamų paslaugų informacinė sistema.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos miškų įstatyme, Administravimo taisyklėse ir kituose Taisyklių 1 punkte nurodytuose teisės aktuose.

 

III SKYRIUS

TIKSLAI IR POREIKIAI

 

5. Intervencinė priemonė atitinka bendrosios žemės ūkio politikos tikslą – prisidėti prie klimato kaitos švelninimo ir prisitaikymo prie jos, be kita ko, mažinant išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį ir didinant anglies dioksido sekvestraciją, taip pat plėtoti tvariąją energetiką.

6. Intervencinė priemonė prisideda prie nacionalinio žemės ūkio ir kaimo plėtros poreikio įgyvendinimo didinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų absorbavimą skatinant miškų veisimą.

 

IV SKYRIUS

PARAMOS FORMA IR REMIAMA VEIKLA

 

7. Parama teikiama dotacijos forma, taikant nustatytą vieneto įkainį.

8. Pagal intervencinę priemonę remiama veikla jaunuolynų (iki 20 metų amžiaus) ugdymas.

9. Veikla turi būti vykdoma kaimo vietovėje.

 

V SKYRIUS

GALIMI PAREIŠKĖJAI

 

10. Pareiškėjais gali būti:

10.1. ne jaunesni kaip 18 metų amžiaus fiziniai asmenys;  

10.2. juridiniai asmenys, išskyrus asmenis, kuriems pavesta patikėjimo teise valdyti, naudoti valstybinius miškus ir jais disponuoti įstatymų nustatyta tvarka, vykdyti juose kompleksinę miškų ūkio veiklą (netaikoma savivaldybėms);

10.3. savivaldybės.

11. Jei pareiškėjas mirė, buvo paskelbtas mirusiu, pripažintas neveiksniu ar ribotai veiksniu arba nežinia kur esančiu po paramos paraiškos pateikimo, paramos paraiška išregistruojama. Tuo atveju, jei paramos gavėjas mirė, buvo paskelbtas mirusiu, pripažintas neveiksniu ar ribotai veiksniu arba nežinia kur esančiu po sprendimo skirti paramą priėmimo ir nekilnojamasis turtas (miškas), į kurį investuojama, priklauso paramos gavėjui ir jo sutuoktiniui nuosavybės teise, arba paramos gavėjui ir jo sutuoktiniui bendrosios dalinės nuosavybės teise, paramos paraiška gali būti išregistruojama tik gavus sutuoktinio sutikimą. Jei sutuoktinis nesutinka su paramos paraiškos išregistravimu, jis paramos gavėjo įsipareigojimus gali perimti, jei išpildomos Administravimo taisyklėse nurodytos sąlygos.

12. Paramos gavėjui mirus arba kitais nenugalimos jėgos (force majeure) ar išimtinių aplinkybių atvejais, paramos gavėjo įsipareigojimai ir teisės po sprendimo skirti paramą priėmimo gali būti perleidžiami pagal Administravimo taisyklėse nurodytas sąlygas.

 

VI SKYRIUS

TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI

 

13. Paramos paraiškos tinkamumas gauti paramą vertinamas pagal paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, viešuosiuose registruose esančius duomenis, taip pat pagal dokumentus ir informaciją, gautą iš pareiškėjo po Agentūros paklausimo (-ų). Jei šie duomenys skiriasi nuo viešuosiuose registruose esančių duomenų, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis.

14. Pareiškėjas laikomas tinkamu gauti paramą, jei atitinka šiame Taisyklių punkte išvardytas tinkamumo gauti paramą sąlygas ir reikalavimus, ir nepatenka į Taisyklių 15 punkte nurodytas paramą ribojančias sąlygas. Tinkamumo gauti paramą sąlygos ir reikalavimai yra:

14.1. paramos paraišką teikia subjektas, įvardytas galimu pareiškėju Taisyklių V skyriuje;

14.2. projektas atitinka Taisyklių III skyriuje nurodytus bendrosios žemės ūkio politikos tikslus ir prisideda prie Taisyklių III skyriuje nurodytų nacionalinių žemės ūkio ir kaimo plėtros poreikių įgyvendinimo;

14.3. paramos paraiškoje numatytos išlaidos (numatyti darbai) yra susijusios (-ę) su remiama veikla, nurodyta Taisyklių IV skyriuje;

14.4. pareiškėjas užtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų ir kitų viešųjų lėšų;

14.5. parama teikiama projektams, vykdomiems Strateginio plano įgyvendinimo teritorijoje (Lietuvos Respublikos teritorijoje);

14.6. pareiškėjas neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir Valstybinio socialinio draudimo fondui (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas). Taip pat neturi įsiskolinimų Agentūrai arba turi patvirtintą įsiskolinimo grąžinimo grafiką. Įsiskolinimas pagal patvirtintą grafiką Agentūrai turi būti sugrąžintas iki sprendimo skirti paramą priėmimo. Atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu;

14.7. miškas (miško žemė), kuriame atliekamas jaunuolynų ugdymas, turi priklausyti pareiškėjui nuosavybės teise, bendrosios dalinės arba jungtinės nuosavybės teise, būti nuomojamas, valdomas panaudos ar kitais teisėtais pagrindais nuo paramos paraiškos pateikimo dienos ne trumpiau kaip iki kontrolės laikotarpio pabaigos. Kai miškas (miško žemė) yra valdomas bendrosios dalinės arba jungtinės nuosavybės teise, vienas iš bendraturčių, teikdamas paramos paraišką, turi pateikti bendraturčių sutikimą, kuriame išdėstomas sutikimas numatytai veiklai jų miško (miško žemės) dalyje vykdyti iki kontrolės laikotarpio pabaigos. Kai pareiškėjas investuoja į savo bendrosios dalinės nuosavybės teise valdomo turto dalį, ir teisė į mišką (miško žemę) yra nustatyta notariškai patvirtintoje, bei iki paramos paraiškos pateikimo dienos VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre įregistruotoje naudojimosi mišku (miško žeme) tvarkos nustatymo sutartyje, bendraturčių sutikimo pateikti nereikia. Jeigu miškas (miško žemė) yra valdomas nuomos, panaudos ar kitais teisėtais pagrindais, nuomos, panaudos, pirkimo–pardavimo ar kito teisėto naudojimosi mišku (miško žeme) sutartys iki paramos paraiškos vertinimo pabaigos turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, panaudos sutartyje ar kituose valdymo teisę suteikiančiuose dokumentuose turi būti aptartos jaunuolynų ugdymo veiklos galimybės;

14.8. tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, patirtos ne anksčiau kaip nuo paramos paraiškos pateikimo Agentūrai dienos;

14.9. duomenys paramos paraiškoje turi atitikti projekto duomenis. Paramos paraiškoje turi būti nurodyti visi sklypai, kuriuose bus ugdomi jaunuolynai, šių sklypų kadastro numeriai bei plotai, už kuriuos prašoma paramos;

14.10. jaunuolynų ugdymas turi būti suprojektuotas vidinės miškotvarkos projekte arba pateikiama VMT registruoto specialisto, turinčio teisę rengti vidinės miškotvarkos projektus, išvada (kai pareiškėjas yra fizinis asmuo, išvados rengėju negali būti pats pareiškėjas. Kai pareiškėjas yra juridinis asmuo, išvados rengėju negali būti juridiniam asmeniui atstovaujantis fizinis asmuo, juridinio asmens vadovas ir dalyvis), kurios forma pateikta Taisyklių 2 priede, dėl jaunuolynų ugdymo kirtimų reikalingumo pagal Miško kirtimų taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. D1-79 „Dėl Miško kirtimų taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Miško kirtimų taisyklės), nuostatas. Šie dokumentai turi būti pateikti kartu su paramos paraiška;

14.11. kartu su paramos paraiška pateikti ugdomų plotų ribas skaitmeniniu SHAPE formatu, nurodant žemės sklypo (-ų) kadastro ir sklypo (-ų) taksacinį (-ius) numerį (-ius), kuriame (-uose) bus vykdomi jaunuolynų ugdymo darbai. Nesant galimybės ugdomų plotų ribų pateikti skaitmeniniu SHAPE formatu, jaunuolynų ugdymo ploto ribų posūkio taškai pagal ugdomo ploto brėžinį turi būti pažymėti stulpeliais ar kitais aiškiai matomais ženklais;

14.12. paramos paraiška ir kiti susiję dokumentai turi būti užpildyti lietuvių kalba.

15. Parama neteikiama:

15.1. jeigu vadovaujantis ES teisės aktais ir Dirbtinai sukurtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. lapkričio 27 d. įsakymu Nr. 3D-889 „Dėl Dirbtinai sukurtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Dirbtinai sukurtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika), nustatoma, kad pareiškėjas arba paramos gavėjas dirbtinai sukūrė paramai gauti reikalingas sąlygas;

15.2. jeigu pareiškėjas turi finansinių sunkumų, t. y. pareiškėjas bankrutuoja arba yra likviduojamas;

15.3. jei jaunuolynų ugdymas projektuojamas ne miško žemėje (ploto priskyrimo miško žemei faktą Agentūra tikrina VĮ Registrų centre arba Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastre);

15.4. jaunuolynų ugdymui rezervatiniuose (I miškų grupės) miškuose ir miestų miškuose.

16. Tame pačiame plote parama jaunuolynų ugdymui gali būti teikiama tik du kartus per Strateginio plano įgyvendinimo laikotarpį. Antrą kartą parama jaunuolynų ugdymui tame pačiame plote gali būti teikiama, jeigu paramos paraiška pakartotiniam jaunuolynų ugdymui pateikta praėjus ne mažiau kaip trejiems metams po ankstesnio jaunuolynų ugdymo. Jeigu parama jaunuolynų ugdymui vieną kartą jau buvo skirta, trejų metų laikotarpio terminas skaičiuojamas nuo pareiškėjui išmokėtos galutinės paramos sumos iki naujos paramos paraiškos pateikimo dienos.

 

VII SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

17. Pareiškėjas prisiima šiuos įsipareigojimus:

17.1. nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų nuo sprendimo skirti paramą priėmimo dienos iki kontrolės laikotarpio pabaigos;

17.2. neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui turto, į kurį investuojama paramos lėšomis, nuo sprendimo skirti paramą priėmimo dienos iki kontrolės laikotarpio pabaigos;

17.3. užtikrinti, kad paramos paraiškoje numatytos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų ir kitų viešųjų lėšų;

17.4. viešinti paramą, kaip numatyta Suteiktos paramos iš EŽŪFKP lėšų pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginį planą viešinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 3D-201 „Dėl Suteiktos paramos iš EŽŪFKP lėšų pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginį planą viešinimo taisyklių patvirtinimo“;

17.5. sudaryti sąlygas asmenims, turintiems teisę audituoti ir (arba) kontroliuoti, tikrinti, kaip vykdoma veikla, laikomasi sąlygų, už ką buvo skirta parama, kaip yra vykdomas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po lėšų projektui įgyvendinti skyrimo ir (arba) projekto įgyvendinimo pabaigos;

17.6. teikti visą informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir Strateginio plano įgyvendinimo stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti;

17.7. projekto įgyvendinimo ir kontrolės laikotarpiu dirbtinai nekurti sąlygų paramai gauti;

17.8. jaunuolynų ugdymo kirtimus atlikti laikantis Miško kirtimų taisyklių reikalavimų;

17.9. nesant galimybės ugdomų plotų ribų pateikti skaitmeniniu SHAPE formatu, jaunuolynų ugdymo ploto ribų posūkio taškus pagal ugdomo ploto brėžinį pažymėti stulpeliais ar kitais aiškiai matomais ženklais;

17.10. kartu su mokėjimo prašymu (-ais) pateikti VMT pažymą (-as) apie jaunuolynų ugdymo kirtimų atitiktį Miško kirtimų taisyklių reikalavimams.

 

VIII SKYRIUS

PARAMOS DYDIS

 

18. Parama skiriama mokant vienkartinę nustatyto dydžio išmoką už ugdomo jaunuolyno hektarą – 365 Eur.

19. Parama skiriama nepažeidžiant nereikšmingos (de minimis) pagalbos reikalavimų, vadovaujantis 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai. Bendra pagalbos suma, suteikiama pareiškėjui ir su juo susijusiems ūkio subjektams, negali viršyti 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per trejų fiskalinių metų laikotarpį.

 

IX SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

20. Projekto įgyvendinimo trukmė turi būti nurodyta paramos paraiškoje ir negali viršyti 12 mėnesių laikotarpio nuo sprendimo skirti paramą priėmimo dienos, t. y. įvykdyti jaunuolynų ugdymo kirtimus ir pateikti mokėjimo prašymą privaloma per 12 mėnesių nuo sprendimo skirti paramą priėmimo. Jaunuolynų ugdymo darbų atlikimo data nustatoma remiantis data, kada išduota VMT pažyma apie jaunuolynų ugdymo kirtimų atitiktį Miško kirtimų taisyklių reikalavimams.

21. Paramos lėšomis finansuojamos tik tinkamos finansuoti ir projektui įgyvendinti būtinos išlaidos, ir ne daugiau nei numatytas paramos dydis.

22. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

22.1. jaunuolynų (nuo 8 iki 20 metų amžiaus) ugdymo išlaidos. Jaunuolynų ugdymo kirtimai gali būti pradedami 8-aisiais metais, t. y. kai jiems jau yra sukakę 7-eri metai ir jaunuolynas gali būti ugdomas iki jam sukaks 20 metų;

22.2. paramos dydis apskaičiuojamas kiekvienam projektui pagal numatomą vykdyti jaunuolynų ugdymo plotą;

22.3. ugdomo jaunuolyno plotas, už kurį prašoma paramos, negali būti didesnis negu nurodytas jaunuolyno ugdymo reikalingumą pagrindžiančiuose dokumentuose ir negali būti didesnis už miško žemės plotą, nurodytą VĮ Registrų centre arba Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastre;

22.4. jaunuolynų ugdymo darbai turi būti vykdomi po paramos paraiškos pateikimo dienos ir atlikti per 12 mėnesių nuo sprendimo skirti paramą priėmimo. Jeigu paramos paraiškos teikimo metu jaunuolyno amžius yra 19 metų, ugdymo darbai turi būti atlikti iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

23. Netinkamos finansuoti išlaidos:

23.1. išlaidos, nesusijusios su remiama veikla ir neįvardytos Taisyklių 22 punkte;

23.2. išlaidos, viršijančios nustatytą įkainį (išmokos dydį);

23.3. investicijos į turtą, kurio valdymo (naudojimo) teisė pareiškėjui apribota, t. y. turtas areštuotas;

23.4. jaunuolynų ugdymas plotuose, kuriuose miškas įveistas pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Investicijos į miško plotų plėtrą ir miškų gyvybingumo gerinimą“ veiklos sritį „Miško veisimas“;

23.5. išlaidos jaunuolynų ugdymui ne miško žemėje ir ne kaimo vietovėje;

23.6. jaunuolynų ugdymo išlaidos plotuose, už kurių ugdymą parama pagal šią intervencinę priemonę jau buvo skirta du kartus;

23.7. už plotą, kuriame kirtimai atlikti medynui sukakus 20 ir daugiau metų.

 

X SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMO IR VERTINIMO TVARKA

 

24. Paramos paraiškos forma pateikiama Taisyklių 1 priede ir skelbiama Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse adresais www.zum.lt ir www.nma.lt.

25. Paraiškos Agentūrai teikiamos užpildant ŽŪMIS elektroninę dokumento formą, naudojantis ŽŪMIS portalo interneto prieiga adresu https://zumis.lt, Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Kitais būdais pateiktos paraiškos nepriimamos.

26. Pareiškėjas per vieną paramos paraiškų teikimo etapą gali pateikti tik vieną paramos paraišką.

27. Paramos paraiškų pildymas, registravimas ir vertinimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

28. Paramos paraiškoms atrankos kriterijai netaikomi.

29. Projektai finansuojami pagal regionams taikomas EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo įnašo normas:

29.1. Sostinės regionui taikoma 80 proc. EŽŪFKP įnašo norma;

29.2. Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui taikoma 85 proc. EŽŪFKP įnašo norma.

30. Intervencinei priemonei taikomas projekto priskyrimo regionams principas – pagal projekto įgyvendinimo vietą (tuo atveju, jeigu projektas įgyvendinamas abiejuose regionuose, priskiriama tam regionui, kuriame planuojama didžioji dalis projekto investicijų).

 

XI SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ TVIRTINIMAS

 

31. Projektų atrankos komitetas nesudaromas. Agentūra, įvertinusi paramos paraiškas ir vadovaudamasi paraiškų vertinimo rezultatais, priima sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo. Sprendimas dėl paramos skyrimo arba neskyrimo įforminamas ir apie jį pareiškėjai informuojami Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

32. Pareiškėjas tampa paramos gavėju, kai priimamas sprendimas skirti paramą. Paramos sutartis nesudaroma.

 

XII SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

33. Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos paraiškoje, Agentūrai pateikia užpildytą mokėjimo prašymą.

34. Mokėjimo prašymai kartu su reikiamais priedais turi būti užpildyti lietuvių kalba ir pateikti per ŽŪMIS, asmeniškai ar per įgaliotą asmenį (juridiniai asmenys dokumentus per ŽŪMIS gali teikti tik per įgaliotą fizinį asmenį).

35. Paramos gavėjas gali pateikti iki dviejų mokėjimo prašymų.

36. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti iki paramos paraiškoje numatyto mokėjimo prašymo pateikimo termino.

37. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas teikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kurio sudėtinė dalis yra galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

38. Mokėjimo prašymai teikiami, administruojami ir paramos lėšos išmokamos Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

39. Paramos gavėjui paramos lėšos išmokamos atlikus jaunuolynų ugdymo darbus ir paramos paraiškoje nustatytu periodiškumu Agentūrai pateikus mokėjimo prašymus. Kartu su mokėjimo prašymu turi būti pateikta VMT pažyma apie jaunuolynų ugdymo kirtimų atitiktį Miško kirtimų taisyklių reikalavimams. Išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų pateikti nereikia.

40. Parama mokama už plotą, ne didesnį nei nurodytas paramos paraiškoje ir nustatytą patikros vietoje metu. Ugdomų plotų patikras atlieka Agentūra. Kai dėl stulpeliais ar kitais aiškiai matomais ženklais nepažymėto ugdomo jaunuolyno sklypo ribų arba nepateikus skaitmeninio dokumento su ugdomų plotų ribomis SHAPE formatu patikros vietoje metu yra nustatytas mažesnis plotas už paramos paraiškoje nurodytą plotą, parama mokama pagal faktinį patikros metu nustatytą plotą. Jeigu neįmanoma nustatyti ugdomo jaunuolyno ploto ribų, matavimai nevykdomi.

 

XIII SKYRIUS

SANKCIJOS

 

41. Netinkamai įgyvendinančiam (įgyvendinusiam) projektą pareiškėjui ar paramos gavėjui gali būti taikomos ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytos sankcijos. Gali būti taikomos tokios sankcijos: paramos dydžio sumažinimas, paramos neskyrimas, reikalavimas grąžinti visą ar dalį išmokėtos paramos, kitos poveikio priemonės dėl su gauta arba prašoma parama susijusių įsipareigojimų nevykdymo ir (arba) nustatytų reikalavimų nesilaikymo.

42. Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatyta Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencines priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. 3D-80 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencines priemones taikymo metodikos patvirtinimo“.

43. Jeigu jaunuolynų ugdymo kirtimai neatlikti ir pažyma apie jaunuolynų ugdymo kirtimų atitiktį Miško kirtimų taisyklių reikalavimams neišduota per 12 mėnesių nuo sprendimo skirti paramą priėmimo (kai paramos paraiškos teikimo metu jaunuolyno amžius yra 19 metų, jaunuolynų ugdymo kirtimai neatlikti ir pažyma neišduota iki einamų metų gruodžio 31 d.), parama už tokį plotą neteikiama.

44. Jeigu VMT nustato, kad jaunuolynų ugdymo kirtimas neatliktas arba atliktas nesilaikant Miško kirtimų taisyklių reikalavimų, parama neteikiama už tą ploto dalį, kurioje kirtimai nebuvo įvykdyti arba jie įvykdyti nesilaikant Miško kirtimų taisyklių reikalavimų. Ploto dalį, kurioje kirtimai nebuvo įvykdyti arbe jie įvykdyti nesilaikant Miško kirtimų taisyklių reikalavimų, po mokėjimo prašymo pateikimo nustato Agentūra kartu su VMT.

45. Jei patikros vietoje metu ugdomo jaunuolyno plotas nepažymėtas stulpeliais ar kitais aiškiai matomais ženklais arba nepateiktas skaitmeninis dokumentas su ugdomų plotų ribomis SHAPE formatu, plotas matuojamas pagal natūralias ugdomo jaunuolyno ribas, o parama mokama pagal faktinį patikros metu nustatytą plotą. Jeigu neįmanoma nustatyti ugdomo jaunuolyno ploto natūralių ribų, matavimai nevykdomi ir parama už tokį plotą neteikiama.

 

XIV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Projektų įgyvendinimo priežiūra ir tikrinimas, apskundimo tvarka ir skundų nagrinėjimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

47. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos.

_________________

 

part_d5ef9afb6ef344118127b66f7e523fc6_end