Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl MARIJAMPOLĖS LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS STATUTO PATVIRTINIMO IR MARIJAMPOLĖS LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS TERITORIJOS ĮSISAVINIMO

 

2015 m. vasario 4 d. Nr. 103
Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo 9 straipsnio 4 dalies 3 ir 4 punktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Marijampolės laisvosios ekonominės zonos statutą (pridedama).

2. Nustatyti, kad Marijampolės laisvosios ekonominės zonos teritorija įsisavinama iki 2015 m. kovo 1 dienos.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                 Evaldas Gustas

 


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2015 m. vasario 4 d. nutarimu Nr. 103

 

 

 

MARIJAMPOLĖS LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS STATUTAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Marijampolės laisvosios ekonominės zonos statutas (toliau – Statutas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymu (toliau – Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymas), Lietuvos Respublikos Marijampolės laisvosios ekonominės zonos įstatymu (toliau – Marijampolės laisvosios ekonominės zonos įstatymas) ir Tarptautinio konkurso Marijampolės laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui bei zonos statutui parengti ir steigėjų grupei parinkti nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. 940 „Dėl Tarptautinio konkurso Marijampolės laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui bei zonos statutui parengti ir steigėjų grupei parinkti komisijos sudarymo ir konkurso nuostatų patvirtinimo“. Statutas reguliuoja Marijampolės laisvojoje ekonominėje zonoje (toliau – zona) plėtojamos veiklos sritis, zonos valdymo bendrovės teises ir pareigas, zonos įmonių tarybos veiklą, leidimo vykdyti veiklą zonoje (toliau – leidimas) išdavimo tvarką ir terminus, asmenų ir transporto priemonių patekimo į zonos laisvąsias teritorijas ir išvykimo iš jų, prekių įvežimo į zonos laisvąsias teritorijas ir išvežimo iš jų tvarką, įmokų zonos įmonėms apskaičiavimo ir mokėjimo tvarką ir terminus, zonos įmonės veiklos sustabdymo ir leidimo galiojimo panaikinimo tvarką, zonos vidaus tvarką, zonos valdymo bendrovės atsiskaitymo už savo ir zonos veiklą Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvarką ir terminus, ginčų komisijos ūkio subjektų ginčams nagrinėti sudarymo tvarką ir kompetenciją.

2. Zonos valdymo bendrovės, zonoje veikiančių įmonių (toliau – zonos įmonės) ir kitų zonoje veikiančių ūkio subjektų ūkinę komercinę veiklą zonoje reguliuoja Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymas ir Marijampolės laisvosios ekonominės zonos įstatymas. Zonos įmonių veiklą taip pat reguliuoja Statutas, zonos vidaus tvarkos taisyklės, zonos valdymo bendrovės ir zonos įmonių sutartys dėl veiklos zonoje sąlygų.

3. Zonos valdymo bendrovė, siekdama įgyvendinti zonos steigimo tikslus, pagal tarpusavio susitarimus bendradarbiauja su Marijampolės savivaldybe šiose srityse: zonai reikalingų Marijampolės savivaldybės institucijų ir įstaigų paslaugų teikimo, zonos teritorijoje esančių Marijampolės savivaldybės statinių ir infrastruktūros objektų naudojimo, keitimosi abiem šalims naudinga informacija, taip pat kitos su zonos plėtojimu susijusios veiklos vykdymo.

 

II SKYRIUS

ZONOS VEIKLOS SRITYS

 

4. Zonoje gali būti plėtojamos šios veiklos:

4.1. elektros, dujų, garo tiekimas ir oro kondicionavimas;

4.2. statyba;

4.3. didmeninė prekyba;

4.4. variklinių transporto priemonių ir motociklų remontas;

4.5. asmeninių ir namų ūkio reikmenų taisymas;

4.6. apgyvendinimo ir maitinimo paslaugų veikla;

4.7. sandėliavimas ir transportui būdingų paslaugų veikla;

4.8. telekomunikacijos;

4.9. finansinė ir draudimo veikla;

4.10. nekilnojamojo turto operacijos;

4.11. švietimas (techninis ir profesinis mokymas);

4.12. žmonių sveikatos priežiūra ir socialinis darbas (gydymo veikla);

4.13. leidybinė veikla;

4.14. žemės ūkis;

4.15. žuvininkystė;

4.16. mažmeninė prekyba (zonos vidaus darbuotojų poreikiams tenkinti);

4.17. maisto produktų gamyba;

4.18. kita aptarnavimo veikla;

4.19. apdirbamoji gamyba;

4.20. nealkoholinių gėrimų gamyba;

4.21. vandens tiekimas, nuotekų valymas, atliekų tvarkymas ir regeneravimas;

4.22. kita veikla, nurodyta Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (EVRK 2 red.), patvirtintame Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“, išskyrus veiklą, draudžiamą Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo.

 

III SKYRIUS

ZONOS VALDYMO BENDROVĖS TEISĖS IR PAREIGOS

 

5. Zonos valdymo bendrovės teisės ir pareigos nustatytos Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatyme ir Marijampolės laisvosios ekonominės zonos įstatyme.

 

IV SKYRIUS

ZONOS ĮMONIŲ TARYBA

 

6. Zonos įmonių interesams atstovauti zonoje gali būti sudaryta zonos įmonių taryba (toliau – taryba). Taryba sudaroma zonos įmonių sutartimi dėl tarybos steigimo ir veiklos, kai tokios sutarties sudarymą inicijuoja ne mažiau kaip 3 zonos įmonės.

7. Tarybos nare gali būti kiekviena zonos įmonė, pateikusi tarybai rašytinį prašymą. Į tarybą zonos įmonės priimamos arba jų narystė šioje taryboje nutraukiama tarybos sprendimu pagal to pageidaujančios zonos įmonės paduotą rašytinį prašymą. Tarybos sprendimai priimami vadovaujantis tarybos darbo reglamentu.

8. Visos tarybos narės, dalyvaudamos tarybos veikloje, turi lygias teises.

9. Taryba turi teisę:

9.1. teikti zonos valdymo bendrovei pasiūlymus dėl lėšų bendroms zonos infrastruktūros plėtojimo ir aplinkotvarkos reikmėms kooperavimo ir naudojimo;

9.2. teikti zonos valdymo bendrovei pasiūlymus dėl gautos iš valstybinę priežiūrą atliekančių institucijų informacijos apie įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi zonos įmonėse;

9.3. zonos valdymo bendrovės prašymu teikti zonos valdymo bendrovei pasiūlymus dėl zonos teritorijos ir ribų apsaugos;

9.4. zonos valdymo bendrovės prašymu svarstyti pasiūlymus kitais klausimais ir teikti juos zonos valdymo bendrovei.

10. Taryba turi teisę gauti iš zonos valdymo bendrovės informaciją, susijusią su tarybos svarstomais klausimais.

11. Taryba veikia pagal jos pačios priimtą tarybos darbo reglamentą. Tarybos priimti sprendimai neprivalomi zonos valdymo bendrovei.

12. Tarybos posėdžiuose zonos įmonių tarybos narėms atstovauja jų valdymo organų įgalioti asmenys. Tarybos posėdžiuose turi teisę dalyvauti ir zonos valdymo bendrovės įgaliotas atstovas ir svarstomais klausimais pagal kompetenciją teikti paaiškinimus ir pasiūlymus.

 

V SKYRIUS

LEIDIMO IŠDAVIMO TVARKA IR TERMINAI

 

13. Sprendimą dėl leidimo išdavimo priima zonos valdymo bendrovė.

14. Leidimas išduodamas įmonei, atlikusiai visus šiuos veiksmus:

14.1. pateikusiai prašymą (kuriame nurodoma, kokio žemės sklypo ar kitokio nekilnojamojo turto reikia, kokios veiklos numatoma imtis);

14.2. pasirašiusiai su zonos valdymo bendrove sutartį dėl veiklos zonoje sąlygų, žemės subnuomos sutartį ir infrastruktūros sutartį;

14.3. sumokėjusiai su įmone pasirašytose sutartyse nurodytas įmokas;

14.4. turinčiai licenciją (leidimą) veiklai, kurią numatoma vykdyti zonoje.

15. Gavusi Statuto 14.1 papunktyje nurodytą prašymą ir įvertinusi įmonės atitiktį 14.2–14.4 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams, zonos valdymo bendrovė per 15 darbo dienų nuo Statuto 14.1 papunktyje nurodyto prašymo gavimo įvertina, ar nėra Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo 7 straipsnio 6 dalyje nurodytų aplinkybių, dėl kurių įmonei negali būti išduodamas leidimas, priima sprendimą išduoti leidimą ar jo neišduoti ir apie savo sprendimą raštu praneša įmonei. Jeigu prašymas nevisiškai arba neteisingai užpildytas, jame pateikti neteisingi duomenys, 15 darbo dienų terminas dėl leidimo išdavimo arba jo neišdavimo skaičiuojamas nuo papildyto (patikslinto) Statuto 14.1 papunktyje nurodyto prašymo gavimo. Zonos valdymo bendrovės sprendimas dėl atsisakymo išduoti leidimą turi būti motyvuotas. Zonos valdymo bendrovė, įvertinusi gautą prašymą ir nustačiusi, kad prašymas nevisiškai arba neteisingai užpildytas, jame pateikti neteisingi duomenys, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Statuto 14.1 papunktyje nurodyto prašymo gavimo raštu praneša apie tai įmonei ir nustato ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą patikslintam prašymui pateikti. Įmonei neištaisius trūkumų ir per zonos valdymo bendrovės nustatytą terminą nepateikus patikslinto Statuto 14.1 papunktyje nurodyto prašymo, zonos valdymo bendrovė per 5 darbo dienas nuo nustatyto termino pateikti patikslintą 14.1 papunktyje nurodytą prašymą pabaigos priima sprendimą neišduoti leidimo ir apie savo sprendimą raštu praneša įmonei.

 

VI SKYRIUS

ASMENŲ IR TRANSPORTO PRIEMONIŲ PATEKIMO Į ZONOS LAISVĄSIAS TERITORIJAS IR IŠVYKIMO IŠ JŲ, PREKIŲ ĮVEŽIMO Į ZONOS LAISVĄSIAS TERITORIJAS IR IŠVEŽIMO IŠ JŲ TVARKA

 

16. Prekių įvežimo į zonos laisvąsias teritorijas ir išvežimo iš jų priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos muitinė (toliau – muitinė) ir Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba pagal veiklos kompetenciją.

17. Zonos teritorijų skelbimą laisvosiomis teritorijomis, šių teritorijų ribų nustatymą, apsaugos užtikrinimą, sąlygų muitinei dirbti tokių teritorijų muitinės kontrolės postuose sudarymą reguliuoja Marijampolės laisvosios ekonominės zonos įstatymas.

18. Muitinės darbą zonos laisvosiose teritorijose reguliuoja Europos Sąjungos muitų teisės aktai, Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymas, Lietuvos Respublikos muitinės įstatymas, Statutas.

19. Asmenys ir transporto priemonės (su prekėmis ar be jų) į zonos laisvąją teritoriją gali patekti ir iš jos išvykti tik per įvažiavimo ir išvažiavimo punktus. Ne Bendrijos prekės į zonos laisvąją teritoriją įvežamos ir iš jos išvežamos su leidimais ir turint reikiamus muitinės dokumentus, o Bendrijos prekės – su dokumentais, pagal kuriuos galima identifikuoti prekes (pavyzdžiui, transporto važtaraščiai, pardavimo sąskaitos).

20. Į zonos laisvąsias teritorijas įvežamų prekių ir muitinės deklaracijos muitinei pateikti nereikia, išskyrus Europos Sąjungos teisės aktuose ar Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytus atvejus. Muitinė gali tikrinti į zonos laisvąsias teritorijas įvežamas, iš jų išvežamas arba ten laikomas prekes. Jeigu būtina patikrinti prekes, zonos įmonės turi sudaryti galimybę muitinei atlikti tokius patikrinimus.

21. Zonos laisvosiose teritorijose perdirbamų prekių laikinasis įvežimas perdirbti ir zonos laisvosios teritorijos funkcionavimui užtikrinti įvežtų prekių sunaudojimas įforminami taikant 1992 m. spalio 12 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą (OL 2004 m. specialusis leidimas, 2 skyrius, 4 tomas, p. 307), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. gegužės 13 d. Tarybos reglamentu (ES) Nr. 517/2013 (OL 2013 L 158, p. 1), nustatytas supaprastintas procedūras. Supaprastintos procedūros taikomos ir prekėms, išvežamoms iš zonos laisvųjų teritorijų į kitas Bendrijos muitų teritorijos dalis.

22. Į zonos laisvąsias teritorijas iš trečiųjų šalių įvežamoms ir iš zonos laisvųjų teritorijų į trečiąsias šalis išvežamoms prekėms Lietuvos Respublikoje nustatyti ekonominio pobūdžio prekių importo į Lietuvos Respubliką ir eksporto iš Lietuvos Respublikos draudimai ir apribojimai netaikomi. Į zonos laisvąsias teritorijas įvežamiems ar iš jų išvežamiems pinigams taikoma tokia pat tvarka kaip įvežamiems iš trečiųjų šalių ar išvežamiems į trečiąsias šalis pinigams.

23. Zonos laisvosiose teritorijose saugomos, zonos laisvosiose teritorijose sunaikintos, zonos laisvųjų teritorijų funkcionavimui užtikrinti sunaudotos prekės, zonos laisvosiose teritorijose susidariusios ir į Lietuvos Respublikos muitų teritoriją išvežamos atliekos, kurios ūkiniu komerciniu požiūriu yra bevertės, įtraukiamos į minėtus veiksmus su prekėmis ir atliekomis atliekančios zonos įmonės prekių apskaitą, šių prekių ir atliekų apskaitos dokumentus, suderinus su Muitinės departamentu prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.

24. Už įvežamas į zonos laisvąsias teritorijas prekes, kurioms nustatyti akcizai, turi būti pateikiama garantija. Garantija gali būti bendroji arba vienkartinė. Minimali bendroji garantija – 289 620 eurų. Šios garantijos dydis gali būti patikslintas Kauno teritorinės muitinės sprendimu, priimtu vadovaujantis Lietuvos Respublikos muitinės įstatymu ir atsižvelgiant į akcizais apmokestinamų prekių apyvartos praeitą pusmetį duomenis, ir garantija negali būti mažesnė už šiame punkte nurodytą minimalią bendrąją garantiją. Bendroji garantija turi būti lygi 15 procentų bendros importo muitų ir mokesčių sumos, nustatytos už akcizais apmokestinamas prekes, įvežtas į zonos laisvąsias teritorijas praėjusį kalendorinį pusmetį, padalytos iš 6. Vienkartinė garantija negali būti mažesnė už šioms prekėms nustatytų importo muitų ir mokesčių sumą. Bendrąją arba vienkartinę garantiją pateikia zonos įmonės – į zonos laisvąsias teritorijas įvežamų prekių gavėjos, kiekviena už savo prekes.

 

VII SKYRIUS

ĮMOKŲ ZONOS ĮMONĖMS APSKAIČIAVIMO IR MOKĖJIMO TVARKA IR TERMINAI

 

25. Zonos įmonės moka zonos valdymo bendrovės nustatytas įmokas bendriems zonos reikalams.

26. Zonos valdymo bendrovės nustatytos įmokos mokamos zonos valdymo bendrovei ir galioja tik zonos teritorijoje.

27. Įmokas, jų tarifų dydį, atsižvelgdama į faktines zonos bendrųjų reikalų tvarkymo sąnaudas, savo sprendimu nustato zonos valdymo bendrovės valdyba.

28. Įmokos zonos įmonėms skaičiuojamos atsižvelgiant į faktines išlaidas, skirtas bendriems zonos reikalams tvarkyti. Įmokos kartu su apskaičiuotu pridėtinės vertės mokesčiu už praėjusį kalendorinį mėnesį turi būti sumokamos ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio 15 dienos. Įmokos pradedamos skaičiuoti nuo zonos įmonės ir zonos valdymo bendrovės sutartyje nurodytos datos.

29. Zonos įmonės nustatytas įmokas gali mokėti eurais arba atskiru zonos įmonės ir zonos valdymo bendrovės rašytiniu susitarimu – užsienio valiuta.

 

VIII SKYRIUS

ZONOS ĮMONĖS VEIKLOS SUSTABDYMAS IR LEIDIMO GALIOJIMO PANAIKINIMAS

 

30. Zonos įmonei pažeidus Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatyme, Marijampolės laisvosios ekonominės zonos įstatyme, Statute, zonos įmonės įstatuose arba zonos valdymo bendrovės ir zonos įmonės sutartyje nustatytas veiklos sąlygas ar kitus zonoje galiojančius Lietuvos Respublikos įstatymus ir teisės aktus, kurių laikymosi kontrolė (priežiūra) priskirta zonos valdymo bendrovės kompetencijai, zonos įmonės veikla sustabdoma. Per 10 darbo dienų nuo pažeidimo nustatymo zonos valdymo bendrovė priima sprendimą dėl zonos įmonės veiklos sustabdymo ir apie priimtą sprendimą raštu praneša zonos įmonei, nurodydama sustabdymo priežastis ir pažeidimų pašalinimo terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 3 mėnesiai nuo zonos įmonės veiklos sustabdymo dienos. Sustabdžius zonos įmonės veiklą, zonos įmonė nustatytus veiklos pažeidimus turi pašalinti per zonos valdymo bendrovės nustatytą laiką, ne trumpesnį nei 20 darbo dienų nuo pranešimo apie zonos įmonės veiklos sustabdymą gavimo. Per zonos valdymo bendrovės nustatytą terminą pašalinus nurodytus pažeidimus, zonos įmonės veiklos sustabdymas panaikinamas zonos valdymo bendrovės valdybos sprendimu. Zonos valdymo bendrovė per 10 darbo dienų nuo dokumentų, patvirtinančių, kad nustatyti pažeidimai pašalinti, gavimo priima sprendimą dėl zonos įmonės veiklos sustabdymo panaikinimo ir apie priimtą sprendimą raštu informuoja zonos įmonę. Zonos įmonė gali tęsti veiklą nuo sprendimo dėl zonos įmonės veiklos sustabdymo panaikinimo priėmimo.    

31. Zonos įmonei nustatytu laiku nepašalinus zonos valdymo bendrovės priimtame sprendime dėl zonos įmonės veiklos sustabdymo nurodytų pažeidimų, dėl kurių zonos įmonės veikla sustabdyta, zonos valdymo bendrovė panaikina leidimą.

32. Leidimo galiojimas panaikinamas likvidavus zonos įmonę, kuriai buvo suteiktas leidimas.

 

IX SKYRIUS

ZONOS VIDAUS TVARKA

 

33. Zonos vidaus tvarka, įskaitant zonos ir jos ribų fizinę apsaugą, bet ja neapsiribojant, saugos priemonių organizavimo tvarka, transporto priemonių saugaus eismo ir statymo zonoje tvarka, aplinkotvarka ir aplinkosauga, vizualinės informacijos, reklamos ir viešųjų ryšių organizavimo tvarka, urbanistinio architektūrinio vientisumo išlaikymo reikalavimai, ūkinės veiklos organizavimo reikalavimai ir tvarka, atsakomybė už vidaus tvarkos taisyklių pažeidimus nustatomi zonos valdymo bendrovės tvirtinamose zonos vidaus tvarkos taisyklėse. Zonos vidaus tvarkos taisykles tvirtina zonos valdymo bendrovė. Zonos vidaus tvarkos taisyklės įsigalioja praėjus 5 darbo dienoms nuo zonos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo ar pakeitimo.

34. Apie patvirtintas zonos vidaus tvarkos taisykles ir jų pakeitimus zonos valdymo bendrovė raštu informuoja zonos įmones per 5 darbo dienas nuo zonos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo ar pakeitimo.

 

X SKYRIUS

ZONOS VALDYMO BENDROVĖS ATSISKAITYMO UŽ SAVO IR ZONOS VEIKLĄ LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBEI TVARKA IR TERMINAI

 

35. Zonos valdymo bendrovė kiekvienais metais per mėnesį nuo patvirtinto zonos valdymo bendrovės metinių finansinių ataskaitų rinkinio ir metinio pranešimo pateikimo Juridinių asmenų registro tvarkytojui dienos pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei zonos valdymo bendrovės metinį pranešimą, kuriame pateikiama informacija apie zonos veiklos rodiklių įgyvendinimą ir žemės sklypų ir infrastruktūros, kurios priežiūra perduota zonos valdymo bendrovei, priežiūrą.

36. Zonos įmonės kiekvienais metais iki gegužės 1 dienos turi pateikti zonos valdymo bendrovei statistinius ataskaitinius duomenis apie jų veiklą. Zonos valdymo bendrovė, apibendrinusi iš zonos įmonių gautus duomenis apie zonos įmonių plėtojamą įvairių rūšių veiklą, sukurtų darbo vietų skaičių, investicijų dydį, pagamintos produkcijos ir suteiktų paslaugų vertę, eksportą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai atlikti valstybinę priežiūrą valstybės institucijai pateikia šiuos duomenis apie:

36.1. zonoje plėtojamos veiklos rūšis;

36.2. zonoje esančių darbo vietų skaičių (bendras darbo vietų skaičius ir per ataskaitinius metus sukurtos naujos darbo vietos);

36.3. bendrą zonos teritorijos užimtumą (subnuomotos teritorijos plotas);

36.4. zonoje įregistruotų ir ūkinę komercinę veiklą vykdančių zonos įmonių (nurodydamos jų pavadinimą, tipą, pateikdamos veiklos aprašymą) skaičių;

36.5. zonos valdymo bendrovės investicijų dydį, jų pokytį, palygintą su ankstesniais ataskaitiniais metais, planuojamų zonos įmonių investicijų dydį;

36.6. zonos įmonių atliktų tiesioginių investicijų zonoje bendrą dydį;

36.7. bendrus zonos įmonių veiklos rezultatus (apie zonos įmonių pagamintą produkciją ir suteiktų paslaugų vertę, eksportą);

36.8. iš įmonės veiklą prižiūrinčių valstybės institucijų gautą informaciją apie įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų laikymąsi zonoje.

 

XI SKYRIUS

GINČŲ KOMISIJOS ŪKIO SUBJEKTŲ GINČAMS NAGRINĖTI SUDARYMO TVARKA IR KOMPETENCIJA

 

37. Ginčams, kilusiems tarp ūkio subjektų dėl veiklos zonoje, nagrinėti gali būti sudaroma ginčų komisija.

38. Ginčų komisija gali būti sudaroma vienos iš ginčų šalių iniciatyva.

39. Ginčų komisiją sudaro po vieną atstovą, skiriamą kiekvienos iš šalių, ir vieną atstovą, skiriamą zonos valdymo bendrovės. Ginčų komisijos nariai skiriami 3 metų kadencijai.

40. Ginčų komisijos sudėtį tvirtina zonos valdymo bendrovė.

41. Ginčų komisijos narių skyrimo, atšaukimo ir kitus susijusius klausimus, taip pat ginčų komisijos darbo ir sprendimų priėmimo tvarką nustato ginčų komisijos darbo reglamentas.

42. Jeigu sudaroma ginčų komisija, ginčas turi būti išnagrinėtas per 30 dienų nuo kreipimosi į zonos valdymo bendrovę.

43. Jeigu ginčų komisija nesudaroma, sudaryta ginčų komisija per nustatytą terminą nepriima sprendimo dėl ginčo arba ginčo šalys nevykdo ginčų komisijos sprendimo, suinteresuota šalis turi teisę savo teises ginti pareikšdama ieškinį teismui.

 

 

––––––––––––––––––––