JAUNIMO REIKALŲ DEPARTAMENTO
prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL SAVIVALDYBIŲ JAUNIMO ORGANIZACIJŲ TARYBŲ PROGRAMŲ FINANSAVIMO 2020-2021 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ IR ŠIO KONKURSO KOMISIJOS SUDĖTIES PATVIRTINIMO
2019 m. rugsėjo 25 d. Nr. 2V-195 (1.4)
Vilnius
Vadovaudamasis Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos įgyvendinimo 2017–2019 metų veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. A1-181 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos įgyvendinimo 2017–2019 metų veiksmų plano patvirtinimo“, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. rugpjūčio 14 d. įsakymu Nr. A1-458 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos“, pagal kurį Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgyvendina 1.3.9. veiksmą „Konkurso būdu atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus jaunų žmonių narystei jaunimo organizacijose bei organizacijose, vienijančiose kitas jaunimo organizacijas, jaunimo iniciatyvas“:
1. Tvirtinu:
1.1. Savivaldybių jaunimo organizacijų tarybų programų finansavimo 2020–2021 metais konkurso nuostatus (pridedama).
1.2. Savivaldybių jaunimo organizacijų tarybų programų finansavimo 2020–2021 metais konkurso komisijos (toliau – komisija) sudėtį:
Jurgita Juodišiūtė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos pirmininkė) (jos nesant, Eglė Jancevičienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus specialistė);
Aidas Gedminas – Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos Valdybos narys (komisijos pirmininkės pavaduotojas) (jo nesant, Gerda Misevičiūtė, Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos narių koordinatorė);
Rimantė Čiutienė – Nacionalinės jaunimo reikalų koordinatorių asociacijos narė (jos nesant, Dalia Kavolynienė – Nacionalinės jaunimo reikalų koordinatorių asociacijos narė);
Justina Tomaševičiūtė – Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūros projektų koordinatorė (jos nesant, Aistė Natkevičiūtė, Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūros projektų koordinatorė);
Justina Lukaševičiūtė – Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyresnioji patarėja (jos nesant, Rita Andrejeva, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyriausioji specialistė).
2. Skiriu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyresniąją patarėją Valdą Karnickaitę (jos nesant, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyriausiąją specialistę Gintarę Stankevičienę) vykdyti komisijos sekretoriaus funkcijas.
3. Pavedu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyresniajai patarėjai Valdai Karnickaitei teisės aktų ir šio įsakymo 1.1 papunkčiu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Savivaldybių jaunimo organizacijų tarybų programų finansavimo 2020–2021 metais konkursą.
PATVIRTINTA
Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės
apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus
2019 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 2V-195 (1.4)
SAVIVALDYBIŲ JAUNIMO ORGANIZACIJŲ TARYBŲ PROGRAMŲ FINANSAVIMO 2020–2021 METAIS KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Savivaldybių jaunimo organizacijų tarybų programų finansavimo 2020–2021 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato reikalavimus programų turiniui, pareiškėjams, vykdytojams ir dalyviams, paraiškų teikimo Savivaldybių jaunimo organizacijų tarybų programų finansavimo 2020–2021 metais konkursui (toliau – Konkursas), programų vertinimo, finansavimo, vykdymo tvarką ir kontrolę.
2. Konkursą organizuoja Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas). Informacija apie Konkursą viešai skelbiama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija) ir Departamento interneto svetainėse atitinkamai www.socmin.lt ir www.jrd.lt.
3. Konkurso tikslas – stiprinti savivaldybių jaunimo organizacijų tarybas, siekiant gerinti jų veiklos kokybę ir skatinti sistemingą plėtrą.
4. Didžiausia vienai programai galima skirti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) suma programos įgyvendinimo
laikotarpiui – 19 000 (devyniolika tūkstančių) Eur. Mažiausia vienai programai galima skirti lėšų suma programos įgyvendinimo laikotarpiui – 5 000 (penki tūkstančiai) Eur. Visa Konkursui skirta valstybės biudžeto lėšų suma – 117 000 (vienas šimtas septyniolika tūkstančių) Eur.
5. Programos vykdymo laikotarpis – nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl programos finansavimo priėmimo dienos, bet ne ankščiau kaip nuo 2020 m. sausio 1 d., iki 2020 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2021 m. I ketv. – nuo 2021 m. sausio 1 d., iki 2021 m. kovo 31 d., pratęsus finansavimą 2021 m. II-IV ketv. – nuo 2021 m. balandžio 1 d., iki 2021 m. gruodžio 31 d., vadovaujantis Nuostatų 61 punktu.
6. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
6.2. dalyvis – asmuo, kuriam yra skirta programa ir kuris dalyvauja programoje numatytose veiklose (pvz., programoje numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas);
6.5. jaunimo organizacija – Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigta asociacija, į kurią įeina ne mažiau kaip 2/3 asociacijų, kurių kiekvienos ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės;
6.6. narys – viešasis juridinis asmuo ar viešojo juridinio asmens struktūrinis vienetas, neturintis ar turintis juridinio asmens statusą, narystės pagrindu priklausantis jaunimo organizacijai, teikiančiai Konkursui paraišką;
6.7. pasiūlymas – oficialus argumentuotas pasiūlymas, skirtas jaunimo politikos stiprinimui vietos lygmeniu, pareiškėjo pateiktas oficialiu raštu, pagrįstas savivaldybėje įgyvendinamos jaunimo politikos vertinimu, jaunimui aktualių klausimų sprendimu, atsižvelgiant į vienijamų jaunimo organizacijų ir jaunimo poreikius ir (ar) remiantis savivaldybės atliktu jaunimo problematikos tyrimu;
6.9. partneris – juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas kartu vykdo programą (turi turėti bendradarbiavimo sutartį). Programos partneriu nelaikomas asmuo, prisidedantis prie programos įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų, prekių ar daiktų teikėjas (pvz., rėmėjas);
6.10. programa – pareiškėjo ir jo partnerių (jei turi) vykdomų veiklų, skirtų Konkurso tikslui įgyvendinti, visuma;
6.11. savanoriška veikla – savanorio neatlyginamai atliekama visuomenei naudinga veikla, kurios sąlygos nustatomos savanorio ir šios veiklos organizatoriaus susitarimu;
6.12. savivaldybės jaunimo organizacijų taryba – jaunimo organizacija, kurios pagrindinis veiklos tikslas – vienyti savivaldybės teritorijoje veikiančias jaunimo organizacijas ir joms atstovauti;
6.13. strateginis veiklos planas – veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir / arba aplinkos analizės išvadas, pavyzdžiui, suformuluota misija, nustatyti strateginiai pokyčiai ir strateginiai tikslai, aprašomos vykdomos programos, siekiami rezultatai, numatomi asignavimai ir žmogiškieji ištekliai;
6.14. vykdytojas – fizinis asmuo, tiesiogiai atsakingas už programos ir (ar) tam tikrų jos dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie programos įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektorius, meno kolektyvas, jo nariai, renginio vedėjas);
6.15. kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
7. Nuostatai parengti vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės), todėl jei Nuostatuose nėra aptartos tam tikros procedūros, jos atliekamos vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROGRAMŲ TURINIUI
8. Konkurso būdu finansuotinos veiklos:
8.1. pareiškėjo dalyvavimas formuojant ir įgyvendinant jaunimo politiką vietos lygmeniu, jaunimo organizacijų, veikiančių Lietuvos Respublikos administraciniame vienete, poreikių identifikavimas, atstovavimas jaunimo organizacijoms valstybės ir (ar) savivaldybės institucijose ir įstaigose;
8.3. naujų jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų steigimosi savivaldybėje ir įtraukimo į savivaldybės jaunimo organizacijų tarybos veiklą skatinimas;
8.4. bendradarbiavimo su valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis ir kitais aktyviais regioninės politikos veikėjais (vietos bendruomenėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis, privataus verslo struktūromis, religinėmis bendruomenėmis ir bendrijomis, profesinėmis sąjungomis, politinėmis partijomis ir kt.) kūrimas ir plėtojimas;
8.5. jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų informavimas, konsultavimas, jų veiklos kokybės gerinimas, narių stiprinimas mokymais;
9. Programos turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:
10. Finansavimo prioritetai, už kuriuos vertinant programas skiriami papildomi balai:
10.1. pareiškėjas per 2018-2019 metus pritraukė ne mažiau kaip 2 naujas jaunimo organizacijas (būtina pateikti dokumentus, nurodytus Nuostatų 25.4 papunktyje)
10.2. pareiškėjas per 2018-2019 metus inicijavo ir / arba kartu su kitomis (ne mažiau dvejomis) savivaldybių jaunimo organizacijų tarybomis įgyvendino veiklas, skatinančias savivaldybių jaunimo organizacijų tarybų partnerystę, jų tarpusavio bendradarbiavimą (būtina pateikti dokumentus, nurodytus Nuostatų 25.5 papunktyje);
11. Finansavimą gavę pareiškėjai iki 2020 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti šiuos rodiklius:
11.1. esminius kiekybinius:
11.1.1. merui, savivaldybės tarybai arba savivaldybės administracijos direktoriui (tiesiogiai) pateikti ne mažiau kaip 2 pasiūlymus, iš kurių bent 1 turi būti pateiktas iki 2020 m. rugsėjo 30 d.;
11.1.2. įgyvendinti ne mažiau kaip 2 veiklas, skirtas organizacijos nariams stiprinti, iš kurių bent viena turi būti įgyvendinta iki 2020 m. rugsėjo 30 d.;
11.1.3. įgyvendinti ne mažiau kaip 3 skirtingas pilietiškumą skatinančias veiklas savivaldybėje, kurioje yra registruotas, iš kurių ne mažiau kaip 1 veikla bus tikslingai nukreipta į mažiau galimybių turinčius jaunus žmones, jei pareiškėjas atitiko Nuostatų 10.3 papunktyje nurodytą prioritetą;
11.2. Kiekybinius:
11.2.1. į programos veiklas tiesiogiai įtraukti ne mažiau kaip 160 individualių jaunų žmonių (neskaičiuojant, kiek kartų žmogus apsilankė programos veiklose), iš jų 110 įtraukti ne vėliau kaip iki 2020 m. rugsėjo 30 d.;
11.3. Kokybinius:
11.3.2. didinti jaunimo dalyvavimą visuomeninėje ir savanoriškoje veikloje, suteikiant jaunimui informaciją apie galimybes dalyvauti tokioje veikloje Lietuvoje bei už jos ribų;
11.3.3. stiprinti fizinių asmenų, pareiškėjo deleguotų į savivaldybės jaunimo reikalų tarybą, kompetencijas;
12. Pareiškėjai, kurių programoms vykdyti 2021 metais skirtas finansavimas, privalo pasiekti šiuos rodiklius:
12.1. esminius kiekybinius:
12.1.1. merui, savivaldybės tarybai arba savivaldybės administracijos direktoriui (tiesiogiai) pateikti ne mažiau kaip 2 pasiūlymus;
12.1.3. įgyvendinti ne mažiau kaip 3 skirtingas pilietiškumą skatinančias veiklas savivaldybėje, kurioje yra registruotas, iš kurių ne mažiau kaip 1 veikla bus tikslingai nukreipta į mažiau galimybių turinčius jaunus žmones, jei pareiškėjas atitiko Nuostatų 10.3 papunktyje nurodytą prioritetą;
12.2. Kiekybinius:
12.2.1. į programos veiklas tiesiogiai įtraukti ne mažiau kaip 160 individualių jaunų žmonių (neskaičiuojant, kiek kartų žmogus apsilankė programos veiklose);
12.3. Kokybinius:
12.3.2. didinti jaunimo dalyvavimą visuomeninėje ir savanoriškoje veikloje, suteikiant jaunimui informaciją apie galimybes dalyvauti tokioje veikloje Lietuvoje bei už jos ribų;
12.3.3. stiprinti fizinių asmenų, pareiškėjo deleguotų į savivaldybės jaunimo reikalų tarybą, kompetencijas;
13. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas.
15. Finansavimas programoms neskiriamas, jeigu programa atitinka bent vieną iš šių punktų:
15.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;
15.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tautinę, rasinę, religinę ar socialinę neapykantą, prievartą ir diskriminaciją, išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės simboliams;
15.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos, alkoholio, tabako ir psichotropinių medžiagų populiarinimą;
15.6. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR VYKDYTOJAMS
16. Konkursui programas teikiantys pareiškėjai privalo atitikti visas šias sąlygas:
16.2. pareiškėjas yra pasitvirtinęs ne trumpesnės kaip 3 metų trukmės galiojantį strateginį veiklos planą;
16.3. pareiškėjas 2018-2019 metais merui, savivaldybės tarybai ar savivaldybės administracijos direktoriui tiesiogiai ir (arba) per savivaldybės jaunimo reikalų tarybą yra pateikęs ne mažiau kaip 3 pasiūlymus. Pasiūlymai turi būti užregistruoti savivaldybės dokumentų registre. Jeigu pareiškėjas 2018–2019 metais iš Departamento nėra gavęs finansavimo, turi būti pateikti bent 2 pasiūlymai;
16.4. pareiškėjas nėra likviduojamas, sudaręs taikos sutarties su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs veiklos;
16.5. pareiškėjas paraiškos teikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 150 Eur;
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
18. Pareiškėjas, teikdamas paraišką Konkursui, supranta teikiamų duomenų tikslą, planuojamą jų naudojimą ir perduoda juos laisva valia. Pareiškėjui elektroniniu paštu, nurodytu paraiškoje, Departamento siunčiami klausimai, prašymai, susiję su paraiškos teikimu Konkursui, laikomi oficialiais.
19. Teikdamas paraišką Konkursui, pareiškėjas sutinka, kad informacija, pateikta paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su Konkursu susijusioje informacinėje medžiagoje, renginiuose.
20. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau negu vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėlesnė, tačiau ne vėlesnė, nei nurodyta Nuostatų 26 punkte. Siekiant užtikrinti programų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.
21. Pareiškėjas vienu elektroniniu laišku užpildytas paraiškos (Nuostatų 1 priedas), sąmatos (Nuostatų 2 priedas) formas ir Nuostatų 25 punkte nurodytus dokumentus pateikia elektroniniu paštu projektai@jrd.lt. Paraiška ir visi kiti kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai privalo būti pateikti viename pdf faile ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga. Pareiškėjas paraišką ir visus kitus kartu su paraiška privalomus pateikti dokumentus gali pateikti naudodamas specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete, nuorodą pateikdamas elektroniniu paštu projektai@jrd.lt. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu.
22. Paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas.
23. Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti programą, kurios pareiškėjas nėra atsiskaitęs už ankstesniais ir / ar einamaisiais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka. Taip pat, negali būti įsiteisėjusio teismo sprendimo, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir (ar) nėra pasibaigęs Projektų administravimo taisyklių 64 punkte numatytas trejų metų terminas.
24. Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti programą, kuri jau yra arba buvo finansuota dalyvaujant kituose Departamento, Ministerijos, Ministerijai pavaldžių įstaigų ar viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ projektų / programų finansavimo konkursuose.
25. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:
25.3. 2018-2019 m. pateiktų pasiūlymų merui, savivaldybės tarybai ar savivaldybės administracijos direktoriui, kurie turi būti užregistruoti savivaldybės dokumentų registre;
25.4. dokumento (pvz., visuotinio narių susirinkimo protokolo), įrodančio, kad pareiškėjas per 2018-2019 metus pritraukė ne mažiau kaip 2 naujas jaunimo organizacijas (jeigu pareiškėjas planuoja atitikti Nuostatų 10.1 papunktyje nurodytą prioritetą);
25.5. dokumento (pvz., protokolo, dalyvių sąrašo), įrodančio, kad pareiškėjas per 2018-2019 metus inicijavo ir / arba kartu su kitomis (ne mažiau dvejomis) savivaldybių jaunimo organizacijų tarybomis įgyvendino veiklas, skatinančias savivaldybių jaunimo organizacijų tarybų partnerystę, jų tarpusavio bendradarbiavimą (jeigu pareiškėjas planuoja atitikti Nuostatų 10.2 papunktyje nurodytą prioritetą);
25.6. pagrindinio (-ių) programos vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymų, kuriuose turi būti nurodyti: kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai, reikalingi planuojamai programai įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);
25.7. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
25.9. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba, jeigu toks (-ie) yra, vertimo (-ų),
kuris (-ie) turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;
26. Konkurso paraiška kartu su Nuostatų 25 punkte nurodytais privalomais pateikti dokumentais Departamentui turi būti pateikta per 30 kalendorinių dienų nuo Nuostatų paskelbimo Departamento interneto svetainėje ir Teisės aktų registre (www.e-tar.lt) dienos. Konkurso paraiška gali būti teikiama iki paskutinės šiame punkte nurodyto termino dienos 23 val. 59 min. (įskaitytinai).
27. Paraiškų teikimo klausimais darbo dienomis elektroniniu paštu ir telefonu konsultuoja Departamento vyresnioji patarėja Valda Karnickaitė, elektroninis paštas valda.karnickaite@jrd.lt,
tel. 8 683 61927, arba kitas Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės programų pateikimo darbo dienos pabaigos.
v SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PARAIŠKŲ ir programų VERTINIMAS
28. Paraiškos vertinimas susideda iš šių dalių vertinimo:
29. Paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams vertina Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) specialistas vadovaudamasis Projektų administravimo taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka, užpildydamas Savivaldybių jaunimo organizacijų tarybų programų finansavimo 2020–2021 metais konkursui pateiktos programos formaliųjų kriterijų įvertinimo formą (Nuostatų 4 priedas).
30. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatuose nurodyti privalomi pateikti dokumentai, SPPD specialistas kreipiasi į pareiškėją su nurodymu pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD specialistas prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą. Jeigu pareiškėjas per nurodytą terminą nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) paaiškinimų ir patikslinimų, SPPD specialistas apie tai informuoja Departamento direktoriaus įsakymu sudarytos komisijos (toliau – komisija) sekretorių, pateikdamas suvestinę, kurioje nurodo programos (-ų), kuri (-ios) neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo priežastis, ir susijusius dokumentus. Komisijos sekretorius pateikia SPPD suvestinėje pateiktus siūlymus dėl programos (-ų), neatitinkančios (-ių) formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo ir susijusius dokumentus komisijai. Komisija, įvertinusi komisijos sekretoriaus komisijai pateiktą informaciją (duomenis), pritaria arba nepritaria programos (-ų) atmetimui.
31. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 16–17, 21–23, 26 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir programai finansavimas neskiriamas.
32. Programų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną programą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga Projektų administravimo taisyklėse nustatytais atvejais gali programą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 28 punktu, pareiškėjo programos turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Departamento direktoriaus įsakymu vieniems metams sudaryta komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, kuri vadovaujasi Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintu Projektų vertinimo komisijų darbo reglamentu.
33. Ekspertai programos turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Savivaldybių jaunimo organizacijų tarybų programų finansavimo 2020–2021 metais konkursui pateiktos programos turinio ir lėšų planavimo įvertinimo formą (Nuostatų 5 priedas). Jeigu vertinimus, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 28 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai programos turinio ir lėšų planavimo vertinimus atlieka užpildydami Savivaldybių jaunimo organizacijų tarybų programų finansavimo 2020–2021 metais konkursui pateiktos programos turinio ir lėšų planavimo įvertinimo formą (Nuostatų 5 priedas).
34. Už vertinimo dalį, kurioje vertinamas programos turinys ir lėšų planavimas, daugiausia gali būti skiriama 69 balai vienai programai. Privaloma surinkti minimali balų suma už programos turinį ir lėšų planavimą – 20 balų. Programos, kurios nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojamos.
35. Pareiškėjai reitinguojami pagal dviejų ekspertų balų vidurkį, skirtą už programos turinį ir lėšų planavimą. SPPD, gavęs ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl programų finansavimo, apibendrina ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl programų finansavimo, parengdamas pareiškėjų ir programų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma dviejų programą vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai.
36. Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgdama į ekspertų vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl programų finansavimo ir įvertinusi Departamento pareiškėjų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis bei SPPD programų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis ir kitą su programomis, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti sumų programoms įgyvendinti vidurkiui. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui dėl programos turinio ir (ar) siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui, komisijos sprendimu programa perduodama SPPD, kuris programą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, komisija pritaria arba nepritaria jo vertinimui ir (ar) siūlomai skirti sumai. Jeigu komisija priima sprendimą nepritarti trečiojo eksperto vertinimui, ji sprendžia klausimą dėl pakartotinio programos vertinimo, kurį atlieka komisijos nariai. Kiek komisijos narių vertins vieną programą, programų paskirstymo komisijos nariams bei komisijos narių atliekamo pakartotinio programų vertinimo tvarka aprašyta komisijos darbo reglamente.
Komisija priima protokolinį sprendimą ir pateikia Departamento direktoriui siūlymus dėl lėšų skyrimo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo komisijos sprendimo priėmimo.
37. Jei programai įgyvendinti komisija siūlo skirti dalį lėšų, komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos priimto sprendimo elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir programoje numatytus tikslus, ir pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.
Kai pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo elektroniniu paštu dienos komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir programoje numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).
Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir programoje numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatuose, komisijos darbo reglamente ir administruojančios įstaigos patvirtinto ekspertų darbo reglamente nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus įvertina ir SPPD ekspertų vertinimo suvestinę parengia bei kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas bei vadovaudamasi Nuostatuose nustatytais kriterijais, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir priima sprendimą jiems pritarti arba nepritarti.
Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant programoje ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu skirti dalį programai įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, programai lėšų neskiriama ir ji įtraukiama į nefinansuotinų programų sąrašą.
38. Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo programoms, kuris yra rekomendacinio pobūdžio, ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl programų finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia Departamento direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.
39. Sprendimą dėl lėšų skyrimo programoms, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas, priima Departamento direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos. Departamento direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos yra paskelbiamas Departamento interneto svetainėje www.jrd.lt.
Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus įsakymo dėl Konkurso rezultatų priėmimo dienos raštu informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą pateikdamas sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių programos buvo įrašytos į atmestinų ar nefinansuotinų programų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.
VI SKYRIUS
PROGRAMŲ FINANSAVIMAS, VYKDYMAS IR KONTROLĖ
40. Departamentas, skelbdamas Konkurso laimėtojus, paskelbia ir laukiančiųjų sąrašą (rezervinių programų sąrašą). Laukiančiųjų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto finansavimo, nepasirašo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties (toliau – Sutartis) per Nuostatų 51 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba valstybės biudžeto lėšos grąžinamos, arba esant papildomam finansavimui.
41. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
41.1. programos administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 90 procentų nuo visos iš Departamento prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):
41.1.1. programos vadovo, programos koordinatoriaus ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas;
41.2. programos įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, skirtos su Nuostatų 3 punkte nurodytam Konkurso tikslui įgyvendinti ir Nuostatų 8 punkte nurodytoms veikloms vykdyti):
41.2.1. vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (prašoma ir skirta valstybės biudžeto lėšų suma gali sudaryti ne daugiau kaip 90 procentų iš Departamento prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);
41.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:
41.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 Eur 1 programos vykdytojui per mėnesį), pašto);
41.2.2.2. transporto išlaikymas (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir transporto paslaugos (autobuso ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);
41.2.2.3. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma);
41.2.2.4. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal autorines, paslaugų sutartis, lektoriai, mokymų vadovai, skiriant ne daugiau kaip 40 Eur už 1 val.;
41.2.2.6. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
41.2.2.7. kitos 41.2.2.1–41.2.2.5. papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:
41.2.2.7.1. maitinimo paslaugos (maitinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (pietūs kavinėje, valgyklos maitinimo paslaugos), skiriant ne daugiau kaip 8 Eur 1 asmeniui per dieną);
41.2.2.7.2. apgyvendinimo paslaugos (apgyvendinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje, skiriant ne daugiau kaip 20 Eur 1 asmeniui per parą);
41.2.2.7.3 viešinimo paslaugos (lankstinukų gamybos paslaugų, straipsnių spaudoje, televizijos reportažų pirkimas);
42. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl programos finansavimo priėmimo dienos, bet ne ankščiau kaip nuo 2020 m. sausio 1 d., iki 2020 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2021 m. I ketv. – nuo 2021 m. sausio 1 d., iki 2021 m. kovo 31 d., pratęsus finansavimą 2021 m. II-IV ketv. – nuo 2021 m. balandžio 1 d., iki 2021 m. gruodžio 31 d., vadovaujantis Nuostatų 61 punktu.
43. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
43.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigijimo išlaidos;
43.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, teritorijos priežiūros, aplinkos tvarkymo išlaidos;
43.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui ir patirtos bei apmokėtos iki 2019 m. gruodžio 31 d. imtinai, taip pat išlaidos, 2020 metais patirtos ir apmokėtos iki Departamento direktoriaus įsakymo dėl programos finansavimo priėmimo dienos (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.);
44. Pareiškėjas turi viešinti programą, kad programos tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie programos tikslus, uždavinius, eigą ir rezultatus. Viešindamas programą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad programai valstybės biudžeto lėšų skyrė Departamentas bei kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo panaudota vykdant programą.
45. Pareiškėjas privalo raštu informuoti konkursą administruojančią įstaigą apie programoje numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavusi tokį pranešimą, SPPD sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą programai. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai pranešus SPPD, atnaujinamas sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas.
46. Pareiškėjas, laikantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą, reikalavimų turi rinkti, sistemingai atnaujinti narių sąrašus bei kitą aktualią informaciją ir, gavus Departamento prašymą raštu, pateikti šią informaciją Departamentui.
47. Pareiškėjas iki kiekvieno ketvirčio pirmo mėnesio 5 d. Departamentui turi pateikti ketvirčio planuojamų veiklų grafiką.
48. Pareiškėjas (pareiškėjo atstovai) turi dalyvauti visuose Ministerijos ir Departamento organizuojamuose su Konkursu susijusiuose renginiuose.
49. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas, Sutartį, kurioje nustatomi pareiškėjo įsipareigojimai, finansavimo dydis, finansavimo teikimo terminai, valstybės biudžeto lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos, pasirašo su SPPD.
50. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo programoms priėmimo dienos perduoda SPPD finansuojamų pareiškėjų sąrašą, kuriame nurodomas konkrečiai pareiškėjo programai skirto finansavimo dydis, ir finansavimą gavusių pareiškėjų paraiškų ir patikslintų dokumentų (jeigu tokie buvo teikti) kopijas.
51. Pareiškėjui, kuriam yra skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per 20 darbo dienų nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo programoms priėmimo dienos, SPPD siūlymu Departamento direktoriaus įsakymo dalis valstybės biudžeto dėl lėšų skyrimo šiam pareiškėjui Departamento direktoriaus įsakymu pripažįstama netekusia galios.
52. Laikotarpiu nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo programoms priėmimo dienos iki Sutarties pasirašymo, paaiškėjus, kad pareiškėjas nėra atsiskaitęs už 2019 metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka, SPPD raštu apie tai informuoja Departamentą. Departamento komisijos sekretorius nedelsiant informuoja komisiją apie susidariusią situaciją ir organizuoja komisijos posėdį klausimui aptarti arba Departamento direktorius, vadovaudamasis SPPD pateikta informacija, gali pakeisti savo sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo pareiškėjui. Tokiu atveju, pareiškėjo patirtos išlaidos iki Sutarties pasirašymo nėra kompensuojamos ar finansuojamos.
53. Sutartis su finansavimą gavusiu pareiškėju sudaroma 2020 metams. Valstybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos Nuostatų 5 punkte nurodytu laikotarpiu. Programai įgyvendinti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pareiškėjas privalo grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD nustačius, kad skirtas valstybės biudžeto lėšas pareiškėjas panaudojo ne pagal paskirtį, pareiškėjas privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas programai įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD per SPPD nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti programas ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.
54. Pareiškėjas, kurio programai yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, SPPD privalo pateikti:
54.1. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. atitinkamai ketvirčio / metų veiklų įvykdymo ataskaitą (Nuostatų 6 priedas) ir SPPD nustatytos formos biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo finansines ataskaitas;
54.2. kartu su 2020 metų III ketvirčio ir 2020 m. ir 2021 metų veiklų įvykdymo ataskaitomis Nuostatų 11 ir 12 punktuose nurodytų įsipareigojimų įgyvendinimą pagrindžiančią informaciją:
54.2.1. nurodyti į programos veiklas tiesiogiai įtrauktus jaunus žmones, pateikiant skenuotas dalyvių sąrašų kopijas ir dalyvių sąrašą „MS Excel“ faile (xls formatu);
54.2.2. pateikus pasiūlymus merui, savivaldybės tarybai arba savivaldybės administracijos direktoriui (tiesiogiai), pateikiant pasiūlymų kopijas;
54.2.3. įgyvendinus veiklas, skirtas organizacijos nariams stiprinti, pateikti skenuotas dalyvių sąrašų kopijas bei veiklos darbotvarkę arba protokolus;
54.2.4. įgyvendinus veiklas, skirtas pilietiškumui skatinti, jei pareiškėjas atitiko Nuostatų 10.3 papunktyje nurodytą prioritetą, pateikti skenuotas dalyvių sąrašų kopijas bei interneto nuorodas į paviešintus veiklos rezultatus, ir (arba), teikiant ataskaitas SPPD, pridėti publikacijų kopijas;
54.2.5. suorganizavus veiklas, siekiant stiprinti fizinių asmenų, pareiškėjo deleguotų į savivaldybės jaunimo reikalų tarybą, kompetencijas, pateikiant dalyvių sąrašų kopijas bei veiklos darbotvarkę arba protokolus;
55. Departamentas ir SPPD tikrina, kaip įgyvendinamos finansuojamos programos, ar laikomasi ir kaip laikomasi Nuostatuose ir Sutartyje pareiškėjui numatytų reikalavimų, ir atlieka skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo bei veiklos vykdymo kontrolę.
56. Departamentui ir (arba) SPPD nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, Departamentas arba SPPD apie tai raštu informuoja pareiškėją ir SPPD sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju SPPD nustato pareiškėjui protingą terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Pareiškėjas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja Departamentą ir SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. SPPD, įvertinęs iš pareiškėjo gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja Departamento ir SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.
57. SPPD nutraukia Sutartį su pareiškėju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas pareiškėjas privalo grąžinti, kai:
57.1. SPPD nustato esminių Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų reikalavimų, Sutarties įsipareigojimų ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, pažeidimų;
57.2. paaiškėja, kad asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytoje deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, pareiškėjas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Sutarties sudarymo arba sudarius Sutartį įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos iš pareiškėjo;
57.5. nustatoma, kad Sutarties 2021 metams pratęsimo atveju pareiškėjas pateikė klaidinančią ar melagingą informaciją dėl programos vykdymo, ar paaiškėja, kad per 2020 metus pareiškėjas neįvykdė Nuostatų 11 punkte nurodytų esminių kiekybinių įsipareigojimų, o pratęsus sutartį – Nuostatų 12 punkte nurodytų esminių kiekybinių įsipareigojimų:
57.5.1. jeigu pareiškėjas nepasiekė vieno iš 11-12 punkte nurodyto esminio kiekybinio rodiklio, pareiškėjas turi grąžinti 25 procentus skirtų valstybės biudžeto lėšų;
57.5.2. jeigu pareiškėjas nepasiekė dviejų iš 11-12 punkte nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, pareiškėjas turi grąžinti 50 procentų skirtų valstybės biudžeto lėšų;
57.5.3. jeigu pareiškėjas nepasiekė trijų iš 11-12 punkte nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, pareiškėjas turi grąžinti 75 procentus skirtų valstybės biudžeto lėšų, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas nepasirinko Nuostatų 10.3 papunktyje nurodyto prioriteto;
57.5.4. jeigu pareiškėjas nepasiekė keturių iš 11-12 punkte nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, pareiškėjas turi grąžinti 100 procentų skirtų valstybės biudžeto lėšų;
57.6. nustatoma, kad pareiškėjas nėra atsiskaitęs už 2019 metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka.
58. Pareiškėjai programai įgyvendinti gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir Sutartimi patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
VII SKYRIUS
SUTARČIŲ PRATĘSIMAS
59. Tinkamai įgyvendinus programą 2020 metais, Sutartis gali būti pratęsta 2021 metams, bet ne ilgiau kaip iki kitų metų gruodžio 31 d. Siekdamas pratęsti Sutartį, pareiškėjas iki 2020 m. lapkričio 15 d. SPPD Sutarties rekvizituose nurodytu elektroniniu paštu turi pateikti:
59.1. 1 (vieną) atspausdintą, pareiškėjo vadovo pasirašytą ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiga turėti antspaudą yra nustatyta teisės aktuose ar pareiškėjo steigimo dokumentuose) patvirtintą prašymą (laisva forma) pratęsti programos finansavimą 2021 metais. Šiame prašyme pareiškėjas turi pateikti lėšų poreikį 2021 m. I ketv., remiantis su Departamentu suderintais 2021 m. veiklų planu ir 2021 m. sąmata;
59.2. programos įgyvendinimo 2020 metais analizę (įsivertinimą) (laisva forma), kurioje turi būti nurodytas programos tikslų, uždavinių ir lauktų rezultatų pasiekimas;
59.3. pareiškėjo strateginio veiklos plano (jeigu 2020 metais patvirtintas naujas dokumentas) kopiją, patvirtintą laikantis Dokumentų rengimo taisyklių reikalavimų;
59.4. pasikeitusių (jeigu keitėsi) programos vadovo ir (ar) vykdytojų gyvenimo aprašymus, patvirtintus jų parašais, kitus pasikeitusius paraiškoje nurodytus duomenis;
59.5. pakeistus pareiškėjo steigimo dokumentus, jei įgyvendinant programą jie keitėsi, taip pat kitus dokumentus ar duomenis, kurie keitėsi po programos, kuriai skirtas finansavimas, paraiškos pateikimo Departamentui dienos;
60. Prireikus SPPD gali paprašyti pareiškėją per ne trumpesnį kaip 3 darbo dienų terminą nuo prašymo gavimo dienos pateikti papildomus dokumentus arba pateiktų dokumentų originalus.
61. Prašymą pratęsti programos finansavimą svarsto SPPD. SPPD susipažįsta su pareiškėjo prašymu pratęsti finansavimą, SPPD pateiktomis 2020 m. I–III ketvirčių veiklų įvykdymo ataskaitomis, kartu su III ketvirčio ataskaitomis pateiktais Nuostatų 54.2 papunktyje nurodytais dokumentais ir informacija apie Sutarties su SPPD vykdymą 2020 m. I–III ketvirčiais. Remdamasis šiais dokumentais, SPPD sprendžia, ar programa įgyvendinta ir valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, bei Departamento direktoriui pateikia motyvuotą siūlymą pratęsti arba nepratęsti programos finansavimą 2021 metų I ketvirčiui, o gavęs metinę veiklos ataskaitą, – dėl finansavimo pratęsimo ir skyrimo 2021 metų II–IV ketvirčiams.
62. Sprendimą pratęsti arba nepratęsti finansavimą 2021 metų I ketvirčiui per 5 darbo dienas nuo SPPD siūlymo pateikimo dienos priima Departamento direktorius, įvertinęs SPPD siūlymą. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl programos finansavimo pratęsimo priėmimo dienos perduoda SPPD finansuojamų pareiškėjų sąrašą, kuriame nurodomas konkrečiai pareiškėjo programai skirto finansavimo dydis.
63. Pratęsus programos finansavimą, nauja Sutartis arba papildomas susitarimas dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo su pareiškėju pasirašomas per 10 darbo dienų nuo Departamento direktoriaus įsakymo dėl finansavimo pratęsimo priėmimo dienos.
64. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos programai įgyvendinti 2021 metų I ketvirčiui, gali būti naudojamos nuo 2021 m. sausio 1 d., iki 2021 m. kovo 31 d. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos programai įgyvendinti 2021 metų II-IV ketvirčiams, gali būti naudojamos nuo 2021 m. balandžio 1 d., iki 2021 m. gruodžio 31 d. Jeigu Sutartis dėl pratęsto finansavimo 2021 metais nepasirašoma, vykdant programos veiklas 2021 metais, pareiškėjo patirtos ar apmokėtos išlaidos nėra finansuojamos ar kompensuojamos.
VIII SKYRIUS
PROGRAMOS IŠLAIDŲ SĄMATOS IR VEIKLŲ PLANO TIKSLINIMAS
66. Norėdamas patikslinti programos išlaidų sąmatą, pareiškėjas raštu turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą tikslinti programos išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas išlaidų sąmatos lyginamąjį variantą. SPPD, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai raštu informuoja pareiškėją. SPPD ir pareiškėjo suderintą patikslintą išlaidų sąmatą pasirašo įgalioti SPPD ir pareiškėjo atstovai.
67. Prašymai tikslinti programos sąmatą SPPD teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.
68. Jeigu tikslinama programos išlaidų sąmata keičia pareiškėjo programos veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), pareiškėjas privalo suderinti veiklų plano keitimą su Departamentu Nuostatų 69–70 punktuose nustatyta tvarka. SPPD, gavęs prašymą tikslinti programos išlaidų sąmatą ir nustatęs, kad programos išlaidų sąmatos pakeitimas pakeis pareiškėjo programos veiklų planą, turi apie tai informuoti Departamentą, o pareiškėją – apie Nuostatų 69–70 punktuose nustatytą programos veiklų plano keitimo tvarką.
69. Programos veiklų planas tikslinamas pateikiant prašymą elektroniniu paštu Departamentui. Norėdamas patikslinti programos veiklų planą, pareiškėjas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti programos veiklų planą, kartu pateikdamas veiklų plano lyginamąjį variantą. Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl veiklų plano tikslinimo ir apie sprendimą informuoja pareiškėją. Departamentui pritarus pareiškėjo pasiūlytiems veiklų plano tikslinimams, Departamento ir pareiškėjo suderinto ir patikslinto veiklų plano kopija elektroniniu paštu išsiunčiama SPPD.
70. Prašymai tikslinti programos veiklų planą Departamentui gali būti teikiami iki 2020 m. gruodžio 15 d. Patęsus finansavimą 2021 metams, prašymai tikslinti programos veiklų planą Departamentui gali būti teikiami iki 2021 m. gruodžio 16 d. Pareiškėjas gali teikti prašymą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų tikslinimo.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
71. Departamentas tvarko fizinių ir juridinių asmenų duomenis Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
72. Departamentas ir SPPD neatsako, jei dėl pareiškėjo projekte (paraiškoje ir (arba) Sutartyje) nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso korespondencijai, telefono, fakso numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju negalima susisiekti.
73. Pareiškėjas, kuris yra perkančioji organizacija, įgydamas prekes ir paslaugas, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
74. Departamento direktoriaus sprendimas dėl programos finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamos programos įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą valstybės biudžeto lėšų panaudojimą ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat Departamentui arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Projektų administravimo taisyklėse ir (ar) Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.
Pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, bendra Konkursui skirta valstybės biudžeto lėšų suma bei didžiausia vienai programai galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma gali būti pakeista atskiru Departamento direktoriaus įsakymu.