LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS PERĖJIMO PRIE ŽIEDINĖS EKONOMIKOS IKI 2035 METŲ GAIRIŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS
2024 m. liepos 11 d. Nr. D1-236
Vilnius
Atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. birželio 21 d. pasitarimo protokolo Nr. 21 2 klausimo, kuriuo pritarta Lietuvos perėjimo prie žiedinės ekonomikos iki 2035 metų gairėms, 2 punktą:
1. T v i r t i n u pridedamus:
1.1. Lietuvos perėjimo prie žiedinės ekonomikos iki 2035 metų gairių įgyvendinimo priemonių ir atsakingų vykdytojų sąrašą;
2. P a v e d u Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. birželio 21 d. pasitarimo protokolo Nr. 21 2 klausimo 2 punkto 2.2 papunktyje nurodytoms institucijoms nustatyta tvarka pagal kompetenciją iki kiekvienų metų balandžio 30 d. pateikti Aplinkos ministerijai ataskaitas apie praėjusiais metais įgyvendintas priemones ir pasiektus rodiklius.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2024 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. D1-236
LIETUVOS PERĖJIMO PRIE ŽIEDINĖS EKONOMIKOS IKI 2035 METŲ GAIRIŲ ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ IR ATSAKINGŲ VYKDYTOJŲ SĄRAŠAS
1. Institucijų, nurodytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. birželio 21 d. pasitarimo protokolo Nr. 21 2 klausimo (toliau – protokolinis sprendimas), kuriuo pritarta Lietuvos perėjimo prie žiedinės ekonomikos iki 2035 metų gairėms (toliau – Gairės), 2.2 papunktyje, atsakingi asmenys protokolinio sprendimo 2.2 papunkčio nustatyta tvarka pagal kompetenciją pateikia informaciją už Gairių 1 priede nurodytų priemonių įgyvendinimą užpildydami šio sąrašo priede pateiktą lentelę.
2. Gairių įgyvendinimo priemonių ir atsakingų vykdytojų sąrašas.
Eil. Nr. |
Priemonės pavadinimas |
Įvykdymo terminas (metai)
|
Atsakingas vykdytojas |
Dalyvaujančios institucijos |
Veiklos tipas (1 pastaba) |
Veiklos požymis (2 pastaba) |
|
pradžia |
pabaiga |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
9 |
10 |
1.1.1. |
Priemonė. Siekiant užtikrinti horizontalaus principo įgyvendinimą ES, nacionaliniu, regioniniu, vietos ir tarptautiniu lygiu, paskirti instituciją, atsakingą už žiedinės ekonomikos stebėsenos vykdymą, siekiant proveržio šioje srityje šalies ir tarptautiniu mastu, patvirtinti žiedinės ekonomikos įgyvendinimo stebėsenos ir valdymo modelį, prireikus – jį skaitmenizuoti |
2026 |
2027 |
Aplinkos ministerija (toliau – AM) |
Visos ministerijos, savivaldybių asociacija, mokslo įstaigos |
R |
T |
1.2.1. |
Priemonė. Finansuoti taikomuosius mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą žiedinės ekonomikos tematika, numatant pagrindines investicijas į pakartotinį naudojimą, iškastinių žaliavų keitimo biologinės kilmės ir antrinėmis žaliavomis, ilgaamžių produktų gamybos, naujų mokymo programų kūrimo, vartotojų įpročių keitimo kryptis |
2025 |
2028 |
AM |
EIM, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (toliau – ŠMSM) |
I/K |
P |
1.2.2. |
Priemonė. Įgyvendinti žiedinės ekonomikos tematika mokymus, įtrauktus į bendrąsias švietimo ir profesinio mokymo programas |
2024 |
2024 |
ŠMSM |
AM, Ekonomikos ir inovacijų ministerija (toliau – EIM) |
R |
T |
1.2.3. |
Priemonė. Parama verslui kurti, siekiant remti žaliosios pertvarkos ir žiedinės ekonomikos tikslus |
2023 |
2026 II ketv. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – SADM) |
|
I |
P |
1.2.4. |
Priemonė. Nustatyti reikalavimus antrinių žaliavų ir alternatyvių medžiagų naudojimui, keičiant jomis iškastinius ir nemetalinius išteklius, mineralus |
2029 |
2030 |
AM, ŽŪM |
Energetikos ministerija (toliau – EM), Susisiekimo ministerija (toliau – SM), EIM |
R |
T |
1.3.1. |
Priemonė. Papildyti aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus tvarkos aprašą žiediškumo kriterijais ir (ar) principais |
2024 |
2025 |
AM |
– |
R |
T |
1.3.2. |
Priemonė. Parengti produktų gyvavimo ciklo sąnaudų metodiką, taikomą atliekant žaliuosius viešiuosius pirkimus |
2024 |
2026 |
AM |
– |
A
|
T |
1.3.3. |
Priemonė. Parengti viešosiomis investicijomis finansuojamų projektų atrankos kriterijams taikytino žiediškumo vertinimo rekomendacijas |
2024 |
2024 |
AM |
– |
R |
T |
2.1.1. |
Priemonė. Atlikti potencialių investuotojų, galinčių prisidėti prie žiedinės ir žaliosios ekonomikos plėtojimo Lietuvai ir ES svarbiose vertės grandinėse, analizę |
2023 |
2030 |
VšĮ „Investuok Lietuvoje“ |
– |
A |
T |
2.1.2. |
Priemonė. Sukurti pramonei praktinių technologinių žinių ir sprendimų keitimosi platformą („Industry 4.0 Lab“) |
2023 |
2026 |
EIM |
– |
I |
P |
2.1.3. |
Priemonė. Skatinti technologijų, užtikrinančių galimybes gamyboje naudoti daugiau antrinių žaliavų (pagamintų iš plastiko, tekstilės, stiklo, padangų, medienos, statybinių, biologinių ir kitų atliekų), diegimą ir plėtrą |
2025 |
2028 |
AM |
EIM |
I |
P |
2.1.4 |
Priemonė. Skatinti žiedinės ekonomikos plėtrą palaikančių skaitmeninių–žiedinių technologijų ir (ar) sistemų (pvz., skaitmeninių–žiedinių dvynių) įsigijimą |
2025 |
2026 |
EIM |
– |
I |
P |
2.2.1. |
Priemonė. Skatinti pramonės įmones diegti žiedinės ekonomikos (ciklo uždarymo) sprendimus, taikyti atliekų kiekį mažinančias, taip pat perdirbti tinkamų atliekų kiekį ir (arba) gaminių sudėtyje naudojamų antrinių žaliavų kiekį didinančias technologijas |
2028 |
2035 |
EIM |
– |
I |
P |
2.2.2. |
Priemonė. Skatinti inovatyvių aplinkai draugiškų, t. y. tvarių produktų gamybą skatinančių, technologijų diegimą įmonėse, veikiančiose S4 srityse |
2024 |
2027 |
EIM |
AM |
I |
P |
2.2.3. |
Priemonė. Skatinti aplinkai palankių produktų arba technologijų kūrimą ir (ar) diegimą |
2023 |
2026 |
EIM |
– |
I |
P |
2.2.4. |
Priemonė. Skatinti įmonių perėjimą link žiedinės ekonomikos |
2024 |
2026 |
EIM |
AM |
I (paskolos) |
P |
3.1.1. |
Priemonė. Parengti ilgalaikę perėjimo prie žiedinės statybos darbotvarkę |
|
2024 |
AM |
– |
R |
T |
3.2.1. |
Priemonė. Sukurti statinių gyvavimo ciklo (toliau – SGC) modeliavimo sistemą
|
|
2029 |
AM |
VšĮ „Statybos sektoriaus vystymo agentūra“ (toliau – SSVA) |
I |
P |
3.2.2. |
Priemonė. Rengti ypatingųjų statinių projektus naudojant SGC modeliavimo metodiką
|
|
2029 |
AM |
SSVA |
R |
P |
3.2.3. |
Priemonė. Apmokyti statybos dalyvius žiedinio ir ekologinio projektavimo |
2027 |
|
AM |
SSVA |
P |
P |
3.3.1. |
Priemonė. Nustatyti statybos produktų poveikio aplinkai deklaracijų reikalavimus |
2025 |
2027 |
AM |
– |
R |
T |
3.4.1. |
Priemonė. Finansuoti bandomųjų pastatų atnaujinimo (modernizavimo) projektų, naudojant standartizuotas modulines konstrukcijas iš organinių atsinaujinančių medžiagų, įgyvendinimą ir pagal juos parengti rekomendacijas masiškai taikyti tokius sprendimus. |
|
2025 |
AM |
– |
I |
P |
3.4.2. |
Priemonė. Finansuoti standartizuotų modulinių konstrukcijų iš organinių atsinaujinančių medžiagų gamybinių pajėgumų plėtrą |
|
2025 |
AM
|
–
|
I |
P |
3.4.3. |
Priemonė. Atnaujinti teisės aktus, nustatant pastatų atnaujinimo (modernizavimo) techninius reikalavimus, atsižvelgiant į standartizuotų modulinių konstrukcijų iš organinių medžiagų naudojimo ir kitus technologinius sprendimus |
|
2023 |
AM |
– |
R |
T |
3.5.1. |
Priemonė. Finansuoti daugiabučių pastatų atnaujinimą (modernizavimą) |
|
2030 |
AM |
– |
I |
P |
3.5.2. |
Priemonė. Finansuoti viešųjų pastatų atnaujinimą |
|
2027 |
AM
|
– |
I |
P |
3.5.3. |
Priemonė. Teikti finansines paskatas individualių namų savininkams atnaujinti individualius namus |
|
2022 |
AM |
– |
I |
P |
3.5.4. |
Priemonė. Finansuoti individualių namų atnaujinimą |
|
2025 |
AM |
– |
I |
P |
4.1.1. |
Priemonė. Skatinti energetiškai efektyvias ir klimatui palankias investicijas taikant tiesioginę sėją |
2023 |
2027 |
ŽŪM |
– |
I |
P |
4.1.2. |
Priemonė. Finansuoti ekologinio ūkininkavimo plėtrą |
2023 |
2027 |
ŽŪM |
– |
I
|
P |
4.2.1. |
Priemonė. Nustatyti reikalavimus medienos naudojimui statybos medžiagoms, naudojamoms žaliajai statybai |
2023 |
2024 |
AM |
– |
R |
T |
5.1.1. |
Priemonė. Finansuoti miesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimą skatinant naudoti pažangiais (pvz., vandenilio) alternatyviais degalais ir elektra varomas transporto priemones |
2024 |
2030 |
SM, Vidaus reikalų ministerija (toliau – VRM)
|
– |
I |
P |
5.1.2. |
Priemonė. Didinti viešojo transporto patrauklumą sudarant galimybes greitesniam jo judėjimui nustatytais maršrutais ir geresnei skirtingų mobilumo paslaugų (dviračių, elektromobilių nuomos) integracijai |
2024 |
2026 |
SM |
– |
I |
T |
5.2.1. |
Priemonė. Finansuoti tvarų gyventojų mobilumą ir mažinti kelionių nuosavu transportu |
2024 |
2030 |
SM |
Savivaldybės |
I |
P |
5.3.1. |
Priemonė. Skatinti dviračių transporto plėtrą miestuose ir priemiesčiuose kuriant jiems tinkamą infrastruktūrą |
2024 |
2030 |
SM |
– |
I |
P |
5.3.2. |
Priemonė. Sukurti teisinę bazę siekiant sudaryti galimybę užtikrinti finansines paskatas, dviračių taisymo paslaugų kompensavimui |
2024 |
2026 |
SM |
– |
R/I |
T/P |
6.1.1. |
Priemonė. Formuoti efektyvesnę maisto švaistymo prevencijos politiką bendradarbiavimo platformoje, užtikrinant dalijimąsi gerąja patirtimi ir geriausių maisto švaistymo prevencijos sprendimų paieškas |
2023 |
2025 |
AM |
AM, ŽŪM, EIM, Sveikatos apsaugos ministerija (toliau – SAM), Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (toliau – VMVT), ŠMSM |
A |
T |
6.1.2. |
Priemonė Nustatyti reikalavimus stambiesiems prekybos tinklams, maitinimo įstaigoms ir maisto gamybos įmonėms aukoti žmonėms tinkamą maistą pagal gerąją užsienio praktiką |
2026 |
2027 |
AM |
EIM, ŽŪM |
R |
T |
6.1.3. |
Priemonė. Numatyti finansavimo priemones, skatinančias paramą ir labdarą, mažinant maisto atliekų susidarymą pirminėje maisto produktų gamyboje ir jį perdirbant |
2023 |
2027 |
ŽŪM |
– |
I |
T |
6.1.4. |
Priemonė. Parengti ir patvirtinti naudotų EEĮ, baldų ir tekstilės pripažinimo netinkamais naudoti kriterijus ir kontrolės tvarką, griežtinti kontrolę, kad į vidaus rinką patektų saugūs, pakartotinai naudoti paruošti produktai (ne atliekos) |
2024 |
2025 |
AM |
Aplinkos apsaugos departamentas |
R |
T |
6.1.5. |
Priemonė. Parengti statybinių atliekų nelaikymo atliekomis kriterijus |
2023 |
2023 |
AM |
– |
R |
T |
6.2.1. |
Priemonė. Gerinti atliekų rūšiavimo priemonių ir infrastruktūros prieinamumą, (įrengti daugiau didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių užtikrinant jų prieinamumą; plėsti maisto (virtuvės) atliekų rūšiuojamojo surinkimo infrastruktūrą aprūpinant gyventojus rūšiavimo konteineriais ar kitomis priemonėmis, plėsti buityje susidarančios tekstilės atliekų rūšiuojamojo surinkimo infrastruktūrą, buityje susidarančių pavojingųjų atliekų rūšiuojamojo surinkimo infrastruktūrą |
2024 |
2027 |
Regioniniai atliekų tvarkymo centrai (toliau – RATC), savivaldybės |
– |
I |
P |
6.2.2. |
Priemonė. Nustatyti gamintojo atsakomybės principą baldų ir tekstilės gaminiams, numatant perdirbimo ir pakartotinio naudojimo užduotis. |
2025 |
2026 |
AM |
– |
R |
T |
6.2.3. |
Priemonė. Peržiūrėti padangų, alyvos, akumuliatorių, galvaninių elementų (baterijų), vidaus degimo variklių degalų arba tepalų filtrų, jų dalių ir komponentų, vidaus degimo variklių oro filtrų, jų dalių ir komponentų, autotransporto priemonių amortizatorių, transporto priemonių ir EEĮ gamintojų atsakomybės principo įgyvendinimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus, prireikus parengti susijusių teisės aktų pakeitimus, užtikrinančius visų gamintojų dalyvavimą atliekų tvarkymo sistemoje |
2023 |
2024 |
AM |
– |
R |
T |
6.2.4. |
Priemonė. Atlikus analizę, plačiau taikyti gamintojo atsakomybę statybos, laisvalaikio ir vienkartiniams higienos produktams, teikti pasiūlymus teisės aktų pakeitimams |
2029 |
2030 |
AM |
– |
R |
T |
6.2.5. |
Priemonė. Finansuoti atliekų paruošimo perdirbti ir perdirbimo infrastruktūros modernizavimą ir plėtrą, naujų įrenginių, skirtų tekstilės, baldų, plastiko, kombinuotų pakuočių, biologinių, elektros ir elektroninės įrangos bei kitoms atliekoms, diegimą |
2024 |
2028 |
AM |
– |
I |
P |
6.2.6. |
Priemonė. Finansuoti tekstilės perdirbimo infrastruktūrą, skirtą gaminti aukštos pridėtinės vertės žaliavą |
2028 |
2030 |
AM |
EIM |
I |
P |
6.2.7. |
Priemonė. Sukurti pramonės atliekiškumo indekso skaičiavimo metodiką |
2023 |
2024 |
VšĮ „Inovacijų agentūra“ |
AM, EIM
|
R |
T |
6.2.8 |
Priemonė. Skatinti aplinkai draugiškų pažangių, t. y. tvarių produktų gamybą skatinančių technologijų kūrimą, demonstravimą MVĮ, veikiančiose S4 srityse |
2023 |
2027 |
EIM |
VšĮ „Inovacijų agentūra“ |
I |
P |
6.2.9 |
Priemonė. Sukurti antrinių žaliavų sistemą pramonei |
2023 |
2025 |
VšĮ „Inovacijų agentūra“,
|
EIM, AM |
R |
T |
6.2.10 |
Priemonė. Skatinti pirminių žaliavų keitimą pramonės įmonėse |
2024 |
2026 |
EIM |
VšĮ „Inovacijų agentūra“,
|
I |
P |
6.3.1. |
Priemonė. Patvirtinti teisės aktų pataisas, numatančias, kad gyventojams, kompostuojantiems namų ūkiuose susidarančias biologines atliekas, būtų sudaryta galimybė skaičiuoti mažesnį atliekų tvarkymo mokestį |
|
2023 |
AM |
– |
R |
T |
6.3.2. |
Priemonė. Finansuoti kompostavimo priemones gyventojams, biologinių atliekų kompostavimui jų susidarymo vietoje |
2024 |
2026 |
AM |
RATC Savivaldybės |
I |
P |
7.1.1. |
Priemonė. Vykdyti nuolatines viešinimo kampanijas, skatinančias atliekų rūšiuojamąjį surinkimą (ypač maisto, tekstilės, statybinių, baldų, pakuočių, padangų, pavojingųjų atliekų) |
2024 |
2026 |
Savivaldybės
|
Gamintojai ir importuotojai (toliau – GI) |
K |
P |
7.1.2. |
Priemonė. Organizuoti viešinimo kampanijas, skatinančias rinktis daugkartinius gaminius ir pakartotinai naudoti daiktus |
2024 |
2027 |
AM
|
RATC savivaldybės |
K |
T |
7.1.3. |
Priemonė. Įgyvendinti viešinimo priemones maisto švaistymo mažinimo ir maisto atliekų prevencijos, gyventojų maisto vartojimo įgūdžių ugdymo temomis |
2024 |
2027 |
AM
|
ŽŪM, SAM, VMAT, savivaldybės |
K |
T |
7.2.1. |
Priemonė. Plėsti daiktų, tinkamų paruošti pakartotinai naudoti, priėmimo vietų (stotelių) tinklą, finansuoti jose paruošimo pakartotinai naudoti veiklą |
2026
|
2027 |
AM
|
RATC, savivaldybės |
I |
P |
7.2.2. |
Priemonė. Atlikus analizę parengti teisės aktų reikalavimus ar kitas priemones, numatant galimybę prekybos vietose grąžinti arba įsigyti nepanaudotus medžiagų likučius (statybines medžiagas, baldus, tekstilę ir kt.) |
2027
|
2028 |
AM |
– |
R |
T |
7.2.3. |
Priemonė. Finansuoti prekybos naudotais daiktais, jų taisymo paslaugas teikiančio smulkiojo verslo plėtojimą |
2025
|
2028 |
AM |
– |
I |
P |
7.2.4. |
Priemonė. Atlikus analizę parengti teisės aktų pakeitimus, nustatant reikalavimą pakartotinai naudoti daugkartines pakuotes (pvz., stiklainiai) |
2026 |
2027 |
AM |
– |
R |
T |
Pastabos:
1. Veiklos požymiai: analitinis (A), komunikacinis (K), reguliacinis (R), investicinis (I), mišrus (M).
2. Terminai „tęstinė veikla“ (T) ir „pažangos veikla“ (P) apibrėžti Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme.
Lietuvos perėjimo prie žiedinės
ekonomikos iki 2035 metų gairių
įgyvendinimo priemonių ir atsakingų
vykdytojų sąrašo
priedas
LIETUVOS PERĖJIMO PRIE ŽIEDINĖS EKONOMIKOS IKI 2035 METŲ GAIRIŲ ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ STEBĖSENOS LENTELĖ
Eil.Nr. |
Priemonės Nr. |
Tikslo, uždavinio, priemonės pavadinimas |
Atsakingi vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Informacija apie įvykdymą |
Neįvykdyta (vėluojama vykdyti) |
||||
Institucija |
Padalinys |
Atsakingas asmuo |
Numatytas įvykdymo terminas |
Įvykdyta metai |
Neįvykdymo (vėlavimo priežastys |
Planuojamas įvykdymo terminas ir/arba tolimesni veiksmai |
||||
1. |
1.1.1. |
skatinti ir finansuoti prekybos naudotais daiktais, jų taisymo paslaugas teikiančio smulkiojo verslo plėtojimą |
Aplinkos ministerija |
Atliekų politikos grupė |
2023–2025 |
|||||
2. |
1.1.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2024 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. D1-236
LIETUVOS PERĖJIMO PRIE ŽIEDINĖS EKONOMIKOS IKI 2035 METŲ GAIRIŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ IR ATSAKINGŲ VYKDYTOJŲ SĄRAŠAS
1. Institucijų, nurodytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. birželio 21 d. pasitarimo protokolo Nr. 21 2 klausimo (toliau – protokolinis sprendimas), kuriuo pritarta Lietuvos perėjimo prie žiedinės ekonomikos iki 2035 metų gairėms (toliau – Gairės), 2.2 papunktyje, atsakingi asmenys protokolinio sprendimo 2.2 papunktyje nustatyta tvarka pagal kompetenciją pateikia informaciją už Gairių 2 priede nurodytų stebėsenos rodiklių įgyvendinimą užpildydami šio sąrašo priede pateiktą lentelę.
2. Gairių įgyvendinimo stebėsenos rodiklių ir atsakingų vykdytojų sąrašas.
Poveikio rodiklio numeris |
Krypčių, uždavinių, poveikio rodiklių, priemonių, stebėsenos rodiklių pavadinimai ir matavimo vienetai |
Rodiklių reikšmės |
Duomenų šaltinis |
Atsakinga (dalyvaujanti) institucija |
|||
Pradinė reikšmė |
2025 m. reikšmė |
2030 m. reikšmė |
|||||
Lietuvos antrinių žaliavų panaudojimo (žiediškumo) indeksas (proc.) (Nacionalinio pažangos plano (toliau – NPP) uždavinio poveikio rodiklis Nr. 1.4.1) |
4 (2019) |
Ne mažesnis kaip ES vidurkis |
Ne mažesnis kaip ES vidurkis |
Eurostatas |
|
||
Bendras atliekų kiekis realiam BVP vienetui (t/mln. Eur) (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.10) |
105 (2018) |
100 |
90 |
Eurostatas |
|
||
P-1-1-2 |
Atliekų sektoriuje išmetamo ŠESD kiekio pokytis, palyginti su 2005 m. išmestu kiekiu (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.10.4) |
-37,2 (2016–2018) |
-50,9 |
-65 |
Nacionalinė išmetamųjų ŠESD apskaitos ataskaita |
AM |
|
1-1-1 |
Priemonė. Siekiant užtikrinti horizontalaus principo įgyvendinimą ES, nacionaliniu, regioniniu, vietos ir tarptautiniu lygiu, paskirti instituciją, atsakingą už žiedinės ekonomikos stebėsenos vykdymą, siekiant proveržio šioje srityje šalies ir tarptautiniu mastu, patvirtinti žiedinės ekonomikos įgyvendinimo stebėsenos ir valdymo modelį, prireikus – jį skaitmenizuoti |
|
|
|
|
||
R-1-1-1-1 |
Paskirta institucija |
|
|
(2029 |
|
AM |
|
1.2. |
Uždavinys. Skatinti žiedinės ekonomikos žinių sklaidą ir sprendimų priėmimą |
||||||
P-1-2-1 |
Bendras atliekų kiekis realiam BVP vienetui (t/mln. Eur) (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.10) |
105 (2018) |
100 |
90 |
Eurostatas |
AM |
|
1-2-1 |
Priemonė. Finansuoti taikomuosius mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą žiedinės ekonomikos tematika, numatant pagrindines investicines į pakartotinį naudojimą, iškastinių žaliavų keitimo biologinės kilmės ir antrinėmis žaliavomis, ilgaamžių produktų gamybos, naujų mokymo programų kūrimo, vartotojų įpročių keitimo kryptis |
|
|
|
|
||
R-1-2-1-1 |
Vykdomi moksliniai tyrimai |
|
2025 |
2027 |
|
||
1-2-2 |
Priemonė. Įgyvendinti žiedinės ekonomikos tematika mokymus, įtrauktus į bendrąsias švietimo ir profesinio mokymo programas |
|
|
|
|
||
R-1-2-2-1 |
Patvirtinta programa (vnt.) |
|
1 (2024) |
|
|
ŠMSM |
|
1-2-3 |
Priemonė. Parama verslui kurti, įgyvendinant žaliosios pertvarkos ir žiedinės ekonomikos tikslus |
|
|
|
|
||
P-1-2-3-1 |
Rodiklis. „Bandomojo projekto verslumui skatinti užbaigimas“ (P-09-001-02-03-02-17) (paramą gavusių dalyvių skaičius) (vnt.) |
– |
– |
652 (2026 II ketv.) |
Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenys (toliau – Užimtumo tarnyba) |
SADM |
|
1-2-4 |
Priemonė. Nustatyti reikalavimus antrinių žaliavų ir alternatyvių medžiagų naudojimui, keičiant jomis iškastinius ir nemetalinius išteklius, mineralus |
|
|
|
|
||
R-1-2-4-1 |
Patvirtinti reikalavimai |
|
|
Patvirtinti (2030)
|
|
AM, ŽŪM |
|
1-3-1 |
Priemonė. Papildyti aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus tvarkos aprašą žiediškumo kriterijais ir (ar) principais |
|
|
|
|
||
R-1-3-1-1 |
Pakeistas aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymas Nr. D1-508 “Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo patvirtinimo“ |
|
|
Įsigalioja (2026) |
|
AM |
|
1-3-2 |
Priemonė. Parengti produktų gyvavimo ciklo sąnaudų metodiką, taikomą žaliesiems viešiesiems pirkimams |
|
|
|
|
|
|
R-1-3-2-1 |
Parengta metodika (vnt.) |
|
2026 |
|
|
|
|
1-3-3 |
Priemonė. Parengti viešosiomis investicijomis finansuojamų projektų atrankos kriterijams taikytino žiediškumo vertinimo rekomendacijas |
|
|
|
|
||
R-1-3-3-1 |
Parengtos rekomendacijos |
|
(2024) |
|
|
AM,VPT |
|
P-2-1-1 |
Išteklių produktyvumas. (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 1.10) |
0,82 (2019) |
1,1 |
1,5 |
Eurostatas |
EIM |
|
2-1-1 |
Priemonė. Atlikti potencialių investuotojų, galinčių prisidėti prie žiedinės ir žaliosios ekonomikos plėtojimo Lietuvai ir ES svarbiose vertės grandinėse, analizę |
|
|
|
|
||
R-2-1-1-1 |
Parengta studija (vnt.) |
|
1 |
1 |
|
VšĮ „Investuok Lietuvoje“ |
|
2-1-2 |
Priemonė. Sukurti pramonei praktinių technologinių žinių ir sprendimų keitimosi platformą („Industry 4.0 Lab“) |
|
|
|
|
||
R-2-1-2-1 |
Įgyvendintų pažangių projektų skaičius (vnt.) |
0 (2022) |
|
3 (2026) |
|
EIM |
|
2-1-3 |
Priemonė. Skatinti technologijų, užtikrinančių galimybes gamyboje naudoti daugiau antrinių žaliavų, diegimą ir plėtrą |
|
|
|
|
||
R-2-1-3-1 |
Įgyvendintų projektų skaičius (vnt.) |
|
|
10 (2028) |
|
AM |
|
1-2-4 |
Priemonė. Skatinti žiedinės ekonomikos plėtrą palaikančių skaitmeninių–žiedinių technologijų ir (ar) sistemų (pvz., skaitmeninių – žiedinių dvynių) įsigijimą |
||||||
R-1-2-4-1 |
Įdiegta žiedinės ekonomikos plėtrą palaikančių skaitmeninių–žiedinių technologijų ir (ar) sistemų tarp jų sukurtų skaitmeninių – žiedinių dvynių skaičius |
15
(2026) |
EIM |
||||
P-2-2-1 |
Pramonės sektoriuje išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų ŠESD kiekio pokytis, palyginti su 2005 m. išmestu kiekiu. (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 1.4.3) |
+23,5 (2016–2018) |
+2,2 |
-19 |
Nacionalinė išmetamų į atmosferą ŠESD kiekio apskaitos ataskaita |
EIM |
|
P-2-2-2 |
Privačios investicijos, naujos darbo vietos ir bendroji pridėtinė vertė žiedinės ekonomikos sektoriuje (mln. Eur) |
607 (2019) |
|
1200 |
Eurostatas |
EIM |
|
2-2-1 |
Priemonė. Skatinti pramonės įmones diegti žiedinės ekonomikos (ciklo uždarymo) sprendimus, taikyti atliekų kiekį mažinančias, taip pat perdirbti tinkamų atliekų kiekį ir (arba) gaminių sudėtyje naudojamų antrinių žaliavų kiekį didinančias technologijas |
|
|
|
|
||
R-2-2-1-1 |
Sumažintas ŠESD kiekis per visą įgyvendinimo laikotarpį (kt CO2 ekv.) |
|
|
143,44 |
|
EIM |
|
2-2-2 |
Priemonė. Skatinti inovatyvių aplinkai draugiškų, t. y. tvarių produktų gamybą skatinančių, technologijų diegimą įmonėse, veikiančiose S4 srityse |
|
|
|
|
||
R-2-2-2-1 |
Paramą gavusiuose subjektuose sukurtos darbo vietos |
|
|
260 |
|
EIM |
|
2-2-3 |
Priemonė. Skatinti aplinkai palankių produktų arba technologijų kūrimą ir (ar) diegimą |
|
|
|
|
||
R-2-2-3-1 |
Įgyvendintų inovatyvių projektų skaičius (vnt.) |
0 (2022) |
|
97 (2026) |
|
EIM |
|
2-2-4 |
Priemonė. Skatinti įmonių perėjimą link žiedinės ekonomikos |
|
|
|
|
||
R-2-2-4-1 |
|
|
|
|
|
|
|
3-1-1 |
Priemonė. Parengti ilgalaikę perėjimo prie žiedinės statybos darbotvarkę |
|
|
|
|
||
R–3-1-1-1 |
Parengta ilgalaikė perėjimo prie žiedinės statybos darbotvarkė (vnt.) |
|
1 (2024) |
|
|
AM |
|
3-2-1 |
Priemonė. Sukurti statinių gyvavimo ciklo SGC modeliavimo sistemą |
|
|
|
|
||
R–3-2-1-1 |
Sukurta statinių gyvavimo ciklo SGC modeliavimo sistema (vnt.) |
|
|
1 (2029) |
|
VšĮ „Statybos sektoriaus vystymo agentūra“ (toliau – SSVA) |
|
3-2-2 |
Priemonė. Rengti ypatingųjų statinių projektus, SGC modeliavimo metodiką |
|
|
|
|
||
R–3-2-2-1 |
Ypatingųjų statinių projektų, parengtų pagal SGC modeliavimo metodiką (proc.) |
|
|
10 (2029) |
|
SSVA |
|
3-2-3 |
Priemonė. Apmokyti statybos dalyvius žiedinio ir ekologinio projektavimo. |
|
|
|
|
||
R–3-2-3-1 |
Apmokytų statybos dalyvių skaičius (proc.). |
|
|
10 |
|
SSVA |
|
3-3-1 |
Priemonė. Nustatyti statybos produktų poveikio aplinkai deklaracijų reikalavimus |
|
|
|
|
|
|
R–3-3-1-1 |
Nustatytos sąlygos ir atvejai, kada poveikio aplinkai deklaracija teikiama |
|
(2025–2027) |
|
|
AM |
|
E-3-4-1 |
Sutaupytas daugiabučių namų ir savivaldybių viešųjų pastatų ūkyje energijos bendras kiekis (GWh). (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.4.1) |
0 (2020) |
584 |
5 336 |
NEKSVP ataskaita |
AM |
|
3-4-1 |
Priemonė. Finansuoti bandomųjų pastatų atnaujinimo (modernizavimo) projektų, naudojant standartizuotas modulines konstrukcijas iš organinių atsinaujinančių medžiagų, įgyvendinimą ir pagal juos parengti rekomendacijas masiškai taikyti tokius sprendimus. |
|
|
|
|
|
|
R–3-4-1-1 |
Atnaujintas (modernizuotas), pastatų plotas (m²) naudojant standartizuotas modulines konstrukcijas iš organinių atsinaujinančių medžiagų |
|
22 000 |
|
PPP 02-001-06-04-01 (rodiklis P-02-001-06-04-01-17) |
AM |
|
3-4-2 |
Priemonė. Finansuoti standartizuotų modulinių konstrukcijų iš organinių atsinaujinančių medžiagų gamybinių pajėgumų plėtrą |
|
|
|
|
|
|
R–3-4-2-1 |
Standartizuotų modulinių konstrukcijų iš organinių atsinaujinančių medžiagų gamybiniai pajėgumai (m²/m.) |
|
750.000 |
|
PPP 02-001-06-04-01(veikla 3) (rodiklis P-02-001-06-04-01-26) |
AM |
|
3-4-3 |
Priemonė. Atnaujinti teisės aktus, nustatant pastatų atnaujinimo (modernizavimo) techninius reikalavimus atsižvelgiant į standartizuotų modulinių konstrukcijų iš organinių medžiagų naudojimo ir kitus technologinius sprendimus |
|
|
|
|
|
|
R–3-4-3-1 |
Atnaujinti teisės aktai (vnt.) |
|
1 (2023) |
|
Ilgalaikės pastatų renovacijos strategijos įgyvendinimo plano 2.1.3. veiksmas; Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) 48 rodiklis |
AM |
|
P–3-5-1 |
Sutaupytas daugiabučių namų ir savivaldybių viešųjų pastatų ūkyje energijos bendras kiekis. (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.4.1) |
0 (2020) |
584 |
5 336 |
NEKSVP ataskaita |
AM |
|
P–3-5-2 |
Sutaupytas viešųjų centrinės valdžios, individualių gyvenamųjų pastatų ir įmonių ūkyje energijos suminis kiekis |
0 (2020) |
3 936 |
10 500 |
NEKSVP ataskaita |
AM |
|
3-5-1 |
Priemonė. Finansuoti daugiabučių pastatų atnaujinimą (modernizavimą) |
|
|
|
|
||
R–3-5-1-1 |
Atnaujintų daugiabučių skaičius (vnt.) |
|
|
3590 |
|
AM |
|
3-5-2 |
Priemonė. Finansuoti viešųjų pastatų atnaujinimą |
|
|
|
|
||
R–3-5-2-1 |
Atnaujinta viešųjų pastatų (vnt.). |
|
|
115 (2027) |
|
AM |
|
3-5-3 |
Priemonė. Teikti finansinę paramą individualių namų savininkams atnaujinti individualius namus |
|
|
|
|
||
R–3-5-3-1 |
Atnaujintų individualių namų plotas (m²) |
|
|
133333 |
|
AM |
|
3-5-4 |
Priemonė. Finansuoti individualių namų atnaujinimą |
|
|
|
|
||
R–3-5-4-1 |
Atnaujinta individualių namų (vnt.) |
|
1000 |
|
|
AM |
|
4.1. |
Uždavinys. Skatinti pažangių ir tausiai išteklius naudojančių technologijų taikymą, tvarių verslo modelių plėtrą ir didesnės pridėtinės vertės kūrimą bioekonomikos vertės grandinėse |
||||||
P–4-1-1 |
Žemės ūkio sektoriuje išmetamo ŠESD kiekio pokytis, palyginti su 2005 m. išmestu kiekiu. (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.2.1) |
3,1 (2016–2018 |
-3,8 |
-11 |
Nacionalinė išmetamų į atmosferą ŠESD kiekio apskaitos ataskaita |
ŽŪM |
|
4-1-1 |
Priemonė. Skatinti energetiškai efektyvias ir klimatui palankias investicijas taikant tiesioginę sėją |
|
|
|
|
||
R–4-1-1-1 |
Sutaupytas degalų kiekis (l/ha) |
33,9 |
|
40 |
|
ŽŪM |
|
4-1-2 |
Priemonė. Finansuoti ekologinio ūkininkavimo plėtrą |
|
|
|
|
||
R–4-1-2-1 |
Naudojamų ekologinio žemės ūkio naudmenų dalis nuo žemės ūkio produkcijos gamintojų naudojamų žemės ūkio naudmenų (proc.). (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.2.7) |
8,1 (2019) |
12 |
16,2 |
Valstybės duomenų agentūra |
ŽŪM |
|
4-2-1 |
Priemonė. Nustatyti reikalavimus medienos naudojimui statybos medžiagoms, naudojamoms žaliajai statybai gaminti |
|
|
|
|
||
R–4-2-1-1 |
Patvirtintas Lietuvos Respublikos miškų įstatymo Nr. I-671 pakeitimo įstatymas |
|
patvirtinta (2023) |
|
|
AM |
|
P–5-1-1 |
Lietuvos vieta ES transporto infrastruktūros ir paslaugų vieta švieslentėje vieta. (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 5.2) |
14 (2018) |
12 |
ne žemesnė kaip 10 |
EK (Transporto švieslentė) |
SM |
|
P-5-1-2 |
Keleivių vežimas visų rūšių transportu (mln. keleivių). (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 5.4.1) |
381,5 (2020) |
405 |
420 |
Valstybės duomenų agentūros |
SM |
|
P-5-1-3 |
Transporto sektoriuje išmetamo ŠESD kiekio pokytis, palyginti su 2005 m. išmestu kiekiu. (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.1.1) |
36,2 (2016–2018) |
11,3 |
-14 |
Nacionalinė išmetamų į atmosferą ŠESD kiekio ataskaita |
SM |
|
P-5-1-4 |
Kelionių traukiniais dalis bendroje kelionių struktūroje (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.1.6) |
1,2 (2019) |
1,6 |
1,9 |
|
SM, VRM |
|
5-1-1 |
Priemonė. Finansuoti miesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimą, skatinant naudoti pažangiais (pvz., vandenilio) alternatyviais degalais ir elektra varomas transporto priemones |
|
|
|
|
||
R–5-1-1-1 |
|
|
|
|
|
SM |
|
5-1-2 |
Priemonė. Didinti viešojo transporto patrauklumą sudarant galimybes greitesniam jo judėjimui nustatytais maršrutais ir geresnei skirtingų mobilumo paslaugų (dviračių, elektromobilių nuomos) integracijai |
|
|
|
|
||
R–5-1-2-1 |
|
|
|
|
|
SM |
|
P–5-2-1 |
Perdirbtų komponentų kiekis/antrinio medžiagų panaudojimo kiekis (proc.) |
|
|
ne mažiau kaip 50 |
|
SM |
|
5-2-1 |
Priemonė. Finansuoti tvarų gyventojų mobilumą ir mažinti kelionių nuosavu transportu |
|
|
|
|
||
R–5-2-1-1 |
Transporto paslaugų inovacijos (vnt.) |
|
|
bent 5 |
|
SM |
|
E–5-3-1 |
Kelionių dviračiais ir kitomis bemotorėmis transporto priemonėmis dalis bendroje kelionių struktūroje (proc.) (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.1.5) |
5,7 (2017) |
9 |
12,3 |
|
SM, VRM |
|
5-3-1 |
Priemonė. Skatinti dviračių transporto plėtrą miestuose ir priemiesčiuose vystant jiems tinkamą infrastruktūrą |
|
|
|
|
||
R–5-3-1-1 |
Naujos dviračių infrastruktūros plotas (km) |
|
|
ne mažiau kaip 400 |
|
SM |
|
5-3-2 |
Priemonė. Sukurti teisinę bazę, siekiant sudaryti galimybę užtikrinti finansines paskatas, dviračių taisymo paslaugų kompensavimui |
|
|
|
|
||
R–5-3-2-1 |
Parengtas veiksmų planas |
|
parengtas |
|
|
SM |
|
6.1. |
Uždavinys. Sustiprinti atliekų prevenciją |
||||||
P–6-1-1 |
Bendras atliekų kiekis realiam BVP vienetui (t/mln. Eur). (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.10) |
105 (2018) |
100 |
90 |
Eurostatas |
AM |
|
6-1-1 |
Priemonė. Formuoti efektyvesnę maisto švaistymo prevencijos politiką bendradarbiavimo platformoje, užtikrinant dalijimąsi gerąja patirtimi ir geriausių maisto švaistymo prevencijos sprendimų paieškas |
|
|
|
|
||
R–6-1-1-1 |
Pasiūlymai dėl maisto švaistymo prevencijos |
|
(2024) |
|
|
AM |
|
6-1-2 |
Priemonė. Nustatyti reikalavimus stambiesiems prekybos tinklams, maitinimo įstaigoms ir maisto gamybos įmonėms aukoti žmonėms tinkamą maistą pagal gerąją užsienio praktiką |
|
|
|
|
||
R–6-1-2-1 |
Patvirtinti reikalavimai |
|
(2026) |
|
|
AM |
|
6-1-3 |
Priemonė. Numatyti finansavimo priemones, skatinančias paramą ir labdarą, mažinant maisto atliekų susidarymą pirminėje maisto produktų gamyboje ir jį perdirbant |
|
|
|
|
||
R–6-1-3-1 |
Surinkto perteklinio maisto iš ūkininkų ir maisto pramonės įmonių kiekis (t) |
800 |
1000 |
|
|
ŽŪM |
|
6-1-4 |
Priemonė. Parengti ir patvirtinti naudotų EEĮ, baldų ir tekstilės pripažinimo netinkamais naudoti kriterijus ir kontrolės tvarką, griežtinti kontrolę, kad į vidaus rinką patektų saugūs, pakartotinai naudoti paruošti produktai (ne atliekos) |
|
|
|
|
||
R–6-1-4-1 |
Patvirtinti EEĮ, baldų ir tekstilės pripažinimo netinkamais naudoti kriterijai ir kontrolės tvarkai |
|
(2024) |
|
Eurostatas |
AM |
|
6-1-5 |
Priemonė. Parengti ir patvirtinti statybinių atliekų nelaikymo atliekomis kriterijus. |
|
|
|
|
||
R–6-1-5-1 |
Patvirtintas statybinių atliekų tvarkymo taisyklių pakeitimas |
|
patvirtinta (2023) |
|
|
AM |
|
P–6-2-1 |
Paruoštų pakartotinai naudoti ir perdirbtų komunalinių atliekų dalis (proc.) (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.10.3) |
49,73 (2019) |
55 |
60 |
Eurostatas |
AM |
|
6-2-1 |
Priemonė. Gerinti atliekų rūšiavimo priemonių ir infrastruktūros prieinamumą, (įrengti daugiau didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių užtikrinant jų prieinamumą; plėsti maisto (virtuvės) atliekų rūšiuojamojo surinkimo infrastruktūrą aprūpinant gyventojus rūšiavimo konteineriais ar kitomis priemonėmis, plėsti buityje susidarančios tekstilės atliekų rūšiuojamojo surinkimo infrastruktūrą, buityje susidarančių pavojingųjų atliekų rūšiuojamojo surinkimo infrastruktūrą |
|
|
|
|
||
R–6-2-1-1 |
Išrūšiuotų komunalinių atliekų kiekis (proc.) |
|
|
80 (2027) |
|
AM |
|
6-2-2 |
Priemonė. Nustatyti gamintojo atsakomybės principą baldų ir tekstilės gaminiams, numatant perdirbimo ir pakartotinio naudojimo užduotis |
|
|
|
|
||
R–6-2-2-1 |
Patvirtintas Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo Nr. VIII-787 pakeitimo įstatymas |
|
|
įsigalioja (2026) |
|
AM |
|
6-2-3 |
Priemonė. Peržiūrėti padangų, alyvos, akumuliatorių, galvaninių elementų (baterijų), vidaus degimo variklių degalų arba tepalų filtrų, jų dalių ir komponentų, vidaus degimo variklių oro filtrų, jų dalių ir komponentų, autotransporto priemonių amortizatorių, transporto priemonių ir EEĮ gamintojų atsakomybės principo įgyvendinimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus, prireikus parengti susijusių teisės aktų pakeitimus, užtikrinančius visų gamintojų dalyvavimą atliekų tvarkymo sistemoje |
|
|
|
|
||
R–6-2-3-1 |
Patvirtintas Lietuvos Respublikos Atliekų tvarkymo įstatymo Nr. VIII-787 pakeitimo įstatymas |
|
Įsigalioja (2024) |
|
|
AM |
|
6-2-4 |
Priemonė. Atlikus analizę, plačiau taikyti gamintojo atsakomybę statybos, laisvalaikio ir vienkartiniams higienos produktams, teikti pasiūlymus teisės aktų pakeitimams |
|
|
|
|
||
R–6-2-4-1 |
Patvirtintas Lietuvos Respublikos Atliekų tvarkymo įstatymo Nr. VIII-787 pakeitimo įstatymas |
|
|
įsigalioja |
|
AM |
|
6-2-5 |
Priemonė. Finansuoti atliekų paruošimo perdirbti ir perdirbimo infrastruktūros modernizavimą ir plėtrą, naujų įrenginių, skirtų tekstilės, baldų, plastiko, kombinuotų pakuočių, biologinių, elektros ir elektroninės įrangos bei kitoms atliekoms, diegimą |
|
|
|
|
||
R–6-2-5-1 |
Paruoštų perdirbti ir perdirbtų komunalinių atliekų kiekis nuo viso jų surinkto kiekio ( proc.). (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.10.3.) |
|
|
ne mažiau kaip 60 |
|
AM |
|
6-2-6 |
Priemonė. Finansuoti tekstilės perdirbimo infrastruktūrą, skirtą gaminti aukštos pridėtinės vertės žaliavą |
|
|
|
|
||
R–6-2-6-1 |
Panaudotas aukštos pridėtines vertės gaminių gamybai tekstilės atliekų kiekis nuo viso jų surinkto kiekio (tūkst. t/m.) |
|
|
10 |
McKinsey & Company ataskaita |
AM |
|
6-2-7 |
Priemonė. Sukurti pramonės atliekiškumo indekso skaičiavimo metodiką |
|
|
|
|
||
R–6-2-7-1 |
Sukurta pramonės atliekiškumo indekso apskaičiavimo metodika, (vnt.) |
1 |
(2023) |
|
|
EIM, VšĮ „Inovacijų agentūra“ |
|
6-2-8 |
Priemonė. Skatinti aplinkai draugiškų pažangių, t. y. tvarių produktų gamybą skatinančių, technologijų kūrimą, demonstravimą MVĮ, veikiančiose S4 srityse |
|
|
|
|
|
|
R–6-2-8-1 |
Įmonės, diegusios aplinkosaugos inovacijas, (proc.) |
25,2 (2020) |
25,72 |
35,47
|
Lietuvos oficialios statistikos portalas |
VšĮ „Inovacijų agentūra“ |
|
6-2-9 |
Priemonė. Sukurti antrinių žaliavų sistemą pramonei |
|
|
|
|
|
|
R–6-2-9-1 |
Pateiktas pasiūlymas sukurti antrinių žaliavų sistemą pramonei |
1 |
2023 |
|
|
VšĮ „Inovacijų agentūra“
|
|
6-2-10 |
Priemonė. Skatinti pirminių žaliavų keitimą pramonės įmonėse |
|
|
|
|
||
R-6-2-10-1 |
Paramą gavusiose įmonėse padidėjęs antrinių žaliavų panaudojimas (proc.) |
|
2026 |
15 |
EIM |
EIM |
|
P–6-3-1 |
Sąvartynuose šalinamų komunalinių atliekų dalis (proc.). (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.10.2) |
21,5 (2019) |
<15 |
5 |
AM |
Eurostatas |
|
P–6-3-2 |
Atliekų sektoriuje išmetamo ŠESD kiekio pokytis, palyginti su 2005 m. išmestu kiekiu. (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.10.4) |
-37,2 (2016–2018) |
-50,9 |
-65 |
AM |
Eurostatas |
|
6-3-1 |
Priemonė. Patvirtinti teisės aktų pataisas, numatančias, kad gyventojams, kompostuojantiems namų ūkiuose susidarančias biologines atliekas, būtų sudaryta galimybė skaičiuoti mažesnį atliekų tvarkymo mokestį |
|
|
|
|
||
R–6-3-1-1 |
Aplinkos ministro įsakymu patvirtinti reikalavimai |
|
Patvirtinta (2023) |
|
|
AM |
|
6-3-2 |
Priemonė. Finansuoti kompostavimo priemones gyventojams, biologinių atliekų kompostavimui jų susidarymo vietoje |
|
|
|
|
||
R-6-3-2-1 |
Kompostuotų atliekų kiekis (t/m) |
|
|
138 600 |
|
AM, savivaldybės |
|
P–7-1-1 |
Gyventojų, saugančių aplinką dalis (proc.). (NPP uždavinio poveikio rodiklis Nr. 6.11.3) |
28 (2018) |
35 |
50 |
Gyventojų apklausa |
AM |
|
7-1-1 |
Priemonė. Vykdyti nuolatines viešinimo kampanijas, skatinančias atliekų rūšiuojamąjį surinkimą (ypač maisto, tekstilės, statybinių, baldų, pakuočių, padangų, pavojingųjų atliekų) |
|
|
|
|
||
R–7-1-1-1 |
Nuolatinis informacijos gyventojams teikimas |
|
|
|
|
Savivaldybės, GI |
|
7-1-2 |
Priemonė. Organizuoti viešinimo kampanijas, skatinančias rinktis daugkartinius gaminius ir pakartotinai naudoti daiktus |
|
|
|
|
||
R–7-1-2-1 |
Viešinimo renginių skaičius (vnt.) |
|
|
48 |
|
AM, RATC, savivaldybės |
|
7-1-3 |
Priemonė. Įgyvendinti viešinimo priemones maisto švaistymo mažinimo ir maisto atliekų prevencijos, gyventojų maisto vartojimo įgūdžių ugdymo temomis |
|
|
|
|
||
R–7-1-3-1 |
Maisto atliekų kiekis per metus (kg/gyv.) |
43 |
30 |
ne daugiau kaip 22,5 |
|
AM, ŽŪM, SAM, VMVT, savivaldybės |
|
P–7-2-1 |
Pakartotinai panaudotų daiktų kiekis (proc.). |
|
|
ne mažiau kaip 40 |
|
||
7-2-1 |
Priemonė. Plėsti daiktų, tinkamų paruošti pakartotinai naudoti, priėmimo vietų (stotelių) tinklą, finansuoti jose paruošimo pakartotinai naudoti veiklą |
|
|
|
|
||
R–7-2-1-1 |
Įrengtų dalijimosi stotelių su teikiamomis remonto paslaugomis skaičius (vnt.) |
75 (2022) |
110 (2027) |
150 |
|
AM, RATC, savivaldybės |
|
7-2-2 |
Priemonė. Atlikus analizę parengti teisės aktų reikalavimus ar kitas priemones, numatant galimybę prekybos vietose grąžinti arba įsigyti nepanaudotus medžiagų likučius (statybines medžiagas, baldus, tekstilę ir kt.) |
|
|
|
|
||
R–7-2-2-1 |
Patvirtinti teisės aktų reikalavimai |
|
(2028) |
|
|
AM |
|
7-2-3 |
Priemonė. Finansuoti prekybos naudotais daiktais, jų taisymo paslaugas teikiančio smulkiojo verslo plėtojimą |
|
|
|
|
||
R–7-2-3-1 |
Finansuotų remonto ir taisymo veiklas vykdančių įmonių skaičius (vnt.) |
|
|
80 (2027) |
|
AM |
|
7-2-4 |
Priemonė. Atlikus analizę parengti teisės aktų pakeitimus, nustatant reikalavimą pakartotinai naudoti daugkartines pakuotes (pvz., stiklainiai) |
|
|
|
|
||
R–7-2-4-1 |
Pakeisti Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymą Nr. IX-517 ir kitus teisės aktus reglamentuojančius pakuočių tvarkymo reikalavimus |
|
|
(2027) |
|
AM |
|
Lietuvos perėjimo prie žiedinės
ekonomikos iki 2035 metų gairių
įgyvendinimo stebėsenos rodiklių ir
atsakingų vykdytojų sąrašo
priedas
DĖL LIETUVOS PERĖJIMO PRIE ŽIEDINĖS EKONOMIKOS IKI 2035 METŲ GAIRIŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ PASIEKIMŲ LENTELĖ
NPP uždavinio poveikio rodiklio Nr. |
Tikslo, uždavinio, priemonės pavadinimas |
Priemonės rodiklis |
Atsakingi vykdytojai |
Neįvykdytas rodiklis arba vėluojama |
||||||
Siekiama rodiklio reikšmė 2025 m. |
Pasiekta ataskaitinio laikotarpio reikšmė |
Siekiama rodiklio reikšmė 2027 m. |
Pasiekta reikšmė |
Institucija |
Padalinys |
Atsakingas asmuo |
Neįvykdymo arba vėlavimo priežastys |
Planuojamas įvykdymo terminas |
||
1.4.1. |
|
|
|
|
|
|
||||
6.10. |
|
|
|
|
|
|
||||
6.10.1 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
6.10.2 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
6.10.3 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
6.10.4 |
|
|
|
|
|
|
|
____________________________