CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ORO NAVIGACIJOS PASLAUGŲ TEIKĖJŲ SERTIFIKAVIMO
TAISYKLIŲ PAKEITIMO
2014 m. lapkričio 28 d. Nr. 4R-166
Vilnius
Vadovaudamasis Civilinės aviacijos administracijos nuostatų, patvirtintų susisiekimo ministro 2001 m. gegužės 28 d. įsakymu Nr. 182, 12.1.7, 12.3.26 ir 12.3.29 punktais ir atsižvelgdamas į Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 550/2004 „Dėl oro navigacijos paslaugų teikimo bendrame Europos danguje“ 7 straipsnio nuostatas bei 2011 m. spalio 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 1035/2011, nustatančio bendruosius oro navigacijos paslaugų teikimo reikalavimus ir iš dalies keičiančio reglamentus (EB) Nr. 482/2008 ir (ES) Nr. 691/2011 (OL 2011 L 271, p. 23), reikalavimus,
p a k e i č i u Oro navigacijos paslaugų teikėjų sertifikavimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2012 m. rugsėjo 26 d. įsakymu Nr. 4R-231 „Dėl oro navigacijos paslaugų teikėjų sertifikavimo taisyklių patvirtinimo“ ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus
2012 m. rugsėjo 26 d. įsakymu Nr. 4R- 231
(Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus
2014 m. lapkričio 28 d. įsakymo Nr. 4R-166
redakcija)
ORO NAVIGACIJOS PASLAUGŲ TEIKĖJŲ SERTIFIKAVIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Oro navigacijos paslaugų teikėjų sertifikavimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja pažymėjimų, suteikiančių teisę teikti oro navigacijos paslaugas, išdavimą, jų galiojimo pratęsimą, apribojimą ir apribojimo atšaukimą, pažymėjimo galiojimo panaikinimą bei oro navigacijos paslaugų teikėjų (toliau – ONPT) veiklos nuolatinės priežiūros tvarką.
2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos ir apibrėžtys:
2.3. sertifikavimas – tikrinimo procedūros, kai nustatoma, ar teikėjas / pareiškėjas atitinka konkrečios oro navigacijos paslaugos teikimo reikalavimus;
2.4. pažymėjimas – Civilinės aviacijos administracijos išduotas dokumentas, patvirtinantis, kad teikėjas / pareiškėjas atitinka jame nurodytų oro navigacijos paslaugų teikimo reikalavimus;
2.5. bendrieji reikalavimai – 2011 m. spalio 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) Nr. 1035/2011, nustatančiame bendruosius navigacijos paslaugų teikimo reikalavimus ir iš dalies keičiančiame reglamentus (EB) Nr. 482/2008 ir (ES) Nr. 691/2011 (OL 2011 L 271, p. 23) (toliau – Reglamentas), nustatyti reikalavimai teikėjams / pareiškėjams;
2.6. funkcinė sistema – oro navigacijos paslaugų teikimo sistemų, procedūrų ir žmonių išteklių derinys, skirtas konkrečiai oro eismo vadybos funkcijai atlikti;
3. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, nustatytas Reglamente, Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme, Oro eismo paslaugų teikimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2007 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. 3-361, ir kituose norminiuose teisės aktuose.
II SKYRIUS
PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO TVARKA
6. Pareiškėjas, siekiantis gauti pažymėjimą, turi Civilinės aviacijos administracijai (toliau – CAA) pateikti šių taisyklių 1 priede nustatytos formos prašymą (dviem egzemplioriais). Vienas prašymo egzempliorius su prašymo gavimo žyma ir data grąžinamas pareiškėjui.
7. Kartu su prašymu turi būti pateikiami šie dokumentai ir duomenys:
7.1. įmonės registravimo pažymėjimo ir įstatų (jei įstatai numatyti atitinkamame įmonių įstatyme) kopijos, taip pat duomenys apie įmonės savininkus;
7.3. įmonės organizacijos struktūra, kurioje pateikiama:
7.6. saugos vadybos bei kokybės vadybos sistemos vadovai, nurodant už jų įgyvendinimą atsakingus asmenis; dokumentus, patvirtinančius oro navigacijos paslaugų teikimo kokybę (laikoma, kad teikėjas / pareiškėjas atitinka kokybės vadybos reikalavimus, jei yra išduotas kompetentingos oro navigacijos paslaugų teikimo srityje organizacijos EN ISO 9001 sertifikatas);
7.7. įmonės veiklos procedūrų ir naudojamos įrangos aprašas, kuriame būtų tikslios nuorodos į pagrindinius dokumentus ir vadovus, parengtus pagal bendruosius reikalavimus;
7.10. einamųjų metų planas, kuriame išsamiai išdėstytos verslo plano ypatybės ir visi jo pakeitimai;
7.11. informacija apie dabartinę finansinę įmonės būklę ir, jei yra, nepriklausomo audito praėjusių dvejų finansinių metų ataskaitos;
8. CAA turi teisę iš pareiškėjo pareikalauti papildomos informacijos, jei jos reikia tinkamai atlikti sertifikavimui.
9. Sertifikavimą atlieka CAA direktoriaus įsakymu sudaryta sertifikavimo komisija (toliau – komisija), vadovaujama komisijos pirmininko, kuri privalo per 15 darbo dienų nuo paraiškos gavimo atlikti pirminį pateiktų dokumentų įvertinimą. Jeigu pirminio įvertinimo metu nustatoma, kad pareiškėjas nurodė ne visus reikiamus duomenis ir (ar) pateikė ne visus reikiamus dokumentus, per 15 darbo dienų nuo paraiškos gavimo komisija praneša pareiškėjui apie trūkstamus duomenis ar dokumentus bei nustato terminą, per kurį jie turi būti pateikti.
10. Jei trūkstami duomenys ir dokumentai nepateikiami per komisijos nustatytą laiką, prašymas nenagrinėjamas ir tolesnis pareiškėjo sertifikavimas neatliekamas.
11. Gavusi visus reikiamus dokumentus ir atlikusi pirminį įvertinimą, komisija informuoja pareiškėją apie būsimus, su sertifikavimu susijusius, veiksmus ir procedūras bei nustato nuodugnaus tikrinimo datą.
12. CAA per du mėnesius nuo šių taisyklių 11 punkte nustatytos datos turi atlikti pareiškėjo nuodugnų patikrinimą pagal suderintą su pareiškėju grafiką.
13. Nuodugnų pareiškėjo patikrinimą atlieka komisija, kurios veikloje gali dalyvauti ir kitos pripažintos Europos Sąjungos valstybės teikėjų sertifikavimo funkcijas atliekančios institucijos atstovai.
14. Atsižvelgusi į pareiškėjo tikrinimo rezultatus ir įvertinusi jo atitiktį bendriesiems reikalavimams, komisija surašo tikrinimo ataskaitą su atitinkamomis rekomendacijomis, ją pasirašo ir pateikia pareiškėjui (šių taisyklių 15 punkte numatytais atvejais) arba CAA direktoriui (šių taisyklių 18 punkte numatytais atvejais).
15. Jeigu buvo nustatyti trūkumai arba bendrųjų reikalavimų neatitikimai, komisija raštu informuoja pareiškėją, kad jie turi būti ištaisyti.
16. Pareiškėjas atsižvelgdamas į nustatytų trūkumų lygį atlieka veiksmus, nustatytus šių taisyklių 35 punkte.
17. Gavus pranešimą apie ištaisytus trūkumus, atliekamas pakartotinis tų sričių, kuriose buvo aptikti trūkumai arba neatitikimai, patikrinimas. Jei trūkumai laiku neištaisomi, komisija surašo tikrinimo ataskaitą su rekomendacija pažymėjimo neišduoti ir pateikia ją CAA direktoriui.
18. Jeigu trūkumų arba neatitikimų nebuvo arba jie buvo ištaisyti, CAA direktorius, įvertinęs komisijos pateiktą tikrinimo ataskaitą ir atsižvelgęs į jos rekomendacijas, priima sprendimą dėl pažymėjimo išdavimo.
19. Jeigu CAA direktorius priima sprendimą neišduoti pažymėjimo, pareiškėjui apie tai turi būti pranešta raštu. Pranešime turi būti nurodomos atsisakymo išduoti pažymėjimą priežastys.
20. Pažymėjimas išduodamas ne ilgesniam laikui nei 6 metai. Pažymėjimo forma pateikta šių taisyklių 3 priede.
21. Jeigu teikėjas nori sertifikuoti papildomą oro navigacijos paslaugų rūšį, jis pateikia CAA visus reikiamus dokumentus, kaip tai nustatyta 6 ir 7 punktuose. Papildoma oro navigacijos paslaugų rūšis sertifikuojama pagal šių taisyklių 9–20 punktuose nustatytą tvarką. Jei CAA priima sprendimą sertifikuoti papildomą oro navigacijos paslaugų rūšį, teikėjui išduodamas naujas pažymėjimas.
22. Oro navigacijos paslaugų teikėjams, kurie ketina teikti oro navigacijos paslaugas tik Reglamento 5 straipsnio 1 dalyje numatytais atvejais, CAA gali išduoti pažymėjimą, jame nurodydama specialiąsias sąlygas. Prašymą gauti tokį pažymėjimą gali pateikti oro navigacijos paslaugų teikėjai, atitinkantys Reglamento 5 straipsnio 1 dalies sąlygas. Sertifikuojant šiuos oro navigacijos paslaugų teikėjus leidžiama nukrypti nuo Reglamento I priedo, išskyrus 1 dalį, 3 dalies 3.1 punktą, 5 dalį ir 8 dalies 8.1 punkto, reikalavimų. Aerodromo skydžių informacijos tarnyboms, kurios teikia paslaugas tik viename aerodrome, papildomai leidžiama nukrypti nuo Reglamento II priedo 3 dalies 3.1.2 punkto b ir e papunkčių, 3.1.3 punkto a papunkčio, ir 3.2 punkto reikalavimų.
23. Paduodamas prašymą gauti pažymėjimą pagal šių taisyklių 22 punktą, pareiškėjas turi pateikti CAA dokumentus, išvardytus šių taisyklių 7.1–7.4, 7.6–7.8 punktuose. Tokiu atveju kartu su prašymu pateikiami ir įrodymai, kad pareiškėjas atitinka Reglamento 5 straipsnio 2 dalies nuostatas. Ši paslaugų rūšis sertifikuojama pagal šių taisyklių 9–20 punktuose nustatytą tvarką. Pažymėjimų galiojimas pratęsiamas pagal šių taisyklių 3 skyriaus reikalavimus. Pažymėjimų galiojimas panaikinamas, apribojamas ir apribojimas atšaukiamas pagal šių taisyklių 5 skyriaus 48–53 punktus.
III SKYRIUS
PAŽYMĖJIMO GALIOJIMO PRATĘSIMAS
24. Pasibaigus pažymėjimo galiojimo laikotarpiui CAA gali pratęsti pažymėjimo galiojimo laiką, jei teikėjas atitinka bendruosius reikalavimus ir šio skyriaus nuostatas.
25. Paslaugų teikėjas, norėdamas pratęsti pažymėjimo galiojimą, turi ne vėliau kaip prieš 180 kalendorinių dienų iki pažymėjimo galiojimo pabaigos pateikti CAA:
25.1. šių taisyklių 1 priede nustatytos formos prašymą pratęsti pažymėjimo galiojimą (dviem egzemplioriais). Vienas prašymo egzempliorius su prašymo gavimo žyma ir data grąžinamas pareiškėjui;
27. Komisija, gavusi visus dokumentus ir juos įvertinusi, nusprendžia, ar reikia atlikti teikėjo nuodugnų patikrinimą. Jei komisija priima sprendimą atlikti teikėjo nuodugnų patikrinimą, jis atliekamas pagal suderintą su teikėju grafiką.
28. Komisija siūlo CAA direktoriui pratęsti pažymėjimo galiojimą, jeigu tikrinimo metu nebuvo nustatyta teikėjo veiklos trūkumų ir neatitikimų su bendraisiais reikalavimais. Jeigu teikėjo vertinimo metu nustatoma trūkumų ir neatitikimų, komisija per 15 darbo dienų informuoja teikėją, kad šis imtųsi neatidėliotinų veiksmų, trūkumams ištaisyti.
IV SKYRIUS
Paslaugų teikėjų veiklos nuolatinė priežiūra
30. Siekdama užtikrinti skrydžių saugą, taip pat paslaugų teikėjo veiklos pažymėjime nurodytų sąlygų laikymąsi, komisija vykdo nuolatinę teikėjų veiklos priežiūrą bei kontrolę pagal CAA patvirtintą ONPT kasmetinės tikrinimų programos pagrindu parengtą ir su paslaugų teikėju suderintą metinį patikrinimų grafiką, apimantį visas sertifikuotų oro navigacijos paslaugų rūšis. CAA turi teisę nuspręsti pakeisti kasmetinę programą ir į ją įtraukti papildomus patikrinimus. Apie tokius pakeitimus nedelsiant informuojamas teikėjas.
31. Komisijos nariai nuolat vykdo paslaugų teikėjo veiklos priežiūrą ir kontrolę. Teikėjas privalo užtikrinti, kad komisijos nariai nekliudomai galėtų atlikti savo pareigas. Minėti nariai, atlikdami paslaugų teikėjo tikrinimą, su savimi privalo turėti atitinkamą pažymėjimą, kuriame nurodyta, kad jie atlieka valstybinę priežiūrą.
32. Vykdant paslaugų teikėjo priežiūrą ir įgyvendinant kasmetinę tikrinimų programą, atliekami periodiniai ir pasirinktiniai visų teikiamų oro navigacijos paslaugų tikrinimai. Vertinama gali būti ne visa paslaugos rūšis iš karto, o atskiros jos sritys, ir taip, kad visų teikiamų paslaugų patikrinimas būtų atliktas ne rečiau kaip vieną kartą per 2 metus.
33. Jeigu vykdant kasmetinę tikrinimo programą nustatoma paslaugų teikėjo darbo trūkumų, jie pagal galimą poveikį skrydžių saugai skirstomi į tris lygius:
33.1. Pirmo lygio trūkumus – tai neatitiktis taikomiems reglamentų reikalavimams, dėl kurios kyla didelis pavojus skrydžių saugai;
33.2. Antro lygio trūkumus – tai neatitiktis taikomiems reglamentų ir kitų teisės aktų reikalavimams, kai neigiama įtaka skrydžių saugai nėra nustatyta arba ji nėra didelė;
34. Atlikusi patikrinimą ar kitu būdu nustačiusi paslaugų teikėjo darbo trūkumų CAA per 5 darbo dienas raštu informuoja teikėją apie nustatytus trūkumus ir jų lygį bei apie būtinybę imtis neatidėliotinų veiksmų trūkumams ištaisyti.
35. Teikėjas, gavęs CAA pranešimą apie nustatytus trūkumus ir atsižvelgęs į jų lygį turi imtis tokių veiksmų:
35.1. esant pirmo lygio trūkumams – nedelsiant, bet ne vėliau negu per 5 darbo dienas informuoti CAA apie taikomas laikinas priemones nustatyto neatitikimo poveikiui paslaugų teikimui sumažinti ir pateikti CAA užpildytą šių taisyklių 4 priede nustatytos formos ištaisomųjų veiksmų planą. Šiame plane nurodomi konkretūs veiksmai, kurių bus imtasi neatitikimui ištaisyti, terminai, iki kurių šie veiksmai bus atlikti, ir asmenys, atsakingi už jų atlikimą;
35.2. esant antro lygio trūkumams – per 20 darbo dienų pateikti CAA užpildytą ištaisomųjų veiksmų planą parengtą pagal 35.1 punkto nuostatas;
36. Jeigu paslaugų teikėjas nori pratęsti trūkumų ištaisymo terminą nurodytą ištaisomųjų veiksmų plane, jis turi raštu pateikti CAA motyvuotą prašymą su siūlomu terminu.
37. Komisijos nariai per 10 darbo dienų nuo plano gavimo įvertina teikėjo plane numatytus veiksmus ir nustato, ar jie pakankami nustatytiems trūkumams ištaisyti.
38. Jei komisijos nariai nustato, kad teikėjo numatyti veiksmai nepakankami trūkumams ištaisyti, per taisyklių 37 punkte nustatytą terminą informuoja teikėją apie tai, kad būtina sudaryti naują planą atitinkamiems trūkumams ištaisyti.
39. Paslaugų teikėjai užtikrina, kad tikrinimų metu nustatyti trūkumai būtų taisomi nedelsiant. Jei jų nedelsiant ištaisyti neįmanoma, paslaugų teikėjai turi taikyti papildomas priemones, kurias derina su CAA.
40. Teikėjas, ištaisęs trūkumus, per 5 darbo dienas apie tai informuoja CAA ir pateikia trūkumų ištaisymą patvirtinančią įrodomąją medžiagą.
41. Kai paslaugų teikėjai praneša, kad įgyvendino visus plane numatytus taisomuosius veiksmus, komisijos nariai patikrina, ar šie veiksmai įgyvendinti tinkamai. Toks patikrinimas gali būti vykdomas atliekant pakartotinį auditą ar vertinant pateiktąją įrodomąją medžiagą. Dėl pakartotinio patikrinimo formos sprendimą priima komisijos pirmininkas.
42. Jei komisijos pirmininkas nusprendžia, kad būtina atlikti pakartotinį auditą, CAA raštu informuoja teikėją apie paskirtą pakartotinio patikrinimo datą. Šio patikrinimo metu vertinama teikėjo veiklos atitiktis tiems reikalavimams, dėl kurių užtikrinimo pirmojo patikrinimo metu buvo nustatyta veiklos trūkumų.
V SKYRIUS
POVEIKIO PRIEMONĖS, TAIKOMOS UŽ PAŽYMĖJIMO GALIOJIMO SĄLYGŲ NESILAIKYMĄ
44. Jei vykdant nuolatinę priežiūrą komisijos nariai nustato, kad teikėjas laiku nesiėmė priemonių, būtinų nustatytiems trūkumams ištaisyti, CAA taiko atitinkamas poveikio priemones, kad jie būtu ištaisyti. Šie veiksmai apima:
45. Komisijos narys, nustatęs trūkumą, įvertina jo mąstą bei pasikartojimo dažnį ir siūlo komisijos pirmininkui poveikio priemones paslaugų teikėjui pagal 39 punktą, kad nustatyti trūkumai būtų ištaisyti laiku ir tinkamai. Komisijos pirmininkas, įvertinęs siūlymą, teikia jį direktoriui tvirtinti.
46. Komisijos pirmininkas gali nepritarti komisijos narių siūlomiems veiksmams ir, siekdamas užtikrinti, kad nustatyti trūkumai būtų ištaisyti laiku ir tinkamai, siūlyti direktoriui imtis kitų 44 punkte numatytų veiksmų. Jei teikėjas ir toliau nesiima būtinų veiksmų trūkumams ištaisyti, laikantis laipsniškumo ir proporcingumo principų, jam taikomos kitos taisyklių 44 punkte nustatytos poveikio priemonės.
47. Kai paslaugų teikėjui skiriamas oficialus įspėjimas, jame nurodomas trūkumas, kurį vėluojama ištaisyti ir skiriamas papildomas terminas.
48. CAA bet kuriuo metu gali laikinai taikyti teikėjo veiklą ribojančias sankcijas, kaip numatyta taisyklių 44.3 punkte, jeigu teikėjas neatitinka bendrųjų reikalavimų ir sąlygų, nurodytų pažymėjime, ir patikrinimo metu nustatyti teikėjo 1 lygio veiklos trūkumai ar pažeidimai kelia grėsmę skrydžių saugai. Taikant veiklą ribojančias sankcijas, teikėjas nebegali teikti tų paslaugų, kurioms jos taikomos.
49. Pažymėjimo galiojimo apribojimas gali būti taikomas tiek konkrečioms oro navigacijos paslaugų rūšims ar atskiriems teikėjo padaliniams, tiek ir visam teikiamų paslaugų paketui. Apribojus dalies pažymėjime nurodytų paslaugų teikimą, nėra ribojama teikėjo teisė teikti kitas pažymėjime nurodytas paslaugas.
50. Apie taisyklių 49 punkte nurodytų apribojimų taikymą, nurodant konkrečias oro navigacijos paslaugų rūšis, ar paslaugų teikėjo padalinius, kuriems jis taikomas, CAA per 1 darbo dieną praneša paslaugų teikėjui.
51. Paslaugų teikėjas, gavęs CAA pranešimą apie 49 punkte nurodytų apribojimų taikymą, per 20 darbo dienų parengia ištaisomųjų veiksmų planą ir teikia jį CAA.
52. Paslaugų teikėjas, ištaisęs trūkumus, dėl kurių buvo apribotas pažymėjimas, apie tai informuoja CAA. Gavusi tokį pranešimą, CAA atlieka pakartotinį teikėjo veiklos patikrinimą. Pakartotinio patikrinimo metu nustačius, kad pažeidimai ar trūkumai, dėl kurių teikėjo veikla buvo apribota, ištaisyti, pažymėjimo galiojimo apribojimas atšaukiamas.
VI SKYRIUS
SAUGOS NURODYMAS
54. Jei vykdydami nuolatinę priežiūrą komisijos nariai nustato esminių funkcinės sistemos saugos trūkumų, dėl kurių būtina nedelsti ir imtis veiksmų, siūlo komisijos pirmininkui išleisti saugos nurodymą pagal 2011 m. spalio 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 1034/2011 dėl oro eismo vadybos ir oro navigacijos paslaugų saugos priežiūros, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 691/2010 ir panaikinamas reglamentas Nr. 1315/2007 (OL 2011 L 271, p. 15), 13 straipsnio nuostatas.
55. Komisijos pirmininkas, pritaręs komisijos narių siūlymui, parengia saugos nurodymo projektą ir teikia CAA direktoriui.
56. Saugos nurodyme turi būti šie elementai:
57. CAA nurodymą raštu teikia paslaugos teikėjui ir jo kopiją siunčia Europos saugios aviacijos agentūrai, Europos Komisijai ir atitinkamoms šalims.
VII SKYRIUS
PAKEITIMŲ PRIEŽIŪRA
59. Paslaugų teikėjas planuodamas įdiegti naujas funkcines sistemas arba keisdamas esamas privalo naudoti tik tas vidaus procedūras, kurioms raštu yra pritarusi CAA. Tuo tikslu parengtus procedūrų ir jų pakeitimų projektus teikėjas pateikia CAA.
60. CAA, gavusi 59 punkte nustatytas procedūras, per 20 darbo dienų jas išnagrinėja ir teikia OEPT pastabas arba pritarimą šių procedūrų naudojimui.
61. Paslaugų teikėjas kiekvienų metų pradžioje, iki sausio 31 d., teikia CAA šių taisyklių 5 priede nustatytos formos funkcinės sistemos pakeitimų sąrašą. Prireikus paslaugų teikėjas gali pakeisti tų pakeitimų sąrašą. Apie šio sąrašo pakeitimus CAA turi būti informuota per 5 darbo dienas nuo jų patvirtinimo.
62. Paslaugų teikėjas prieš 61 punkte nustatytos funkcinės sistemos ar jos sudedamosios dalies keitimą ir naujos funkcinės sistemos diegimą turi pateikti CAA:
62.3. dokumentus, patvirtinančius, kad buvo atliktos visos procedūros pagal 2011 m. spalio 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 1035/2011, kuriuo nustatomi bendrieji oro navigacijos paslaugų teikimo reikalavimai ir iš dalies keičiami reglamentai (EB) Nr. 482/2008 ir (ES) Nr. 691/2010, reikalavimus.
62.4. Europos Bendrijos sistemų patikrinimo deklaracijas, parengtas pagal Europos Parlamento ir Tarybos 2004 m. kovo 10 d. reglamento (EB) Nr. 552/2004 dėl Europos oro eismo valdymo tinklo sąveikos (OL 2004 L 96, p. 26), reikalavimus;
63. Paslaugų teikėjas, atlikęs 62 punkte numatytas procedūras, gali įdiegti planuojamus pakeitimus, kaip tai numato 2011 m. spalio 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 1034/2011 dėl oro eismo vadybos ir oro navigacijos paslaugų saugos priežiūros, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 691/2010 ir panaikinamas reglamentas Nr. 1315/2007 (OL 2011 L 271, p. 15), 9 straipsnis, išskyrus atvejus, nustatytus šių taisyklių 65 punkte.
64. Turi būti atliktas techninės priežiūros veiksmų, kurių procedūros nustatytos ir patvirtintos paslaugų teikėjo, saugos vertinimas. Pakartotinai minėtų veiksmų saugos vertinimo daryti nereikia, jei procedūros ar jose nustatytų darbų seka nesikeičia. Tokių procedūrų sąrašas tvirtinamas atskiru CAA direktoriaus įsakymu.
65. Paslaugų teikėjas gali įdiegti planuojamą pakeitimą tik CAA atlikus pakeitimo vertinimą ir raštiškai pritarus, kai:
65.1. atlikus Komisijos įgyvendinimo reglamento (EB) Nr. 1035/2011 II priedo 3.2.4 punkte numatytą sunkumo vertinimą nustatoma, kad numatytų pavojų galimi padariniai yra 1 arba 2 pavojingumo klasės;
66. CAA per 20 darbo dienų nuo dokumentų pateikimo (pagal taisyklių 65 punkto nuostatas) raštu praneša teikėjui apie suteiktą pritarimą nurodydama šio pritarimo suteikimo sąlygas ar atsisakymą suteikti tokį pritarimą ir atsisakymo motyvus.
67. Padaręs funkcinės sistemos pakeitimą teikėjas turi nuolat CAA teikti dokumentų pakeitimus ar / ir paslaugų teikimo vadovus, reikalingus nuolatinei teikėjo veiklos priežiūrai atlikti.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
69. CAA direktoriaus sprendimą neišduoti pažymėjimo, taip pat sprendimus taikyti poveikio priemones paslaugų teikėjas / pareiškėjas gali apskųsti įstatymų nustatyta tvarka.
70. Informaciją apie pažymėjimo išdavimą, pratęsimą, jo galiojimo apribojimą ar apribojimo atšaukimą ir galiojimo panaikinimą CAA skelbia savo interneto tinklalapyje ir teisės aktų registre.