TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

sprendimas

DĖL 2014 M. VALSTYBĖS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ MELIORACIJOS DARBŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2014 m. vasario 19 d. Nr. 1-40

Tauragė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290; 2012, Nr. 136-6958) 16 straipsnio 2 dalies 17 ir 27 punktais, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. 3D-2 „Dėl 2014 metų skiriamų specialiųjų tikslinių dotacijų žemės ūkio ministerijos kuruojamoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti paskirstymo tarp savivaldybių sąrašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. spalio 15 d. įsakymu Nr.3D-707 „Dėl žemės ūkio ministro 2005 m. gegužės 5 d. įsakymo Nr. 3D-271 „Dėl valstybės lėšomis finansuojamų melioracijos darbų žemės ūkio paskirties žemėje sąrašo ir šių darbų prioritetų“ pakeitimo“, Tauragės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti 2014 m. valstybės lėšomis finansuojamų melioracijos darbų planą (pridedama).

2. Leisti Tauragės rajono savivaldybės administracijai nepanaudotas Tauragės rajono savivaldybės 2014 metų lėšas melioracijai naudoti kitiems šio sprendimo priede nurodytiems darbams vykdyti.

3. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visas sprendimą – Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Pranas Petrošius

 

 

 

PATVIRTINTA

Tauragės rajono savivaldybės tarybos

2014 m. vasario 19 d. sprendimu Nr.1-40

 

 

2014 M.  VALSTYBĖS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ MELIORACIJOS

DARBŲ PLANAS

 

1. Hidrotechninių statinių priežiūrai         –       35 tūkst. Lt, iš jų:

1.1. Užtvankų priežiūrai                           –       20 tūkst. Lt;

1.2. Tiltų priežiūrai                                   –        15 tūkst. Lt.

2. Valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos statinių remontui – 368 tūkst. Lt, iš jų:

2.1. Aukštupių k.v. griovio E-2 remontas – 103 tūkst. Lt;

2.2. Lauksargių k.v. up. Vilka ir griovių V-2 ir V-2-2 remontas – 197 tūkst. Lt;;

2.3. Lauksargių k.v. ir griovių V-1, V-1-2, V-1-2-2, V-1-4 remontui – 68 tūkst. Lt;.

3. Avarinių valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos statinių remontui (neviršijant 15 proc. melioracijos darbams skirtų lėšų) suderinus su VĮ Valstybės žemės fondu –             63 tūkst. Lt.

4. Melioracijos statinių remontas gyvenvietėse (iki 10 proc. melioracijos darbams skirtų lėšų) – 60 tūkst. Lt.

5. Projektavimas, tyrinėjimas, techninės sąmatinės dokumentacijos sudarymas, ekspertizė, darbų techninė priežiūra bei kiti su projektų įgyvendinimu susiję darbai – 85 tūkst. Lt.

6. Darbams, susijusiems su melioracijos sistemų statinių remontu bei jų duomenų bazių eksploatavimu (melioruotos žemės ir melioracijos statinių apskaita, kompiuterinės programos ir įrangos priežiūrai, ir atnaujinimui, archyvavimas, skenuotos melioracijos projektinės planinės medžiagos susiejimas su LKS-94 koordinačių sistemoje, vektorizavimas)  –       40 tūkst. Lt.

Iš viso 651 tūkst. Lt.

______________________________________


 

Tauragės rajono savivaldybės

teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio

vertinimo metodikos

1 priedas

 

SPRENDIMAS

DĖL 2014 M. VALSTYBĖS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ MELIORACIJOS DARBŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

 

Nr.

Teisės aktų ar jų projektų kokybės rodikliai

Vertinimas balais

P a p r a s t u m a s

1.

Ar teisės aktas praplečia jau kitais teisės aktais Savivaldybės reglamentuotos srities apimtį?

 

Ne (0)

N u o s e k l u m a s

2.

Ar šie tam tikrą sritį reglamentuojantys Savivaldybės teisės aktai prieštarauja įstatymams ar kitiems valstybiniams teisės aktams?

 

Ne (0)

S t r u k t ū r a

3.

Ar teisės aktas yra suskirstytas į atskiras aiškias dalis, tokias kaip pavadinimas, preambulė, reglamentavimas, įgyvendinimo taisyklės, atsakomybė, kontrolė ?

Taip (0)

 

4.

Ar teisės akto struktūra apima pirmiausia bendrus, o vėliau konkretesnius dalykus?

Taip (0)

 

5.

Ar teisės akto struktūra atitinka šiai sričiai būdingų teisės aktų struktūrą?

Taip (0)

 

6.

Ar teisės akto skyriai, pastraipos yra ilgesnės nei šiai sričiai būdingų kitų teisės aktų?

 

Ne (0)

7.

Ar tekste išvardyti šio teisės akto tikslai ir būdai, kaip tuos tikslus pasiekti?

 

Ne (1)

8.

Ar kiekvienos teisės akto nuostatos tikslas yra aiškus?

Taip (0)

 

9.

Ar tekste yra bendro pobūdžio sąlygų (nuostatų), kurios gali būti aiškinamos skirtingai?

 

Ne (0)

10.

Ar teisės akte yra pateikiami sąvokų (techninių terminų) apibrėžimai?

 

Ne (1)

11.

Ar teisės akte yra vartojami nereikalingi terminai, apsunkinantys teksto suvokimą?

 

Ne (0)

Į g y v e n d i n i m a s

12.

Ar kiekvienas įpareigojimas yra susietas su aiškiai išreikšta sankcija?

 

Ne (1)

13.

Ar teisės akte yra numatytas mechanizmas ir struktūra, reikalingi tinkamam įgyvendinimui užtikrinti?

 

Ne (1)

14.

Ar teisės aktas suteikia per daug veiksmų laisvės Savivaldybės administracijos padaliniams, asmenims, asmenų grupėms ar įstaigoms, turinčioms įgyvendinti teisės akte apibrėžtas nuostatas?

 

Ne (0)

 

Vidutinis balas (pagal Metodikos 15 punktą) – 0.28

Išvada – korupcijos rizikos pasireiškimas teisės akto projekte yra nedidelis.

Išankstinį teisės akto projekto vertinimą atliko Reinoldas Volbikas – Kaimo reikalų skyriaus vyriausias specialistas.

 

aiškinamasis raštas

 

dėl sprendimo projekto „dėl 2014 M. VALSTYBĖS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ MELIORACIJOS DARBŲ PLANO PATVIRTINIMO“

 

 

 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. 3D-2 „Dėl 2014 metų skiriamų specialiųjų tikslinių dotacijų žemės ūkio ministerijos kuruojamoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti paskirstymo tarp savivaldybių sąrašo patvirtinimo“ Tauragės rajono savivaldybei skirta 651 tūkst. Lt valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai atlikti – valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių valdymui ir naudojimui patikėjimo teise. Šiomis išlaidomis galima vykdyti tik melioracijos statinių priežiūros ir paprasto remonto darbus. Melioracijos techniniame reglamente MTR 1.05.012005 nustatyta, jog melioracijos statinių remontu (paprastu) laikomi darbai, kuriais atstatomi sugedę esami melioracijos statiniai nekeičiant jų buvusių parametrų bei konstrukcijos, todėl valstybės biudžeto specialiosiomis tikslinėmis dotacijomis melioracijai negalima vykdyti melioracijos projektų, vykdomų ES finansinės paramos lėšomis.

 

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. spalio 15 d. įsakymu Nr.3D-707 „Dėl žemės ūkio ministro 2005 m. gegužės 5 d. įsakymo Nr. 3D-271 „Dėl valstybės lėšomis finansuojamų melioracijos darbų žemės ūkio paskirties žemėje sąrašo ir šių darbų prioritetų“ pakeitimo“, valstybei nuosavybės teise priklausančių drenažo rinktuvų remontas panaudojant šias dotacijas nėra tinkamos finansuoti išlaidos (išskyrus rinktuvų remontą gyvenvietėse), o drenažo rinktuvų avariniai gedimai turi būti suderinti su VĮ Valstybės žemės fondu. Avarinių valstybei priklausančių melioracijos statinių remontui numatyta 63 tūkst. Lt, neviršijant 15 proc. melioracijos darbams skirtų lėšų. Pirmenybė teikiama darbams didesnio našumo žemėje, taip pat tiems žemės savininkams, kurie tinkamai prižiūri ir remontuoja jų nuosavybėje esančius melioracijos statinius, ypač dalyvaujantiems Lietuvos kaimo plėtros 2007-2013 metų programos priemonėje „Pelno nesiekiančios investicijos“. Iš viso 2014 m. sausio 1 d. gauta 77 ūkininkų prašyai dėl melioracijos sistemų gedimų.

 

Atsižvelgiant į Šikšnių kaimo gyventojų Redo Bartušio 2010-10-06 praymą Nr. 16-B-4588, Antano Rabačiaus 2012-01-11 prašymą Nr. 16-R-91, Kristinos Galminienės 2012-01-12 prašymą Nr. 16-G-103, Irenos Plauškienės 2012-01-12 prašymą Nr. 16-P-111, Astos Gečienės 2012-01-12 prašymą Nr. 16-G-104 bei į tai, kad gyventojai savo lėšomis remontavo drenažo rinktuvus (mažo diametro 7,5-10,0 cm), tačiau sistema blogai funkcionuoja dėl valstybei priklausančio rinktuvo blogos būklės, pagal aukščiau minėtus prioritetus, Šikšnių gyvenvietėje (iki 1 000 gyventojų) numatyta 60 tūkst. Lt (iki 10 proc. melioracijos darbams skirtų lėšų) valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos statinių remontui.

 

2014 m. numatyta 35 tūkst. Lt hidrotechninių statinių priežiūrai, t.y. potencialiai pavojingų tvenkinių (išskyrus išnuomotus hidroenergetikai): Skaudvilės užtvankos ant Ančios upės, Lomių užtvankos ant Šunijos upės ir Gaurės užtvankos ant Įkojo upelio, taip pat tiltų priežiūrai: Kęščių kaime per Ežeruonos upelį, Kunigiškių kaime per Agluonos .upelį, Uosviečių kaime per Agluonos upelį, Mažonų kaime per Šunijos upelį, Gurklių kaime per Elbento upelį, Balčių kaime per Balčios upelį, Draudenių kaime per Ežeruonos upelį.

 

Valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos statinių naudojimas ir priežiūra vykdoma pagal melioracijos statinių būklės patikrinimo duomenis

 

Pagal 2013 m. supaprastintą atvirą melioracijos statinių projektavimo pirkimą, atlikti tyrinėjimo darbai ir baigiami rengti projektai: Aukštupių k.v. griovio E-2 remontas, Lauksargių k.v. up. Vilkė ir griovių V-2 ir V-2-2 remontas, Lauksargių k.v. ir griovių V-1, V-1-2, V-1-2-2, V-1-4. Iš viso bus suremontuota 5,5 km griovių, pakeistos 4 pralaidos, suremontuotos 3 pralaidos. Lauksargių k.v. ir griovių V-1, V-1-2, V-1-2-2, V-1-4 remonto vertė sudaro 358 tūkst. Lt, todėl 2014 m. numatyta atlikti darbų už 68 tūkst. Lt. Projektas  bus vykdomas per 2 metus. Techniniai darbo projektai bus patvirtinti gavus teigiamas ekspertizės išvadas. Kad atlikti darbai atitiktų patvirtintą projektą, rangos darbų sutarties reikalavimus, atitinkamų įstatymų, normatyvinių statybos techninių dokumentų bei kitų teisės aktų reikalavimus, numatyta pirkti darbų techninę priežiūrą.

 

Vadovaujantis Hidrotechnikos statinių techninės priežiūros taisyklėmis (statybos techniniu reglamentu STR 1.12.03:2006), įvertinta valstybei nuosavybės teise priklausančių ir savivaldybės patikėjimo teise valdomų tvenkinių hidrotechnikos statinių techninė būklė. Tauragės rajono hidrotechnikos statinių kasmetinės apžiūros komisijos 2013 m. gegužės 17 d. akte nustatė, kad Lomių užtvankos ant Šunijos upės būklė avarinė, todėl 2014 m. numatyti minėtos užtvankos tyrinėjimo projektavimo darbai.

 

Vadovaujantis Melioruotos žemės ir melioracijos statinių būklės įvertinimo metodika, sudaryta nusausintos žemės ir melioracijos statinių žemėlapių elektroninė–skaitmeninė duomenų bazė, kurios pagrindu yra sukurta technologija – MelGIS, siekiant suderinti valstybės, savivaldybių, žemės ūkio veikla užsiimančių juridinių ir fizinių asmenų, piliečių interesus. Nuo to, kaip greitai galime gauti informaciją apie melioruotos žemės ir melioracijos statinių būklę, kaip greitai galime surasti projektinę statinių dokumentaciją, priklauso priimtų sprendimų efektyvumas. Įvairios informacijos pateikimas interneto žemėlapiuose yra plačiai paplitęs, lengvai suprantamas ir visiems priimtinas būdas, leidžiantis greitai suvokti esamą situaciją.

 

Melioracijos projektinės medžiagos skenavimas ir archyvavimas pradėtas 2005 metais ir baigtas 2009 m. Skenuotos melioracijos projektinės planinės medžiagos susiejimas su LKS-94 koordinačių sistema pradėtas 2010 m. Darbai tęstiniai. Iki šios dienos atlikta 98 proc. darbų. 2013 metais pradėti vektorizavimo (duomenų rinkimas) darbai. Šiais metais numatyta atlikti Dapkiškių k.v. ir Dauglaukio k.v. vektorizavimo darbus.

 

Melioracijos statiniai yra specifinis turtas, sudėtinė žemės informacinės sistemos dalis ir apima visumą žinių apie teisinę, geografinę ir ūkinę melioruotos žemės ir melioracijos statinių būklę. Melioruotos žemės ir melioracijos statinių apskaitos tvarką nustato Žemės ūkio ministerija. Kiekvienais metais savivaldybė perka melioruotos žemės ir melioracijos statinių kompiuterinės apskaitos paslaugą už 9 tūkst. Lt.

 

Kaimo reikalų skyriaus vyr. specialistas Reinoldas Volbikas