LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2008 M. SAUSIO 4 D. ĮSAKYMO NR. A1-2 „DĖL GINČŲ KOMISIJOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. birželio 27 d. Nr. A1-433

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. sausio 4 d. įsakymą Nr. A1-2 „Dėl Ginčų komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL GINČŲ KOMISIJOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikоs neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 23 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu,

t v i r t i n u Ginčų komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus (pridedama).“

2. Į g a l i o j u Ginčų komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pirmininką pasirašyti patvirtintus Ginčų komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus ir atlikti visus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus veiksmus, susijusius su jų užregistravimu Juridinių asmenų registre.

3. Į p a r e i g o j u Ginčų komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pirmininką, atlikus šio įsakymo 2 punkte nurodytus veiksmus, apie tai pranešti Teisės aktų registro tvarkytojui.

4. N u s t a t a u, kad šio įsakymo 1 punktas įsigalioja nuo Ginčų komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                               Monika Navickienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2008 m. sausio 4 d. įsakymu Nr. A1-2

(Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2022 m. birželio 27 d. įsakymo Nr. A1-433

redakcija)

 

GINČŲ KOMISIJOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ginčų komisija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Komisija) yra privaloma išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucija, kurios paskirtis – objektyviai, patiriant kuo mažiau išlaidų išspręsti tarp asmens, pensiją ar išmoką mokančios institucijos ir NDNT kilusį administracinį ginčą dėl Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – NDNT) priimtų sprendimų ir taip prisidėti prie žmogaus teisių gynimo ir teisingumo vykdymo.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu, kitais įstatymais, teisės aktais ir šiais nuostatais.

3. Komisija yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu ir savo pavadinimu. Komisijos buveinės adresas – Gedimino pr. 60, Vilnius.

4. Komisija yra biudžetinė įstaiga prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

5. Komisijos savininkė – valstybė. Komisijos savininko teises ir pareigas įgyvendina Socialinės apsaugos ir darbo ministerija. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kompetenciją įgyvendinant Komisijos savininko teises ir pareigas nustato Biudžetinių įstaigų įstatymas.

6. Vieši Komisijos pranešimai skelbiami jos interneto puslapyje (ginkom.lt), nepažeidžiant asmens duomenų apsaugos reikalavimų.

 

II skyrius

KOMISIJOS VEIKLOS TIKSLAS IR FUNKCIJOS

 

7. Komisijos veiklos tikslas – užtikrinti, kad asmenys, pensiją ar išmoką mokanti institucija turėtų išankstinio administracinių asmens, pensiją ar išmoką mokančios institucijos ir NDNT ginčų sprendimo ne teismo tvarka galimybę.

8. Komisija, siekdama jai nustatyto veiklos tikslo, atlieka šias funkcijas:

8.1. išnagrinėja skundą (prašymą), įvertina kartu su juo pateiktus dokumentus bei kitus jam nagrinėti būtinus dokumentus, prireikus papildomai pateiktas ekspertų išvadas ir priima vieną iš šių sprendimų:

8.1.1. skundą (prašymą) atmesti, NDNT sprendimą paliekant nepakeistą;

8.1.2. skundą (prašymą) patenkinti, įpareigojant NDNT per Komisijos nustatytą laiką pakeisti sprendimą;

8.2. kaupia ir analizuoja informaciją apie Komisijai pateiktus skundus (prašymus) pagal jų priežastis, pagrįstumą bei Komisijos priimtų sprendimų rezultatus;

8.3. teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ir NDNT pasiūlymus dėl neįgalumo lygio, darbingumo lygio, profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio, neįgaliųjų darbo pobūdžio ir sąlygų, specialiųjų poreikių ir jų lygio nustatymo tobulinimo, siekdama sumažinti skundžiamų sprendimų kiekį, tobulinti ginčų tarp asmens, pensiją ar išmoką mokančios institucijos ir NDNT nagrinėjimo tvarką;

8.4. rengia ir teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ketvirtines ir metines Komisijos veiklos ataskaitas;

8.5. rengia, leidžia informacinius leidinius ir (ar) skelbia Komisijos interneto tinklalapyje informaciją apie ginčų tarp asmens, pensiją ar išmoką mokančios institucijos ir NDNT nagrinėjimo tvarką.

 

III skyrius

KOMISIJOS TEISĖS

 

9. Komisija turi teisę:

9.1. gauti informaciją, susijusią su nagrinėjamu skundu (prašymu), ir papildomus dokumentus iš NDNT, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, asmens sveikatos priežiūros įstaigų, įstaigų, teikiančių profesinės reabilitacijos paslaugas, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų, kitų organizacijų duomenų teikimo sutartyse nustatyta tvarka arba pagal atskirus prašymus, kuriuose nurodoma: asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas ir apimtis;

9.2. kreiptis į asmens sveikatos priežiūros įstaigą dėl asmens sveikatos pakartotinio ištyrimo, nurodydama asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardą, pavardę, gimimo datą;

9.3. pasitelkti nepriklausomus ekspertus ir (ar) kitus specialistus, turinčius atitinkamą kvalifikaciją ir galinčius pateikti išvadą ginčijamu klausimu;

9.4. nagrinėti skundus (prašymus) ir priimti sprendimus, nedalyvaujant skundą (prašymą) pateikusiam asmeniui, jeigu jis raštu neišreiškė noro dalyvauti nagrinėjant jo skundą (prašymą) ir priimant sprendimą;

9.5. teikti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai pasiūlymus dėl teisės aktų, susijusių su neįgalumo lygio, darbingumo lygio, profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio, neįgaliųjų darbo pobūdžio ir sąlygų, specialiųjų poreikių ir jų lygio nustatymu, tobulinimo.

 

IV skyrius

KOMISIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

10. Komisijos veikla organizuojama vadovaujantis socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintais veiklos planais, kurie rengiami pagal Strateginio planavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, ir kurių įgyvendinimą kontroliuoja Komisijos pirmininkas. Metinių veiklos planų vykdymą vertina Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

11. Komisija sudaroma iš 5 narių, iš kurių vienas yra Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininką ir Komisijos narius 5 metams skiria į pareigas ir atleidžia iš jų socialinės apsaugos ir darbo ministras. Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai į pareigas atrenkami konkurso būdu socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka. Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai į tas pačias pareigas gali būti skiriami ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.

12. Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai yra valstybės pareigūnai, jų darbas Komisijoje laikytinas darbu pagrindinėje darbovietėje. Komisijos pirmininkui ir Komisijos nariams draudžiama eiti kitas pareigas, išskyrus dirbti mokslinį ar pedagoginį darbą. Komisijos pirmininko ir Komisijos narių darbo užmokesčio dydis ir jo mokėjimo sąlygos nustatomi pagal Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymą ir kitus teisės aktus. Atostogos Komisijos pirmininkui ir Komisijos nariams suteikiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu.

13. Komisijos veiklą užtikrinti padeda 10 darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis. Komisijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į darbą, darbo užmokesčio mokėjimo jiems tvarką ir sąlygas nustato Darbo kodeksas, kiti darbo santykius reguliuojantys įstatymai ir teisės aktai.

14. Komisijos pirmininkas ir Komisijos narys gali būti atleisti iš pareigų prieš terminą Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 23 straipsnio 4 dalyje nustatytais pagrindais.

15. Komisijos pirmininkas ir komisijos nariai iš pareigų atleidžiami vadovaujantis Darbo kodeksu.

16. Komisijos pirmininku ir Komisijos nariu gali būti skiriamas nepriekaištingos reputacijos Lietuvos Respublikos pilietis, turintis teisės ar sveikatos mokslų magistro kvalifikacinį laipsnį arba jį atitinkantį aukštąjį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo pagal šį išsilavinimą patirtį. Komisijos nariai privalo turėti Lietuvos Respublikos pilietybę.

17. Komisijai vadovauja ir jos veiklą organizuoja Komisijos pirmininkas. Kai Komisijos pirmininko nėra, jį laikinai pavaduoja vienas iš Komisijos narių, paskirtas Komisijos pirmininko įsakymu.

18. Komisijos pirmininkas:

18.1. vadovauja Komisijai, organizuoja jos darbą, užtikrina Komisijai nustatytų veiklos tikslų ir pavestų funkcijų vykdymą, sprendžia klausimus, susijusius su jos veikla;

18.2. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą;

18.3. tvirtina Komisijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašą ir jų aprašymus;

18.4. priima į pareigas ir atleidžia iš jų Komisijos darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

18.5. tvirtina Komisijos darbe naudojamų dokumentų formas, Komisijos darbo reglamentą, Komisijos vidaus tvarkos taisykles bei kitus Komisijos dokumentus;

18.6. pagal kompetenciją atstovauja Komisijai visose valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose, kitose organizacijose, teismuose arba paveda tai atlikti Komisijos nariui;

18.7. vykdo Biudžetinių įstaigų įstatyme jam nustatytas pareigas;

18.8. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

19. Ginčus tarp asmens, pensiją ar išmoką mokančios institucijos ir NDNT Komisija nagrinėja socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka.

 

 

V skyrius

KOMISIJOS VIDAUS AUDITAS, FINANSINĖ VEIKLA ir JOS VYKDYMO KONTROLĖ

 

20. Komisijos vidaus auditą atlieka Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius. Vidaus auditas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

21. Komisijos valstybinį (finansinį (teisėtumo) ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

22. Komisijos buhalterinė apskaita organizuojama ir tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Komisija pertvarkoma, reorganizuojama ar likviduojama Civilinio kodekso, Biudžetinių įstaigų įstatymo, kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

24. Komisijos nuostatai keičiami Biudžetinių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

25. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis.

26. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir Komisijos nustatyta tvarka.

27. Dokumentai saugomi Komisijoje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

________________

part_36bba3226bea41e89760e250b12c1e41_end