PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2020 M. VASARIO 10 D. ĮSAKYMO NR. A-142 „DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS CENTRALIZUOTO VIDAUS AUDITO SKYRIAUS VIDAUS AUDITO METODIKOS PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2018 M. RUGPJŪČIO 16 D. ĮSAKYMO NR. A-585(4.1E) PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS“ PAKEITIMO
2023 m. liepos 11 d. Nr. A-600
Panevėžys
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 3 straipsnio 9 dalimi, 33 straipsnio 3 dalies 5 punktu, 34 straipsnio 6 dalies 2 punktu, 68 straipsnio 3–6 dalimis:
1. P a k e i č i u Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito skyriaus vidaus audito metodiką, patvirtintą Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. A-142 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito skyriaus vidaus audito metodikos patvirtinimo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. rugpjūčio 16 d. įsakymo Nr. A-585(4.1E) pripažinimo netekusiu galios“:
1.1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Skyriaus veikla planuojama Skyriaus vedėjui sudarant ilgalaikį ir metinį Skyriaus veiklos planus (toliau kartu – veiklos planai). Veiklos planai keičiami atsižvelgiant į Panevėžio miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos direktoriaus ir mero pasiūlymus, Savivaldybės vidaus ir išorės aplinkos, veiklos sričių, rizikos ir rizikos valdymo procesų, programų arba kitus pokyčius. Veiklos planus ir jų pakeitimus, suderintus su Savivaldybės meru, tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Keičiant veiklos planus turi būti nurodytos jų keitimo priežastys.
Skyriaus vedėjui įvertinus vidaus ir išorės aplinkos pokytį, naujai atsiradusį audituojamų subjektų ir audituojamų sričių rizikingumą ir jo reikšmingumą Savivaldybės administracijos veiklai, vidaus auditų temų aktualumą arba dėl kitų priežasčių metinis Skyriaus veiklos planas gali būti keičiamas, kai nėra galimybių atlikti jame suplanuotų vidaus auditų.“
1.2. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„5. Skyriaus vedėjas, rengdamas formalizuotu rizikos vertinimu (aprašytu dokumente, kuris pridedamas prie metinio Skyriaus veiklos plano) pagrįstą metinį Skyriaus veiklos planą, turi išanalizuoti ir įvertinti vidaus audito visumą, konsultuotis su Savivaldybės meru, kad suprastų viešojo juridinio asmens riziką, rizikos valdymo procesus ir nustatytų veiklos sritis, kuriose yra didžiausia rizika, galinti turėti įtakos Savivaldybės tikslų pasiekimui, ir kurių vidaus auditas bus atliekamas.“
1.4. Pakeičiu 53 punktą ir jį išdėstau taip:
„53. Vidaus audito ataskaita teikiama Savivaldybės merui, tarybai ir audituojamo subjekto vadovui:
53.1. Kai atliekamas didelės apimties vidaus auditas, Savivaldybės merui, audituojamo subjekto vadovams gali būti teikiama tarpinė vidaus audito ataskaita, skirta neatidėliotinai informacijai pateikti, kai atliekant vidaus audito procedūras nustatoma rizika audituojamo subjekto veiklai ir Savivaldybės, audituojamo subjekto vadovams būtina skubiai priimti sprendimus dėl vidaus auditorių nustatytų pažeidimų ir klaidų.
1.5. Pakeičiu 60 punktą ir jį išdėstau taip:
„60. Tais atvejais, kai audituojamo subjekto vadovo prisiimtas rizikos lygis dėl vidaus audito metu nustatytų pažeidimų, klaidų, dėl kurių Skyriaus vidaus auditoriai pateikė rekomendacijas, gali turėti neigiamą poveikį audituojamo subjekto veiklai, kai į Skyriaus vidaus auditorių pateiktas rekomendacijas audituojamo subjekto vadovas neatsižvelgia ir nurodytų trūkumų netaiso, Skyrius privalo apie tai informuoti Savivaldybės merą.“
1.6. Pakeičiu 75.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„75.1. atlikdamas vidaus audito procedūras, nustatęs pažeidimų, susijusių su viešojo juridinio asmens veiklos sritimis, kuriose egzistuoja didelė rizika audituojamo subjekto veiklai, turto valdymui, naudojimui ir disponavimui juo, korupcijos pasireiškimo tikimybei, apie juos turi nedelsdamas pranešti Skyriaus vedėjui, kuris raštu apie tai turi informuoti Savivaldybės merą;“.
1.7. Pakeičiu 75.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„75.3. pateikęs vidaus audito ataskaitą Savivaldybės merui, audituojamo subjekto vadovui ir Savivaldybės tarybai, turi sudaryti vidaus audito dokumentų bylą, kurioje turi būti vidaus audito planavimo dokumentai (formalizuotas rizikos vertinimas, vidaus audito planas ir programa), darbo dokumentai su vidaus audito įrodymais, vidaus audito ataskaitos projektas ir išvadų dėl vidaus audito ataskaitos projekto gavimo iš audituojamo subjekto dokumentai, vidaus audito ataskaita, pažangos stebėjimo dokumentai (pažyma apie rekomendacijų įgyvendinimą arba Skyriaus vedėjo sprendimas dėl pažangos stebėjimo atlikimo kito vidaus audito metu arba dėl atskiro pažangos stebėjimo vidaus audito atlikimo) ir bylos apyrašas. Pažangos stebėjimo dokumentai gali būti sisteminami atskiroje pažangos stebėjimo dokumentų byloje;“.
1.8. Pakeičiu 79 punktą ir jį išdėstau taip:
„79. Skyriaus vedėjas vidaus audito dokumentus turi perduoti teisėsaugos institucijoms pagal kompetenciją, kai vidaus audito metu nustatoma pažeidimų, nurodytų Metodikos 75.1 papunktyje, kurie gali būti nagrinėjami teisėsaugos institucijų, o Savivaldybės meras jų neįvertino ir nepriėmė atitinkamo sprendimo dėl vidaus audito metu nustatytų reikšmingų teisės aktų pažeidimų.“
2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas: