BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

sprendimas

DĖL BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. vasario 12 d. Nr. TSE-31

Birštonas

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu,  18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 12 straipsnio 4 punktu, 16 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Birštono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Birštono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. TS-210 „Dėl Birštono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 92 punktu, Birštono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Birštono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Birštono savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 28 d. sprendimą Nr. TS-183 „Dėl Birštono savivaldybės antikorupcijos komisijos nuostatų patvirtinimo, Antikorupcijos komisijos sudarymo ir kai kurių Birštono savivaldybės tarybos sprendimų pripažinimo netekusiais galios“.

3. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                       Nijolė Dirginčienė

 

PATVIRTINTA

Birštono savivaldybės tarybos

2021 m. vasario 12 d.

sprendimu Nr. TSE-31

 

BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Birštono savivaldybės antikorupcijos komisija (toliau – Komisija) yra nuolatinė komisija, sudaroma Birštono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) įgaliojimų laikui, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio nuostatomis. Komisija sudaroma laikantis proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijos sudėtis, išlaikant proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo.

2. Komisijos tikslas – pagal kompetenciją koordinuoti Birštono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) politikos įgyvendinimą korupcijos prevencijos srityje, išskirti prioritetines prevencijos ir kontrolės kryptis, nuosekliai įgyvendinti priemones, didinančias korupcijos prevencijos veiksmingumą, nagrinėti korupcijos ir su ja susijusius reiškinius bei atvejus, priimti sprendimus nagrinėjamais klausimais ir kontroliuoti jų vykdymą.

3. Antikorupcijos komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Komisijos tikslus, uždavinius, teises ir pareigas, sprendimų priėmimą ir jų įforminimą, darbo organizavimo principus, atsakomybę ir kitus su Komisijos veikla susijusius klausimus.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 607, Birštono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu (toliau – Reglamentas), kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

5. Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS UŽDAVINIAI

 

6. Komisijos uždaviniai:

6.1. kontroliuoti, kad Savivaldybės administracijoje ir struktūriniuose padaliniuose būtų vykdomi korupcijos prevenciją reglamentuojančių teisės aktų reikalavimai;

6.2. teikti pasiūlymus dėl korupcijos prevencijos Savivaldybės įmonėms, Savivaldybės biudžetinėms įstaigoms, viešosioms įstaigoms, kurių steigėja yra Savivaldybė ar kurios įstatymų nustatyta tvarka Savivaldybės perduotą turtą valdo, naudoja ir juo disponuoja patikėjimo teise;

6.3. teikti pasiūlymus Tarybai dėl Savivaldybės, Savivaldybės kontroliuojamų įstaigų ir (ar) įmonių, taip pat viešųjų įstaigų, kurių vienas iš steigėjų yra Savivaldybės institucija ar įstaiga, vidaus teisės aktų priėmimo ir tobulinimo, siekiant sumažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę;

6.4. skatinti visuomenės nepakantumą korupcijos apraiškoms, glaudžiai bendradarbiaujant su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, Savivaldybės bendruomene ir žiniasklaidos atstovais (bendradarbiavimas apima keitimąsi informacija, pasiūlymų teikimą, reagavimą į gautus pasiūlymus, veiksmų derinimą, metodinės pagalbos teikimą, kitus veiksmus, būtinus korupcijos prevencijai ir priežiūrai vykdyti).

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

7. Komisija vykdo šias funkcijas:

7.1. Reglamento nustatyta tvarka Tarybos ar mero iniciatyva dalyvauja atliekant Savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą. Prireikus, Taryba ar Savivaldybės meras kreipiasi į Antikorupcijos komisiją, prašydami dalyvauti, atliekant konkrečių Savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą. Šie teisės akto projektai kartu su teisės akto projekto vertintojo vertinimu bei Antikorupcijos komisijos protokolu pateikiami svarstyti Tarybai;

7.2. dalyvauja rengiant kovos su korupcija programas ir teikia išvadas Tarybai dėl šių programų ir jų įgyvendinimo;

7.3. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl kovos su korupcija priemonių vykdymo;

7.4. informuoja visuomenę apie savo veiklą, vykdomas korupcijos prevencijos priemones Savivaldybėje, taip pat apie kovos su korupcija rezultatus;

7.5. korupcijos prevencijos tikslais analizuoja Savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė ir Savivaldybės valdomų įmonių atliktus viešuosius pirkimus ir apie galimus korupcijos atvejus informuoja Savivaldybės tarybą bei kompetentingas institucijas ar įstaigas. Antikorupcijos komisijos pirmininkas ir nariai turi teisę susipažinti su visa analizuojamų viešųjų pirkimų informacija;

7.6. atlieka kitas kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su Savivaldybėje įgyvendinama valstybės politika korupcijos prevencijos srityje.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS

 

8. Komisija turi teisę:

8.1. teikti pasiūlymus Tarybai, merui ir Savivaldybės administracijos direktoriui dėl korupcijos prevencijos prioritetų Savivaldybės, Savivaldybės kontroliuojamų įstaigų ir (ar) įmonių, taip pat viešųjų įstaigų, kurių vienas iš steigėjų yra Savivaldybės institucija ar įstaiga, veiklos srityse;

8.2. gauti jos veiklai reikalingą informaciją ir metodinę pagalbą korupcijos prevencijos klausimais iš Savivaldybės administracijos struktūrinių bei struktūrinių teritorinių padalinių, Savivaldybės įstaigų bei kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų;

8.3. priimti sprendimą perduoti medžiagą tirti teisėsaugos institucijoms;

8.4. kviesti į Komisijos posėdžius Tarybos narius, Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, Savivaldybės įmonių ir įstaigų vadovus ir darbuotojus ar kitus asmenis;

8.5. suderinusi su Savivaldybės administracijos direktoriumi, Savivaldybės įstaigų, įmonių vadovais, pasitelkti į pagalbą kitų valstybės ir Savivaldybės įstaigų tarnautojus ar kitus darbuotojus ir specialistus sudėtingiems klausimams nagrinėti.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS PIRMININKO IR NARIŲ FUNKCIJOS

 

9. Komisijos nariai, kurie nėra Tarybos nariai, Komisijos posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Komisijoje Komisijos nariams, kurie nėra Tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.

10. Komisijos pirmininkas turi teisę gauti Komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar Savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar Savivaldybės valdomų įmonių.

11. Komisijos pirmininkas privalo:

11.1. rengti Komisijos darbo planus;

11.2. tvirtinti Komisijos posėdžio darbotvarkę;

11.3. organizuoti Komisijos posėdžius ir jiems vadovauti;

11.4. vykdyti kitus teisės aktų suteiktus įgaliojimus.

12. Komisijos nariai:

12.1. bendradarbiauja ir keičiasi informacija, kurios reikia korupcijos prevencijai ir kontrolei užtikrinti, su kitais Savivaldybės struktūriniais padaliniais, kitomis valstybės ar savivaldybių įstaigomis ir jose dirbančiais asmenimis, vykdančiais korupcijos prevenciją ir kontrolę. Gavusi paklausimą, susijusį su korupcijos prevencija ir kontrole, iš kitos valstybės ar Savivaldybės įstaigos, Komisija turi Savivaldybės įstaigos ir teisės aktų nustatytomis sąlygomis bei tvarka į jį atsakyti arba imtis priemonių, kad į jį būtų atsakyta;

12.2. informuoja Komisiją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir nusišalina nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ar priimant Komisijos sprendimus, kurie gali tokį konfliktą sukelti, ir nusišalinimo faktą fiksuoja atitinkamuose dokumentuose;

12.3. gavę informacijos apie korupcines veiklas, turinčias nusikalstamos veikos požymių, nedelsdami informuoja Savivaldybės merą, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą (STT) ar kitas atsakingas institucijas Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytomis sąlygomis ir tvarka;

12.4. saugo informaciją, kurią sužinojo eidami tarnybines pareigas, jeigu ji sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį ir nenaudoja duomenų ar informacijos, gautos atliekant savo pareigas, asmeninei arba kitų asmenų naudai;

12.5. kol Komisija priims sprendimą dėl nagrinėjamo klausimo, neskelbia informacijos apie tyrimo eigą, jeigu tai gali pažeisti asmens teises, pakenkti tyrimui, arba ji sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį;

12.6. turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, jei nesutinka su Komisijos sprendimu. Atskiroji nuomonė įrašoma į posėdžio protokolą arba jei ji pateikiama raštu pridedama prie posėdžio protokolo.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS SUDĖTIS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

13. Komisijos pirmininką iš Komisijos narių – Tarybos narių – deleguoja Tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Tarybos posėdžio pirmininkui. Jeigu Tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Komisijos pirmininko arba deleguoja Tarybos narius, neatitinkančius Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Komisijos pirmininką Taryba mero siūlymu skiria iš Komisijos narių – Tarybos narių.

14. Komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidęs Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komisijos pirmininkas, jeigu jis pripažįstamas šiurkščiai pažeidęs Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkantis Vietos savivaldos įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu, Tarybos sprendimu, o jeigu Komisijos pirmininkas buvo deleguotas Tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio Tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame Tarybos posėdyje Tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito Komisijos pirmininko ar deleguoja Tarybos narį, neatitinkantį nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima Taryba.

15. Siekiant užtikrinti, kad Komisijos pirmininkas būtų skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, pretenduojantis tapti Komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir Tarybos reglamento nustatyta tvarka skelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje tol, kol Tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.

16. Tarybos sudaromos Komisijos nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių. Komisija gali kviesti į posėdžius dalyvauti stebėtojų teisėmis ir kitus asmenis, tačiau jie nedalyvauja Komisijai priimant sprendimus.

17. Komisijos pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš Komisijos narių – Tarybos narių – skiria Taryba.

18. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka Administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, ši funkcija įrašoma į tarnautojo pareigybės aprašymą. Komisijos atsakingasis sekretorius neturi Komisijos nario teisių.

19. Komisijos darbą organizuoja ir jam vadovauja Komisijos pirmininkas. Kai Komisijos pirmininko nėra ar jis negali eiti savo pareigų, Komisijos pirmininko pareigas laikinai eina ir posėdžiui vadovauja Komisijos pirmininko pavaduotojas.

20. Komisija jos kompetencijai priskirtus klausimus svarsto ir sprendimus priima posėdžiuose, sprendimai užfiksuojami posėdžio protokole.

21. Komisijos posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių.

22. Komisijos posėdžiai yra vieši. Komisijos sprendimu gali būti rengiami ir uždari posėdžiai, kuriuose gali dalyvauti tik Komisijos pakviesti asmenys.

23. Komisija klausimus nagrinėja Savivaldybės tarybos pavedimu ar pagal sudarytą Komisijos darbo planą. Taip pat klausimas gali būti pradėtas nagrinėti Tarybos nario arba Komisijos nario iniciatyva pagal asmenų skundus, pareigūnų pateiktą ar kitaip gautą informaciją apie korupcijos prielaidas ir atvejus. Apie posėdį komisijos nariams pranešama elektroninėmis ryšio priemonėmis arba telefonu ne vėliau kaip prieš 2 (dvi) darbo dienas ir pateikiama posėdžio medžiaga susipažinti. Jei Komisijos narys posėdyje dalyvauti negali, jis privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki Komisijos posėdžio pradžios.

24. Komisijos sprendimai priimami Komisijos posėdyje atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma ir įforminami Komisijos protokolu. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko (jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo) balsas.

25. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdis negali vykti Komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, posėdis gali vykti nuotoliniu būdu realiuoju laiku elektroninių ryšių priemonėmis. Turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas. Priimti sprendimai fiksuojami Komisijos posėdžio protokole.

26. Komisija savo išvadas ir pasiūlymus pateikia raštu. Komisijos nariai turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, jeigu nesutinka su Komisijos sprendimu.

27. Komisijos posėdžio protokolas surašomas ir pasirašomas ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas po posėdžio. Posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir atsakingasis sekretorius. Komisijos posėdžio metu daromas garso įrašas. Komisijos protokolus ir su jais susijusią medžiagą saugo Komisijos sekretorius. Po paskutinio Komisijos posėdžio, kuris sušauktas prieš Tarybos kadencijos pabaigą, Komisijos protokolai kartu su jais susijusia medžiaga perduodami Savivaldybės tarybos ir mero sekretoriatui.

28. Komisijos sprendimus gavę Savivaldybės administravimo subjektai, Savivaldybės kontroliuojamos įstaigos ir įmonės, privalo juos apsvarstyti ir per vieną mėnesį ar kitą Komisijos nurodytą laiką raštu informuoti Komisiją apie tai, kaip atsižvelgta į Komisijos pastabas ir pasiūlymus.

29. Informaciją apie Komisijos veiklą žiniasklaidai teikia Komisijos pirmininkas ar jo įgaliotas Komisijos narys.

30. Komisija gali tvirtinti darbo reglamentą, kuriame nustatoma jos darbo organizavimo tvarka.

 

VII SKYRIUS

KOMISIJOS VEIKLOS KONTROLĖ IR VEIKLOS VIEŠINIMAS

 

31. Komisijos veiklą koordinuoja ir kontroliuoja Taryba.

32. Komisijos pirmininkas pateikia Savivaldybės tarybai veiklos ataskaitą kartą per metus – iki gegužės 1 d.

33. Visa informacija, susijusi su Komisijos veikla (Komisijos veiklą reglamentuojantys teisės aktai, jos veiklos ataskaitos, pranešimai, skirti visuomenės informavimo priemonėms ir pan.), skelbiama Savivaldybės interneto tinklalapyje www.birstonas.lt.

 

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Už Komisijos darbo organizavimą ir veiklos rezultatus atsako Komisijos pirmininkas.

35. Komisijos veiklos ataskaitos Tarybai privalo būti teikiamos kiekvienų metų pirmąjį ketvirtį.

36. Už Komisijos dokumentų registravimą, Komisijos posėdžių protokolų įforminimą, sprendimų išsiuntimą suinteresuotiems asmenims ir informacijos apie Komisijos veiklą skelbimą Savivaldybės interneto tinklalapyje yra atsakingas Komisijos atsakingasis sekretorius.

37. Komisijos nariai, pažeidę šiuos Nuostatus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

38. Nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos sprendimu.

_______________________________