HERB21

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL lietuvos respublikos APLINKOS MINISTRO 2013 m. liepos 15 d. ĮSAKYMO Nr. D1-528 „DĖL Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. balandžio 30 d. Nr. D1-143

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. D1-528 „Dėl Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 7.22 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.22. neįprastos veiklos sąlygos – įrenginio paleidimas, derinimas, stabdymas, aprašyti įrenginio eksploatavimo dokumente (techniniame reglamente ar kt.), taip pat nuotėkis, gedimas, elektros tiekimo sutrikimas, jei dėl tokio sutrikimo įrenginys negali būti eksploatuojamas laikantis leidimo sąlygų (kitaip – neatitiktinės veiklos sąlygos);“.

1.2. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. AAA išduoda, pakeičia leidimą, patikslina leidimo sąlygas, panaikina leidimo galiojimą, peržiūri leidimo sąlygas. Leidimas rengiamas, pakeičiamas pagal AAA sprendimu priimtą paraišką. Leidimo sąlygų, išskyrus NVSC nustatytų sąlygų dėl triukšmo ir kvapų valdymo, laikymosi kontrolę, atlieka AAD. NVSC nustatytų leidimo sąlygų dėl triukšmo ir kvapų valdymo laikymosi kontrolę atlieka NVSC.“

1.3. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Kai įrenginį eksploatuoja, kontroliuoja ar valdo keli ūkio subjektai (ūkinės veiklos vykdytojai), kuriems nuosavybės teise priklauso atskiros įrenginio dalys, arba kurie naudoja, valdo įrenginio dalis nuomos, panaudos, patikėjimo teise ar eksploatuoja kitu teisiniu pagrindu ir atsako už įrenginio dalių eksploatavimo ir techninio funkcionavimo kontrolę, įrenginiui gali būti išduotas vienas leidimas. Įrenginys negali būti dalijamas dalimis (to paties subjekto (ūkinės veiklos vykdytojo) ar tarp kelių subjektų (ūkinės veiklos vykdytojų)) siekiant vykdyti ūkinę veiklą be leidimo.“

1.4. Pakeičiu 161 punktą ir jį išdėstau taip:

161. Jei planuojamai ūkinei veiklai buvo atliktos atrankos ar poveikio aplinkai vertinimo procedūros, išduotas ir (ar) pakeistas leidimas turi atitikti PAV sprendime arba atrankos išvadoje nurodytą ūkinės veiklos mastą, fizines ir technines charakteristikas, PAV sprendime nustatytas planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo sąlygas ir priemones reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai  išvengti, sumažinti, kompensuoti ir (ar) atkurti tai, kas pažeista, arba atrankos išvadoje dėl poveikio aplinkai vertinimo nustatytas priemones reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ir (ar) užkirsti jam kelią, kurios turi būti įgyvendintos rengiantis vykdyti veiklą, veiklos vykdymo ir užbaigimo metu.“

1.5. Pakeičiu 21.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

21.5. naujam įrenginiui – statybos pradžia ir planuojama ūkinės veiklos pradžia. Esamam įrenginiui, kurio veikimą planuojama pakeisti ar išplėsti, – numatoma ūkinės veiklos, dėl kurios prašoma pakeisti leidimą, pradžia. Jei numatomos kelios skirtingos įrenginio (-ių) ar jo (jų) dalių eksploatavimo ir (ar) veiklos pradžios datos, jos turi būti išvardytos paraiškoje, nurodant, koks įrenginys (-ai) ar jo (jų) dalis kokiais etapais bus pradėtas eksploatuoti;“.

1.6. Pakeičiu 21.52 papunktį ir jį išdėstau taip:

21.52. jei atliktos atrankos ar poveikio aplinkai vertinimo procedūros – PAV sprendimo ar atrankos išvados data, numeris ir išsami informacija, kaip bus iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios įgyvendintos PAV sprendime nustatytos planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo sąlygos ir priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti, jį sumažinti, atkurti tai, kas pažeista, ir (ar)kompensuoti arba atrankos išvadoje nustatytos priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ir (ar) užkirsti jam kelią, kurios turi būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo pradžios;“.

1.7. Pakeičiu 22.131 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.131. esamą situaciją atitinkanti stacionarių oro taršos šaltinių išdėstymo schema su pagal Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ir ataskaitų teikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 340 „Dėl Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ir ataskaitų teikimo taisyklių patvirtinimo“, pažymėtais stacionarių oro taršos šaltinių numeriais ir pagal  Stacionarių taršos šaltinių išmetamų į aplinkos orą teršalų ir teršalų aplinkos ore ėminių laboratoriniams tyrimams atlikti ėmimo, matavimų ir tyrimų atlikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. vasario 11 d. įsakymu Nr. D1-68 „Dėl Stacionarių taršos šaltinių išmetamų į aplinkos orą teršalų ir teršalų aplinkos ore ėminių laboratoriniams tyrimams atlikti ėmimo, matavimų ir tyrimų atlikimo taisyklių patvirtinimo“, nurodytomis įrengtomis ėminių ėmimo vietomis arba pagal Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procedūrų vykdymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. D1-885 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo tvarkos aprašų patvirtinimo“, parengtoje Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo ataskaitoje pateiktas žemės sklypo planas, kuriame pažymėti planuojami stacionarūs oro taršos šaltiniai (toliau – stacionarių oro taršos šaltinių išdėstymo schema).“

1.8. Pakeičiu 22.14 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.14. ekstremaliųjų situacijų valdymo plano ar pavojingo objekto saugos ataskaitos titulinio lapo kopija su Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos šios ataskaitos apibendrintos išvados kopija, jei Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 „Dėl Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų ir Pavojingųjų medžiagų ir mišinių sąrašo, jų kvalifikacinių kiekių nustatymo ir cheminių medžiagų bei mišinių priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų aprašo patvirtinimo“ nustatyta, kad veiklos vykdytojas privalo rengti tokius dokumentus;“.

1.9. Pakeičiu 22.17 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.17. Taisyklių 14 punkte nurodytu atveju – deklaracija (laisva forma), kurioje nurodomas atsakomybės pasidalijimas tarp įrenginį valdančių subjektų (ūkinės veiklos vykdytojų ir pateikiamas visų subjektų (ūkinės veiklos vykdytojų) patvirtinimas, kad jie supranta, kad atsiradus bent vienai Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 14 dalyje nurodytų leidimo galiojimo panaikinimo aplinkybių, leidimas bus naikinamas visas;“.

1.10. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:

32. Gavusi paraišką, AAA ją užregistruoja, per 3 darbo dienas nuo gavimo dienos viešai paskelbia ALIS arba AAA interneto svetainėje ir pateikia:

32.1. derinti – NVSC;

32.2. jei paraiška pateikta su Taisyklių 22.12 papunktyje nurodytais dokumentais, – AAD pastaboms ir (ar) pasiūlymams gauti;“.

1.11. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. NVSC, vykdydamas Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatyme, Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatyme nustatytas funkcijas, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškos gavimo iš AAA dienos pagal kompetenciją įvertina, ar paraiška atitinka visuomenės sveikatos saugą reglamentuojančių teisės aktų ir Taisyklių reikalavimus triukšmo ir kvapų valdymo srityje. NVSC raštu derina paraišką pagal kompetenciją kartu pateikdamas AAA sąlygas leidimui (užpildytus 5 priedo 17–19 punktus) arba pateikia AAA motyvuotas pastabas pataisyti paraišką. Nustatydamas sąlygas triukšmo ir kvapų valdymo srityje, NVSC vadovaujasi poveikio visuomenės sveikatai vertinimo dokumentais, jei toks vertinimas atliktas ūkinei veiklai, kuriai teikiama paraiška ir (ar) kitais Taisyklių 45 punkte nurodytais dokumentais. NVSC derinimo dokumentus AAA turi teikti elektroniniu paštu ar kitomis elektroninėmis ryšio priemonėmis, išskyrus atvejus, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu pateiktos informacijos atgaminti ar perskaityti. Jei NVSC nepakanka duomenų ir informacijos triukšmo ar kvapų valdymo sąlygoms nustatyti, jis per šiame punkte nurodytą terminą informuoja AAA, kokius papildomus duomenis ir informaciją ūkinės veiklos vykdytojas turi pateikti, nurodydamas teisinį pagrindą ir kokioms konkrečioms leidimo sąlygoms nustatyti trūksta informacijos ir (ar) duomenų.

1.12. Pripažįstu netekusiu galios 35 punktą.

1.13. Pakeičiu 361 punktą ir jį išdėstau taip:

361. Ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo gavimo dienos AAA įvertina paraišką, ar ji pateikta pagal Taisyklių reikalavimus, ar pateikti visi tinkamai įforminti duomenys ir (ar) dokumentai, ar pakanka informacijos ir duomenų, įskaitant informaciją, gautą atliekant Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nustatytas procedūras, jei tokios atliktos, leidimo sąlygoms nustatyti, įvertina AAD, savivaldybės administracijos ir (ar) suinteresuotos visuomenės pastabas ir (ar) pasiūlymus:

361.1. jei paraiška leidimui gauti arba pakeisti atitinka Taisyklių reikalavimus, paraiškoje pateikti visi tinkamai įforminti duomenys ir (ar) dokumentai ir pakanka duomenų leidimo sąlygoms nustatyti, yra NVSC sprendimas derinti paraišką, AAD, savivaldybės administracija ir (ar) suinteresuota visuomenė nepateikė pastabų ir (ar) pasiūlymų paraiškai ir pateiktiems dokumentams per nustatytus terminus arba AAA, įvertinusi AAD, suinteresuotos visuomenės ir savivaldybės administracijos pastabas ir (ar) pasiūlymus, nustato, kad jie neturi įtakos paraiškos priėmimui ir (ar) leidimo išdavimui, – AAA, išskyrus Taisyklių 421 punkte nurodytą atvejį, priima sprendimą priimti paraišką, kurį surašo ant AAA blanko;

361.2. jei paraiška leidimui gauti arba pakeisti neatitinka Taisyklių reikalavimų, paraiškoje pateikti ne visi ar netinkamai įforminti duomenys ir (ar) dokumentai, nepakanka duomenų leidimo sąlygoms nustatyti ar nustatoma kita Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje nustatyta sąlyga, dėl kurios paraiška negali būti priimta, NVSC, savivaldybės administracija ir (ar) suinteresuota visuomenė pateikė pastabų, AAD pateikė pastabų ir (ar) pasiūlymų paraiškai ir (ar) pateiktiems dokumentams ir AAA nustato bent vieną iš Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje nustatytų paraiškos nepriėmimo sąlygų, AAA priima sprendimą nepriimti paraiškos ir apibendrintas AAD, suinteresuotos visuomenės, savivaldybės administracijos ir savo pastabas ir (ar) pasiūlymus, taip pat NVSC pastabas raštu teikia pareiškėjui patikslinti paraiškai ir (ar) pateikti paaiškinimams, grąžindama paraišką ir nurodydama, kad terminas leidimui išduoti bus skaičiuojamas nuo paraiškos priėmimo dienos. Paraiška negrąžinama, jei buvo pateikta el. paštu ar kitomis elektroninėmis ryšio priemonėmis. Jei paraiška leidimui pakeisti buvo pateikta, nes buvo nustatytas Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 12 dalies 4 arba 5 punkte nurodytas leidimo pakeitimo atvejis, sprendime nepriimti paraiškos nurodomas ne trumpesnis kaip 20 darbo dienų, bet ne ilgesnis kaip 30 darbo dienų terminas pateikti patikslintą paraišką ir nurodoma, kad per šį terminą nepateikus patikslintos paraiškos, bus pradėta leidimo galiojimo panaikinimo procedūra Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 14 dalies 4 punkte nurodytu pagrindu.

1.14. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:

38. Patikslinta paraiška ir (ar) paaiškinimai teikiami NVSC Taisyklių 33 punkte nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, jei patikslinus paraišką nepasikeitė paraiškos informacija, susijusi su NVSC kompetencija, ir NVSC jau yra suderinęs paraišką.

1.15. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. NVSC ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo patikslintos paraiškos ir (ar) paaiškinimų gavimo iš AAA dienos derina paraišką Taisyklių 34 punkte nustatyta tvarka raštu ir elektroniniu paštu teikdamas AAA sąlygas leidimui arba motyvuotas pastabas dėl patikslintos paraiškos ir (ar) paaiškinimų.

1.16. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41. Jei paraiška buvo nepriimta nustačius Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio aštuntosios dalies 1 punkte nurodytą sąlygą, AAA ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo patikslintos paraiškos ir (ar) paaiškinimų pateikimo dienos įvertina patikslintą paraišką ir (ar) pateiktus paaiškinimus, taip pat NVSC pagal Taisyklių 40 punktą pateiktas pastabas, jei buvo pateiktos, ir priima sprendimą priimti paraišką arba sprendimą nepriimti paraiškos.

1.17. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. Leidimo sąlygos nustatomos ir pagrindžiamos remiantis paraiška, Taisyklių 45 punkte nurodytais duomenimis ir dokumentais, įvertinus įrenginio eksploatavimo vietos sąlygas. Leidime nustatomos sąlygos: 

47.1. kurios privalo būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos vykdymo arba įrenginio eksploatavimo pradžios;  

47.2. kurių privaloma laikytis vykdant ūkinę veiklą arba eksploatuojant įrenginį;   

47.3. kurių privaloma laikytis užbaigiant vykdyti ūkinę veiklą arba eksploatuoti įrenginį.“

1.18. Papildau 471 punktu:

471. Jei atliktos Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nustatytos procedūros, leidimo sąlygose įrašoma, kaip turi būti įgyvendintos PAV sprendime nustatytos planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo sąlygos ir priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti, jį sumažinti, atkurti tai, kas pažeista, ir (ar) jį kompensuoti, atrankos išvadoje nurodytos priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ir (ar) užkirsti jam kelią.“

1.19. Pakeičiu 57 punktą ir jį išdėstau taip:

57. Išmetamųjų / išleidžiamų į gamtinę aplinką teršalų ribinės vertės nustatomos toje vietoje, kurioje teršalai išmetami / išleidžiami iš įrenginio; į jų sklaidą (koncentraciją) iki išmetimo / išleidimo į gamtinę aplinką vietos neatsižvelgiama, t. y. nenustatomi reikalavimai teršalų koncentracijos dydžiui iki tų teršalų išmetimo / išleidimo į gamtinę aplinką vietos.“

1.20. Pakeičiu 68.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

68.7. visuomenės informavimo skelbimų kopijos su nurodytomis informacijos paskelbimo datomis;“.

1.21. Pakeičiu 68.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

68.9. nuoroda į sprendimus, susijusius su pramoninių avarijų likvidavimo planais (į Saugos ataskaitą ar ekstremaliųjų situacijų valdymo planą ar kitą patvirtintą dokumentą, jei jie pateikti paraiškoje);“.

1.22. Papildau 68.171papunkčiu:

68.171. Taisyklių 952.1 papunktyje nurodytas papildomų priemonių planas;“.

1.23. Pakeičiu 681.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

681.4. atliekų naudojimo ar šalinimo techniniame reglamente pateikti duomenys ir (ar) informacija:

681.4.1. atliekų laikymo vieta, jos plotas, atliekų laikymo sąlygos, nurodytos atliekų naudojimo ar šalinimo techninio reglamento punkto „Atliekų laikymas“ papunktyje „laikymo sąlygos ir kontrolės reikalavimai“;

681.4.2. atliekų naudojimo ar šalinimo technologinio proceso aprašymas: duomenys apie naudojamas ir (ar) šalinamas atliekas, pagrindinius technologinio proceso etapus, jų metu naudojamas medžiagas, susidarančias atliekas, nuotekas, teršalų išmetimą į aplinkos orą, didžiausias vienu metu atliekų apdorojimo technologiniame procese esantis atliekų kiekis;

681.4.3. atliekų laikymas:

681.4.3.1. nepavojingųjų atliekų srautų sąrašas ir didžiausias vienu metu laikomas nepavojingųjų atliekų kiekis pagal srautus, jei  atliekų naudojimo ar šalinimo techninis reglamentas suderintas su AAA nuo 2022 m. rugpjūčio 18 d., ir atliekų naudojimo ar šalinimo techniniame reglamente pateikti duomenys apie nepavojingųjų atliekų srautus;

681.4.3.2. pavojingųjų atliekų technologinių srautų sąrašas ir didžiausias vienu metu laikomas pavojingųjų atliekų kiekis pagal technologinius srautus, jei  atliekų naudojimo ar šalinimo techninis reglamentas suderintas su AAA nuo 2022 m. rugpjūčio 18 d., ir atliekų naudojimo ar šalinimo techniniame reglamente pateikti duomenys apie pavojingųjų atliekų technologinius srautus;“.

1.24. Pakeičiu 70.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

70.4. keičiant leidimą Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 12 dalies 2 punkte nurodytu atveju.“

1.25. Pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:

71. Taisyklių 70 punkte nurodytais atvejais AAA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po paraiškos gavimo apie tai informuoja visuomenę, visais atvejais apie gautą paraišką – ir atitinkamos savivaldybės administraciją, pateikdama Taisyklių 72 punkte nurodytą informaciją. Savivaldybės administracija informuojama raštu, prašant nurodytą informaciją paskelbti savivaldybės interneto svetainėje, visuomenė – pateikiant minėtą informaciją ALIS arba AAA interneto svetainėje, per spaudą (atitinkamai – vietiniame, regioniniame ar nacionaliniame laikraštyje).

1.26. Pakeičiu 73 punktą ir jį išdėstau taip:

73. Suinteresuota visuomenė turi teisę susipažinti su informacija ne trumpiau kaip 15 darbo dienų nuo informacijos apie gautą paraišką paskelbimo dienos. Pasiūlymus ir pastabas dėl paraiškos ir leidimo išdavimo ar pakeitimo suinteresuota visuomenė turi teisę teikti nuo pranešimo paskelbimo apie paraiškos gavimą dienos. Savivaldybės administracija pastabas turi pateikti per 7 darbo dienas nuo informacijos apie gautą paraišką gavimo dienos. AAA, pasibaigus visuomenės informavimo terminui, viešai ALIS arba savo interneto svetainėje paskelbia iš suinteresuotos visuomenės ir savivaldybės administracijos gautus pasiūlymus ir su leidimo sąlygų nustatymu susijusias iš ūkinės veiklos vykdytojo gautas ataskaitas ar nuorodas į jas, jeigu tokia informacija gauta. Informacija, susijusi su fiziniu asmeniu, kurios apsaugą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas (asmens kodas, vienas arba keli asmeniui būdingi fizinio, fiziologinio, psichologinio, ekonominio, kultūrinio ar socialinio pobūdžio požymiai), neviešinama.

1.27. Pakeičiu 75 punktą ir jį išdėstau taip:

75. Gauta pagal AAA, visuomenės, savivaldybės administracijos ir (ar) NVSC pastabas patikslinta paraiška paskelbiama ALIS arba AAA interneto svetainėje visuomenei susipažinti. Jei savivaldybės administracija teikė pastabas ar pasiūlymus priminei paraiškai, AAA elektroniniu paštu šiai institucijai pateikia nuorodą, kur paskelbta patikslinta paraiška. Suinteresuota visuomenė turi teisę susipažinti su patikslinta paraiška ir raštu teikti pastabas ar pasiūlymus patikslintai paraiškai 10 darbo dienų nuo informacijos apie gautą paraišką paskelbimo dienos.

1.28. Pakeičiu 90 punktą ir jį išdėstau taip:

90. Leidimui suteikiamas registracijos numeris. Pakeistam leidimui registracijos numeris nekeičiamas. Jei planuojama ūkinė veikla patenka į Planuojamos ūkinės veiklos objekto patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2021 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. D1-444 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos objekto patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Patikrinimo tvarkos aprašas), taikymo sritį, sprendime išduoti ar pakeisti leidimą įrašoma, kad prieš pradėdamas eksploatuoti naują ar pakeistą ar išplėstą įrenginį ūkinės veiklos vykdytojas privalo Patikrinimo tvarkos apraše nustatyta tvarka pateikti AAA pranešimą apie planuojamą ūkinės veiklos objekto eksploatavimo ir ūkinės veiklos vykdymo pradžią. Kitais atvejais sprendime įrašomas reikalavimas prieš 10 darbo dienų raštu informuoti AAA ir AAD apie naujo ar pakeisto (išplėsto) įrenginio eksploatavimo pradžią.

1.29. Pakeičiu 92.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

92.1. per 12 mėnesių 2 kartus nustatyti pažeidimai, susiję su neleistinu teršalų patekimu į aplinką, atliekų susidarymu, laikymu ar apdorojimu arba neteisėtu gamtos išteklių naudojimu;“.

1.30. Papildau 92.41 papunkčiu:

92.41 aplinkos stebėsenos (monitoringo) rezultatai rodo arba aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės metu nustatoma, kad sprendime dėl poveikio aplinkai nustatytų planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo sąlygų ir priemonių reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti, sumažinti, kompensuoti ir (ar) atkurti tai, kas pažeista, arba atrankos išvadoje nustatytų priemonių reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ir (ar) užkirsti jam kelią vykdant ūkinę veiklą nepakanka ir viršijami teisės aktuose nustatyti aplinkos apsaugos normatyvai, ir (ar) daromas reikšmingas neigiamas poveikis aplinkai. Šis papunktis netaikomas, kai sprendime dėl poveikio aplinkai nustatytoms planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo sąlygos ir priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti, sumažinti, kompensuoti ir (ar) atkurti tai, kas pažeista, arba atrankos išvadoje nustatytos priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ir (ar) užkirsti jam kelią įrašytos į leidimo sąlygas;“.

1.31. Pakeičiu 94 punktą ir jį išdėstau taip:

94. Peržiūrėdama leidimo sąlygas, AAA naudojasi atliktų tikrinimų rezultatais ir ūkio subjektų atliekamo aplinkos monitoringo (stebėsenos) duomenimis ir (ar) kita Taisyklėse nustatyta tvarka gauta informacija. Jei nepakanka informacijos leidimo sąlygoms peržiūrėti ir įvertinti, AAA turi teisę prašyti veiklos vykdytojo pateikti informaciją, būtiną leidimo sąlygoms peržiūrėti ir Taisyklių 97 punkte nurodytam sprendimui priimti, įskaitant trūkstamus teršalų išmetimo monitoringo (stebėsenos) rezultatus ir kitus duomenis, kurie leidžia palyginti informaciją apie įrenginio eksploatavimą su geriausiais prieinamais gamybos būdais, aprašytais taikomose GPGB išvadose, ir su išmetamųjų teršalų lygiais, susijusiais su GPGB. Veiklos vykdytojas privalo pateikti šiame punkte nurodytą informaciją AAA ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos, jeigu šią informaciją turi, arba raštu paaiškinti, kodėl prašomos informacijos negali pateikti.

1.32. Papildau 952 punktu:

952. Kai leidimo sąlygos peržiūrimos vadovaujantis Taisyklių 92.41 papunkčiu ir nenustatoma nė viena Aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnyje nurodyta leidimo keitimo sąlyga, bet nustatoma, kad reikia taikyti priemones reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ar sumažinti, nurodytas Aplinkos apsaugos įstatymo 15 straipsnio 13 dalyje:

952.1. AAA turi pareikalauti ūkio subjekto pateikti Aplinkos apsaugos įstatymo 15 straipsnio 13 dalyje nurodytų priemonių planą (laisva forma) reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti, sumažinti, kompensuoti ir (ar) atkurti tai, kas pažeista, arba užkirsti jam kelią (toliau – papildomų priemonių planas), kuriame nurodo, kokias papildomas arba kitas, nenumatytas leidime ir (ar) jo prieduose, priemones planuoja taikyti ir kokiais terminais, ir (ar) etapais jas planuoja įgyvendinti. Įgyvendinimo terminas turi būti pagrįstas konkrečiais techniniais, technologiniais ir (ar) ekonominiais duomenimis ir negali būti ilgesnis kaip vieni metai. Papildomų priemonių planą veiklos vykdytojas turi pateikti per 1 mėnesį nuo šiame papunktyje nurodyto AAA reikalavimo gavimo dienos;

952.2. jei gavusi papildomų priemonių planą, AAA vadovaudamasi atliktos leidimo sąlygų peržiūros rezultatais nustato, kad šiame plane nurodytų priemonių reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ar sumažinti nepakanka, per 10 darbo dienų nuo šio plano gavimo dienos raštu pateikia pastabas veiklos vykdytojui, nurodydama, kad patikslintas papildomų priemonių planas turi būti pateiktas ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų;

952.3. jei AAA nustato, kad papildomų priemonių plane nurodytų priemonių pakanka, per 10 darbo dienų nuo šio plano ar jo patikslinimo gavimo dienos Taisyklių 97 punkte nustatyta tvarka priima sprendimą, kuriame įrašo, kad derina papildomų priemonių planą ir įtraukia jį į leidimo priedų sąrašą.“

1.33. Pakeičiu 961 punkto pirmąją pastraipą ir jį išdėstau taip:

961. Leidimo sąlygas AAA peržiūri:“.

1.34. Pakeičiu 961.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

961.1. Taisyklių 92.1, 92.4, 92.41, 92.6–92.8, 92.10–92.12 ir 92.14 papunkčiuose nurodytais atvejais – per ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų terminą nuo šiuose papunkčiuose nurodytos informacijos ar dokumentų gavimo dienos, išskyrus atvejus, kai AAA motyvuotai paprašo papildomos informacijos Taisyklių 94 punkte nustatyta tvarka. Leidimo peržiūros terminas AAA sprendimu gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 10 darbo dienų nuo papildomos informacijos gavimo dienos;“.

1.35. Pakeičiu 981.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

981.1. peržiūrėjus leidimo sąlygas Taisyklių 92.1, 92.4, 92.41, 92.7, 92.14 papunkčiuose nurodytais atvejais, nustatoma Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 191 straipsnio 12 dalies 6 punkte nurodyta sąlyga;“.

1.36. Pakeičiu 102 punktą ir jį išdėstau taip:

102. Veiklos vykdytojas negali eksploatuoti įrenginio, kuriame padarytas esminis pakeitimas, neturėdamas pagal Taisykles išduoto arba pakeisto leidimo.“

1.37. Pakeičiu 105.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

105.1. veiklos vykdytojas, kurio pasikeitė fizinio asmens vardas, pavardė arba juridinio asmens, kitos organizacijos pavadinimas, teisinė forma, kodas, adresas (nesikeičiant įrenginio eksploatavimo vietai) arba veiklos vykdytojo teisių perėmėjas (ar perėmėjai), arba veiklos vykdytojas kartu su dalies teisių perėmėju (ar perėmėjais), jei leidime nurodyta atsakomybė pasidalijama, privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo duomenų pasikeitimo raštu informuoti AAA apie pasikeitusius duomenis ir pateikti AAA prašymą patikslinti leidimo rekvizitus, dokumentus, patvirtinančius pasikeitusius duomenis ir (ar) įrodančius apie perimtas teises ir atsakomybės pasidalijimą, atitinkamai pakeistus Taisyklėse reikalaujamus dokumentus, kuriuose nurodyta šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodyta informacija. Šiuos duomenis galima pateikti elektroninėmis priemonėmis, tiesiogiai ar per kontaktinį centrą;“.

1.38. Pakeičiu 123 punktą ir jį išdėstau taip:

123. AAA ALIS arba savo interneto svetainėje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas paskelbia išduotų ar pakeistų leidimų skaitmenines versijas kartu su Taisyklių 68.1–68.4, 68.6, 68.10–68.13 ir 68.16–68.18 papunkčiuose nurodytais dokumentais ir (ar) informacija ar jų nuorodomis, jei jie paskelbti atskirai, sprendimus patikslinti leidimų sąlygas ir (ar) leidimų rekvizitus, sprendimus neišduoti leidimų ir sprendimus panaikinti leidimų galiojimą.

1.39. Pakeičiu 1234 punktą ir jį išdėstau taip:

1234. Apie išduotus ar pakeistus leidimus, patikslintas leidimų sąlygas, sprendimus panaikinti leidimų galiojimą AAA per 3 darbo dienas nuo sprendimo išduoti ar pakeisti leidimą arba sprendimo panaikinti leidimo galiojimą priėmimo dienos informuoja AAD, NVSC, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos ir savivaldybės, kurios teritorijoje planuojama vykdyti ūkinę veiklą, administraciją, pateikdama nuorodą ALIS arba AAA interneto svetainėje. Apie sprendimą neišduoti leidimo per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu informuojami AAD, NVSC ir atitinkama savivaldybės administracija. Išdavus ar pakeitus leidimą ūkinei veiklai ar jos pakeitimui, kuriai atliktas poveikio aplinkai vertinimas, apie išduotą ar pakeistą leidimą per 3 darbo dienas nuo sprendimo išduoti ar pakeisti leidimą priėmimo dienos informuojami ir kiti, šiame punkte nenurodyti, poveikio aplinkai vertinimo subjektai, dalyvavę priimant šį PAV sprendimą; jei atliktas tarpvalstybinis poveikio aplinkai vertinimas ir (ar) tarpvalstybinės konsultacijos pagal Taisyklių IX skyriaus nuostatas – ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija.“

1.40. Pakeičiu 4 priedo 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Naujam įrenginiui – statybos pradžia ir planuojama veiklos pradžia. Esamam (pakeistam ar išplėstam) įrenginiui – veiklos pradžia. Jei numatomos kelios skirtingos naujo arba pakeisto ar išplėsto įrenginio (-ių) eksploatavimo ir (ar) veiklos pradžios datos, – nurodomos visos datos ar etapai.“

1.41. Pakeičiu 4 priedo VIII skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

VIII. TERŠALŲ IŠLEIDIMAS SU NUOTEKOMIS

1.42. Pakeičiu 4 priedo 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Teršalų išleidimas su nuotekomis.“

1.43. Pakeičiu 4 priedo 16 lentelę ir ją išdėstau taip:

16 lentelė. Informacija apie nuotekų išleidimo vietą (išskyrus paviršinius vandens telkinius), į kurią planuojama išleisti nuotekas

 

Eil. Nr.

Nuotekų išleidimo vietos aprašymas

Juridinis nuotekų išleidimo pagrindas

Leistina išleidimo vietos apkrova

hidraulinė

teršalais

m3/d

m3/metus

parametras

mato vnt.

reikšmė

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.44. Pakeičiu 4 priedo 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Dirvožemio ir požeminio vandens užterštumas. Duomenys apie žinomą įmonės teritorijos dirvožemio ir (ar) požeminio vandens taršą, nurodant galimas priežastis, kodėl šis užteršimas įvyko arba vyksta tiek dirvos paviršiuje, tiek gilesniuose dirvos sluoksniuose, jei nerengiama užterštumo būklės ataskaita. Galima žemės tarša esant neįprastoms (neatitiktinėms) veiklos sąlygoms ir priemonės galimai taršai esant tokioms sąlygoms išvengti ar ją riboti.“

1.45. Pakeičiu 5 priedo 5 lentelę ir ją išdėstau taip:

5 lentelė. Duomenys apie leidžiamą išgauti požeminio vandens kiekį

 

Eil. Nr.

Vandenvietės

Eksploataciniai gręžiniai

 

Pavadinimas

Adresas

Pogrupis

Kodas Žemės gelmių registre

Nr. žemės gelmių registre

Leidžiamas našumas m3/h

1

2

3

4

5

6

7“

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.46. Pakeičiu 5 priedo 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Teršalų išleidimas su nuotekomis į gamtinę aplinką.“

1.47. Pakeičiu 5 priedo 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Dirvožemio ir požeminio vandens apsauga. Reikalavimai, kuriais siekiama užkirsti kelią teršalų išleidimui į dirvožemį.“

1.48. Pakeičiu 5 priedo 12 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

12. Atliekų apdorojimas. Įmonėje susidarančios atliekos (pavadinimas, kodas):“.

1.49. Pakeičiu 5 priedo 12 lentelės antraštinę eilutę ir ją išdėstau taip:

„Eil. Nr.

Leidžiamos naudoti, išskyrus numatomas laikyti ir paruošti naudoti, atliekos

Atliekų naudojimas

Kodas

Pavadinimas

Patikslintas pavadinimas

Atliekos naudojimo veiklos kodas (R1–R11)

Projektinis įrenginio pajėgumas, t/m.

1

2

3

4

5

6“

 

1.50. Pakeičiu 5 priedo 13 lentelės antraštinę eilutę ir ją išdėstau taip:

„Eil. Nr.

Leidžiamos šalinti, išskyrus numatomas laikyti ir paruošti šalinti, atliekos

Atliekų šalinimas

Kodas

Pavadinimas

Patikslintas pavadinimas

Atliekos šalinimo veiklos kodas (D1–D7, D10)

Projektinis įrenginio pajėgumas

Didžiausias leidžiamas šalinti bendras atliekų kiekis, t/m.

1

2

3

4

5

6

7“

 

1.51. Pakeičiu 5 priedo 14 lentelės antraštinę eilutę ir ją išdėstau taip:

„Eil. Nr.

Leidžiamos paruošti naudoti ir (ar) šalinti atliekos

Atliekų paruošimas naudoti ir (ar) šalinti

Kodas

Pavadinimas

Patikslintas pavadinimas

Atliekų tvarkymo veiklos kodas (D8, D9, D13, D14, R12, S5)

Projektinis įrenginio pajėgumas, t/m.

1

2

3

4

5

6“

 

1.52. Pakeičiu 5 priedo 15 lentelės antraštinę eilutę ir ją išdėstau taip:

„Eil. Nr.

Leidžiamos laikyti atliekos

Atliekų laikymas

Kodas

Pavadinimas

Patikslintas pavadinimas

Atliekų tvarkymo veiklos kodas (R13 ir (ar) D15)

 

Didžiausias vienu metu leidžiamas laikyti bendras atliekų, įskaitant susidarančias apdorojimo metu, kiekis, t

1

2

3

4

5

6“

 

1.53. Pakeičiu 6 priedo (informacinio) šeštojo skyriaus A.2 punktą ir jį išdėstau taip:

A.2. apie nuotekų išleidimo vietą (išskyrus paviršinius vandens telkinius), į kurią planuojama išleisti nuotekas (informacija teikiama 16 lentelėje, užpildytoje atsižvelgiant į šio priedo C punkto nuostatas). Ši lentelė pildoma, kai nuotekas planuojama infiltruoti į gruntą tam tikslui įrengtuose filtravimo įrenginiuose, perduoti tvarkyti kitiems asmenims (išleisti į kitiems asmenims priklausančius nuotekų tinklus), kaupti rezervuaruose periodiškai išvežant ar pan.);“.

1.54. Pakeičiu 6 priedo (informacinio) šeštojo skyriaus C dalį ir ją išdėstau taip:

C. Teikiant informaciją apie nuotekų išleidimo vietą (išskyrus paviršinius vandens telkinius), į kurią planuojama išleisti nuotekas, nurodoma:

C.1. pirmoje grafoje – nuotekų išleidimo vietos eilės numeris. Numeracija tęsiama nuo paskutinio priimtuvo (paviršinio vandens telkinio) numerio, nurodyto 15 lentelėje. Numeris turi sutapti su numeriu, kuriuo nuotekų išleidimo vieta pažymėta su paraiška teikiamoje objekto / įrenginio schemoje;

C.2. antroje grafoje aprašoma kur ir kokiomis priemonėmis numatoma išleisti (šalinti) nuotekas iš objekto / įrenginio (pvz., nuotekos kaupiamos 300 m3 talpos rezervuare ir kartą per mėnesį išvežamos į miesto valymo įrenginius (nurodomas vežėjas, valymo įrenginių pavadinimas ir juos eksploatuojantis asmuo); nuotekos infiltruojamos į gruntą 1000 m2 požeminės filtracijos lauke; nuotekos išleidžiamos į nuotekų tinklus (nurodomas tinklus eksploatuojantis asmuo) ir pan.);

C.3. trečioje grafoje nurodomas nuotekų išleidimo juridinis pagrindas (pvz., jeigu nuotekas planuojama išleisti į kitiems asmenims priklausančius nuotekų tinklus, nurodoma nuotekų tvarkymo paslaugų pirkimo–pardavimo sutarties data, galiojimo trukmė, numeris ir sutarties šalių pavadinimai; jeigu nuotekas planuojama infiltruoti į gruntą, nurodoma filtravimo įrenginio pripažinimo tinkamu naudoti akto pasirašymo data, numeris, priėmimo komisiją sudariusio asmens pavadinimas ar pan.);

C.4. informacija apie leistiną išleidimo vietos apkrovą nurodoma, jeigu aprašomos (numatomos naudoti) nuotekų išleidimo vietos leistina apkrova ribojama (pvz., ribinės sąlygos, nustatytos nuotekų tvarkymo paslaugų pirkimo–pardavimo sutartyje; nustatytos leistinos apkrovos filtracijos įrenginių projekte ar pan.);

C.5. 6 grafoje nurodomi parametrai, pagal kuriuos gali būti ribojamas pareiškėjo planuojamų išleisti nuotekų priėmimas.“

1.55. Pakeičiu 6 priedo (informacinio) šeštojo skyriaus D dalį ir ją išdėstau taip:

„D. Teikiant informaciją apie nuotekų šaltinius ir (arba) išleistuvus, nurodoma:

D.1. pirmoje grafoje – nuotekų išleistuvo arba šaltinio (nuotekų šaltinis aprašomas, kai nuotekos išleidžiamos į aplinką arba perduodamos kitiems asmenims ne per stacionarų išleistuvą (pvz., išvežamos asenizacinėmis mašinomis ar pan.) numeris. Lentelėje nurodomas numeris turi atitikti numerį, kuriuo nuotekų išleistuvas arba šaltinis pažymėtas pridedamame plane;

D.2. antroje grafoje nurodomos koordinatės taško / vietos, kurioje nuotekos išteka į aplinką (pvz., paskutinis šulinys prieš nuotekų išleidimą į požeminės filtracijos įrenginį, išleistuvo į upę galas ir pan.), išleidžiamos į kitiems asmenims priklausančius nuotekų tinklus, perpilamos į mobilias talpas arba paimamos iš šaltinio kitokiu būdu;

D.3. trečioje grafoje nurodoma priimtuvo / išleidimo vietos, į kurį / kurią numatoma išleisti nuotekas per aprašomą išleistuvą arba iš aprašomo nuotekų šaltinio, numeris iš 16 arba 17 lentelės;

D.4. ketvirtoje grafoje nurodomas nuotekų tipas (pramoninės, buitinės, paviršinės, mišrios, srutos, žlaugtai ar pan.) ir veikla (veiklos), kurios metu susidaro nuotekos, planuojamos išleisti per aprašomą išleistuvą arba iš aprašomo nuotekų šaltinio; jeigu per išleistuvą planuojama išleisti abonentų nuotekas, nurodomi ir abonentų numeriai pagal 21 lentelę (jeigu per skirtingus išleistuvus planuojama išleisti skirtingų abonentų nuotekas);

D.5. penktoje grafoje nurodomas išleistuvo arba nuotekų šaltinio tipas (pvz., krantinis, vaginis, dugninis, paviršinė filtracija, požeminė filtracija, išleistuvas į nuotekų tinklus, sukaupimo rezervuaras ar pan.) ir techniniai duomenys (išleidimo atstumas nuo kranto, gylis, skersmuo, talpa ir pan.);

D.6. šeštoje grafoje aprašoma išleistuvo vieta, pvz., išleistuvo vieta vagos atžvilgiu (dešinysis krantas, kairysis krantas, upės vidurys), prisijungimo į nuotakyną vieta (gatvės pavadinimas ir pan.);

D.7. septintoje ir aštuntoje grafose nurodomas planuojamas išleisti didžiausias nuotekų kiekis negali būti didesnis už priimtuvo / išleidimo vietos didžiausią galimą hidraulinę apkrovą, nurodytą 15 arba 16 lentelėse.“

1.56. Pakeičiu 6 priedo (informacinio) septintojo skyriaus E dalies pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

E. 26 ir 31 lenteles pildo veiklos vykdytojai, planuojantys vykdyti naudoti ir (ar) šalinti skirtų atliekų laikymą ( „atliekų laikymas“ suprantamas taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme). Lentelėje turi būti nurodomos įmonės numatomos laikyti atliekos ir atliekos, kurios susidarys atliekas apdorojant. Jei paraiška rengiama norint gauti leidimą kelių įrenginių eksploatavimui, kiekvienam įrenginiui pildoma atskira lentelė. Pildant:“.

2. Nustatau, kad:

2.1. šio įsakymo 1.23 papunktis įsigalioja 2024 m. lapkričio 1 d.;

2.2. iki šio įsakymo įsigaliojimo išduotų taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų 10 ir (ar) 11 lentelėje nustatytos sąlygos nuotekų išleidimui į nuotekų tinklus nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos nelaikomos leidimo sąlygomis.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                               Simonas Gentvilas