PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO REZULTATŲ PATEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2014 m. balandžio 24 d. Nr. T-136
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 15 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo Šiaulių apskrityje 2014 m. vasario 28 d. reikalavimą Nr. 4-17 „Dėl Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 10 straipsnio 7 dalies ir 15 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia
patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės teisės aktų projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų pateikimo tvarkos aprašą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2014 m. balandžio 24 d. sprendimu Nr. T-136
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO REZULTATŲ PATEIKIMO TVARKOS APRAŠAS
1. Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) teisės aktų projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų pateikimo tvarkos aprašas nustato teisės aktų projektų numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų pateikimo tvarką.
2. Rengiant savivaldybės teisės akto, kuriuo numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriuo iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, projektą, privalo būti atliekamas numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas.
3. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas (toliau – poveikio vertinimas) – tai teisės akto (įsakymo, potvarkio, sprendimo) projekto rengimo proceso etapas, kurio metu renkama, analizuojama, sisteminama informacija apie galimas projekto įgyvendinimo teigiamas ir neigiamas, trumpalaikes ir ilgalaikes pasekmes (finansines, ekonomines, socialines, aplinkosaugines ir kita), naudą ir sąnaudas. Poveikio vertinimo metu aiškiai apibrėžiamos problemos, galimos neigiamos pasekmės, kokių reikia imtis priemonių, kad jų būtų išvengta, nustatomi tikslai, kurių bus siekiama (norima pasiekti situacija), kokių pozityvių rezultatų laukiama, taip pat nustatomos galimos problemų sprendimo ir tikslų pasiekimo alternatyvos ir įvertinamas jų poveikis.
4. Šio vertinimo išsamumas turi būti proporcingas galimoms numatomo teisinio reguliavimo pasekmėms. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą atlieka projekto rengėjas. Kai projektas yra sudėtingas ir reikia specialaus techninio ar kitokio pasirengimo, žinių bei įgūdžių, kurių projekto rengėjai neturi, gali būti pasitelkiami kitų savivaldybės skyrių specialistai, valstybės institucijų ir įstaigų ar ne valstybės institucijose ar įstaigose dirbantys ekspertai.
5. Atsižvelgiant į teisės akte numatomo naujo teisinio reguliavimo pobūdį, mastą, turi būti įvertinamas poveikis ekonomikai, valstybės finansams, socialinei aplinkai, viešajam administravimui, teisinei sistemai, kriminogeninei situacijai, korupcijos mastui, aplinkai, administracinei naštai, regionų plėtrai ir kitoms sritims
6. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatų apibendrinimas pateikiamas aiškinamajame rašte, kuris teikiamas kartu su savivaldybės teisės akto projektu.