VIEŠOJO SAUGUMO TARNYBOS PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
VADO
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠOJO SAUGUMO TARNYBOS PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2019 m. spalio 241 d. Nr. 47V-1280
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 17 straipsnio 4 dalies nuostatomis:
1. T v i r t i n u Viešojo saugumo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisykles (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
2.1. Viešojo saugumo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos vado 2016 m. kovo 8 d. įsakymą Nr. 47V-184 „Dėl Mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;
3. P a v e d u paskelbti šį įsakymą:
3.1. Viešojo saugumo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Štabo Bendrajam skyriui – Teisės aktų registre;
PATVIRTINTA
Viešojo saugumo tarnybos prie
Vidaus reikalų ministerijos vado
2019 m. spalio 24 d.
įsakymu Nr. 47V-1280
VIEŠOJO SAUGUMO TARNYBOS PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešojo saugumo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Tarnyba arba perkančioji organizacija) mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Tarnybos prekių, paslaugų, darbų mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje (toliau – mažos vertės pirkimai), vykdymo ir procedūrų atlikimo tvarką, pirkimo būdus, pirkimo dokumentų rengimo ir teikimo tiekėjams reikalavimus bei ginčų nagrinėjimo tvarką.
2. Taisyklės parengtos siekiant užtikrinti tinkamą prekių, paslaugų ir darbų mažos vertės pirkimų, atliekamų pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymą (toliau – Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymas), organizavimą ir atlikimą, laikantis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme tokiems pirkimams nustatytų reikalavimų.
3. Tarnyba, atlikdama mažos vertės pirkimus, vadovaujasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymu, Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (toliau – CK), Taisyklėmis, kitais įstatymais ir įstatymų įgyvendinamaisiais teisės aktais.
4. Mažos vertės pirkimai atliekami laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo principų, konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų bei Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo I skyriuje (išskyrus 12 straipsnyje), 33, 34 straipsniuose (išskyrus šio straipsnio 1 dalyje), 35, 36, 37, 40, 43, 47, 48 straipsniuose, 52 straipsnio 4, 5, 6, 8 dalyse ir IV skyriuje ir šiose Taisyklėse nustatytų reikalavimų.
5. Tarnyba, vykdydama mažos vertės pirkimus, užtikrina įslaptintos informacijos apsaugą vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, taip pat, kai pirkimo procedūrų ar sutarties vykdymo metu bus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, Tarnyba privalo laikytis įslaptintų sandorių organizavimui ir vykdymui (įslaptintų sandorių saugumui) keliamų reikalavimų ir reikalauti, kad tiekėjai (dalyviai) laikytųsi Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme įtvirtintų reikalavimų.
6. Jei pirkimo procedūrų metu naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, tokiu atveju elektroninėmis priemonėmis gali būti paskelbta tik ta informacija, kuri nėra įslaptinta.
7. Mažos vertės pirkimų pradžią ir pabaigą reglamentuoja Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 8 straipsnis.
8. Taisyklių nuostatos suderintos su Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymu, Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, Viešųjų pirkimų įstatymu. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, taikomos mažos vertės pirkimo vykdymo metu galiojančios aktualios tų teisės aktų ar rekomendacinio pobūdžio dokumentų redakcijų nuostatos.
9. Taisyklių taikymas:
9.1. Jei konkretaus pirkimo dokumentai nustato kitokias pirkimo procedūras ar kitokią jų vykdymo tvarką, nei nustatyta Taisyklėse, taikant ir aiškinant konkretaus pirkimo dokumentus, pirmenybė teikiama Taisyklių nuostatoms, išskyrus atvejus, kai Taisyklių nuostata prieštarauja imperatyviems Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo reikalavimams – tokiu atveju pirkimo šalys vadovaujasi ir turi būti orientuotos į tai, kad konkreti situacija, pirkimo dokumentų sąlyga ir pan. bus išaiškinta pagal imperatyvias Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo nuostatas, kurios yra privalomos vykdant mažos vertės pirkimus, atliekamus gynybos ir saugumo srityje.
9.2. Situacijose, kurių šios Taisyklės nereglamentuoja, sprendimai priimami tokie ir veiksmai atliekami taip, kad jais nebūtų pažeisti viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje principai ir reikalavimai.
10. Pagrindinės Taisyklėse vartojamos sąvokos:
10.1. Komisija – Tarnybos vado įsakymu sudaryta pirkimų gynybos ir saugumo srityje komisija, kurios nariais skiriami asmenys, turintys teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Komisija vykdo mažos vertės pirkimus, kurių vertė viršija 25 000 Eur be PVM.
10.2. Pirkimo organizatorius – Tarnybos Viešųjų pirkimų skyriaus (toliau – VPS) darbuotojas, turintis teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, kuris nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka mažos vertės pirkimus, kai tokiems pirkimams atlikti nesudaroma Komisija, atsakingas už pirkimų procedūrų atlikimą ir pirkimų administravimą. Pirkimo organizatorius atlieka mažos vertės pirkimus, kai pirkimo vertė neviršija 25 000 Eur be PVM.
10.3. Pirkimo iniciatorius – Tarnybos struktūrinio padalinio vadovas, pagal kompetenciją inicijuojantis įstaigos reikmėms reikalingų prekių, paslaugų arba darbų pirkimą ir koordinuojantis (organizuojantis) Tarnybos sudarytose prekių, paslaugų ir darbų viešojo pirkimo sutartyse bei preliminariosiose sutartyse (toliau – Pirkimo sutartis) numatytų įsipareigojimų vykdymą, pristatymo (atlikimo, teikimo) terminų laikymąsi, prekių, paslaugų ir darbų atitiktį Pirkimo sutartyse numatytiems reikalavimams, taip pat gali inicijuoti ar teikti siūlymus Tarnybos Viešųjų pirkimų skyriui dėl Pirkimo sutarčių pratęsimo, keitimo, nutraukimo.
10.4. Atviras konkursas – mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje būdas, kai pirkimo procedūrų metu nėra naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, konkurso dalyvių skaičius neribojamas, o numatomos sudaryti prekių ar paslaugų sutarties vertė neviršija 58 000 Eur be PVM, o darbų – 145 000 Eur be PVM.
10.5. Ribotas konkursas – pirkimo būdas, kai paraiškas dalyvauti konkurse gali pateikti visi norintys konkurse dalyvauti tiekėjai, o pasiūlymus konkursui – tik perkančiosios organizacijos pakviesti kandidatai.
10.6. Neskelbiamos derybos – tai mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje būdas, kai apie pirkimą viešai neskelbiama, o Tarnyba nagrinėja pasiūlymus, kuriuos pateikė Tarnybos pasirinktas (pasirinkti) ir pakviestas (pakviesti) tiekėjas (tiekėjai), ir derasi su juo (jais) dėl pirkimo sutarties sąlygų. Preliminari pirkimo sutarties vertė, perkant prekes ir paslaugas, neviršija 15 000 Eur be PVM, o perkant darbus – 45 000 Eur be PVM.
10.7. Skelbiamos derybos – tai mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje būdas, kai Tarnyba praneša apie pirkimą, o gavusi kandidatų pateiktas paraiškas dalyvauti skelbiamose derybose, pagal pirkimo dokumentuose nustatytas procedūras ir kriterijus atrenka tuos kandidatus, kuriuos kvies dalyvauti derybose. Preliminari pirkimo sutarties vertė, perkant prekes ir paslaugas, neviršija 58 000 Eur be PVM, o perkant darbus – 145 000 Eur be PVM.
10.8. Tiekėjų apklausa – tai mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje būdas, kai Tarnyba raštu arba žodžiu kviečia tiekėjus pateikti pasiūlymus ir perka prekes, paslaugas ar darbus iš mažiausią kainą pasiūliusio ar ekonomiškiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo. Preliminari pirkimo sutarties vertė, perkant prekes ir paslaugas, neviršija 58 000 Eur be PMV, o perkant darbus – 145 000 Eur be PVM.
10.9. Kvalifikacijos patikrinimas – procedūra, kurios metu Pirkimo organizatorius ar Komisija patikrina, ar tiekėjai atitinka mažos vertės pirkimo gynybos ir saugumo srityje dokumentuose nurodytus kvalifikacijos reikalavimus.
10.10. Numatomo pirkimo vertė (toliau – pirkimo vertė) – Tarnybos numatomų sudaryti pirkimo gynybos ir saugumo srityje sutarčių vertė, skaičiuojama imant visą mokėtiną sumą be pridėtinės vertės mokesčio, įskaitant visas sutarčių pasirinkimo ir pratęsimo galimybes. Pirkimo vertė skaičiuojama pirkimo pradžiai, atsižvelgiant į visas to paties tipo prekių ar paslaugų arba tam pačiam objektui skirtas darbų pirkimo sutarčių vertes.
10.11. Pasiūlymas – tiekėjo raštu pateiktų dokumentų ir elektroninėmis priemonėmis pateiktų duomenų visuma ar žodžiu pateiktas siūlymas tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal Tarnybos nustatytas pirkimo gynybos ir saugumo srityje sąlygas.
10.12. Paraiška – tiekėjo raštu pateikiamų dokumentų ir duomenų visuma, kuria reiškiamas pageidavimas dalyvauti ribotame konkurse.
10.13. Tiekėjų apklausos pažyma – pirkimo, atliekamo neskelbiamų derybų arba apklausos būdu, pirkimo procedūras aprašantis dokumentas, kuris turi būti pildomas tuo atveju, kai pirkimo vertė yra didesnė kaip 413,21 Eur be PVM. Tiekėjų apklausos pažyma gali būti nesudaroma, kai apklausiamas tik vienas tiekėjas.
II SKYRIUS
PIRKIMO ORGANIZATORIUS IR KOMISIJA
12. Mažos vertės pirkimus gynybos ir saugumo srityje atviro konkurso, riboto konkurso, neskelbiamų derybų, skelbiamų derybų arba tiekėjų apklausos būdu vykdo Tarnybos vado įsakymu, vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 10 straipsniu, sudaryta Komisija arba Tarnybos vado įsakymu paskirtas Pirkimo organizatorius. Tarnyba turi užtikrinti, kad mažos vertės pirkimus gynybos ir saugumo srityje atliekantys asmenys būtų nepriekaištingos reputacijos, nešališki, negalėtų teikti jokios informacijos tretiesiems asmenims apie tiekėjų pateiktų pasiūlymų turinį, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus atvejus. Tais atvejais, kai atliekami pirkimai, kuriuose naudojama įslaptinta informacija, tokius pirkimus atliekantys asmenys turi turėti leidimus dirbti su įslaptinta informacija, žymima ne žemesne slaptumo žyma negu konkrečiame pirkime naudojamos įslaptintos informacijos žyma.
13. Komisijos sprendimai priimami posėdžiuose. Komisijos posėdžiai ir priimami sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių. Komisijos priimti sprendimai ir atlikti veiksmai yra protokoluojami Komisijos posėdžių protokoluose.
14. Tuo atveju, kai mažos vertės pirkimą gynybos ir saugumo srityje atlieka Pirkimo organizatorius, prieš sudarant su pirkimo laimėtoju rašytinę sutartį iki 25 000 Eur be PVM, atliktos pirkimo procedūros turi būti aprašomos Tiekėjų apklausos pažymoje.
15. Jei pirkimo procedūrų metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, pirkimas gali būti vykdomas naudojantis Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis. CVP IS priemonėmis atliktu pirkimu laikomas toks pirkimas, kurio metu CVP IS sukuriamas pirkimas, pateikiamas skelbimas apie pirkimą (neskelbiamų pirkimų atveju – kvietimas), kiti pirkimo dokumentai ir priimami tiekėjų pasiūlymai.
16. Komisija, pirkimo organizatoriai, pirkimo iniciatoriai turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą bei deklaruoti privačius interesus Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo numatyta tvarka.
17. Tarnyba, Komisija, jos nariai ar ekspertai, pirkimo organizatorius ir kiti asmenys tretiesiems asmenims negali atskleisti tiekėjo Tarnybai pateiktos informacijos, kurią tiekėjas pasiūlyme nurodė kaip konfidencialią. Tokią informaciją sudaro visų pirma komercinė (gamybinė) paslaptis ir konfidencialios pasiūlymų sąlygos. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina ar įkainiai, išskyrus jų sudedamąsias dalis, nėra laikomi konfidencialia informacija.
18. Tiekėjas, teikdamas pasiūlymą (paraišką), privalo nurodyti, kuri pasiūlymo dalis ar duomenys yra konfidencialūs. Konfidencialia informacija negali būti laikoma tokia informacija, kurią viešai skelbti ar tiekėjams (dalyviams) pateikti įpareigoja Viešųjų pirkimų įstatymas, taip pat tokia informacija, kuri, atsižvelgiant į prašomos pateikti informacijos pobūdį konkrečioje situacijoje, negali būti laikoma konfidencialia. Tokiu atveju, faktas, kad atitinkama informacija tiekėjo pasiūlyme jo paties bus nurodyta kaip konfidenciali, nesukuria pareigos Tarnybai šios informacijos neviešinti, neatsižvelgiant į tai, jog tiekėjas kartu su pasiūlymu pateiks dokumentus, įrodančius jo teisę nurodytąją informaciją laikyti konfidencialia.
III SKYRIUS
VEIKSMAI IKI PIRKIMO PRADĖJIMO
19. Kiekvienam pirkimui pirkimo iniciatorius pildo paraišką dėl pirkimo, atliekamo gynybos ir saugumo srityje (toliau – paraiška), kuri su Tarnybos vado rezoliucija pateikiama pirkimui vykdyti. Paraiška privalo būti suderinta su Tarnybos padaliniais, nurodytais Tarnybos viešųjų pirkimų planavimo, inicijavimo, organizavimo, atlikimo ir atskaitomybės tvarkos apraše, patvirtintame Tarnybos vado 2019 m. balandžio 16 d. įsakymu Nr. 47V-520 „Dėl Viešojo saugumo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos viešųjų pirkimų planavimo, inicijavimo, organizavimo, atlikimo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“.
20. Pirkimo iniciatorius paraiškoje nurodo:
20.1. perkamo objekto techninę specifikaciją (užduotį tiekėjui), kurioje aprašo pirkimo objekto ypatybes, techninius, estetinius, funkcinius, kokybės bei kitus reikalavimus, reikalingą kiekį ar apimtis, atsižvelgiant į visą pirkimo sutarties trukmę su galimais pratęsimais;
20.2. siūlomų kviesti tiekėjų sąrašą ir jo pagrindimą. Tiekėjai nurodomi remiantis atliktu rinkos tyrimu. Tiekėjų sąrašas gali būti nenurodomas, kai perkamos reguliariai perkančiajai organizacijai reikalingos prekės, paslaugos ir darbai. Siūlomų kviesti tiekėjų sąraše gali būti nurodoma mažiau negu trys tiekėjai šiais atvejais:
20.2.1. jeigu numatoma pirkimo sutarties vertė, perkant prekes ar paslaugas, yra mažesnė kaip 10 000 Eur be PVM, perkant darbus – 30 000 Eur be PVM;
20.2.2. jeigu įvykdžius mažos vertės pirkimą ir apklausus ne mažiau kaip tris tiekėjus, nebuvo gauta nė vieno tinkamo pasiūlymo arba paraiškos ir nėra keičiamos pradinės pirkimo sutarties sąlygos;
20.2.3. jeigu pirkimą neišvengiamai būtina atlikti ypač skubiai, kai dėl įvykių, kurių perkančioji organizacija negalėjo numatyti, neįmanoma atlikti pirkimo kreipiantis į kelis tiekėjus. Aplinkybės, kuriomis pateisinama ypatinga skuba, jokiu būdu negali priklausyti nuo perkančiosios organizacijos;
20.2.4. jeigu dėl techninių priežasčių arba dėl priežasčių, susijusių su išimtinių teisių apsauga, pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su konkrečiu tiekėju;
21. Pirkimo dokumentus, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo ir šių Taisyklių nuostatomis, rengia Komisija ar pirkimų organizatorius. Pirkimo dokumentai rengiami vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 24 straipsnyje nurodytais reikalavimais. Kiekvienu atveju, atsižvelgiant į pirkimo objektą ir pirkimo būdą, pirkimo dokumentuose, jeigu pirkimo dokumentų rengėjas mano, kad nėra būtina, gali būti nurodoma ne visa Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 24 straipsnio 2 dalyje nurodyta informacija. Parengti pirkimo dokumentai teikiami tvirtinti Tarnybos vadui.
IV SKYRIUS
PIRKIMO BŪDAI IR PIRKIMO PROCEDŪRŲ ETAPAI
22. Mažos vertės pirkimai (perkamos prekės, paslaugos ar darbai) vykdomi:
23. Ribotas konkursas
23.1. Mažos vertės pirkimą riboto konkurso būdu Tarnyba gali vykdyti visais atvejais, atsižvelgdama į konkretaus pirkimo ypatumus.
23.3. Tarnyba, vykdydama mažos vertės pirkimą riboto konkurso būdu, vadovaujasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 21 straipsnio nuostatomis, o pirkimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į Taisyklių 29 punkto reikalavimus.
23.4. Paraiškų ir pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS (jei taikoma) arba nuo kvietimo pateikti pasiūlymą išsiuntimo dienos.
23.5. Tarnyba gali nevykdyti kvalifikacinės atrankos, o pasiūlymus pateikti kviesti visus minimalius kvalifikacinius reikalavimus atitinkančius tiekėjus. Jei Tarnyba nusprendžia riboti dalyvių skaičių, ji vykdo kvalifikacinę atranką, o pirkimo dokumentuose nustato kvalifikacinės atrankos kriterijus.
23.6. Tarnyba, esant objektyvioms aplinkybėms, turi teisę nustatyti mažesnį kviečiamų pateikti pasiūlymus kandidatų skaičių, nei tą, kuris numatytas Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje, tačiau šis skaičius negali būti mažesnis kaip du. Ši nuostata yra taikoma kartu su Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 21 straipsnio 2 dalies nuostatomis.
24. Skelbiamos derybos
24.1. Mažos vertės pirkimą skelbiamų derybų būdu Tarnyba gali vykdyti visais atvejais, atsižvelgdama į konkretaus pirkimo ypatumus.
24.2. Vykdydama pirkimą mažos vertės skelbiamų derybų būdu, Tarnyba pranešime apie pirkimą nurodo objektyvius ir nediskriminacinius kriterijus ir taisykles, kurias ji ketina taikyti atrinkdama kandidatus ir mažiausią, o jeigu reikia (vykdoma kvalifikacinė atranka), didžiausią kviečiamų kandidatų skaičių.
24.3. Mažos vertės skelbiamas derybas Tarnyba vykdo vadovaudamasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 22 straipsnio nuostatomis.
24.4. Tarnyba gali nevykdyti kvalifikacinės atrankos, o pasiūlymus pateikti kviesti visus minimalius kvalifikacinius reikalavimus atitinkančius tiekėjus. Jei Tarnyba nusprendžia riboti dalyvių skaičių, ji vykdo kvalifikacinę atranką, o pirkimo dokumentuose nustato kvalifikacinės atrankos kriterijus.
24.5. Paraiškų ir pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS (jei taikoma) arba nuo kvietimo dalyvauti derybose.
24.6. Tarnyba, esant objektyvioms aplinkybėms, turi teisę nustatyti mažesnį kviečiamų pateikti pasiūlymus kandidatų skaičių, nei tas, kuris numatytas Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 22 straipsnio 4 dalyje, tačiau šis skaičius negali būti mažesnis kaip du. Ši nuostata yra taikoma kartu su Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 22 straipsnio 5 dalies nuostatomis.
25. Neskelbiamos derybos
25.1. Apie pirkimą, atliekamą neskelbiamų derybų būdu, viešai neskelbiama. Tiekėjus dalyvauti pirkimo neskelbiamų derybų būdu procedūrose Tarnyba pasirenka pagal turimus rinkos būklės duomenis ir atsižvelgdama į kitą Tarnybai prieinamą informaciją. Kvietimus dalyvauti derybose Tarnyba išsiunčia raštu vienu metu visiems kviečiamiems kandidatams. Po pirkimo pildoma tiekėjų apklausos pažyma.
25.2. Mažos vertės neskelbiamas derybas Tarnyba gali vykdyti visais atvejais, kai tokia galimybė yra numatyta Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 19 straipsnyje.
25.3. Pirkime, atliekamame neskelbiamų derybų būdu, turi būti pakviesti dalyvauti ne mažiau kaip 3 tiekėjai (jei tai įmanoma). Tiekėjų kvalifikacija gali būti netikrinama.
25.4. Jei pirkimo metu tiekėjams nėra keliami kvalifikaciniai reikalavimai, susiję su teise susipažinti su įslaptinta informacija, Tarnyba gali kviesti dalyvius pateikti pasiūlymus, nevykdydama paraiškų pateikimo ir vertinimo etapo.
25.5. Kai mažos vertės neskelbiamos derybos vykdomos po mažos vertės riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų, atmetus visus pasiūlymus, į tiekėjus, atitinkančius minimalius kvalifikacijos reikalavimus, kreipiamasi prašant pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime. Tokiu atveju galima nerengti pirkimo dokumentų, o kvietime pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime nurodoma, kad pirkimo dokumentai bus mažos vertės riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų pirkimo dokumentai su būtinais pataisymais (pvz.: terminai, pasiūlymų pateikimo reikalavimai, derybų eiga).
25.6. Kartu su kvietimu tiekėjams neskelbiamų derybų pirkimo dokumentuose pateikiama Taisyklių 29.1, 29.2, 29.8, 29.10, 29.13, 29.18 papunkčiuose nurodyta informacija. Jeigu numatyti tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, turi būti pateikiama Taisyklių 29.3 ir 29.7 papunkčiuose nurodyta informacija. Tarnyba gali pateikti ir kitą Taisyklių 29 punkte nurodytą informaciją.
25.7. Vykdant mažos vertės neskelbiamas derybas, paraiškų / pasiūlymų dalyvauti pirkime pateikimo terminas turi būti proporcingas pirkimo dokumentuose nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams ir protingas, kad rūpestingas ir atidus tiekėjas galėtų išnagrinėti pirkimo dokumentus bei parengti ir pateikti pasiūlymą, bei negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos nuo kvietimo išsiuntimo dienos.
25.8. Vykdant pirkimą neskelbiamų derybų būdu, su tiekėjais bendraujama ir keičiamasi informacija derybų metu tokia pačia forma, kokia buvo prašoma pateikti pasiūlymus. Deryboms tiekėjus galima taip pat kviesti atvykti į Tarnybą ir Komisijos posėdyje derėtis dėl pasiūlymo kainos ir kitų sąlygų. Tokiu atveju Derybos turi būti protokoluojamos. Derybų protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir dalyvio, su kuriuo derėtasi, įgaliotas atstovas.
26. Atviras konkursas
26.1. Mažos vertės atviras konkursas gali būti vykdomas tik tuo atveju, kai pirkimo procedūrų metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija. Pirkimas vykdomas naudojantis CVP IS priemonėmis.
26.2. Vykdant mažos vertės pirkimą atviro konkurso būdu, dalyvių skaičius neribojamas, o derybos tarp Tarnybos ir dalyvių yra draudžiamos.
26.3. Tarnyba, vykdydama pirkimą atviro konkurso būdu, vertina visų tiekėjų, atitinkančių minimalius kvalifikacijos reikalavimus, pasiūlymus, kurie yra pateikti pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus.
26.4. Tiekėjai dokumentus, pagrindžiančius jų atitiktį kvalifikaciniams reikalavimams, pateikia kartu su pasiūlymu.
27. Apklausa
27.1. Mažos vertės apklausa gali būti vykdoma:
27.1.1. neskelbiamos apklausos būdu, žodžiu arba raštu apklausiant pasirinktą skaičių tiekėjų, kai pirkimo vertė neviršija 10 000,00 Eur be PVM;
27.2. Tarnyba, vykdydama pirkimą tiekėjų apklausos būdu, raštu pirkimo dokumentuose turi nurodyti Taisyklių 29.1, 29.2, 29.8, 29.15 ir 29.21 papunkčiuose nurodytą informaciją. Atsižvelgdama į pirkimo objektą, Tarnyba gali nurodyti ir kitą Taisyklių 29 punkte pateiktą informaciją.
27.3. Vykdant pirkimą tiekėjų apklausos būdu, tiekėjų kvalifikacija gali būti netikrinama. Jei Tarnyba nusprendžia tikrinti tiekėjų kvalifikaciją, pirkimo dokumentuose turi būti pateikiama Taisyklių 29.3 ir 29.7 papunkčiuose nurodyta informacija.
28. Vykdant pirkimą apklausos būdu, gali būti numatytos derybos tarp Tarnybos ir dalyvių, kurių kvalifikacija atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus. Tuo atveju Tarnyba pirkimo dokumentuose nurodo, kokiais atvejais gali būti deramasi ir derėjimosi tvarką. Su tiekėjais derybų metu bendraujama ir keičiamasi informacija ta pačia forma, kokia buvo prašoma pateikti pasiūlymus.
V SKYRIUS
PIRKIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS, PAAIŠKINIMAI, TEIKIMAS
29. Tarnyba pirkimo dokumentuose pateikia visą informaciją apie pirkimo sąlygas ir procedūras. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, juose pateikiama visa informacija apie pirkimo sąlygas ir procedūras. Pirkimo dokumentuose turi būti nurodyta:
29.2. paraiškų ir pasiūlymų teikimo ir priėmimo reikalavimai (pasiūlymų pateikimo terminas, vieta ir būdas, įskaitant informaciją, ar pasiūlymas pateikiamas elektroninėmis priemonėmis);
29.3. tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, tarp jų ir reikalavimai atskiriems bendrą paraišką ar pasiūlymą pateikiantiems tiekėjams;
29.5. reikalavimas, kad tiekėjas nurodytų, ar kuri nors jo pasiūlyme nurodyta informacija yra laikytina konfidencialia ir, jei taip, reikalavimas, kad tiekėjas pateiktų dokumentus, įrodančius jo teisę atitinkamą informaciją laikyti konfidencialia;
29.6. tiekėjų kvalifikacijos vertinimo tvarka ir mažiausias pateikti pasiūlymus kviečiamų kandidatų skaičius, kai Tarnyba numato riboti pirkimo dalyvių skaičių;
29.8. prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, kiekis (apimtis), su prekėmis teiktinų paslaugų pobūdis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminai;
29.14. informacija, ar leidžiama pateikti pasiūlymus parduoti tik dalį prekių, darbų ar paslaugų, šios dalies (dalių) apibūdinimas;
29.15. informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma kaina. Į kainą turi būti įskaityti visi tiekėjo mokami mokesčiai;
29.16. pasiūlymų galiojimo užtikrinimo, jeigu reikalaujama, ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimai;
29.17. būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti pirkimo dokumentų paaiškinimų, sužinoti, ar Tarnyba ketina rengti dėl to susitikimą su tiekėjais, taip pat būdai, kuriais Tarnyba savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus;
29.19. Komisijos posėdžio, kuriame bus atplėšiami vokai su pasiūlymais arba susipažįstama su CVP IS priemonėmis pateiktais pasiūlymais, data, posėdžio pradžios valanda ir minutė;
29.20. vokų su pasiūlymais atplėšimo arba susipažinimo su CVP IS priemonėmis pateiktais pasiūlymais ir pasiūlymų nagrinėjimo procedūros;
29.21. informacija, kad pasiūlymuose nurodytos kainos bus vertinamos eurais. Jeigu pasiūlymuose kainos nurodytos užsienio valiuta, jos bus perskaičiuojamos eurais pagal Europos centrinio banko skelbiamą orientacinį euro ir užsienio valiutų santykį, o tais atvejais, kai orientacinio euro ir užsienio valiutų santykio Europos centrinis bankas neskelbia, – Lietuvos banko nustatomą ir skelbiamą euro ir užsienio valiutų santykį paskutinę pasiūlymų pateikimo termino dieną;
29.22. Tarnybos atstovų, kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais ir gauti iš jų (ne tarpininkų) pranešimus, susijusius su pirkimų procedūromis, vardai, pavardės, adresai ir telefonų numeriai;
30. Atsižvelgiant į pirkimo objektą ir pirkimo būdą, pirkimo dokumentuose gali būti nurodoma papildoma informacija, tačiau ji turi atitikti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatyme numatytus reikalavimus.
31. Rengdama pirkimo dokumentus, Tarnyba gali nepateikti visos Taisyklių 29 punkte numatytos informacijos, jei mano, kad ji nėra reikalinga, o tuo atveju, jei vykdoma mažos vertės apklausa žodžiu, pirkimo dokumentai gali būti nerengiami.
32. Jei pirkimo procedūrų metu ar sutarties vykdymo metu bus atskleista įslaptinta informacija, Tarnyba pirkimo dokumentuose privalo nustatyti įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus pagal Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 43 straipsnio reikalavimus, aukščiausią įslaptintos informacijos slaptumo žymą. Taip pat gali nurodyti:
32.1. vietą, kur turės būti dirbama su įslaptinta informacija (Tarnybos ir (arba) dalyvio patalpose);
32.2. įslaptintos informacijos automatizuoto apdorojimo reikalavimus (ar tokie reikalavimai yra taikomi / netaikomi) ir tuo atveju, kai šie reikalavimai taikomi, jų taikymo vietą (dalyvio ir (arba) Tarnybos patalpose);
33. Tuo atveju, kai pirkimas atliekamas ne CVP IS priemonėmis, Tarnyba gali CVP IS priemonėmis skelbti pranešimą apie pirkimą, pirkimo dokumentus, kuriuos įmanoma pateikti elektroninėmis priemonėmis, įskaitant technines specifikacijas, dokumentų paaiškinimus (patikslinimus), taip pat atsakymus į tiekėjų klausimus. Jei pirkimas atliekamas CVP IS priemonėmis, Tarnyba šiame punkte minimą informaciją privalo skelbti CVP IS.
34. Jeigu pirkimo dokumentai neskelbtini (vykdomas neskelbiamas pirkimas ar jų neįmanoma paskelbti dėl techninių priežasčių), tiekėjui jie pateikiami kitomis priemonėmis – asmeniškai, registruotu laišku ar elektroniniu laišku.
35. Kai pirkimo dokumentų turinį sudaro įslaptinta informacija, Tarnyba juos pateikia tik tiems asmenims, kuriems įstatymų nustatyta tvarka išduoti leidimai dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, laikydamasi įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimų.
36. Pirkimo dokumentai tiekėjams turi būti teikiami nuo pranešimo apie pirkimą paskelbimo (jei buvo skelbta) ar kvietimo išsiuntimo tiekėjams dienos (tuo atveju, kai dalis pirkimo dokumentų buvo įslaptinta) iki paraiškų / pasiūlymų pateikimo termino, nustatyto pirkimo dokumentuose, pabaigos. Pirkimo dokumentai pateikiami to paprašiusiam tiekėjui nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną, gavus prašymą. Kai pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, papildomai jie gali būti neteikiami.
37. Tiekėjas gali paprašyti, kad Tarnyba paaiškintų pirkimo dokumentus. Tarnyba atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti pirkimo dokumentus, jeigu prašymas gautas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki paraiškų / pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Tarnyba, atsakydama tiekėjui, kartu siunčia paaiškinimus ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems ji pateikė pirkimo dokumentus, bet nenurodo, iš ko gavo prašymą duoti paaiškinimą. Atsakymas turi būti siunčiamas taip, kad tiekėjas jį gautų ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki paraiškų / pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
38. Nesibaigus paraiškų / pasiūlymų pateikimo terminui, Tarnyba savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus, tikslinant ir paskelbtą informaciją. Paaiškinimai turi būti išsiųsti (paskelbti) ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki paraiškų / pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
39. Jeigu Tarnyba rengia susitikimą su tiekėju, Komisija surašo šio susitikimo protokolą. Protokole fiksuojami visi šio susitikimo metu pateikti klausimai dėl pirkimo dokumentų ir atsakymai į juos. Protokolo išrašas laikomas pirkimo dokumentų paaiškinimu, kuris turi būti pateiktas tiekėjams Taisyklių 37 punkte nustatyta tvarka.
40. Jeigu Tarnyba, paaiškinusi (patikslinusi) pirkimo dokumentus, jų negali pateikti Taisyklių 37 punkte nustatytais terminais, ji privalo pratęsti paraiškų / pasiūlymų pateikimo terminą. Šis terminas nukeliamas protingumo kriterijų atitinkančiam laikui, per kurį tiekėjai, rengdami pirkimo paraiškas / pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus (patikslinimus) ir tinkamai parengti paraiškas / pasiūlymus. Tarnyba turi atsižvelgti į tai, kad, paaiškinus (patikslinus) pirkimo dokumentus (pvz., sumažinus tiekėjų kvalifikacijos reikalavimus), gali atsirasti naujų tiekėjų, norinčių dalyvauti pirkime, todėl paraiškų / pasiūlymų pateikimo terminą reikėtų nustatyti tokį, kad šie tiekėjai spėtų susipažinti su pirkimo dokumentais ir parengti paraiškas / pasiūlymus.
41. Jeigu pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, ten pat skelbiama apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus) ir, prireikus, pratęsiamą paraiškų / pasiūlymų pateikimo terminą. Jeigu pirkimo dokumentai neskelbiami CVP IS, pranešimai apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus) ir, prireikus, termino pratęsimą išsiunčiami visiems tiekėjams, kuriems buvo pateikti pirkimo dokumentai.
VI SKYRIUS
TIEKĖJAI IR REIKALAVIMAI JŲ KVALIFIKACIJAI
43. Tarnybos vykdomuose mažos vertės pirkimuose gynybos ir saugumo srityje turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, privatūs juridiniai asmenys, viešieji juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai ar tokių asmenų grupės.
45. Jeigu Tarnyba, siekdama išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus tinkamai įvykdyti pirkimo sąlygas, nustato reikalavimus tiekėjo kvalifikacijai:
45.1. pranešime apie pirkimą ar kituose pirkimo dokumentuose privalo nustatyti, kad tiekėjų, kurių padėtis atitinka bent vieną iš Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 34 straipsnio 1 dalyje nurodytų sąlygų, paraiškos ir pasiūlymai bus atmetami.
45.2. Tarnyba turi teisę:
45.2.1. nustatyti, kurias Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 34 straipsnio 2 dalyje nurodytas sąlygas atitinkančių tiekėjų pateiktos paraiškos ir pasiūlymai bus atmetami;
45.2.2. pareikalauti, kad kandidatai ar dalyviai turėtų teisę verstis ta veikla, kuri reikalinga pirkimo sutarčiai įvykdyti, ir šią teisę įrodytų Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 35 straipsnyje nurodytais būdais;
45.2.3. nustatyti minimalius kandidatų ar dalyvių ekonominės ir finansinės būklės, techninio ir profesinio pajėgumo reikalavimus ir pareikalauti, kad kandidatai ar dalyviai pateiktų pirkimo dokumentuose nurodytą informaciją ir kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus. Minimalūs kvalifikaciniai reikalavimai ir juos patvirtinantys dokumentai nustatomi vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 36, 37, 39 straipsnių nuostatomis;
45.2.4. nustatyti kandidatų ar dalyvių ekonominės ir finansinės būklės bei techninio ir profesinio pajėgumo vertinimo taisykles ir kriterijus, kuriais vadovaujantis bus atrenkami kandidatai, jeigu Tarnyba numato riboti dalyvių skaičių Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 21, 22 straipsniuose nustatytais atvejais;
45.2.5. reikalauti, kad kandidatas ar dalyvis pateiktų nepriklausomos sertifikavimo įstaigos išduotus sertifikatus, patvirtinančius jo taikomos kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos atitiktį standartams;
45.2.6. su įslaptinta informacija susijusių pirkimų atvejais nustatyti, kad nebus kviečiami pateikti pasiūlymų kandidatai, kurie yra registruoti ir veikia valstybėse, su kuriomis Lietuvos Respublika nėra sudariusi dvišalių sutarčių dėl abipusės informacijos apsaugos, išskyrus Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 4 straipsnyje nustatytus atvejus, taip pat kandidatai, kurie neturi Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme nustatyto tiekėjo patikimumo pažymėjimo ar įslaptintos informacijos, žymimos slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, apsaugos reikalavimų atitiktį patvirtinančios pažymos ar leidimo dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija;
45.2.7. pirkimo procedūras atliekant atviro konkurso būdu, vietoje kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų Tarnyba gali prašyti tiekėjų pateikti minimalių kvalifikacinių reikalavimų atitikties deklaraciją, kurios formą tvirtina Viešųjų pirkimų tarnyba. Tokiais atvejais atitiktį minimaliems kvalifikaciniams reikalavimams patvirtinančių dokumentų reikalaujama tik iš to tiekėjo, kurio pasiūlymas pagal vertinimo rezultatus gali būti pripažintas laimėjusiu.
46. Jeigu pirkimo procedūrų metu ir (arba) sutarties vykdymo metu kandidatams ar dalyviams numatoma pateikti įslaptintą informaciją, Tarnyba privalo pareikalauti, kad juridiniai asmenys, dalyvaujantys pirkimų procedūrose, pateiktų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka išduotą įmonės patikimumą patvirtinantį pažymėjimą ar rangovo (subrangovo) leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Jei procedūrose dalyvauja fizinis asmuo, Tarnyba privalo pareikalauti, kad toks asmuo pateiktų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka išduotą Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento išduotą leidimą, suteikiantį teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Tarnyba taip pat privalo pareikalauti, kad juridinis asmuo kartu su įmonės patikimumą patvirtinančiu pažymėjimu pateiktų ir darbuotojų, kurie dalyvaus vykdant pirkimo procedūras ar vykdys sutartį, sąrašą, kuriame būtų nurodyta, su kokia slaptumo žyma žymima informacija yra suteikta teisė dirbti ar susipažinti šiems juridinio asmens darbuotojams.
47. Jeigu reikia, konkretaus pirkimo atveju kandidatas ar dalyvis gali remtis kitų ūkio subjektų ekonominiais, finansiniais, techniniais ir profesiniais pajėgumais, neatsižvelgdamas į tai, kokio teisinio pobūdžio būtų jo ryšiai su jais. Šiuo atveju kandidatas ar dalyvis privalo įrodyti Tarnybai, kad vykdant sutartį tie ištekliai jam bus prieinami. Tokiomis pačiomis sąlygomis ūkio subjektų grupė gali remtis ūkio subjektų grupės narių arba kitų ūkio subjektų pajėgumais. Pirkimų, susijusių su įslaptinta informacija, atvejais galima remtis kitų ūkio subjektų pajėgumais, jeigu jie atitinka Tarnybos nustatytus su tuo susijusius reikalavimus.
48. Jeigu kandidatas ar dalyvis dėl pateisinamų priežasčių negali pateikti Tarnybos reikalaujamų dokumentų, jis turi teisę vietoje jų pateikti kitus Tarnybai priimtinus dokumentus ar informaciją, kurie patvirtintų, kad kandidato ar dalyvio kvalifikacija atitinka keliamus reikalavimus.
49. Tarnybos nustatyti minimalūs kandidatų ar dalyvių kvalifikaciniai reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos. Jie turi būti pagrįsti ir proporcingi pirkimo objektui, tikslūs ir aiškūs. Keliami reikalavimai negali pažeisti tiekėjo teisės saugoti intelektinę nuosavybę, gamybos ir komercinę paslaptį.
50. Jeigu kandidatas ar dalyvis pateikė netikslius ar neišsamius duomenis apie savo kvalifikaciją, Tarnyba privalo, nepažeisdama Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 6 straipsnyje nustatytų pirkimų principų, prašyti kandidatą ar dalyvį per protingą terminą šiuos duomenis papildyti arba paaiškinti.
51. Tarnyba turi atmesti kandidato ar dalyvio paraišką ar pasiūlymą, jeigu kandidato ar dalyvio kvalifikacija neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacinių reikalavimų arba jeigu kandidatas ar dalyvis Tarnybos prašymu nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją.
52. Kandidatų ir dalyvių kvalifikaciniai duomenys vertinami vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatytais kriterijais ir procedūromis. Tarnyba priima sprendimą dėl kiekvieno paraišką ar pasiūlymą pateikusio kandidato ar dalyvio kvalifikacinių duomenų ir kiekvienam iš jų ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu praneša apie šio patikrinimo rezultatus, pagrįsdama priimtus sprendimus. Dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose gali būti pakviesti tik tie kandidatai ar dalyviai, kurių kvalifikaciniai duomenys atitinka Tarnybos keliamus reikalavimus.
VII SKYRIUS
TECHNINĖ SPECIFIKACIJA
53. Perkamų prekių, paslaugų ar darbų savybės apibūdinamos pirkimo dokumentuose pateikiamoje techninėje specifikacijoje. Techninė specifikacija rengiama vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 40 straipsnio nuostatomis. Tarnyba gali nesivadovauti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 40 straipsnyje nustatytais reikalavimais, tačiau bet kuriuo atveju ji turi užtikrinti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 6 straipsnyje nurodytų principų laikymąsi.
55. Apibūdinant pirkimo objektą, techninėje specifikacijoje negali būti nurodytas konkretus modelis ar šaltinis, konkretus procesas ar prekės ženklas, patentas, tipai, konkreti kilmė ar gamyba, dėl kurių tam tikroms įmonėms ar tam tikriems produktams būtų sudarytos palankesnės sąlygos arba jie būtų atmesti. Toks nurodymas yra leistinas išimties tvarka, kai pirkimo objekto yra neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti. Šiuo atveju nurodymas pateikiamas įrašant žodžius „arba lygiavertis“.
56. Tarnyba neturi teisės atmesti pasiūlymo dėl to, kad siūlomos prekės, paslaugos ar darbai neatitinka nurodytų techninių specifikacijų, kuriomis ji rėmėsi, jeigu dalyvis savo pasiūlyme bet kokiomis perkančiajai organizacijai tinkamomis priemonėmis įrodo, kad jo pasiūlyti sprendimai yra lygiaverčiai ir atitinka techninėje specifikacijoje keliamus reikalavimus.
57. Jeigu kartu su paslaugomis perkamos prekės ir (ar) darbai, su prekėmis – paslaugos ir (ar) darbai, o su darbais – prekės ir (ar) paslaugos, techninėje specifikacijoje atitinkamai nustatomi reikalavimai ir kartu perkamoms prekėms, darbams ar paslaugoms.
58. Jei leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus, nurodomi minimalūs reikalavimai, kuriuos šie pasiūlymai turi atitikti.
59. Tarnyba gali leisti pateikti alternatyvius pasiūlymus tik tuo atveju, kai pasiūlymams vertinti taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ IR PASIŪLYMŲ RENGIMAS IR PATEIKIMAS
61. Paraiška ar pasiūlymas turi būti pateikiami raštu ir pasirašyti tiekėjo ar jo įgalioto asmens, išskyrus atvejus, kai mažos vertės pirkimas gynybos ir saugumo srityje yra vykdomas tiekėjų apklausos būdu, kai planuojama preliminari pirkimo sutarties vertė, perkant prekes ir paslaugas, neviršija 3 000 Eur be PMV, pasiūlymas Tarnybai gali būti perduodamas žodžiu.
62. Kartu su paraiška ar pasiūlymu pateikiami priedai – pirkimo sąlygose nurodyti dokumentai ar jų kopijos, įrodantys kandidato atitiktį nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams.
63. Paraiškos ar pasiūlymai rengiami ir teikiami:
63.2. per pirkimo dokumentuose nustatytą terminą, kuris:
63.2.1. atviro konkurso, riboto konkurso, skelbiamų derybų ir neskelbiamų derybų pirkimo būdu vykdomuose pirkimuose turi būti nustatytas ne trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo kvietimo pateikti pasiūlymą ar dalyvauti derybose išsiuntimo kandidatams dienos;
IX SKYRIUS
PASIŪLYMŲ VERTINIMAS IR PALYGINIMAS
64. Pasiūlymai priimami laikantis pirkimo dokumentuose nurodytos tvarkos:
64.2. neužklijuotuose, turinčiuose mechaninių ar kitokių pažeidimų, galinčių kelti abejonių dėl pasiūlymų slaptumo, vokuose pateikti pasiūlymai nepriimami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams;
65. Vokus su pasiūlymais atplėšia, pasiūlymus nagrinėja ir vertina pirkimą atliekanti Komisija arba pirkimo organizatorius.
66. Susipažinimo su paraiškomis ar pasiūlymais tvarką nustato Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 32 straipsnis.
67. Pasiūlymai nagrinėjami ir vertinami konfidencialiai, nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ar jų atstovams.
68. Pasiūlymai nagrinėjami šiais etapais:
68.1. tikrinama, ar pasiūlymas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus pasiūlymo pateikimo reikalavimus;
68.2. tikrinama, ar pasiūlyto pirkimo objekto techninė specifikacija atitinka pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus pirkimo objektui;
68.4. radusi pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, Tarnyba privalo paprašyti dalyvių per jos nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio metu paskelbtos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, dalyvis neturi teisės atsisakyti kainos sudėtinių dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis. Jei dalyvis per Tarnybos nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų ir (ar) nepaaiškina pasiūlymo, jo pasiūlymas laikomas neatitinkančiu pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų;
68.5. tuo atveju, kai pasiūlyme nurodyta kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais;
68.6. tuo atveju, kai pirkimas vykdomas elektroninėmis priemonėmis ir pasiūlymo kaina, išreikšta skaičiais ar žodžiais pasiūlymo formoje, neatitinka pasiūlymo kainos, nurodytos skaičiais CVP IS langelyje „Pasiūlymo kaina“ (kai kainą prašoma nurodyti abiem būdais), teisinga bus laikoma kaina, nurodyta pasiūlymo formoje žodžiais;
68.7. tikrinama, ar pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų, darbų ar jų sudedamųjų dalių kaina ar sąnaudos nėra neįprastai mažos (jei taikoma);
69. Tarnyba atmeta pasiūlymą, jeigu egzistuoja Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 28 straipsnio 5 dalyje nurodytos aplinkybės.
70. Jeigu tiekėjas pateikė netikslius, neišsamius kartu su pasiūlymu teikiamus pirkimo dokumentuose nurodytus dokumentus – jungtinės veiklos sutartį, tiekėjo įgaliojimą asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantį dokumentą, arba jų nepateikė, Tarnyba privalo prašyti tiekėjo patikslinti, papildyti arba pateikti minėtus dokumentus per jos nustatytą protingą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos nuo prašymo gavimo iš Tarnybos dienos.
71. Išimtiniais atvejais, kuomet kvalifikacinis reikalavimas yra įslaptintas, atitiktis tokiam reikalavimui gali būti tikrinama pasiūlymo vertinimo etape, o dalyvio, neatitinkančio keliamo kvalifikacinio reikalavimo, pasiūlymas atmetamas.
72. Neatmesti pasiūlymai yra vertinami vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 28 straipsniu.
73. Tarnyba dalyvių pasiūlymus vertina remdamasi vienu iš šių kriterijų, kurį pasirenka ir nurodo pirkimo dokumentuose:
73.1. ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo, kai pirkimo–pardavimo sutartį sudaro su dalyviu, pateikusiu Tarnybai naudingiausią pasiūlymą, išrinktą pagal jos nustatytus kriterijus, susijusius su pirkimo objektu, – paprastai kokybės, kainos, techninių pranašumų, estetinių ir funkcinių charakteristikų, aplinkosaugos charakteristikų, eksploatavimo išlaidų, veiksmingumo, garantinio aptarnavimo ir techninės pagalbos, pristatymo datos, pristatymo laiko arba užbaigimo laiko, tiekimo patikimumo, sąveikos ir veikimo charakteristikomis;
74. Tarnyba gali prašyti, kad dalyviai paaiškintų savo pasiūlymus, tačiau negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo, pateikto atviro ar riboto konkurso metu, ar galutinio pasiūlymo, pateikto po derybų, esmės – pakeisti kainos arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus.
75. Pasiūlymų eilė nustatoma ekonominio naudingumo mažėjimo arba kainų didėjimo tvarka. Tais atvejais, kai taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus ir kelių tiekėjų pasiūlymų ekonominis naudingumas yra vienodas, sudarant pasiūlymų eilę pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas, kurio pasiūlymo kaina yra mažiausia. Tais atvejais, kai pasiūlymų vertinimo kriterijus yra pasiūlyta mažiausia kaina ir keli pasiūlymai pateikiami vienodomis kainomis, sudarant pasiūlymų eilę pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas, kurio vokas su pasiūlymais įregistruotas ar pasiūlymas elektroninėmis priemonėmis pateiktas anksčiausiai.
76. Tarnyba, vadovaudamasi vienu iš Taisyklių 73 punkte nurodytų pasiūlymų vertinimo kriterijų, kurį pasirenka ir konkretaus pirkimo atveju nurodo pirkimo dokumentuose, laimėjusiu pripažįsta pasiūlymą iš tų pasiūlymų, kurie nebuvo atmesti pagal Taisyklių 69 punkto ir pirkimo dokumentų reikalavimus.
77. Vesdama derybas, Tarnyba turi laikytis šių sąlygų:
77.1. derėtis su dalyviais dėl jų pasiūlymų, siekdama, kad pasiūlymai atitiktų pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus ir būtų galima nustatyti laimėjusį pasiūlymą vadovaujantis pirkimo dokumentuose nurodytais vertinimo kriterijais;
77.2. jei derybos vyksta surengus tam skirtą susitikimą, protokolą pasirašo derybose dalyvavę Komisijos nariai arba pirkimo organizatorius ir tiekėjas, su kuriuo derėtasi, arba jo įgaliotas atstovas;
77.4. tretiesiems asmenims neatskleisti jokios iš dalyvio gautos informacijos be dalyvio sutikimo, taip pat neinformuoti dalyvio apie pasiektus susitarimus su kitais tiekėjais;
77.5. visiems dalyviams turi būti taikomi vienodi reikalavimai, suteikiamos vienodos galimybės ir pateikiama vienoda informacija; teikdama informaciją Tarnyba neturi diskriminuoti vienų dalyvių kitų dalyvių naudai;
77.6. pasiūlymai, kuriuose nurodytos galutinės dalyvių siūlomos kainos, taip pat galutiniai techniniai duomenys, kurie vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus, turi būti pateikti užklijuotuose vokuose. Ši nuostata gali būti netaikoma tais atvejais, kai pirkime pakviestas dalyvauti tik vienas tiekėjas;
X SKYRIUS
INFORMAVIMAS APIE PIRKIMO PROCEDŪROS REZULTATUS
78. Tarnyba suinteresuotiems kandidatams ir suinteresuotiems dalyviams, išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu praneša apie priimtą sprendimą sudaryti pirkimo sutartį.
79. Tarnyba, gavusi kandidato ar dalyvio raštu pateiktą prašymą, turi ne vėliau kaip per 15 dienų nuo prašymo gavimo dienos nurodyti paraiškų ar pasiūlymo atmetimo priežastis.
80. Tarnyba negali teikti ir neteikia informacijos, jeigu jos atskleidimas prieštarauja teisės aktams, kenkia visuomenės interesams, teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
81. Susipažinti su informacija, susijusia su pasiūlymų nagrinėjimu, aiškinimu, vertinimu ir palyginimu, turi teisę Tarnybos vadas, jo įgalioti asmenys, pirkimo organizatorius ar Komisijos nariai, Tarnybos pakviesti ekspertai, Viešųjų pirkimų tarnybos atstovai, kiti asmenys ir institucijos, turintys tokią teisę pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu įgalioti Europos Sąjungos ar atskirų valstybių finansinę paramą administruojantys viešieji juridiniai asmenys.
XI SKYRIUS
PIRKIMO–PARDAVIMO SUTARTIS
82. Tarnyba sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį siūlo tam dalyviui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu. Dalyvis sudaryti pirkimo–pardavimo sutarties kviečiamas raštu (išskyrus atvejus, kai pirkimo–pardavimo sutartis bus sudaroma žodžiu) ir jam nurodomas laikas, iki kada jis turi pasirašyti pirkimo–pardavimo sutartį.
83. Pirkimo–pardavimo sutartis gali būti sudaroma žodžiu, kai atliekami mažos vertės pirkimai, kurių sutarties vertė mažesnė kaip 3 000 Eur be PVM.
84. Pirkimo–pardavimo sutarties projektą, pirkimo dokumentuose pateiktą sutarties projektą arba pagrindines pirkimo sutarties sąlygas parengia VPS specialistas.
85. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo–pardavimo sutarties įvykdymo užtikrinimo, arba jis neįvykdo reikalavimų užtikrinti įslaptintos informacijos apsaugą, arba iki Tarnybos nurodyto laiko nepasirašo pirkimo–pardavimo sutarties, arba atsisako sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, laikoma, kad tiekėjas atsisakė sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį. Tuo atveju Tarnyba siūlo sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal nustatytą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį, arba organizuoja naują mažos vertės pirkimą.
86. Sudarant pirkimo–pardavimo sutartį apklausos, atviro konkurso, riboto konkurso būdu, negali būti keičiama laimėjusio pasiūlymo kaina ir pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos. Sudarant pirkimo–pardavimo sutartį neskelbiamų derybų, skelbiamų derybų arba apklausos būdu (jei buvo vykdomos derybos) negali būti keičiama derybų protokole užfiksuota kaina ir pirkimo–pardavimo sutarties sąlygos bei pirkimo dokumentuose ir pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos, kurios nebuvo pakeistos per derybų procesą.
87. Pirkimo–pardavimo sutartyje, kai ji sudaroma raštu, įrašomi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 52 straipsnio 5 dalyje nustatyti reikalavimai.
88. Pirkimo–pardavimo sutartis turi būti sudaroma nedelsiant, bet ne anksčiau, negu pasibaigė sutarties sudarymo atidėjimo terminas, jeigu jis buvo nustatytas, kuris prasideda nuo pranešimo apie sprendimą sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį išsiuntimo iš perkančiosios organizacijos suinteresuotiems dalyviams dienos ir kurio metu negali būti sudaroma pirkimo–pardavimo sutartis.
89. Atidėjimo terminas gali būti netaikomas, kai:
89.1. vienintelis suinteresuotas dalyvis yra tas, su kuriuo sudaroma pirkimo–pardavimo sutartis, ir nėra suinteresuotų kandidatų;
89.2. perkančioji organizacija pirkimo–pardavimo sutartį sudaro preliminariosios sutarties pagrindu;
90. Tuo atveju, kai tiekėjas dėl priimtų sprendimų ar atliktų veiksmų Tarnybai pateikia pretenziją ir Tarnyba priima sprendimą ją nagrinėti, pirkimo–pardavimo sutartis negali būti sudaryta anksčiau, nei nustatyta Viešųjų pirkimų saugumo ir gynybos srityje įstatymo 63 straipsnyje, o gavusi tiekėjo prašymo ar ieškinio teismui kopiją, negali sudaryti pirkimo–pardavimo sutarties, kol nesibaigė pirkimo–pardavimo sutarties sudarymo atidėjimo terminas ar šio įstatymo 63 straipsnio 2 dalyje, 65 straipsnio 3 dalies 3 punkte ir 4 dalies 3 punkte nurodyti terminai ir kol Tarnyba negavo teismo pranešimo apie:
90.2. motyvuotą teismo nutartį dėl tiekėjo prašymo taikyti laikinąsias apsaugos priemones atmetimo, kai šis prašymas teisme buvo gautas iki ieškinio pareiškimo;
91. Pirkimo–pardavimo sutartis sudaroma raštu tais atvejais, kai yra bent viena iš šių aplinkybių:
91.2. perkamos prekės turės būti pristatomos, o suteiktos paslaugos teikiamos ne visos iš karto, o pirkimo–pardavimo sutartyje numatytais periodais, terminais ir kiekiais;
XII SKYRIUS
PIRKIMO DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS
92. Įvykdytos prekių, paslaugų, darbų pirkimo–pardavimo sutartys, paraiškos, pasiūlymai, pirkimo dokumentai, paraiškų ir pasiūlymų nagrinėjimo bei vertinimo dokumentai, kiti su pirkimu susiję dokumentai, nepaisant jų pateikimo būdo, formos ir laikmenos, saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka, tačiau ne mažiau kaip 4 metus nuo pirkimo pabaigos.
XIII SKYRIUS
GINČŲ SPRENDIMAS
XIV SKYRIUS
TARNYBOS DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ