LIETUVOS VYRIAUSIOJO ADMINISTRACINIO TEISMO

PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ADMINISTRACINIŲ BYLŲ PASKIRSTYMO IR TEISĖJŲ KOLEGIJŲ SUDARYMO LIETUVOS VYRIAUSIAJAME ADMINISTRACINIAME TEISME TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. gruodžio 31 d. Nr. TP-68

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 36 straipsnio 3, 9, 10 ir 11 dalimis bei 103 straipsnio 1 dalimi, atsižvelgdamas į aktualią Teisėjų tarybos 2015 m. rugsėjo 25 d. nutarimo Nr. 13(P)-123-(7.1.2) „Dėl bylų paskirstymo teisėjams ir teisėjų kolegijų sudarymo taisyklių aprašo patvirtinimo“ redakciją, galiojančią nuo 2018 m. liepos 1 d.:

1. T v i r t i n u Administracinių bylų paskirstymo ir teisėjų kolegijų sudarymo Lietuvos vyriausiajame administraciniame teisme taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios 2019 m. sausio 16 d. įsakymą Nr. TP-4 „Dėl administracinių bylų paskirstymo ir teisėjų kolegijų sudarymo Lietuvos vyriausiajame administraciniame teisme taisyklių tvirtinimo“ ir 2019 m. rugpjūčio 6 d. įsakymą Nr. TP-47 „Dėl administracinių bylų paskirstymo ir teisėjų kolegijų sudarymo Lietuvos vyriausiajame administraciniame teisme taisyklių pakeitimo“.

3. Į p a r e i g o j u Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo Personalo ir administravimo skyriaus konsultantę Ingą Grišutinienę supažindinti Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo darbuotojus su Administracinių bylų paskirstymo ir teisėjų kolegijų sudarymo Lietuvos vyriausiajame administraciniame teisme taisyklėmis.

 

 

 

Teismo pirmininkas                                                                                                        Gintaras Kryževičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos vyriausiojo administracinio

teismo pirmininko 2019 m. gruodžio 31 d. įsakymu

Nr. TP-68

 

 

administracinių bylų paskirstymo ir teisėjų kolegijų sudarymo Lietuvos vyriausiajame administraciniame teisme taisyklės

 

 

I.          BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Administracinių bylų paskirstymo ir teisėjų kolegijų sudarymo Lietuvos vyriausiajame administraciniame teisme taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja kompiuterinės programos naudojimą, automatizuojant bylų skirstymą teisėjams pranešėjams, nuolatinių teisėjų kolegijų bei teisėjų kolegijų konkrečiai bylai nagrinėti sudarymo tvarką.

2.   Administracinės bylos skirstomos vadovaujantis nešališkumo, skaidrumo, nepriklausomumo ir bylų nagrinėjimo operatyvumo principais.

3.   Administracinės bylos paskirstomos naudojantis teismų informacinės sistemos LITEKO bylų skirstymo moduliu (toliau – LITEKO sistema).

4.   Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teismų įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nuostatomis, Teisėjų tarybos 2015 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 13(P)-123-(7.1.2) patvirtintu Bylų paskirstymo teisėjams ir teisėjų kolegijų sudarymo taisyklių aprašu bei kitais teisės aktais.

 

II.        BYLŲ SKIRSTYMO EILĖS

 

5.   Administracinės bylos, priklausančios atskiroms administracinių bylų skirstymo eilėms (bylų tipai), nurodytoms Taisyklių 6 punkte, skirstomos teisėjui pranešėjui eilės tvarka, tai yra pagal bylos gavimo teisme datą.

6.   Sudaromos tokios administracinių bylų skirstymo eilės:

6.1. bylos nagrinėjamos vienintele instancija:

6.1.1.   byla dėl proceso atnaujinimo (naudojamas numerio šablonas P-[eilės numeris]-[teisėjo kodas]/[metai]);

6.1.2. byla dėl norminių teisės aktų teisėtumo (naudojamas numerio šablonas I-[eilės numeris]-[teisėjo kodas]/[metai]);

6.1.3. byla dėl savivaldybės tarybos prašymo pateikti išvadą, ar savivaldybės tarybos narys, savivaldybės tarybos narys – meras, kuriems pradėta įgaliojimų netekimo procedūra, sulaužė priesaiką ir (ar) nevykdė (prašyme nurodytų) jiems įstatymuose nustatytų įgaliojimų naudojamas numerio šablonas I-[eilės numeris]-[teisėjo kodas]/[metai]);

6.1.4. byla dėl Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimų ir veiksmų (naudojamas numerio šablonas R-[eilės numeris]-[teisėjo kodas]/[metai]);

6.1.5. byla dėl administracinės bylos perdavimo nagrinėti kitam apygardos administraciniam teismui (naudojamas numerio šablonas T-[eilės numeris]-[teisėjo kodas]/[metai]);

6.2. bylos nagrinėjamos apeliacine tvarka:

6.2.1. byla pagal apeliacinį skundą administracinėje ginčo teisenos byloje (naudojamas numerio šablonas A-[eilės numeris]-[teisėjo kodas]/[metai]);

6.2.2. byla pagal atskirąjį skundą administracinėje ginčo teisenos byloje (numerio šablonas AS-[eilės numeris]-[teisėjo kodas]/[metai]).

7.   Laikantis specialiųjų įstatymuose nustatytų bylų išnagrinėjimo terminų, skubos tvarka skiriami:

7.1. prašymai dėl reikalavimo užtikrinimo priemonių taikymo, prašymai dėl skundžiamo teismo sprendimo vykdymo ir kiti procesiniai prašymai, kuriuos dėl savo pobūdžio būtina išnagrinėti skubos tvarka;

7.2. administracinės bylos dėl rinkimų įstatymų ir Lietuvos Respublikos referendumo įstatymo pažeidimų, kurios turėtų būti išnagrinėtos per teisės aktuose nustatytus terminus;

7.3. administracinės bylos dėl savivaldybės tarybos prašymų pateikti išvadą, ar savivaldybės tarybos narys, savivaldybės tarybos narys – meras, kuriems pradėta įgaliojimų netekimo procedūra, sulaužė priesaiką ir (ar) nevykdė (prašyme nurodytų) jiems įstatymuose nustatytų įgaliojimų;

7.4. administracinės bylos, kuriose keliamas ginčas dėl užsieniečių teisinės padėties;

7.5. administracinės ginčo teisenos bylos, kuriose keliamas ginčas dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos vadovo sprendimo pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą ar jos nepradėti (Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 46 straipsnio 6 dalis);

7.6. administracinės bylos pagal Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos atskiruosius skundus, kai atskiruoju skundu skundžiama pirmosios instancijos teismo nutartis, kuria atmestas prašymas dėl teismo leidimo įeiti į tikrinamo fizinio asmens gyvenamąsias patalpas;

7.7. kitos administracinės bylos pagal įstatymuose įtvirtintus tokių bylų išnagrinėjimo terminus.

8.   Dėl teisinių santykių pobūdžio, viešojo intereso apsaugos priežasčių, proceso stadijos, jo ypatumo, proceso ekonomiškumo ir kitų ypatingų aplinkybių prioritetine tvarka skiriamos:

8.1. administracinės bylos, kuriose gautas atsisakymas nuo apeliacinio skundo;

8.2. administracinės bylos, baigiamos skundo priėmimo stadijoje (atsisakyti priimti skundą ar skundą laikyti nepaduotu);

8.3. administracinės bylos, kuriose gauta tarp proceso šalių sudaryta taikos sutartis;

8.4. administracinės bylos pagal teismo pirmininko teikimus dėl proceso atnaujinimo bei administracinės bylos, kuriose buvo atnaujintas procesas;

8.5. administracinės bylos, nagrinėjamos modelinio teismo proceso tvarka;

8.6. administracinės bylos dėl susirinkimų laisvės įgyvendinimo, tais atvejais, kai ginčas susijęs su konkrečiu numatomu susirinkimu ar yra dėl konkretaus numatomo susirinkimo, esant galimybei išnagrinėjamos iki numatomos susirinkimo datos;

8.7. administracinės bylos, kurios Lietuvos vyriausiajame administraciniame teisme apeliacine tvarka nagrinėjamos nebe pirmą kartą (antrą ar daugiau kartų), t. y. kuriose pirmosios instancijos teismo procesiniai sprendimai buvo panaikinti ir byla grąžinta pirmosios instancijos teismui ar išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijai nagrinėti iš naujo;

8.8. administracinės bylos, kylančios iš valstybės tarnybos teisinių santykių, kuriose keliamas ginčas dėl valstybės tarnautojo priėmimo ir / ar atleidimo, nušalinimo nuo pareigų;

8.9. administracinės bylos, kuriose ginčai kilę dėl kitų pareigūnų priėmimo ir / ar atleidimo, nušalinimo nuo pareigų;

8.10.  administracinės bylos, kuriose keliamas ginčas dėl valstybės garantuojamos teisinės pagalbos teikimo;

8.11.  administracinės bylos dėl asmens pilietybės bei asmens tapatybę ir (ar) pilietybę patvirtinančių dokumentų išdavimo, keitimo ir negaliojimo;

8.12.  administracinės bylos, kuriose keliamas ginčas dėl profesinės sąjungos nesutikimo skirti valstybės tarnautojui ar kitam pareigūnui tarnybinę nuobaudą;

8.13.  administracinės bylos, susijusios su kitomis anksčiau gautomis administracinėmis bylomis, kuriose nagrinėjami ginčai, kilę tapačių ar panašių teisinių santykių srityje;

8.14.  administracinės bylos pagal atskiruosius skundus, kai atskiruoju skundu skundžiama pirmosios instancijos teismo nutartis, kuria išspręstas klausimas dėl reikalavimo užtikrinimo priemonių;

8.15.  administracinės bylos pagal atskiruosius skundus, kai atskiruoju skundu skundžiama pirmosios instancijos teismo nutartis, kuria pagal ypatingos valstybinės svarbos projektus įgyvendinančių institucijų pareiškimus išspręstas klausimas dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams akto teisėtumo;

8.16.  administracinės bylos, kuriose sprendžiami su vaikų teisėmis ir interesais susiję klausimai;

8.17.  kitos administracinės bylos teismo pirmininko motyvuotu patvarkymu.

 

III.       BYLŲ PASKIRSTYMAS TEISĖJAMS

 

9.   Prieš skirstant administracines bylas į LITEKO sistemą suvedami visi bylų skirstymui reikšmingi duomenys apie:

9.1. teisme nustatytų administracinių bylų tipus nagrinėjančių teisėjų grupes;

9.2. teismo pirmininko patvirtintą teisėjų specializaciją;

9.3. sudarytas nuolatines teisėjų kolegijas;

9.4. teisėjų atostogas, komandiruotes ir kitus laikotarpius, kai teisėjas negali nagrinėti jokių bylų;

9.5. prioritetine ar skubos tvarka skirstomas bylas;

9.6. prireikus – kitus duomenis, kuriuos yra galimybė įvesti į LITEKO informacinę sistemą.

10. Taisyklių 9.1–9.3 ir 9.5–9.6 papunkčiuose nurodytus duomenis į LITEKO sistemą suveda bylas skirstantis asmuo, kuriam Teismo pirmininko įsakymu pavesta skirstyti administracines bylas, naudojantis LITEKO bylų skirstymo moduliu, o 9.4 punkte nurodytus duomenis į LITEKO sistemą suveda Teismo pirmininko įsakymu paskirtas Personalo ir administravimo skyriaus specialistas.

11. Pasikeitus Taisyklių 9 punkte nurodytiems duomenims, jie iš karto pakeičiami LITEKO informacinėje sistemoje.              

12. Prieš skiriant konkrečią administracinę bylą teisėjui pranešėjui, turi būti patikrinama tos bylos elektroninė kortelė, t. y.:

12.1.  ar yra įvesta bylos kategorija (bylos kategorija yra specializacijos nustatymo pagrindas);

12.2.  ar įvesta bylos kategorija atitinka bylos esmę (patikrinama bylos kortelėje peržiūrėjus įkeltą pirmosios instancijos teismo sprendimo elektroninę versiją, o nesant įkelto teismo sprendimo – įvertinus bylos šalis bei bylos kortelėje nurodytą informaciją apie bylos esmę; esant būtinybei (pvz., informacinėje sistemoje nesant pakankamai duomenų ir pan.) – patikrinama administracinės bylos medžiaga. Nustačius, kad bylos elektroninėje kortelėje nurodyta bylos kategorija netiksli – bylos kategorija patikslinama;

12.3.  ar nėra duomenų, iš kurių akivaizdu, jog bylos negalima paskirti tam tikram teisėjui, nes teisėjas jau dalyvavo nagrinėjant tą pačią bylą (pakartotinis dalyvavimas);

12.4.  ar nėra duomenų, kad teisėjas anksčiau nagrinėjant tą bylą dalyvavo kaip liudytojas, specialistas, ekspertas, vertėjas, atstovas, prokuroras, teismo posėdžių sekretorius;

12.5ar nėra duomenų, kad teisėjas yra proceso šalių, kitų proceso dalyvių ar kolegijos teisėjų giminaitis;

12.6ar nėra duomenų, kad teisėjas arba jo giminaičiai yra tiesiogiai ar netiesiogiai suinteresuoti bylos baigtimi, arba ar nėra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių teisėjo nešališkumu;

12.7ar teisėjas šioje byloje nevykdė teisminės mediacijos, kurios metu ginčo šalims nepavyko sudaryti taikos sutarties.

13. Taisyklių 12.5–12.6 papunkčiuose nurodyti duomenys tikrinami, remiantis teisėjų privačių interesų deklaracijų duomenimis.

14. Teisėjo pranešėjo parinkimą LITEKO sistema atlieka automatiniu būdu, t. y. pagal bylos gavimo teisme datą, įvertinusi į sistemą įvestus duomenis, nurodytus Taisyklių 9 punkte, teisėjų užimtumą, teisėjų specializaciją bei atsitiktinumo kriterijų.

15. LITEKO sistemai pasiūlius teisėją pranešėją, ir nesant aplinkybių, dėl kurių konkretus teisėjas negali nagrinėti nurodytos bylos (Taisyklių 12.3–12.7 papunkčiai), pasiūlymas yra patvirtinamas.

16. Nustačius Taisyklių 12.3–12.7 papunkčiuose nurodytus pagrindus, byla teisėjui pranešėjui neskiriama, į sistemą įvedant teisėjo neskyrimo priežastį. Teisėjo neskyrimo nagrinėti bylos priežasčių nurodymui sistemoje yra suformuluoti priežasčių šablonai, kurie teismo pirmininko įsakymu gali būti bet kada papildomi bei koreguojami.

17. Tuo atveju, jeigu esant aplinkybėms, nurodytoms Taisyklių 12.3–12.7 papunkčiuose, byla teisėjui pranešėjui buvo paskirta, arba egzistuoja kitos aplinkybės dėl kurių teisėjas negali nagrinėti jam kaip pranešėjui paskirtos konkrečios bylos ar tam tikros grupės bylų, jis apie tokias aplinkybes raštu praneša teismo pirmininkui arba nusišalina nuo bylos nagrinėjimo. Teisėjo nušalinimo klausimas sprendžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatyme nustatyta tvarka.

18. Norint paskirti administracinę bylą ne eilės tvarka (Taisyklių 7 punktas ir 8 punktas), iš sugeneruoto bylų sąrašo pasirenkama norima paskirti byla ir LITEKO sistemoje nurodoma bylos skyrimo skubos ar prioritetine tvarka priežastis. Skyrimo skubos ar prioritetine tvarka priežasties nurodymui sistemoje yra suformuluoti priežasčių šablonai, kurie teismo pirmininko patvarkymu gali būti bet kada papildomi bei koreguojami.

19. Nuo eiliškumo ir tikimybinio bylų skyrimo kriterijų gali būti nukrypstama, jei vienarūšes bylas (individualias administracines bylas, kuriose skundai grindžiami analogiškomis arba labai panašiomis faktinėmis ir teisinėmis aplinkybėmis esant analogiškai faktinei ir teisinei situacijai) yra tikslinga skirti nagrinėti vienu metu ir (ar) tam tikriems teismo teisėjams, taip pat kitais Taisyklėse nustatytais atvejais, juos nurodant teismo pirmininko nutartyje (įsakyme).

20. Jei skirstant bylas, nurodytas Taisyklių 7 ir 8 punktuose, LITEKO sistema parenka teisėją pranešėją, kuris tam tikru laikotarpiu nuo skyrimo momento negali nagrinėti nurodytos bylos (yra atostogose, mokymuose ir pan.), šis teisėjas neskiriamas nurodant šią neskyrimo priežastį. Skirstant bylas, kurios turėtų būti išnagrinėtos per teisės aktuose nustatytus terminus (7 punktas), atsižvelgiama į teisme esamus nurodyto pobūdžio bylų srautus ir jų išnagrinėjimo terminus, užtikrinant, kad dėl siūlomo teisėjo paskyrimo tam tikro pobūdžio byla nebūtų išnagrinėta pažeidžiant teisės aktuose nurodytus terminus. Skirstant bylas, nurodytas Taisyklių 8 punkte, atsižvelgiama į teisme esamus nurodyto pobūdžio bylų srautus ir jų išnagrinėjimo terminus, užtikrinant, kad dėl siūlomo teisėjo paskyrimo tam tikro pobūdžio byla nebūtų išnagrinėta išskirtinai vėliau, nei kitos tokio pat pobūdžio bylos.

21. Teisėjui (kaip teisėjui pranešėjui) jo atostogų metu, kurių trukmė ne trumpesnė nei vienas mėnuo, jo nebuvimo darbe laikotarpiu nepriskiriamos naujos administracinės bylos naudojantis teismų informacinės sistemos LITEKO bylų skirstymo moduliu.

22. Paaiškėjus aplinkybėms, kad dėl taikomos teisėjų specializacijos, dėl teisėjų atleidimo, naujų teisėjų paskyrimo ar kitų aplinkybių kai kuriems teisėjams pranešėjams yra priskirta neproporcingai daug bylų, o kitiems teisėjams – ženkliai mažiau bylų (skirtumas sudaro apie 20 ir daugiau), arba susidaro aiški disproporcija tarp skiriamų į teismo posėdžius bylų gavimo teisme momento (skirtumas tarp bylų gavimo teisme yra didesnis nei 3 mėnesiai), teismo pirmininko įsakymu gali būti pavedama neskirti administracinių bylų tam tikriems teisėjams arba skirti bylas tam tikrą laikotarpį tik tiems teisėjams, kuriems kaip teisėjams pranešėjams priskirta neproporcingai mažai bylų, leidžiant LITEKO sistemai pasirinkti vieną iš šių teisėjų, arba teismo pirmininko įsakymu darbo krūvio netolygumas gali būti išlyginamas kitokiu būdu (konkretus būdas nurodomas įsakyme).

23. Kai einamąją savaitę LITEKO sistemos bylų skirstymo modulis teisėju pranešėju parenka teisėją, kuriam tą savaitę jau buvo paskirta skubi byla (numatyta Taisyklių 7.2 ar 7.4 papunkčiuose), kurios itin trumpus nagrinėjimo terminus (pvz., 10 d., 48 val. ir pan.) nustato įstatymai, siekiant užtikrini kiek įmanoma tolygesnį teisėjų darbo krūvį, LITEKO pasiūlytas teisėjas pranešėjas neskiriamas, LITEKO sistemoje nurodant einamąją savaitę teisėjui pranešėjui jau paskirtos skubios bylos numerį.

24. Administracinės bylos teismo posėdžio data ir laikas nustatomi rankiniu būdu, bylas į teismo posėdį skiriant tokiu būdu, kad teisėjui pranešėjui paskirta administracinė byla, teisme gauta vėliau, nebūtų paskirta anksčiau nei teisme anksčiau gauta byla. Nuo šios tvarkos galima nukrypti esant šioms aplinkybėms:

24.1.  byla skiriama nagrinėti ne eilės tvarka (Taisyklių 7 punktas ir 8 punktas);

24.2.  bylai sudaryta išplėstinė ar trijų teisėjų kolegija negali susirinkti laiku, kai byla turėtų būti nagrinėjama, dėl teisėjų kolegijos narių atostogų, nedarbingumo, komandiruočių ir kitų priežasčių, o negalinčio dalyvauti teisėjo nėra galimybės pakeisti;

24.3.  administracinėje byloje yra proceso šalys, gyvenančios arba kurių buveinė yra užsienyje, dėl ko yra būtina bylą paskirti vėlesniam laikui, kad būtų galima tinkamai informuoti proceso šalis apie teismo posėdžio datą ir laiką;

24.4.  kai į posėdžius skiriamos vienarūšės bylos;

24.5.  esant kitoms objektyvioms aplinkybėms, kai vėliau gautą bylą būtina išnagrinėti anksčiau.

 

IV.       TEISĖJŲ KOLEGIJŲ SUDARYMAS

 

25. Nuolatinės teisėjų kolegijos byloms nagrinėti sudaromos teismo pirmininko įsakymu dviem mėnesiams į priekį. Teisėjų kolegijų sudėtis keičiama kiekvieną mėnesį.

26. Nuolatinės teisėjų kolegijos byloms nagrinėti sudaromos naudojantis LITEKO sistemos funkcija „Pergeneruoti kolegijų sąrašą“. Teismo pirmininko įsakyme dėl teisėjų kolegijų sudarymo nurodomas teisėjų kolegijų generavimo versijos numeris ir šios versijos išrašo iš LITEKO kopija pridedama kaip įsakymo priedas.

27. Nuolatinių teisėjų kolegijų sudėtis keičiama teisėjų atostogų, nedarbingumo, mokymų, pakartotinio dalyvavimo bylos nagrinėjime ir kitais atvejais, kai vienas ar keli kolegijos nariai negali dalyvauti bylos nagrinėjime. Bet kuriuo atveju keičiant teisėjų kolegijų sudėtį, esant galimybei užtikrinama, jog teisėjų darbo krūvis būtų kiek įmanoma tolygesnis. Keičiant teisėjų kolegijos narį, LITEKO sistemoje administracinės bylos procese, įvedus įvykį „Pasikeitė teisėjų kolegijos sudėtis“, prie jo pastabose nurodoma teisėjų kolegijos / nario keitimo priežastis.

28. Atostogų, nedarbingumo, mokymų, komandiruočių, pakartotinio dalyvavimo bylos nagrinėjime ir kitais atvejais, kai vienas ar keli kolegijos nariai negali dalyvauti bylos nagrinėjime nuolatinės teisėjų kolegijos sudėtyje, teisėjų kolegijos narys teismo pirmininko nutartimi keičiamas kitu iš eilės bylos skirstymo protokole esančiu teisėju, kuris tuo metu gali nagrinėti bylą, užtikrinant, jog teisėjų darbo krūvis būtų kiek įmanoma tolygesnis. LITEKO sistemoje ir teismo pirmininko nutartyje dėl teisėjų kolegijos pakeitimo turi būti nurodytos priežastys, dėl kurių keičiama teisėjų kolegijos sudėtis. Jeigu šios objektyvios priežastys paaiškėja iki bylos nagrinėjimo posėdžio paskyrimo, teisėjų kolegijos sudėtis šiame punkte nustatyta tvarka gali būti pakeista iš karto. Kai bylą nagrinėjant negali dalyvauti teisėjas pranešėjas, jis keičiamas Taisyklių 14 punkte nustatyta tvarka.

29. Nuo taisyklės, kad byloms nagrinėti teisėjų kolegijos sudaromos atsižvelgiant į teisme sudarytas nuolatines teisėjų kolegijas, gali būti nukrypstama teismo pirmininko motyvuota nutartimi bylose, kai tikslinga bylai nagrinėti sudaryti teisėjų kolegiją, į kurios sudėtį įeitų teisėjai, pagal nustatytą teisėjų specializaciją nagrinėjantys tos kategorijos bylas.

30. Sudarant išplėstinę teisėjų kolegiją, į teisėjų kolegijos sudėtį, be nuolatinėje teisėjų kolegijoje esančių narių, įtraukiami kiti teisėjai, kurie specializuojasi nagrinėjamos kategorijos bylose.

31. Sudarytoje teisėjų kolegijoje jos pirmininku skiriamas į kolegiją įeinantis teismo pirmininkas, pirmininko pavaduotojas arba didžiausią teisėjo darbo Lietuvos vyriausiajame administraciniame teisme stažą turintis teisėjas.

 

V. TEISĖJŲ DARBO KRŪVIS

 

32. Teisėjui pranešėjui per savaitę skiriamos:

32.1.  nuo vienos iki keturių naujų administracinių ginčo teisenos bylų, kurių bendra bylų sudėtingumo balų suma yra ne didesnė kaip 10;

32.2.  viena atidėta ar sustabdyta administracinė ginčo teisenos byla;

32.3.  ne daugiau nei dvi kitos administracinės bylos (pagal atskiruosius skundus ar kt.) arba viena administracinė byla pagal prašymą atnaujinti procesą. Nesant teisėjui kaip teisėjui pranešėjui priskirtų administracinių bylų pagal atskiruosius skundus, prašymus atnaujinti procesą ar kt., vietoje jų gali būti skiriamos ne daugiau nei dvi vienarūšės administracinės ginčo teisenos bylos.

33. Teisėjas pranešėjas taip pat sprendžia jam priskirtose administracinėse bylose gautus prašymus taikyti reikalavimo užtikrinimo priemones, prašymus bylą nagrinėti žodinio proceso tvarka ir kitus procesinius klausimus. Tais atvejais, kai byloje gaunamas procesinis prašymas, kuris turi būti išspręstas per teisės aktuose nustatytus terminus, o teisėjas pranešėjas tuo laikotarpiu negali dalyvauti tokio prašymo nagrinėjime dėl objektyvių priežasčių (pvz., dėl atostogų, nedarbingumo, mokymų), teismo pirmininko motyvuotu patvarkymu šio klausimo sprendimas gali būti perduodamas kitam tuo laikotarpiu dirbančiam teisėjui, užtikrinant, jog teisėjų darbo krūvis būtų kiek įmanoma tolygesnis.

34. Teisėjas, kuriam kaip pranešėjui priskirta nagrinėti byla, nurodyta Taisyklių 6.1.1–6.1.4 papunkčiuose, sprendžia ir prašymų (skundų) pateiktų minėtose bylose priėmimo ir atsisakymo priimti klausimus.

35. Teisme gautoms apeliacine tvarka nagrinėtinoms administracinėms ginčo teisenos byloms, byloms dėl Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimų ir veiksmų, byloms dėl savivaldybės tarybos prašymo pateikti išvadą bei byloms dėl norminių administracinių aktų teisėtumo priskiriamas bylos sudėtingumo balas. LITEKO sistemoje užpildoma administracinės bylos kortelės skiltis „Pastabos“. Skiltyje „Pastabos“ nurodomas bylos sudėtingumo balas, teisininkų pagalbos poreikis, rekomendacijos dėl bylos nagrinėjimo ne eilės tvarka, pažymima, ar gautas prašymas bylą nagrinėti žodinio proceso tvarka, prireikus, nurodomi kiti bylos išnagrinėjimui svarbūs duomenys.

36. Bylai sudėtingumo balą priskiria teisėjai laikydamiesi rotacijos principo, keisdamiesi kas savaitę eilės tvarka pagal teisėjų pavardžių abėcėlinį sąrašą. Tą savaitę, kuomet teisėjas teisme gautoms administracinėms byloms priskiria sudėtingumo balus, jam yra neskiriamos administracinės bylos nurodytos Taisyklių 32.3. papunktyje.

37. Pagal jų sudėtingumo lygį byloms gali būti suteikti tokie balai:

37.1.  1 sudėtingumo balas – vienarūšei bylai, kaip ji suprantama pagal šių Taisyklių 19 punkte pateiktą apibrėžimą;

37.2.  2 sudėtingumo balai – nesudėtingai bylai, kai byla neatitinka nė vieno kriterijaus, įtvirtinto Taisyklių 38 punkte;

37.3.  3 sudėtingumo balai – sudėtingai bylai, kai byla atitinka vieną kriterijų, įtvirtintą Taisyklių 38 punkte;

37.4.  4 sudėtingumo balai – sudėtingai bylai, kai byla atitinka daugiau nei vieną kriterijų, įtvirtintą Taisyklių 38 punkte.

38. Bylos sudėtingumo balas nustatomas atsižvelgiant į šiuos kriterijus:

38.1.    Byla priklauso šiems bylų tipams:

38.1.1. bylos dėl norminių administracinių aktų, kuriuos priėmė centriniai valstybinio administravimo subjektai, teisėtumo, taip pat dėl bendrijų, politinių partijų, politinių organizacijų ar asociacijų priimtų bendro pobūdžio teisės aktų teisėtumo;

38.1.2. bylos pagal prašymą pateikti išvadą, ar savivaldybės tarybos narys, savivaldybės tarybos narys – meras, kuriems pradėta įgaliojimų netekimo procedūra, sulaužė priesaiką ir (ar) nevykdė (prašyme nurodytų) jiems įstatymuose nustatytų įgaliojimų;

38.1.3. bylos, kurioms nagrinėti sudaryta išplėstinė teisėjų kolegija.

38.2.  Byloje taikytinų teisės aktų pobūdis ir apimtis:

38.2.1. byloje kyla sudėtingi Europos Sąjungos teisės aktų, tarptautinių dokumentų, Europos Žmogaus Teisių Teismo, Europos Sąjungos teisminių institucijų praktikos aiškinimo ir taikymo klausimai;

38.2.2. byloje taikomi kelias ar daugiau teisinių santykių sričių reguliuojantys teisės aktai, išsiskiriantys apimtimi, detalumu, kompleksiškumu, specialia terminija ir pan.;

38.2.3. byloje susiklostę teisiniai santykiai stokoja eksplicitinio teisinio reguliavimo, egzistuoja teisės spraga – legislatyvinė omisija.

38.3.  Byloje taikytiną teisinį reguliavimą aiškinančios teismų praktikos pobūdis ir apimtis:

38.3.1. byloje kyla naujas teisės aiškinimo klausimas;

38.3.2. byloje kyla klausimas, dėl kurio Teismo praktika yra nevienoda;

38.3.3. byloje kylančiu klausimu yra gausi teismų praktika, kurią reikia susisteminti ir apibendrinti.

38.4.  Byloje kylančio ginčo pobūdis ir apimtis:

38.4.1. byloje keliami teisės klausimai (problematika) apima kelias ar daugiau teisinių santykių sričių (keliami kompleksiniai teisės klausimai);

38.4.2. byla yra itin aktuali visai visuomenei ar jos daliai ir (ar) ginčas kyla itin jautrioje žmogaus teisių gynimo srityje;

38.4.3. bylos apimtis teisinių santykių kvalifikavimo, įrodymų vertinimo požiūriu yra itin didelės apimties;

38.4.4. byloje ginčas kyla sudėtingoje teisinių santykių srityje, reikalaujančioje itin specializuotų teisinių žinių (paprastai tai: konkurencijos bylos (11 kat.), energetikos bylos (30 kat.), ryšių reguliavimo bylos (31 kat.), finansų rinkų priežiūros bylos (33 kat.).

39. Teismo pirmininkas, teismo pirmininko pavaduotojas, įvertinęs bylos medžiagą bei vadovaudamasis Taisyklių 38 punkte nurodytais kriterijais, turi teisę pakeisti bylai suteiktą vertinimo balą.

40. Atsižvelgus į vienarūšių administracinių bylų srautus, bylų išnagrinėjimo terminus ar kitas aplinkybes, teismo pirmininko nurodymu teisėjo pranešėjo darbo krūvis gali būti koreguojamas didinant ar mažinant skiriamų administracinių ginčo teisenos bylų kiekį.

41. Teisėjui (teisėjams), kuriam (kuriems) buvo paskirta nauja administracinė ginčo teisenos byla, kurios sudėtingumo balas lygus 4, po to einančią savaitę gali būti neskiriamos nagrinėti naujos bylos, skiriama mažiau bylų arba skiriamos vienarūšės administracinės bylos.

42. Teisėjui (kaip pranešėjui) einamąjį mėnesį priskyrus aštuonias administracines bylas pagal atskiruosius skundus, arba vieną (dvi) administracinę bylą pagal prašymą atnaujinti procesą bei šešias (keturias) administracines bylas pagal atskiruosius skundus, tą mėnesį neskiriama daugiau administracinių bylų pagal atskiruosius skundus ar prašymus atnaujinti procesą.

43. Teismo pirmininko įsakymu teisėjams darbo krūvis gali būti mažinamas atsižvelgiant į Teisėjų tarybos patvirtintame Teisėjų darbo su bylomis krūvio mažinimo apraše nustatytą tvarką, mažinimo ribas ir kriterijus, esant šiems pagrindams:

43.1.  dėl atliekamų teismo vidaus administravimo ir (arba) administracinės veiklos priežiūros funkcijų;

43.2.  dėl dalyvavimo teismų savivaldos institucijų ir komisijų, numatytų Lietuvos Respublikos teismų įstatyme, sudėtyje;

43.3.  dėl paskyrimo pirmininku ar nariu į kitų komisijų, darbo grupių, komitetų ir kt. organizacijų, kurių veikla susijusi su teismų ar teismų sistemos veikimu, tiek Lietuvos Respublikoje, tiek užsienyje,

43.4.  atsižvelgus į Teisėjų tarybos tvirtinamų Teisėjų mokymo organizavimo taisyklių nuostatas;

43.5.  dėl teisėjui nustatyto mažesnio nei 100 procentų darbingumo lygio;

43.6.  išimtiniais atvejais, atsiradus kitiems pagrindams.

44. Teisėjui pranešėjui jo atostogų, komandiruočių, mokymų ir pan. metu, kai nurodytos aplinkybės tęsiasi 10 ir daugiau darbo dienų iš eilės administracinės ginčo teisenos bylos į posėdžius neskiriamos vieną savaitę iki nurodyto laikotarpio pradžios, o į administracinių ginčo teisenos bylų posėdžius kaip kolegijos narys šis teisėjas neskiriamas dvi savaites iki nurodyto laikotarpio pradžios.

45. Pasibaigus teisėjo nebuvimo darbe laikotarpiui, krūvis nėra mažinamas, tačiau teisėjas paprastai neskiriamas teisėju pranešėju pirmą dieną pasibaigus atostogoms, komandiruotėms, mokymams ir pan., o, esant galimybei, neskiriamas ir į administracinių ginčo teisenos bylų posėdžius kaip  kolegijos narys.

 

___________________