Vilniaus rajono savivaldybės administracijos

direktorius

 

ĮSAKYMAS

DĖL Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020-03-16 įsakymo Nr. a27(1)-653 „Dėl karantino priemonių taikymo vilniaus rajono savivaldybės administracijoje ir jos teritoriniuose padaliniuose“ pakeitimo

 

2020 m. gegužės 14 d. Nr. A 27(1)-1117

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 str. 1 d., 
k e i č i u Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. kovo 16 d. įsakymą Nr. A27(1)-653 „Dėl karantino priemonių taikymo Vilniaus rajono savivaldybės administracijoje ir jos teritoriniuose padaliniuose“ ir išdėstau jį nauja redakcija:

Vykdydama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 6 d. nutarimo Nr. 451 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimo Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ pakeitimo“ 1.10, 2.4 p., Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. gegužės 11 d. sprendimą Nr. V-1118 „Dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) valdymo priemonių valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, valstybės ir savivaldybių valdomų įmonių darbo vietoms“, siekdama apsaugoti Vilniaus rajono savivaldybės klientus, administracijos darbuotojus bei užtikrinti sklandų administracijos ir jos teritorinių padalinių darbą COVID-19 viruso pandemijos laikotarpiu:

1. D r a u d ž i u nuo š. m. gegužės 18 d. savivaldybės klientų, darbuotojų šeimos narių ir kitų trečiųjų asmenų (išskyrus administracijos pastate remontą atliekančių, įrangos aptarnavimo paslaugas teikiančių) lankymąsi savivaldybės (seniūnijos) pastate, darbuotojų darbo kabinetuose. Išskirtiniais atvejais karantino laikotarpiu klientus, kuriems negali būti suteiktos paslaugos nuotoliniu būdu, administracijos patalpose aptarnauti 124 kabinete, seniūnijose pagal galimybę įrengtose atskirose patalpose.

2. Siekdama tinkamai įgyvendinti 1 p. p a v e d u:

2.1. Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriui, padalinių vadovams, seniūnams, darbuotojams išaiškinti ir pateikti savivaldybės klientams informaciją apie kitus jų aptarnavimo būdus (telefonu, elektroniniu paštu). Informuoti klientus, jog jie savo prašymus gali pateikti el. paštu vrsa@vrsa.lt,  per e-pristatymą arba atvykę į Vilniaus rajono savivaldybę (2 įėjimas). Atvykus į 2 įėjimą prašymai, (kuriuose būtinai turi būti nurodyti besikreipiančiojo kontaktiniai duomenys), įdėdami į šio įėjimo tambūre ant įrengto rašomojo stalo esantį voką bei įmetami į ten pat esančią permatomą urną. Norėdami gauti papildomos informacijos, klientai gali skambinti ten esančiu telefonu, numeriu 1114. Visi prašymai iš urnos išimami kitą darbo dieną, peržiūrimi bei užregistruojami, o pareiškėjui  prašyme nurodytu kontaktiniu el. pašto adresu arba telefono numeriu trumpąja žinute išsiunčiamas prašymo registracijos numeris;

2.2. Ūkio skyriui:

2.2.1. Savivaldybės pastato fasadinėje pusėje esančius įėjimus sunumeruoti iš kairės į dešinę nuo 1 iki 3 ir apie tai aiškiai pažymėti prie (ant) šių įėjimų.

2.2.2. 2 įėjimo tambūre įrengti rašomąjį stalą, telefono aparatą, užtikrinti reikiamą kiekį rašymo priemonių, vokų bei pastatyti permatomą urną. Įrengti šios patalpos vaizdo stebėjimo įrangą.

2.2.3. užtikrinti, jog nei savivaldybės klientai nei kiti asmenys fiziškai negalėtų patekti į savivaldybės pastatą (išskyrus „Informacinio langelio“ zoną bei 124 kabinetą). Išskirtiniais atvejais prireikus patekti į pastatą klientams naudoti „2“ įėjimą. Darbuotojams patekti į darbo vietas per „1“ įėjimą. Visus nenaudojamus kabinetus, įėjimus į pastatą užrakinti, įrengti atitinkamas nuorodas;

2.2.4. užtikrinti sklandų 124 kabineto darbą, organizuoti ir darbuotojams pranešti jo rezervacijos tvarką;

2.2.5. 113 kabinete įrengti atskirą patalpą karščiuojantiems klientams ar  darbuotojams laikinai patalpinti. Patalpa turi būti nuolat atrakinta, joje privalo būti telefonas su galimybe paskambinti skubiosios pagalbos telefono numeriu 112 ar kitais Vilniaus miesto ir rajono telefono numeriais, asmens higienos, dezinfekcinės priemonės. Po kiekvieno tikslinio kliento apsilankymo nedelsiant atlikti šios patalpos dezinfekciją;

2.2.6. organizuoti nuolatinę administracijos bendro naudojimo patalpų, „Informacinio langelio“ zonos bei 124 kabineto, laiptinių, kabinetų durų rankenų, laiptų turėklų dezinfekciją, vėdinimą;

2.2.7. užtikrinti savivaldybės darbuotojams, dirbantiems savo darbo vietose, asmenines nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones, bendro naudojimo patalpose prieinamą dezinfekavimo skystį, nuolatinį jo papildymą;

2.2.8. pagaminti ir įrengti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. gegužės 11 d. sprendime Nr. V-1118 nurodytas vaizdines informacines priemones.

2.3. seniūnams:

2.3.1. esant galimybei seniūnijoje įrengti atskirą patalpą (kaip galima arčiau pagrindinio įėjimo), skirtą klientams aptarnauti, užtikrinti, jog ne seniūnijos darbuotojai nepatektų į seniūnijos patalpas;

2.3.2. darbuotojams, dirbantiems su klientais, užtikrinti asmenines nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (veido kaukes, respiratorius ar kitas priemones), dezinfekavimo skystį, tinkamą seniūnijos patalpų dezinfekciją.

2.3.3. nustatyti ir su darbuotojais aptarti jų veiksmus sunegalavus (esant ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų, ūmių žarnyno infekcijų ir kitų užkrečiamųjų ligų požymių (pvz.: karščiavimas, sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas, vėmimas, viduriavimas ir pan.) simptomams), darbo iš namų galimybes.

2.4. Skyrių, padalinių vedėjams, seniūnams:

2.4.1. be neatidėliotinos būtinybės neorganizuoti (kviečiant asmenis susirinkti) jokių posėdžių, pasitarimų ir pan. renginių (ypač jei juose kviečiami dalyvauti ne savivaldybės darbuotojai), tokius susirinkimus, pasitarimus organizuoti nuotoliniu būdu, taip pat susilaikyti nuo išvykų į rajono teritoriją, kitas įstaigas, susitikimų su gyventojais, seniūnijų darbuotojams susilaikyti nuo nebūtinų atvykimų į savivaldybės administracijos patalpas. Jei vis dėlto tokie posėdžiai, susirinkimai organizuojami, visiems jų dalyviams dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (veido kaukes, respiratorius ar kitas priemones);

2.4.2. užtikrinti, jog jų vadovaujamų padalinių darbuotojai dirbtų savo darbo vietose, darbo reikalus su kitų padalinių darbuotojais spręstų ne tiesiogiai kontaktuodami, o telefonu, elektroniniu paštu ar per Dokumentų valdymo sistemą;

2.4.3. organizuoti padalinio darbą taip, kad atskiruose kabinetuose, kuriuose dirba keli darbuotojai, kabinete vieną darbo dieną dirbtų ne daugiau kaip vienas darbuotojas, jiems kasdien keičiantis. Kitų tame kabinete dirbančių darbuotojų darbą tą dieną organizuoti nuotoliniu būdu.

2.4.4. užtikrinant padalinio tinkamą veiklą, organizuoti vyresnio nei 60 metų amžiaus, lėtinėmis ligomis sergančių, turinčių vaikų iki pagrindinio ugdymo amžiaus ar daugiau nei vieno kabinete dirbančių darbuotojų darbą nuotoliniu būdu.

2.5. Administracijos darbuotojams:

2.5.1. aptarnaujantiems įstaigos lankytojus dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (veido kaukes, respiratorius ar kitas priemones). Reikalauti, jog tokias priemones naudotų ir lankytojai, lankytojui nenaudojant šių priemonių, jų neaptarnauti;

2.5.2. darbuotojams, vyresnio nei 60 metų amžiaus, lėtinėmis ligomis sergantiems bei turintiems vaikų iki pagrindinio ugdymo amžiaus savo nuožiūra, apie tai informavus tiesioginį vadovą, dirbti arba darbo vietoje arba nuotoliniu būdu (išskyrus atvejus, jei dėl tarnybinio būtinumo padalinio vadovas nuspręstų kitaip). Darbuotojas, dirbantis nuotoliniu būdu, turi pateikti padalinio vadovui tarnybinio, kas tokio neturi – asmeninio telefono numerį, kuriuo bus peradresuojami darbo kabineto telefono skambučiai, darbo valandomis (rekomenduojama ir ne darbo metu) atsiliepti į visus skambučius, pagal galimybę aptarnauti ar suteikti konsultacijas visiems juo skambinantiems klientams. Darbuotojai, dirbantys nuotoliniu būdu, atsako už tinkamą asmens duomenų apsaugą pagal galiojantį teisinį reglamentavimą;

2.5.3. darbo vietoje klientus aptarnauti tik nuotoliniu būdu telefonu ir elektroninėmis ryšio priemonėmis, be neišvengiamos būtinybės jų nekviesti į administracijos patalpas, išskirtiniais atvejais, laikantis asmeninių saugumo ir higienos priemonių, juos aptarnauti tik 124 kabinete;

2.5.4. dirbti savo darbo vietoje, stengiantis kiek įmanoma mažiau judėti savivaldybės patalpose, darbo reikalus su kitų padalinių darbuotojais spręsti ne tiesiogiai kontaktuojant, o telefonu, elektroniniu paštu ar per Dokumentų valdymo sistemą. Ne rečiau kaip kas valandą vėdinti darbo patalpą plačiai atveriant langą.

2.5.5. pietų pertraukos metu pagal galimybę apriboti judėjimą už savivaldybės patalpų (parduotuvės, turgavietė ir pan.). Nenešti jokių asmeninių pirkinių į savivaldybės patalpas (išskyrus maisto porciją, reikalingą vienam kartui pavalgyti); 

2.5.6. sunegalavus (esant ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų, ūmių žarnyno infekcijų ir kitų užkrečiamųjų ligų požymių (pvz.: karščiavimas, sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas, vėmimas, viduriavimas ir pan.) simptomams):

2.5.6.1. darbo metu - telefonu informuoti tiesioginį vadovą ar tame pačiame kabinete dirbantį skyriaus darbuotoją, kuris apie tai informuos tiesioginį vadovą. Jei sveikatos būklė leidžia, nedelsiant palikti darbo patalpas ir vykti gydytis į medicinos įstaigas ar namus, jei sveikatos būklė neleidžia, laikantis visų atsargumo priemonių nedelsiant vykti į 2.2.5. p. nurodytą patalpą, apie tai telefonu informuoti Ūkio skyriaus atsakingą darbuotoją;

2.5.6.2. ne darbo metu - likti namuose, į darbą vykti draudžiama. Apie tai pranešti tiesioginiam vadovui ir arba gydytis, arba jei leidžia sveikatos būklė tęsti darbą nuotoliniu būdu, iki bus nustatyta galutinė diagnozė. Konsultuotis Karštąja koronaviruso linija tel. 1808.

2.5.7. sužinojus apie jam nustatytą COVID-19 ligą (koronaviruso infekciją), nedelsiant apie tai informuoti Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir tiesioginį vadovą, kuris šią informaciją perduoda Personalo skyriui.

2.5.8. nesilankyti darbo įstaigoje, darbo vietoje, kuriems privaloma izoliacija, izoliacijos laikotarpiu.

2.5.9. po ligos į darbą grįžti tik pasibaigus laikinojo nedarbingumo laikotarpiui, turint gydytojo tinkamai įformintus dokumentus. 

3. N u r o d a u:

3.1. Civilinės metrikacijos skyriui santuokoms sudaryti naudoti tik tam skirtas patalpas, patenkant į jas per „3“ įėjimą, dalyvaujant tik sutuoktiniams ir liudininkams, nevykti sudaryti santuokų į kitas klientų pageidaujamas vietas ar patalpas, kitas paslaugas teikti šio įsakymo nustatyta tvarka. Pasirūpinti tinkama civilinės metrikacijos patalpų dezinfekcija, reikiamomis šiam tikslui priemonėmis ir informacijos klientams apie jų naudojimą pateikimu.

3.2. Ūkio skyriui organizuoti visų ūkio subjektų, besinaudojančių savivaldybės administracijos patalpomis sutarčių pagrindu, laikiną šių sutarčių sustabdymą ir apriboti šių subjektų asmenų patekimą į naudotas patalpas.

3.3. Bendrajam skyriui (administracijos darbuotojui, kuris aptarnaus klientą) imtis priemonių, jog „Informaciniame langelyje“ ar 124 kabinete klientai būtų aptarnaujami tik išskirtiniais atvejais. Į „Informacinį langelį“ ar 124 kabinetą atvykus klientui su akivaizdžiais 2.5.6. p. nurodytais simptomais pasiūlyti jam vykti į 2.2.5. p. nurodytą patalpą, pranešti telefonu 112, vykdyti šios tarnybos duotus nurodymus, klientui atsisakius vykti į šią patalpą, jo neaptarnauti ir rekomenduoti jam vykti gydytis į gydymo įstaigą ar namus.

3.4. Bendrajam skyriui šį įsakymą išsiųsti visiems administracijos padaliniams, užtikrinant, kad su juo būtų supažindintas kiekvienas administracijos ir jos teritorinio padalinio darbuotojas, Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriui skelbti savivaldybės interneto svetainėje, spaudoje, Ūkio skyriui – Teisės aktų registre, paskelbti ant visų įėjimų į savivaldybės pastatą.

3.5. Seniūnams šį įsakymą paskelbti prie įėjimo į seniūnijos pastatą, kitose gyventojams patogiose ir matomose vietose.

4. N u s t a t a u, kad:

4.1. šis įsakymas, išskyrus jo 3.4., 3.5. p., įsigalioja nuo 2020 m. gegužės 18 d.

4.2. šio įsakymo 2.4.4., 2.5.2. punktai ta apimtimi, jog darbuotojas savo nuožiūra gali rinktis nuotolinį darbą, galioja iki 2020 m. gegužės 31 d.

 

 

Administracijos direktorė                                                                                        Liucina Kotlovska