LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL SOCIALINIO VERSLO SUBJEKTO STATUSO ĮGIJIMO IR NETEKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. spalio 9 d. Nr. 4-532

Vilnius 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnio 4 dalies 1 punktu ir 5 dalimi ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2024 m. balandžio 17 d. nutarimą Nr. 265 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymą“,

t v i r t i n u  Socialinio verslo subjekto statuso įgijimo ir netekimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                         Aušrinė Armonaitė

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

2024 m. birželio 20 d. raštu Nr. SD-2173 (10.16 Mr-11)

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos

2024 m. rugsėjo 16 d. raštu Nr. 1D-4339

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos

2024 m. rugsėjo 19 d. raštu Nr. D8(E)-4350

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos

2024 m. birželio 17 d. raštu Nr. 2D-1520 (12.98 E)

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2024 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. 4-532

 

SOCIALINIO VERSLO SUBJEKTO STATUSO ĮGIJIMO IR NETEKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinio verslo subjekto statuso įgijimo ir netekimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato socialinio verslo subjekto statuso įgijimo ir netekimo tvarką, pelno dalį, kuri naudojama socialiniam ir (arba) aplinkosauginiam poveikiui kurti, socialinio ir aplinkosauginio poveikio matavimo metodiką, socialinio verslo subjekto nepriklausomumo reikalavimus ir socialinio verslo skatinimo formas.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (toliau – Įstatymas).

 

II SKYRIUS

SOCIALINIO VERSLO SUBJEKTO STATUSO ĮGIJIMO TVARKA

 

3. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas – labai maža, maža ar vidutinė įmonė (toliau – SVV subjektas) – turi teisę įgyti socialinio verslo subjekto statusą, jeigu jis atitinka Įstatymo 2 straipsnio 16 dalies ir 3 straipsnio 4 dalies reikalavimus bei daugiau kaip 50 procentų pelno (jeigu jo yra) naudoja socialiniam ir (arba) aplinkosauginiam poveikiui kurti.

4. SVV subjektas, siekiantis įgyti socialinio verslo subjekto statusą, turi registruotis interneto svetainėje https://socialinisverslas.inovacijuagentura.lt/ (toliau – Interneto svetainė) – pateikti apie save Aprašo 5 punkte nurodytus duomenis ir informaciją (toliau – informacija) viešajai įstaigai Inovacijų agentūrai (toliau – Agentūra) ir deklaruoti ketinantis tapti socialinio verslo subjektu.

5. SVV subjektas, siekiantis įgyti socialinio verslo subjekto statusą, Interneto svetainėje pateikia šią informaciją:

5.1. bendrąją informaciją apie SVV subjektą:

5.1.1. juridinio asmens pavadinimą;

5.1.2. juridinio asmens kodą;

5.1.3. teisinę formą;

5.1.4. kontaktinę informaciją;

5.1.5. veiklos vietą (jei veiklos vieta skiriasi nuo buveinės adreso, nurodo veiklos vietą ir buveinės adresą);

5.1.6. įsteigimo datą;

5.1.7. veiklos sritį;

5.2. informaciją apie SVV subjekto:

5.2.1. siekiamus visuomenei naudingus tikslus (juos suformuluoja pateikdamas problemos apibrėžimą ir problemos žemėlapį);

5.2.2. pasirinktą tikslinę grupę (įvardija asmenų grupę ar vietovę, kuriai tiesiogiai aktuali problema, nurodo šios asmenų grupės ar vietovės dydį ir tikslią geografinę vietą);

5.3. informaciją apie socialinį arba (ir) aplinkosauginį poveikį:

5.3.1. socialinio verslo misiją;

5.3.2. vykdomas ar planuojamas veiklas;

5.3.3. poveikiui kurti reikalingus išteklius;

5.3.4. poveikio matavimo indikatorius ir planuojamus poveikio rezultatus – trumpo (nuo 0 iki 3 metų), vidutinio (nuo 3 iki 5 metų) ir ilgojo laikotarpio (daugiau nei 5 metų) poveikį;

5.4. informaciją apie ekonominę veiklą:

5.4.1. vykdomą ar planuojamą ekonominę veiklą;

5.4.2. pajamų dalį, gaunamą iš ekonominės veiklos;

5.4.3. pelno dalį, naudojamą arba reinvestuojamą socialiniam arba (ir) aplinkosauginiam poveikiui kurti.

6. SVV subjektas, siekiantis įgyti socialinio verslo subjekto statusą, įgyja socialinio verslo subjekto statusą Agentūrai patvirtinus jo pateiktų duomenų teisingumą ir paskelbus informaciją apie socialinio verslo subjekto statuso įgijimą Interneto svetainėje ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo informacijos pateikimo Aprašo 4 punkte nustatyta tvarka. SVV subjektui įgijus socialinio verslo subjekto statusą, Agentūra apie šio statuso įgijimą papildomai raštu informuoja SVV subjektą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas. Socialinio verslo subjektas turi teisę gauti patvirtinimą dėl socialinio verslo subjekto statuso įgijimo, naudodamas Interneto svetainėje tam skirtas funkcijas.

7. Socialinio verslo subjekto statusas negali būti įgyjamas, jeigu SVV subjektas, siekiantis įgyti socialinio verslo subjekto statusą, neatitinka Aprašo 3 ir 14 punktų reikalavimų arba (ir) Agentūrai pateikė Aprašo 5 punkte nustatytų reikalavimų neatitinkančią arba (ir) klaidingą informaciją ir Agentūros raštišku prašymu, pateiktu per Aprašo 6 punkto pirmajame sakinyje nurodytą terminą, informacijos tinkamai nepapildė arba (ir) nepatikslino per 20 darbo dienų nuo tokio Agentūros prašymo pateikimo SVV subjektui, siekiančiam įgyti socialinio verslo subjekto statusą, dienos. Agentūra raštu informuoja SVV subjektą, siekiantį įgyti socialinio verslo subjekto statusą, apie socialinio verslo subjekto statuso neįgijimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po šiame punkte nurodyto suteikto 20 darbo dienų termino pabaigos.

8. SVV subjektas laikomas turinčiu socialinio verslo subjekto statusą tol, kol jis yra registruotas Interneto svetainėje ir informacija apie jį, kaip apie socialinio verslo subjektą, yra skelbiama Interneto svetainėje Aprašo 10 punkte nustatyta tvarka.

9. Socialinio verslo subjektas apie informacijos pasikeitimą privalo ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo tokio pasikeitimo dienos raštu informuoti Agentūrą ir pateikti atitinkamą naują informaciją.

10. SVV subjektui įgijus socialinio verslo subjekto statusą, Agentūra informaciją skelbia Interneto svetainėje. Pasikeitus informacijai, Agentūra Interneto svetainėje atnaujina atitinkamą joje skelbtą informaciją ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.

11. Socialinio verslo subjektas kiekvienais metais ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, skaičiuojamų atitinkamai praėjus metams nuo socialinio verslo subjekto statuso įgijimo dienos arba praėjus metams nuo paskutinės metinės ataskaitos pateikimo dienos, Agentūrai per Interneto svetainę turi pateikti praėjusių 12 mėnesių veiklos ataskaitą, kurioje yra fiksuojami finansiniai bei socialinio arba (ir) aplinkosauginio poveikio matavimo rodikliai (toliau – metinė ataskaita).

12. Metinėje ataskaitoje pateikiama:

12.1. informacija apie planuotus ir pasiektus socialinio arba (ir) aplinkosauginio poveikio rezultatus;

12.2. paaiškinimas dėl galimo socialinio arba (ir) aplinkosauginio poveikio rezultato nepasiekimo;

12.3. informacija apie aiškų pasirinktų poveikio matavimo indikatorių matavimo būdą, kuris aprašomas pateikiant planuotus ir (ne)pasiektus socialinio arba (ir) aplinkosauginio poveikio rezultatus;

12.4. informacija apie pelno paskirstymą ir sąnaudas.

13. Metinės ataskaitos Interneto svetainėje skelbiamos viešai.

 

III SKYRIUS

SOCIALINIO VERSLO SUBJEKTO NEPRIKLAUSOMUMO REIKALAVIMAI

 

14. Laikoma, kad socialinio verslo subjektas atitinka pagal Įstatymo 3 straipsnio 5 dalį nustatomus nepriklausomumo reikalavimus, jeigu jis yra nepriklausomas nuo valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų viešųjų juridinių asmenų.

 

IV SKYRIUS

SOCIALINIO VERSLO SUBJEKTO STATUSO NETEKIMO TVARKA

 

15. Socialinio verslo subjekto statuso netenkama ir informacija apie socialinio verslo subjektą Interneto svetainėje neskelbiama, jeigu:

15.1. socialinio verslo subjektas pateikia prašymą Agentūrai panaikinti socialinio verslo subjekto registraciją Interneto svetainėje ir pašalinti Interneto svetainėje apie jį, kaip apie socialinio verslo subjektą, paskelbtą informaciją;

15.2. socialinio verslo subjektas nepateikė metinės ataskaitos Aprašo 11 punkte nustatyta tvarka. Vėliau pateikus metinę ataskaitą, SVV subjektas toliau laikomas turinčiu socialinio verslo subjekto statusą ir informacija apie socialinio verslo subjektą vėl skelbiama Interneto svetainėje;

15.3.  iš Aprašo 9 punkte nustatyta tvarka pateiktos informacijos ir (arba) iš metinėje ataskaitoje pateiktos informacijos matyti, kad socialinio verslo subjektas neatitinka Įstatyme ir (arba) Apraše socialinio verslo subjektui nustatytų reikalavimų;

15.4. metinėje ataskaitoje pateikta informacija neatitinka Aprašo 5.2, 5.3 ir (arba) 5.4 papunkčiuose nurodytos informacijos, pateiktos Aprašo 4 ir (arba) 9 punktuose nustatyta tvarka;

15.5. socialinio verslo subjektas yra likviduojamas arba jam pradėtas bankroto procesas.

16. Agentūra raštu informuoja SVV subjektą apie socialinio verslo subjekto statuso netekimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio statuso netekimo dienos.

 

V SKYRIUS

SOCIALINIO IR APLINKOSAUGINIO POVEIKIO MATAVIMO METODIKA

 

17. Socialinio verslo subjektas įsipareigoja matuoti socialinį arba (ir) aplinkosauginį poveikį ir kasmet atnaujinti matavimo rezultatus metinėje ataskaitoje.

18. Socialinio verslo subjektas, remdamasis savo socialinio verslo misija, individualiai nusistato indikatorius, kurių stebėsena ir vertinimas tiesiogiai susijęs su siekiamu socialiniu arba (ir) aplinkosauginiu poveikiu.

19. Socialinio verslo subjektas socialiniam arba (ir) aplinkosauginiam poveikiui matuoti, reikalingiems duomenims rinkti ir indikatoriams stebėti gali naudoti kokybinį arba (ir) kiekybinį metodą.

20. Socialinio verslo subjektas, remdamasis savo socialinio verslo misija, individualiai nusistato socialinio arba (ir) aplinkosauginio poveikio rodiklius ir trumpojo, vidutinio ir ilgojo laikotarpio socialinio arba (ir) aplinkosauginio poveikio tikslus.

21. Socialinio verslo subjektas, taikydamas pokyčio teorijos modelį ar kitas lygiavertes matavimo metodikas, kurios yra plačiai pripažintos ir patvirtintos poveikio vertinimo srityje, pateikia informaciją apie socialinio arba (ir) aplinkosauginio poveikio pokytį metinėje ataskaitoje.

 

VI SKYRIUS

SOCIALINIO VERSLO SKATINIMO FORMOS

 

22. Socialinio verslo statusą turinčiam subjektui gali būti teikiamos finansinės ir nefinansinės skatinimo priemonės, nurodytos kituose teisės aktuose.

23. Socialinio verslo subjektui gali būti teikiamos savivaldybių nustatytos skatinimo formos.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, nustatydamos finansines paramos priemones socialiniam verslui skatinti, gali nustatyti papildomus reikalavimus socialinio verslo subjektui, įskaitant didesnę pelno dalį, naudojamą socialiniam ir (arba) aplinkosauginiam poveikiui kurti, nei nustatyta Aprašo 3 punkte.

25. Valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, turinčios ir (arba) planuojančios socialinio verslo skatinimo priemones ir (arba) finansines priemones socialiniam verslui, turi teisę kreiptis į Agentūrą ir gauti visą Agentūros turimą informaciją apie socialinio verslo subjektą ir jo pateiktas metines ataskaitas.

 

________________________