LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2012 M. GRUODŽIO 12 D. ĮSAKYMO NR. D1-1082 „DĖL BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO“ PAKEITIMO
2016 m. rugsėjo 19 d. Nr. D1-625
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. gruodžio 12 d. įsakymą Nr. D1-1082 „Dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos administravimo“:
1. Pakeičiu 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
2. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Sudarau šios sudėties Aplinkos ministerijos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tarybą:
Linas Jonauskas – aplinkos viceministras, tarybos pirmininkas;
Robertas Klovas – Aplinkos ministerijos kancleris, tarybos pirmininko pavaduotojas;
Anžela Graževič-Kulik – Aplinkos ministerijos Miškų departamento Miškų ūkio plėtros skyriaus vyriausioji specialistė, tarybos sekretorė.
Nariai:
Rūta Klimaitė – Aplinkos ministerijos Ekonomikos ir tarptautinių ryšių departamento Strateginio planavimo skyriaus vedėja;
Nerijus Kupstaitis – Aplinkos ministerijos Miškų departamento direktorius;
Danutė Mačiokaitė – Aplinkos ministerijos Finansų skyriaus vedėja;
Dovilė Montvilaitė – Aplinkos ministerijos Viešųjų pirkimų skyriaus vedėja;
Irena Sabaliūtė – Aplinkos ministerijos Teisės ir personalo departamento Teisėkūros skyriaus vedėja.“
3. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintą Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2012 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-1082
(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2016 m. rugsėjo 19 d. įsakymo Nr. D1-625 redakcija)
Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų planavimo, skyrimo ir naudojimo tvarkOS APRAŠAS
i skyrius
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų planavimo, skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos (toliau – Programa) bendruosius lėšų planavimo, skyrimo ir naudojimo principus, Programos lėšų planavimo tvarką, finansuojamas bendrąsias miškų ūkio reikmes, paraiškų ir pasiūlymų teikimą, vertinimą ir svarstymą, Programos lėšų paskirstymo tvarką, bendrųjų miškų ūkio reikmių tenkinimą ir kontrolę, lėšų VĮ miškų urėdijoms skyrimo ir naudojimo tvarką, specialių tikslinių dotacijų savivaldybėms skyrimo ir naudojimo tvarką, lėšų privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis skyrimo ir naudojimo tvarką.
2. Programos lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje ir 11 straipsnio 10 dalyje numatytoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms (toliau – Reikmės) finansuoti.
II SKYRIUS
BENDRIEJI PROGRAMOS lėšų planavimo, skyrimo ir naudojimo PRINCIPAI
4. Programos lėšos planuojamos, skiriamos ir naudojamos vadovaujantis šiais bendraisiais principais:
4.1. Objektyvumo. Šis principas reiškia, kad sprendimai dėl Programos lėšų planavimo, skyrimo ir naudojimo priimami nešališkai ir objektyviai.
4.2. Efektyvumo. Šis principas reiškia, kad Programos lėšos planuojamos ir skiriamos siekiant efektyviai panaudoti Programos lėšas ir naudojamos ekonomiškai, siekiant rezultatų kuo mažesnėmis sąnaudomis.
4.3. Veiksmingumo. Šis principas reiškia, kad planuojant, skiriant ir naudojant Programos lėšas Reikmėms finansuoti, siekiama užtikinti konkrečių rezultatų pasiekimą.
4.4. Bendradarbiavimo. Šis principas reiškia, kad Programos lėšos Reikmėms finansuoti planuojamos ir skiriamos bendradarbiaujant su socialiniais partneriais.
4.5. Atskaitomybės. Šis principas reiškia, kad siekiant atsiskaityti už Programos įgyvendinimą, kasmet atsiskaitoma viešai skelbiant metinę Programos įgyvendinimo ataskaitą.
4.6. Viešumo ir skaidrumo. Šis principas reiškia, kad pagrindiniai Programos administravimo teisės aktai, gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašas, finansuojamų Reikmių sąrašas ir Programos įgyvendinimo rezultatai skelbiami viešai, Programos lėšos naudojamos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.
4.7. Proporcingumo. Šis principas reiškia, kad Reikmėms privačiuose miškuose finansuoti kasmet skiriama ne mažesnė lėšų suma nei per praėjusius metus privačių miškų valdytojų sumokėta privalomųjų atskaitymų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką lėšų suma.
III SKYRIUS
PROGRAMOS LĖŠŲ PLANAVIMO TVARKA
5. Valstybės biudžeto pajamas bendrosioms miškų ūkio reikmėms finansuoti (toliau – Pajamos) sudaro miško valdytojų sumokėti privalomieji atskaitymai iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalį ir sumokėtos piniginės kompensacijos už miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 11 straipsnį.
6. Pajamų metinis dydis kitiems trejiems kalendoriniams metams prognozuojamas atsižvelgiant į šiuos veiksnius:
6.1. per praėjusį ataskaitinį laikotarpį miško valdytojų sumokėtų privalomųjų atskaitymų iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką dydį;
6.2. nenukirsto miško kainą, nustatytą remiantis Nenukirsto valstybinio miško kainų nustatymo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1998 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. 194 „Dėl nenukirsto valstybinio miško kainų“, ir Nenukirsto valstybinio miško kainų indeksavimo koeficientais, patvirtintais Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. sausio 26 d. įsakymu Nr. D1-45 „Dėl Nenukirsto valstybinio miško kainų indeksavimo koeficientų patvirtinimo“;
6.3. paskutinių įvykusių valstybiniuose miškuose pagamintos apvaliosios medienos pardavimų vidutinę apvaliosios medienos kainą ir apimtis;
6.4. aplinkos ministro įsakymais patvirtintas pagrindinių ir tarpinių miško kirtimų apimtis valstybinių miškų valdytojams;
6.5. teisės aktais patvirtintą VĮ miškų urėdijų siektiną vidutinį metinį konsoliduoto miškų urėdijų grynojo pelno rodiklį;
6.6. per praėjusį ataskaitinį laikotarpį sumokėtų piniginių kompensacijų už miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis dydį;
7. Generalinė miškų urėdija iki einamųjų metų vasario 15 d. Aplinkos ministerijos Miškų departamentui (toliau – Miškų departamentas) teikia preliminariais skaičiavimais pagrįstą informaciją apie kitiems trejiems kalendoriniams metams VĮ miškų urėdijų kasmet planuojamus sumokėti privalomuosius atskaitymus iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką.
8. Valstybinė miškų tarnyba iki einamųjų metų vasario 15 d. Miškų departamentui teikia informaciją apie praėjusiais ir ankstesniais metais išduotas pažymas, nustatančias, kokio dydžio kompensaciją reikės sumokėti už miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis.
9. Miškų departamentas, remdamasis Generalinės miškų urėdijos ir Valstybinės miškų tarnybos Tvarkos aprašo 7 ir 8 punktuose nurodyta pateikta informacija, įvertinęs Tvarkos aprašo 6 punkte pateiktų veiksnių įtaką Pajamų dydžiui, taip pat vadovaudamasis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame kitų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatytus terminus, parengia planuojamų Pajamų dydžio analizę, Pajamų dydžio paskirstymo projektą ir teikia juos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tarybai (toliau – Taryba) svarstyti.
10. Miškų departamentas kartu su Tvarkos aprašo 9 punkte įvardinta informacija pateikia ir apibendrintą Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informaciją apie per praėjusius metus miško valdytojų sumokėtus privalomuosius atskaitymus iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną, paruoštą jų valdomuose miškuose, ir už parduotą jų valdomą nenukirstą mišką.
11. Taryboje apsvarstytas Pajamų dydžio paskirstymo projektas teikiamas Aplinkos ministerijos Finansų skyriui ir Ekonomikos ir tarptautinių ryšių departamentui Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame kitų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatytais terminais.
IV skyrius
bendrosios miškų ūkio reikmės
12. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalimi ir 11 straipsnio 10 dalimi, Programos lėšos naudojamos šioms Reikmėms finansuoti:
12.1. miškų inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti:
12.2. bendrai, nepriklausomai nuo nuosavybės formos, valstybinei miškų priešgaisrinei sistemai organizuoti ir išlaikyti;
12.7. miško kelių ir susijusių miško žemės sausinimo sistemų įrenginių priežiūrai ir taisymui (remontui);
12.8. informacijai apie miškus viešinti:
12.9. Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų vykdomoms programoms miškų ūkio srityje įgyvendinti:
12.10. kitoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms finansuoti:
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ IR PASIŪLYMŲ TEIKIMAS
14. Iki einamųjų kalendorinių metų liepos 15 d. Miškų departamentas Aplinkos ministerijos administracijos padaliniams, įstaigoms prie Aplinkos ministerijos ir kitoms Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms ir įmonėms, savivaldybėms išsiunčia kvietimą raštu teikti paraiškas ir (ar) pasiūlymus pagal aplinkos ministro įsakymu patvirtintą Programos kitų trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymą Reikmių prioritetinėms kryptims. Kvietimas teikti paraiškas ir (ar) pasiūlymus taip pat skelbiamas viešai Aplinkos ministerijos tinklalapyje. Kvietime turi būti nurodyta kvietimo teikti paraiškas ir (ar) pasiūlymus pavadinimas, įvardinta Programa, finansuojamos Reikmės, galimi pareiškėjai ir (ar) pasiūlymų teikėjai, galutinis paraiškų ir (ar) pasiūlymų pateikimo terminas, informacija apie paraiškų ir (ar) pasiūlymų rengimą, vertinimą ir svarstymą, kita reikiama informacija.
16. Paraiška teikiama siekiant gauti finansavimą konkrečiai Reikmei. Paraiška turi būti parengta pagal Tvarkos aprašo 1 priede pateiktą paraiškos formą, prie jos turi būti pridėta preliminari Reikmės finansavimo išlaidų sąmata, preliminari perkamų prekių, paslaugų ar darbų techninė specifikacija ir kiti su Reikmės finansavimu susiję dokumentai.
17. Paraiškas teikia Aplinkos ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Aplinkos ministerijos, siekiančios gauti finansavimą Reikmei, taip pat VĮ miškų urėdijos, savivaldybės, privačių miškų savininkų organizacinės struktūros (toliau – pareiškėjai).
18. VĮ miškų urėdijos paraiškas kitais metais planuojamoms Reikmėms finansuoti teikia Generalinei miškų urėdijai iki einamųjų metų spalio 1 d. Generalinė miškų urėdija, įvertinusi Tvarkos aprašo 34 punkte nustatyta tvarka jai pateiktas VĮ miškų urėdijų paraiškas, parengia išvadas ir jas kartu su VĮ miškų urėdijų paraiškomis pateikia Aplinkos ministerijai iki einamųjų metų lapkričio 1 d.
19. Visi kiti pareiškėjai paraiškas kitais metais planuojamoms Reikmėms finansuoti teikia Aplinkos ministerijai iki einamųjų metų lapkričio 1 d.
20. Papildomos paraiškos gali būti teikiamos ir einamaisiais metais planuojamoms Reikmėms finansuoti, tačiau ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 1 d.
21. Aplinkos ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Aplinkos ministerijos lėšų poreikį Reikmei turi nustatyti vadovaujantis Lėšų poreikio nustatymo rekomendacijomis Aplinkos ministerijos struktūriniams padaliniams, įstaigoms prie Aplinkos ministerijos ir kitoms Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms, inicijuojančioms viešuosius pirkimus ir teikiančioms paraiškas finansavimo gavimui, patvirtintomis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. D1-278 „Dėl lėšų poreikio nustatymo rekomendacijų Aplinkos ministerijos struktūriniams padaliniams, įstaigoms prie Aplinkos ministerijos ir kitoms Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms, inicijuojančioms viešuosius pirkimus ir teikiančioms paraiškas finansavimo gavimui, patvirtinimo“.
22. Kai paraiškos teikiamos Reikmėms, kurios vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo nuostatomis priskirtinos investicijoms, finansuoti, kartu su paraiška turi būti pateiktas investicijų projektas, parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašo patvirtinimo“ ir suderintas su atitinkamais Aplinkos ministerijos administracijos padaliniais. Aplinkos ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Aplinkos ministerijos teikiamos paraiškos Reikmėms, susijusioms su informacinėmis technologijomis, finansuoti turi būti suderintos su Aplinkos ministerijos Informacinių technologijų skyriumi, taip pat su Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie Susisiekimo ministerijos Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame kitų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatyta tvarka ir terminais. Pagal nustatytus reikalavimus parengti ir suderinti kitais kalendoriniais metais planuojami įgyvendinti investicijų projektai kartu su paraiška teikiami Aplinkos ministerijai iki einamųjų kalendorinių metų kovo 1 d.
23. Pasiūlymas teikiamas laisva forma, kartu pateikiant preliminarią techninę užduotį, kurioje įvardinama siūloma finansuoti Reikmė, jos pagrindimas, tikslas, uždaviniai, nauda, siekiami rezultatai, preliminarus lėšų poreikis.
24. Pasiūlymus gali teikti nesiekiantys gauti finansavimo konkrečiai Reikmei Tvarkos aprašo 17 punkte įvardinti pareiškėjai ir visi kiti fiziniai ir juridiniai asmenys (toliau – pasiūlymų teikėjai).
25. Visi pasiūlymai kitais kalendoriniais metais siūlomoms Reikmėms finansuoti teikiami Aplinkos ministerijai iki einamųjų kalendorinių metų lapkričio 1 d. Papildomi pasiūlymai gali būti teikiami ir einamaisiais metais siūlomoms Reikmėms finansuoti, tačiau ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 1 d.
VI skyrius
PARAIŠKŲ IR PASIŪLYMŲ VERTINIMAS IR SVARSTYMAS
27. Paraiškų, išskyrus VĮ miškų urėdijų pateiktų paraiškų, vertinimą sudaro administracinės atitikties ir kokybinis vertinimas. VĮ miškų urėdijų pateiktų paraiškų vertinimas atliekamas Tvarkos aprašo 34 punkte nustatyta tvarka.
29. Pateiktos paraiškos ir pasiūlymai vertinami atskirai ir eilės tvarka pagal jų registracijos Aplinkos ministerijos Dokumentų tvarkymo skyriuje datą.
30. Per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka Miškų departamentas.
31. Administracinės atitikties vertinimas atliekamas pagal šiuos vertinimo kriterijus:
32. Paraiškų ir (ar) pasiūlymų kokybinį vertinimą atlieka Miškų departamentas ir (arba) kitas Aplinkos ministerijos administracijos padalinys pagal veiklos sritį per 10 darbo dienų nuo paraiškos ir (ar) pasiūlymo gavimo dienos raštu užpildydamas Tvarkos aprašo 3 priede pateiktą kokybinio vertinimo lentelės formą. Kokybinio vertinimo metu nustatoma, ar Reikmė tinkama finansuoti Programos lėšomis, įvertinamas Reikmės pagrįstumas ir aktualumas, siektini rezultatai, tenkinimo terminas, prašomų lėšų dydžio pagrįstumas ir suformuojamas pasiūlymas pritarti ar nepritarti šios Reikmės finansavimui. Jei paraišką pateikė ūkio subjektas, papildomai įvertinama, ar jam teikiamas finansavimas gali būti laikomas valstybės pagalba pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje apibrėžtus valstybės pagalbos kriterijus.
33. Miškų departamentas paraiškas ir pasiūlymus dėl miško mokslo ir projektavimo darbų gali teikti aplinkos ministro įsakymais sudarytoms komisijoms, taryboms, darbo grupėms su miškais ir miškų ūkiu susijusiems klausimams spręsti įvertinti. Ekspertų komisijos per 15 darbo dienų nuo paraiškų ir (ar) pasiūlymų gavimo dienos teikia Aplinkos ministerijai išvadas dėl miško mokslo ir projektavimo darbų vykdymo tikslingumo.
34. VĮ miškų urėdijų pateiktų paraiškų vertinimą atlieka Generalinė miškų urėdija savo nustatyta tvarka. Ji įvertina, ar VĮ miškų urėdijų paraiškose nurodytos Reikmės tinkamos finansuoti Programos lėšomis, įvertinamas šių Reikmių pagrįstumas ir aktualumas, siektini rezultatai, tenkinimo terminai, prašomų lėšų dydžio pagrįstumas, ir parengia išvadas, jose nurodydama ir pagrįsdama, kurioms pateiktoms paraiškoms teikia pirmenybę, kurias paraiškas siūlo finansuoti esant galimybei ir kurių paraiškų nesiūlo finansuoti.
35. Jeigu, atliekant paraiškų ir (ar) pasiūlymų vertinimą, yra nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami duomenys ir (arba) yra reikalinga papildoma informacija ir (ar) papildomi dokumentai apie siūlomą finansuoti Reikmę, pareiškėjui ir (ar) pasiūlymo teikėjui siunčiamas pranešimas, kuriame prašoma per nustatytą protingą terminą pateikti papildomą informaciją ir (ar) dokumentus. Jeigu pareiškėjas ir (ar) pasiūlymo teikėjas per nustatytą terminą papildomos informacijos ir (ar) dokumentų nepateikia, Miškų departamentas priima sprendimą atmesti paraišką ir (ar) pasiūlymą. Jei pareiškėjas ir (ar) pasiūlymo teikėjas informuoja, kad dėl tam tikrų priežasčių negali pateikti informacijos per nustatytą terminą ir prašo pratęsti informacijos pateikimo terminą, Miškų departamentas nustato papildomą informacijos pateikimo terminą ir priima sprendimą atidėti paraiškos ir (ar) pasiūlymo teikimą Tarybai svarstyti iki bus pateikta pranešime prašoma pateikti papildoma informacija ir (ar) dokumentai.
VII SKYRIUS
PROGRAMOS LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKA
37. Programos lėšų paskirstymas Reikmėms finansuoti yra rengiamas ir tvirtinamas trejiems kalendoriniams metams.
38. Miškų departamentas, įvertinęs Aplinkos ministerijos kitų metų prioritetus ir strateginių dokumentų tikslus, parengia Programos kitų trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymo Reikmių prioritetinėms kryptims projektą nurodant ir pagrindžiant kiekvienai Reikmių prioritetinei krypčiai siūlomą lėšų dydį ir jį iki einamųjų metų birželio 1 d. teikia Tarybai svarstyti. Atsižvelgdamas į Tarybos siūlomą tvirtinti Programos kitų trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymo Reikmių prioritetinėms kryptims projektą, aplinkos ministras priima sprendimą jį tvirtindamas įsakymu iki einamųjų metų liepos 1 d. Aplinkos ministro įsakymas skelbiamas Aplinkos ministerijos tinklalapyje ir Teisės aktų registre.
39. Miškų departamentas parengia ir iki einamųjų metų sausio 10 d. teikia Tarybai svarstyti Tvarkos aprašo 36 punkte nurodytą paraiškų ir pasiūlymų sąrašą ir Programos einamųjų ir kitų dvejų kalendorinių metų lėšų paskirstymo Reikmėms projektą. Atsižvelgdamas į Tarybos siūlymus ir rekomendacijas dėl Programos lėšų paskirstymo Reikmėms projekto, aplinkos ministras priima sprendimą jį tvirtindamas įsakymu. Aplinkos ministro įsakymas skelbiamas Aplinkos ministerijos tinklalapyje ir Teisės aktų registre.
40. Pareiškėjai ir pasiūlymų teikėjai, kurių siūlomoms Reikmėms finansuoti nebuvo skirtas finansavimas, informuojami Aplinkos ministerijos raštu, kuriame nurodomi sprendimo motyvai.
VIII SKYRIUS
Reikmių tenkinimas IR KONTROLĖ
42. Aplinkos ministras, įsakymu patvirtindamas Programos trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymą Reikmėms, tuo pačiu įsakymu paskiria ir už Reikmių tenkinimo organizavimą atsakingus Aplinkos ministerijos administracijos padalinius ir įstaigas prie Aplinkos ministerijos, savivaldybes.
43. Kai už Reikmių tenkinimo organizavimą atsakingomis paskiriamos įstaigos prie Aplinkos ministerijos, jos kartu su Miškų departamentu parengia, suderina su Aplinkos ministerijos Finansų skyriumi ir pateikia Aplinkos ministerijos kancleriui tvirtinti dokumentus, kuriais skiriami biudžeto asignavimai, ir lėšas naudoja vadovaudamosi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis.
44. Kai už Reikmių tenkinimo organizavimą atsakingomis paskiriamos savivaldybės, rengiami savivaldybių biudžeto projektai savivaldybių administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, suderinami su Aplinkos ministerija ir savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka teikiami savivaldybės tarybai tvirtinti. Lėšos savivaldybėms pervedamos vadovaujantis Valstybės biudžeto specialiųjų dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. D1-434 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. sausio 10 d. įsakymo Nr. D1-10 „Dėl Valstybės biudžeto specialiųjų dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.
45. Kai lėšos skiriamos privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms, Miškų departamentas paskiriamas atsakingu už šių Reikmių tenkinimo organizavimą. Per 30 kalendorinių dienų nuo Programos trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymo Reikmėms patvirtinimo dienos pasirašomos biudžeto lėšų naudojimo sutartys su privačių miškų savininkų organizacinėmis struktūromis, kurios tenkina Reikmes vadovaudamosi šiose sutartyse nustatyta tvarka.
46. Kai lėšos skiriamos VĮ miškų urėdijoms, Miškų departamentas paskiriamas atsakingu už Reikmių tenkinimo organizavimą. Per 30 kalendorinių dienų nuo Programos trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymo Reikmėms patvirtinimo dienos pasirašomos biudžeto lėšų naudojimo sutartys su VĮ miškų urėdijomis, kurios tenkina Reikmes vadovaudamosi šiose sutartyse nustatyta tvarka. Biudžeto lėšų naudojimo sutarčių vykdymo kontrolę atlieka Generalinė miškų urėdija.
47. Kai už Reikmių tenkinimą atsakingu paskiriamas Aplinkos ministerijos administracijos padalinys, jis parengia darbų, paslaugų arba prekių pirkimo techninę specifikaciją, teikia prašymą dėl viešojo pirkimo organizavimo, koordinuoja pasirašytų sutarčių vykdymą.
48. Aplinkos ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Aplinkos ministerijos einamųjų metų ketvirčiui pasibaigus per 15 kalendorinių dienų Miškų departamentui teikia ketvirtines ir metinę Reikmių tenkinimo ataskaitas, parengtas pagal Tvarkos aprašo 2 priede nurodytą formą. Savivaldybės teikia Reikmių tenkinimo atskaitas vadovaujantis Valstybės biudžeto specialiųjų dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. D1-434 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. sausio 10 d. įsakymo Nr. D1-10 „Dėl Valstybės biudžeto specialiųjų dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.
49. Už Reikmių, kurios priskiriamos valstybės investicijų projektams, tenkinimą atsiskaitoma Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašo patvirtinimo“, ir Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
IX skyrius
LĖŠŲ VĮ miškų urėdijoms SKYRIMO ir naudojimo tvarka
50. VĮ miškų urėdijoms, patikėjimo teise valdančioms Vyriausybės nutarimais perduotą valstybinėms funkcijoms įgyvendinti valstybinę miško žemę, lėšos skiriamos Tvarkos aprašo 12.2, 12.7, 12.10.1–12.10.6 papunkčiuose nurodytoms Reikmėms finansuoti ir/ar šių Reikmių tenkinimo išlaidoms kompensuoti.
51. Reikmėms, nurodytoms Tvarkos aprašo 12.2, 12.7, 12.10.1–12.10.2 papunkčiuose, finansuoti skiriama iki 100 procentų visos tinkamos finansuoti Reikmės tenkinimo išlaidų sumos. Reikmės, nurodytos Tvarkos aprašo 12.10.1–12.10.2 papunkčiuose, finansuojamos gautų piniginių kompensacijų už miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis lėšomis.
52. Reikmėms, nurodytoms Tvarkos aprašo 12.10.3–12.10.6 papunkčiuose, finansuoti skiriama ne daugiau kaip 80 procentų visos tinkamos finansuoti Reikmės tenkinimo išlaidų sumos.
53. Vienai VĮ miškų urėdijai skiriamų lėšų Tvarkos aprašo 12.7 papunktyje nurodytai Reikmei suma per kalendorinius metus negali būti daugiau kaip 2 kartus didesnė nei vidutiniškai vienai VĮ miškų urėdijai šiai Reikmei finansuoti tenkanti lėšų suma per kalendorinius metus.
54. Tinkamomis finansuoti Reikmės tenkinimo išlaidomis yra laikomos faktiškai patirtos ir apmokėtos tiesioginės išlaidos, kurias galima tiesiogiai priskirti konkrečios Reikmės tenkinimo išlaidoms:
54.1. tinkamos finansuoti Reikmės, nurodytos Tvarkos aprašo 12.2 papunktyje, tenkinimo išlaidos:
54.1.1. miško gaisrų gesinimo automobilių ir kitų įrenginių, skirtų miško gaisrams gesinti ir jų prevencijai vykdyti, įsigijimo išlaidos;
54.2. tinkamos finansuoti Reikmės, nurodytos Tvarkos aprašo 12.7 papunktyje, tenkimo išlaidos yra nurodytos Bendros miško kelių priežiūros ir taisymo (remonto) visų nuosavybės formų miškuose tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1250 „Dėl Bendros miško kelių priežiūros ir taisymo (remonto) visų nuosavybės formų miškuose tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 ir 5 punktuose;
54.3. tinkamos finansuoti Reikmės, nurodytos Tvarkos aprašo 12.10.2 papunktyje, tenkinimo išlaidos:
54.4. tinkamos finansuoti Reikmės, nurodytos Tvarkos aprašo 12.10.3 papunktyje, tenkinimo išlaidos yra miško medelyno, kuriame diegiama miško sodmenų su apribota šaknų sistema auginimo technologija, įrengimo išlaidos (gamybinių pastatų, šiltnamių, sodmenų auginimo aikštelių, inžinerinių tinklų įrengimo išlaidos, technologinės įrangos įsigijimo ir montavimo išlaidos);
54.5. tinkamos finansuoti Reikmės, nurodytos Tvarkos aprašo 12.10.4 papunktyje, tenkinimo išlaidos:
54.5.3. miško išvalymo nuo buitinių, statybinių ir kitų atliekų, taip pat menkavertės augalijos išlaidos;
54.6. tinkamomis finansuoti Reikmės, nurodytos Tvarkos aprašo 12.10.6 papunktyje, tenkinimo išlaidomis yra laikomos faktiškai patirtos ir apmokėtos tiesioginės išlaidos miško sėklinėms plantacijoms, bandomiesiems želdiniams, klonų rinkiniams įrengti ir plėtoti:
55. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
55.2. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);
55.5. išlaidos, kurios buvo finansuotos (apmokėtos) ar yra priimtas sprendimas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių institucijų lėšų;
56. Atsižvelgdamas į Tarybos siūlymus ir rekomendacijas, aplinkos ministras priima sprendimus dėl lėšų skyrimo kiekvienai VĮ miškų urėdijai įsakymu patvirtindamas Programos lėšų paskirstymo Reikmėms projektą.
57. Aplinkos ministrui patvirtinus Programos lėšų skyrimą VĮ miškų urėdijoms, aplinkos ministras ar jo įgaliotas asmuo pasirašo biudžeto lėšų naudojimo sutartis su VĮ miškų urėdijomis. Biudžeto lėšų naudojimo sutartyse turi būti nustatytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos patvirtinimo“, 61 punkte nurodytos sąlygos.
58. VĮ miškų urėdijos joms skirtas Programos lėšas paslaugoms pirkti arba prekėms ar kitam turtui įsigyti naudoja vadovaudamosi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
59. VĮ miškų urėdijos joms skirtas Programos lėšas Tvarkos aprašo 12.7 papunktyje nurodytai Reikmei naudoja vadovaudamosi Bendros miško kelių priežiūros ir taisymo (remonto) visų nuosavybės formų miškuose tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1250 „Dėl Bendros miško kelių priežiūros ir taisymo (remonto) visų nuosavybės formų miškuose tvarkos aprašo patvirtinimo“. Vieno kilometro miško kelio ruožo priežiūrai per kalendorinius metus VĮ miškų urėdija gali panaudoti ne daugiau kaip 500 (penkis šimtus) eurų, o taisymui (remontui) – ne daugiau kaip 5000 (penkis tūkstančius) eurų Programos lėšų.
60. Vienai VĮ miškų urėdijai Tvarkos aprašo 12.10.4 papunktyje nurodytai Reikmei skiriama metinė lėšų suma apskaičiuojama pagal tos VĮ miškų urėdijos kitais metais planuojamus atlikti miestų miškų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbus ir šiems darbams atlikti reikalingą lėšų sumą. Ši lėšų suma negali viršyti dydžio, apskaičiuojamo VĮ miškų urėdijos valdomų miestų miškų plotą (hektarais) padauginus iš vidutinio vienam hektarui tenkančio miestų miškų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbų išlaidų dydžio (50,00 Eur/ha), ir visais atvejais negali būti didesnė kaip 50 000,00 Eur.
X skyrius
SPECIALIŲ TIKSLINIŲ DOTACIJŲ SAVIVALDYBĖMS SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKA
62. Savivaldybėms, patikėjimo teise valdančioms miestų miškus ir/ar įgyvendinančioms jų prižiūrimų miestų miškų vidinės miškotvarkos projektus, skiriamos specialios tikslinės dotacijos Tvarkos aprašo 12.10.4 papunktyje nurodytai Reikmei finansuoti (toliau – specialios tikslinės dotacijos).
63. Specialių tikslinių dotacijų dydis konkrečioms savivaldybėms apskaičiuojamas pagal Savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai atlikti lėšų apskaičiavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 3D-272/D1-317 „Dėl Savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai atlikti lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.
64. Miškų departamentas, apskaičiavęs specialių tikslinių dotacijų dydį, parengia ir teikia Tarybai svarstyti siūlomą specialių tikslinių dotacijų dydį, įtrauktą į Programos kitų trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymo Reikmių prioritetinėms kryptims projektą.
65. Aplinkos ministras priima sprendimą dėl specialių tikslinių dotacijų dydžio įsakymu tvirtindamas Programos kitų trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymo Reikmių prioritetinėms kryptims projektą.
66. Aplinkos ministerija, laikydamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame kitų metų valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatyto termino, teikia Finansų ministerijai informaciją apie specialių tikslinių dotacijų dydžio poreikį.
67. Tarybos posėdžio metu svarstomos savivaldybių pateiktos paraiškos, įtrauktos į gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašą. Miškų departamentas siūlomą specialių tikslinių dotacijų paskirstymą konkrečioms savivaldybėms įtraukia į Programos lėšų paskirstymo Reikmėms projektą. Aplinkos ministras priima sprendimą dėl specialių tikslinių dotacijų paskirstymo konkrečioms savivaldybėms įsakymu patvirtindamas Programos lėšų paskirstymo Reikmėms projektą.
XI skyrius
LĖŠŲ PRIVAČIŲ MIŠKŲ SAVININKŲ ORGANIZACINĖMS STRUKTŪROMS KURTIS SKYRIMO ir naudojimo TVARKA
69. Lėšos privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis yra skiriamos šioms išlaidoms kompensuoti:
69.4. mokesčiams už teisines ir administracines paslaugas kompensuoti (už privačių miškų savininkų organizacinės struktūros pavadinimo laikiną įtraukimą į juridinių asmenų registrą, steigimo sutarties ir įstatų notarinį patvirtinimą, įregistravimą juridinių asmenų registre, antspaudo, blankų pagaminimą ir įsigijimą, sąskaitų bankuose atidarymą).
70. Lėšos skiriamos Tvarkos aprašo 69 punkte nurodytoms išlaidoms, padarytoms nuo privačių miškų savininkų organizacinės struktūros kūrimosi pradžios iki šios struktūros įsteigimo momento, kompensuoti.
71. Lėšų dydis Tvarkos aprašo 69 punkte nurodytoms išlaidoms kompensuoti negali viršyti 80 procentų visų tinkamų finansuoti išlaidų.
72. Privačių miškų savininkų organizacinė struktūra yra laikoma tinkama finansavimui gauti, kai ji planuoja vykdyti veiklą miškų ūkio srityje.
73. Pareiškėjams negali būti skiriamas finansavimas, jei:
74. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
74.1. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);
74.4. išlaidos, kurios buvo finansuotos (apmokėtos) ar yra priimtas sprendimas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių institucijų lėšų;
75. Privačių miškų savininkų organizacinė struktūra kartu su paraiška papildomai raštu patvirtina, kad paraiškoje ir jos prieduose pateikta informacija ir dokumentai yra teisingi; kad ji nėra bankrutavusi, bankrutuojanti ar likviduojama; kad jos vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai arba finansų sistemai; pateikia pažymą, patvirtinančią, kad ji neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui ir (arba) valstybinio socialinio draudimo įstaigai.
76. Pateiktų paraiškų vertinimas ir svarstymas atliekamas Tvarkos aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka.
77. Atsižvelgdamas į Tarybos siūlymus skirti finansavimą privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis, aplinkos ministras priima sprendimus dėl lėšų skyrimo įsakymu patvirtindamas Programos lėšų paskirstymo Reikmėms projektą. Sprendimas neskirti finansavimo įforminamas Aplinkos ministerijos raštu, kuriame nurodomi sprendimo motyvai.
78. Lėšos skiriamos pasirašant biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Aplinkos ministerija. Biudžeto lėšų naudojimo sutartyje turi būti nustatytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos patvirtinimo“, 61 punkte nurodytos sąlygos.
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
79. Už Programos įgyvendinimą praėjusiais metais Aplinkos ministerija kasmet atsiskaito parengdama metinę Programos įgyvendinimo ataskaitą ir iki kovo 1 d. viešai paskelbdama Aplinkos ministerijos tinklalapyje.
Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo
programos lėšų planavimo, skyrimo ir
naudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Paraiškos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšomis finansuojamai reikmei forma)
PARAIŠKA BENDROSIOMS MIŠKŲ ŪKIO REIKMĖMS FINANSUOTI
Data __________
1. |
Reikmės pavadinimas |
||||
|
|||||
2. |
Iš Programos prašoma lėšų suma, tūkst. eurų* |
||||
|
|||||
3. |
Informacija apie pareiškėją (pareiškėjo pavadinimas ir kodas, juridinė forma; vykdoma veikla; adresas, telefonai, el. paštas) |
||||
|
|||||
4. |
Už Reikmės tenkinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel., el. pašto adresas) |
||||
|
|||||
5. |
Teisės aktas, kuriuo vadovaujantis tenkinama Reikmė (koks teisės aktas įgyvendinamas, kaip atitinka Vyriausybės prioritetus, Aplinkos ministerijos strateginį veiklos planą, Nacionalinę miškų ūkio sektoriaus plėtros 2012-2020 metų programą) |
||||
|
|||||
Reikmės APRAŠYMAS |
|||||
6. |
Reikmės pagrindimas (trumpai paaiškinti, kodėl ši reikmė reikalinga, kokias problemas padės išspręsti, kokios yra prielaidos ir išankstinės sąlygos, reikalingos, kad reikmė galėtų būti sėkmingai tenkinta) |
||||
|
|||||
7. |
Reikmės tikslai (nurodyti, kokie reikmės tikslai ir kada planuojama juos pasiekti; tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įgyvendinami) |
||||
|
|||||
8. |
Reikmės aprašymas (nurodyti, kokią veiklą vykdant, kokius veiksmus ar darbus atliekant planuojama pasiekti reikmės tikslus, kodėl pasirinkta tokia veikla) |
||||
|
|||||
9. |
Reikmės rezultatai ir visuomeninė reikšmė (nurodyti, ką tikimasi pasiekti patenkinus reikmę: jeigu bus atliekama mokslinė studija, nurodyti teisės akto, kuriam bus panaudoti darbo rezultatai, pavadinimą; jeigu bus rengiama programa ar techninis projektas, nurodyti programos ar projekto įgyvendinimo eigą, laiką ir rezultatus, pan. Nurodyti, kokią visuomeninę reikšmę turės patenkinta reikmė) |
||||
|
|||||
10. |
Reikmės tenkinimo trukmė (nurodyti laikotarpį, per kurį planuojama patenkinti reikmę, kiek laiko užtruks reikmės tenkinimas; jeigu tai renginys, nurodyti numatomą renginio datą) |
||||
|
|||||
11. |
Bendra reikmės vertė, tūkst. eurų (nurodoma bendra reikmės vertė įskaitant nuosavas ir kitų finansavimo šaltinių lėšas reikmei) |
||||
|
|||||
12. |
Išlaidų pagrindimas (nurodyti, kaip apskaičiuotas lėšų poreikis, kokios ir kada buvo atliktos apklausos, skaičiavimai, kt.) |
||||
|
|||||
13. |
Reikmei tenkinti numatyti kiti finansavimo šaltiniai, įskaitant ir pareiškėjo nuosavas lėšas, ir iš jų numatyta (-os) gauti lėšų suma (-os), tūkst. eurų |
||||
|
|||||
14. |
Reikmės tenkinimo etapai ir prašoma lėšų suma kiekvienam etapui (kai Reikmė tenkinama ilgiau nei vienerius kalendorinius metus, aprašyti reikmės tenkinimo eigą kiekvienais metais (etapais), nurodyti numatomus įvykdyti darbus ir jų mastą konkrečią veiklą siejant su planuojamomis išlaidomis, nurodant kiekvienam etapui reikalingą lėšų sumą, kitus numatytus finansavimo šaltinius) |
||||
Reikmės tenkinimo metai (etapai) |
Etapo aprašymas |
Lėšų poreikis, tūkst. eurų |
Pastabos |
||
Prašomos lėšos* |
Iš kitų finansavimo šaltinių numatomos gauti lėšos |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
PRIEDAI 1. Planuojamas detalus biudžeto lėšų paskirstymas pagal išlaidų ekonominę paskirtį (klasifikaciją). 2. Išlaidas pagrindžiantys dokumentai (preliminari detali išlaidų sąmata, apklausos dokumentai, kt.). 3. Preliminari reikmės techninė specifikacija, techniniai projektai ar kt. 4. Kiti su reikmės finansavimu susiję dokumentai. |
|||||
* Pareiškėjas užtikrina, kad iš Programos prašoma lėšų suma nėra ir nebus finansuojama iš kitų valstybės ir savivaldybės biudžetų programų ar Europos Sąjungos paramos fondų.
PASTABOS:
- Pildant paraišką, prašome ištrinti skliausteliuose esančius pasvirusiu šriftu pateiktus paaiškinimus.
- Prašome nurodyti tikslius priedų pavadinimus ir kiekvieno priedo lapų skaičių.
_______________________ _____________ _______________
(vadovas) (Parašas) (Vardas, pavardė)
Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų planavimo, skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Ataskaitos apie bendrųjų miškų ūkio reikmių tenkinimą forma)
_______________________________________________________________
(Už reikmės tenkinimo organizavimą atsakingos institucijos pavadinimas)
ATASKAITA APIE BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ TENKINIMĄ
___________________
(Ataskaitos pateikimo data)
Ataskaitinis laikotarpis: nuo 20__-__-___ iki 20 __-__-___
Tūkst. eurų
Reikmės pavadinimas |
Asignavimų planas |
Ataskaitinio laikotarpio vykdymas (kasinės išlaidos) |
Ataskaitinio laikotarpio įvykdymas, procentais |
Reikmės tenkinimo eigos aprašymas (paskelbtas konkursas, pasirašyta sutartis, neįvykdymo priežastys) |
|
iš viso reikmei |
ataskaitiniam laikotarpiui |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
______________________ ________________ _______________
(Už reikmės tenkinimo organizavimą (parašas) (Vardas, pavardė)
atsakingas asmuo)
Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų planavimo, skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo
3 priedas
(Paraiškos ir (ar) pasiūlymo kokybinio vertinimo lentelės forma)
kokybinio vertinimo lentelė
Data ____________
Reikmės pavadinimas, paraišką/ pasiūlymą pateikusios institucijos (administracijos padalinio) pavadinimas |
|
Paraiškos vertinimą atliekančios institucijos pavadinimas, vertintojas (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. pašto adresas) |
|
Kokybinio vertinimo kriterijus |
Vertinimas |
Vertinimą pagrindžiantys argumentai, vertintojo nuomonė ir siūlymai, papildoma informacija |
|
Reikmės finansavimo Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšomis tinkamumas |
Ar Reikmė priskirtina bendrosioms miškų ūkio reikmėms? |
¨ Taip ¨ Ne |
|
Ar Reikmė gali būti tenkinama Aplinkos ministerijai ar jai pavaldžioms įstaigoms teisės aktais nustatytų funkcijų apimtyje? |
¨ Taip ¨ Ne |
|
|
Ar Reikmė gali būti finansuojama kitų Aplinkos ministerijos vykdomų programų lėšomis? |
¨ Taip ¨ Ne |
|
|
Reikmės pagrįstumo ir aktualumo vertinimas |
Ar Reikmė yra reikalinga, aktuali? |
¨ Taip ¨ Ne |
|
Ar paraiškoje/ pasiūlyme pakankamai pagrįstas Reikmės tenkinimo reikalingumas, aktualumas? |
¨ Taip ¨ Ne |
|
|
Reikmės tikslų ir siektinų rezultatų vertinimas |
Ar Reikmės tikslai ir uždaviniai leis pasiekti numatytus rezultatus? |
¨ Taip ¨ Ne |
|
Ar Reikmė yra susijusi su nacionalinių strateginių dokumentų įgyvendinimu? |
¨ Taip ¨ Ne |
|
|
Reikmės aprašymo vertinimas |
Ar Reikmės aprašymas pakankamai išsamus, aiškus, atspindintis visą Reikmės tenkinimo eigą? |
¨ Taip ¨ Ne |
|
Reikmės tenkinimo termino vertinimas |
Ar realu tenkinti Reikmę nurodytu terminu? |
¨ Taip ¨ Ne |
|
Reikmei finansuoti prašomų lėšų vertinimas |
Ar prašomų lėšų suma Reikmei pagrįsta ir atitinka vidutinę rinkos kainą? |
¨ Taip ¨ Ne |
|
Jei pareiškėjas yra ūkio subjektas, ar prašomos lėšos Reikmei gali būti laikomos valstybės pagalba pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje apibrėžtus valstybės pagalbos kriterijus? |
¨ Taip ¨ Ne |
|
|
Pasiūlymas pritarti ar nepritarti Reikmės finansavimui |
¨ Pritarti ¨ Nepritarti |
|
Vertinimą atliko: ______________________________________________________________
(vertintojo pareigos, vardas, pavardė, parašas)