LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „KOLEKTYVINIAI VEIKSMAI“ VEIKLOS SRITIES „ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS DARBUOTOJŲ MOKYMAI“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2013 m. gruodžio 23 d. Nr. 3D-877
Vilnius
Vadovaudamasis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. balandžio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 387/2012 (OL 2012 L 129, p. 7), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gruodžio 22 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr.1249/2010 (OL 2010 L 341, p. 3), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C/2007/6703, su paskutiniais pakeitimais, patvirtintais 2013 m. rugpjūčio 14 d. Europos Komisijos sprendimu C(2013) 5457, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2010, Nr. 51-2488) ir atsižvelgdamas į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404; 2013, Nr. 60-2979),
t v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos srities „Žuvininkystės sektoriaus darbuotojų mokymai“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-877
LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „KOLEKTYVINIAI VEIKSMAI“ VEIKLOS SRITIES „ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS DARBUOTOJŲ MOKYMAI“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos srities „Žuvininkystės sektoriaus darbuotojų mokymai“ įgyvendinimo taisyklių (toliau – Taisyklės) tikslas – nustatyti paramos suteikimo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos sritį „Žuvininkystės sektoriaus darbuotojų mokymai“ (toliau – Priemonės veiklos sritis) tvarką.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. balandžio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 387/2012 (OL 2012 L 129, p. 7) (toliau – reglamentas (EB) Nr. 1198/2006), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gruodžio 22 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1249/2010 (OL 2010 L 341, p. 3) (toliau – reglamentas (EB) Nr. 498/2007), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C/2007/6703, su paskutiniais pakeitimais, patvirtintais 2013 m. rugpjūčio 14 d. Europos Komisijos sprendimu C(2013) 5457 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2010, Nr. 51-2488) ir Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404; 2013, Nr. 60-2979) (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės).
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Bendrosios išlaidos – atlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais, organizaciniais ir teisiniais projekto įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė veikla, susijusi su juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis; taip pat su statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimu susijusios išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų, licencijų ir statybos leidimų įsigijimo išlaidos bei turto, kuriam įsigyti ar sukurti buvo naudota parama, draudimo projekto įgyvendinimo laikotarpiui išlaidos.
Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatyme (Žin., 2000, Nr. 56-1648; 2013, Nr. 71-3579), Veiksmų programos administravimo taisyklėse, reglamente (EB) Nr. 1198/2006, reglamente (EB) Nr. 498/2007 ir kituose teisės aktuose.
II. TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
4. Bendro intereso priemonių tikslas – kurti konkurencingą žuvininkystės sektorių, skatinti jo atstovų, pripažintų žuvininkystės produktų gamintojų organizacijų ir kitų visuomeninių organizacijų bendrą veiklą, taip pat atstovauti žuvininkystės sektoriaus interesams.
III. REMIAMOS VEIKLOS
6. Pagal Priemonės veiklos sritį remiamos investicijos į akvakultūros sektoriaus darbuotojų rengimo ir mokymo metodus ir priemones, kurias įgyvendina mokslo ir studijų institucijos, rengiančios specialistus su aukštuoju išsilavinimu Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) nustatyta tvarka.
IV. TINKAMI IR NETINKAMI PAREIŠKĖJAI
7. Paramos paraišką gauti paramą pagal Priemonės veiklos sritį (toliau – paramos paraiška) gali teikti žuvininkystės interesams atstovaujantys privatūs arba viešieji juridiniai asmenys, nevyriausybinės organizacijos (toliau – pareiškėjas). Mokslo ir studijų institucijos, rengiančios specialistus su aukštuoju išsilavinimu Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo nustatyta tvarka, atstovauja žuvininkystės interesams, jei į studijų programas yra įtraukusios arba numato įtraukti studijų dalykus, skirtus akvakultūros specialistams rengti.
9. Pareiškėjas neturi turėti uždelstų įsiskolinimų Lietuvos Respublikos biudžetui ir, jei pareiškėjas yra registruotas draudėju – Valstybinio socialinio draudimo fondui (ši nuostata netaikoma juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai, atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu).
10. Pareiškėjas laikomas netinkamu ir negali teikti paramos paraiškos, jeigu:
10.2. yra priimtas galutinis sprendimas dėl:
10.2.1. pareiškėjo, ketinusio gauti arba gavusio paramą iš Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo, Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Žuvininkystės orientavimo finansinio instrumento, Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF), paramos sutarties ar paramos skyrimo sąlygų pažeidimo, kai pažeidimo suma lygi arba didesnė nei 34 528 (trisdešimt keturi tūkstančiai penki šimtai dvidešimt aštuoni) Lt. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo dienos;
10.2.2. pareiškėjo įvykdytos nusikalstamos veikos, susijusios su parama iš Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo, Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Žuvininkystės orientavimo finansinio instrumento, EŽF. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą 2 metus nuo galutinio sprendimo priėmimo.
V. TINKAMUMO KRITERIJAI
11. Pareiškėjas turi atitikti tinkamumo gauti paramą kriterijus paramos paraiškos pateikimo dieną, kurie vertinami pagal pateiktus duomenis bei viešuosiuose registruose esančią informaciją.
12. Tinkamumo kriterijai:
12.1. paramos paraišką teikia pareiškėjas, įvardytas tinkamu pareiškėju pagal šių Taisyklių IV skyrių;
12.2. projekte numatyti veiksmai ir išlaidos prisideda prie Taisyklių II skyriuje nurodyto tikslo ir uždavinio įgyvendinimo;
12.3. pareiškėjas užtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;
12.4. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus (šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi);
12.5. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks aplinkosaugos reikalavimus (Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105) (šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi);
12.6. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad atliekamos investicijos, kurioms prašoma paramos, atitiks darbo saugos reikalavimus (Techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 (Žin., 2000, Nr. 23-601; 2007, Nr. 129-5279), Elektrotechninių gaminių saugos techninis reglamentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos standartizacijos departamento direktoriaus 1999 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 351/61 (Žin., 1999, Nr. 90-2663; 2001, Nr. 54-1932);
12.7. pareiškėjas patvirtina, kad tvarko ir (ar) įsipareigoja tvarkyti buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
12.8. nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama ir (arba) kuriame numatyta įgyvendinti projektą, pareiškėjo privalo būti valdomas teisėtais pagrindais. Turi būti užtikrinamas teisėtas naudojimasis statiniais ir žeme po statiniais, kuriuose pagal projektą atliekama rekonstravimas, kapitalinis remontas, modernizavimas ir (arba) kuriuose numatyta vykdyti projektą, ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. Statinių ir (arba) žemės teisėto naudojimosi jais faktas turi būti įregistruotas VĮ Registrų centre iki paramos paraiškos pateikimo Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) dienos, jei tokia registracija privaloma pagal teisės aktų reikalavimus;
12.9. jei projekte numatytas statinio rekonstravimas, kapitalinis remontas, modernizavimas ir (arba) statybos darbai, turi būti pateikta:
12.9.1. statinio techninis projektas (privalomos pateikti statinio techninio projekto dalys: statinio projekto bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano), architektūros, gamybos (paslaugų) technologijos, aplinkos apsaugos (kai ji privaloma), statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo), parengtas vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 (Žin., 2005, Nr. 4-80; 2010, Nr. 115-5902), reikalavimais, ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) (toliau – Statybos įstatymas) 23 straipsnio ir statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D1-826 (Žin., 2010, Nr. 116-5944), reikalavimais, išduotas statybą leidžiantis dokumentas. Jei pareiškėjas šiuos dokumentus įsipareigoja pristatyti vėliausiai su pirmuoju mokėjimo prašymu (avansinis mokėjimo prašymas nelaikomas pirmuoju mokėjimo prašymu), su paramos paraiška privaloma pateikti dokumentus, nurodytus Taisyklių 12.9.3 punkte;
12.9.2. supaprastintas (rekonstravimo) projektas (privalomos pateikti supaprastinto projekto dalys: bendrieji duomenys, sklypo planas, architektūriniai brėžiniai) arba kapitalinio remonto aprašas (privalomos pateikti kapitalinio remonto aprašo dalys: aiškinamasis raštas, kapitalinio remonto darbų technologijos aprašas), parengtas vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ reikalavimais, ir statybą leidžiantis dokumentas. Šis reikalavimas taikomas, kai projekte numatyta nesudėtingų statinių statyba ir atitinkamų dokumentų pateikimas yra privalomas pagal statybą reglamentuojančius teisės aktus. Jei pareiškėjas šiuos dokumentus įsipareigoja pateikti vėliausiai su pirmuoju mokėjimo prašymu (avansinis mokėjimo prašymas nelaikomas pirmuoju mokėjimo prašymu), su paramos paraiška privaloma pateikti dokumentus, nurodytus Taisyklių 12.9.3 punkte;
12.9.3. projektiniai pasiūlymai (privalomos pateikti projektinio pasiūlymo dalys: bendrieji duomenys, sklypo plano, architektūriniai brėžiniai), statinio projektavimo užduotis, prisijungimo sąlygos ir specialieji reikalavimai. Nurodyti dokumentai neteikiami, jeigu su paramos paraiška pateikiami dokumentai, nurodyti Taisyklių 12.9.1 ir (arba) 12.9.2 punkte arba dokumento (-ų) pateikimas yra neprivalomas pagal statybą reglamentuojančius teisės aktus;
12.9.4. statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalies ekspertizės išvada, parengta įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla. Šis dokumentas teikiamas teikiant dokumentus, nurodytus Taisyklių 12.9.1 punkte, kai statinių projektų statybos skaičiuojamoji kaina (sąmatinė vertė) yra didesnė kaip 500 000 (penki šimtai tūkstančių) Lt, vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR.1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 214 (Žin., 2002, Nr. 55-2200). Statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalis (projektinės sąmatos) turi būti patvirtinta atestuoto tai veiklos sričiai statinio projekto dalies vadovo parašu;
12.10. pareiškėjas įsipareigoja apdrausti ilgalaikį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. Projekto įgyvendinimo laikotarpiui apdrausti turtą draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų didžiausia turto atkuriamąja verte, o įgyvendinus projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas, taip pat pranešti Agentūrai apie įvykusius draudžiamuosius įvykius ir gautinas draudimo išmokas;
12.11. pareiškėjas įsipareigoja be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti remiamos veiklos pobūdžio, projekto įgyvendinimo reikalavimų ir nuosavybės formos, neparduoti, neįkeisti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto, nenutraukti projekte numatytos vykdyti veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų mažiausiai 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos;
12.12. pareiškėjas užtikrina tinkamą projekto finansavimo šaltinį – pareiškėjo lėšas, skolintas lėšas, paramos lėšas, iš asignavimų gautinas lėšas. Skolintos lėšos pagrindžiamos kartu su paramos paraiška pateikiant dokumentus, įrodančius paskolos suteikimo galimybę. Nustačius, kad pateikti dokumentai nepakankamai įrodo paskolos suteikimo galimybę, Agentūra gali paprašyti pareiškėjo papildomų dokumentų, įrodančių paskolos suteikimo galimybę. Paskolos sutartis turi būti pateikta tada, kai pareiškėjas turi užtikrinti projekto išlaidų / investicijų finansavimą, t. y. paskolos sutartis pateikiama su tuo mokėjimo prašymu, kuriuo yra prašoma apmokėti patirtas išlaidas / investicijas panaudojant skolintas lėšas. Agentūra neatsako už kreditoriaus turimų lėšų patikimumą, realumą, prievolių vykdymą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka bei už kreditoriaus ir paskolos gavėjo įsipareigojimų nevykdymą;
13. Specialieji tinkamumo kriterijai:
13.1. projekto investicijos bus skiriamos bendram interesui, t. y. investicijų rezultatais galės naudotis visuomenė (pagrindžiama veiklos apraše, Taisyklių 2 priedas);
13.2. pareiškėjas neprieštarauja, kad visas naudojantis investicijomis gaunamas pelnas bus išskaičiuojamas iš viešosios paramos sumos 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo;
VI. PARAMOS DYDIS
15. Kvietimui teikti paramos paraiškas skirta paramos suma yra 2 000 000 (du milijonai) Lt (1 500 000 (vienas milijonas penki šimtai tūkstančių) Lt (75 proc.) iš Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF) ir 500 000 (penki šimtai tūkstančių) Lt (25 proc.) bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete).
VII. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
18. Rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau paramos lėšomis bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto išlaidos neviršijant nustatyto paramos dydžio ir intensyvumo. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos, o ne pateikiamos kaip bendra suma. Tinkamoms finansuoti išlaidoms pagrįsti turi būti pateikiamas bent 1 komercinis pasiūlymas arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.), jei iki paramos paraiškos pateikimo prekių, paslaugų ar darbų pirkimai neatlikti. Jei pareiškėjas iki paramos paraiškos pateikimo patyrė ir apmokėjo dalį su projekto įgyvendinimu susijusių išlaidų, kartu su paramos paraiška pateikiami įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms, paslaugoms ar darbams pirkti (jei Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu nėra nustatyti didžiausieji išlaidų įkainiai) dokumentai.
19. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:
19.1. būtinos Taisyklių III skyriuje nurodytoms veikloms vykdyti ir tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu bei patirtos nuo 2007 m. sausio 1 d.;
19.2. investicijos, kuriomis prisidedama prie Taisyklių II skyriuje nurodyto tikslo ir uždavinio įgyvendinimo;
19.3. faktiškai padarytos išlaidos, užregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje ir pagrįstos dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis kopijomis;
19.4. turto išperkamąja nuoma įsigijimo, kai išperkamąja nuoma įsigytas turtas tampa paramos gavėjo nuosavybe iki projekto įgyvendinimo pabaigos;
20. Pagal Priemonės veiklos sritį finansuojamos išlaidos, atitinkančios šias išlaidų kategorijas:
20.1. statinių rekonstravimas, kapitalinis remontas, modernizavimas ir statybos darbai:
20.1.3. akvakultūros tvenkinių pagilinimo, vandens kanalų tinklo, pylimų, hidroįtvarų atnaujinimo ir panašiai;
20.2. naujos įrangos, įrenginių, technikos (išskyrus transporto priemones), mechanizmų įsigijimo, jų pristatymo į vietą, įrengimo ir montavimo išlaidos;
20.5. projekto bendrosios išlaidos. Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali sudaryti iki 10 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;
20.6. projekto viešinimo išlaidos, skirtos visuomenės informavimo ir viešinimo priemonėms įgyvendinti Pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programą suteiktos paramos viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-232 (Žin., 2008, Nr. 48-1794; 2010, Nr. 31-1457).
21. Netinkamos finansuoti išlaidos:
21.6. išlaidos, viršijančios Žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) nustatytus didžiausiuosius įkainius, patvirtintus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr. 3D-619 (Žin., 2013, Nr. 97-4825). Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra didesnė už nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius. Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra mažesnė negu pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal pasiūlyme pateiktą kainą. Šis reikalavimas netaikomas, jei Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu nėra nustatyti didžiausieji išlaidų įkainiai;
21.7. atliktos nesilaikant pirkimų procedūrų, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), o kai paramos gavėjai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, atliktos nesilaikant reikalavimų, numatytų Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 3D-304 (Žin., 2007, Nr. 69-2750; 2009, Nr. 124-5348);
22. PVM, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą (Žin., 2002, Nr. 35-1271) turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM pareiškėjas į atskaitą neįtraukė), yra netinkamas finansuoti paramos lėšomis. Kai paramos gavėjas yra valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga arba kitas viešasis juridinis asmuo, vykdantis valstybės ar savivaldybių veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, PVM yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Tokiu atveju PVM nuo apmokestinamosios prekių ir (ar) paslaugų, už kurias mokama iš EŽF ir bendrojo finansavimo lėšų, vertės, kurios paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti į PVM ataskaitą, yra apmokamas iš šiam tikslui skirtų Ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų.
VIII. KVIETIMAS TEIKTI PARAMOS PARAIŠKAS
23. Kvietimai teikti paramos paraiškas skelbiami ir paramos paraiškos priimamos taikant netiesioginio paramos paraiškų priėmimo procedūrą, kaip nurodyta Veiksmų programos administravimo taisyklėse.
IX. PARAMOS PARAIŠKOS PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS
25. Paramos paraiškos forma ir kartu su paramos paraiška teikiamų dokumentų sąrašas pateikiami šių Taisyklių 1 priede.
26. Jei projekte numatyta naujo statinio statyba, statinio rekonstravimas, statinio kapitalinis remontas, statybą leidžiantis dokumentas Statybos įstatymo ir statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D1-826 (Žin., 2010, Nr. 116-5944), nustatyta tvarka išduotas statytojui, savivaldybės administracijai pateikus prašymą su pridėtais privalomais Statybos įstatymo 23 straipsnyje nurodytais dokumentais, techninis projektas arba, jei projekte numatyta nesudėtingų statinių statyba, supaprastintas (statybos arba rekonstravimo) projektas arba kapitalinio remonto aprašas, parengti vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 (Žin., 2005, Nr. 4-80; 2010, Nr. 115-5902), reikalavimais, taip pat kiti dokumentai, kurie konkrečiu atveju privalomi pateikti, vadovaujantis statybą reglamentuojančiais teisės aktais, gali būti pateikti vėliausiai su pirmuoju (ne avansiniu) mokėjimo prašymu. Tokiu atveju, kai pareiškėjas nurodytus dokumentus numato pateikti su pirmuoju (ne avansiniu) mokėjimo prašymu, įsipareigojimas dėl šių dokumentų pateikimo nurodomas paramos sutartyje.
27. Pareiškėjas kartu su paramos paraiška gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.
28. Paramos paraiškas kartu su reikalaujamais dokumentais iš pareiškėjų priima ir registruoja Agentūra, kurios teritorinių padalinių adresai nurodyti Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).
29. Paramos paraiška ir pridedami dokumentai turi būti pateikti asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paramos paraiškos nepriimamos.
30. Paramos paraiškos, pateiktos pasibaigus kvietime teikti paramos paraiškas nurodytam paramos paraiškų priėmimo terminui, nepriimamos.
31. Paramos paraiška turi būti pateikta spausdintine forma (užpildyta kompiuteriu). Ranka užpildytos paramos paraiškos nebus registruojamos ir vertinamos.
32. Turi būti pateikiamas vienas paramos paraiškos egzempliorius ir prie paramos paraiškos pridedamų dokumentų (originalų ir (arba) notaro patvirtintų dokumentų nuorašų) komplektas. Jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo, jis turi pateikti originalą ir kopiją, kurios atitiktis originalui patikrinama pirminio tikrinimo metu ir originalas grąžinamas pareiškėjui. Paramos paraiška su priedais turi būti įsegta į segtuvą.
33. Paramos paraiška pildoma lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos nepriimamos. Pridedamus dokumentus pareiškėjas privalo pateikti lietuvių kalba (teikiant dokumentus užsienio kalba, turi būti pateiktas dokumentų vertimas į lietuvių kalbą. Vertimas į lietuvių kalbą turi būti patvirtintas kompetentingos įstaigos, kuri atliko vertimo paslaugą). Pareiškėjas (kai pareiškėjas – juridinis asmuo – atstovas) arba jo įgaliotas asmuo privalo pasirašyti kiekvieną paramos paraiškos ir prie jos pridedamų dokumentų lapą.
34. Paramos paraišką pateikusiam pareiškėjui įteikiamas paramos paraiškos įregistravimą patvirtinantis raštas.
35. Užregistravus paramos paraišką, pareiškėjas gali teikti papildomą informaciją, jei jos pareikalauja Agentūra. Į papildomą informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva (išskyrus Taisyklių 36 punkte numatytas išimtis), neatsižvelgiama.
36. Pareiškėjas, esant svarbioms aplinkybėms, be paklausimo gali pateikti papildomą informaciją, lemiančią objektyvų paramos paraiškos vertinimą, jei dėl objektyvių priežasčių negalėjo jos pateikti kartu su paramos paraiška (pvz.: pasikeitę tiesioginio ryšio duomenys, pateikiami banko dokumentai, atlikta nekilnojamojo turto teisinė registracija, įvyko sandoris, kuris nenumatytas veiklos apraše. Numatytų investicijų keisti ir prašomos paramos sumos didinti negalima. Papildomi dokumentai gali būti pateikiami iki paramos paraiškos tinkamumo vertinimo pabaigos. Pateikiant papildomus dokumentus būtina raštu nurodyti priežastis, lėmusias dokumentų nepateikimo faktą.
37. Po paramos paraiškos užregistravimo pareiškėjas turi teisę raštu pranešti Agentūrai apie pateiktos paramos paraiškos atšaukimą. Pareiškėjo prašymu išregistruota paramos paraiška nebus toliau administruojama. Į vėlesnius pareiškėjo prašymus toliau administruoti paramos paraišką neatsižvelgiama.
X. PARAMOS PARAIŠKOS VERTINIMAS IR PARAMOS SKYRIMO PATVIRTINIMAS
39. Paramos paraiškos vertinimą Agentūra turi atlikti per 1 mėnesį nuo kvietime teikti paramos paraiškas nurodyto paramos paraiškų priėmimo termino pabaigos. Paraiškos vertinimas organizuojamas vadovaujantis Veiksmų programos administravimo taisyklėmis.
40. Paramos paraiškos vertinimo metu yra nustatoma, ar paramos paraiška yra tinkama finansuoti, tinkamų finansuoti išlaidų dydis ir (arba) didžiausias paramos dydis, suapvalinamas iki sveikųjų skaičių. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats.
41. Paramos paraiškos vertinimo metu pareiškėjui gali būti siunčiami paklausimai dėl papildomų duomenų ir (ar) dokumentų pateikimo, kreipiamasi į kitas institucijas dėl papildomos informacijos pateikimo, pasitelkiami nepriklausomi ekspertai ir (arba) atliekamos patikros vietoje. Tokiais atvejais paramos paraiškos vertinimas atitinkamai pratęsiamas paklausimo pareiškėjui išsiuntimo ir atsakymo gavimo, prašymo dėl papildomos informacijos kitoms institucijoms pateikimo ir atsakymo gavimo, ekspertų atliekamo vertinimo ar patikros vietoje atlikimo laikotarpiui.
42. Tuo atveju, kai užregistruotose paramos paraiškose visa pareiškėjų prašoma paramos suma viršija planuojamą paskirstyti paramos sumą, Agentūra paramos paraiškų vertinimą organizuoja vadovaudamasi Veiksmų programos administravimo taisyklėmis.
43. Atliekant paramos paraiškų pirmumo vertinimą, paramos paraiškos sugrupuojamos pagal šiuos paramos paraiškų pirmumo vertinimo kriterijus:
Eil. Nr.
|
Kriterijus
|
Balai
|
1.
|
Projektai, skirti žuvininkystės sektoriaus darbuotojų darbo saugai gerinti.
|
20
|
2.
|
Projektai, skirti jūrininkų (žvejybos laivuose) kompetencijai ugdyti.
|
30
|
3.
|
Projektai, kuriuos vykdo pareiškėjas, turintis ne mažesnę kaip 3 m. mokymo patirtį žuvininkystės srityje.
|
20
|
4.
|
Projektai, kuriuose numatoma apmokyti didžiausią skaičių klausytojų.
|
20
|
5.
|
Projektai, kurie diegia inovatyvius profesinių gebėjimų tobulinimo ir mokymo metodus ir priemones.
|
10
|
44. Paramos paraiškos, geriausiai atitinkančios pirmumo vertinimo kriterijus (surinkusios daugiausiai vertinimo balų) ir kurioms pakanka planuojamos paskirstyti paramos sumos, yra teikiamos tinkamumo skirti paramą vertinimui. Paramos paraiškos, kurių tinkamumo skirti paramą vertinimas neatliekamas, atmetamos ir Agentūra apie tai informuoja pareiškėją darbo tvarkos aprašuose nustatyta tvarka.
45. Tuo atveju, kai užregistruotose paramos paraiškose visa pareiškėjų prašoma paramos suma yra mažesnė arba lygi planuojamai paskirstyti paramos sumai, paramos paraiškų pirmumo vertinimas neatliekamas.
46. Sprendimą dėl paramos skyrimo / neskyrimo priima ir patvirtina Ministerija, vadovaudamasi Ministerijos projekto atrankos komiteto rekomendacijomis Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.
47. Agentūra, gavusi Ministerijos sprendimą skirti paramą, parengia, suderina su pareiškėju ir pasirašo paramos sutartį, vadovaudamasi Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Prieš pasirašydamas paramos sutartį pareiškėjas paramos lėšoms turi atsidaryti banke atskirą sąskaitą (šis reikalavimas netaikomas projektams, kuriems taikomas kompensavimo be avanso mokėjimo būdas).
XI. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS
49. Projektas turi būti pradėtas įgyvendinti ne vėliau kaip per 6 mėnesius ir įgyvendintas per 24 mėnesius nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, bet ne vėliau kaip iki 2015 m. birželio 30 d.
50. Priemonei taikomi paramos lėšų išmokėjimo būdai: išlaidų kompensavimas, išlaidų kompensavimas su avanso mokėjimu arba sąskaitų apmokėjimas.
51. Vykdant statybas ūkio būdu, patirtoms statybinių medžiagų įsigijimo išlaidoms apmokėti ir išperkamosios nuomos būdu įgyjamam turtui taikomas išlaidų kompensavimo būdas.
52. Sąskaitų apmokėjimo būdas gali būti taikomas projektams, kuriems įgyvendinti paramos gavėjas sudaro darbų, paslaugų teikimo arba prekių tiekimo sutartis su rangovais, paslaugų teikėjais arba prekių tiekėjais. Pagal sąskaitų apmokėjimo būdą paramos gavėjas patikrina kiekvieną rangovo, paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateiktą sąskaitą, jos atitiktį rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms, patikrina ir priima atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar pateiktas prekes ir, priėmęs sąskaitą kaip tinkamą apmokėti bei apmokėjęs nuosavo indėlio dalį, pateikia ją Agentūrai kartu su mokėjimo prašymu bei kitais reikalaujamais dokumentais.
53. Taikant išlaidų kompensavimo būdą, paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą iš nuosavų lėšų ir teikia Agentūrai mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja projekto įgyvendinimo metu patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu (jei toks turimas).
54. Išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas gali būti taikomas biudžetinių įstaigų ir viešųjų juridinių asmenų, kurių veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymas (Žin., 2004, Nr. 25-745), Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752) arba Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 32-787; 2004, Nr. 7-128), įgyvendinamiems projektams, kai toks paramos gavėjas negali pradėti įgyvendinti projekto iš nuosavų lėšų. Didžiausias projektui taikomas avanso dydis negali būti didesnis nei 40 proc. visos projektui įgyvendinti skirtos sumos. Gavęs avansą paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą ir pirmąjį mokėjimo prašymą kartu su ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais ir (arba) patvirtintomis jų kopijomis teikia Agentūrai ne vėliau kaip po 3 mėnesių nuo avanso gavimo dienos. Jeigu per 3 mėnesius nuo avanso gavimo dienos projektas nepradedamas įgyvendinti ir nepadaroma išlaidų, paramos gavėjas per 5 darbo dienas privalo grąžinti avansą Agentūrai.
55. Paramos lėšos paramos gavėjui išmokamos Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Paramos gavėjas privalo per 5 darbo dienas (kai taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas) nuo lėšų pervedimo į atsiskaitomąją sąskaitą išmokėti gautas lėšas rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui ir išsiųsti Agentūrai pranešimą apie apmokėjimą, pridėdamas lėšų apmokėjimo įrodymo dokumentus.
57. Jei įgyvendinant projektą yra numatoma įsigyti prekių, paslaugų arba darbų, paramos gavėjai, kurie pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra perkančiosios organizacijos, privalo vadovautis šio įstatymo nuostatomis. Tuo atveju, kai paramos gavėjams Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos netaikomos, paramos gavėjai prekes, paslaugas arba darbus turi įsigyti neviršydami nustatytų didžiausiųjų įkainių, o jei didžiausieji įkainiai nenustatyti, visus pirkimus privalo vykdyti vadovaudamiesi Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 3D-304 (Žin., 2007, Nr. 69-2750; 2009, Nr. 124-5348).
XII. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKA
58. Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos sutartyje, pateikia nustatytos formos mokėjimo prašymą. Jei numatytos statybos, jos turi būti vykdomos vienu etapu be tarpinių mokėjimų, tačiau jei technologiškai statybas galima išskirti į kelis etapus, gali būti pateikiami keli mokėjimo prašymai. Jei numatyta kelių atskirų pastatų statyba, ji gali būti vykdoma etapais, ir mokėjimo prašymas pateikiamas užbaigus vieną statybų etapą.
59. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt).
60. Paramos gavėjas mokėjimo prašymą ir pridedamus dokumentus turi pateikti spausdintine forma ir užpildytus lietuvių kalba (teikiant dokumentus užsienio kalba, turi būti pateiktas dokumentų vertimas į lietuvių kalbą. Vertimas į lietuvių kalbą turi būti patvirtintas kompetentingos įstaigos, kuri atliko vertimo paslaugą). Ranka ar kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai ir pridedami dokumentai neregistruojami.
61. Paramos gavėjas turi įsitikinti, kad jo pateiktas mokėjimo prašymas yra tinkamai sukomplektuotas, pridedami visi reikalaujami dokumentai. Kartu su mokėjimo prašymu paramos gavėjas pateikia ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo, išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų patvirtintas kopijas. Visos projekto išlaidos turi būti patvirtintos išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515) 13 straipsnyje nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, ir kitais dokumentais.
62. Paramos gavėjas turi pateikti vieną mokėjimo prašymo originalą ir pridedamų dokumentų (originalų ir (arba) notaro patvirtintų dokumentų nuorašų) komplektą. Jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo, jis turi pateikti originalą ir kopiją, kurios atitiktis originalui patikrinama pirminio tikrinimo metu ir grąžinama pareiškėjui.
63. Mokėjimo prašymus kartu su pridedamais dokumentais iš paramos gavėjų priima ir registruoja pagal projekto įgyvendinimo vietą Agentūra, kurios teritorinių padalinių adresai nurodyti interneto tinklalapyje www.nma.lt.
64. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti laiku, asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami.
67. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo (paramos sutarties keitimo). Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.
68. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, paramos gavėjas turi Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti dokumentus, pagrindžiančius vėlavimo priežastis.
69. Paramos gavėjas gali pateikti iki 4 mokėjimo prašymų (įskaitant ir paskutinįjį mokėjimo prašymą).
70. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas.
71. Mokėjimo prašymai vertinami Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir Ministerijai pateikti pinigų užsakymo paraišką per 30 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimų paramos gavėjui bei patikrų vietoje atlikimo laikas.
XIII. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR TIKRINIMAS
72. Pateikus mokėjimo prašymą gali būti atliekama patikra vietoje. Apie patikras vietoje paramos gavėjams pranešama iš anksto, jeigu toks išankstinis paramos gavėjo informavimas neturės neigiamos įtakos patikros vietoje rezultatams.
73. Paramos gavėjas 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos per 3 mėnesius pasibaigus kiekvieniems kalendoriniams metams Agentūrai teikia projekto įgyvendinimo ataskaitą. Projekto įgyvendinimo ataskaitos forma pateikiama Agentūros interneto tinklalapyje www.nma.lt.
74. Jokie su Agentūra raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto investicijas, paramos dalių išdėstymą bei dydį, mokėjimo prašymų pateikimo tvarką, ir pakeitimai, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar paramos sutartyje ir (arba) paraiškoje bei sprendime skirti paramą nustatytus paramos gavėjo įsipareigojimus, nėra leidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti Agentūrą apie visus su projektu susijusius pakeitimus.
75. Jei kilo poreikis keisti projektą ir (arba) paramos sutartį, paramos gavėjas privalo raštu pateikti Agentūrai prašymą pakeisti projektą ir (arba) paramos sutartį ir kartu su prašymu pateikti visą informaciją ir dokumentus, pagrindžiančius šį prašymą. Prašymą dėl mokėjimo prašymo pateikimo atidėjimo paramos gavėjas Agentūrai turi pateikti iki paramos sutartyje numatytos atitinkamo mokėjimo prašymo pateikimo dienos.
76. Agentūra, gavusi paramos gavėjo prašymą pakeisti projektą ir (arba) paramos sutartį, įvertina prašymo aplinkybes ir priima sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo.
77. Priėmusi sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo keisti projektą ir (arba) paramos sutartį, Agentūra:
77.1. tuo atveju, jei paramos sutartis nėra keičiama, per 10 darbo dienų nuo tokio sprendimo įforminimo apie tai raštu informuoja paramos gavėją;
78. Su projektu susiję dokumentai turi būti saugomi mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 (Žin., 2011, Nr. 88-4230). Dokumentai turi būti prieinami Ministerijos, Agentūros, Europos Komisijos ir Europos Audito rūmų įgaliotiems atstovams.
79. Paramos gavėjas privalo saugoti:
79.2. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus, taip pat mokėjimo prašymų kopijas;
80. Paramos gavėjas turi sudaryti paramos paraiškos bylą dokumentams, nurodytiems šių Taisyklių 79 punkte, arba jų kopijoms saugoti.
81. Įgyvendindamas projektą, paramos gavėjas turi imtis informavimo ir viešinimo priemonių Pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007−2013 metų veiksmų programą suteiktos paramos viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-232 (Žin., 2008, Nr. 48-1794; 2010, Nr. 31-1457).
XIV. SANKCIJOS
82. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant paramos sutarties sąlygas, numatomos taikyti sankcijos – paramos dydžio sumažinimas, paramos sutarties nutraukimas ir (arba) paramos grąžinimas, kai išmokėta dalis ar visa paramos suma.
83. Paramos dydžio sumažinimas taikomas:
83.2. pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą (terminas nurodomas paramos sutartyje), išskyrus Taisyklių 83.1 punktą, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos, paramos suma mažinama 0,5 proc. už kiekvieną pavėluotą darbo dieną (ši sankcija netaikoma, kai mokėjimo prašymas pateikiamas pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių);
84. Paramos sutartis nutraukiama ir (arba) reikalaujama grąžinti paramą, kai išmokėta dalis ar visa paramos suma, jei paramos gavėjas:
84.1. nepateikia mokėjimo prašymo per 20 darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos;
84.2. nepradėjo įgyvendinti projekto per 6 mėnesius ir (arba) nebaigė vykdyti projekto per 24 mėnesius nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, bet ne vėliau kaip iki 2015 m. birželio 30 d.;
84.3. nustojo vykdyti projektą, negali pasiekti paramos sutartyje nustatytų projekto uždavinių, tikslų;
84.4. negrąžina Agentūrai klaidingai apskaičiuotos ir pervestos į atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumos;
84.5. neužtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti buvo prašoma paramos, nebūtų finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;
84.7. nevykdo reguliarios projekto įgyvendinimo stebėsenos, kad užtikrintų projekto įgyvendinimą, kaip numatyta paramos paraiškoje ir (arba) veiklos apraše;
84.9. prieštarauja, kad duomenys apie skirtą paramą būtų viešinami visuomenės informavimo tikslais pagal reglamento (EB) Nr. 498/2007 30 straipsnį ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punktą;
84.10. per 5 metų laikotarpį nuo paramos sutarties pasirašymo dienos be rašytinio Agentūros sutikimo pakeičia remiamos veiklos pobūdį, projekto įgyvendinimo reikalavimus ir nuosavybės formą, parduoda, įkeičia ar kitaip perleidžia kitam asmeniui už paramos lėšas įgytą turtą, nutraukia projekte numatytą vykdyti veiklą, pakeičia projekto įgyvendinimo vietą ir sąlygas;
84.11. nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę tai daryti, atlikti patikrą vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po paramos suteikimo;
84.12. nepateikia, pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, kuri galėjo turėti reikšmės priimant sprendimą dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai paramos sutarties vykdymo kontrolei;
84.13. pažeidė kitas paramos sutarties sąlygas ir (arba) įsipareigojimus, prisiimtus pateikus paramos paraišką, ar vykdydamas projektą pažeidė kitų ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu, reikalavimus;
XV. APSKUNDIMO TVARKA
85. Pareiškėjai ir (arba) paramos gavėjai, nesutinkantys su Agentūros, Ministerijos sprendimais, veiksmais arba neveikimu, susijusiais su paramos paraiškos, mokėjimo prašymo administravimu ir (arba) įgyvendinamo projekto administravimu, gali juos apskųsti Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka.
XVI. INFORMACIJOS TEIKIMAS
86. Informacija ir paaiškinimai dėl paramos skyrimo suteikiami telefonais, nurodytais Agentūros interneto tinklalapyje www.nma.lt, taip pat elektroninio pašto adresu info@nma.lt.
87. Klausiant faksu ar elektroniniu paštu turi būti pateikiama aiški nuoroda į Veiksmų programos priemonės pavadinimą, klausiančiojo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas ir telefonas.
88. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, skelbiami Agentūros tinklalapyje (www.nma.lt).
Lietuvos žuvininkystės sektoriaus
2007–2013 metų veiksmų programos
trečiosios prioritetinės krypties
„Bendro intereso priemonės“
priemonės „Kolektyviniai veiksmai“
veiklos srities „Žuvininkystės sektoriaus
darbuotojų mokymai“ įgyvendinimo taisyklių
1 priedas
(Paramos paraiškos
pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos sritį „Žuvininkystės sektoriaus darbuotojų mokymai“ forma)
Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos tarnautojas
|
|__|__|__|__| |__|__| |__|__| |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__||__|__| (registracijos data) (registracijos numeris) |
(dokumentą užregistravusio tarnautojo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė) |
Vertinti priimta □ Atmesta □ |
______________________________________________________________________________
(pareiškėjo (jei pareiškėjas – juridinis asmuo – atstovo) vardas, pavardė)
Adresas (Nurodomas pareiškėjo adresas, telefonas, faksas, el. paštas, kuriuo bus galima susisiekti su pareiškėju paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu) |
|
Savivaldybės pavadinimas: |
|
Seniūnijos pavadinimas: |
|
Gyvenamosios vietovės pavadinimas: |
|
Gatvės pavadinimas: |
|
Namo Nr. |
|
Buto Nr. |
|
Pašto indeksas: |
|
Telefono Nr. |
|
Fakso Nr. |
|
El. paštas: |
|
Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paraiškos administravimo eigą? PASTABA. Užpildykite vieną arba abu langelius. |
|
Paštu |
□ |
Elektroniniu paštu |
□ |
Sutinku elektroniniu paštu gauti Agentūros interneto svetainėse publikuojamas naujienas |
□ |
Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie
Žemės ūkio ministerijos
PARAMOS PARAIŠKA
PAGAL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES
„BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „KOLEKTYVINIAI VEIKSMAI“ VEIKLOS SRITĮ „ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS DARBUOTOJŲ MOKYMAI“
_________ Nr. _________
(data)
I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ
1. Pareiškėjo pavadinimas |
(Nurodomas paraišką teikiančios įmonės, įstaigos, organizacijos ar kito juridinio ar fizinio asmens pavadinimas pagal registracijos pažymėjimo duomenis)
|
|
2. Pareiškėjo teisinė forma |
(Nurodoma pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą)
|
|
3. Pareiškėjo rekvizitai |
Subjekto kodas (Nurodomas juridinio asmens registracijos kodas)
|
|
Tel. |
|
|
Faksas |
|
|
El. p. adresas |
|
|
4. PVM mokėjimas |
□ PVM mokėtojas PVM mokėtojo kodas: |
|
5. Įmonės buveinės adresas |
Miestas Savivaldybės pavadinimas Gatvės pavadinimas Namo Nr. Buto Nr. |
II. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMA PARAMOS
1. Prioritetinė kryptis |
Bendro intereso priemonės |
|||
2. Priemonė |
Kolektyviniai veiksmai |
|||
3. Priemonės veiklos sritis |
Žuvininkystės sektoriaus darbuotojų mokymai |
|||
4. Projekto pavadinimas |
(Nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašoma paramos, pavadinimas) |
|||
5. Projekto įgyvendinimo vieta (duomenys patikrai vietoje atlikti) |
Savivaldybės pavadinimas Vietovės pavadinimas Gatvės pavadinimas
Namo Nr. Buto Nr. |
|||
6. Bendra projekto vertė su PVM, Lt
|
Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis su PVM, litais
|
|||
7. Bendra projekto vertė be PVM, Lt |
Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis be PVM, litais |
|||
8. Prašoma paramos suma, Lt
|
Nurodoma prašoma paramos suma, litais |
|||
9. Taikomas paramos lėšų išmokėjimo būdas |
Sąskaitų apmokėjimo □ Išlaidų kompensavimo □ Išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu □ |
|||
10. Planuojama projekto pradžia |
(Projekto įgyvendinimo pradžia po paraiškos pateikimo (išskyrus prieš paraiškos pateikimą patirtas išlaidas)
|
|||
11. Planuojama projekto pabaiga |
(Projekto įgyvendinimo pabaiga (paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai data)
|
|||
12. Projekto įgyvendinimo etapai: (pildoma, jei planuojama projektą įgyvendinti keliais etapais) |
Planuojami projekto įgyvendinimo etapai ir prašoma paramos suma, Lt:
□ Pirmojo etapo pabaiga |__|__|__|__| |__|__| (nurodomi metai ir mėnuo)
|__|__|__|__|__|__|__|__| (nurodoma prašoma paramos suma, Lt)
□ Antrojo etapo pabaiga |__|__|__|__| |__|__| (nurodomi metai ir mėnuo)
|__|__|__|__|__|__|__|__| (nurodoma prašoma paramos suma, Lt)
□ N-ojo etapo pabaiga |__|__|__|__| |__|__| (nurodomi metai ir mėnuo)
|__|__|__|__|__|__|__|__| (nurodoma prašoma paramos suma, Lt) |
|||
13. Projekto vadovas (vardas, pavardė) (pildyti, jei tai ne pareiškėjas) Tel. Nr. |
(Pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto įgyvendinimo priežiūrą ir ataskaitų rengimą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr.)
|
|||
14. |
Projekto atitiktis pirmumo vertinimo kriterijams (Šioje lentelės dalyje pareiškėjas įvertina pateiktus teiginius, užbraukdamas kryželiu langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“) |
|||
14.1. |
Projektas, skirtas žuvininkystės sektoriaus darbuotojų saugai gerinti. |
□ Taip □ Ne
|
||
14.2. |
Projektas skirtas jūrininkų (žvejybos laivuose) kompetencijai ugdyti. |
□ Taip □ Ne |
||
14.3. |
Projektas, kurį vykdo pareiškėjas, turintis ne mažesnę kaip 3 m. mokymo patirtį žuvininkystės srityje. |
□ Taip □ Ne |
||
14.4. |
Projektas, kuris diegia inovatyvius profesinių gebėjimų tobulinimo ir mokymo metodus ir priemones. |
□ Taip □ Ne |
||
III. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
Eil. Nr. |
Rodikliai |
Matavimo vnt. |
1. |
Įgyvendinant projektą įsigyta, sumontuota, įdiegta žuvims veisti ir auginti skirtų uždarų akvakultūros sistemų |
Vnt. |
2. |
Įgyvendinant projektą parengtų arba atnaujintų tvenkinių akvakultūros mokymo bazių skaičius |
Vnt. |
3. |
........... (Nurodomi kiti pareiškėjo numatyti projekto įgyvendinimo (priežiūros) rodikliai) |
..... |
IV. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO (PRIEŽIŪROS) RODIKLIAI
Eil. Nr. |
Rodikliai |
Matavimo vnt. |
Ataskaitiniai metai 20___ |
Prognozė (kiekybine išraiška) |
||||
20___ (paraiškos pateikimo metai) |
20__ |
20__ |
20__ |
20__ |
||||
1. |
Patvirtintų naujų arba atnaujintų su akvakultūra susijusių studijų dalykų skaičius |
Vnt. |
|
|
|
|
|
|
2. |
Su akvakultūra susijusių studijų dalykus išklausiusių asmenų skaičius |
Vnt. |
|
|
|
|
|
|
3. |
Iš projekto veiklos gautos pajamos |
Lt |
|
|
|
|
|
|
4. |
Iš projekto veiklos gautas pelnas |
Lt |
|
|
|
|
|
|
5. |
........... (Nurodomi kiti pareiškėjo numatyti projekto įgyvendinimo (priežiūros) rodikliai) |
..... |
|
|
|
|
|
|
V. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS
(Nurodykite visas planuojamas tinkamas ir netinkamas finansuoti projekto išlaidas, kainą be PVM, PVM sumą, kainą su PVM, prašomą paramos sumą, išlaidų būtinumo pagrindimą ir laikotarpius, kada planuojama pateikti išlaidas. Informacija apie išlaidas turi būti atidžiai užpildyta ir pagrįsta, kad vertintojams neliktų abejonių dėl išlaidų pagrįstumo. Nepagrįstos, abejotinos išlaidos gali būti pripažintos kaip netinkamos, o tinkamų išlaidų bendra suma ir prašomas paramos dydis sumažinamas)
Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Suma be PVM, Lt |
PVM, Lt |
Bendra suma su PVM, Lt |
Prašoma paramos suma, Lt |
Išlaidų būtinumo pagrindimas |
Išlaidų įsigijimo laikotarpis (nurodyti metus ir ketvirtį) |
TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS |
|||||||
1. |
Statinių rekonstravimo, kapitalinio remonto, modernizavimo ir statybos darbų išlaidos |
|
|
|
|
|
|
... |
... |
|
|
|
|
|
|
2. |
Naujos įrangos, įrenginių, technikos (išskyrus transporto priemones), mechanizmų įsigijimo, jų pristatymo į vietą, įrengimo ir montavimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
... |
... |
|
|
|
|
|
|
3. |
Mokomųjų leidinių rengimo ir publikavimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
... |
... |
|
|
|
|
|
|
4. |
Praktinio mokymo medžiagos ir žaliavos įsigijimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
... |
... |
|
|
|
|
|
|
5. |
Bendrosios išlaidos |
|
|
|
|
|
|
6. |
Viešinimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
IŠ VISO TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ |
|
|
|
|
|
|
VI. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI
(Nurodoma, kaip pareiškėjas numato finansuoti projektą, jeigu projekto vertė didesnė negu galima maksimali parama. Turi būti numatytos lėšos, skirtos apmokėti investicijos vertei su PVM, viršijančiai galimos paramos dydį. Pareiškėjas privalo nurodyti finansavimo šaltinius)
Eil. Nr. |
Šaltinis |
Suma, Lt |
Nuoroda į patvirtinantį dokumentą / informacijos šaltinį |
1. |
Paramos lėšos (Pildoma tik tuo atveju, jei projektas numatomas vykdyti daugiau nei vieną etapą. Šioje grafoje nurodoma, kiek planuojama teikti mokėjimo prašymų ir kokioms investicijoms, už kurias gauta parama bus naudojama antrajam ir (arba) n-ajam projekto etapui finansuoti) |
|__|__|__|__|__|__|__|__| |
|
2. |
Pareiškėjo lėšos
|
|__|__|__|__|__|__|__|__| |
□ iš veiklos planuojamos gauti lėšos
kita ___________ |
3. |
Paskola (nurodoma paskola, pagrįsta dokumentais, įrodančiais paskolos suteikimo galimybę) |
|__|__|__|__|__|__|__|__| |
□ kredito įstaigos □ juridinio asmens □ fizinio asmens |
4. |
Iš viso (1+2+3) |
|__|__|__|__|__|__|__|__| |
|
VII. KITA INFORMACIJA
(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, užbraukdamas kryželiu langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“)
1. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija? |
□ Taip □ Ne |
|
2. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybiniu socialinio draudimo fondu? |
□ Taip □ Ne |
|
3. |
Ar tvarkote ir (ar) įsipareigojate tvarkyti buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka? |
□ Taip □ Ne |
|
4. |
Ar patvirtinate ir įsipareigojate užtikrinti, kad projekte numatytos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų? |
□ Taip □ Ne |
|
5. |
Ar įsipareigojate užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus? (Šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi) |
□ Taip □ Ne □ N/a |
|
6. |
Ar įsipareigojate užtikrinti, kad projektas atitiks aplinkosaugos reikalavimus? |
□ Taip □ Ne |
|
7. |
Ar įsipareigojate, kad atliekamos investicijos atitiks darbo saugos reikalavimus? |
□ Taip □ Ne |
|
8. |
Ar įsipareigojate be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti savo veiklos pobūdžio, projekto įgyvendinimo reikalavimų ir nuosavybės formos, neparduoti, neįkeisti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto, nenutraukti projekte numatytos vykdyti veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos, sąlygų mažiausiai 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos? |
□ Taip □ Ne |
|
9. |
Ar įsipareigojate apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui? |
□ Taip □ Ne |
|
10. |
Ar įsipareigojate, kad visas naudojantis investicijomis gaunamas pelnas bus išskaičiuojamas iš viešosios paramos sumos 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos? |
□ Taip □ Ne |
|
11. |
Ar įsipareigojate viešinti gautą paramą? Kokias viešinimo priemones naudosite? |
□ Taip □ Ne Nurodykite viešinimo priemones |
|
VIII. PATEIKIAMi DOKUMENTAI[1]
(Šioje lentelėje pareiškėjas pasitikrina, ar jo pateikiama paraiška yra visiškai sukomplektuota, ir pažymi (kryželiu), kuriuos dokumentus pateikia, nurodydamas pateikiamų dokumentų puslapių skaičių)
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Pažymėti X |
Puslapių skaičius |
1. |
Veiklos aprašas, parengtas pagal Taisyklių 2 priede nustatytą formą. |
|
|__|__| |
2. |
Juridinio asmens steigimo dokumentai: įstatai, steigimo sandoris arba įstatymų numatytais atvejais bendrieji nuostatai, arba kiti dokumentai, kuriuos įstatams prilygina Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (Žin., 2000, Nr. 74-2262) (kai pareiškėjas – juridinis asmuo). |
□ |
|__|__| |
3. |
Pareiškėjo kompetentingo organo pritarimo projektui sprendimas ar protokolo išrašas, patvirtintas pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens, kai įmonės nuosavybės teisės priklauso daugiau kaip vienam akcininkui (kai pareiškėjas – juridinis asmuo). |
□ |
|__|__| |
4. |
Finansinės atskaitomybės dokumentai (balansas, pelno (nuostolių) ataskaita) už ataskaitinius ir praėjusius ataskaitinius metus. Naujai įregistruoti ūkio subjektai – veiklos pradžios balansą. (Šis reikalavimas netaikomas, jei paramos paraišką teikia pelno nesiekiantis ūkio subjektas.) |
□ |
|__|__| |
5. |
Audito patvirtinta finansinė ataskaita ir audito išvados už praėjusius finansinius metus (jei pareiškėjui pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privalomas auditas). |
□ |
|__|__| |
6. |
Prekių, darbų ar paslaugų teikėjų komerciniai pasiūlymai arba kiti dokumentai, pagrindžiantys numatytų projekto išlaidų vertę, arba įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms, paslaugoms ir (arba) darbams pirkti dokumentai. |
□ |
|__|__| |
7. |
Dokumentai, patvirtinantys pareiškėjo galimybes apmokėti numatytą projekto išlaidų dalį (banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.) (Teikiama, kai paramos lėšų nepakanka projekto išlaidoms apmokėti.) |
□ |
|__|__| |
8. |
Nekilnojamojo turto, į kurį planuojama investuoti ir (arba) kuriame numatyta įgyvendinti projektą, nuosavybės, nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teisę ar kiti teisėtą valdymą patvirtinantys dokumentai (rašytinė sutartis dėl nekilnojamojo turto valdymo turi galioti ne mažiau kaip 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo ir turi būti įregistruota VĮ Registrų centre iki paramos paraiškos pateikimo dienos). |
□ |
|__|__| |
9. |
ES lėšomis finansuojamų investicinių projektų poveikio aplinkai vertinimas (pateikiamas, kai poveikio aplinkai vertinimas būtinas pagal Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymą). |
□ |
|__|__| |
|
Jei projekte numatyta statinio rekonstravimas, kapitalinis remontas, modernizavimas ir (arba) statybos darbai, turi būti pateikta: (taikoma, kai šiems darbams finansuoti prašoma paramos) |
□ |
|
10. |
statinio techninis projektas (privalomos pateikti statinio techninio projekto dalys: statinio projekto bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano), architektūros, gamybos (paslaugų) technologijos, aplinkos apsaugos (kai ji privaloma), statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo), parengtas vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 (Žin., 2005, Nr. 4-80; 2010, Nr. 115-5902), reikalavimais, ir, vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) 23 straipsnio ir statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D1-826 (Žin., 2010, Nr. 116-5944), reikalavimais, išduotas statybą leidžiantis dokumentas; (Jei pareiškėjas šiuos dokumentus įsipareigoja pristatyti vėliausiai su pirmuoju mokėjimo prašymu, su paramos paraiška privaloma pateikti dokumentus, nurodytus šios lentelės 12 punkte) |
□ |
|__|__| |
11. |
supaprastintas (rekonstravimo) projektas (privalomos pateikti supaprastinto projekto dalys: bendrieji duomenys, sklypo planas, architektūriniai brėžiniai) arba kapitalinio remonto aprašas (privalomos pateikti kapitalinio remonto aprašo dalys: aiškinamasis raštas, kapitalinio remonto darbų technologijos aprašas), parengtas vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ reikalavimais, ir statybą leidžiantis dokumentas; (Taikoma, kai projekte numatyta nesudėtingų statinių statyba ir atitinkamų dokumentų pateikimas yra privalomas pagal statybą reglamentuojančius teisės aktus. Jei pareiškėjas šiuos dokumentus įsipareigoja pateikti vėliausiai su pirmuoju mokėjimo prašymu, su paramos paraiška privaloma pateikti dokumentus, nurodytus šios lentelės 12 punkte) |
□ |
|__|__| |
12. |
projektiniai pasiūlymai (privalomos pateikti projektinio pasiūlymo dalys: bendrieji duomenys, sklypo plano, architektūriniai brėžiniai), statinio projektavimo užduotis, prisijungimo sąlygos ir specialieji reikalavimai; (Nurodyti dokumentai neteikiami, jeigu su paramos paraiška pateikiami dokumentai, nurodyti šios lentelės 10 ir (arba) 11 punkte arba dokumento (-ų) pateikimas yra neprivalomas pagal statybą reglamentuojančius teisės aktus) |
□ |
|__|__| |
13. |
statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalies ekspertizės išvada parengta įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla; Statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalis (projektinės sąmatos) turi būti patvirtinta atestuoto tai veiklos sričiai statinio projekto dalies vadovo parašu. (Šis dokumentas teikiamas teikiant dokumentus, nurodytus 9 punkte, kai statinių projektų statybos skaičiuojamoji kaina (sąmatinė vertė) yra didesnė kaip 500 tūkst. Lt, vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR.1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 214 (Žin., 2002, Nr. 55-2200). Dokumentas vėliausiai gali būti pateiktas su pirmuoju mokėjimo prašymu (avansinis mokėjimo prašymas nelaikomas pirmuoju mokėjimo prašymu). |
□ |
|__|__| |
14. |
Dokumentai, įrodantys, kad pareiškėjas atstovauja žuvininkystės sektoriaus interesams (pareiškėjas turi pateikti dokumentus, įrodančius, kad į studijų programas yra įtraukęs arba numato įtraukti studijų dalykus, skirtus akvakultūros specialistams rengti). |
□ |
|__|__| |
15. |
Kiti dokumentai. |
□ |
|__|__| |
IX. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Aš, pretenduodamas gauti paramą pagal priemonę ........................................................................ ........................................................................................................., pasirašydamas patvirtinu, kad: 1. Esu susipažinęs (-usi) su paramos skyrimo sąlygomis. 2. Šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga. 3. Nesu likviduojamas, pertvarkomas, reorganizuojamas teisės aktų nustatyta tvarka. 4. Man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas, arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu. 5. Sutinku, kad paramos paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją). 6. Sutinku, kad paramos paraiškoje pateikti mano asmens / juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, ir kiti duomenys būtų tvarkomi ir saugomi Europos žuvininkystės priemonių administravimo informacinėje sistemoje ir kad Agentūra gautų mano asmens / juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, ir kitus duomenis iš kitų juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais. 7. Sutinku, kad mano tinkamumas gauti paramą būtų vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei viešuosiuose registruose esančius duomenis. 8. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad duomenys apie skirtą paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais pagal 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 498/2007, nustatančio išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gruodžio 22 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1249/2010 (OL 2010 L 341, p. 3), 30 straipsnį ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punktą, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Bendrijos finansinius interesus Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. 9. Sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paramos paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą, skirtą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje. 10. Sutinku, kad visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama ir Programos priežiūros, vertinimo ir statistikos tikslams. 11. Įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai. 12. Žinau ir sutinku, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, gauti papildomos informacijos apie mano žuvininkystės veiklą. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos su Europos žuvininkystės fondo lėšų panaudojimu bei priežiūra susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos. 13. Sutinku, kad mano veikla, susijusi su projekto įgyvendinimu, būtų patikrinta ne vėliau kaip po 5 metų nuo sprendimo skirti paramą patvirtinimo dienos. 14. Agentūrai pareikalavus, įsipareigoju grąžinti gautą paramą, jei projektas nebus įgyvendintas taip, kaip numatyta Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos srities „Žuvininkystės sektoriaus darbuotojų mokymai“ įgyvendinimo taisyklėse, ir nebus tinkamai įforminti pakeitimai. 15. Žinau ir įsipareigoju grąžinti paramą, jei vykdant projektą nebus laikomasi ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu, reikalavimų, projektas bus nutrauktas ar nebus pasiekti paraiškoje nustatyti projekto tikslai ir uždaviniai. 16. Esu informuotas (-a), kad turiu teisę žinoti apie savo asmens / juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens / juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens / juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenis arba sustabdyti savo asmens / juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant teisės aktų nuostatų.
|
|
__________________________ (pareiškėjo / pareiškėjo atstovo (jei pareiškėjas juridinis asmuo) pareigos) |
______________________ _______________________ (parašas) (vardas, pavardė) |
|
|
Jei projektą parengė ir paraišką padėjo užpildyti konsultantas, nurodykite:
Konsultanto vardas ir pavardė
Institucijos pavadinimas
Telefono ir fakso Nr.
Lietuvos žuvininkystės sektoriaus
2007–2013 metų veiksmų programos
trečiosios prioritetinės krypties
„Bendro intereso priemonės“
priemonės „Kolektyviniai veiksmai“
veiklos srities „Žuvininkystės sektoriaus
darbuotojų mokymai“ įgyvendinimo taisyklių
2 priedas
_____________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
Tipinis veiklos aprašas pagal
LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES
„BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „KOLEKTYVINIAI VEIKSMAI“ VEIKLOS SRITĮ „Žuvininkystės sektoriaus darbuotojų mokymai“
__________
(data)
_______________________
(sudarymo vieta)
I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ
Juridinio asmens pavadinimas |
Juridinio asmens kodas (Juridinių asmenų registro išduotame registravimo pažymėjime nurodytas kodas)
|
Buveinės adresas
|
Telefono Nr.
|
Fakso Nr.
|
El. paštas
|
II. INFORMACIJA APIE ŪKIO SUBJEKTĄ IR JO VEIKLĄ
1. Veiklos pobūdis ir rezultatai |
Nurodomos veiklos kryptys, duomenys apie nuosavybę: savininkai (įvardijant savininkus), gaminami produktai ar teikiamos paslaugos, veiklos apimtys, finansiniai rezultatai; |
|
|
|
|
|
|
|
III. INFORMACIJA APIE PROJEKTO NUMATOMŲ INVESTICIJŲ TIKSLUS IR UŽDAVINIUS
1. Projekto įgyvendinimo tikslai, veiklos plėtros (įkūrimo, plėtimo, modernizavimo) sumanymas, kryptys ir mastai, investavimo prioritetai, siektini rezultatai |
Išdėstomi projekto tikslai ir uždaviniai. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Pageidaujama gauti EŽF parama, projekto atitiktis Veiksmų programos priemonės veiklos srities, pagal kurią siekiama paramos, tikslams ir uždaviniams |
Pagrindžiama, kad investicijos bus skirtos bendram interesui, t. y. bus naudingos grupei žuvininkystės sektoriaus atstovų arba žuvininkystės sektoriui. Taip pat pagrindžiama, kaip projektu bus diegiami nauji mokymo metodai ir priemonės skirtos akvakultūros sektoriaus specialistų rengimui. |
|
|
|
|
|
|
|
IV. INFORMACIJA APIE PASLAUGAS
1. Informacija apie paslaugų rūšį, apimtį, kokybę, specifiką, inovatyvumą; |
Pateikiama informacija apie planuojamas teikti paslaugas, apimtį, kokybę, specifiką, inovatyvumą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V. TECHNOLOGIJOS IR APLINKOSAUGA
1. Pateikiamas paslaugų teikimo veiklos aprašymas. |
Planuojami ištekliai ir darbai, atitinkantys technologines schemas: nurodoma turima ir reikalinga įsigyti technika, įranga, kiti materialiniai ištekliai, statyba ir rekonstrukcija, reikalingos infrastruktūros sukūrimas, modernizavimo galimybės. Technologinė schema turi atitikti planuojamų produktų ar paslaugų pobūdį, apimtis bei kokybę ir užtikrinti atitiktį aplinkos apsaugos, higienos, veterinarijos, maisto kokybės ir gyvūnų gerovės reikalavimams. Pateikiama informacija apie planuojamų naudoti technologijų inovatyvumą. Pateikiama informacija apie planuojamas naudoti medžiagas ir žaliavas (poreikis, numatomi tiekėjai, kainos, atsargos). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. INFORMACIJA APIE ŪKIO SUBJEKTO ORGANIZACINĘ VALDYMO STRUKTŪRĄ IR DARBUOTOJUS
Ūkio subjekto organizacinė valdymo struktūra, informacija apie vadovą ir specialistus, atsakingus už projekto įgyvendinimą (amžių, išsilavinimą, darbo patirtį, kvalifikacijos kėlimą). Projekto įtaka ūkio subjekto organizacinei pertvarkai. Informacija apie darbo organizavimą, sezoniškumą, darbuotojų skaičių (nurodoma, kiek planuojama sukurti ilgalaikių darbo vietų), jų kvalifikaciją, motyvaciją (darbo užmokesčio lygis, darbuotojų skatinimo būdai ir formos) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VII. INFORMACIJA APIE INVESTICIJAS IR FINANSAVIMO ŠALTINIUS
|
1. Numatomos investicijos, jų vertė, finansavimo šaltinis ir investavimo terminai
2. Investicijų įgyvendinimo ir paramos išmokėjimo planas
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VIII. INFORMACIJA APIE PROJEKTO EKONOMINĘ IR SOCIALINĘ NAUDĄ
____________________________ _______________ ____________________ (pareiškėjo atstovo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||