herbas

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ SPECIALIOJO UGDYMO CENTRO PAVADINIMO PAKEITIMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. balandžio 16 d. Nr. T-104

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Šiaulių specialiojo ugdymo centro pavadinimą ir pavadinti jį Šiaulių „Spindulio“ ugdymo centru.

2. Patvirtinti Šiaulių „Spindulio“ ugdymo centro nuostatus (pridedama).    

3. Įpareigoti Šiaulių „Spindulio“ ugdymo centro direktorių pasirašyti nuostatus ir įregistruoti juos valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filiale.

4. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2017 m. lapkričio 9 d. sprendimo Nr. T-383 „Dėl Šiaulių logopedinės, „Ringuvos“ specialiosios, Sanatorinės mokyklų ir Šiaulių specialiojo ugdymo centro nuostatų patvirtinimo “ 1.4 papunktį.

5. Nustatyti, kad šio sprendimo 4 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 2 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Artūras Visockas

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2020 m. balandžio 16 d. sprendimu Nr. T-104

 

 

ŠIAULIŲ „SPINDULIO“ UGDYMO CENTRO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių „Spindulio“ ugdymo centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių „Spindulio“ ugdymo centro (toliau – Centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančiąją instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, Centro grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, mokymo formas ir mokymo proceso organizavimo būdus, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, Centro teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Centro veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Centro oficialusis pavadinimas – Šiaulių „Spindulio“ ugdymo centras, trumpasis pavadinimas – „Spindulio“ ugdymo centras. Centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas – 190528589.

3. Centras įsteigtas 1999 m. rugsėjo 1 d.

4. Centro teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Centro priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Centro savininkė – Šiaulių miesto savivaldybė, kodas 111109429, adresas: Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai.

7. Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).

8. Savivaldybės taryba sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose Lietuvos Respublikos įstatymuose (toliau – įstatymai) ir Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

9. Centro buveinė: Dainų g. 96, LT-78272 Šiauliai.

10. Centro grupė – bendrojo ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo mokykla, neformaliojo suaugusiųjų švietimo mokykla.

11. Centro tipas – pagrindinė mokykla, ikimokyklinio ugdymo mokykla, neformaliojo suaugusiųjų švietimo mokykla.

12. Centro pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla judesio ir padėties sutrikimų turintiems mokiniams, kodas 31232110.

13. Kitos Centro paskirtys:

13.1. ikimokyklinio ugdymo grupės mokykla judesio ir padėties bei neurologinių sutrikimų turintiems vaikams, kodas 31114110;

13.2. ikimokyklinio ugdymo grupės mokykla įvairiapusių raidos sutrikimų, kompleksinių ir kitų negalių turintiems vaikams, kodas 31114170;

13.3. pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla įvairiapusių raidos sutrikimų turintiems mokiniams, kodas 31232170;

13.4. neformaliojo suaugusiųjų švietimo grupės universalusis daugiafunkcis centras, kodas 31814109.

14. Mokymo kalba – lietuvių.

15. Mokymosi formos – grupinio ir pavienio mokymosi.

16. Mokymo proceso organizavimo būdai – kasdienis, nuotolinis.

17. Centras vykdo pradinio, pagrindinio ugdymo ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams pritaikytas pradinio, pagrindinio ugdymo, individualizuotas pradinio ir pagrindinio ugdymo, socialinių įgūdžių ugdymo, neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo, ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams pritaikytas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.

18. Centras išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: pradinio, pagrindinio ugdymo pasiekimų, pradinio, pagrindinio išsilavinimo, mokymosi pasiekimų pažymėjimus; pažymėjimus baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį.

19. Centras turi bendrabutį. Bendrabučio buveinė: Dainų g. 96, LT-78272 Šiauliai.

20. Centras turi Dienos socialinės globos skyrių:

20.1. Centro skyriaus pavadinimas – Šiaulių „Spindulio“ ugdymo centro Dienos socialinės globos skyrius (toliau – Centro skyrius);

20.2. Centro skyriaus buveinė: Dainų g. 96, LT-78272 Šiauliai.

21. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžiantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.

 

II SKYRIUS

CENTRO VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI,

FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

22. Centro veiklos sritis – švietimas.

23. Centro švietimo veiklos rūšys:

23.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

23.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

23.2.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

23.2.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

23.2.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

23.2.4. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

23.2.5. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

23.2.6. kitas, niekur kitur nepriskirtas švietimas, kodas 85.59;

23.2.7. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

24. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

24.1. kita transportui būdingų paslaugų veikla, kodas 52.29;

24.2. kita apgyvendinimo veikla, kodas 55.90;

24.3. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

24.4. nuosavo arba nuomojamojo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

24.5. gydytojų specialistų veikla, kodas 86.22;

24.6. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

24.7. nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo su neįgaliaisiais asmenimis veikla, kodas 88.10;

24.8. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91.

25. Centro veiklos tikslai:

25.1. sudaryti sąlygas mokytis ir lavintis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir socialinių įgūdžių ugdymo programas didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams (vaikams), turintiems judesio ir padėties ir (ar) lėtinių neurologinių, kompleksinių ir įvairiapusių raidos sutrikimų;

25.2. plėtoti dvasines, intelektines ir fizines specialiųjų poreikių asmenų galias, padėti įgyti kultūrinę ir socialinę kompetencijas, išugdyti vertybines orientacijas, leidžiančias tapti doriems, atsakingiems, savarankiškiems piliečiams.

26. Centro skyriaus veiklos tikslas – teikti socialinės globos paslaugas neįgaliems asmenims, turintiems:

26.1. vidutinių ar sunkių judesio ir (ar) lėtinių neurologinių sutrikimų;

26.2. kompleksinę negalią, kurios derinyje yra vidutinių ar sunkių judesio ir padėties ir (ar) lėtinių neurologinių sutrikimų.

27. Centro veiklos uždaviniai:

27.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programų vykdymą;

27.2. sudaryti sąlygas mokiniams (vaikams) nuolat tenkinti pažinimo ir saviraiškos poreikius;

27.3. teikti mokiniams (vaikams) švietimo pagalbą;

27.4. teikti kvalifikuotą specialistų pagalbą atliekant reabilitacijos procedūras;

27.5. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo(si) aplinką.

28. Centro skyriaus veiklos uždaviniai:

28.1. teikti suaugusiems asmenims, turintiems judesio ir padėties sutrikimų, nuolatinę specialistų priežiūros reikalaujančią pagalbą dienos metu;

28.2. palaikyti ir ugdyti asmenų, turinčių judesio ir padėties sutrikimų, kasdienio gyvenimo įgūdžius, ruošti juos savarankiškam gyvenimui;

28.3. teikti neįgaliesiems asmenims ir jų šeimos nariams konsultavimo, informavimo ir tarpininkavimo paslaugas, padėti jiems spręsti iškilusias problemas;

28.4. teikti papildomas socialines paslaugas judesio ir padėties sutrikimų turintiems asmenims pagal poreikį ir Centro skyriaus galimybes.

29. Vykdydamas jam pavestus uždavinius, Centras:

29.1. vadovaudamasis švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdamas į vietos ir Centro bendruomenių reikmes, konkrečius mokinių (vaikų) ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių (vaikų) pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, Centro veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

29.2. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies programas papildančius ir mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo programas;

29.3. sudaro mokymo sutartis ir vykdo jose sutartus įsipareigojimus;

29.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

29.5. atlieka reabilitacijos (kineziterapijos, masažo, baseino, vaistažolių vonių, įvyniojimo) procedūras;

29.6. sudaro palankias sąlygas plėtoti bendruomenėje socializacijos sąveikas, skatinančias neįgaliųjų asmenų dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančias kultūrinę ir socialinę brandą, padedančias tenkinti kiekvieno asmens saviugdos ir saviraiškos poreikius;

29.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių (vaikų) sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones;

29.8. organizuoja mokinių (vaikų), turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

29.9. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų apmokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, užsiėmimus, mokinių priežiūros grupes, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

29.10. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti savo kvalifikaciją;

29.11. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

29.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasis švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais teisės aktais;

29.13. organizuoja mokinių (vaikų) maitinimą Centre;

29.14. teikia mokinių (vaikų) vežimo į mokyklą ir atgal paslaugas;

29.15. organizuoja mokinių (vaikų) apgyvendinimą Centro bendrabutyje;

29.16. viešai skelbia informaciją apie Centro veiklą;

29.17. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

30. Vykdydamas pavestus uždavinius, Centro skyrius:

30.1. organizuoja suaugusiųjų asmenų, turinčių judesio ir padėties sutrikimų, užimtumą 8 valandas per dieną, ne visos dienos užimtumą – 5 valandas per dieną, 5 dienas per savaitę;

30.2. teikia suaugusiems asmenims, turintiems judesio ir padėties sutrikimų, informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo, maitinimo organizavimo, psichologinės ir psichoterapinės pagalbos, kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymo ir palaikymo, darbinių įgūdžių ugdymo ir kitas paslaugas, reikalingas asmeniui pagal jo savarankiškumo lygį;

30.3. viešai skelbia informaciją apie Centro skyriaus veiklą;

30.4. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

31. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS

 

32. Centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:

32.1. parinkti ir kurti naujus mokymo ir mokymosi metodus, užtikrinančius kokybišką ugdymą(si);

32.2. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

32.3. Savivaldybės tarybos leidimu steigti filialus;

32.4. teisės aktų nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius projektus;

32.5. įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

32.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

32.7. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija;

32.8. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

33. Centras privalo užtikrinti geros kokybės švietimą, atvirumą vietos bendruomenei, sudaryti mokiniams (vaikams) higienos normas atitinkančias ugdymosi sąlygas.

 

IV SKYRIUS

CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

34. Centro veikla organizuojama pagal:

34.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios Centro taryba ir Šiaulių miesto savivaldybės vykdomoji institucija (toliau – Savivaldybės vykdomoji institucija) ar jos įgaliotas asmuo;

34.2. direktoriaus patvirtintą metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Centro taryba;

34.3. direktoriaus patvirtintą Centro ugdymo planą, kuris yra suderintas su Centro taryba ir Savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu.

35. Centrui vadovauja direktorius, kuris į pareigas priimamas konkurso būdu. Direktoriaus teises ir pareigas nustato Nuostatai ir Bendrojo ugdymo mokyklos direktoriaus pareigybės aprašymas.

36. Sprendimą dėl direktoriaus priėmimo į pareigas, jo atleidimo arba atšaukimo iš jų priima Savivaldybės taryba.

37. Direktorius atlieka tokias funkcijas:

37.1. tvirtina Centro vidaus struktūrą, Centro darbuotojų pareigybių sąrašą teisės aktų nustatyta tvarka;

37.2. nustato Centro struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų ugdymui, Centro struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;

37.3. tvirtina auklėtojų, mokytojų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso (toliau – Darbo kodeksas) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Centro darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

37.4. priima mokinius (vaikus) Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo (ugdymo) sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

37.5. priima į Centro skyrių suaugusius asmenis, turinčius judesio ir padėties sutrikimų;

37.6. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Centro darbo tvarkos taisyklėse nustato auklėtojų, mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, aptarnaujančiojo personalo ir kitų darbuotojų, ugdytinių teises, pareigas ir atsakomybę;

37.7. suderinęs su Centro taryba, tvirtina Centro darbo tvarkos taisykles;

37.8. sudaro ugdytiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymusi, ugdytinių sveikatos priežiūra ir darbu susijusiais aspektais;

37.9. organizuoja ir koordinuoja Centro veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Centro veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

37.10. leidžia įsakymus, tikrina, kaip jie vykdomi;

37.11. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo ir metodines grupes;

37.12. sudaro Centro vardu sutartis Centro funkcijoms atlikti;

37.13. organizuoja Centro dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

37.14. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Centro turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

37.15. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

37.16. inicijuoja Centro savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

37.17. bendradarbiauja su mokinių (vaikų) tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

37.18. atstovauja Centrui kitose institucijose;

37.19. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams, struktūrinių padalinių vadovams;

37.20. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

38. Direktorius atsako už tai, kad Centre būtų laikomasi įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį Centro valdymą, bendruomenės narių informavimą, informacijos apie Centro ir jo skyriaus veiklą skelbimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Centro veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.

39. Centre metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų ir auklėtojų metodinės grupės.

40. Metodinės grupės planuoja ugdymo turinį, aptaria mokinių (vaikų) ugdymo(si) poreikius, individualizuoja, diferencijuoja, integruoja ir derina dalykų mokymo turinį, susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos, parenka vadovėlius ir mokymo priemones, įvertina ugdymo procese mokinių (vaikų) sukauptą patyrimą, susitaria dėl ugdytinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų. Metodinės grupės nariai konsultuojasi tarpusavyje dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos, aptaria ugdytinių elgesio, lankomumo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus, dalijasi gerąja patirtimi, analizuoja kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su Centro veiklos tikslais, bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojai ugdymui.

41. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

 

V SKYRIUS

CENTRO SAVIVALDA

 

42. Centro taryba yra aukščiausioji Centro savivaldos institucija. Centro taryba telkia Centro mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų), vietos bendruomenę demokratiniam Centro valdymui, padeda spręsti Centrui aktualius klausimus, atstovauti teisėtiems Centro interesams.

43. Centro taryba sudaroma iš Centre nedirbančių mokinių (vaikų) tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, vietos bendruomenės atstovų. Centro tarybos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato direktorius.

44. Į Centro tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja visuotinis tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, 1–3 vietos bendruomenės atstovus – direktorius.

45. Centro tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Direktorius Centro tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

46. Centro tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu Centro tarybos posėdyje.

47. Centro taryba atlieka tokias funkcijas:

47.1. teikia siūlymus dėl Centro strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

47.2. pritaria Centro strateginiam planui, metinei Centro veiklos programai, Centro nuostatams, Centro darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems direktoriaus;

47.3. teikia siūlymus direktoriui dėl Centro nuostatų pakeitimo ar papildymo, Centro vidaus struktūros tobulinimo;

47.4. kolegialiai svarsto Centro lėšų naudojimo klausimus;

47.5. išklauso Centro metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus direktoriui dėl Centro veiklos tobulinimo;

47.6. teikia siūlymus Savivaldybės tarybai dėl Centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

47.7. svarsto mokytojų tarybos, tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Centro bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus direktoriui;

47.8. teikia siūlymus dėl Centro darbo tobulinimo, saugių mokinių (vaikų) ugdymo, sveikatos priežiūros ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Centro materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

47.9. svarsto direktoriaus teikiamus klausimus.

48. Centro tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

49. Centro taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito Centro bendruomenei.

50. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Centre dirbantys pedagogai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

51. Mokytojų tarybai vadovauja direktorius.

52. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.

53. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir direktoriaus teikiamais klausimais.

54. Centre veikia Centro mokinių savivaldos institucija. Jos nariai renkami visuotiniame mokinių susirinkime. Mokinių savivaldos institucija inicijuoja ir padeda organizuoti Centro renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl ugdymo proceso organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, svarsto direktoriaus teikiamus klausimus.

55. Klasės (grupės) tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės (grupės) tėvai (globėjai, rūpintojai). Tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija aptaria su klasės (grupės) vadovu mokinių (vaikų) lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės (grupės) renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus Centro tarybai ir direktoriui.

56. Mokinių (vaikų) ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokiniams (vaikams) ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais direktorius gali organizuoti klasių mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų vadovų pasitarimus.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO

TVARKA IR ATESTACIJA

 

57. Darbuotojai į darbą Centre priimami ir atleidžiami iš jo Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

58. Centro darbuotojams už darbą mokama įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

59. Direktorius, jo pavaduotojai ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai, pedagogai, švietimo pagalbą organizuojantys specialistai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

60. Direktoriaus, jo pavaduotojų ugdymui veikla vertinama kasmet švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

CENTRO BENDRABUČIO SUTEIKIMAS IR NAUDOJIMASIS JUO

 

61. Centro bendrabutis suteikiamas teisės aktų nustatyta tvarka.

62. Centro bendrabutis suteikiamas tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu ne Šiaulių mieste gyvenantiems mokiniams (vaikams).

63. Dėl apgyvendinimo Centro bendrabutyje sudaromos sutartys teisės aktų nustatyta tvarka.

64. Mokinių (vaikų), gyvenančių Centro bendrabutyje, maitinimas organizuojamas ir apmokėjimas už maitinimą nustatomas vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

65. Mokiniai (vaikai) naudojasi bendrabučiu teisės aktų nustatyta tvarka. Bendrabutyje gyvenantys mokiniai (vaikai) privalo laikytis tvarkos, nustatytos Centro darbo tvarkos taisyklėse.

 

 

VIII SKYRIUS

CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,

FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

66. Centras patikėjimo teise perduotą Šiaulių miesto savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

67. Centro lėšos:

67.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių miesto savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir šio biudžeto lėšos, skirtos pagal patvirtintas sąmatas;

67.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

67.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

67.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

68. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

69. Centro buhalterinė apskaita tvarkoma centralizuotai. Centro buhalterinės apskaitos organizavimas ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

70. Centro ir jo skyriaus finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

71. Centro ir jo skyriaus veiklos priežiūrą atlieka Savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkiami išoriniai vertintojai.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

72. Centras turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.

73. Centro interneto svetainėje (http://www.siauliusuc.lt) skelbiama informacija apie mokyklos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatus, Centro bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitą vykdomą veiklą. Vieši pranešimai ir informacija, kurią, vadovaujantis teisės aktais, reikia paskelbti viešai, skelbiami Centro interneto svetainėje (http://www.siauliusuc.lt).

74. Centro nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria Centro taryba, tvirtina Savivaldybės taryba.

75. Centro nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, direktoriaus ar Centro tarybos iniciatyva.

76. Centras registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

77. Centras reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

__________________________