KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL Piniginės socialinės paramos teikimo BENDRAI GYVENANTIEMS asmenims ARBA VIENAM GYVENANČIAM ASMENIUI, patyrusiems socialinę riziką, tvarkos aprašo patvirtinimo
2014 m. vasario 26 d. Nr. TS IV(35)-2064
Kazlų Rūda
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-104) 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (Žin., 2003, Nr. 73-3352) 22 straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktais, 2 dalies 2 punktu, 23 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktais bei Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo (Žin., 1994, Nr. 89-1706) 17 straipsniu, Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu „Dėl Socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitos savivaldybės vaiko teisių apsaugos tarnyboje (skyriuje) tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 86 -3373) Kazlų Rūdos savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, patyrusiems socialinę riziką, tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos 2011 m. vasario 15 d. sprendimo Nr. TS 41-1157 „Dėl socialinių išmokų teikimo socialinės rizikos šeimoms tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos
2014 m. vasario 26 d.
sprendimu Nr. TS IV(35)-2064
PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO BENDRAI GYVENANTIEMS ASMENIMS ARBA VIENAM GYVENANČIAM ASMENIUI, PATYRUSIEMS SOCIALINĘ RIZIKĄ, TVARKOS APRAŠAS
I.BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Piniginės socialinės paramos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, patyrusiems socialinę riziką tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja piniginės socialinės paramos teikimą Kazlų Rūdos savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaravusiems socialinę riziką patyrusiems vieniems gyvenantiems asmenims ir bendrai gyvenantiems asmenims, auginantiems vaikus ir įrašytiems į socialinės rizikos asmenų ar šeimų apskaitą, išmokų rūšis, teikimo būdus, atsakomybę bei kontrolę, kai minėti asmenys neefektyviai ar ne pagal paskirtį panaudoja gaunamą piniginę socialinę paramą.
3. Apraše naudojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams, Lietuvos Respublikos išmokų vaikams ir Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymuose ir Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu „Dėl socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitos savivaldybės vaiko teisių apsaugos tarnyboje (skyriuje) tvarkos aprašo patvirtinimo“ apibrėžtas sąvokas.
4. Piniginės socialinės paramos teikimą bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, patyrusiems socialinę riziką (toliau - asmenys patyrę socialinę riziką), organizuoja ir koordinuoja Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos priežiūros skyrius (toliau – Skyrius).
II. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠMOKŲ RŪŠYS IR TEIKIMO BŪDAI
5. Asmenims, patyrusiems socialinę riziką, vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu ir Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymu, nustatomos šios socialinės paramos išmokų rūšys:
6.Už socialinį darbą su asmenimis patyrusiais socialinę riziką atsakingi Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos seniūnijų socialiniai darbuotojai (toliau tekste – Socialinis darbuotojas) bei socialinių paslaugų įstaigoje dirbantys socialiniai darbuotojai darbui su socialinės rizikos šeimomis.
7.Socialinės rizikos šeimų apskaitą tvarko ir duomenis apie socialinės rizikos šeimas į socialinės paramos informacinę sistemą (SPIS) suveda Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos Vaikų teisių apsaugos skyriaus (toliau tekste – VTAS) specialistai.
8.VTAS skyrius raštu teikia pasiūlymus Skyriui dėl socialinės paramos, išmokų sustabdymo, nutraukimo ar tikslinio panaudojimo.
9. Socialinė pašalpa ir vienkartinė pašalpa asmenims, patyrusiems socialinę riziką, gali būti teikiamos:
9.1. pinigais. Socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio;
9.2. nepinigine forma (maisto produktais, drabužiais ir kitomis reikalingomis prekėmis, socialinėmis kortelėmis, maitinimo talonais, apmokant vaikų (įvaikių) maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose, apmokant suaugusių asmenų gydymosi nuo priklausomybių ligų išlaidas, apmokant būsto nuomos, elektros, komunalines ir kitas būsto išlaikymo išlaidas paslaugas teikiančiom įmonėms, bet ne daugiau kaip 20% mokamos socialinės išmokos ir kitas būtinas išlaidas);
10. Kompensacijos asmenims, patyrusiems socialinę riziką, teikiamos:
10.1. apskaičiuotų kompensacijų sumą pervedant į energiją, kurą, geriamąjį ir karštą vandenį teikiančių įmonių ar fizinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose;
11. Išmokos vaikams gali būti teikiamos:
11.3. maisto produktais, drabužiais, avalyne, higienos reikmenimis ir kitomis vaikams būtinomis prekėmis;
11.4. socialinėmis kortelėmis, skirtomis pirkti maisto parduotuvėse;
11.6. socialinėmis paslaugomis, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu;
11.7. apmokant vaikų maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose;part_6c8425962634412181d730f1833fedea
11.8. apmokant vaikų išlaikymo išlaidas ikimokyklinėse įstaigose;
11.9. kitais pagrįstais vaiko poreikius bei interesus atitinkančiais būdais;
11.10. derinant 11.1-11.9 punktuose numatytus piniginės socialinės paramos teikimo būdus.
12. Piniginės socialinės paramos, išskyrus kompensacijų, teikimo būdą siūlo administracijos direktoriui jo įsakymu sudaryta savivaldybės piniginės socialinės paramos teikimo komisija (toliau – Komisija), atsižvelgdama į Skyriaus, seniūnijų socialinių darbuotojų, administracijos Vaikų teisių apsaugos skyriaus, socialines paslaugas teikiančių, sveikatos priežiūros, švietimo bei kitų įstaigų darbuotojų pateiktą informaciją apie asmenis, patyrusius socialinę riziką.
III. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS
13. Kai Skyriui pateikiama informacija apie asmenis, patyrusius socialinę riziką ir gaunančius piniginę socialinę paramą, Skyriaus atsakingas specialistas gautą medžiagą pateikia svarstyti Komisijai.
14. Komisija, atsižvelgdama į pateiktą informaciją, svarsto ir rekomenduoja piniginės socialinės paramos teikimo būdą bei datą, nuo kurios numatoma teikti numatyto būdo piniginė socialinė parama, asmenims, patyrusiems socialinę riziką. Komisija renkasi ne rečiau kaip kartą per mėnesį.
15. Atsižvelgdamas į Komisijos rekomendacijas, sprendimą dėl piniginės socialinės paramos teikimo būdo priima administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo.
16. Apie nustatytą piniginės socialinės paramos teikimo būdą asmenims, patyrusiems socialinę riziką, asmenys, patyrę socialinę riziką, informuojami prašyme-paraiškoje socialinei paramai gauti nurodytu būdu per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.
17. Kai priimamas sprendimas piniginę socialinę parama asmenims, patyrusiems socialinę riziką, teikti socialinėmis paslaugomis, apie priimtą sprendimą per 5 darbo dienas informuojamos ir atitinkamos institucijos, teikiančios šiems asmenims socialines paslaugas.
18. Seniūnijos socialiniai darbuotojai ar socialines paslaugas teikiančių įstaigų darbuotojai, prieš teikdami socialines paslaugas asmenims, patyrusiems socialinę riziką, pasirašo piniginės socialinės paramos panaudojimo susitarimą, pagal Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą darbo su socialinės rizikos asmeniu (šeima) metodiką, kurioje nustatomas piniginės paramos teikimo būdas, lėšų panaudojimo poreikis ir jų panaudojimo laikotarpis.
21. Kai piniginė socialinė parama asmenims, patyrusiems socialinę riziką, teikiama socialinėmis kortelėmis, jomis galima atsiskaityti tik tose parduotuvėse (prekybos centruose), su kuriomis administracija yra sudariusi sutartis.
22. Kai asmenims, patyrusiems socialinę riziką, piniginė socialinė parama teikiama nepinigine forma, Buhalterijos skyrius lėšas perveda į parduotuvių (prekybos centrų), socialinių, švietimo, sveikatos, komunalines paslaugas, energiją, šilumą, kurą, geriamąjį, karštą vandenį, dujas ir kitas paslaugas teikiančių įstaigų / įmonių / organizacijų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.
IV. SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS TEISĖS
23.Savivaldybės administracija turi teisę:
23.1. apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl Išmokų skyrimo, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomos informacijos, dokumentų, įrodančių jų teisę gauti pagal Išmokų vaikams įstatymo ir Piniginės socialinės paramos įstatymo nuostatas ir pagal kitus teisės aktus reglamentuojančius socialinės paramos skyrimą ir teikimą;
23.2. tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas, vadovaujantis Piniginės socialinės paramos įstatymu;
23.3.neskirti išmokos, piniginės socialinės paramos, sustabdyti arba nutraukti jų mokėjimą, jeigu išmokų gavėjas (jo atstovas pagal įstatymą) nevykdo šios Tvarkos aprašo V skyriuje nustatytų pareigų arba savivaldybės VTAS informuoja, kad tėvams apribota tėvų valdžia, globėjas (rūpintojas) atleistas ar nušalintas nuo globėjo (rūpintojo) pareigų ar kitais atvejais;
V. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS GAVĖJO TEISĖS IR PAREIGOS
24. Asmenys, patyrę socialinę riziką, privalo:
24.1. išnaudoti visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudaryti teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (vaikų) materialinio išlaikymo, kreiptis į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, gauti teisės aktais nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas ir kita);
24.2. pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą prašymo − paraiškos formą ir jos priedus pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti piniginę socialinę paramą ir būtinus piniginei socialinei paramai gauti dokumentus;
24.3. per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui;
24.4. Savivaldybės administracijos reikalavimu deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;
24.5. sudaryti Savivaldybės administracijos ir seniūnijos socialiniams darbuotojams galimybę tikrinti gyvenimo sąlygas, piniginės socialinės paramos naudojimą pagal paskirtį, turimą turtą ir užimtumą;
VI. ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ
26. Šio tvarkos aprašo bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių piniginę socialinę paramą, įgyvendinimą savivaldybėje, organizuoja, administruoja ir kontroliuoja Skyrius.
27. Seniūnijų socialiniai darbuotojai ir specialistai atsako už teisingą Kazlų Rūdos gyventojų dokumentų piniginei socialinei paramai gauti priėmimą, socialinių pašalpų ir kompensacijų skaičiavimą, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant kitas kuro ir energijos rūšis. Pažymų apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas Kompensacijoms skaičiuoti perdavimą Kompensacijas skaičiuojantiems Juridiniams asmenims.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS