Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS MIŠKŲ ĮSTATYMO NR. I-671 2, 5 IR 18 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-3095

 

2016 m. balandžio 13 d. Nr. 371
Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2016 m. kovo 23 d. sprendimo Nr. SV-S-1425 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 2 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos miškų įstatymo Nr. I-671 2, 5 ir 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-3095 (toliau – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1. Įstatymo projekte siūloma panaikinti Generalinę miškų urėdiją prie Aplinkos ministerijos (toliau – Generalinė miškų urėdija) ir jos funkcijas perduoti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Miškų departamentui ir Valstybinei miškų tarnybai. Būtina pažymėti, kad Generalinė miškų urėdija, atliekanti miškų urėdijų ūkinio valdymo funkcijas, įsteigta siekiant, kad būtų geriau koordinuojama miškų urėdijų ūkinė veikla ir miškų ūkinio valdymo funkcijos atskirtos nuo miškų ūkio politikos formavimo ir valstybinės miškų kontrolės funkcijų. Be to, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Miškų departamentas yra Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos administracijos struktūrinis padalinys. Todėl Įstatymo projekte pateiktas siūlymas dalį miškų ūkinio valdymo funkcijų perduoti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai prieštarautų pirmiau minėtų funkcijų atskyrimui.

2. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos administracijos struktūros nustatymas išimtinai priskirtas aplinkos ministro kompetencijai. Todėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos administracijos padalinio įtvirtinimas Lietuvos Respublikos miškų įstatyme gali prieštarauti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymui.

3. Būtina pažymėti, kad Valstybinei miškų tarnybai siūlomos perduoti miškų urėdijų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos funkcijos iš esmės nesuderinamos su šiuo metu Valstybinės miškų tarnybos atliekamomis visų nuosavybės formų šalies miškų būklės, naudojimo, atkūrimo, įveisimo ir apsaugos valstybinės kontrolės funkcijomis. Priėmus Įstatymo projekte siūlomus pakeitimus, tiek miškų urėdijų ūkinės veiklos reguliavimą, tiek valstybinę miškų kontrolę vykdytų ta pati institucija, taigi valstybinė miškų kontrolė valstybiniuose miškuose taptų neobjektyvi, be to, gali atsirasti sąlygos reikštis korupcijai.

4. Įstatymo projekte siūlomas teisinis reglamentavimas – neišsamus, nepagrįstas ir netinkamas užsibrėžtiems tikslams pasiekti. Norint kur kas efektyviau valdyti valstybinius miškus, didinti ekonominį jų potencialą ir taip užtikrinti, kad valstybiniuose miškuose toliau būtų įgyvendinami darnaus miškų ūkio principai, tikslinga visų pirma atlikti išsamią visos valstybinių miškų ūkinio valdymo sistemos analizę ir ją tobulinti. Kad šią sistemą būtina tobulinti, pažymėjo ir Europos ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (toliau – EBPO), kuri šiuo klausimu pateikė Lietuvai rekomendaciją – „<...> išsiaiškinti pagrindines 42 miškų urėdijų <...> išlaikymo priežastis ir abu sektorius organizuoti taip, kad būtų pasiektas veiksmingas išteklių paskirstymas ir įgyvendinti aukšti valdymo ir skaidrumo standartai. Tai galėtų būti pasiekta per įmonių jungimą <...>“. Siekiant įgyvendinti EBPO rekomendacijas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 metų balandžio 4 d. pasitarime pritarta Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos parengtam Lietuvos valstybės valdomų įmonių valdymo apžvalgoje pateiktų rekomendacijų įgyvendinimo priemonių planui, kuriame numatyta iki 2017 metų I ketvirčio parengti Lietuvos Respublikos miškų įstatymo pakeitimo įstatymo, kuriame būtų numatyta konsoliduoti valstybės įmones miškų urėdijas, projektą, o Lietuvos Respublikos Seimui priėmus Lietuvos Respublikos miškų įstatymo pakeitimo įstatymą – iki 2018 metų I ketvirčio optimizuoti valstybės įmonių miškų urėdijų veiklą ir valdymą.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                          Kęstutis Trečiokas