valstybinės augalininkystės TarnybOS
PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS
direktorius
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS AUGALININKYSTĖS TARNYBOS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2015 M. RUGPJŪČIO 5 D. ĮSAKYMO NR. A1-562 „DĖL PLUOŠTINIŲ KANAPIŲ PRODUKTŲ TIEKIMO RINKAI KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. gruodžio 1 d. Nr. A1-711
Vilnius
1. Pakeičiu Pluoštinių kanapių produktų tiekimo rinkai kontrolės tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės augalininkystės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2015 m. rugpjūčio 5 d. įsakymu Nr. A1-562 „Dėl Pluoštinių kanapių produktų tiekimo rinkai kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. pakeičiu III skyrių ir jį išdėstau taip:
„III SKYRIUS
TIEKĖJŲ PAtikrinimų Planavimas
16. Tiekėjų patikrinimai planuojami atsižvelgiant į tiekėjų rizikos vertinimo metu nustatytą tiekėjų rizikos grupę ir Bendrųjų rizikų valdymo principų tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės augalininkystės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 202 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. A1-638 „Dėl Bendrųjų rizikų valdymo principų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Rizikų aprašas).
17. Regioninis skyrius kiekvienais metais ne vėliau kaip iki lapkričio 1 d. ADM skyriui teikia Metinę pluoštinių kanapių produktų tiekėjų veiklos rizikos vertinimo duomenų suvestinę (2 priedas) (toliau – suvestinė). Regioninis skyrius suvestinę pildo pagal tiekėjų vertinimo kriterijus, pateiktus šio tvarkos aprašo 1 lentelėje, užpildydamas suvestinės 1–18 skiltis. Suvestinė pildoma Excel formatu.
1 lentelė. Tiekėjų vertinimo kriterijai
Vertinimo kriterijai |
Balai |
1. Pluoštinių kanapių auginimas |
|
auginamos |
1 |
neauginamos |
0 |
2. Ruošiami ir rinkai tiekiami produktai |
|
žaliavinės pluoštinės kanapės, sėjai neskirtos pluoštinių kanapių sėklos ir (ar) sėjai skirtos pluoštinių kanapių sėklos |
5 |
žaliavinės pluoštinės kanapės |
4 |
sėjai neskirtos pluoštinių kanapių sėklos |
3 |
sėjai neskirtos pluoštinių kanapių sėklos ir sėjai skirtos pluoštinių kanapių sėklos |
2 |
tik sėjai skirtos pluoštinių kanapių sėklos |
1 |
produkcija negauta (pvz.: dėl oro sąlygų įtakos ar pasėlis sunaikintas nustačius neatitikimų auginimo priežiūros metu) |
0 |
3. Produktų kilmė |
|
iš pačių išaugintų ir iš kito tiekėjo įsigytų pluoštinių kanapių |
2 |
iš kito tiekėjo įsigytų pluoštinių kanapių |
1 |
iš pačių išaugintų pluoštinių kanapių |
0 |
4. Sėjai skirtos sėklos (per)fasavimas |
|
atliekamas |
1 |
neatliekamas |
0 |
5. Sandėliavimo vietos deklaravimas |
|
nedeklaruotas |
5 |
deklaruotas pavėluotai (po rugsėjo 1 d.) |
2 |
deklaruotas laiku / sandėliavimas nevykdomas (pvz.: produkcija nupjovus nuperkama tiesiai iš lauko) |
0 |
6. Paskutinio pluoštinių kanapių auginimo, produktų fasavimo, perfasavimo, sandėliavimo, prekybos patikrinimo rezultatai (atsižvelgiama į pluoštinių kanapių augintojo ar tiekėjo planinio ar neplaninio patikrinimo, išskyrus pakartotinį patikrinimą, rezultatus) |
|
nustatyti pažeidimai |
5 |
nustatyti mažareikšmiai pažeidimai ir duotos pastabos / nurodymai |
1 |
nenustatyta pažeidimų |
0 |
7. Pranešimų, susijusių su pluoštinių kanapių auginimu, ir Įsigytos pluoštinių kanapių sėklos, užsėtų plotų ir derliaus, įsigytų, parduotų bei sunaudotų savo reikmėms produktų registracijos žurnalo kopijos (toliau – žurnalo kopija) pateikimas |
|
pranešimai ir (ar) žurnalo kopija nepateikti |
5 |
pranešimai ir (ar) žurnalo kopija pateikti pavėluotai |
2 |
pranešimai ir (ar) žurnalo kopija pateikti laiku |
0 |
8. Sėjai skirtos pluoštinių kanapių sėklos įvežimas iš ne ES šalių |
|
tiekėjas įvežė sėjai skirtą sėklą, bet apie tai neinformavo Augalininkystės tarnybos |
5 |
tiekėjas įvežė sėjai skirtą sėklą ir apie tai informavo Augalininkystės tarnybą / tiekėjas sėjai skirtos sėklos neįveža |
0 |
9. Informacija apie galimai daromus teisės aktų pažeidimus, remiantis gautais pranešimais, skundais ir kita pateikta informacija (toliau – skundai) |
|
gauta ir pasitvirtino daugiau kaip 3 skundai |
5 |
gauta ir pasitvirtino 3 skundai |
4 |
gauta ir pasitvirtino 2 skundai |
3 |
gauta ir pasitvirtino 1 skundas |
2 |
gauta, bet nepasitvirtino skundai |
1 |
negauta skundų |
0 |
18. ADM skyriaus vedėjas ar jo paskirtas darbuotojas išanalizuoja regioninių skyrių pateiktas suvestines, atlieka tiekėjų rizikos vertinimą ir nustato kiekvieno tiekėjo rizikos grupę pagal šio tvarkos aprašo 2 lentelę. Galutinė suvestinė Excel formatu su vertinimo balų sumavimo formulėmis (suvestinės 4–12 skilčių balų suma) kiekvienais metais ne vėliau kaip iki lapkričio 28 d. išsiunčiama Veiklos koordinavimo ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėjui elektroniniu paštu.
19. ADM skyriaus vedėjo paskirtas darbuotojas per 5 darbo dienas nuo suvestinės parengimo, vadovaudamasis Rizikų aprašo, Ūkio subjektų veiklos priežiūros taisyklių nustatyta tvarka bei atsižvelgdamas į regioniniuose skyriuose turimus žmogiškuosius ir finansinius išteklius, sąrašą, tiekėjo rizikos grupę ir kitą turimą informaciją (pvz.: skundus/pranešimus, Teisės ir personalo skyriaus bei regioninių skyrių vedėjų pateiktą informaciją apie priežastis skirti kitą veiklos tikrintoją ir pan.), parengia Bendrųjų rizikų valdymo principų taikymo dėl planuotinų pluoštinių kanapių produktų tiekėjų patikrinimų suvestinę (5 priedas) (toliau – Bendrųjų rizikų suvestinė). Bendrųjų rizikų suvestinė rengiama Excel formatu. ADM skyriaus vedėjas ar jo paskirtas darbuotojas per 7 darbo dienas nuo suvestinės parengimo rengia metinio pluoštinių kanapių produktų tiekėjų patikrinimų plano (toliau – metinis tiekėjų patikrinimų planas) patikrinimų plano (3 priedas) projektą, kurį išsiunčia regioninių skyrių vedėjams ir Veiklos koordinavimo ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėjui.
2 lentelė. Produktų tiekėjų rizikingumas
Rizikingumas |
Apibūdinimai |
Tiekėjo rizikos grupės |
Didelis |
Pagal 1 lentelę tiekėjas įvertintas 25 ir daugiau balų |
III |
Vidutinis |
Pagal 1 lentelę tiekėjas įvertintas 11–24 balais |
II |
Mažas |
Pagal 1 lentelę tiekėjas įvertintas iki 10 balų |
I |
20. Metinio tiekėjų patikrinimų plano projekte turi būti numatyta patikrinti 100 proc. didelės, 30 proc. vidutinės ir 9 proc. mažos rizikos tiekėjų visos šalies mastu, atsižvelgiant į Bendrųjų rizikų suvestinę. Vidutinės ir mažos rizikos grupės tiekėjai į metinio tiekėjų patikrinimų plano projektą įtraukiami vadovaujantis Rizikų aprašo 6–9 ir 11 punktuose nustatyta tvarka. Metinio tiekėjų patikrinimų plano projekte turi būti numatyta ne mažiau kaip 5 proc. visų planuojamų patikrinimų atlikti kitiems regioniniams skyriams nei priklausytų pagal Augalininkystės tarnybos direktoriaus nustatytas veiklos teritorijos ribas.
21. Regioniniai skyriai papildo metinio Tiekėjų patikrinimų plano projektą planuojama patikrinimo data (nurodoma planuojama patikrinimo savaitė) ir ne vėliau kaip iki gruodžio 9 d. el. paštu persiunčia ADMS skyriaus vedėjui.
22. Atsižvelgdamas į regioninių skyrių pateiktus metinių tiekėjų patikrinimų planų projektus, ADM skyriaus vedėjas ar jo paskirtas darbuotojas iki gruodžio 14 d. rengia galutinį metinio tiekėjų patikrinimų plano projektą ir teikia jį tvirtinti Augalininkystės tarnybos direktoriui.
23. Patvirtintas metinis tiekėjų patikrinimų planas ar jo pakeitimas skelbiamas Augalininkystės tarnybos interneto svetainėje.
24. Metinis tiekėjų patikrinimų planas gali būti keičiamas išimtiniais atvejais. Esant svarbioms priežastims pakeisti planą, regioninio skyriaus vedėjas ar jį pavaduojantis asmuo rašo tarnybinį pranešimą dėl metinio tiekėjų patikrinimų plano pakeitimo (nurodydamas pakeitimo priežastį) ne vėliau kaip 15 darbo dienų prieš planuojamą tiekėjo patikrinimą. Atsižvelgdamas į tarnybinį pranešimą, ADM skyrius per 3 darbo dienas nuo informacijos gavimo iš regioninio skyriaus, rengia metinio tiekėjų patikrinimų plano pakeitimo projektą ir teikia jį tvirtinti Augalininkystės tarnybos direktoriui.“;
2. Įpareigoju Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotoją, atsakingą už šio įsakymo registravimą, supažindinti su šiuo įsakymu Valstybinės augalininkystės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus pavaduotoją pagal priskirtą veiklos administravimo sritį, Augalų dauginamosios medžiagos skyriaus ir regioninių skyrių vedėjus.
Pluoštinių kanapių produktų tiekimo rinkai
kontrolės tvarkos aprašo
2 priedas
(Metinės pluoštinių kanapių produktų tiekėjų veiklos rizikos vertinimo duomenų suvestinės forma)
VALSTYBINĖS AUGALININKYSTĖS TARNYBOS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS
____________________________________________ SKYRIUS
Pluoštinių kanapių produktų tiekimo rinkai
kontrolės tvarkos aprašo
5 priedas
(Bendrųjų rizikų valdymo principų taikymo dėl planuotinų pluoštinių kanapių produktų tiekėjų patikrinimų suvestinės formos pavyzdys)
BENDRŲJŲ RIZIKŲ VALDYMO PRINCIPŲ TAIKYMO DĖL PLANUOTINŲ PLUOŠTINIŲ KANAPIŲ PRODUKTŲ TIEKĖJŲ PATIKRINIMŲ SUVESTINĖ
|
Nr. |
|
||
(data) |
|
|
||
|
(sudarymo vieta) |
|||
Eil. Nr. |
Tiekėjo: |
Rizikos grupė* |
Paskutinio veiklos tikrinimo data |
Bendrųjų rizikų valdymo principų taikymas (taip/ ne/ neaktualu) |
||||||
Būtinas patikrinimas dėl tiekėjo priskyrimo didelės rizikos grupei taikant Vieningų reikalavimų principą pagal Rizikų aprašo 7.1 p.** |
Patenka už ribų, nustatytų Vieningų reikalavimų principu pagal Rizikų aprašo 7.2 p. (vidutinės rizikos tiekėjas) |
Patenka už ribų, nustatytų Vieningų reikalavimų principu pagal Rizikų aprašo 7.3 p. (mažos rizikos tiekėjas) |
Galėtų būti patikrinimas dėl santykinai didelės rizikos taikant Pirmenybės siejimo su rizikingumo vertinimo balu principą pagal Rizikų aprašo 8 p. |
Patikrinimas nebūtinas dėl einamais metais atlikto veiklos planinio patikrinimo taikant Racionalumo principą pagal Rizikų aprašo 9.1 p. |
||||||
vardas, pavardė / pavadinimas |
adresas |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bendrųjų rizikų valdymo principų taikymas (taip/ ne/neaktualu) |
Priežastys skirti kitą veiklos tikrintoją (taip/ne) |
Patikrinimą vykdys kitas regioninis skyrius (taip/ne)*** |
Patikrinimą atlikti parinkto kito regioninio skyriaus pavadinimas (kitos pastabos)**** |
|||
Patikrinimas nebūtinas dėl einamais metais atlikto veiklos neplaninio patikrinimo taikant Racionalumo principą pagal Rizikų aprašo 9.2 p. |
Patikrinimas negali būti atidedamas taikant Rotacijos tvarkos principą pagal Rizikų aprašo 11.1 p. |
Buvo gautas skundas/ pranešimas dėl netinkamai vykdomos priežiūros |
Paskutinio veiklos patikrinimo metu surašyti administracinio nusižengimo dokumentai |
Patikrinimui atlikti nepakanka regioninio skyriaus žmogiškųjų išteklių |
||
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Rizikos grupės: III – didelės rizikos, II – vidutinės rizikos, I – mažos rizikos.
**Kai taikomas šis bendrųjų rizikų valdymo principas, dėl kitų principų parenkama reikšmė „Neaktualu“.
***Kitas regioninis skyrius parenkamas atsižvelgiant į mažiausią kelių atstumą tarp to regioninio skyriaus ir planuojamos patikrinimo vietos.
****Regioninių skyrių santrumpos: A – Alytaus, K – Kauno, KL – Klaipėdos, M – Marijampolės, P – Panevėžio, S – Šiaulių, T – Tauragės, TE – Telšių, U – Utenos, V – Vilniaus.
(Pareigų pavadinimas) |
(Parašas) |
(Vardas, pavardė) |