Zarasų rajono savivaldybės taryba
SPRENDIMAS
DĖL ZARASŲ R. ANTAZAVĖS JUOZO GRUODŽIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2025 m. sausio 30 d. Nr. T-16
Zarasai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu bei 4 dalimi, 7 straipsnio 2, 3 ir 4 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 įsakymu Nr. V‑1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, bei atsižvelgdama į Zarasų rajono savivaldybės mero teikimą (Zarasų rajono savivaldybės mero 2025 m. sausio 17 d. potvarkis Nr. P-22 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės švietimo įstaigų nuostatų teikimo), 2025 m. sausio 13 d. raštą Nr. 2-4 „Dėl Zarasų r. Antazavės Juozo Gruodžio pagrindinės mokyklos nuostatų tvirtinimo“, Zarasų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Įgalioti Aldoną Svidinskienę, Zarasų r. Antazavės Juozo Gruodžio pagrindinės mokyklos direktorę, teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti Zarasų r. Antazavės Juozo Gruodžio pagrindinės mokyklos nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus veiksmus, susijusius su nuostatų registravimu.
3. Pripažinti netekusiais galios Zarasų r. Antazavės Juozo Gruodžio pagrindinės mokyklos nuostatus, patvirtintus Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2022 m. balandžio 24 d. sprendimo Nr. T- 88 „Dėl Zarasų r. Antazavės Juozo Gruodžio gimnazijos tipo ir pavadinimo pakeitimo bei nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ 2 punktu nuo Zarasų r. Antazavės Juozo Gruodžio pagrindinės mokyklos nuostatų, patvirtintų šio sprendimo 1 punktu, įregistravimo Juridinių asmenų registre datos.
4. Paskelbti sprendimą Teisės aktų registre ir rajono Savivaldybės interneto svetainėje www.zarasai.lt.
PATVIRTINTA
Zarasų rajono savivaldybės tarybos
2025 m. sausio 30 d sprendimu Nr. T-16
ZARASŲ R. ANTAZAVĖS JUOZO GRUODŽIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Zarasų r. Antazavės Juozo Gruodžio pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Zarasų r. Antazavės Juozo Gruodžio pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę ir kitas paskirtis, mokymo kalbą, mokymosi formas, mokymo proceso organizavimo būdus, vykdomas švietimo programas, išduodamus mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslus, uždavinius, funkcijas, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, Mokyklos vadovo skyrimo ir atleidimo tvarką, kompetenciją, Mokyklos tarybos ir kitų Mokyklos savivaldos institucijų rinkimo principus bei jų kompetenciją, veiklos organizavimą, savivaldos institucijos nario kadencijų skaičių, naujo nario paskyrimą nutrūkus savivaldos institucijos nario įgaliojimams pirma laiko, veiklos organizavimą, sprendimų priėmimo tvarką darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką, atestaciją, direktoriaus veiklos vertinimą, Mokyklos turto ir lėšų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos veiklos priežiūrą, šaltinius, kuriuose skelbiama informacija apie Mokyklą, Nuostatų keitimą, Mokyklos reorganizavimo, pertvarkymo, struktūros pertvarkos ar likvidavimo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Zarasų r. Antazavės Juozo Gruodžio pagrindinė mokykla. Sutrumpintas pavadinimas – Antazavės Juozo Gruodžio pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190205194, įregistravimo data – 1995-08-08.
3. Mokyklos įsteigimo data – 1861-08-01. Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2014-07-18 sprendimu Nr. T-133 ir 2022-04-29 sprendimu Nr. T-80 pakeistas Mokyklos pavadinimas bei tipas.
6. Mokyklos savininkas – Zarasų rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kodas 188753461, adresas – Sėlių a. 22, 32110 Zarasai.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija:
7.1. Savivaldybės taryba:
7.1.4. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
7.2. Savivaldybės meras:
7.2.1. priima į pareigas ir atleidžia Mokyklos direktorių, įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su direktoriaus darbo santykiais, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
7.2.2. kontroliuoja ir prižiūri Mokyklos direktoriaus veiklą, kaip įgyvendinami įstatymai, Vyriausybės nutarimai ir Savivaldybės tarybos sprendimai;
11. Mokyklos pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo bendrojo ugdymo mokykla (ikimokyklinis, priešmokyklinis, pradinis, pagrindinis).
14. Mokymo proceso organizavimo būdai:
15. Vykdomos švietimo programos:
16. Mokykloje išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:
17. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir Mokyklos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose. Mokykla yra paramos gavėja.
18. Mokykla savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
20. Mokyklos švietimo veiklos rūšys pagal galiojantį Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus:
20.1. Mokyklos pagrindinė švietimo veiklos rūšis – bendrasis pagrindinis ir vidurinis ugdymas, kodas 85.31.00.
20.2. Kitos švietimo veiklos rūšys:
20.3. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
21. Mokyklos veiklos tikslas – užtikrinti švietimo prieinamumą mokyklinio amžiaus vaikams ir jaunuoliams. Kuriant tikslingą mokymosi aplinką, skatinti kiekvieną mokinį siekti sėkmės, suteikiant bendrųjų kompetencijų, raštingumo gebėjimus, vertybines nuostatas, ugdyti siekį kurti, gebėjimą pasirinkti ir veikti besikeičiančioje visuomenėje.
22. Mokyklos uždaviniai:
22.1. sudaryti sąlygas į Mokyklą priimtiems mokiniams mokytis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir neformalaus švietimo ugdymo programas bei gauti valstybės pripažintą išsilavinimą;
23. Mokykla atlieka šias funkcijas:
23.1. Įgyvendindama 22.1 uždavinį:
23.1.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas Bendrąsias programas ir Bendruosius ugdymo planus, sudaro lygias galimybes kiekvienam mokiniui siekti asmeninės pažangos ir įgyti mokymuisi visą gyvenimą būdingų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų;
23.1.2. rengia ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo turinį papildančius bei mokinių gebėjimus ir poreikius tenkinančius šių programų modulius;
23.1.3. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikalingą materialinę bazę vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
23.1.4. kuria darbo sistemą su itin gabiais mokiniais ir su mokiniais, turinčiais mokymosi problemų;
23.1.5. siūlo ir taiko įvairius mokymo (-si) būdus, parenka programų turinio perteikimo būdus ir metodus, kad mokiniai pasiektų valstybinių išsilavinimo standartų nustatytus pasiekimų lygmenis;
23.1.6. sudaro sąlygas mokiniams turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, mokytis pagal individualizuotas, pritaikytas pradinio ir pagrindinio ugdymo programas;
23.2. Įgyvendindama 22.2 uždavinį:
23.2.2. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
23.2.3. organizuoja tėvų (globėjų, įtėvių, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (pailgintas darbo grupes, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
23.3. Įgyvendindama 22.3 uždavinį:
23.3.1. koordinuotai teikia švietimo pagalbą, socialines ir sveikatos priežiūros paslaugas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto, Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo bei Lietuvos Respublikos sveikatos ministrų nustatyta tvarka;
23.3.3. sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialinės ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokykloje;
23.3.4. organizuoja ir vykdo mokinių pavėžėjimą į Mokyklą ir iš jos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;
23.4. Įgyvendindama 22.4 uždavinį:
23.4.1. sudaro mokiniams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas, užtikrina sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką, švietimo programų vykdymą, atvirumą vietos bendruomenei, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą, geros kokybės švietimą;
23.4.2. vykdo mokinių sveikatos priežiūrą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto bei Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministrų nustatyta tvarka;
23.5. Įgyvendindama 22.5 uždavinį:
23.5.1. sudaro sąlygas ir skatina darbuotojus tobulinti kvalifikaciją, organizuoja metodinius pasitarimus, teikia metodinę pagalbą Mokyklos darbuotojams ugdymo klausimais;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
25. Mokykla, įgyvendindama jai pavestą tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
25.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, inicijuoti, vykdyti ir dalyvauti Savivaldybės, šalies ir tarptautiniuose švietimo bei kultūros projektuose ir programose;
25.3. bendradarbiauti su fiziniais ir juridiniais asmenimis, organizacijomis, įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;
25.8. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius projektus;
26. Mokyklos pareigos:
26.1. užtikrinti Mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, funkcijų atlikimą, ugdymo programų vykdymą, geros kokybės švietimą;
26.4. viešai skelbti informaciją apie Mokykloje vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
27. Mokykla užtikrina sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką, ugdymo, mokymo, švietimo programų vykdymą, atvirumą vietos bendruomenei, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą, geros kokybės švietimą. Mokykla sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant pateiktas Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose.
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
28. Mokyklos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:
28.1. direktoriaus patvirtintas Mokyklos strateginis planas, kuriam yra pritarę Mokyklos taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
28.2. direktoriaus patvirtintas Mokyklos metinis veiklos planas, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba;
28.3. direktoriaus patvirtintas Mokyklos ugdymo planas, kuris yra suderintas su Mokyklos taryba ir Savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu;
28.4. bendroji priešmokyklinio ugdymo programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro;
29. Mokyklai vadovauja direktorius:
29.1. Direktorius yra vienasmenis Mokyklos valdymo organas, kuris tiesiogiai pavaldus Savivaldybės merui.
29.2. Direktorių viešo konkurso būdu į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia, tvirtina pareigybės aprašymą bei įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su Mokyklos direktoriaus darbo santykiais, Savivaldybės meras, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
29.3. Direktorius nepasibaigus jo kadencijai gali būti atšaukiamas iš pareigų nuostatų 29.4 punkte nustatyta tvarka tik dėl šių priežasčių:
29.4. Direktorius atšaukiamas iš pareigų Savivaldybės mero potvarkiu. Mokyklos direktoriaus atšaukimas lemia darbo santykių pabaigą. Mokyklos direktorius apie galimą jo atšaukimą iš pareigų rašytiniu pranešimu informuojamas ne vėliau kaip likus 7 darbo dienoms iki numatomo jo atšaukimo. Rašytiniame pranešime nurodoma atšaukimo priežastis bei pažymima, kad Mokyklos direktorius turi teisę ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki atšaukimo iš pareigų pateikti savo argumentuotus paaiškinimus. Priėmus motyvuotą sprendimą atšaukti Mokyklos direktorių iš pareigų, Savivaldybės meras nutraukia su juo sudarytą darbo sutartį. Apie Direktoriaus paskyrimą ar atleidimą bei sutarties su juo pasibaigimą kitais pagrindais Savivaldybės mero įgaliotas asmuo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas praneša Juridinių asmenų registrui.
29.5. Kiekvienais metais Savivaldybės meras teisės aktų nustatyta tvarka, dalyvaujant Mokyklos tarybai, įvertina direktoriaus praėjusių kalendorinių metų veiklą. Jeigu direktoriaus metų veikla įvertinama kaip neatitinkanti lūkesčių (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – nepatenkinamai), gali būti sudaromas ne trumpesnės negu 2 mėnesių ir ne ilgesnės negu 6 mėnesių trukmės direktoriaus veiklos gerinimo planas. Jeigu, pasibaigus veiklos gerinimo plano terminui, direktoriaus veikla neeilinio vertinimo metu įvertinama kaip neatitinkanti lūkesčių, Savivaldybės meras gali priimti sprendimą atleisti direktorių iš pareigų ir nutraukti su juo sudarytą darbo sutartį per 10 darbo dienų nuo direktoriaus neeilinio veiklos įvertinimo, neišmokant jam išeitinės išmokos.
30. Direktoriaus kompetencija:
30.1. vadovauja Mokyklos strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokykloje priemonių įgyvendinimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
30.2. organizuoja Mokyklos darbą, kad būtų įgyvendinamas Mokyklos tikslas ir atliekamos nustatytos funkcijos;
30.4. teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;
30.7. analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Mokyklos veiklos rezultatus;
30.13. bendradarbiauja su mokinių tėvais (įtėviais, globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
30.14. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjimo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
30.15. Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Savivaldybės administracijos direktorių dėl vaikui minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių skyrimo;
30.16. kai smurtauja ar smurtą patiria mokinys, direktorius apie pastebėtą smurto atvejį nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, praneša ir smurtaujančio (smurtaujančių), ir smurtą patyrusio (patyrusių) mokinio (mokinių) tėvams (globėjams, rūpintojams), ir vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugą užtikrinančiai valstybės institucijai ir Savivaldybės Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriui;
30.17. svarsto ir priima sprendimus, susijusius su Mokyklos lėšų (įskaitant lėšas, skirtas Mokyklos darbuotojų darbo užmokesčiui) naudojimu, turto naudojimu ir disponavimu juo;
30.18. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
30.19. organizuoja Mokyklos buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą;
30.20. kartu su Mokyklos taryba sprendžia Mokyklai svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;
30.21. kiekvienais metais teikia Mokyklos bendruomenei ir Mokyklos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą;
30.23. organizuoja pašalinių asmenų patekimo į Mokyklą apskaitą ir tai kontroliuoja, organizuoja Mokyklos teritorijos ir jos prieigų stebėjimą, informuoja teritorinę policijos įstaigą apie žinomus ar įtartinus smurto, prievartos, psichoaktyviųjų medžiagų platinimo, viešosios tvarkos ir kitų pažeidimų atvejus;
31. Mokyklos direktoriaus ligos, komandiruotės, atostogų metu ir pan., jo funkcijas vykdo kitas darbuotojas, kurio pareigybės apraše numatyta ši funkcija, nesant jam – kitas Savivaldybės mero paskirtas asmuo.
32. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 26 straipsnyje nurodytos informacijos skelbimą, demokratinį Mokyklos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, už Mokyklos finansinę veiklą.
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
35. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, sudaryta iš mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų. Kartą per metus Mokyklos taryba už savo veiklą atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams.
36. Mokyklos tarybos nariu gali būti asmuo, turintis žinių ir gebėjimų, padedančių siekti Mokyklos strateginių tikslų ir įgyvendinti Mokyklos misiją. Mokyklos tarybos nariu negali būti Mokyklos direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.
37. Mokyklos tarybos sudėtis: 3 mokykloje nedirbantys mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai), 3 mokytojai, 3 mokiniai ir 1 vietos bendruomenės atstovas. Mokyklos taryba sudaroma trejiems metams. Mokyklos tarybos nariui kadencijų skaičius neribojamas.
38. Į Mokyklos tarybą atstovus renka:
39. Nutrūkus Mokyklos tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, tarybos nariu paskiriamas kitas, rinkimų metu daugiausiai balsų surinkęs, kandidatas, o jo nesant naujo nario rinkimai organizuojami šių Nuostatų 38 punkte nustatyta tvarka.
40. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma, jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis balsas priklauso Tarybos pirmininkui. Tarybos posėdyje gali dalyvauti kiti asmenys: Mokyklos direktorius, Mokyklos bendruomenės nariai, rėmėjai bei kviestiniai asmenys.
41. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Mokyklos tarybos posėdžiai negali vykti Mokyklos tarybos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, Mokyklos tarybos posėdžiai gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniams posėdžiams (susirinkimams) galioja 40 punkte nurodytos nuostatos. Mokyklos tarybos nariams sutarus, sprendimai taip pat gali būti priimami el. būdu, tokiu atveju posėdžio protokolas surašomas pridedant Mokyklos tarybos narių susirašinėjimą elektroniniais laiškais.
42. Pirmasis išrinktos Mokyklos tarybos posėdis šaukiamas Mokyklos direktoriaus iniciatyva ne vėliau kaip per mėnesį nuo visų jos narių išrinkimo. Pirmajam posėdžiui, iki pirmininko išrinkimo, pirmininkauja vyriausias pagal amžių Mokyklos tarybos narys.
43. Mokyklos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu balsų dauguma pirmajame posėdyje. Mokyklos tarybos pirmininkas inicijuoja Mokyklos tarybos posėdžius.
44. Mokyklos tarybos posėdžiai protokoluojami. Sekretorius renkamas dvejiems metams posėdyje dalyvaujančių Mokyklos tarybos narių balsų dauguma, atviru balsavimu.
45. Mokyklos direktorius iš naujo teikia svarstyti tuos Mokyklos tarybos sprendimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams ar kitiems teisės aktams.
46. Mokyklos tarybos kompetencija:
46.1. Mokyklos direktoriui teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
46.2. svarsto Mokyklos strateginį planą, Mokyklos metinį veiklos planą, ugdymo planą, Mokyklos darbo, vidaus tvarkos taisykles, kitus Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Mokyklos direktoriaus, ir jiems pritaria;
46.3. kiekvienais metais vertina Mokyklos direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;
46.5. pasirenka Mokyklos veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, analizuoja Mokyklos veiklos įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
46.9. svarsto kitų Mokyklos savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;
47. Mokyklos tarybos pirmininkas kartą per metus pateikia Tarybos veiklos ataskaitą visuotiniame Mokyklos bendruomenės narių susirinkime.
49. Mokytojų taryba – Mokyklos savivaldos institucija, susidedanti iš rinkimais išrinktų mokytojų, atstovaujanti mokytojų interesams ir sprendžianti mokytojams aktualias problemas. Mokytojų tarybos nariu negali būti Mokyklos direktorius.
50. Mokytojų tarybą sudaro 9 Mokyklos direktoriaus inicijuotame visuotiniame mokytojų susirinkime išrinkti atstovai. Visuotinis mokytojų susirinkimas teisėtas jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 mokytojų. Atstovai į Mokytojų tarybą renkami atviru balsavimu, balsų dauguma, trijų metų kadencijai. Mokytojų tarybos nariui kadencijų skaičius neribojamas.
51. Mokytojų tarybos nario įgaliojimams nutrūkus pirma laiko tarybos nariu paskiriamas kitas, rinkimų metu daugiausiai balsų surinkęs, kandidatas, o jo nesant naujo nario rinkimai organizuojami šių Nuostatų 50 punkte nustatyta tvarka.
52. Mokytojų tarybos pirmasis posėdis šaukiamas Mokyklos direktoriaus iniciatyva. Pirmojo posėdžio metu atviru balsavimu, balsų dauguma renkamas Mokytojų tarybos pirmininkas, kuris vadovauja Mokytojų tarybai.
53. Mokytojų tarybos pirmininko kadencija – treji metai. Pirmajam posėdžiui, iki pirmininko išrinkimo, pirmininkauja vyriausias pagal amžių mokytojų tarybos narys.
54. Mokytojų tarybos posėdžiai protokoluojami. Sekretorius renkamas trejiems metams posėdyje dalyvaujančių Mokyklos tarybos narių balsų dauguma, atviru balsavimu.
55. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokytojų tarybos pirmininkas. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip tris kartus per mokslo metus. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, dalyvavusių narių balsų dauguma, jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis balsas priklauso Mokytojų tarybos pirmininkui. Į Mokytojų tarybos posėdžius gali būti kviečiami kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai, Mokyklos direktorius.
56. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Mokytojų tarybos posėdžiai negali vykti Mokytojų tarybos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, Mokytojų tarybos posėdžiai gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniams posėdžiams (susirinkimams) galioja 55 punkte nurodytos nuostatos. Mokyklos tarybos nariams sutarus, sprendimai taip pat gali būti priimami el. būdu, tokiu atveju posėdžio protokolas surašomas pridedant Mokyklos tarybos narių susirašinėjimą elektroniniais laiškais.
57. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais.
58. Mokyklos direktorius iš naujo teikia svarstyti tuos Mokytojų tarybos sprendimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams ar kitiems teisės aktams.
59. Mokytojų tarybos kompetencija:
59.4. analizuoja ugdymo programų įgyvendinimą, ugdymosi rezultatus, analizuoja skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo programas ir metodus;
59.5. analizuoja mokinių mokymosi krūvius, specialiųjų poreikių mokinių ugdymosi problemas ir teikia siūlymus joms spręsti;
59.6. analizuoja mokinių pamokų lankomumą, pažangą ir pasiekimus, nepažangumo priežastis ir teikia siūlymus pažangumo gerinimui;
59.7. pasibaigus ugdymo procesui Mokyklos direktoriui siūlo: arba skirti mokiniui papildomą darbą, arba kelti į aukštesnę klasę, arba palikti kartoti ugdymo programos;
59.8. aptaria švietimo reformos įgyvendinimo ir pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojų metodinės ir dalykinės kompetencijos ugdymo galimybes;
59.9. teikia Mokyklos direktoriui, mokytojų atestacijos komisijai siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo;
59.10. renka atstovus (turinčius ne mažesnę kaip vyresniojo mokytojo ar vyresniojo pagalbos mokiniui specialisto kvalifikacinę kategoriją) į Mokyklos mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją, į Mokyklos tarybą, į Mokyklos direktoriaus pareigoms eiti konkurso atrankos komisiją;
59.12. analizuoja, kaip vykdomi veiklos ir ugdymo planai, svarsto ir teikia Tarybai pritarimą dėl ugdymo plano;
59.13. svarsto koncertinės, projektinės veiklos klausimus, skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;
59.14. kuria ir sistemingai atnaujina ugdymo turinį, atsižvelgdama į Mokyklai keliamus tikslus, besikeičiančios socialinės ir kultūrinės aplinkos lemiamus visuomenės poreikius, vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, mokinių turimą patirtį, ugdymo poreikius ir interesus;
60. Mokytojų tarybos pirmininkas kartą per metus pateikia Tarybos veiklos ataskaitą visuotiniame mokytojų susirinkime.
61. Tėvų taryba – Mokyklos savivaldos institucija, susidedanti iš rinkimais išrinktų tėvų (globėjų, rūpintojų), atstovaujanti tėvų (globėjų, rūpintojų) interesams ir sprendžianti tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualias problemas. Tėvų tarybos kadencija – 2 metai.
62. Tėvų tarybą sudaro po vieną kiekvienos klasės atstovą (nariu negali būti dirbantis Mokykloje asmuo), išrinktą atviru balsavimu balsų dauguma klasės tėvų susirinkime. Klasės tėvų susirinkimas yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 1/2 mokinių šeimų (tėvų, įtėvių, globėjų, rūpintojų) atstovų. Atstovas į Tėvų tarybą renkamas 2 metų kadencijai. Tėvų tarybos nario kadencijų skaičius nėra ribojamas.
63. Tėvų tarybos posėdžiai protokoluojami. Sekretorius renkamas 2 metams posėdyje dalyvaujančių Tėvų tarybos narių balsų dauguma, atviru balsavimu.
64. Tėvų tarybos posėdžiui vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu Tėvų tarybos narių balsų dauguma. Pirmininko kadencija – 2 metai. Kadencijų skaičius – 2. Ne iš eilės einančių kadencijų skaičius neribojamas. Tėvų tarybos posėdžius šaukia Tėvų tarybos pirmininkas. Tėvų tarybos posėdžiai vyksta ne rečiau kaip kartą per metus. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tėvų tarybos narių balsų dauguma, jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis balsas priklauso Tėvų tarybos pirmininkui. Tėvų tarybos posėdžio sušaukimą gali inicijuoti ne mažiau kaip 1/3 Tėvų tarybos narių. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Tėvų tarybos narių.
65. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Tėvų tarybos posėdžiai negali vykti Tėvų tarybos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, Tėvų tarybos posėdžiai gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniams posėdžiams (susirinkimams) galioja 64 punkte nurodytos nuostatos. Tėvų tarybos nariams sutarus, sprendimai taip pat gali būti priimami el. būdu, tokiu atveju posėdžio protokolas surašomas pridedant Tėvų tarybos narių susirašinėjimą elektroniniais laiškais.
66. Mokyklos direktorius iš naujo teikia svarstyti tuos Tėvų tarybos sprendimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams ar kitiems teisės aktams.
67. Tėvų tarybos nario įgaliojimams nutrūkus pirma laiko naujo nario rinkimai organizuojami šių Nuostatų 62 punkte nustatyta tvarka.
68. Tėvų tarybos kompetencija:
68.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui ir Mokyklos tarybai dėl ugdymo proceso organizavimo, kokybės ir aplinkos gerinimo klausimais;
68.4. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui ir dėl vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;
68.6. dalyvauja, inicijuoja ir padeda organizuoti Mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines priemones;
69. Mokinių taryba – Mokyklos savivaldos institucija, susidedanti iš rinkimais išrinktų mokinių, atstovaujanti mokinių interesams, sprendžianti mokiniams aktualias problemas ir prisidedanti prie jaunimo politikos įgyvendinimo Mokykloje. Mokinių tarybos kadencija – 2 metai.
70. Mokinių tarybą sudaro po vieną mokinį iš 5–10 klasių, išrinktą atviru balsavimu balsų dauguma klasės mokinių susirinkimuose. Mokinių tarybos susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 klasės mokinių. Atstovai į Mokinių tarybą renkami atviru balsavimu, balsų dauguma, 2 metų kadencijai. Mokinių tarybos nario kadencijų skaičius nėra ribojamas.
71. Mokinių tarybos posėdžiai protokoluojami. Sekretorius renkamas 2 metams posėdyje dalyvaujančių Mokinių tarybos narių balsų dauguma, atviru balsavimu.
72. Mokinių tarybos posėdžiui vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu balsų dauguma. Pirmininko kadencija – 2 metai. Kadencijų skaičius – 2. Ne iš eilės einančių kadencijų skaičius nėra ribojamas. Mokinių tarybos posėdžius šaukia Mokinių tarybos pirmininkas. Mokinių tarybos posėdžiai vyksta ne rečiau kaip du kartus per mokslo metus. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių Mokinių tarybos narių balsų dauguma, jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis balsas priklauso Mokinių tarybos pirmininkui. Posėdžio sušaukimą gali inicijuoti ne mažiau kaip 1/3 Mokinių tarybos narių. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokinių tarybos narių.
73. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Mokinių tarybos posėdžiai negali vykti Mokinių tarybos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, Mokinių tarybos posėdžiai gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniams posėdžiams (susirinkimams) galioja 72 punkte nurodytos nuostatos. Mokinių tarybos nariams sutarus, sprendimai taip pat gali būti priimami el. būdu, tokiu atveju posėdžio protokolas surašomas pridedant Mokinių tarybos narių susirašinėjimą elektroniniais laiškais.
74. Mokinių tarybos nario įgaliojimams nutrūkus pirma laiko naujo nario rinkimai organizuojami šių Nuostatų 70 punkte nustatyta tvarka.
75. Mokinių tarybos funkcijos:
75.2. renka mokinius į Mokyklos tarybą ir į Mokyklos direktoriaus pareigoms eiti konkurso atrankos komisiją (ne jaunesnį nei 16 metų);
75.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl ugdymo organizavimo, Mokyklos veiklą reglamentuojančių dokumentų sudarymo klausimais;
75.4. dalyvauja kuriant, svarstant ir priimant mokinių elgesio taisykles, prižiūri, kaip jų laikomasi;
76. Mokinių tarybos pirmininkas kartą per metus visuotiniame mokinių susirinkime pateikia Mokinių tarybos veiklos ataskaitą.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
78. Mokyklos darbuotojai, kurių pareigybei būtinas ne žemesnis kaip aukštasis koleginis išsilavinimas su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygtu išsilavinimu, į darbą priimami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintu Konkursų valstybės ir savivaldybių įmonėse, iš valstybės, savivaldybių ir valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetų bei iš kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų finansuojamose valstybės ir savivaldybių įstaigose ir viešosiose įstaigose, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė, ir savivaldybių kultūros centruose, kurių teisinė forma yra viešoji įstaiga ir kurių dalininkės yra dvi ar daugiau savivaldybių, organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašu.
79. Mokytojai į darbą priimamai vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu patvirtintu Mokytojų priėmimo ir atleidimo iš darbo tvarkos aprašu. Kiti darbuotojai priimami į darbą ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.
80. Mokyklos direktoriaus veiklos vertinimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų veiklos vertinimo nuostatais.
81. Mokyklos darbuotojus, priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos direktorius įstatymų nustatyta tvarka.
82. Darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymas. Direktoriui darbo užmokestį nustato Savivaldybės meras.
83. Mokytojų atestavimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos nuostatais. Mokytojų atestavimą atlieka Mokyklos mokytojų atestacijos komisija.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
85. Mokykla Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka patikėjimo teise valdo, naudojasi ir disponuoja pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.
87. Mokyklos lėšų šaltiniai:
88. Mokykla turi pavedimų lėšas, kurias sudaro juridinių arba fizinių asmenų gautos lėšos tam tikriems pavedimams vykdyti.
90. Mokykla buhalterinę apskaitą tvarko, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius sudaro Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
91. Mokyklos veiklos valstybinę priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija.
92. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Savivaldybės administracijos direktorius, prireikus pasitelkdamas išorinius vertintojus.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
94. Mokykla turi interneto svetainę (www.antazavesmokykla.lt) atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.
95. Mokykla skelbia reikalingus viešai paskelbti pranešimus ar informaciją apie Mokyklos veiklą vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka Mokyklos bei Savivaldybės internetinėse svetainėse, vietinėje spaudoje.
97. Nuostatai keičiami ir papildomi Mokyklos savininko, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.
99. Mokykla reorganizuojama, pertvarkoma, vykdoma Mokyklos struktūros pertvarka ar likviduojama Savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Pranešimai apie Mokyklos reorganizavimą, pertvarkymą, vykdomą Mokyklos struktūros pertvarką ar likvidavimą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai Mokyklos interneto svetainėje ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku. Pranešimuose turi būti nurodyta visa informacija, kurią pateikti reikalauja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.